Άρθρα συντάκτη admin

Χριστουγεννιάτικη γιορτή 2015
Στην Αγέλαστη Πολιτεία μια φορά κι έναν καιρό, κάτοικος ήμουνα θαρρώ…
ή μήπως καλικάντζαρος;
η μακέτα του σκηνικού δια χειρός σκηνογράφου Νίκου Αγραφιώτη.
κάθε ξωτικό ανέλαβε μια υπόσχεση για τη νέα χρονιά ή και γιατί όχι και για όλη του τη ζωή!
Αγέλαστων κατοίκων. Εκεί όπου οι καλικάντζαροι έφεραν τα πάνω κάτω με ένα
μαγικό βοτάνι. Τί να είχε μέσα άραγε; Ίσως λίγο κρασάκι, άφθονο γέλιο, πολύχρωμες καραμέλες, συριανά λουκουμάκια, άνθη κερασιάς, πολύ χορό, γέλιο κι ακόμη περισσότερη αγάπη…
Το μουσικό παραμύθι που γράφτηκε το 1983 από τους
αδερφούς Κατσιμίχα είναι από τις πιο διασκεδαστικές χριστουγεννιάτικες
γιορτές και αγαπιέται πολύ από τα παιδιά, γιατί διασκεδάζουν αφάνταστα, μιας
και είναι γεμάτο τρέλες και σκανταλιές. ‘Ο,τι κάνουν κι αυτά δηλαδή, ενώ και οι ρόλοι εναλλάσσονται διαρκώς. Έτσι λοιπόν, πρωταγωνιστές είναι όλοι…Με γλώσσα ποιητική, χωρίς υπερβολές, χωρίς
καθωσπρεπισμούς, με χιούμορ, ανατροπές, φαντασία, δίνει μεγάλη χαρά στα παιδιά.
Πολλά έχουν αλλάξει από τότε. Άλλαξαν και οι καιροί… τα δαιμόνια δεν
ταιριάζουν και τόσο στη ζωή μας, παρόλο που οι “αγέλαστες πολιτείες” δεν έπαψαν
να υπάρχουν. Τα παγανά έχουν μεταμορφωθεί σε ξωτικά, βοηθούς του Άι Βασίλη,
τους μικρούς νάνους που βοηθούν υπεύθυνα στο πακετάρισμα των δώρων και μόνο τρέλες δεν
κάνουν.
τους. Κυρίως, γιατί μας αρέσουν οι τρέλες και προπάντων οι σκανταλιές τους.
γιαγιάδες αφηγούνται παραμύθια με καλικάντζαρους, ή παγανά, όπως τα λένε στην πατρίδα μου την Κρήτη.
Παιδί μικρό ήμουνα κι εγώ και μ’ άρεσε πολύ, γιατί οι καλικάντζαροι προκαλούν
έντονα συναισθήματα στα παιδιά… λίγο η τρέλα που κουβαλούν, λίγο οι
ανακατωσούρες και οι φασαρίες, δε θέλει και πολύ να μπούμε στο ρόλο. Άσε ο φόβος
μη τυχόν και υπάρχουνε στ’ αλήθεια και βρεθείς μούρη με μούρη απέναντί τους, ένεκα
και της παλαβής εμφάνισής τους.
είναι μια παλιά παράδοση στην πατρίδα μας. Και σε κάθε τόπο, και πιο πολύ
στα χωριά, υπάρχουν χίλιοι θρύλοι και έθιμα γύρω από αυτούς. Εμφανίζονται κάθε
Χριστούγεννα. Από την παραμονή των Χριστουγέννων έως τα Θεοφάνια
ανεβαίνουν στη γη. Μερικοί λένε ότι είναι
πνεύματα, άλλα καλά και άλλα κακά. Άλλοι πάλι πιστεύουν ότι είναι παράξενα
όντα, μαλλιαρά και ότι τρυπώνουν στα σπίτια από τις καμινάδες. Τις νύχτες
πηγαίνουν και μαγαρίζουν ή κλέβουν τα φαγητά που βρίσκουν και πιο πολύ τα σύκα, γιατί τους αρέσουν. Όταν τελειώσουν το φαγητό τους στήνουν χορό. Μέχρι τότε
πελεκούν το πελώριο δέντρο που κρατάει τη γη.
οικολόγοι δηλαδή…
μαζί μας και ευχόμαστε να απολαύσετε την παράσταση των μικρών μας ηθοποιών.
κ. Μπούφη Μιχάλη, που και φέτος είναι μαζί μας στον ήχο και τη μουσική, τη μανούλα κ. Σοφία Ρεϊζίδου, που για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά ανέλαβε τη βιντεοσκόπηση και φωτογράφιση της γιορτής μας, όλους τους γονείς που συμμετείχατε με τον τρόπο σας στη γιορτή και στο στήσιμο του Χριστουγεννιάτικου μπουφέ, καθώς και το Σύλλογο
Γονέων που πρόσφερε γλυκά, ατομικούς χυμούς και νερά για το μπουφέ. Τέλος ευχαριστούμε τη
Διευθύντρια του 7ου Δημ.Σχολείου Παλλήνης κ. Ελένη Μπόκου και τους συναδέλφους για την όμορφη συνεργασία τους.
καλικαντζαροτρέλες;
Πολλά, Καλές Γιορτές
αρχίσει ο ….χορός!”

