Δικαίωμα σε μία ανθρώπινη κοινωνία
Έχουμε μια διαφορετική πολιτική για τον αγρότη
Τρίκαλα, 18 Ιανουαρίου 2009
Ομιλία στα Τρίκαλα
Ομιλία του Γιώργου Παπανδρέου, Προέδρου του ΠΑΣΟΚ, σε ανοικτή πολιτική εκδήλωση στα Τρίκαλα
“Φίλες και φίλοι,
Η Θεσσαλία σήμερα, τα Τρίκαλα σήμερα στέλνουν το μήνυμα της ελπίδας σε κάθε γωνιά της χώρας μας. Είναι το μήνυμα της αγροτιάς. Η Θεσσαλική αγροτιά στέλνει το μήνυμα, ότι μαζί μπορούμε. Ένα μήνυμα αλλαγής, ένα μήνυμα ανατροπής, ένα μήνυμα μιας νέας πορείας για τους Έλληνες και τις Ελληνίδες.
Είναι το μήνυμα, ότι μαζί μπορούμε να αλλάξουμε ξανά την Ελλάδα. Και σήμερα, αυτή η μεγάλη αλλαγή είναι η ιστορική ευθύνη του Κινήματος, που λέγεται Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα. Και είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε την ευθύνη μας.
Είμαστε έτοιμοι να αναλάβουμε την ευθύνη μας, στο δρόμο της δημοκρατίας, μιας δημοκρατίας που δεν χειραγωγείται από το μαύρο πολιτικό χρήμα, αλλά εκφράζει γνήσια τον Ελληνικό λαό.
Μιας δημοκρατίας, χωρίς ευνοούμενα ολιγαρχικά συμφέροντα. Μιας δημοκρατίας, χωρίς χειραγωγούμενη δικαιοσύνη. Μιας δημοκρατίας, μόνο στην υπηρεσία του πολίτη, όπου ο πολίτης θα βρει ξανά τη δική του φωνή, όπου η Ελλάδα θα ακουστεί και πάλι, με ισχυρή φωνή παντού.
Είμαστε μπροστά, σ’ αυτό το νέο δρόμο, όπου θα αποκαταστήσουμε τη φωνή του λαού, αλλά και τη διεθνή παρουσία, το διεθνές κύρος της χώρας μας, μέσα από μια ισχυρή παρουσία της Ελλάδας στους διεθνείς Οργανισμούς, στην Ευρωπαϊκή Ένωση, όπως πέτυχε πάντα το Πανελλήνιο Σοσιαλιστικό Κίνημα, όλα τα χρόνια, στη διακυβέρνησή του. Όπως πετύχαμε και προχθές, με την ηρωική παρουσία του ΠΑΣΟΚ, με την αποστολή της ανθρωπιστικής βοήθειας στην πληγωμένη Γάζα.
Και θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλία, από τα Τρίκαλα, να τονίσω, ότι εμείς θα συνεχίσουμε τις πρωτοβουλίες μας και μετά από αυτή την εκεχειρία, αυτή την εύθραυστη εκεχειρία στη Γάζα, και ως ΠΑΣΟΚ, και ως Σοσιαλιστική Διεθνής, και αύριο, ως κυβέρνηση της χώρας.
Γιατί η Ελλάδα του ΠΑΣΟΚ, η Ελλάδα με κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ, σημαίνει Ελλάδα με φωνή, σημαίνει Ελλάδα των αξιών, σημαίνει Ελλάδα της ειρήνης και της ασφάλειας, σημαίνει μια Ελλάδα που ξέρει να διαπραγματεύεται, όπως διαπραγματευόταν και θα διαπραγματευτεί σκληρά για τα μεγάλα αγροτικά ζητήματα της χώρας μας. Και βεβαίως, θα είναι μια Ελλάδα που εγγυάται την ασφάλεια και την ειρήνη στην περιοχή.
Διότι η ασφάλεια και η ειρήνη, φίλες και φίλοι, είναι προϋπόθεση για όλες τις άλλες πολιτικές. Και τίθεται το ερώτημα: Τι κάνει σήμερα η κυβέρνηση; Πέντε χρόνια σταυρωμένα τα χέρια, με αποτέλεσμα να βλέπουμε να αποθρασύνεται η γείτονα Τουρκία, με πρωτοφανείς προκλητικές ενέργειες στο Αιγαίο την τελευταία περίοδο.
Ακούγεται το σύνθημα «Ο λαός δεν ξεχνά τι σημαίνει δεξιά»
Θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλία, να πω ότι οι ενέργειες αυτές είναι απαράδεκτες, τις καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο. Απαιτούμε από την Τουρκία να σταματήσει τα επικίνδυνα παιχνίδια. Αλλά η κυβέρνηση απλώς παρακολουθεί, ανέχεται και σιωπά.
Σήμερα, από εδώ, από τα Τρίκαλα, θα ήθελα να στείλω ένα σαφές μήνυμα στην άλλη όχθη του Αιγαίου. Η επόμενη ελληνική κυβέρνηση, δηλαδή η κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, ούτε θα επιτρέψει, ούτε θα ανεχθεί τέτοιες ενέργειες.
Η Τουρκία και όποιος άλλος ενδιαφερόμενος, ας το σημειώσει αυτό καλά: Κανείς δεν μπορεί να αμφισβητήσει τα κυριαρχικά δικαιώματα της Ελλάδας. Εμείς είμαστε η δύναμη, που μπορεί και τα δικαιώματά μας να υπερασπιστεί και την ειρήνη να προωθήσει, διότι η ειρήνη βασίζεται ακριβώς στην ισχύ του Δικαίου, σε αυτή την περίπτωση του Διεθνούς Δικαίου.
