Απλά ένα ακόμα ιστολόγιο Blogs.sch.gr

Ανεξάρτητο εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια θέλει ο Γ.Μπαμπινιώτης


Ανεξάρτητο εξεταστικό κέντρο για την εισαγωγή σε πανεπιστήμια θέλει ο Γ.Μπαμπινιώτης

Ο Γ.Μπαμπινιώτης
Αθήνα

Τη δημιουργία ανεξάρτητου εξεταστικού κέντρου, στο οποίο οι υποψήφιοι θα απευθύνονται όποτε επιθυμούν για την εισαγωγή τους στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, προβλέπει η πρόταση του καθηγητή Γ.Μπαμπινιώτη, ο οποίος συναντήθηκε την Τρίτη με τον υπουργό Παιδείας.

Η συνάντηση πραγματοποιήθηκε μετά και το κάλεσμα του Αρη Σπηλιωτόπουλου για διάλογο από μηδενική βάση και λίγες ημέρες πριν τη συζήτηση στη Βουλή (23 Ιανουαρίου) για θέματα Παιδείας.

Σύμφωνα με το Βήμα η πρόταση Μπαμπινιώτη αφορά την ίδρυση ενός ανεξάρτητου εξεταστικού κέντρου, που θα λειτουργεί υπό την εποπτεία του υπουργείου Παιδείας και στο οποίο κάθε υποψήφιος θα μπορεί να απευθύνεται όποτε επιθυμεί για να δώσει εξετάσεις και να επιτύχει τους βαθμούς που θέλει.

Σύμφωνα με αυτήν, η κάθε πανεπιστημιακή σχολή θα καθορίζει μόνη της τα κριτήρια που κρίνει ότι ανταποκρίνονται στα προγράμματά της.

Ο κάθε υποψήφιος θα δίνει εξετάσεις όσες φορές θέλει προκειμένου να συγκεντρώσει τους βαθμούς που απαιτούνται για να εγγραφεί στη σχολή της επιλογής του. Όταν θα συγκεντρώσει την απαραίτητη βαθμολογία, θα έχει το δικαίωμα να εγγραφεί και να παρακολουθήσει κανονικά τα προγράμματα της σχολής. Για την εισαγωγή του θα συνυπολογίζεται και η βαθμολογία του σε όλες τις τάξεις του Λυκείου.

Οι υποψήφιοι θα μπορούν να δώσουν εξετάσεις όσες φορές θέλουν και σε όποια περίοδο επιλέξουν για να επιτύχουν τις βαθμολογίες που απαιτούνται, ενώ το εξεταστικό κέντρο θα είναι πάντα έτοιμο να τους υποδεχθεί με «τράπεζες θεμάτων» ή άλλους τρόπους εξέτασης που θα επιλεγούν στην πορεία.

Υπενθυμίζεται ότι προτάσεις για το Εξεταστικό έχουν καταθέσει κατά καιρούς τόσο η Ομοσπονδία των πανεπιστημιακών καθηγητών (ΠΟΣΔΕΠ) όσο και η Ομοσπονδία των καθηγητών δημόσιων σχολείων (ΟΛΜΕ). Κοινή συνιστώσα τους είναι η ελεύθερη πρόσβαση στα πανεπιστήμια.

Δικαίωμα σε μία ανθρώπινη κοινωνία


Έχουμε μια διαφορετική πολιτική για τον αγρότη

Τρίκαλα, 18 Ιανουαρίου 2009

Ομιλία στα Τρίκαλα

Ομιλία του Γιώργου Παπανδρέου, Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, σε ανοικτή πολιτική εκδήλωση στα Τρίκαλα

“Φίλες και φίλοι,

Η Θεσσαλία σήμερα, τα Τρίκαλα σήμερα στέλνουν το μήνυμα της ελπίδας σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Είναι το μήνυμα της αγροτιάς. Η Θεσσαλική αγροτιά στέλνει το μήνυμα, ότι μαζί μπορούμε. Ένα μήνυμα αλλαγής, ένα μήνυμα ανατροπής, ένα μήνυμα μιας νέας πορείας για τους Έλληνες και τις Ελληνίδες.

Είναι το μήνυμα, ότι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε ξανά την Ελλάδα. Και σήμερα, αυτή η μεγάλη αλλαγή είναι η ιστορική ευθύνη του Κινήματος, που λέγεται Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα. Και είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε την ευθύνη μας.

Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε την ευθύνη μας, στο δρόμο της δημοκρατίας, μιας δημοκρατίας που δεν χειραγωγείται από το μαύρο πολιτικό χρήμα, αλλά εκφράζει γνήσια τον Ελληνικό λαό.
Μιας δημοκρατίας, χωρίς ευνοούμενα ολιγαρχικά συμφέροντα. Μιας δημοκρατίας, χωρίς χειραγωγούμενη δικαιοσύνη. Μιας δημοκρατίας, μόνο στην υπηρεσία του πολίτη, όπου ο πολίτης θα βρει ξανά τη δική του φωνή, όπου η Ελλάδα θα ακουστεί και πάλι, με ισχυρή φωνή παντού.

Είμαστε μπροστά, σ’ αυτό το νέο δρόμο, όπου θα αποκαταστήσουμε τη φωνή του λαού, αλλά και τη διεθνή παρουσία, το διεθνές κύρος της χώρας μας, μέσα από μια ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στους διεθνείς Οργανισμούς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως πέτυχε πάντα το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, όλα τα χρόνια, στη διακυβέρνησή του. Όπως πετύχαμε και προχθές, με την ηρωική παρουσία του ΠΑΣΟΚ, με την αποστολή της ανθρωπιστικής βοήθειας στην πληγωμένη Γάζα.

Και θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλία, από τα Τρίκαλα, να τονίσω, ότι εμείς θα συνεχίσουμε τις πρωτοβουλίες μας και μετά από αυτή την εκεχειρία, αυτή την εύθραυστη εκεχειρία στη Γάζα, και ως ΠΑΣΟΚ, και ως Σοσιαλιστική Διεθνής, και αύριο, ως κυβέρνηση της χώρας.

Γιατί η Ελλάδα του ΠΑΣΟΚ, η Ελλάδα με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σημαίνει Ελλάδα με φωνή, σημαίνει Ελλάδα των αξιών, σημαίνει Ελλάδα της ειρήνης και της ασφάλειας, σημαίνει μια Ελλάδα που ξέρει να διαπραγματεύεται, όπως διαπραγματευόταν και θα διαπραγματευτεί σκληρά για τα μεγάλα αγροτικά ζητήματα της χώρας μας. Και βεβαίως, θα είναι μια Ελλάδα που εγγυάται την ασφάλεια και την ειρήνη στην περιοχή.

Διότι η ασφάλεια και η ειρήνη, φίλες και φίλοι, είναι προϋπόθεση για όλες τις άλλες πολιτικές. Και τίθεται το ερώτημα: Τι κάνει σήμερα η κυβέρνηση; Πέντε χρόνια σταυρωμένα τα χέρια, με αποτέλεσμα να βλέπουμε να αποθρασύνεται η γείτονα Τουρκία, με πρωτοφανείς προκλητικές ενέργειες στο Αιγαίο την τελευταία περίοδο.

                         Ακούγεται το σύνθημα «Ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει δεξιά»

Θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλία, να πω ότι οι ενέργειες αυτές είναι απαράδεκτες, τις καταγγέλλουμε  με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Απαιτούμε από την Τουρκία να σταματήσει τα επικίνδυνα παιχνίδια. Αλλά η κυβέρνηση απλώς παρακολουθεί, ανέχεται και σιωπά.

