Το Νηπιαγωγείο μας συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Η Ζωή Χωρίς Σκουπίδια» που έχει στόχο την ενημέρωση, αφύπνιση και ενεργοποίηση των παιδιών, των εκπαιδευτικών και των γονέων πάνω σε θέματα προστασίας περιβάλλοντος και διαχείρισης απορριμμάτων.

Η Ζωή χωρίς σκουπίδια 2017-18

Αρωματικά λάδια

Στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος

«Η κυρία Διατροφή και ο χορός των τροφών»

μάθαμε για τις ευεργετικές ιδιότητες του ελαιόλαδου,

των αρωματικών φυτών και βοτάνων και των μπαχαρικών

και φτιάξαμε τα δικά μας αρωματικά λάδια.

ΝΗΠ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ αρωματικα λαδια

Στα πλαίσια του προγράμματος Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης :

«Οι σταγονούλες μάς μιλούν για το νερό» που υλοποιήθηκε  τη φετινή σχολική χρονιά στο Νηπιαγωγείο μας, δημιουργήσαμε το παραμύθι

«ΜΙΑ ΣΤΑΓΟΝΟΠΑΡΕΑ ΑΠΟΦΑΣΙΖΕΙ ΝΑ ΣΩΣΕΙ ΤΗ ΓΗ»,

ένα παραμύθι για το περιβάλλον, τον κύκλο του νερού, τη μόλυνση της Γης και την κλιματική αλλαγή.

ΝΗΠ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ περιβαλλοντικό παραμύθι 2017-18

Στα πλαίσια του Εκπαιδευτικού Προγράμματος   «Η κυρία Διατροφή και ο χορός των τροφών»

που εκπονεί τη φετινή σχολική χρονιά το Νηπιαγωγείο μας, τα παιδιά «μαγείρεψαν» με κέφι τη δική τους αλφαβήτα και «φόρτωσαν» στο «Τρένο της Διατροφής» όλα τα απαραίτητα για τη σωστή τους σωματική και πνευματική ανάπτυξη.

 

ΝΗΠ ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Το τρένο της διατροφής

ΝΗΠ. ΑΓΙΟΥ ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ Η αλφαβήτα της Διατροφής

 

Τα παιδιά του Νηπιαγωγείου Αγίου Δημητρίου

συμμετείχαν με μεγάλο ενθουσιασμό

στην 7η Βιβλιο-τρεχάλα Φιλαναγνωσίας

σε συνεργασία με τις Εκδόσεις Ψυχογιός.

 

7η Βιβλιο-τρεχάλα Φιλαναγνωσίας 2017-18

Πολλοί γονείς θεωρούν ότι η ανώτατη εκπαίδευση και η τελειότητα είναι βασικές προϋποθέσεις για την ευτυχία. Η ανατροφή των παιδιών δεν είναι μόνο να καταφέρουν να μπουν στο καλύτερο σχολείο, να γνωρίζουν τρεις γλώσσες και να μοιάζουν σαν κούκλες σε βιτρίνα πολυκαταστήματος.

didaxte-sta-pedia-sas-tin-eftychia-ke-ochi-tin-teliomania

Πολλές μελέτες έχουν δείξει ότι οι γονείς που θέτουν υψηλούς στόχους προκαλούν σοβαρές ελλείψεις στις ζωές των παιδιών τους.

Το πιο πιθανό είναι να φτάσουν στην ενηλικίωση και να σκέφτονται ότι δεν είναι αρκετά καλοί και ότι ποτέ δεν θα είναι σε θέση να ανταποκριθούν στις προσδοκίες των γονέων τους.

Αυτές οι ιδέες μπορούν να συνοψιστούν από μια απλή σχέση: στην προσπάθειά σας να αναθρέψετε τα τέλεια παιδιά θα αποκτήσετε μελαγχολικά παιδιά. Να σέβεστε την προσωπικότητά τους, να αφήνετε τη φωνή τους να ακουστεί και να ανησυχείτε μόνο για το αν είναι ευτυχισμένα.

Με αυτό τον τρόπο θρέφουμε τις καρδιές τους έτσι ώστε να μπορούν να αναπτύξουν ελεύθερη σκέψη, να γίνουν υγιείς ενήλικες και να έχουν ολοκληρωμένη ζωή. Ας εξετάσουμε λίγο αυτό το θέμα.

