Κάλαντα στο Χωριό

Λίγο πριν κλείσουν τα σχολεία, για τις καθιερωμένες χριστουγεννιάτικες διακοπές, μαθητές/τριες της σχολικής μας μονάδας ξεχύθηκαν στους δρόμους και στις γειτονιές του Αγίου Γεωργίου, μεταφέροντας με τις φωνές τους το χαρμόσυνο μήνυμα της γέννησης του Θεανθρώπου. Τρίγωνα, σκουφάκια, και παιδικές φωνές, “ζωντάνεψαν” πρόωρα τον Άγιο Γεώργιο, χαροποιώντας τους κατοίκους του που βγήκαν στους δρόμους και στα μπαλκόνια να “συνοδέψουν” τους/τις μαθητές/τριές μας.

06370df5 ff24 4707 9bd5 be8b04b1963d 166ddbab 59c0 40d7 af34 0bc37d17be83 7b260020 af7b 4c65 89fe b394104a3822 32d2cf86 3254 45fc a34d cbc14f3e30b3 bdee9c9a d82c 41f9 88de 089d8d462a59 f836d5c8 4740 4598 ab90 219caa0af8da 8726d063 d0e6 4031 8b86 6b439751a062

Ενδοσχολική Επιμόρφωση στην “Έρευνα Δράσης”

Με επιτυχία πραγματοποιήθηκε το σεμινάριο με θέμα «Εκπαιδευτική Έρευνα Δράσης», το οποίο διοργάνωσε η Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ορχομενού για τους εκπαιδευτικούς του σχολείου της, με την συμμετοχή και των εκπαιδευτικών της σχολικής μας μονάδας. Η διαδικτυακή εκδήλωση είχε ως στόχο την ενημέρωση και ενίσχυση των εκπαιδευτικών με σύγχρονες μεθόδους έρευνας και πρακτικών, προκειμένου να βελτιώσουν τη διδακτική τους προσέγγιση και να ενισχύσουν την ποιότητα της διδασκαλίας στην τάξη. Η εισηγήτρια του σεμιναρίου, κα Παμπούρη Αναστασία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, παρουσίασε τις βασικές αρχές της εκπαιδευτικής έρευνας δράσης, εστιάζοντας στην πρακτική εφαρμογή της στην καθημερινή σχολική πραγματικότητα. Η κα Παμπούρη ανέλυσε τη σημασία της εμπλοκής των δασκάλων στην έρευνα που αφορά τη δική τους διδακτική διαδικασία και πώς αυτή μπορεί να ενισχύσει τις εκπαιδευτικές πρακτικές. Οι συμμετέχοντες/ουσες είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν στην τάξη και να ανταλλάξουν απόψεις και προτάσεις για την ενσωμάτωση της έρευνας δράσης στην καθημερινή διδακτική τους πρακτική. Μέσα από πρακτικά παραδείγματα και διαδραστικές συζητήσεις, οι εκπαιδευτικοί ενισχύθηκαν στην κατανόηση του τρόπου που η έρευνα μπορεί να γίνει εργαλείο για τη βελτίωση της μαθησιακής εμπειρίας και την αναγνώριση των αναγκών των μαθητών και μαθητριών τους. Το σεμινάριο αποτέλεσε μια εξαιρετική ευκαιρία για τους δασκάλους να εξελιχθούν επαγγελματικά και να εμπλουτίσουν τις γνώσεις τους στον τομέα της εκπαιδευτικής έρευνας, προσφέροντας παράλληλα έναν νέο τρόπο σκέψης και προσέγγισης των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν στην τάξη. Η συγκεκριμένη ενδοσχολική επιμόρφωση εντάσσεται στο φετινό σχέδιο δράσης της σχολικής μας μονάδας που αφορά την ετεροπαρατήρηση.

Λίγα λόγια για την έρευνα δράσης

Η εκπαιδευτική έρευνα δράσης είναι μια προσέγγιση που στοχεύει στη βελτίωση της διδακτικής πρακτικής μέσα από τη συνεργασία και την εμπλοκή των εκπαιδευτικών στη διαδικασία της έρευνας. Βασίζεται στον κύκλο δράσης-παρατήρησης-ανάλυσης-αναστοχασμού, επιτρέποντας στους εκπαιδευτικούς να εντοπίζουν προβλήματα, να δοκιμάζουν στρατηγικές, να αξιολογούν τα αποτελέσματα και να προσαρμόζουν την πρακτική τους. Η μέθοδος αυτή προάγει τη συνεχή επαγγελματική ανάπτυξη, την κριτική σκέψη και την καινοτομία στη διαδικασία διδασκαλίας, με στόχο την ενίσχυση της μαθησιακής εμπειρίας.

