| Ανακαλύφθηκε το πιο μακρινό κοσμικό νερό που έχει ποτέ βρεθεί, στην άκρη του ορατού σύμπαντος |
| Οι αστρονόμοι ανακάλυψαν το πιο μακρινό νερό που έχει ποτέ βρεθεί στο σύμπαν, σε ένα γαλαξία που απέχει 11,1 δισ. έτη φωτός από τη Γη, δηλαδή στα όρια του ορατού από τον πλανήτη μας Κόσμου. Το προηγούμενο πιο μακρινό κοσμικό νερό είχε ανακαλυφθεί σε απόσταση 7 δισ. ετών φωτός.
Χρησιμοποιώντας κυρίως το γιγάντιο, διαμέτρου 100 μέτρων, ραδιοτηλεσκόπιο στο Έφελσμπεργκ της Γερμανίας, οι αστρονόμοι του γερμανικού Ινστιτούτου Ραδιοαστρονομίας Μαξ Πλανκ, υπό την Βιολέτα Ιμπελιτσέρι, κατόρθωσαν να ανιχνεύσουν το ραδιο-αποτύπωμα των μορίων του νερού στο μακρινό γαλαξία. Η εργασία τους δημοσιεύτηκε στο περιοδικό Nature, σύμφωνα με την ηλεκτρονική υπηρεσία New Scientist. O γαλαξίας αυτός φιλοξενεί στο κέντρο του ένα κβάζαρ, δηλαδή ένα ενεργό γαλαξιακό πυρήνα, που ουσιαστικά αποτελεί μια υπερμεγέθη μαύρη τρύπα. Στη γύρω περιοχή, τα μόρια των υδρατμών δρουν σαν τεράστια μέηζερ (το μικροκυματικό ισοδύναμο των λέηζερ στο ραδιοφάσμα), δηλαδή σαν συσκευές ενίσχυσης των ραδιοκυμάτων σε μια συγκεκριμένη συχνότητα. Τα μόρια του νερού συγκρούονται με άλλα σωματίδια και εκπέμπουν την πρόσθετη ενέργεια που έχουν στο μεταξύ αποκτήσει, με τη μορφή μικροκυμάτων. Παράλληλα, αναγκάζουν και άλλα μόρια να εκπέμψουν μικροκύματα στην ίδια συχνότητα, ενισχύοντας έτσι το τελικό σήμα. Τέτοια μέηζερ, σύμφωνα με τους αστρονόμους, ήσαν πολύ πιο κοινά στην αρχική φάση του σύμπαντος από ό,τι τώρα. Ο συγκεκριμένος γαλαξίας φαίνεται σήμερα στη Γη όπως ήταν, όταν το σύμπαν είχε ηλικία μόλις 2,5 δισ. ετών, δηλαδή μόνο το ένα έκτο της τωρινής ηλικίας του. Λόγω της μεγάλης απόστασης του γαλαξία αυτού, ακόμα και η ενίσχυση των εκπεμπομένων ραδιοκυμάτων με το φαινόμενο του μέηζερ (που εκπέμπει ακτινοβολία 10.000 φορές πιο φωτεινή από του ήλιου μας) δεν θα επαρκούσε για να γίνουν τα μόρια του νερού αντιληπτά από τα γήινα ραδιοτηλεσκόπια. Αυτό επιτεύχθηκε χάρη σε ένα πιο κοντινό γαλαξία (σε απόσταση 8 δισ. ετών φωτός), που παρεμβαλλόταν στο οπτικό πεδίο και, λόγω της βαρυτικής του επίδρασης, λειτούργησε σαν φακός κοσμικού τηλεσκοπίου, ο οποίος ενίσχυσε την ακτινοβολία από τον πιο μακρινό γαλαξία. Τα μέηζερ νερού και η ενισχυμένη ραδιο-εκπομπή τους έχουν ανακαλυφθεί σε πολλούς γαλαξίες σε κοντινότερες αποστάσεις. Υπολογίζεται ότι το 5% των γαλαξιών περιέχουν ανιχνεύσιμα μέηζερ νερού. Οι επιστήμονες πιστεύουν ότι δημιουργούνται σε δίσκους μορίων που περιφέρονται γύρω από μια μαύρη τρύπα στον πυρήνα κάποιου γαλαξία. Η εύρεση τέτοιων σημάτων μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό και στην καλύτερη κατανόηση των πρώτων μαύρων τρυπών στο σύμπαν. |
Ανακαλύφθηκε το πιο μακρινό κοσμικό νερό που έχει ποτέ βρεθεί, στην άκρη του ορατού σύμπαντος