Σύνδρομο του πιεστικού γονέα: οι κίνδυνοι της τελειομανίας

Υπάρχει μια περίεργη ιστορία η οποία απεικονίζει άψογα αυτή την ιδέα: στη Ρώμη υπάρχει ένας τύμβος από το 94 π.Χ. που προσελκύει πάντα την προσοχή των τουριστών.

Η επιγραφή στην ταφόπλακα έχει ως εξής: «Ενθάδε κείται ο Quintus Sulpicius Maximus, ένας ρωμαίος νέος που έζησε 11 χρόνια, 5 μήνες και 12 ημέρες. Απεβίωσε μερικές μέρες μετά τη συμμετοχή του σε διαγωνισμό ποίησης για ενήλικες».

Ήταν γνωστό ότι ο μικρός Quintus διέθετε ένα ξεχωριστό ταλέντο. Στις μέρες μας πιθανότατα θα μπορούσε να χαρακτηριστεί ως ένα παιδί-θαύμα. Ήταν τόσο πολυτάλαντος που οι γονείς του τον είχαν πάει σε όλους τους διαγωνισμούς ποίησης και λογοτεχνίας στη Ρώμη για να διαγωνιστεί με ενήλικες.

Λέγεται ότι το παιδί πέθανε επειδή κατέρρευσε από εξάντληση από την πολλή εργασία και δεν ήταν σε θέση να ανταποκριθεί στις βαριές προσδοκίες που του είχαν θέσει οι γονείς του. Αυτή η ιστορία αποτελεί ένα κλασικό παράδειγμα του «συνδρόμου του πιεστικού γονέα».

Η τρέχουσα εμμονή να έχουμε τέλεια παιδιά

Πολλοί γονείς ονειρεύονται να έχουν όμορφα, ταλαντούχα παιδιά που προορίζονται να γίνουν επιτυχημένοι επαγγελματίες του αύριο.

  • Το λάθος εδώ, χωρίς καμία αμφιβολία, είναι ότι οριοθετούν τα μικρά «στο μέλλον», ξεχνώντας ότι αυτό που έχει μεγαλύτερη σημασία για τα παιδιά είναι το εδώ και το τώρα: η χαρά της στιγμής.
  • Ως γονείς, θέλουμε το καλύτερο για τα παιδιά μας αλλά θα πρέπει να διατηρούμε και μια ισορροπία. Τα παιδιά θα πρέπει να είναι σε θέση να απολαμβάνουν την παιδική τους ηλικία.
  • Είναι σημαντικό να μορφώνουμε τις καρδιές των παιδιών. Πρέπει να τα καθοδηγούμε και να τα συμβουλεύουμε και όχι να τα αναγκάζουμε να προχωρούν στο δρόμο των δικών μας προσδοκιών.

Κλειδιά για την ελάφρυνση της τελειομανίας όταν αναθρέφουμε τα παιδιά μας

Η αποφυγή της βλαβερής τελειομανίας είναι το πιο σημαντικό από όλα. Παραβιάζει τα δικαιώματα του παιδιού και προκαλεί πόνο, αντί να φέρνει ευτυχία. Για να μπορέσουμε να το αποφύγουμε θα πρέπει να έχουμε κατά νου αυτές τις αρχές:

Οι γονείς θα πρέπει να προσέχουν τη στάση και τη συμπεριφορά τους

Μερικές φορές οι γονείς αντί να είναι απαιτητικοί με τα παιδιά τους, τα παρακολουθούν καθώς θέτουν τις δικές τους προσδοκίες με κάπως τραγικό τρόπο.

Αυτό συμβαίνει επειδή στο σπίτι τα παιδιά προσέχουν τη στάση και τη συμπεριφορά μας. Αν είμαστε πραγματικά επικριτικοί για το περιβάλλον μας και θέτουμε πολύ αυστηρά πρότυπα για τον εαυτό μας τότε τα παιδιά που παρακολουθούν αυτή τη συμπεριφορά θα τη μιμηθούν.

Όταν ακούν εκφράσεις όπως: «Έκανα ένα λάθος στη δουλειά, απλά θέλω να πεθάνω. Καταστροφή». Αυτό μπορεί να έχει σοβαρό αντίκτυπο σε ένα παιδί.