Σήμερα, από εδώ, από τα Τρίκαλα, θα ήθελα να στείλω ένα σαφές μήνυμα στην άλλη όχθη του Αιγαίου. Η επόμενη ελληνική κυβέρνηση, δηλαδή η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ούτε θα επιτρέψει, ούτε θα ανεχθεί τέτοιες ενέργειες.

Η Τουρκία και όποιος άλλος ενδιαφερόμενος, ας το σημειώσει αυτό καλά: Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας. Εμείς είμαστε η δύναμη, που μπορεί και τα δικαιώματά μας να υπερασπιστεί και την ειρήνη να προωθήσει, διότι η ειρήνη βασίζεται ακριβώς στην ισχύ του Δικαίου, σε αυτή την περίπτωση του Διεθνούς Δικαίου.

Και σήμερα, η κυβέρνηση είναι χωρίς σχέδιο, χωρίς στρατηγική. Γι? αυτό, σήμερα περισσότερο από ποτέ, η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως μια σωστή αποτελεσματική εξωτερική πολιτική, μια νέα εθνική στρατηγική, που θα διασφαλίζει πλήρως τα συμφέροντα της χώρας και θα δώσει και πάλι το απαραίτητο διεθνές κύρος και βάρος στην Ελλάδα, τον σεβασμό που μας αξίζει.

Αυτό το έχουμε αποδείξει, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να πετύχουμε, όταν βάλουμε αυτούς τους στόχους και, πολύ σύντομα, ο Ελληνικός λαός θα μας εμπιστευθεί ξανά την εξωτερική πολιτική, την εξωτερική του ασφάλεια.

Φίλες και φίλοι,

Ακούω κι ακούμε, ακόμα και σήμερα, να ψάχνει, η παράταξη της νεοσυντήρησης και ο αρχηγός της, δικαιολογίες. Δικαιολογίες ότι “όλα όσα έκαναν καλώς τα έκαναν, ήταν απαραίτητα, ήταν αναγκαία, ήταν μονόδρομος” και σηκώνουν τα χέρια, “ήταν επιβαλλόμενα έξωθεν”. Και άρα, μας λένε “τα ίδια θα κάνατε και εσείς”.

Τους λέμε ευθέως: Όχι κύριοι της νεοδημοκρατικής κυβέρνησης, ούτε θα κάναμε, ούτε θα κάνουμε τα ίδια. Εμείς προτείνουμε άλλο δρόμο, νέα αλλαγή, μεγάλη ανατροπή.

Μας λένε ότι “για όλα τώρα φταίει η διεθνής κρίση”. Όχι, όχι κύριοι της κυβέρνησης, φταίει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και οι πολιτικές της, που οδήγησαν τη χώρα να βρίσκεται σήμερα αθωράκιστη και αποδυναμωμένη μπροστά στις διεθνείς εξελίξεις.

Οι πολιτικές της, άδικες, αντιαναπτυξιακές, λύγισαν τον παραγωγικό κορμό της χώρας μας. Το ζείτε. Με τις πολιτικές της, εμείς έχουμε διαφωνήσει, έχουμε αντιταχθεί, έχουμε διαμαρτυρηθεί, όπως παραδείγματος χάρη με την άδικη φοροεπιδρομή στα μεσαία και στα ασθενέστερα στρώματα, με την αύξηση του ΦΠΑ, με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας.

Με την επιβολή του τέλους ακίνητης περιουσίας σε εκατομμύρια Έλληνες, με την κατάργηση για τους πλουσιότερους του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, με την μείωση της φορολογίας στα υψηλά εισοδήματα, με την κατάργηση της φορολογίας στις μεγάλες κληρονομιές, τη μείωση της φορολογίας στα κέρδη των μετόχων των μεγάλων επιχειρήσεων και τραπεζών.

Αυτή είναι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας, προνόμια για τους λίγους, και βάρη για τους πολλούς. Είναι η πολιτική τους, που έδωσε ασυλία στα καρτέλ της κερδοσκοπίας, τα οποία υφίσταται και ο αγροτικός κόσμος, και εκτινάσσουν τον πληθωρισμό στα ύψη.

Είναι η πολιτική τους, της αποσάθρωσης της δημόσιας παιδείας, όλων των κοινωνικών υποδομών, των υποδομών του Εθνικού Συστήματος Υγείας και της κοινωνικής ασφάλειας, από τη Βοήθεια στο Σπίτι μέχρι και τα ΚΑΠΗ. Είναι η πολιτική τους, του ξεπουλήματος του πλούτου του Ελληνικού λαού, των στρατηγικών υποδομών της χώρας σε ιδιωτικά και ξένα συμφέροντα.
Είναι η υποβάθμιση κάθε φορέα και Αρχής ελέγχου και εποπτείας των αγορών. Είναι η δραματική μείωση των δημόσιων επενδύσεων, με την πρωτοφανή καθυστέρηση στην αξιοποίηση του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, και του 2000-2006, και του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, με μεγάλο θύμα βεβαίως την ίδια την Περιφέρεια.

Έτσι μας φτάσανε ως εδώ. Αυτή ήταν η κρίση, δεν ήταν η διεθνής κρίση. Ήταν οι πολιτικές της Νέας Δημοκρατίας, που έφεραν τα τραγικά αδιέξοδα στην οικονομία μας, και είναι η ίδια που ευθύνεται για αυτή την οικονομική πολιτική.

Αυτή είναι η κυβέρνηση που γύρισε την Ελλάδα πολλά χρόνια πίσω, σε καταστάσεις που πιστεύαμε ότι είχαμε οριστικά αφήσει πίσω. Εξέθρεψαν και πάλι πρακτικές και αντιλήψεις αυθαιρεσίας, αλλά και ατιμωρησίας, με παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη, με ατιμωρησία στελεχών και υπουργών τους.

Και θέλουμε να δούμε, αν αύριο, και πάλι θα τραπούν σε φυγή, μπροστά στην απαίτηση του Ελληνικού λαού να υπάρξει διαφάνεια για τα μεγάλα σκάνδαλα για τα οποία ευθύνονται, αν και πάλι θα συγκαλύψουν, αν θα παραγράψουν αυτά τα πολιτικά και οικονομικά εγκλήματα στη διαχείριση του μεγάλου θέματος του Βατοπεδίου, αλλά και τόσων άλλων, μέσα από τα οποία λεηλατούν τον δημόσιο πλούτο.

Διότι μόνο για λεηλασία της δημόσιας περιουσίας και για καταπάτηση κάθε έννοιας αξιοκρατίας, μπορεί να μιλήσει κανείς. Με τη νέα γενιά, τα νέα παιδιά, να θεωρούν πια το πτυχίο τους άχρηστο και να σέρνονται σε βουλευτικά και κομματικά γραφεία, για να πουλάνε τη συνείδησή τους για μια θέση σε ένα λεγόμενο stage.

Εμείς έχουμε άλλη πολιτική. Εμείς δεν θέλουμε προνόμια για τους λίγους, εμείς εγγυόμαστε δικαιώματα για όλους. Δικαίωμα για μας είναι η εργασία, δικαίωμα είναι η υγεία, δικαίωμα είναι η παιδεία, δικαίωμα είναι η κοινωνική σιγουριά, μέσα από τα κοινωνικά προγράμματα.