Χρονοδιάγραμμα μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2008-2009
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟN ΕΘΝΙΚΗΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Αθήνα, 10 Δεκεμβρίου 2008
Χρονοδιάγραμμα μεταθέσεων εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης 2008-2009
Από το Υπουργείο Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων ανακοινώνεται το χρονοδιάγραμμα επεξεργασίας των αιτήσεων για μετάθεση εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης:
-
Μέχρι 30/1/2009 θα έχει ολοκληρωθεί η ηλεκτρονική καταχώριση και επεξεργασία των αιτήσεων στην ηλεκτρονική εφαρμογή e–Data Center
-
Στις 2/2/2009 θα ανακοινωθούν στην ιστοσελίδα του Υπ.Ε.Π.Θ. οι πίνακες με τα στοιχεία των αιτουμένων μετάθεση εκπαιδευτικών.
-
Από 2/2/2009 μέχρι 9/2/2009 θα υποβάλλονται ενστάσεις από τους ενδιαφερόμενους εκπαιδευτικούς, σε περίπτωση λανθασμένης καταχώρισης στοιχείων.
-
Μέχρι 2/3/2009 θα έχουν ανακοινωθεί οι ειδικές μεταθέσεις (σε Μουσικά, Καλλιτεχνικά, Πειραματικά, Διαπολιτισμικά, ΣΜΕΑΕ και ΚΕΔΔΥ) εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
-
Μέχρι 15/3/2009 θα έχουν ανακοινωθεί οι γενικές μεταθέσεις εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης από νομό σε νομό.
Η επεξεργασία, φέτος για πρώτη φορά, των μεταθέσεων μέσω της εφαρμογής τού συστήματος e–Data Center και της καταχώρισης των στοιχείων όλων των εκπαιδευτικών στη βάση δεδομένων, θα επιτρέψει από την ερχόμενη χρονιά οι μεταθέσεις να ανακοινώνονται ταχύτερα, μετά τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων. Παράλληλα, δίνεται η δυνατότητα στους εκπαιδευτικούς να υποβάλουν την αίτησή τους και ηλεκτρονικά από τον τόπο που διαμένουν, προς αποφυγήν της ταλαιπωρίας που συνεπάγεται η αυτοπρόσωπη υποβολή στον τόπο της οργανικής τους θέσης.
Με την υλοποίηση της εφαρμογής αυτής, τηρώντας αυστηρά τα χρονοδιαγράμματα, γίνεται πράξη η δέσμευση της πολιτικής ηγεσίας του ΥΠΕΠΘ για ακόμη πιο έγκαιρη και ορθολογική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού με στόχο οι σχολικές μονάδες να είναι πλήρεις σε εκπαιδευτικό προσωπικό κατά την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς.
Διαδηλώσεις α λα ελληνικά και στη Γαλλία
Διαδηλώσεις α λα ελληνικά και στη Γαλλία
Χιλιάδες μαθητές εόρτασαν τα «επινίκια» του αγώνα τους καθώς αναβλήθηκε η εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης
ΠΑΡΙΣΙ Δεκάδες χιλιάδες μαθητές Λυκείου ξεχύθηκαν και χθες στους δρόμους των μεγαλύτερων πόλεων της Γαλλίας εορτάζοντας τα «επινίκια» του αγώνα τους, καθώς «με τη σύμφωνη γνώμη του προέδρου της Δημοκρατίας και του πρωθυπουργού» ο γάλλος υπουργός Παιδείας Ζαβιέ Νταρκός αποφάσισε να αναβάλει την εφαρμογή της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης την οποία ο ίδιος εισηγήθηκε.