Οι παλιές αγάπες… φτιάχνουν παράδεισο!
Η αρχή έγινε με τη διάθεση της περσινής μανούλας κ. Βάσως Λιούμη να βοηθήσει στη διακόσμηση του νέου χώρου, μετά τη μετεγκατάσταση του Νηπιαγωγείου μας.
Τα σχέδια βγήκαν, επί χάρτου και μετά τις πρώτες σκέψεις αποφασίσθηκε, οι τέσσερις αίθουσες να “μεταμορφωθούν” σε τέσσερις εποχές!
Φθινοπωρινά χρώματα, φύλλα, ένα χαρούμενο σκιάχτρο και παιχνιδιάρικα σύννεφα στον ουρανό. Δεν θα μπορούσε φυσικά να λείπει η αγαπημένη μας κουκουβάγια, μασκότ του φετινού περιβαλλοντικού προγράμματος.
Τα παιδιά έβαλαν τις δικές τους ζωηρές πινελιές στο χορτάρι.
Με υπομονή, περιμένοντας στη σειρά, κάθε πινελιά και μια δημιουργία,
μια σταγόνα βροχής που φέτος άργησε να ρθει…
μια ανάσα οξυγόνου,
μια φωλιά για… τα σαλιγκάρια,
ή για το σκαντζόχοιρο του αγρού,
ίσως και για το χαρούμενο βατραχάκι τον “Εμμανουήλ Α.Μπακακούλη”(δανεισμένο από το ομότιτλο παραμύθι, της Μαργαρίτας Κριεζή) που μας επισκέπτεται συχνά μετά τη βροχή…
κάθε πινελιά μοναδική, όπως και το κάθε παιδί…

Παρασκευή 18 Δεκεμβρίου στις 09:00 πμ. και κάτι λεπτά!!!
με σειρά εμφάνισης:
Νεοφώτιστου, Ελένη Μπούφη, Ελένη Γούλα
Μουσική: J’y suis jamais allée (Ameli Yann Tiersen), Waltz No. 2 Dmitri Shostakovich
ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ: Βαγγέλης
Σπανός, Κωνσταντίνος Κολτούκης
Tiersen)
Στεργίου
Ανθή Καλέντζη, Κατερίνα Παπαθεοδώρου, Δημήτρης Χαρμάνης, Νικόλας Τόλης
Χάλαρης, Δέσποινα Τομαδάκη, Γεωργία Θωμαΐδου, Γιώργος Βουτούρας, Άννα Μαρία
Λιναρδάτου, Ιωάννα Ρουμελιώτη
Μολφέσης, Ιάσων Αμπατζής, Βαγγέλης Ματαράγκας, Σταύρος Λουγιάκης, Σταμάτης Βουτούρας,
Ρεϊζίδου

μας γονείς,
αντίστροφα για τα Χριστούγεννα! Το ημερολόγιό μας δείχνει 13 αστεράτες μέρες,
μέχρι την παραμονή της Γέννησης. Γύρω μας ολοφώτιστα μπαλκόνια και δρόμοι, μυρωδιές
από γλυκά, προετοιμασίες, σκέψεις για τα δώρα του Άγιου Βασίλη και μια γιορτινή
ατμόσφαιρα, να προσπαθεί να επικρατήσει
της κουραστικής καθημερινότητας…ας
σκεφτούμε ως παιδιά και ως ξωτικά. Τι σκανταλιές άραγε θα κάναμε αν μπορούσαμε;
Μία φορά κι έναν καιρό ήταν μια
πολιτεία…η Χριστουγεννιάτικη Γιορτή μας!