Σύντομο βιογραφικό της εισηγήτριας κας Παμπούρη Αναστασίας

Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστήμιου Μακεδονίας, με γνωστικό αντικείμενο την «Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική».

Η κα Αναστασία Παμπούρη είναι διδάκτωρ στην Εκπαίδευση Ενηλίκων και τη Δια Βίου Μάθηση από τη Σχολή Κοινωνικών, Ανθρωπιστικών και Τεχνών του Πανεπιστημίου Μακεδονίας, κατέχει Μεταπτυχιακό στη Συνεχιζόμενη Εκπαίδευση από τη Φιλοσοφική Σχολή του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και Πιστοποιητικό Μεταπτυχιακών Σπουδών στην Ανοιχτή και Εξ αποστάσεως Εκπαίδευση από τη Σχολή Ανθρωπιστικών Επιστημών του Ελληνικού Ανοικτού Πανεπιστημίου. Αριθμεί πλήθος δημοσιεύσεων σε ελληνικά και ξένα βιβλία και επιστημονικά περιοδικά καθώς και εισηγήσεων σε επιστημονικά συνέδρια.

33c97670 11c3 42d8 928d 281dd19d5a40 cff2a322 9dc3 4c57 a2de dbb7ccc99961 9a7625eb 3f47 4f20 bff3 dc82718bded9 research study report response result 260nw 257900336

Χριστουγεννιάτικες Δράσεις του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων

Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων φρόντισε ώστε το σχολείο μας να “λειτουργήσει” και το Σάββατο! Πώς; Κατασκευάζοντας μαζί με τα παιδιά χριστουγεννιάτικα στολίδια και γλυκά. Με φοβερή προσέλευση και συμμετοχή, οι μικροί/ες μας φίλοι/ες επιδόθηκαν σε μια μαγειρική και δημιουργική έκσταση, με τα αποτελέσματα να χαροποιούν μικρούς/ες και μεγάλους/ες συμμετέχοντες/ουσες. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών του σχολείου συγχαίρει τον Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων γι’ αυτήν του την πρωτοβουλία, υποστηρίζοντας ένθερμα οποιεσδήποτε δράσεις πραγματοποιούνται προς όφελος των παιδιών.

468718409 10230509159385876 1677018358951701767 n 468735609 10230509175466278 8045524209081092389 n 468839717 10230509158625857 3535536927485264556 n 469043080 10230509174626257 599751694327844331 n 469043557 10230509156225797 8172342515270438487 n 469043855 10230509158305849 3400731237185332465 n 469333705 10230509157065818 8427233359916308302 n 469333714 10230509162425952 3716768357683629770 n 469390338 10230509175906289 8402486162991865692 n 469420751 10230509191946690 3067106756853750997 n 469452330 10230509176626307 5050541888412903043 n 469453894 10230509160105894 5530057519675256091 n 469480158 10230509163025967 6812678453316121163 n

 

Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ)

Η 3η Δεκεμβρίου έχει καθιερωθεί ως παγκόσμια ημέρα Ατόμων με Αναπηρία (ΑμεΑ). Η σχολική μας μονάδα θέλοντας και φέτος να ευαισθητοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες πάνω σε θέματα αναπηρίας και κατανόησης των δικαιωμάτων και των δυνατοτήτων αυτών των ατόμων, διοργάνωσε πλήθος ενημερωτικών και βιωματικών δράσεων στο σύνολο των τάξεων. Ζωγραφική με το πόδι και το στόμα, γραφή του ονόματός μου με το σύστημα Μπράιγ, χρήση νοηματικής γλώσσας, χρήση μόνο του ενός χεριού για καθημερινές δραστηριότητες, περπάτημα στον χώρο με καλυμμένα τα μάτια, ζωγραφική αλλά και αρκετή ενημέρωση από τις εκπαιδευτικούς με τη χρήση οπτικοακουστικών μέσων, τόνισαν στα παιδιά τη σημασία της “ενσυναίσθησης” και της “συμπερίληψης”, έννοιες που θα δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο για τα ίδια.