«Δυστυχώς η μεταρρύθμιση είναι θύμα μιας φημολογίας που προκαλεί πανικό στην κοινή γνώμη και αναστατώνει τους γονείς» είπε ο κ. Νταρκός, υπαινισσόμενος ότι οι μαθητικές διαδηλώσεις που έχουν ξεκινήσει τις τελευταίες ημέρες μπορεί να οδηγούσαν σε βίαια επεισόδια αν η κυβέρνηση επέμενε στην αμφιλεγόμενη μεταρρύθμιση. Πολλοί αναλυτές στη Γαλλία κάνουν τώρα λόγο για «υπαναχώρηση» της κυβέρνησης και «ενταφιασμό» της πολυδιαφημισμένης μεταρρύθμισης και προχωρούν μάλιστα ακόμη στη συσχέτιση των μαθητικών κινητοποιήσεων στη χώρα με την «κοινωνική εξέγερση»όπως οι ίδιοι την ονομάζουν- στην Ελλάδα. Θεωρούν ότι το «ελληνικό σύνδρομο» βρίσκεται πίσω από τη θεαματική στροφή του κ. Νταρκός, ο οποίος δήλωνε με έπαρση προ λίγων ημερών: «Η αναβλητικότητα δεν υπάρχει στο λεξιλόγιό μου,δεν είμαι ο υπουργός του εθνικού δισταγμού».
Είναι ενδεικτικό, επισημαίνουν, ότι ο πρόεδρος Σαρκοζί δείχνει να υιοθετεί το δόγμα του προκατόχου και άσπονδου εχθρού του Ζακ Σιράκ, καθώς είναι η πρώτη φορά που υποχωρεί, έστω και προσωρινά κατά τις επίσημες δηλώσεις, μπροστά στην αυξανόμενη λαϊκή οργή.
Στη Ρεν, στο Μπορντό και στην πλατεία της Βαστίλλης στη γαλλική πρωτεύουσα πραγματοποιήθηκαν πολυπληθείς πορείες από τις μαθητικές ενώσεις που δηλώνουν ότι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν ώσπου να αποσυρθεί οριστικά ο νόμος καθώς, όπως λένε, είναι συνήθης η πρακτική να επανέρχονται προς ψήφιση νομοσχέδια τις περιόδους των διακοπών ώστε να περνούν απαρατήρητα και αδιαμαρτύρητα.
Στο πλευρό τους βρίσκονται τόσο οι οργανώσεις γονέων και κηδεμόνων όσο και οι συνδικαλιστικές ενώσεις των καθηγητών, οι οποίοι άλλωστε θα πληγούν άμεσα σε περίπτωση εφαρμογής του νομοθετικού πλαισίου.
H κριτική μαθητών και διδασκόντων επικεντρώνονται κυρίως σε τρεις άξονες του νέου εκπαιδευτικού νόμου, ο οποίος απειλεί να περικόψει πολλές θέσεις εργασίας και να δημιουργήσει νέες στρατιές ανέργων εν μέσω δυσμενών συγκυριών για την οικονομία:
1Προβλέπεται ο περιορισμός των διδακτικών ωρών εβδομαδιαίως κατά το σκανδιναβικό πρότυπο και κατά συνέπεια η μείωση των θέσεων των εκπαιδευτικών, κάτι που όμως θα δημιουργήσει «συνωστισμό» στις ήδη επιβαρημένες τάξεις του Λυκείου. 2Προωθείται η διαίρεση του σχολικού έτους σε δύο εξάμηνα, όπως συμβαίνει και στα ιδρύματα της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης. Αυτό είναι που προκαλεί και τη μεγαλύτερη ανησυχία στους μαθητές, καθώς συνεπάγεται περισσότερες εξετάσεις μέσα στη χρονιά, αλλά και μεγαλύτερο κίνδυνο «σχολικής αποτυχίας», ένα φαινόμενο που αποκτά όλο και μεγαλύτερες διαστάσεις στη χώρα σπρώχνοντας πολλά παιδιά εκτός του εκπαιδευτικού συστήματος και συχνά στο κοινωνικό περιθώριο.