Και σήμερα, η κυβέρνηση είναι χωρίς σχέδιο, χωρίς στρατηγική. Γι? αυτό, σήμερα περισσότερο από ποτέ, η Ελλάδα χρειάζεται επειγόντως μια σωστή αποτελεσματική εξωτερική πολιτική, μια νέα εθνική στρατηγική, που θα διασφαλίζει πλήρως τα συμφέροντα της χώρας και θα δώσει και πάλι το απαραίτητο διεθνές κύρος και βάρος στην Ελλάδα, τον σεβασμό που μας αξίζει.
Αυτό το έχουμε αποδείξει, έχουμε αποδείξει ότι μπορούμε να πετύχουμε, όταν βάλουμε αυτούς τους στόχους και, πολύ σύντομα, ο Ελληνικός λαός θα μας εμπιστευθεί ξανά την εξωτερική πολιτική, την εξωτερική του ασφάλεια.
Φίλες και φίλοι,
Ακούω κι ακούμε, ακόμα και σήμερα, να ψάχνει, η παράταξη της νεοσυντήρησης και ο αρχηγός της, δικαιολογίες. Δικαιολογίες ότι “όλα όσα έκαναν καλώς τα έκαναν, ήταν απαραίτητα, ήταν αναγκαία, ήταν μονόδρομος” και σηκώνουν τα χέρια, “ήταν επιβαλλόμενα έξωθεν”. Και άρα, μας λένε “τα ίδια θα κάνατε και εσείς”.
Τους λέμε ευθέως: Όχι κύριοι της νεοδημοκρατικής κυβέρνησης, ούτε θα κάναμε, ούτε θα κάνουμε τα ίδια. Εμείς προτείνουμε άλλο δρόμο, νέα αλλαγή, μεγάλη ανατροπή.
Μας λένε ότι “για όλα τώρα φταίει η διεθνής κρίση”. Όχι, όχι κύριοι της κυβέρνησης, φταίει η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας και οι πολιτικές της, που οδήγησαν τη χώρα να βρίσκεται σήμερα αθωράκιστη και αποδυναμωμένη μπροστά στις διεθνείς εξελίξεις.
Οι πολιτικές της, άδικες, αντιαναπτυξιακές, λύγισαν τον παραγωγικό κορμό της χώρας μας. Το ζείτε. Με τις πολιτικές της, εμείς έχουμε διαφωνήσει, έχουμε αντιταχθεί, έχουμε διαμαρτυρηθεί, όπως παραδείγματος χάρη με την άδικη φοροεπιδρομή στα μεσαία και στα ασθενέστερα στρώματα, με την αύξηση του ΦΠΑ, με την αύξηση των τελών κυκλοφορίας.
Με την επιβολή του τέλους ακίνητης περιουσίας σε εκατομμύρια Έλληνες, με την κατάργηση για τους πλουσιότερους του φόρου μεγάλης ακίνητης περιουσίας, με την μείωση της φορολογίας στα υψηλά εισοδήματα, με την κατάργηση της φορολογίας στις μεγάλες κληρονομιές, τη μείωση της φορολογίας στα κέρδη των μετόχων των μεγάλων επιχειρήσεων και τραπεζών.
Αυτή είναι η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας, προνόμια για τους λίγους, και βάρη για τους πολλούς. Είναι η πολιτική τους, που έδωσε ασυλία στα καρτέλ της κερδοσκοπίας, τα οποία υφίσταται και ο αγροτικός κόσμος, και εκτινάσσουν τον πληθωρισμό στα ύψη.
Είναι η πολιτική τους, της αποσάθρωσης της δημόσιας παιδείας, όλων των κοινωνικών υποδομών, των υποδομών του Εθνικού Συστήματος Υγείας και της κοινωνικής ασφάλειας, από τη Βοήθεια στο Σπίτι μέχρι και τα ΚΑΠΗ. Είναι η πολιτική τους, του ξεπουλήματος του πλούτου του Ελληνικού λαού, των στρατηγικών υποδομών της χώρας σε ιδιωτικά και ξένα συμφέροντα.
Είναι η υποβάθμιση κάθε φορέα και Αρχής ελέγχου και εποπτείας των αγορών. Είναι η δραματική μείωση των δημόσιων επενδύσεων, με την πρωτοφανή καθυστέρηση στην αξιοποίηση του Κοινοτικού Πλαισίου Στήριξης, και του 2000-2006, και του ΕΣΠΑ 2007 – 2013, με μεγάλο θύμα βεβαίως την ίδια την Περιφέρεια.
Έτσι μας φτάσανε ως εδώ. Αυτή ήταν η κρίση, δεν ήταν η διεθνής κρίση. Ήταν οι πολιτικές της Νέας Δημοκρατίας, που έφεραν τα τραγικά αδιέξοδα στην οικονομία μας, και είναι η ίδια που ευθύνεται για αυτή την οικονομική πολιτική.
Αυτή είναι η κυβέρνηση που γύρισε την Ελλάδα πολλά χρόνια πίσω, σε καταστάσεις που πιστεύαμε ότι είχαμε οριστικά αφήσει πίσω. Εξέθρεψαν και πάλι πρακτικές και αντιλήψεις αυθαιρεσίας, αλλά και ατιμωρησίας, με παρεμβάσεις στη δικαιοσύνη, με ατιμωρησία στελεχών και υπουργών τους.
