ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ ΔΕΞΙΟΤΗΤΩΝ ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ 2022-2023
ΣΧΕΔΙΟ ΔΡΑΣΗΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΜΟΝΑΔΑΣ
Βασικός προσανατολισμός του ετήσιου Σχεδίου Δράσης
Κυρίαρχος σκοπός της εκπαιδευτικής μας κοινότητας είναι η δημιουργία ενός σχολείου που θα ενισχύει τους μαθητές με γνώσεις, συναισθήματα, δεξιότητες , ικανότητες και φιλοδοξίες ώστε να συμβάλλουν σ’ έναν καλύτερο κόσμο για τους ίδιους, για όλους τους ανθρώπους αλλά και για τις επερχόμενες γενιές. Κύριος προσανατολισμός των δράσεων – που εκφράζει και το όραμα του σχολείου – είναι η καλλιέργεια της ομαδοσυνεργατικής, δημιουργικής και κριτικά αναστοχαζόμενης εκπαιδευτικής διαδικασίας
Επιδιωκόμενος στόχος είναι η καλλιέργεια και ενίσχυση ήπιων δεξιοτήτων – επικοινωνία, ενσυναίσθηση, περιβαλλοντική συνείδηση – αλλά και δεξιοτήτων ζωής – διαμεσολάβησης και υπευθυνότητας – που θα αποτελούν εφόδια για τον μελλοντικό ενεργό πολίτη. Οι μαθητές/-τριες μέσα σε ένα συμπεριληπτικό σχολείο, ένα σχολείο για όλους, θα μαθαίνουν, θα εξελίσσονται, θα καινοτομούν και κυρίως θα ευαισθητοποιούνται σε θέματα αλληλοσεβασμού και διαφορετικότητας.
Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε το σχέδιο δράσης της σχολικής μονάδας για το σχολικό έτος 2022-2023
Ακολουθεί το πρακτικό του συλλόγου διδασκόντων του σχολείου για την υλοποίηση δράσεων των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων
Κάντε κλικ εδώ για να διαβάσετε το πρακτικό
ΟΙ ΔΡΑΣΕΙΣ ΜΑΣ
Α΄ ΤΑΞΗ
Tα δοντάκια μου προσέχω, υγεία για να έχω
Στο πλαίσιο του μαθήματος «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» με θέμα « τα δοντάκια μου προσέχω, υγεία για να έχω » η κυρία Νίκη Μουζακίτη επισκέφθηκε τους μαθητές/ τριες της Α’ Τάξης του Δημοτικού σχολείου Αγίου Μάρκου και παρουσίασε πρόγραμμα σχετικά με τη στοματική υγιεινή.
____________________________________________________________________________________________
Ε΄ ΤΑΞΗ
Καλλιεργώντας την ενσυναίσθηση
Η ενσυναίσθηση, της οποίας ο ορισμός αναπτύχθηκε εκτενώς από τον Carl Rogers, είναι η ικανότητα του ατόμου να «αντιλαμβάνεται το εσωτερικό πλαίσιο αναφορά ενός άλλου ανθρώπου με την ακρίβεια σαν να ήταν εκείνο το άτομο, χωρίς όμως να χάνει αυτή τη «σαν να» συνθήκη». Αποτελεί πολύ σημαντικό χαρακτηριστικό για την σύναψη και διατήρηση υγιών διαπροσωπικών σχέσεων.
Στα πλαίσια του μαθήματος Εργαστήρια Δεξιοτήτων οι μαθητές της Ε΄ τάξης ασχολήθηκαν με το ερώτημα :Πώς μπορώ να καλλιεργήσω την ενσυναίσθησή μου; Μέσα από διάφορες δραστηριότητες και συζητήσεις οι μαθητές κατάφεραν να αναπτύξουν την ενσυναίσθηση τους. Πρώτα μιλήσαμε για την μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα.
Πρώτα μιλήσαμε για την μοναδικότητα και τη διαφορετικότητα. Έτσι φτιάξαμε το καθρέφτη της ευτυχίας για να μας θυμίζει πώς τίποτα δεν είναι ακατόρθωτο ,φτάνει να πιστεύουμε στον εαυτό μας.
Διαβάσαμε το βιβλίο της Μαρίνας Γιώτη “Γέτι η δύναμη του ακόμη”
Στη δράση μας συμμετείχαν και οι γονείς αφήνοντας το δικό τους μήνυμα αγάπης δείχνοντάς τους ότι θα είναι πάντα διπλά τους
Τέλος μιλήσαμε για τα συναισθήματα και παίξαμε παιχνίδια προσπαθώντας να μπει ο ένας στη θέση του άλλου
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Αθηνά Μπανδέλη