3Επιχειρείται η «υπερεξειδίκευση» του Λυκείου με τη μερική κατάργηση μαθημάτων από ορισμένες κατευθύνσεις, την ώρα που οι μαθητές θα καλούνται ουσιαστικά να επιλέξουν τον επαγγελματικό τους προσανατολισμό από την Α΄ Λυκείου.
Οι μαθητικές οργανώσεις έχουν προγραμματίσει νέες κινητοποιήσεις για αύριο Πέμπτη σε όλες τις μεγάλες πόλεις της χώρας.
Η μουσική του Μίκη ξεναγός στην Ιστορία
Η μουσική του Μίκη ξεναγός στην Ιστορία
Η μουσική βιβλιοθήκη «Λίλιαν Βουδούρη» ψηφιοποίησε χιλιάδες τεκμήρια, χειρόγραφα, κείμενα, αφίσες, φωτογραφίες από το πλούσιο αρχείο του Ελληνα συνθέτη
Ενα τακτικό ετήσιο ραντεβού δίνουν με δημοσιογράφους αλλά και άλλους ενδιαφερόμενους οι υπεύθυνοι της Μεγάλης Μουσικής Βιβλιοθήκης «Λίλιαν Βουδούρη». Και καλά κάνουν. Διότι όλο το προηγούμενο διάστημα δουλεύουν σιωπηρά κι οργανωμένα προχωρώντας με ταχείς ρυθμούς το πρόγραμμα της δημιουργίας ολοκληρωμένης μονάδας τεκμηρίωσης και προβολής της ελληνικής μουσικής. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος που χρηματοδοτήθηκε από το επιχειρησιακό πρόγραμμα «Κοινωνία της Πληροφορίας» (Γ’ΚΠΣ), δημιουργήθηκε η νέα θεματική Διαδικτυακή Πύλη της Ελληνικής Μουσικής. Περιλαμβάνει τα ψηφιοποιημένα αρχεία των συνθετών Μίκη Θεοδωράκη, Αιμίλιου Ριάδη, Γεωργίου Πονηρίδη, Frank Choisy, το αρχείο Νηλέα Καμαράδου, τις συλλογές χειρογράφων και ελληνικών τραγουδιών που ανήκουν στη Βιβλιοθήκη καθώς και το αρχείο της Δόμνας Σαμίου που ανήκει στον Καλλιτεχνικό Σύλλογο Δημοτικής Μουσικής Δόμνα Σαμίου. Η σημαντική αυτή μονάδα θεματικής τεκμηρίωσης της ελληνικής μουσικής περιλαμβάνει πάνω από 260.000 ψηφιοποιημένα τεκμήρια. Αποτελούν πηγή έρευνας για κάθε ενδιαφερόμενο ερευνητή, ενώ παράλληλα μπορούν να αξιοποιηθούν για τη διασυνθετική παραγωγή πολιτιστικών προϊόντων και υπηρεσιών, πάντα μέσα στο πλαίσιο του νόμου περί πνευματικής ιδιοκτησίας.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και η διαδραστική εφαρμογή «Μια διαδρομή στη σύγχρονη ελληνική Ιστορία μέσα από το αρχείο του Μίκη Θεοδωράκη». Η εφαρμογή αποτελείται από 403 εγγραφές με κείμενα ιστορικού, μουσικολογικού και γενικότερου περιεχομένου και περιλαμβάνει συνολικά περίπου 6.000 τεκμήρια διαφόρων ειδών, μουσικά χειρόγραφα, κείμενα, φωτογραφίες, οπτικοακουστικό υλικό, αποκόμματα Τύπου, αφίσες προγράμματα συναυλιών, βραβεία και τιμητικές διακρίσεις και περιγράφει τη ζωή και το έργο του Μίκη Θεοδωράκη σε σχέση με τις ιστορικές εξελίξεις της Ελλάδας. Για περισσότερες πληροφορίες κάντε κλικ στη διεύθυνση: www.mmb.org.gr.