Φίλες και φίλοι,

Με την πολιτική της η Νέα Δημοκρατία ανέχθηκε και καλλιέργησε παρακρατικές αντιλήψεις, κομματικοποίησε τη Δημόσια Διοίκηση, όπως βεβαίως και τα Σώματα Ασφαλείας και οδήγησε την Αστυνομία στη διοικητική διάλυση, την επιχειρησιακή ανεπάρκεια και το εκμηδενισμένο ηθικό.

Και μπροστά σε κάθε κοινωνικό πρόβλημα, επιλέγουν την πόλωση, διαλέγουν τη στρατηγική της έντασης, αντί του κοινωνικού διαλόγου. Διαλέγουν την αναμέτρηση, αντί για τη συνεργασία. Κι αυτή είναι επίσης η μεγάλη μας διαφορά. Αυτοί διαλέγουν την ένταση, διότι βλέπουν το λαό ως πρόβλημα. Εμείς είμαστε εδώ, για το λαό, με το λαό και το πρόγραμμά μας προέρχεται από το λαό.

Και πέρα από την παιδεία, στην υγεία βλέπουμε αντί νοσηλευτικού προσωπικού, να γίνονται προσλήψεις αγροφυλάκων. Πέρα από την έλλειψη του προσωπικού, υπάρχει και η έλλειψη πόρων, σε περιοχές όπως η δική σας, τα Τρίκαλα. Οι απομακρυσμένες, οι δύσβατες, οι ορεινές περιοχές υστερούν δραματικά, αφού ούτε οργανωμένα πολυδύναμα ιατρικά κέντρα υπάρχουν, για εύκολη και άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας.

Όλα αυτά, φίλες και φίλοι, δημιουργούν ένα βαθύτατο αίσθημα ανασφάλειας σήμερα στον Ελληνικό λαό, στις ελληνικές οικογένειες, στη μητέρα, στα παιδιά. Ανασφάλεια ότι δεν έχουμε μια Πολιτεία που να μπορεί να προστατεύσει τη ζωή, το βιος και τον κόπο των επαγγελματιών, των αγροτών, των εργαζομένων. Δεν μπορεί να προστατεύσει τα βασικά δικαιώματα του πολίτη.

Αυτή η ανασφάλεια είναι που στερεί την ελπίδα, τα οράματά μας, την προοπτική μας. Γι’ αυτό, ο τόπος χρειάζεται αλλαγή πορείας, μεγάλη αλλαγή, χρειάζεται ηγεσία με σχέδιο, με όραμα, που πιστεύει στη δύναμη του λαού, στη δύναμη του Έλληνα και της Ελληνίδας.

Αυτές, φίλες και φίλοι, είναι οι πολιτικές τους. Αυτοί ευθύνονται για το σημερινό γενικευμένο αίσθημα φόβου και ανασφάλειας, για την διεύρυνση της φτώχειας που βλέπουμε, για την ανισότητα, τη μεγάλη ψαλίδα που ανοίγει μεταξύ του πλούσιου και του φτωχότερου, για την καθίζηση των δημόσιων εσόδων στο κράτος, για τις ρουσφετολογικές σπατάλες του δημόσιου πλούτου, του δικού σας κόπου, για την υπερχρέωση της χώρας, για την οικονομική επιβράδυνση που ολοένα χειροτερεύει, για την διάλυση του παραγωγικού ιστού, για την απουσία κάθε αναπτυξιακού σχεδίου και προοπτικής.

Αυτοί ευθύνονται που η χώρα μπαίνει σε αυτή τη διεθνή κρίση χωρίς κανένα σχέδιο. Και τώρα, την ύστατη στιγμή, τι κάνουν; Προσπαθούν να γαντζωθούν στην εξουσία με έναν ανασχηματισμό επικοινωνιακό, αλλάζουν μάσκες, με τα μάτια στραμμένα στα δικά τους προβλήματα και, βέβαια, στο φόβο για τις εκλογές.

Αυτοί είναι που οργανώνουν προεκλογικά σχέδια εξαγοράς συνειδήσεων και ψήφων με τη χρήση πόρων του ΟΑΕΔ, την ώρα που η οικονομία και η κοινωνία ασφυκτιούν. Θέλουν και πάλι να  μοιράσουν κάποια χρήματα προεκλογικά σε νέα παιδιά, για να τους κλείσουν το μάτι μήπως και μπουν στο Δημόσιο, ενώ ξέρουν ότι, ουσιαστικά, απλώς τα κοροϊδεύουν για μια ακόμα φορά  και τα θέλουν αδύναμα, για να τα έχουν εξαρτημένα, για να μπορούν να τους υποκλέπτουν τις ψήφους.

Αυτοί είναι που σκηνοθετούν τώρα συναντήσεις, δήθεν για να πιέσουν τους τραπεζίτες, ενώ τους τα λέγαμε πριν από μήνες, την ώρα που οι τράπεζες αρνούνται παρά τα 28 δις, αρνούνται επίμονα να χρηματοδοτήσουν μικρομεσαίους και την πραγματική οικονομία.
Είναι μια κυβέρνηση με μόνη πυξίδα τη δική της διάσωση, που όμως σέρνει μαζί της στο βάραθρο και τη χώρα. Και αύριο, στις Βρυξέλλες, θα ακουστούν και επίσημα τα μαύρα μαντάτα για την οικονομία μας.

Πριν από πέντε χρόνια, θυμόσαστε τι μας έλεγαν, ότι θα βάλουν τάξη σ’ αυτό το οποίο παραλάβανε. Ξεχνάνε, ότι τους παραδώσαμε την Ελλάδα, ίσως στην καλύτερη οικονομική στιγμή από τη μεταπολίτευση. Και αύριο, δυστυχώς, αυτά που θα πει ο Επίτροπος Αλμούνια, τα ξέρουμε ήδη. Τα είπαμε στη Βουλή προ ενός μηνός, τότε που είπαμε ότι ο προϋπολογισμός της Νέας Δημοκρατίας είναι πλαστός και εικονικός. Τώρα, μας επιβεβαιώνει δυστυχώς με δραματικό τρόπο και η κάθε ανάλυση που έρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η χώρα, φίλες και φίλοι, βρίσκεται μια ανάσα πριν από την ύφεση. Αλλά θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλία, από τα Τρίκαλα, να πω: δεν θα το επιτρέψουμε. Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, για να δώσει στον τόπο λύση και διέξοδο. Το ΠΑΣΟΚ έχει ολοκληρωμένο και υπεύθυνο σχέδιο για την έξοδο της χώρας από την κρίση, για την οικονομική ανάκαμψη.

Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ,  για να κατοχυρώσει ένα δίκαιο, ευνομούμενο και αποτελεσματικό κράτος, με αποτελεσματική εποπτεία στις αγορές, με λογοδοσία στους πολίτες για το τι κάνει τα χρήματα του Ελληνικού λαού.

Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, για να προωθήσει μεγάλες δημόσιες επενδύσεις για μια νέα οικονομική πρόταση, μια νέα οικονομική πορεία, ένα νέο πρότυπο με αιχμή την «πράσινη ανάπτυξη». Και είμαστε εδώ, για να στηρίξουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό και την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, να αποκαταστήσουμε το κοινωνικό κράτος, ιδιαίτερα στους ευαίσθητους τομείς της υγείας και της παιδείας.