 

dca60b4c 16f7 4a01 b817 329fdaf3fe45 maxresdefault d42c0756 e909 4735 8b74 8edfbaa9657d 407dd108 91a9 4b22 8f74 1066307b0536 83cfd90f 6584 43b5 9830 cb3c57d8ae57 61afa8db 017b 4112 865b 103270b4fb8e 4bf22662 efc3 4130 b678 73b8abf3da99 6c476e7a d240 41b1 995a d7829e85eabe d89711a3 9234 455a 949d 07dae5fe91e3 158cb997 3b84 4aa0 83f6 3376bf47b511 b30184f1 a286 427e 8c03 d06376649e75 1925b913 cabb 4738 abeb e0342f8ed7c6 b91cbeeb 1827 4516 ac3b 9d76237ab3cd a91ea740 0fe8 4922 b0d1 fab2ecf7b6e9 54897334 93e7 4ea3 83a0 5a86f71c0c80 4a32209c a2cf 419f 8c77 0e1b029f9c30 a50b33aa 517d 427c b97d baf4012f979e 458237c0 5e81 4d1c 8e79 df424997b1c0 2f2b3c36 98bb 4ea8 924f a80751104553 8cecc741 f94d 41b2 9c3d e6d38d87e21e 1aa07b88 20dd 4db7 b51f 79794f7dc003

 

Επίσκεψη στο Ελαιοτριβείο

Το ελαιοτριβείο των Αφών Μιχάλη στον Άγιο Γεώργιο, επισκέφθηκαν την Τρίτη οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Δ΄ και Ε΄ της σχολικής μας μονάδας. Ο υπεύθυνος, κος Νίκος Βούλγαρης, ξενάγησε τα παιδιά στον χώρο, παρουσιάζοντας και εξηγώντας τους τη διαδικασία, κατά την οποία ο καρπός της ελιάς από τη συγκομιδή του μετατρέπεται στον “υγρό χρυσό”, το ελαιόλαδο. Στη συνέχεια, οι μαθητές/τριες ήρθαν σε επαφή με τα μηχανήματα παραγωγής του ελαιόλαδου ενώ δεν δίστασαν και να το δοκιμάσουν. Εμψυχώτριες της δράσης οι εκπαιδευτικοί Καλούτσα Κυριακή και Τσιούτσιου Αλεξάνδρα.

a32c5db7 7599 4bf2 9f17 5464596a932a min 1 e550eac1 e2a7 4d56 bc6c c00efc872437 min 1 27b0962f b4f3 451d 9dcb ad5102722933 min 1 0ff13e53 1a37 4d3f 8429 3efff778b232 min 1 ec8271d8 1a6d 4371 9b2a 93391859d816 min  27849a98 19a3 4720 94f5 58542a88fea7 min 881312b1 b6cc 4a47 83e9 51b821aefdd6 min c1e2ab22 0913 45f5 885e 02aa974f7e87 min e0c86f30 4cad 4bd0 a5b6 66a30d1d85a2 minc281ad51 939e 408e 8d3c 9cec3435863c min 2

 

Το Ντουλάπι του Κολατσιού

Πόσες φορές δεν έχει έρθει κάποιο παιδί στο σχολείο, λέγοντας ότι ξέχασε το φαγητό του; Πόσες φορές λόγω της μανίας του παιχνιδιού στο διάλειμμα δεν έχει πέσει κάτω το κολατσιό ενός παιδιού; Για όλες αυτές τις φορές ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, δημιούργησε το “Ντουλάπι του Κολατσιού”, προσφέροντας νερό και φαγητό σε όσα παιδιά τυγχάνει να συμβούν οι παραπάνω “αναποδιές”. Ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών του σχολείου τους ευχαριστεί θερμά γι’ αυτή τους την πρωτοβουλία.

468303173 10230453877883873 5755701452353501139 n

Ρομποτική – Προγραμματισμός

Ημέρα Ρομποτικής – Προγραμματισμού η σημερινή καθώς μαθητές/τριες των τάξεων Β΄, Δ΄ και Στ΄ αξιοποιούν τις γνώσεις τους τόσο στον τομέα της ρομποτικής όσο και σε αυτόν του προγραμματισμού. Πιο συγκεκριμένα μαθητές/τριες της Στ΄ τάξης κατασκευάζουν το “ρομπότ-ξυπνητήρι” ενώ αντίστοιχα αυτοί/ες των Δ΄ και Β΄ τάξεων προγραμματίζουν και καθοδηγούν μία μαϊμού με τη χρήση του code monkey. Τα παραπάνω αποτελούν μέρος της προετοιμασίας της σχολικής μας μονάδας εν όψει της συμμετοχής της στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό STEM 2025, με εμψυχωτή τον εκπαιδευτικό Πληροφορικής Γιάννη Λαζαρίδη.