Και θέλουμε να δούμε, αν αύριο, και πάλι θα τραπούν σε φυγή, μπροστά στην απαίτηση του Ελληνικού λαού να υπάρξει διαφάνεια για τα μεγάλα σκάνδαλα για τα οποία ευθύνονται, αν και πάλι θα συγκαλύψουν, αν θα παραγράψουν αυτά τα πολιτικά και οικονομικά εγκλήματα στη διαχείριση του μεγάλου θέματος του Βατοπεδίου, αλλά και τόσων άλλων, μέσα από τα οποία λεηλατούν τον δημόσιο πλούτο.
Διότι μόνο για λεηλασία της δημόσιας περιουσίας και για καταπάτηση κάθε έννοιας αξιοκρατίας, μπορεί να μιλήσει κανείς. Με τη νέα γενιά, τα νέα παιδιά, να θεωρούν πια το πτυχίο τους άχρηστο και να σέρνονται σε βουλευτικά και κομματικά γραφεία, για να πουλάνε τη συνείδησή τους για μια θέση σε ένα λεγόμενο stage.
Εμείς έχουμε άλλη πολιτική. Εμείς δεν θέλουμε προνόμια για τους λίγους, εμείς εγγυόμαστε δικαιώματα για όλους. Δικαίωμα για μας είναι η εργασία, δικαίωμα είναι η υγεία, δικαίωμα είναι η παιδεία, δικαίωμα είναι η κοινωνική σιγουριά, μέσα από τα κοινωνικά προγράμματα.
Φίλες και φίλοι,
Με την πολιτική της η Νέα Δημοκρατία ανέχθηκε και καλλιέργησε παρακρατικές αντιλήψεις, κομματικοποίησε τη Δημόσια Διοίκηση, όπως βεβαίως και τα Σώματα Ασφαλείας και οδήγησε την Αστυνομία στη διοικητική διάλυση, την επιχειρησιακή ανεπάρκεια και το εκμηδενισμένο ηθικό.
Και μπροστά σε κάθε κοινωνικό πρόβλημα, επιλέγουν την πόλωση, διαλέγουν τη στρατηγική της έντασης, αντί του κοινωνικού διαλόγου. Διαλέγουν την αναμέτρηση, αντί για τη συνεργασία. Κι αυτή είναι επίσης η μεγάλη μας διαφορά. Αυτοί διαλέγουν την ένταση, διότι βλέπουν το λαό ως πρόβλημα. Εμείς είμαστε εδώ, για το λαό, με το λαό και το πρόγραμμά μας προέρχεται από το λαό.
Και πέρα από την παιδεία, στην υγεία βλέπουμε αντί νοσηλευτικού προσωπικού, να γίνονται προσλήψεις αγροφυλάκων. Πέρα από την έλλειψη του προσωπικού, υπάρχει και η έλλειψη πόρων, σε περιοχές όπως η δική σας, τα Τρίκαλα. Οι απομακρυσμένες, οι δύσβατες, οι ορεινές περιοχές υστερούν δραματικά, αφού ούτε οργανωμένα πολυδύναμα ιατρικά κέντρα υπάρχουν, για εύκολη και άμεση πρόσβαση στις υπηρεσίες υγείας.
Όλα αυτά, φίλες και φίλοι, δημιουργούν ένα βαθύτατο αίσθημα ανασφάλειας σήμερα στον Ελληνικό λαό, στις ελληνικές οικογένειες, στη μητέρα, στα παιδιά. Ανασφάλεια ότι δεν έχουμε μια Πολιτεία που να μπορεί να προστατεύσει τη ζωή, το βιος και τον κόπο των επαγγελματιών, των αγροτών, των εργαζομένων. Δεν μπορεί να προστατεύσει τα βασικά δικαιώματα του πολίτη.
Αυτή η ανασφάλεια είναι που στερεί την ελπίδα, τα οράματά μας, την προοπτική μας. Γι’ αυτό, ο τόπος χρειάζεται αλλαγή πορείας, μεγάλη αλλαγή, χρειάζεται ηγεσία με σχέδιο, με όραμα, που πιστεύει στη δύναμη του λαού, στη δύναμη του Έλληνα και της Ελληνίδας.
Αυτές, φίλες και φίλοι, είναι οι πολιτικές τους. Αυτοί ευθύνονται για το σημερινό γενικευμένο αίσθημα φόβου και ανασφάλειας, για την διεύρυνση της φτώχειας που βλέπουμε, για την ανισότητα, τη μεγάλη ψαλίδα που ανοίγει μεταξύ του πλούσιου και του φτωχότερου, για την καθίζηση των δημόσιων εσόδων στο κράτος, για τις ρουσφετολογικές σπατάλες του δημόσιου πλούτου, του δικού σας κόπου, για την υπερχρέωση της χώρας, για την οικονομική επιβράδυνση που ολοένα χειροτερεύει, για την διάλυση του παραγωγικού ιστού, για την απουσία κάθε αναπτυξιακού σχεδίου και προοπτικής.
Αυτοί ευθύνονται που η χώρα μπαίνει σε αυτή τη διεθνή κρίση χωρίς κανένα σχέδιο. Και τώρα, την ύστατη στιγμή, τι κάνουν; Προσπαθούν να γαντζωθούν στην εξουσία με έναν ανασχηματισμό επικοινωνιακό, αλλάζουν μάσκες, με τα μάτια στραμμένα στα δικά τους προβλήματα και, βέβαια, στο φόβο για τις εκλογές.