Το πρόγραμμά μας περιλαμβάνει ένα άμεσο πρόγραμμα εξόδου της χώρας από την κρίση με πολύ συγκεκριμένα μέτρα, για τη διοχέτευση χρήματος, ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, όχι στους ισολογισμούς και μόνον των τραπεζών, γιατί την τόνωση της αγοράς, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, την στήριξη των δανειοληπτών, την στήριξη των κοινωνικά ευαίσθητων ομάδων, την αντιμετώπιση της ανεργίας με ορθολογικό τρόπο, τη σωστή διαχείριση των δημόσιων οικονομικών.

Για όλα αυτά όμως, χρειάζεται νέα κυβέρνηση, νέα πολιτική. Και τη λύση, την δίνουν οι κάλπες, την δίνει ο Ελληνικός λαός. Και θα την δώσει, και πολύ σύντομα. Μετά τις επόμενες εκλογές, η χώρα θα έχει κυβέρνηση Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος. Και αυτή η κυβέρνηση, ναι, θα έχει τιτάνιο έργο μπροστά της, αλλά θα προχωρήσουμε με οδηγό ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, αυτό που έχουμε επεξεργαστεί μαζί με τον Ελληνικό λαό, για την έξοδο από την κρίση, για την ανάκαμψη.

Το σχέδιό μας συμπυκνώνεται σε πέντε λέξεις: Δικαίωμα σε μια ανθρώπινη κοινωνία. Ανάπτυξη, ένα νέο πρότυπο για την Ελλάδα. Πολιτεία, κράτος που διαχειρίζεται σωστά τα χρήματα του Ελληνικού λαού, με διαφάνεια, με σχεδιασμό και, βεβαίως, με στόχο την κοινωνική αλληλεγγύη και την δίκαιη αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου σ’ αυτή τη χώρα.
Και τέλος, σιγουριά, ασφάλεια για τον κάθε πολίτη. Κανένας να μην αισθάνεται ότι σπρώχνεται στο περιθώριο ο ίδιος και η οικογένειά του.

Για το λόγο αυτό, οι βασικοί μας άξονες είναι σαφείς: Δημιουργία πλούτου. Ναι, δημιουργία πλούτου, μέσω ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου, που θα είναι το σήμα κατατεθέν για την Ελλάδα, θα μας κάνει ανταγωνιστικούς και θα φέρει ευημερία. Είναι οι μεγάλες δημόσιες επενδύσεις και βεβαίως η «πράσινη ανάπτυξη».

Δεύτερον, ένα ευνομούμενο κράτος. Να λειτουργεί επιτέλους με διαφάνεια, με αξιοκρατία, με αξιολόγηση, με λογοδοσία, με μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης για τον πολίτη, υπηρετώντας αξίες και, βεβαίως, με τη στήριξη του οικογενειακού εισοδήματος.

Φίλες και φίλοι,

Είμαστε εδώ, στη Θεσσαλία, για να δώσουμε ξανά ελπίδα, ελπίδα ότι μπορούμε να βγούμε από την κρίση. Και θέλω εδώ, να αναδείξω τι σημαίνει η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας και πώς είναι διαφορετική από τη δική μας.

Παράδειγμα είναι ο Νομός σας. Άλλα είπε η κυβέρνηση, και άλλα έκανε, χωρίς ειλικρίνεια, χωρίς σχέδιο, με μόνο γνώμονα το ρουσφέτι. Είμαστε εδώ, σε έναν νομό που η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει και έχει καταδικάσει σε εισοδηματική και αναπτυξιακή υστέρηση, όπως βέβαια έχει κάνει σε όλη τη Δυτική Θεσσαλία και σε όλη την Ελλάδα.

Μιλάμε για την αγροτιά, για τους αγρότες και τα προβλήματά τους, τις αγωνίες τους, την προοπτική τους. Εδώ βλέπουμε τα δημόσια έργα να καρκινοβατούν. Η νεολαία έχει αποκοπεί από κάθε δημιουργική εργασία, ψάχνει επαγγελματικές διεξόδους εκτός Νομού, πολλές φορές, δυστυχώς, και εκτός Ελλάδας.

Τόσοι νέοι πτυχιούχοι είναι άνεργοι και, ξέρετε, ότι άνεργοι αγρότες δεν καταγράφονται πουθενά. Κάθε μέρα, γίνεται πιο κρίσιμη η πορεία της γεωργίας, το ίδιο και της κτηνοτροφίας. Οι βιομηχανικές μονάδες ασφυκτιούν και ασφυκτιούν με το έλλειμμα πολιτικής για την ανάπτυξη του κλάδου. Καμία έρευνα, καμία καινοτομία, καμία σοβαρή εκπαίδευση, καμία επένδυση στον εκσυγχρονισμό.
Θέλουμε λοιπόν, και έχουμε, μια διαφορετική πολιτική για τον αγρότη. Εμείς λέμε προοπτική στον αγρότη, ποιότητα στο προϊόν, αξία στην Ελλάδα. Ποιότητα που θα δώσει σιγουριά. Δέκα δεσμεύσεις συγκροτούν τη συμφωνία μας με τον αγροτικό κόσμο, μια Συμφωνία Εμπιστοσύνης:
  1. Αύξηση των δημοσίων επενδύσεων, για τη βελτίωση των υποδομών αποταμίευσης και διαχείρισης του νερού και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ποιότητας των προϊόντων.
  2. Εντατικοποίηση των ελέγχων στην αγορά και ριζική αντιμετώπιση των ελληνοποιήσεων γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
  3. Θέσπιση κινήτρων για την προώθηση νέων, σύγχρονων, ισχυρών συλλογικών δομών, ώστε ο αγρότης να μπορεί να παρεμβαίνει με τη δική του φωνή αποτελεσματικά στην προμήθεια λιπασμάτων, στα φυτοφάρμακα, στους πόρους, στις ζωοτροφές, στην εμπορία των προϊόντων, να μπορεί δηλαδή να διαπραγματεύεται σκληρά και αποτελεσματικά, για να έχει το καλύτερο κόστος, για να μειώσει το κόστος όσο γίνεται περισσότερο. Χρειάζονται εδώ αλλαγές και τομές στις Συνεταιριστικές μας Οργανώσεις, σε όλα τα επίπεδα, κι είμαστε αποφασισμένοι να τις προωθήσουμε.
  4. Οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις πρέπει να είναι και θα είναι στην υπηρεσία του απλού αγρότη, να είναι εργαλείο και μοχλός στήριξης του εισοδήματός του, ενημέρωσης και εκπαίδευσής του, και όχι εφαλτήριο για τις προσωπικές στρατηγικές των διοικούντων.

Δεσμεύομαι και δεσμευόμαστε για τη διασφάλιση συνεχούς, έγκυρης, αποτελεσματικής ενημέρωσης, εκπαίδευσης, επιμόρφωσης των αγροτών, για όλες τις τεχνολογικές και παραγωγικές εξελίξεις.

Διότι πράγματι, δεν είναι απλώς ότι αλλάζουν κάποια λιπάσματα ή φυτοφάρμακα, αλλάζουν πια όλες οι προσεγγίσεις στην ανάπτυξη των προϊόντων, με σημαντικές ερευνητικές ανακαλύψεις, οι οποίες πρέπει, συνδυασμένες πάντα με την εμπειρία και τη γνώση της παράδοσης που έχει η χώρα μας, να μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων μας και της απόδοσης των προϊόντων μας.

Είναι λοιπόν σημαντικό να φτιάξουμε μαζί συμβουλευτικές δομές, αποτελεσματικές, σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, αποκεντρωμένες, αξιόπιστες δομές, οι οποίες θα συνδέονται με μία σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης πια για τον αγρότη, διότι σήμερα δεν έχουμε σχολές που βγάζουν επαγγελματίες αγρότες.