Να είστε προσεκτικοί με τις προσδοκίες που θέτετε στα παιδιά σας και με τον τρόπο που τα προστατεύετε

Θα σας δώσουμε ένα παράδειγμα: ο γιός σας είναι πραγματικά περήφανος για τον εαυτό του που πήρε καλό βαθμό στα μαθηματικά. Εσείς, αντί να χαρείτε με το επίτευγμά του, τον ενημερώνετε ότι την επόμενη φορά περιμένετε να πάρει ακόμη καλύτερο βαθμό.

Αυτό δεν είναι σωστό: να βοηθάτε τα παιδιά σας να εκτιμούν τα επιτεύγματά τους, να γνωρίζουν την αξία της σκληρής δουλειάς αλλά να μην αισθάνονται ταπεινωμένα όταν δεν μπορούν να επιτύχουν όλους τους στόχους που έχουν θέσει.

Να ελπίζετε για το καλύτερο αλλά να αποδέχεστε ότι όλοι κάνουμε λάθη

  • Ένα λάθος ή μια αποτυχία δεν φέρνει το τέλος του κόσμου αλλά είναι ένας τρόπος να μαθαίνουμε και να το ξεπερνούμε. Να αφήνετε τα παιδιά σας να διαπρέπουν σε ό,τι επιθυμούν αλλά να τους δίνετε και το περιθώριο να κάνουν λάθη.
  • Να ενισχύετε τα αισθήματα ανοχής, κατανόησης, αυτοπεποίθησης και το αίσθημα αυτοεκτίμησης. Ένα παιδί που σας εμπιστεύεται αρκετά για να σας μιλήσει για τις αμφιβολίες του και τα λάθη του, είναι ένα παιδί που προσπαθεί να συνδεθεί μαζί σας και αυτό είναι ένα εξαιρετικό προνόμιο.

Ξέρουμε ότι ζούμε σε μια περίοδο κοινωνικής κρίσης και ότι πρέπει τα παιδιά μας να είναι κατάλληλα προετοιμασμένα για το αύριο έτσι ώστε να έχουν πρόσβαση σε περισσότερες ευκαιρίες και να μπορέσουν να δημιουργήσουν έναν καλύτερο κόσμο.

Τώρα, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να παραμερίζουμε την αξία της εκπαίδευσής τους στη συναισθηματική νοημοσύνη έτσι ώστε να μεγαλώνουν και να γίνονται ευτυχισμένοι ενήλικες που θα είναι σε θέση να δώσουν τον καλύτερό τους εαυτό.

Είναι ένα έργο ζωτικής σημασίας που όλοι, μητέρες, πατέρες και εκπαιδευτικοί ακόμη και τα κοινωνικά ιδρύματα, είναι υπεύθυνα να διδάσκουν στα παιδιά την ευτυχία και όχι την τελειομανία.

Πηγή: meygeia.gr 

σάρωση0002Τι συμβαίνει όταν ένα παραμελημένο,  γυμνό δέντρο συναντά ένα ταλαιπωρημένο και φτωχό αγόρι…..

Τι μπορεί να γίνεται σε μία πολιτεία που η αδιαφορία για τη φύση αλλά και τον άνθρωπο έχει γιγαντωθεί;

Πώς μπορεί να γεννηθεί μια φιλία ανάμεσα σε ένα δέντρο κι ένα παιδί;

Ένα δέντρο μπορεί να στολιστεί από το τίποτα;

Η συνέχεια στη Χριστουγεννιάτικη εορτή μας στο σχολείο, τη Πέμπτη 22 Δεκεμβρίου και ώρα 18.30.

Μία παράσταση που θα πραγματοποιηθεί με τους κανόνες του μαύρου θεάτρου….

20161213_100208

Σήμερα επισκεφτήκαμε το Κ.Π.Ε. Νέας Κίου για να παρακολουθήσουμε το πρόγραμμα:

«Ταξίδι στο παρελθόν,    Ναύπλιο»

Βασικός σκοπός ήταν η  απόκτηση  ιστορικής  συνείδησης και  ο σεβασμός στην πολιτιστική  κληρονομιά του τόπου τους καθώς και  η ενεργητική συμμετοχή στην προστασία και διασφάλιση αυτών για  τις επόμενες γενιές.

Οι εκπαιδευόμενοι κλήθηκαν να ανακαλύψουν με τρόπο βιωματικό το πλούσιο ιστορικό παρελθόν της περιοχής, να οραματιστούν το μέλλον της και να ενεργοποιηθούν στο παρόν ως πολίτες.