Δεν ξέρω αν είναι αλήθεια, πάει πολύς καιρός…
Μου το ‘πανε κι εμένα, σαν ήμουνα μικρός..».
18 Δεκεμβρίου στις 9:00 το πρωί, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 7ου
Δημοτικού Σχολείου σας περιμένουμε να θαυμάσετε μικρούς ηθοποιούς σε μεγάλους
ρόλους… Φέτος, με μεγάλη χαρά και κέφι θα σας παρουσιάσουμε διασκευή του
θεατρικού έργου: «Η Αγέλαστη Πολιτεία και οι Καλικάντζαροι», Μουσική-Στίχοι-Κείμενο-Ερμηνεία-Αφήγηση:
Χάρης και Πάνος Κατσιμίχας από το ομότιτλο Cd.
γράφτηκε στο Montpellier και μελοποιήθηκε στο Δ. Βερολίνο (Χριστούγεννα του
1978). Πρωτοκυκλοφόρησε στην Ελλάδα Σεπτέμβριο του 1983, μέχρι το 2003 από τις
εκδόσεις Καστανιώτη, με εικονογράφηση του φίλου μας Νίκου Μαρουλάκη, που εκείνα
τα χρόνια ζούσε κι αυτός, στο Δ. Βερολίνο. Το 2013, μετά από 10 χρόνια,
κυκλοφορεί και πάλι το βιβλίο, με ενσωματωμένο το cd, το οποίο ηχογραφήθηκε
φέτος (επεξεργασμένο από την αρχή), έτσι ώστε να κυκλοφορεί πια στο μέλλον μαζί
με το βιβλίο, σαν ένα σώμα.
μας.
Με αγάπη Χάρης – Πάνος,
Χριστούγεννα 2013
μας… Και για τους καλικάντζαρους που φωλιάζουν στα κρυφά, έτοιμοι να κάνουν
ξανά τις σκανταλιές τους…και να μας ξεσηκώσουν, δείχνοντάς μας την άλλη
πλευρά της ζωής!
παρακολουθήσουν τη γιορτή να έχουν έρθει
το αργότερο μέχρι τις 08:30, ντυμένα με τις στολές τους. Οι στολές και τα
αξεσουάρ, όπου χρειάζεται, θα δοθούν από
το νηπιαγωγείο μέχρι και την Τετάρτη. Τη μέρα της γιορτής, κατά την προσέλευσή
σας, μπορείτε να παρκάρετε στο χώρο πίσω από το Νηπιαγωγείο, δεξιά και
αριστερά του πάρκινγκ, ώστε να μην προκληθεί συνωστισμός στο μπροστινό χώρο και
στην οδό Αγίων Αναργύρων, όπου εξυπηρετούνται τα λεωφορεία και οι υπόλοιποι γονείς
του Δημοτικού.
η φωτογράφος και μανούλα της Νάνσυ Ρεϊζίδου, κ. Σοφία Μυρισιώτη, με
επαγγελματικό εξοπλισμό και την ευχαριστούμε πολύ γι αυτό. Οι φωτογραφίες και
το βίντεο, θα αναπαραχθούν και θα διανεμηθούν σε όλα τα παιδιά με την έλευση
της καινούριας χρονιάς.
γιορτής, προτείνουμε σε όσους γονείς επιθυμούν, να συμμετέχουν, για να ετοιμάσουμε
ένα μικρό νόστιμο Χριστουγεννιάτικο
μπουφέ με γλυκά, αλμυρά και χυμούς για
τα παιδιά και τους γονείς. Το Νηπιαγωγείο θα οργανώσει τα πλαστικά σερβίτσια
και τις χαρτοπετσέτες. Καιρού επιτρέποντος ο μπουφές θα στρωθεί στην αυλή μας,
σε αντίθετη περίπτωση θα γίνει σε αίθουσα του Νηπιαγωγείου.

βιβλίου από τη συγγραφέα Φραντζέσκα
Πετράκη Αλεξοπούλου στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι του Συλλόγου Γονέων, και μετά
από επιθυμία παιδιών και γονέων να το έχουν στη βιβλιοθήκη τους, σε συνεννόηση με τον εκδοτικό οίκο
ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ, το βιβλίο «Δωροβροχή» διατίθεται με έκπτωση 25%, στην τιμή των 3 ευρώ και υπογεγραμμένο ονομαστικά από τη συγγραφέα.
Όσοι γονείς, ωστόσο, το έχουν ή δεν
επιθυμούν να το αγοράσουν παρακαλούμε να μας ενημερώσουν τηλεφωνικά ή με
ηλεκτρονικό μήνυμα, μέχρι και τη Δευτέρα 14/12 το μεσημέρι.
Νηπιαγωγείο των παιδιών σας.