Αναβάλεται ο ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών
Αναβάλεται ο ΑΣΕΠ των εκπαιδευτικών
Αναβάλλεται η διεξαγωγή του γραπτού διαγωνισμού των εκπαιδευτικών, ύστερα από απόφαση της Ολομέλειας του ΑΣΕΠ.
Σε ανακοίνωσή της, η ανεξάρτητη αρχή αναφέρει ότι «λόγω της γενικότερης αναταραχής των τελευταίων ημερών, ιδιαίτερα στο χώρο της Παιδείας, και των αντικειμενικών δυσκολιών, που έχουν ανακύψει, η Ολομέλεια του ΑΣΕΠ αποφάσισε την αναβολή της διεξαγωγής του γραπτού διαγωνισμού για την κατάρτιση πινάκων διοριστέων τριών χιλιάδων διακοσίων εξήντα (3260) θέσεων εκπαιδευτικών λειτουργών Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, που επρόκειτο να διεξαχθεί στις 20 και 21 Δεκεμβρίου 2008».
Η ημερομηνία διεξαγωγής του διαγωνισμού θα κοινοποιηθεί από το ΑΣΕΠ στις αρχές Ιανουαρίου.
Οι μαθητές στους δρόμους
Οι μαθητές στους δρόμους
16-12-2008
Μέσα στο πνεύμα των ημερών, ο Παύλος Τσίμας μέσα από την «Έρευνα» παρουσιάζει απόψε στις 24.00 στο Mega ένα ομαδικό πορτρέτο των «εξεγερθέντων» μαθητών.
Όλοι ξαφνιαστήκαμε, όλοι αναρωτηθήκαμε «γιατί», όλοι αναζητήσαμε μια εξήγηση για την πρωτοφανή, σε ένταση και έκταση, αντίδραση τόσο πολλών νέων στην είδηση του θανάτου ενός συνομήλικού τους. Η Βίκυ Κατεχάκη, ο Απόστολος Μαγγηριάδης, η Ελένια Σαλούτση, ο Γιάννης Μπασκάκης και ο Κώστας Ζαφειρόπουλος, πέντε ρεπόρτερ της «Έρευνας», έζησαν τις διαδηλώσεις και τις καταλήψεις στα σχολεία μία ολόκληρη εβδομάδα, από τη Δευτέρα 8 Δεκεμβρίου ως τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου. Μίλησαν με μαθητές σχολείων της Αθήνας, του Πειραιά, της Θεσσαλονίκης αλλά και μακρινών χωριών στο θεσσαλικό κάμπο, παιδιά οικογενειών της μεσαίας τάξης και νεαρούς μετανάστες των νυχτερινών σχολείων. Κατέγραψαν απόψεις, αισθήματα, προβληματισμούς, αντιδράσεις και το υλικό που συγκέντρωσαν από όλες αυτές τις ημέρες παρουσιάζεται σαν μια μεγάλη τοιχογραφία. Ένα ομαδικό πορτρέτο των παιδιών που βγήκαν στο δρόμο και βρίσκονται ακόμα εκεί.