Μπορεί να βγάζουμε γεωπόνους, μπορεί να βγάζουμε κτηνιάτρους, δεν έχουμε όμως σχολές που βγάζουν επαγγελματίες αγρότες και κτηνοτρόφους, που να ξέρουν από management, που να ξέρουν από marketing, που να ξέρουν από εμπόριο, που να ξέρουν από διαχείριση, που να ξέρουν για τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Και πρέπει να παραμένει αυτή η σχολή βασικός σύμβουλος σε όλη τη διάρκεια της παραγωγικής ζωής των αγροτών. Είναι ακριβώς αυτό που θα επιτρέψει να δημιουργηθούν και νέα δίκτυα μεταξύ των αγροτών, δίκτυα ισχυρά, για συνεργασίες και εντός και εκτός Ελλάδας.
  5. Καθιέρωση στην πράξη του Μητρώου Αγροτών κι ενός πραγματικού Μητρώου Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, για να σταματήσουν τα γνωστά σε όλους «κανόνια» στην αγορά.
  6. Διασφάλιση συνεχούς, έγκυρης, αποτελεσματικής ενημέρωσης των αγροτών στις παραγωγικές εξελίξεις, δια βίου.
  7. Χωροταξικός σχεδιασμός, καθορισμός των χρήσεων γης και ευνοϊκοί όροι χρήσης ενοικίασης γης για τον αγρότη.
  8. Εκσυγχρονισμός, αναμόρφωση του ΕΛΓΑ, του συστήματος ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής, ώστε να καλύπτονται και οι νέοι κίνδυνοι που προκαλούν οι κλιματικές αλλαγές.
  9. Δεσμεύομαι και δεσμευόμαστε για ένα σύγχρονο κοινωνικό και ασφαλιστικό σύστημα, ένα δίκτυο κοινωνικής προστασίας: Αγροτικά Ιατρεία, Κέντρα Υγείας, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων, Βοήθεια στο Σπίτι. Να αισθανθεί η αγροτική οικογένεια ασφάλεια και σιγουριά. Είναι τα νέα μεγάλα έργα της επόμενης τετραετίας.
  10. Αύξηση της βασικής σύνταξης του αγρότη και της αγρότισσας, ώστε να διαμορφωθεί στα 550 ευρώ για τον μεμονωμένο και στα 950 ευρώ για το ζευγάρι, και σταδιακή εξίσωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των αγροτών, με εκείνα των ασφαλισμένων των άλλων Ταμείων, σε ό,τι αφορά προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και όρια ηλικίας. Ενδεικτικά, όλοι οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης με 37 χρόνια ασφάλισης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, και οι αγρότες να έχουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης στο 60ό έτος, όπως συμβαίνει και στα άλλα Ταμεία.

Λύθηκε το μυστήριο των μαγνητικών βράχων της Σελήνης


Λύθηκε το μυστήριο των μαγνητικών βράχων της Σελήνης

Το δείγμα που εξέτασαν οι ερευνητές προήλθε από την τελευταία αποστολή προσελήνωσης
Ουάσινγκτον

Πώς είναι δυνατόν τα πετρώματα που έφεραν από τη Σελήνη οι αποστολές Apollo να είναι μαγνητικά, δεδομένου ότι το φεγγάρι δεν διαθέτει μαγνητικό πεδίο; Η απάντηση είναι ότι ο δορυφόρος κάποτε το διέθετε, προτείνουν τώρα ερευνητές του MIT.Στην περίπτωση της Γης, εξηγεί το Space.com, το μαγνητικό πεδίο δημιουργείται από την περιστροφή του ρευστού, σιδερένιου πυρήνα της, ο οποίος συμπεριφέρεται ως δυναμό. Η Σελήνη, όμως, είναι σήμερα συμπαγής μέχρι το κέντρο της.

Η ομάδα του Δρ Μπεν Ουάις στο Τεχνολογικό Ινστιτούτου Μασαχουσέτης αποφάσισε να εξετάσει την υπόθεση ότι το φεγγάρι κάποτε είχε ρευστό πυρήνα, άρα και μαγνητικό πεδίο.

Στα 30 χρόνια που μεσολάβησαν από τις αμερικανικές αποστολές Apollo, η υπόθεση αυτή παρέμενε «ένα από τα πλέον αμφιλεγόμενα ζητήματα στη σεληνιακή επιστήμη» σχολιάζει ο Ουάις.

Η ομάδα του εντόπισε ενδείξεις ενός αρχαίου ρευστού πυρήνα χρησιμοποιώντας ένα μαγνητόμετρο για να εξετάσει το αρχαιότερο σεληνιακό πέτρωμα που έχουν στη διάθεσή τους οι επιστήμονες, ηλικίας 4,2 δισ. ετών. Η πέτρα, παλαιότερη από οποιοδήποτε γνωστό πέτρωμα στη Γη και στον Αρη, συλλέχθηκε από τον αστροναύτη Χάρισον Σμιντ, το μόνο γεωλόγο που έχει πατήσει στο φεγγάρι, κατά την αποστολή Apollo 17, την τελευταία αποστολή προσελήνωσης.

Η ηλικία του δείγματος είχε κρίσιμη σημασία, καθώς οι μεταγενέστερες προσκρούσεις μετεωριτών θα μπορούσαν να δημιουργήσουν βραχύβια μαγνητικά πεδία ικανά να διαγράψουν τα προηγούμενα μαγνητικά ίχνη.

Τα μαγνητικά ίχνη που καταγράφηκαν δείχνουν πράγματι ότι τα πετρώματα σχηματίστηκαν σε μαγνητικό περιβάλλον που διατηρήθηκε σταθερό για εκατομμύρια χρόνια.

Το συμπέρασμα της μελέτης, δηλαδή ότι η Σελήνη διέθετε κάποτε ρευστό πυρήνα, βρίσκεται σε συμφωνία με την κρατούσα θεωρία για το σχηματισμό του φεγγαριού: Λίγο μετά το σχηματισμό του Ηλιακού Συστήματος, ένα σώμα στο μέγεθος του Αρη προσέκρουσε στη Γη και εκτίναξε στο διάστημα τεράστιες ποσότητες υλικού, οι οποίες τελικά συμπυκνώθηκαν, στερεοποιήθηκαν και σχημάτισαν τον δορυφόρο.

Η λύση του μαγνητικού μυστήριου της Σελήνης δημοσιεύτηκε την περασμένη εβδομάδα στο περιοδικό Science.

Ερευνητές δημιούργησαν πανοραμικό τεχνητό μάτι που βλέπει τα πάντα γύρω του ταυτόχρονα


Ερευνητές δημιούργησαν πανοραμικό τεχνητό μάτι που βλέπει τα πάντα γύρω του ταυτόχρονα        
  15/01/09

Η θαυμαστή ικανότητα των εντόμων να βλέπουν ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσεις ανέκαθεν γοήτευε τους επιστήμονες, που επιτέλους κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα τεχνητό μάτι, το οποίο έχει όραση σχεδόν 360 μοιρών, δηλαδή βλέπει μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά ταυτόχρονα.

    Η εφεύρεση -με την ονομασία Perspex- έγινε από διεθνή επιστημονική ομάδα του Κέντρου Όρασης της Αυστραλίας, με τη συμμετοχή ερευνητών από τη Γερμανία και τη Ν.Ζηλανδία. Αν και αρχικά δημιουργήθηκε ως επιστημονικό εργαλείο για να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος όρασης και πλοήγησης των εντόμων, το μάτι μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε ρομπότ, ως σύστημα ασφαλείας (για πανοραμική εποπτεία ενός χώρου, όπως ένα αεροσκάφος), αλλά και για καινοτομικά συστήματα φωτισμού.