Ξεκινήσαμε λοιπόν, με μία υπέροχη ομιλία για τη δημιουργία και την επέκταση του Ναυπλίου που μας ταξίδεψε από την Αμυμώνη και τον Ποσειδώνα μέχρι την Ενετοκρατία και τη σκλαβιά από τους Τούρκους.

20161213_101710

Στη συνέχεια αφού αναφέραμε τα σημαντικότερα σημεία του Ναυπλίου ξεκινήσαμε για το Ναύπλιο για μία έρευνα πεδίου….

Εκεί χωριστήκαμε σε δύο ομάδες.

Οι μεγάλοι, Γ-Δ-Ε-ΣΤ, εξερεύνησαν το Ναύπλιο και σταμάτησαν σε κομβικά σημεία όπως ο Άγιος Σπυρίδωνας, ο Άγιος Γεώργιος και η πλατεία Συντάγματος ψάχνοντας να βρουν τα κτήρια εκείνα και τις τοποθεσίες που είναι γραμμένη πάνω τους η ιστορία.

Οι μικροί, Α-Β και Νηπιαγωγείο, δραματοποίησαν την ιστορία του Ναύπλιου, στη πλατεία των Τριών Ναυάρχων

20161213_11264520161213_112735

και στη συνέχεια πήγαν στην αυλή του Αγίου Γεωργίου και δημιούργησαν μία τεράστια ζωγραφιά με τα «μυστικά του Ναυπλίου», δηλαδή όλα εκείνα τα κομματάκια από τα κτήρια που είδαμε στο δρόμο και μας εντυπωσίασαν.

20161213_115713 20161213_120106

Το αποτέλεσμα καταπληκτικό.

20161213_121126 20161213_123126

Ευχαριστούμε πολύ τις κυρίες από το ΚΠΕ Ν. Κίου αλλά και τη κυρία Ελένη Μάρα, υπεύθυνη σχολικών δραστηριοτήτων, για το κέφι τους και τα άρτια οργανωμένα προγράμματά τους.

Σήμερα είχαμε το καλύτερο δεκατιανό που θα μπορούσαμε να φάμε στο σχολείο!!!

Θυμάστε τα μελομακάρονα που είχαμε φτιάξει την Παρασκευή;

Ε λοιπόν, ήρθε σήμερα η ώρα να τα απολαύσουμε.

Οι δάσκαλοί μας μάς είχαν μία έκπληξη, ετοίμασαν ένα τραπέζι με τα υπέροχα γλυκάκια μας και μας τα προσέφεραν σε συσκευασία δώρου!!!

20161212_115038

20161212_115051

Το τι έγινε δεν περιγράφεται!!! Άλλοι κρατήσαμε το δωράκι μας για να το δείξουμε στο σπίτι, ενώ άλλοι αμέσως το ανοίξαμε και απολαύσαμε το περιεχόμενό του.

20161212_115316 20161212_115334 20161212_121305

Στο τέλος ανακαλύψαμε ότι είχε περισσέψει μισό ταψί με γλυκά που φροντίσαμε, σαν καλοί νοικοκυραίοι που είμαστε, να το καθαρίσουμε για να παραδώσουμε τα ταψιά πεντακάθαρα 🙂

Α!!! Όλα κι όλα τέτοιες εκπλήξεις είναι από τις καλύτερές μας και δεν τις αλλάζουμε με τίποτα….

 

 

 

 

 

 

αρχείο λήψης

 

Το Δημοτικό Σχολείο Αγίου Δημητρίου και ιδιαίτερα οι δάσκαλοι, αισθάνονται την υποχρέωση να ευχαριστήσουν το Σύλλογο Γονέων και Κηδεμόνων του σχολείου μας, οι οποίοι κατέφθασαν στο σχολείο μας γεμάτοι όρεξη για γενική καθαριότητα.

Το άδειασμα και το σουλούπωμα της αποθήκης μας, μάς δίνει νέες ευκαιρίες αποθήκευσης αλλά επιπλέον σηματοδοτεί και μία καινούρια αρχή για καλυτέρευση των συνθηκών διαβίωσης μέσα στο σχολικό χώρο.

Ευχαριστούμε πολύ

 

 

 

 

« Προηγούμενη σελίδαΕπόμενη σελίδα: »

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση