Εκπαίδευση και Κριτικός Στοχασμός: Μια Επιμορφωτική Προσέγγιση

Στο πλαίσιο της συνεχούς αναβάθμισης της εκπαιδευτικής διαδικασίας και της ενίσχυσης της επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερη επιτυχία 5ωρη ενδοσχολική επιμόρφωση με κεντρικό άξονα τον κριτικό στοχασμό στην εκπαιδευτική πράξη. Την επιμορφωτική πρωτοβουλία ανέλαβε και οργάνωσε η Διευθύντρια του 1ου Δημοτικού Σχολείου Ορχομενού, κα Γερονικολού Παναγιώτα, αναγνωρίζοντας τη θεμελιώδη σημασία του αναστοχασμού ως εργαλείου προσωπικής και συλλογικής επαγγελματικής ενδυνάμωσης.

Η δράση αυτή απέκτησε διασχολικό χαρακτήρα με τη συμμετοχή και της σχολικής μας μονάδας, επιβεβαιώνοντας πως η εκπαιδευτική κοινότητα μπορεί να λειτουργήσει ως δυναμικό δίκτυο μάθησης και συνεργασίας.

Κεντρικές εισηγήτριες της επιμόρφωσης ήταν η κα Παμπούρη Αναστασία, Επίκουρη Καθηγήτρια του Τμήματος Εκπαιδευτικής και Κοινωνικής Πολιτικής του Πανεπιστημίου Μακεδονίας με γνωστικό αντικείμενο την Εφαρμοσμένη Παιδαγωγική, και η κα Περιφάνου Κωνσταντίνα, φιλόλογος, εκπαιδεύτρια ενηλίκων, με MSc στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση και MSc στην Εκπαίδευση Ενηλίκων.

Κατά τη διάρκεια του σεμιναρίου, οι συμμετέχοντες/ουσες εκπαιδευτικοί είχαν την ευκαιρία να εμβαθύνουν στη δυναμική του αναστοχασμού ως μέσο βελτίωσης της εκπαιδευτικής πρακτικής και στην έννοια του κριτικού στοχασμού ως παιδαγωγικής στάσης που ενισχύει τη στοχευμένη και τεκμηριωμένη λήψη αποφάσεων στην τάξη.

Η επιμόρφωση αυτή δεν αποτέλεσε μια απλή μεταφορά θεωρητικών γνώσεων, αλλά έναν ζωντανό διάλογο μεταξύ θεωρίας και πράξης, ένα παιδαγωγικό γεγονός που ανέδειξε την εκπαιδευτική κοινότητα ως στοχαστική κοινότητα πρακτικής. Με την πολύτιμη καθοδήγηση των εισηγητριών και τη βιωματική προσέγγιση της θεματικής, αναδείχθηκε η σπουδαιότητα της εσωτερικής παρατήρησης, της αυτοκριτικής και του συνειδητού αναστοχασμού ως θεμέλια στοιχεία της επαγγελματικής ταυτότητας του σύγχρονου εκπαιδευτικού.

Η εμπειρία αυτή ενίσχυσε την πίστη μας πως η ποιοτική βελτίωση της εκπαίδευσης περνά μέσα από την ενδυνάμωση του εκπαιδευτικού, ο οποίος στοχάζεται, εξελίσσεται, μαθαίνει και εμπνέει. Τέτοιες δράσεις αποτελούν αφετηρία για την οικοδόμηση ενός σχολείου ανοιχτού στη μάθηση, την καινοτομία και τον παιδαγωγικό αναστοχασμό.

Με την προσδοκία ότι παρόμοιες πρωτοβουλίες θα συνεχιστούν και θα ενδυναμωθούν, ευχαριστούμε θερμά τις εισηγήτριες και όλους τους/τις συμμετέχοντες/ουσες για την πολύτιμη συμβολή τους σε αυτή τη σημαντική επιμορφωτική εμπειρία.

d3d43aa2 6a3b 43de bf5d 054349f68afe 1 47e6fd06 a3df 4432 898d d9aae983d23e 1 42125833 bdbb 48de bef4 877ee8feeda2 1 6c514284 c4f7 4e0a 8855 a0a6dc2ac1ef 1