Γονίδιο δημιουργεί ελπίδες αντιμετώπισης της δρεπανοκυτταρικής και μεσογειακής αναιμίας
| Γονίδιο δημιουργεί ελπίδες αντιμετώπισης της δρεπανοκυτταρικής και μεσογειακής αναιμίας | |
![]() |
|
| doctors.in.gr | |
|
Σικάγο: Αμερικανοί ερευνητές ανακάλυψαν ένα γονιδιακό διακόπτη που μπορεί να οδηγήσει σε καλύτερες θεραπείες για την δρεπανοκυτταρική αναιμία και την μεσογειακή αναιμία, δύο κληρονομικές παθήσεις που επηρεάζουν εκατομμύρια άτομα παγκοσμίως. Όπως αναφέρεται στο επιστημονικό έντυπο Science, ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Χάρβαρντ με επικεφαλής τον Δρ Στιούαρτ Ορκιν εξηγούν ότι όταν μάθουμε περισσότερα στοιχεία για τη λειτουργία του γονιδιακού αυτού διακόπτη θα μπορέσουν οι ιατροί να τον κατευθύνουν έτσι ώστε να παράγονται υγιέστερα αιμοκύτταρα, και στην περίπτωση αυτή, η αντιγραφή καταστάσεων που εντοπίζονται στην μήτρα. Τα άτομα που πάσχουν από τις προαναφερόμενες παθήσεις είτε παράγουν ελάχιστη ή ανώμαλες μορφές αιμοσφαιρίνης, πρωτεΐνη των ερυθρών αιμοσφαιρίων που είναι ζωτική για την μεταφορά οξυγόνου προς τους ιστούς του σώματος. Ένα αναπτυσσόμενο έμβρυο χρησιμοποιεί ένα γονίδιο για να παράγει αιμοσφαιρίνη, αλλά μετά τη γέννα χρησιμοποιείται ένα άλλο, και προβλήματα με το ενήλικο αυτό γονίδιο είναι αυτά που οδηγούν τελικά στην δρεπανοκυτταρική και τη μεσογειακή αναιμία. Ο Δρ Όρκιν και οι συνεργάτες του εξηγούν ότι το γονίδιο BCL11A επηρεάζει άμεσα την παραγωγή της εμβρυϊκής αιμοσφαιρίνης. Είναι ο κεντρικός «παίκτης», το γονίδιο «σιγαστήρας» που κρατά υπό έλεγχο την εμβρυϊκή αιμοσφαιρίνη. Πιθανόν να μην είναι ο μοναδικός παίκτης αλλά οι επιστήμονες πιστεύουν ότι είναι σημαντικός. Ορισμένα άτομα συνεχίζουν να παράγουν εμβρυϊκή αιμοσφαιρίνη μετά την γέννηση τους και σε όσους συμβαίνει αυτό και έχουν δρεπανοκυτταρική αναιμία, τα συμπτώματα είναι ηπιότερα. Σε πειράματα που έγιναν με φυσιολογικά ανθρώπινα κύτταρα, οι επιστήμονες κατάφεραν να διακόψουν την λειτουργία του γονιδίου και τα κύτταρα παρήγαγαν περισσότερη εμβρυϊκή αιμοσφαιρίνη. Τα ευρήματα δημιουργούν ελπίδες νέων θεραπειών, περιλαμβανομένης της γονιδιακής θεραπείας ή νέων φαρμάκων για την τροποποίηση των επιδράσεων του γονιδίου BCL11A. |
|
To in.gr παραμένει η πιο δημοφιλής ιντερνετική πύλη στην Ελλάδα
Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αποφάσισε η Αυστραλία
| Μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου αποφάσισε η Αυστραλία | ||
|
|
||
| Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα της λειψυδρίας έχει πάρει δραματικές διαστάσεις στην Αυστραλία | ||
|
||
|
Έως το 2020 η Αυστραλία θα έχει μειώσει κατά τουλάχιστον 5% τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε σχέση με τα επίπεδα του 2000, ανακοίνωσε τη ο πρωθυπουργός της χώρας Κέβιν Ρουντ. Ο Ρουντ είχε σπεύσει να επικυρώσει το Πρωτόκολλο του Κιότο κατά της κλιματικής αλλαγής αμέσως μετά την ορκωμοσία του στα τέλη του 2007. Έως τότε η Αυστραλία ήταν μαζί με τις ΗΠΑ οι μόνες ανεπτυγμένες χώρες που αρνούνταν να εφαρμόσουν τη διεθνή συμφωνία. Σε ομιλία του την Κυριακή στην