Το WWF Ελλάς και το αρκουδάκι Πάντα στο
7ο Νηπιαγωγείο Παλλήνης
Μικροί οικολόγοι έτοιμοι;
Ώρα να υποδεχθούμε το μικρό αρκουδάκι Πάντα στο σχολείο μας!
Η Υπεύθυνη Περιβαλλοντικών Προγραμμάτων του WWF Ελλάς κ.Νάνσυ Κουταβά μας συστήνει το Πάντα και μας δίνει πληροφορίες για τη ζωή του…
αλλά και για το φαΐ του, τα καλάμια μπαμπού!
Και τώρα παιδιά ας το γνωρίσουμε κι από κοντά!
Ανάσα ζωής και παιχνίδια στο μικρό δασάκι του Νηπιαγωγείου μας.
Ας νοιώσουμε για λίγο, όπως τα δέντρα…
κι ας τα κοιτάξουμε καλύτερα!
Εμπρός για ένα παιχνίδι κρυμμένου θησαυρού, αλλιώτικο από τ’ άλλα!
Ο θησαυρός αυτός κινδυνεύει από τους ανθρώπους και τα σκουπίδια τους!
Ελάτε να μάθουμε για τον “κύκλο ζωής” των σκουπιδιών
και τι σημαίνει ανακυκλώνω…Ας γίνει παιχνίδι! Να παίξουμε όλοι μαζί.
Στέλνω Μήνυμα, Αναλαμβάνω Δράση. Μπαμπά, μαμά, έτοιμοι;
Ένα δύο τρία! έτοιμη η αναμνηστική φωτογραφία με την κυρία Χαρτούλα!
Σκέψου πριν υπερκαταναλώσεις. Όλα αυτά μπορεί να γίνουν σκουπίδια, επικίνδυνα για τη φύση και τα ζώα…. Έλα κι εσύ μαζί… για μια καλύτερη ζωή!