38ce0843 8816 448e a362 49eca42c7e18 a48e3b4e 45c1 4a33 b8ad 90d826979f05 cb18272c 5a41 4832 b215 e47b824306b4 12d5f71f 2b1c 42f9 af0e 6d5bdd133373 2bd11f99 83d4 4723 9f61 89094418197e 983yiu2hwjkem

Χριστούγεννα στη Λιβαδειά 2024

Η σχολική μας μονάδα συμμετέχει στις εκδηλώσεις που διοργανώνει ο Δήμος Λεβαδέων, με θέμα “Χριστούγεννα στη Λιβαδειά 2024”, με ζωγραφιές των μαθητών/τριών της Δ΄ Δημοτικού.  Χριστουγεννιάτικα δέντρα, λιχουδιές, ευχές και πολλή πολλή αγάπη συντροφεύουν τις ζωγραφιές όλων των μαθητών/τριών μας.

5ec51d94 8256 4a79 a642 45aba69750b4 67d888da f9f0 4d91 8880 817455538e6f 32939410 817e 4743 88f5 ada094377718 c06ee60b bcfe 4611 b128 d6ea0280475a d88cdcf7 48c1 4d63 be6d 2701c5d362bf Αιμιλία Χουσιάδα Αλεξίου Αλεξάνδρα Λικέρι Οδυσσέας Δημητρίου Γραμματική Μιχάλη Ελένη Μίχος Νικόλαος Πανταζόπουλος Ευστάθιος Παναγιώτης Πούλος Κωνσταντίνος Ραφαήλ Καβαλάρης Τοπολιάτη Κωνσταντίνα

Διαδικτυακό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης

Το Διαδικτυακό Πρόγραμμα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης του Συλλόγου Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής “ANIMA”, παρακολούθησαν σήμερα μαθητές/τριες των τάξεων Α΄ και Β΄ Δημοτικού. Η υπεύθυνη του προγράμματος, κυρία Καζάζου Άννα, παρουσίασε στους/στις μαθητές/τριες τις βασικές αρχές και τις δραστηριότητες του Συλλόγου, όπως και διάφορα είδη ζώων, τα οποία διακομίστηκαν στο κέντρο προς περίθαλψη. Σκοπός του προγράμματος ήταν να ευαισθητοποιήσει τους/τις μαθητές/τριες πάνω σε θέματα που αφορούν το περιβάλλον και ειδικότερα τα ζώα και να αποσαφηνιστούν έννοιες όπως “άγρια ζώα”, “φροντίδα” και “περίθαλψη”. Περισσότερες λεπτομέρειες για το πρόγραμμα, μπορείτε να βρείτε στην ιστοσελίδα  ΑΝΙΜΑ – Σύλλογος Προστασίας και Περίθαλψης Άγριας Ζωής

48062926 2a2b 4fe0 9a15 8458f5f096cd min c0d5d078 14b2 496c bb8b 64d55a4a0e20 min af7cb840 3e91 4e66 89dc c3391e4cc51e min a7ee9a0e a7a8 41d8 a690 04d9b4429c6c min 797a45a9 8157 43f2 aaaf b712c2d62953 min 73e84850 26fe 4f6f bf10 242351a89c08 min 56f19749 578f 4b54 aadd b4b777379634 min 2ae349c2 9381 47c0 9abe 212542ab338e min 1dc795d8 f8fd 41ae 95ac 36026cc62f38 min

 

“Ο Κρούμκα στους Πλανήτες” και “Πέρα από τη Γη”

Το Ίδρυμα Ευγενίδου επισκέφθηκε σήμερα Τρίτη 19 Νοεμβρίου η σχολική μας μονάδα. Μαθητές/τριες των Α΄, Β΄, Γ΄ και Δ΄ τάξεων παρακολούθησαν την εκπαιδευτική παράσταση “Ο Κρούμκα στους Πλανήτες” ενώ αυτοί/ες των Ε΄ και Στ΄ την παράσταση “Πέρα από τη Γη”. Ο μεγαλοπρεπής θόλος, η γρήγορη εναλλαγή των εικόνων, τα απίστευτα ηχητικά εφέ αλλά και η λεπτομερής αφήγηση, άφησαν τους/τις μαθητές/τριες κυριολεκτικά με το “στόμα ανοιχτό” και γεμάτους/ες ερεθίσματα και πληροφορίες για το ηλιακό μας σύστημα.

55740ca2 3593 4f3c 8ae1 dcb009d7a278 min d908b9c6 57a8 4568 b05e f02a6bfa167c min 7eded76e 2a0a 44f8 a908 a7fc4ad5d65b min pera apo ti gi 1280x800 min khrumka 2 1280x800 min