Καμπέρα, μεταδίδει το AFP, ο πρωθυπουργός δήλωσε ότι η Αυστραλία, μια από τις θερμότερες και ξηρότερες περιοχές του πλανήτη, δεν μπορεί να παραμένει αδρανής απέναντι στο φάσμα της παγκόσμιας θέρμανσης. Τα τελευταία χρόνια το πρόβλημα της λειψυδρίας έχει πάρει δραματικές διαστάσεις στην ήπειρο. Η Αυστραλία βασίζεται στο λιθάνθρακα για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας και έχει σήμερα τις υψηλότερες κατά κεφαλήν εκπομπές μεταξύ των ανεπτυγμένων χωρών. Χωρίς τη λήψη μέτρων οι εγχώριες εκπομπές εκτιμάται ότι θα αυξάνονταν κατά 20% το διάστημα 2000-2020. «Το 5% κάτω από τα επίπεδα του 2000 είναι η δέσμευσή μας για μείωση των εκπομπών έως το 2020, ανεξάρτητα από τις δράσεις άλλων χωρών. Το 15% κάτω από τα επίπεδα του 2000 είναι η δέσμευσή μας για την περαιτέρω μείωση των εκπομπών αν υπάρξει διεθνής συμφωνία με τη συμμετοχή όλων των μεγάλων οικονομιών» δήλωση. Η διεθνής συμφωνία στην οποία αναφέρθηκε αναμένεται να υπογραφεί στη διεθνή Σύνοδο της Κοπεγχάγης το 2009. Μόλις την περασμένη εβδομάδα η ΕΕ αποφάσισε να διατηρήσει τους στόχους για το κλίμα που έθεσε πέρυσι, πριν καταστεί εμφανές το μέγεθος της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης. |
Έξι ακόμα κομμάτια προστίθενται στο γενετικό παζλ της παχυσαρκίας
| Έξι ακόμα κομμάτια προστίθενται στο γενετικό παζλ της παχυσαρκίας | ||
|
|
||
| Η παχυσαρκία φαίνεται ότι είναι περισσότερο πρόβλημα αυξημένης όρεξης παρά πρόβλημα μεταβολισμού | ||
|
||
|
Κυνηγοί γονιδίων ανακάλυψαν έξι ακόμα περιοχές του γονιδιώματος οι οποίες συμμετέχουν στη ρύθμιση της όρεξης στον εγκέφαλο και αποδεικνύεται ότι εμπλέκονται στην εμφάνιση παχυσαρκίας. «Τα ευρήματα αποτελούν ένα σημαντικό βήμα προόδου για την κατανόηση του πώς το ανθρώπινο σώμα ρυθμίζει το σωματικό βάρος» δήλωσε ο Αλαν Γκούντμαχερ, διευθυντής του αμερικανικού Εθνικού Ερευνητικού Ινστιτούτου Ανθρώπινου Γονιδιώματος. «Η μελέτη αυτή ουσιαστικά διπλασιάζει με ένα πέρασμα τον αριθμό των γνωστών και επιβεβαιωμένων γονιδιακών παραγόντων που συμμετέχουν στην παχυσαρκία ως πρόβλημα της δημόσιας υγείας» πρόσθεσε με δηλώσεις του στο Reuters ο Δρ Κάρι Στέφανσον, διευθύνων σύμβουλος της ισλανδικής εταιρείας deCODE Genetics, η οποία συμμετείχε στην έρευνα. Οι αναλύσεις αποκάλεσαν σημειακές μεταλλάξεις σε έξι γονίδια -TMEM18, KCTD15, GNPDA2, SH2B1, MTCH2 και NEGR1- οι οποίες συνδέονται στενά με τον δείκτη μάζας σώματος (BMI, ο λόγος του βάρους σε κιλά προς το τετράγωνο του ύψους σε μέτρα). Από προηγούμενες μελέτες είναι γνωστό ότι τα γονίδια αυτά συμμετέχουν σε λειτουργίες του εγκεφάλου και δεν συνδέονται άμεσα με το πεπτικό σύστημα ή τον βασικό μεταβολισμό. Αυτό σημαίνει ότι «πρέπει να εστιαστούμε στη ρύθμιση της όρεξης εξίσου με τους μεταβολικούς παράγοντες» επισήμανε ο Δρ Στέφανσον. Τα γονίδια εντοπίστηκαν με γενετικά τεστ που εξέτασαν 300.000 σημειακές γενετικές ποικιλομορφίες (SNP) σε περισσότερα από 30.000 άτομα στην Ισλανδία, την Ολλανδία και τις ΗΠΑ. Τα αρχικά ευρήματα διασταυρώθηκαν με ανάλογες γενετικές αναλύσεις σε 40.000 Δανούς και Αμερικανούς. |