Κυριακή πρωί παρέα, με μία παραμυθοσυγγραφέα!
Κυριακή πρωί στο Χριστουγεννιάτικο παζάρι του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων τα παιδιά του Νηπιαγωγείου και των πρώτων τάξεων του Δημοτικού Σχολείου απόλαυσαν μια υπέροχη αφήγηση του παραμυθιού Δωροβροχή, από τη συγγραφέα παιδικών βιβλίων Φραντζέσκα Πετράκη Αλεξοπούλου στο χώρο της βιβλιοθήκης του 7ου Δημοτικού Σχολείου!
Σας έχει τύχει ξαφνικά να βρέχει δώρα από τον ουρανό; Και τί γίνεται όταν ο Μάρκος, επειδή τα θέλει όλα δικά του, εγκαταλείπει τους φίλους του; Ξαφνικά, ένα μικρό ελαφάκι ανατρέπει την ιστορία…ή μήπως ήρθε για να βάλει τα πράγματα στη θέση τους;
Αυτά και άλλα πολλά έγιναν στην αφήγηση του παραμυθιού Δωροβροχή, της Φραντζέσκας Πετράκη Αλεξοπούλου, με εικονογράφηση Πέτρου Μπουλούμπαση, εκδόσεις Παπαδόπουλος.
Τα παιδιά άκουσαν παράλληλα και τα υπέροχα τραγούδια που συνόδευαν την αφήγηση και στο τέλος χόρεψαν ενθουσιασμένα, παρέα με τη συγγραφέα! Ήταν ένα όμορφο Κυριακάτικο πρωινό για όλους μας! Ευχαριστούμε!
Μετράμε αντίστροφα για το Χριστουγεννιάτικο Παζάρι του Συλλόγου Γονέων
Αρχή με τα Κάλαντα παιδιών του Νηπιαγωγείου
Το Νηπιαγωγείο μας συμμετέχει στην έναρξη της δράσης με τα Χριστουγεννιάτικα Κάλαντα, περίπου στις 10:45! Όσα παιδιά του Nηπιαγωγείου (αλλά και οι γονείς τους) βρίσκονται την ώρα αυτή στο σχολείο, θα συμμετέχουν στην «Νηπίων Xορωδία» που θα πει τα κάλαντα, με τη βοήθεια του Mουσικού του Δημοτικού Σχολείου κ. Κώστα Σισίκη. Φορέστε τα κόκκινα σκουφάκια σας και ελάτε να μοιραστούμε το κέφι και τη χαρά… παραδοσιακά!!!
Αφήγηση παραμυθιού από τη συγγραφέα Φραντζέσκα Πετράκη Αλεξοπούλου
Με αφορμή την ενημερωτική Συνάντηση των γονέων του Νηπιαγωγείου
Το WWF Ελλάς τη Δευτέρα στο Νηπιαγωγείο μας!
-
Τo Σάββατο 5 και την Κυριακή 6 Δεκεμβρίου η WWF- Καλύτερη Ζωή περιμένει μικρούς και μεγάλους στο Ecokids festival για να γιορτάσουμε για τον πλανήτη και το περιβάλλον! Το ραντεβού είναι στο Ολυμπιακό ποδηλατοδρόμιο Ο.Α.Κ.Α και το διήμερο θα περιλαμβάνει περιβαλλοντικά εργαστήρια, παιχνίδια, καλλιτεχνικές δράσεις, κηπουρική, χορό και συναυλίες για όλη την οικογένεια.. – See more at: http://kalyterizoi.gr/new/proto-ecokids-festival-katafthanei-kai-tha-eimaste-ekei#sthash.cnEJK7NY.dpuf
Πρόβα Χριστουγεννιάτικης Γιορτής
Ανεξάρτητες ανακοινώσεις:
-
Ευχαριστούμε θερμά τον μπαμπά της Μυρτώς, κ. Κώστα Παλάσκα, που μας βοήθησε στο στήσιμο του Χριστουγεννιάτικου δέντρου του 2ου τμήματος, καθώς και τον μπαμπά του Σωκράτη, Ορέστη Ποπέσκου, για τον πολύ όμορφο πίνακα που μας έστειλε.
-
Παρακαλούμε μη στέλνετε άλλα χαρτιά για τον κίτρινο κάδο! Ακόμη δεν τοποθετήθηκε κάδος ανακύκλωσης χαρτιού στο σχολείο μας και δεν μπορούμε να ξεκινήσουμε αυτή τη δράση, καθώς του δημοτικού σχολείου είναι ήδη γεμάτος.
-
Η φωτογράφιση των παιδιών του Νηπιαγωγείου μας θα γίνει την Άνοιξη από τη φωτογράφο και μανούλα του σχολείου μας κ. Σοφία Μυρισιώτη, καθώς αυτές τις μέρες απουσιάζουν πολλά παιδιά λόγω ιώσεων.
-
Με αφορμή αγωνίες που ήρθαν στο σχολείο μας για αρπαγές παιδιών, μοιραζόμαστε μαζί σας ένα άρθρο από το διαδίκτυο με τίτλο: Μάθετε το παιδί σας να προστατεύει τον εαυτό του. Δείτε εδώ

Τί είδε η κουκουβάγια στο δάσος;
Μέχρι σήμερα στο δάσος…υπήρχαν μόνο οι Πειρατές…σκαρφάλωναν στο δέντρο καράβι με την πειρατική σημαία και έφτιαχναν “δηλητήρια” με τις πευκοβελόνες! Με τις πρώτες βροχές, βγήκαν βόλτα οι γεωσκώληκες, ενώ τις προάλλες δυο χοροπηδηχτά βατραχάκια διέσχισαν κατά μήκος την αυλή μας.
Στη γιορτή των πουλιών στη Βραυρώνα, ο Βαγγέλης ήταν εκεί για να αποχαιρετήσει τα πουλιά!
Τα νέα τα έμαθε η κουκουβάγια, η σοφή, που ήρθε στο Νηπιαγωγείο! “Το και το! Να πείτε στους γονείς….χρειαζόμαστε βοήθεια, σκέψεις και πολλές ιδέες” και έστειλε το γράμμα στο σπίτι….

Έναρξη Δανειστικής Βιβλιοθήκης
Μ΄ενα βιβλιο πετάω, ταξιδεύω, τα σύννεφα γυρεύω, ονειρεύομαι, αγαπώ, κάνω νέους φίλους, νοιώθω υπεύθυνος, σκιάζομαι, φαντάζομαι, ξεχνιέμαι, αγκαλιάζω, διώχνω τους φόβους μου μακριά, ήρωας γίνομαι και πολεμώ, συναισθάνομαι, ιστορίες φτιάχνω και τις διαβάζω δυνατά!
![]() |
| Με κέφι και φαντασία τα παιδιά ζωγράφισαν την πάνινη οικολογική τσάντα που θα αγκαλιάσει τα βιβλία της φετινής χρονιάς! |

















