Αυτοί είναι που οργανώνουν προεκλογικά σχέδια εξαγοράς συνειδήσεων και ψήφων με τη χρήση πόρων του ΟΑΕΔ, την ώρα που η οικονομία και η κοινωνία ασφυκτιούν. Θέλουν και πάλι να μοιράσουν κάποια χρήματα προεκλογικά σε νέα παιδιά, για να τους κλείσουν το μάτι μήπως και μπουν στο Δημόσιο, ενώ ξέρουν ότι, ουσιαστικά, απλώς τα κοροϊδεύουν για μια ακόμα φορά και τα θέλουν αδύναμα, για να τα έχουν εξαρτημένα, για να μπορούν να τους υποκλέπτουν τις ψήφους.
Αυτοί είναι που σκηνοθετούν τώρα συναντήσεις, δήθεν για να πιέσουν τους τραπεζίτες, ενώ τους τα λέγαμε πριν από μήνες, την ώρα που οι τράπεζες αρνούνται παρά τα 28 δις, αρνούνται επίμονα να χρηματοδοτήσουν μικρομεσαίους και την πραγματική οικονομία.
Είναι μια κυβέρνηση με μόνη πυξίδα τη δική της διάσωση, που όμως σέρνει μαζί της στο βάραθρο και τη χώρα. Και αύριο, στις Βρυξέλλες, θα ακουστούν και επίσημα τα μαύρα μαντάτα για την οικονομία μας.
Πριν από πέντε χρόνια, θυμόσαστε τι μας έλεγαν, ότι θα βάλουν τάξη σ’ αυτό το οποίο παραλάβανε. Ξεχνάνε, ότι τους παραδώσαμε την Ελλάδα, ίσως στην καλύτερη οικονομική στιγμή από τη μεταπολίτευση. Και αύριο, δυστυχώς, αυτά που θα πει ο Επίτροπος Αλμούνια, τα ξέρουμε ήδη. Τα είπαμε στη Βουλή προ ενός μηνός, τότε που είπαμε ότι ο προϋπολογισμός της Νέας Δημοκρατίας είναι πλαστός και εικονικός. Τώρα, μας επιβεβαιώνει δυστυχώς με δραματικό τρόπο και η κάθε ανάλυση που έρχεται από την Ευρωπαϊκή Ένωση.
Η χώρα, φίλες και φίλοι, βρίσκεται μια ανάσα πριν από την ύφεση. Αλλά θέλω από εδώ, από τη Θεσσαλία, από τα Τρίκαλα, να πω: δεν θα το επιτρέψουμε. Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, για να δώσει στον τόπο λύση και διέξοδο. Το ΠΑΣΟΚ έχει ολοκληρωμένο και υπεύθυνο σχέδιο για την έξοδο της χώρας από την κρίση, για την οικονομική ανάκαμψη.
Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, για να κατοχυρώσει ένα δίκαιο, ευνομούμενο και αποτελεσματικό κράτος, με αποτελεσματική εποπτεία στις αγορές, με λογοδοσία στους πολίτες για το τι κάνει τα χρήματα του Ελληνικού λαού.
Το ΠΑΣΟΚ είναι εδώ, για να προωθήσει μεγάλες δημόσιες επενδύσεις για μια νέα οικονομική πρόταση, μια νέα οικονομική πορεία, ένα νέο πρότυπο με αιχμή την «πράσινη ανάπτυξη». Και είμαστε εδώ, για να στηρίξουμε τον οικογενειακό προϋπολογισμό και την αγοραστική δύναμη των νοικοκυριών, να αποκαταστήσουμε το κοινωνικό κράτος, ιδιαίτερα στους ευαίσθητους τομείς της υγείας και της παιδείας.
Το πρόγραμμά μας περιλαμβάνει ένα άμεσο πρόγραμμα εξόδου της χώρας από την κρίση με πολύ συγκεκριμένα μέτρα, για τη διοχέτευση χρήματος, ρευστότητας στην πραγματική οικονομία, όχι στους ισολογισμούς και μόνον των τραπεζών, γιατί την τόνωση της αγοράς, των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, την στήριξη των δανειοληπτών, την στήριξη των κοινωνικά ευαίσθητων ομάδων, την αντιμετώπιση της ανεργίας με ορθολογικό τρόπο, τη σωστή διαχείριση των δημόσιων οικονομικών.
Για όλα αυτά όμως, χρειάζεται νέα κυβέρνηση, νέα πολιτική. Και τη λύση, την δίνουν οι κάλπες, την δίνει ο Ελληνικός λαός. Και θα την δώσει, και πολύ σύντομα. Μετά τις επόμενες εκλογές, η χώρα θα έχει κυβέρνηση Πανελλήνιου Σοσιαλιστικού Κινήματος. Και αυτή η κυβέρνηση, ναι, θα έχει τιτάνιο έργο μπροστά της, αλλά θα προχωρήσουμε με οδηγό ένα ολοκληρωμένο σχέδιο, αυτό που έχουμε επεξεργαστεί μαζί με τον Ελληνικό λαό, για την έξοδο από την κρίση, για την ανάκαμψη.
Το σχέδιό μας συμπυκνώνεται σε πέντε λέξεις: Δικαίωμα σε μια ανθρώπινη κοινωνία. Ανάπτυξη, ένα νέο πρότυπο για την Ελλάδα. Πολιτεία, κράτος που διαχειρίζεται σωστά τα χρήματα του Ελληνικού λαού, με διαφάνεια, με σχεδιασμό και, βεβαίως, με στόχο την κοινωνική αλληλεγγύη και την δίκαιη αναδιανομή του παραγόμενου πλούτου σ’ αυτή τη χώρα.
Και τέλος, σιγουριά, ασφάλεια για τον κάθε πολίτη. Κανένας να μην αισθάνεται ότι σπρώχνεται στο περιθώριο ο ίδιος και η οικογένειά του.
Για το λόγο αυτό, οι βασικοί μας άξονες είναι σαφείς: Δημιουργία πλούτου. Ναι, δημιουργία πλούτου, μέσω ενός νέου αναπτυξιακού προτύπου, που θα είναι το σήμα κατατεθέν για την Ελλάδα, θα μας κάνει ανταγωνιστικούς και θα φέρει ευημερία. Είναι οι μεγάλες δημόσιες επενδύσεις και βεβαίως η «πράσινη ανάπτυξη».
Δεύτερον, ένα ευνομούμενο κράτος. Να λειτουργεί επιτέλους με διαφάνεια, με αξιοκρατία, με αξιολόγηση, με λογοδοσία, με μέτρα οικοδόμησης εμπιστοσύνης για τον πολίτη, υπηρετώντας αξίες και, βεβαίως, με τη στήριξη του οικογενειακού εισοδήματος.
Φίλες και φίλοι,
Είμαστε εδώ, στη Θεσσαλία, για να δώσουμε ξανά ελπίδα, ελπίδα ότι μπορούμε να βγούμε από την κρίση. Και θέλω εδώ, να αναδείξω τι σημαίνει η πολιτική της Νέας Δημοκρατίας και πώς είναι διαφορετική από τη δική μας.
Παράδειγμα είναι ο Νομός σας. Άλλα είπε η κυβέρνηση, και άλλα έκανε, χωρίς ειλικρίνεια, χωρίς σχέδιο, με μόνο γνώμονα το ρουσφέτι. Είμαστε εδώ, σε έναν νομό που η κυβέρνηση έχει εγκαταλείψει και έχει καταδικάσει σε εισοδηματική και αναπτυξιακή υστέρηση, όπως βέβαια έχει κάνει σε όλη τη Δυτική Θεσσαλία και σε όλη την Ελλάδα.
Μιλάμε για την αγροτιά, για τους αγρότες και τα προβλήματά τους, τις αγωνίες τους, την προοπτική τους. Εδώ βλέπουμε τα δημόσια έργα να καρκινοβατούν. Η νεολαία έχει αποκοπεί από κάθε δημιουργική εργασία, ψάχνει επαγγελματικές διεξόδους εκτός Νομού, πολλές φορές, δυστυχώς, και εκτός Ελλάδας.
Τόσοι νέοι πτυχιούχοι είναι άνεργοι και, ξέρετε, ότι άνεργοι αγρότες δεν καταγράφονται πουθενά. Κάθε μέρα, γίνεται πιο κρίσιμη η πορεία της γεωργίας, το ίδιο και της κτηνοτροφίας. Οι βιομηχανικές μονάδες ασφυκτιούν και ασφυκτιούν με το έλλειμμα πολιτικής για την ανάπτυξη του κλάδου. Καμία έρευνα, καμία καινοτομία, καμία σοβαρή εκπαίδευση, καμία επένδυση στον εκσυγχρονισμό.
Θέλουμε λοιπόν, και έχουμε, μια διαφορετική πολιτική για τον αγρότη. Εμείς λέμε προοπτική στον αγρότη, ποιότητα στο προϊόν, αξία στην Ελλάδα. Ποιότητα που θα δώσει σιγουριά. Δέκα δεσμεύσεις συγκροτούν τη συμφωνία μας με τον αγροτικό κόσμο, μια Συμφωνία Εμπιστοσύνης:
1. Αύξηση των δημοσίων επενδύσεων, για τη βελτίωση των υποδομών αποταμίευσης και διαχείρισης του νερού και τη βελτίωση της ανταγωνιστικότητας και της ποιότητας των προϊόντων.
2. Εντατικοποίηση των ελέγχων στην αγορά και ριζική αντιμετώπιση των ελληνοποιήσεων γεωργικών και κτηνοτροφικών προϊόντων.
3. Θέσπιση κινήτρων για την προώθηση νέων, σύγχρονων, ισχυρών συλλογικών δομών, ώστε ο αγρότης να μπορεί να παρεμβαίνει με τη δική του φωνή αποτελεσματικά στην προμήθεια λιπασμάτων, στα φυτοφάρμακα, στους πόρους, στις ζωοτροφές, στην εμπορία των προϊόντων, να μπορεί δηλαδή να διαπραγματεύεται σκληρά και αποτελεσματικά, για να έχει το καλύτερο κόστος, για να μειώσει το κόστος όσο γίνεται περισσότερο. Χρειάζονται εδώ αλλαγές και τομές στις Συνεταιριστικές μας Οργανώσεις, σε όλα τα επίπεδα, κι είμαστε αποφασισμένοι να τις προωθήσουμε.
4. Οι Συνεταιριστικές Οργανώσεις πρέπει να είναι και θα είναι στην υπηρεσία του απλού αγρότη, να είναι εργαλείο και μοχλός στήριξης του εισοδήματός του, ενημέρωσης και εκπαίδευσής του, και όχι εφαλτήριο για τις προσωπικές στρατηγικές των διοικούντων.
Δεσμεύομαι και δεσμευόμαστε για τη διασφάλιση συνεχούς, έγκυρης, αποτελεσματικής ενημέρωσης, εκπαίδευσης, επιμόρφωσης των αγροτών, για όλες τις τεχνολογικές και παραγωγικές εξελίξεις.
Διότι πράγματι, δεν είναι απλώς ότι αλλάζουν κάποια λιπάσματα ή φυτοφάρμακα, αλλάζουν πια όλες οι προσεγγίσεις στην ανάπτυξη των προϊόντων, με σημαντικές ερευνητικές ανακαλύψεις, οι οποίες πρέπει, συνδυασμένες πάντα με την εμπειρία και τη γνώση της παράδοσης που έχει η χώρα μας, να μπορούν να αξιοποιηθούν για τη βελτίωση της ποιότητας των προϊόντων μας και της απόδοσης των προϊόντων μας.
Είναι λοιπόν σημαντικό να φτιάξουμε μαζί συμβουλευτικές δομές, αποτελεσματικές, σε συνεργασία με την Αυτοδιοίκηση, αποκεντρωμένες, αξιόπιστες δομές, οι οποίες θα συνδέονται με μία σχολή Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης πια για τον αγρότη, διότι σήμερα δεν έχουμε σχολές που βγάζουν επαγγελματίες αγρότες.
Μπορεί να βγάζουμε γεωπόνους, μπορεί να βγάζουμε κτηνιάτρους, δεν έχουμε όμως σχολές που βγάζουν επαγγελματίες αγρότες και κτηνοτρόφους, που να ξέρουν από management, που να ξέρουν από marketing, που να ξέρουν από εμπόριο, που να ξέρουν από διαχείριση, που να ξέρουν για τις νέες τεχνολογικές εξελίξεις. Και πρέπει να παραμένει αυτή η σχολή βασικός σύμβουλος σε όλη τη διάρκεια της παραγωγικής ζωής των αγροτών. Είναι ακριβώς αυτό που θα επιτρέψει να δημιουργηθούν και νέα δίκτυα μεταξύ των αγροτών, δίκτυα ισχυρά, για συνεργασίες και εντός και εκτός Ελλάδας.
5. Καθιέρωση στην πράξη του Μητρώου Αγροτών κι ενός πραγματικού Μητρώου Εμπόρων Αγροτικών Προϊόντων, για να σταματήσουν τα γνωστά σε όλους «κανόνια» στην αγορά.
6. Διασφάλιση συνεχούς, έγκυρης, αποτελεσματικής ενημέρωσης των αγροτών στις παραγωγικές εξελίξεις, δια βίου.
7. Χωροταξικός σχεδιασμός, καθορισμός των χρήσεων γης και ευνοϊκοί όροι χρήσης ενοικίασης γης για τον αγρότη.
8. Εκσυγχρονισμός, αναμόρφωση του ΕΛΓΑ, του συστήματος ασφάλισης της αγροτικής παραγωγής, ώστε να καλύπτονται και οι νέοι κίνδυνοι που προκαλούν οι κλιματικές αλλαγές.
9. Δεσμεύομαι και δεσμευόμαστε για ένα σύγχρονο κοινωνικό και ασφαλιστικό σύστημα, ένα δίκτυο κοινωνικής προστασίας: Αγροτικά Ιατρεία, Κέντρα Υγείας, Βρεφονηπιακοί Σταθμοί, Κέντρα Ανοικτής Προστασίας Ηλικιωμένων, Βοήθεια στο Σπίτι. Να αισθανθεί η αγροτική οικογένεια ασφάλεια και σιγουριά. Είναι τα νέα μεγάλα έργα της επόμενης τετραετίας.
10. Αύξηση της βασικής σύνταξης του αγρότη και της αγρότισσας, ώστε να διαμορφωθεί στα 550 ευρώ για τον μεμονωμένο και στα 950 ευρώ για το ζευγάρι, και σταδιακή εξίσωση των ασφαλιστικών δικαιωμάτων των αγροτών, με εκείνα των ασφαλισμένων των άλλων Ταμείων, σε ό,τι αφορά προϋποθέσεις συνταξιοδότησης και όρια ηλικίας. Ενδεικτικά, όλοι οι ασφαλισμένοι του ΟΓΑ θα πρέπει να έχουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης με 37 χρόνια ασφάλισης, ανεξαρτήτως ορίου ηλικίας, και οι αγρότες να έχουν τη δυνατότητα συνταξιοδότησης στο 60ό έτος, όπως συμβαίνει και στα άλλα Ταμεία.
Λύθηκε το μυστήριο των μαγνητικών βράχων της Σελήνης
Ερευνητές δημιούργησαν πανοραμικό τεχνητό μάτι που βλέπει τα πάντα γύρω του ταυτόχρονα
| Ερευνητές δημιούργησαν πανοραμικό τεχνητό μάτι που βλέπει τα πάντα γύρω του ταυτόχρονα |
| 15/01/09 | |||
Η θαυμαστή ικανότητα των εντόμων να βλέπουν ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσεις ανέκαθεν γοήτευε τους επιστήμονες, που επιτέλους κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα τεχνητό μάτι, το οποίο έχει όραση σχεδόν 360 μοιρών, δηλαδή βλέπει μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά ταυτόχρονα.
Η εφεύρεση -με την ονομασία Perspex- έγινε από διεθνή επιστημονική ομάδα του Κέντρου Όρασης της Αυστραλίας, με τη συμμετοχή ερευνητών από τη Γερμανία και τη Ν.Ζηλανδία. Αν και αρχικά δημιουργήθηκε ως επιστημονικό εργαλείο για να κατανοηθεί καλύτερα ο τρόπος όρασης και πλοήγησης των εντόμων, το μάτι μπορεί επίσης να χρησιμοποιηθεί σε ρομπότ, ως σύστημα ασφαλείας (για πανοραμική εποπτεία ενός χώρου, όπως ένα αεροσκάφος), αλλά και για καινοτομικά συστήματα φωτισμού. Ο υπεύθυνος της έρευνας δρ Jochen Zeil, του Αυστραλιανού Εθνικού Πανεπιστημίου, δήλωσε ότι η πανοραμική όραση προσφέρει πολλές περισσότερες πληροφορίες για τον περιβάλλοντα χώρο, κάτι που αξιοποιούν πολύ καλά τα έντομα, π.χ. όταν ψάχνουν τροφή ή όπως οι μέλισσες όταν βρίσκουν το δρόμο της επιστροφής στην κυψέλη τους. Μέχρι τώρα είχαν δημιουργηθεί και άλλες συσκευές με όραση ευρείας γωνίας ή και πανοραμική, όμως η νέα συσκευή δίνει το πληρέστερο, καθαρότερο και πιο ανεμπόδιστο πεδίο όρασης από κάθε άλλη, ενώ είναι και η ελαφρύτερη. Το τεχνητό μάτι Perspex, μια σφαίρα με ένα ενσωματωμένο ασημένιο κώνο στο εσωτερικό της, είναι στερεωμένη σε μια συμβατική βιντεοκάμερα. Η πρώτη ερευνητική εφαρμογή του ματιού θα είναι η τοποθέτησή του σε ένα τηλεκατευθυνόμενο ελικόπτερο, κάτι που θα μπορούσε να μετατραπεί αργότερα σε χρήσιμη πρακτική εφαρμογή, επιτρέποντας σε ρομποτικά αεροσκάφη να πετάνε κάνοντας χρήση οπτικών εικόνων από το πανοραμικό “μάτι” τους. |
|||
Προχωρά το “Νότιο Ρεύμα”
Προχωρά το “Νότιο Ρεύμα”
16/01/2009
Προχωρά η υλοποίηση του South Stream
Την ενεργοποίηση των εργασιών για την υλοποίηση του σχεδίου του αγωγού φυσικού αερίου South Stream σηματοδοτεί η συνάντηση που είχαν στη Μόσχα οι επικεφαλής της Γκαζπρόμ Αλεξέι Μίλερ και της ιταλικής ΕΝΙ Πάολο Σκαρόνι.
Όπως αναφέρεται σε ανακοίνωση της Γκαζπρόμ, “οι πλευρές σημείωσαν ότι στις παρούσες συνθήκες αποκτά ιδιαίτερη επικαιρότητα το ζήτημα της διαφοροποίησης των εξαγωγικών διαδρομών του αερίου και ειδικότερα η υλοποίηση του σχεδίου του ‘Νοτίου Ρεύματος’, το οποίο θα επιτρέψει να ενωθεί απευθείας η Ρωσία με την Ευρώπη και θα ενισχύσει την ενεργειακή ασφάλεια της ηπείρου”.
Υπενθυμίζεται ότι Gazprom και ΕΝΙ υπέγραψαν στις 23 Ιουνίου του 2007 Πρωτόκολλο αλληλοκατανόησης για την υλοποίηση του South Stream, ενώ ενεργειακή συμφωνία μεταξύ Ελλάδας και Ρωσίας για την κατασκευή του αγωγού φυσικού αερίου υπογράφηκε στο πλαίσιο της επίσκεψης του έλληνα πρωθυπουργού στη Μόσχα στις 29 Απριλίου 2008.
Ο ελληνικός κλάδος του αγωγού South Stream θα ξεκινά από τα ελληνοβουλγαρικά σύνορα και θα μεταφέρει φυσικό αέριο στην Ιταλία μέσω Ελλάδας.
Προβλέπεται ότι η συμφωνία θα έχει ισχύ για 30 χρόνια και μέσω του αγωγού θα διέρχονται 10 δισ. κυβικά μέτρα αερίου ετησίως. Μέρος της ποσότητας αυτής θα διοχετεύεται στη χώρα μας, ενώ η Ελλάδα θα εισπράττει και τέλη διέλευσης.
Η Μόσχα έχει υπογράψει συμφωνίες με τις Βουλγαρία, Ιταλία, και Σερβία για τους υπόλοιπους κλάδους του αγωγού. Προβλέπεται ακόμη συμφωνία για την ίδρυση εταιρίας που θα έχει την ευθύνη για την κατασκευή και εκμετάλλευση του αγωγού, η οποία θα υπογραφεί ανάμεσα στην Ελληνική ΔΕΣΦΑ και την Gazprom.
Ο Ολυμπος υποψήφιος στο διαγωνισμό ανάδειξης των ”Επτά σπουδαιότερων μνημείων της φύσης”
|
|||
|
Πραγματικότητα το πρώτο τεχνητό μόριο RNA που αυτοαναπαράγεται και εξελίσσεται
|
|||
|
Ο διαβήτης επιβραδύνει ορισμένες πτυχές της πνευματικής λειτουργικότητας
| Ο διαβήτης επιβραδύνει ορισμένες πτυχές της πνευματικής λειτουργικότητας | |
![]() |
|
|
Νέα Υόρκη: Ο διαβήτης τύπου ΙΙ μπορεί να βάλει φρένο στην ικανότητα του ατόμου να επεξεργαστεί ορισμένες μορφές πληροφοριών γρήγορα και με ακρίβεια, σύμφωνα με νέα έρευνα που δημοσιεύεται στο επιστημονικό έντυπο Neuropsychology. Ο Δρ Ρότζερ Ντξον και οι συνεργάτες του στο Πανεπιστήμιο της Αλμπέρτα στον Καναδά διαπίστωσαν μια μικρή αλλά σημαντική διαφορά μεταξύ των ατόμων με διαβήτη και των υγιών ανθρώπων σε τεστ που τους έκαναν για την εγκεφαλική λειτουργία και ταχύτητα. Οι επιστήμονες έθεσαν υπό ιατρική παρακολούθηση 465 άνδρες και γυναίκες, 55-81 ετών, εκ των οποίων οι 41 ήταν διαβητικοί, και τους υπέβαλαν σε πλήρη διαγνωστικά τεστ μνήμης, μάθησης και ανώτερης εγκεφαλικής λειτουργικότητας. Ενώ τα άτομα με διαβήτη τύπου ΙΙ είχαν εξίσου καλές επιδόσεις με τους υγιείς συμμετέχοντες στα τεστ μνήμης, χρόνου αντίδρασης, ταχύτητας αντίληψης και ευφράδειας, είχαν χειρότερα αποτελέσματα στα τεστ ανώτερης εγκεφαλικής λειτουργίας. Ειδικότερα, δεν ήταν εξίσου ταχείς στο τεστ που έπρεπε να συμπληρώσουν μια πρόταση με μια μόνο λέξη ή να δώσουν μια λέξη που δεν συμπλήρωνε όπως έπρεπε την πρόταση. Επίσης χρειάζονταν περισσότερο χρόνο στο τεστ που έπρεπε να διαβάσουν μια αλυσίδα γραμμάτων και να δηλώσουν αν τα γράμματα αποτελούσαν μια λέξη και σε ένα άλλο τεστ που έπρεπε να διαβάσουν προτάσεις και να πουν αν ήταν αληθοφανείς ή χωρίς νόημα. Δεν είναι ξεκάθαρο πως ο διαβήτης επηρεάζει την εγκεφαλική λειτουργία, αλλά η επίδραση της νόσου στα αιμοφόρα αγγεία μπορεί να είναι ένας παράγοντας και μερικοί επιστήμονες έχουν διατυπώσει την άποψη ότι η ινσουλίνη και ο ρύθμιση του σακχάρου του αίματος, καθώς και η μεταβλητότητα μπορεί να παίζουν κάποιο ρόλο. Ο Δρ Ντίξον σημειώνει ότι είναι απλό για τους πάσχοντες από διαβήτη να αντιμετωπίσουν αυτού του βαθμού την πνευματική εξασθένηση που καταγράφεται στην μελέτη, δια της ρύθμισης του σακχάρου τους και της διατήρησης του εγκεφάλου και του σώματος σε διαρκή εγρήγορση. |
Διαδικτυακό ραδιόφωνο στα αυτοκίνητα χάρη σε έναν Έλληνα
|
|||
|
Ανίχνευση καρκίνου με ένα… φύσημα
Ανίχνευση καρκίνου με ένα… φύσημα
13/01/2009
Mε ένα φύσημα ανιχνεύεται ακόμη και καρκίνος του πνεύμονα
Μια επαναστατική νέα μέθοδο ταχείας διάγνωσης ασθενειών ανακάλυψαν Γερμανοί επιστήμονες του Ινστιτούτου Αναλυτικών Επιστημών του Ντόρτμουντ.
Με την μέθοδο αυτή μπορούν να ανιχνεύονται σε πρώιμο στάδιο ιώσεις, αλλά και καρκίνος του πνεύμονα.
Για την εφαρμογή της χρησιμοποιείται ένα ειδικό μηχάνημα που τίθεται σε λειτουργία με ένα απλό φύσημα, όπως γίνεται με το μηχάνημα του αλκοτέστ, ενώ χρησιμοποιείται ήδη πειραματικά σε τρεις κλινικές της χώρας.


Η θαυμαστή ικανότητα των εντόμων να βλέπουν ταυτόχρονα προς όλες τις κατευθύνσεις ανέκαθεν γοήτευε τους επιστήμονες, που επιτέλους κατόρθωσαν να δημιουργήσουν ένα τεχνητό μάτι, το οποίο έχει όραση σχεδόν 360 μοιρών, δηλαδή βλέπει μπροστά, πίσω, αριστερά και δεξιά ταυτόχρονα.
Ο Όλυμπος, το μυθικό βουνό, είναι το πρώτο και μοναδικό ελληνικό “Μνημείο της Φύσης” που πέρασε στην επόμενη φάση μίας ψηφοφορίας που διεξάγεται ήδη στο Διαδίκτυο με σκοπό την ανάδειξη των 7 σπουδαιότερων μνημείων της φύσης.
Ο αγώνας των επιστημόνων για τη δημιουργία ζωής στο εργαστήριο συνεχίζεται αμείωτος. Το πιο πρόσφατο επίτευγμα είναι η δημιουργία τεχνητού μορίου RNA (ριβονουκλεϊνικού οξέος), “αδελφού” μορίου του DNA, το οποίο εμφανίζει μέσα στον εργαστηριακό σωλήνα τη βασική ιδιότητα της ζωής, την αυτοαναπαραγωγή, και μάλιστα με ταχύ ρυθμό και χωρίς την έξωθεν βοήθεια κάποιας πρωτεϊνης ή άλλου κυτταρικού συστατικού. Όπως αναφέρουν οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες Live Science και New Scientist, η ανακάλυψη έγινε στο Ινστιτούτο Ερευνών Scripps της Καλιφόρνιας από ερευνητική ομάδα υπό το βιοχημικό Τζέραλντ Τζόις και η σχετική εργασία δημοσιεύεται στο επιστημονικό περιοδικό Science.
Χάρη στην εφεύρεση και το επιχειρηματικό δαιμόνιο ενός Έλληνα, πολύ σύντομα οι οδηγοί του πλανήτη με ελάχιστο κόστος θα μπορούν να έχουν διαδικτυακό ραδιόφωνο και στα αυτοκίνητά τους.