    Ο υπεύθυνος της έρευνας δρ Jochen Zeil, του Αυστραλιανού Εθνικού Πανεπιστημίου, δήλωσε ότι η πανοραμική όραση προσφέρει πολλές περισσότερες πληροφορίες για τον περιβάλλοντα χώρο, κάτι που αξιοποιούν πολύ καλά τα έντομα, π.χ. όταν ψάχνουν τροφή ή όπως οι μέλισσες όταν βρίσκουν το δρόμο της επιστροφής στην κυψέλη τους.

    Μέχρι τώρα είχαν δημιουργηθεί και άλλες συσκευές με όραση ευρείας γωνίας ή και πανοραμική, όμως η νέα συσκευή δίνει το πληρέστερο, καθαρότερο και πιο ανεμπόδιστο πεδίο όρασης από κάθε άλλη, ενώ είναι και η ελαφρύτερη. Το τεχνητό μάτι Perspex, μια σφαίρα με ένα ενσωματωμένο ασημένιο κώνο στο εσωτερικό της, είναι στερεωμένη σε μια συμβατική βιντεοκάμερα.

    Η πρώτη ερευνητική εφαρμογή του ματιού θα είναι η τοποθέτησή του σε ένα τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο, κάτι που θα μπορούσε να μετατραπεί αργότερα σε χρήσιμη πρακτική εφαρμογή, επιτρέποντας σε ρομποτικά αεροσκάφη να πετάνε κάνοντας χρήση οπτικών εικόνων από το πανοραμικό “μάτι” τους.

Προχωρά το “Νότιο Ρεύμα”


Προχωρά το “Νότιο Ρεύμα”

 Προχωρά η υλοποίηση του South Stream

Την ενεργοποίηση των εργασιών για την υλοποίηση του σχεδίου του αγωγού φυσικού αερίου South Stream σηματοδοτεί η συνάντηση που είχαν στη Μόσχα οι επικεφαλής της Γκαζπρόμ Αλεξέι Μίλερ και της ιταλικής ΕΝΙ Πάολο Σκαρόνι.

Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Γκαζπρόμ, “οι πλευρές σημείωσαν ότι στις παρούσες συνθήκες αποκτά ιδιαίτερη επικαιρότητα το ζήτημα της διαφοροποίησης των εξαγωγικών διαδρομών του αερίου και ειδικότερα η υλοποίηση του σχεδίου του ‘Νοτίου Ρεύματος’, το οποίο θα επιτρέψει να ενωθεί απευθείας η Ρωσία με την Ευρώπη και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου”.

Υπενθυμίζεται ότι Gazprom και ΕΝΙ υπέγραψαν στις 23 Ιουνίου του 2007 Πρωτόκολλο αλληλοκατανόησης για την υλοποίηση του South Stream, ενώ ενεργειακή συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου υπογράφηκε στο πλαίσιο της επίσκεψης του έλληνα πρωθυπουργού στη Μόσχα στις 29 Απριλίου 2008.

Ο ελληνικός κλάδος του αγωγού South Stream θα ξεκινά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ιταλία μέσω Ελλάδας.

Προβλέπεται ότι η συμφωνία θα έχει ισχύ για 30 χρόνια και μέσω του αγωγού θα διέρχονται 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως. Μέρος της ποσότητας αυτής θα διοχετεύεται στη χώρα μας, ενώ η Ελλάδα θα εισπράττει και τέλη διέλευσης.

Η Μόσχα έχει υπογράψει συμφωνίες με τις Βουλγαρία, Ιταλία, και Σερβία για τους υπόλοιπους κλάδους του αγωγού. Προβλέπεται ακόμη συμφωνία για την ίδρυση εταιρίας που θα έχει την ευθύνη για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού, η οποία θα υπογραφεί ανάμεσα στην Ελληνική ΔΕΣΦΑ και την Gazprom.

Ο Ολυμπος υποψήφιος στο διαγωνισμό ανάδειξης των ”Επτά σπουδαιότερων μνημείων της φύσης”


Ο Ολυμπος υποψήφιος στο διαγωνισμό ανάδειξης των ”Επτά σπουδαιότερων μνημείων της φύσης”

Ο Όλυμπος, το μυθικό βουνό, είναι το πρώτο και μοναδικό ελληνικό “Μνημείο της Φύσης” που πέρασε στην επόμενη φάση μίας ψηφοφορίας που διεξάγεται ήδη στο Διαδίκτυο με σκοπό την ανάδειξη των 7 σπουδαιότερων μνημείων της φύσης.
Πρόκειται για μία πολύ σημαντική διάκριση καθώς έχουν ήδη ψηφίσει 100 εκατ. άνθρωποι απ? όλο τον κόσμο.
Η Νομαρχία Λάρισας, ενόψει της δεύτερης ψηφοφορίας που θα διαρκέσει μέχρι τις 7 Ιουλίου, με ανακοίνωσή της, καλεί τους πολίτες του νομού, τους απόδημους Λαρισαίους, αλλά και όλους τους όπου γης Έλληνες, να στηρίξουν τη μεγάλη προσπάθεια προβολής ενός βουνού καταξιωμένου στην παγκόσμια συνείδηση.
Ο παγκόσμιος αυτός διαγωνισμός διεξάγεται από το Ίδρυμα “The 7 wonders foundation” μεταξύ 430 φυσικών μνημείων από 224 χώρες σε όλο τον πλανήτη.
Στη β? φάση πέρασαν 261 μνημεία (το πρώτο μνημείο από κάθε χώρα). Από την Ελλάδα πέρασε πρώτος ο Όλυμπος, ενώ υποψήφια ήταν ακόμη τα Μετέωρα, η Σαντορίνη και το Απολιθωμένο Δάσος της Λέσβου.

Η ψηφοφορία για την πρώτη φάση ολοκληρώθηκε στις 31 Δεκεμβρίου και ήδη άρχισε η ψηφοφορία της Β? φάσης η οποία θα ολοκληρωθεί μέχρι τις 7 Ιουλίου του 2009 προκειμένου να αναδειχθούν οι 77 πιο δημοφιλείς υποψηφιότητες. Κατόπιν στις 21 Ιουλίου του 2009 θα ανακοινωθούν οι 21 υποψηφιότητες οι οποίες θα μπουν στην τελική φάση που θα οδηγήσει στην ανάδειξη των 7 θαυμάτων του φυσικού περιβάλλοντος του πλανήτη μας. Η τελική ψηφοφορία θα διεξαχθεί κατά τα έτη 2010 και 2011 και στα μέσα του 2011 θα ανακοινωθούν τα 7 θαύματα της φύσης όπως τα επέλεξαν πολίτες απ΄ όλον τον κόσμο.
Όσοι επιθυμούν να ψηφίσουν, μπορούν να το κάνουν μεταβαίνοντας στη Διεύθυνση: http://www.new7wonders.com/nature/en όπου, επιλέγοντας την Ευρώπη παρατίθενται οι υποψηφιότητες από κάθε χώρα της γηραιάς ηπείρου. Εκεί από την Ελλάδα βρίσκεται η υποψηφιότητα του Ολύμπου τον οποίο μπορούν να επιλέξουν ενισχύοντας με την ψήφο τους τη μεγάλη προσπάθεια που καταβάλλει η Νομαρχία Λάρισας.

Πραγματικότητα το πρώτο τεχνητό μόριο RNA που αυτοαναπαράγεται και εξελίσσεται


Πραγματικότητα το πρώτο τεχνητό μόριο RNA που αυτοαναπαράγεται και εξελίσσεται

Ο αγώνας των επιστημόνων για τη δημιουργία ζωής στο εργαστήριο συνεχίζεται αμείωτος. Το πιο πρόσφατο επίτευγμα είναι η δημιουργία τεχνητού μορίου RNA (ριβονουκλεϊνικού οξέος), “αδελφού” μορίου του DNA, το οποίο εμφανίζει μέσα στον εργαστηριακό σωλήνα τη βασική ιδιότητα της ζωής, την αυτοαναπαραγωγή, και μάλιστα με ταχύ ρυθμό και χωρίς την έξωθεν βοήθεια κάποιας πρωτεϊνης ή άλλου κυτταρικού συστατικού. Όπως αναφέρουν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες Live Science και New Scientist, η ανακάλυψη έγινε στο Ινστιτούτο Ερευνών Scripps της Καλιφόρνιας από ερευνητική ομάδα υπό το βιοχημικό Τζέραλντ Τζόις και η σχετική εργασία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Science.
Στην εποχή μας το μόριο του DNA, το “λογισμικό της ζωής”, μεταφέρει τη γενετική αλληλουχία των εξελιγμένων οργανισμών (δηλαδή τις πληροφορίες και το σχέδιο για την ανάπτυξή τους), ενώ το RNA εξαρτάται από το τελευταίο για να επιτελέσει τις λειτουργίες του, όπως τη δημιουργία των πρωτεϊνών. Όμως, οι περισσότεροι επιστήμονες εκτιμούν πλέον ότι η αρχική μορφή της ζωής εμφανίσθηκε και αποθήκευσε τις πληροφορίες της στο RNA και όχι στο DNA, το οποίο ακολούθησε αργότερα, καθώς τα μόρια RNA (που μπορούν να λειτουργήσουν τόσο ως γονίδια όσο και ως ένζυμα) είναι σε θέση να αποτελέσουν καταλύτες για τις χημικές αντιδράσεις που οδήγησαν στη ζωή. Άρα το RNA εκτιμάται ότι ήταν το αρχικό μόριο της ζωής.

Ποτέ μέχρι τώρα δεν είχε δειχθεί σε κάποιο εργαστήριο ότι τα μόρια του RNA μπορούσαν μόνα τους, χωρίς καμία βοήθεια, να αναπαραχθούν. Αντί να αρχίσε με ριβοένζυμα (καταλυτικό RNA), που βρίσκονται ήδη σε άλλους οργανισμούς, η ομάδα του Τζόις στο Ινστιτούτο Scripps δημιούργησε το δικό της μόριο RNA, με την ονομασία R3C, τελείως από το μηδέν. Το μόριο αυτό κατόρθωσε να εκτελέσει μια απλή αλλά κρίσιμη για τη ζωή λειτουργία: να συνδέσει μεταξύ τους δύο μικρότερα μόρια RNA, ώστε να δημιουργήσει ένα αντίγραφο του εαυτού του. Το αυτοσυναρμολογούμενο σύστημα, στην πραγματικότητα, εμπλέκει δύο ένζυμα, το καθένα από τα οποία αποτελείται από δύο υπομονάδες (που περιέχουν πολλά νουεκλοτίδια) και ταυτόχρονα λειτουργεί ως καταλύτης που συναρμολογεί το άλλο.

Μέσα από εργαστηριακές βελτιώσεις, οι επιστήμονες πέτυχαν το συγκεκριμένο μόριο να αυτοαναπαράγεται ταχύτερα, αν και αυτό δεν σημαίνει ότι απέκτησε ζωή. Το “ανάγκασαν” επίσης να εξελιχθεί μέσω μιας μορφής φυσικής επιλογής, δημιουργώντας διάφορες παραλλαγές του μορίου, από τις οποίες επικράτησε αυτή που αυτοαναπαραγόταν ταχύτερα. Το σύστημα, σύμφωνα με τους ερευνητές, μπορεί να κρατήσει τη μοριακή πληροφορία (ένα είδος κληρονομικότητας) και ταυτόχρονα να παράγει ποικιλίες (μεταλλάξεις) του εαυτού του (ένα είδος δαρβονικής εξέλιξης).

Φυσικά, όπως παραδέχτηκε ο Τζόις, τα μόρια αυτά δεν μπορούν να χαρακτηρισθούν “ζωντανά”, απλώς επειδή μπορούν να αυτοαναπαραχθούν καλύτερα σε σχέση με τα άλλα μόρια γύρω τους, όμως έχουν ορισμένες από τις ιδιότητες της ζωής. Η αναπαραγωγή ίσως είναι η ισχυρότερη βιολογική ορμή, όμως ακόμα και οι απλούστεροι οργανισμοί στον πλανήτη επιδεικνύουν σαφώς πιο πολύπλοκες λειτουργίες.

Εξάλλου, η δημιουργία πραγματικής ζωής στο εργαστήριο θα σήμαινε ότι ένα μόριο πρέπει να αποκτήσει μόνο του, δηλαδή “αυθόρμητα”, νέες λειτουργίες, χωρίς καμία επιστημονική παρέμβαση. Ο Τζόις παραδέχεται ότι το μόριο που έφτιαξε, δεν έχει μια εγγενή ικανότητα για δαρβινική εξέλιξη.
Επιπλέον, προσθέτει ο βιοχημικός του πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας-Σάντα Κρουζ, Μάικλ Ρόμπερτσον, ένα εργαστηριακό μόριο που μιμείται πραγματικά τη ζωή, θα πρέπει να αυτοσυναρμολογείται από ακόμα απλούστερα συστατικά και όχι απλώς από δύο μισά τμήματα RNA, που ήδη περιέχουν πολύπλοκα νουεκλοτίδια, όπως το μόριο του Τζόις.

Τέλος, αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, οι προσπάθειες δημιουργίας ζωής στο εργαστήριο θα σκοντάψουν αναγκαστικά σε ένα φιλοσοφικό και όχι τεχνικό εμπόδιο: Ακόμα και αν κάποτε προκύψει κανονική ζωή στο εργαστήριο, αυτό δεν σημαίνει ότι θα έχει λυθεί και το αίνιγμα της δημιουργίας ζωής στη Γη, καθώς ποτέ οι επιστήμονες δεν θα μπορέσουν να είναι βέβαιοι τι ακριβώς συνέβη πριν 4 περίπου δισεκατομμύρια χρόνια στον πλανήτη μας – αλλά και πέρα από αυτόν. Γι΄ αυτό, θα χρειαζόταν μια μηχανή του χρόνου – έργο μάλλον κάποιου μεγαλοφυούς φυσικού και όχι βιολόγου.

Ο διαβήτης επιβραδύνει ορισμένες πτυχές της πνευματικής λειτουργικότητας


Ο διαβήτης επιβραδύνει ορισμένες πτυχές της πνευματικής λειτουργικότητας

 

Νέα Υόρκη: Ο διαβήτης τύπου ΙΙ μπορεί να βάλει φρένο στην ικανότητα του ατόμου να επεξεργαστεί ορισμένες μορφές πληροφοριών γρήγορα και με ακρίβεια, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Neuropsychology.

Ο Δρ Ρότζερ Ντξον και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα στον Καναδά διαπίστωσαν μια μικρή αλλά σημαντική διαφορά μεταξύ των ατόμων με διαβήτη και των υγιών ανθρώπων σε τεστ που τους έκαναν για την εγκεφαλική λειτουργία και ταχύτητα.

Οι επιστήμονες έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 465 άνδρες και γυναίκες, 55-81 ετών, εκ των οποίων οι 41 ήταν διαβητικοί, και τους υπέβαλαν σε πλήρη διαγνωστικά τεστ μνήμης, μάθησης και ανώτερης εγκεφαλικής λειτουργικότητας.

Ενώ τα άτομα με διαβήτη τύπου ΙΙ είχαν εξίσου καλές επιδόσεις με τους υγιείς συμμετέχοντες στα τεστ μνήμης, χρόνου αντίδρασης, ταχύτητας αντίληψης και ευφράδειας, είχαν χειρότερα αποτελέσματα στα τεστ ανώτερης εγκεφαλικής λειτουργίας. Ειδικότερα, δεν ήταν εξίσου ταχείς στο τεστ που έπρεπε να συμπληρώσουν μια πρόταση με μια μόνο λέξη ή να δώσουν μια λέξη που δεν συμπλήρωνε όπως έπρεπε την πρόταση. Επίσης χρειάζονταν περισσότερο χρόνο στο τεστ που έπρεπε να διαβάσουν μια αλυσίδα γραμμάτων και να δηλώσουν αν τα γράμματα αποτελούσαν μια λέξη και σε ένα άλλο τεστ που έπρεπε να διαβάσουν προτάσεις και να πουν αν ήταν αληθοφανείς ή χωρίς νόημα.

Δεν είναι ξεκάθαρο πως ο διαβήτης επηρεάζει την εγκεφαλική λειτουργία, αλλά η επίδραση της νόσου στα αιμοφόρα αγγεία μπορεί να είναι ένας παράγοντας και μερικοί επιστήμονες έχουν διατυπώσει την άποψη ότι η ινσουλίνη και ο ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, καθώς και η μεταβλητότητα μπορεί να παίζουν κάποιο ρόλο.

Ο Δρ Ντίξον σημειώνει ότι είναι απλό για τους πάσχοντες από διαβήτη να αντιμετωπίσουν αυτού του βαθμού την πνευματική εξασθένηση που καταγράφεται στην μελέτη, δια της ρύθμισης του σακχάρου τους και της διατήρησης του εγκεφάλου και του σώματος σε διαρκή εγρήγορση.

Διαδικτυακό ραδιόφωνο στα αυτοκίνητα χάρη σε έναν Έλληνα


Διαδικτυακό ραδιόφωνο στα αυτοκίνητα χάρη σε έναν Έλληνα

(15/1/2009 10:41:00 πμ)

Χάρη στην εφεύρεση και το επιχειρηματικό δαιμόνιο ενός Έλληνα, πολύ σύντομα οι οδηγοί του πλανήτη με ελάχιστο κόστος θα μπορούν να έχουν διαδικτυακό ραδιόφωνο και στα αυτοκίνητά τους.
Τι σημαίνει αυτό; Ότι θα μπορούν να ακούν σχεδόν όποιο ραδιοφωνικό σταθμό του κόσμου θέλουν ενώ οδηγούν, και όχι μόνο.
Πρόκειται για μια ευρηματική συσκευή του ομογενή από τη Μελβούρνη, Γιώργου Πάρθημου, που στηρίζεται στην εφεύρεσή του, μία ηλεκτρονική πλατφόρμα, επονομαζόμενη “miroamer”, και η οποία σε συνεργασία με την γνωστή κατασκευάστρια συστημάτων ήχου και άλλων ηλεκτρονικών συσκευών “Blaupunkt” θα φέρει χιλιάδες ραδιοφωνικούς σταθμούς στο ραδιόφωνο του αυτοκινήτου μας.
Η παρουσίαση της νέας συσκευής έγινε στο Παγκόσμιο “Consumer Electronics Show” (ICES) στο Λας Βέγκας από την εταιρία του ομογενή Τόριαν Γουάιρλες, και την γνωστή “Blaupunkt”.
Το νέο διαδικτυακό ραδιόφωνο στηρίζεται στην ηλεκτρονική πλατφόρμα miroamer, ένα πρόγραμμα που μπορεί να μπει σε κινητά, βιντεοκάμερες ή οποιαδήποτε άλλη κινητή ηλεκτρονική συσκευή έχει την δυνατότητα ασύρματης σύνδεσης με το Ίντερνετ.
Ο ομογενής επιχειρηματίας είπε ότι το ενδιαφέρον του κολοσσού Blaupunkt για την ηλεκτρονική του πλατφόρμα είχε ξεκινήσει εδώ και καιρό, αλλά τώρα πια το ενδιαφέρον έγινε συμφωνία και σύντομα τα ραδιόφωνα που θα δίνει η Blaupunkt στις αυτοκινητοβιομηχανίες με τις οποίες συνεργάζεται, θα είναι διαδικτυακά ραδιόφωνα.

“Θα κάνουν πολλά αυτά τα ραδιόφωνα”, μας είπε ο Γιώργος, αλλά το κυριότερο είναι ότι όταν κάποιος θα θέλει να ακούσει ένα ραδιοφωνικό σταθμό από Ελλάδα π.χ. και αυτός εκπέμπει ήδη στο διαδίκτυο, το οποίο συμβαίνει για το 90% αυτών, θα μπορεί να τον ακούσει”.

Να αναφέρουμε ότι αυτή τη στιγμή στην ηλεκτρονική πλατφόρμα miroamer βρίσκονται δεκάδες χιλιάδες ραδιοφωνικοί σταθμοί απ? όλο τον κόσμο, αλλά και τηλεοπτικοί σταθμοί που εκπέμπουν στο διαδίκτυο.

“Το διαδικτυακό ραδιόφωνο αυτοκινήτου θα μπορεί, επίσης, να πιάσει όλους τους εγχώριους ραδιοφωνικούς σταθμούς που εκπέμπουν στην περιοχή (open to air) στα μεσαία και τα FM ενώ όπως κάθε άλλο σημερινό ραδιόφωνο θα προσφέρει στον χρήστη την ικανότητα αν το θέλει να ακούσει και το αγαπημένο του CD”, λέει ο Γιώργος Πάρθημος.

Το διαδικτυακό ραδιόφωνο αυτοκινήτου βγαίνει στην αγορά της Ευρώπης και της Αμερικής στα μέσα του 2009 ενώ στην Αυστραλία στις αρχές του 2010.

Ανίχνευση καρκίνου με ένα… φύσημα


Ανίχνευση καρκίνου με ένα… φύσημα

 Mε ένα φύσημα ανιχνεύεται ακόμη και καρκίνος του πνεύμονα

Μια επαναστατική νέα μέθοδο ταχείας διάγνωσης ασθενειών ανακάλυψαν Γερμανοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Αναλυτικών Επιστημών του Ντόρτμουντ.

Με την μέθοδο αυτή μπορούν να ανιχνεύονται σε πρώιμο στάδιο ιώσεις, αλλά και καρκίνος του πνεύμονα.

Για την εφαρμογή της χρησιμοποιείται ένα ειδικό μηχάνημα που τίθεται σε λειτουργία με ένα απλό φύσημα, όπως γίνεται με το μηχάνημα του αλκοτέστ, ενώ χρησιμοποιείται ήδη πειραματικά σε τρεις κλινικές της χώρας.


Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση