ΠΟΛΥΜΕΣΙΚΑ ΚΟΛΑΖ, INTERACTIVE POSTERS

Τα σχολικά προγράμματα όπως  και πολλές από τις σχολικές εργασίες θα ήταν καλό να τελειώνουν με κάποιες δημιουργικές εργασίες.  Με τη δημιουργία οποιουδήποτε τύπου “κειμένου”, οι μαθητές μπορούν να αποτυπώσουν την εμπειρία και τις γνώσεις που αποκόμισαν, αλλά και τα συναισθήματα που τους δημιουργήθηκαν και θα ήθελαν να εκφράσουν. Τα πολυμεσικά και υπερμεσικά κείμενα οποιουδήποτε τύπου μπορούν να αποτελέσουν πρόσφορο έδαφος για να εκφραστεί η δημιουργικότητα των μαθητών. Με στόχο να  ξεπεραστούν οι απαιτήσεις για το εξειδικευμένο λογισμικό που θα ήταν απαραίτητο για κάτι τέτοιο, υπάρχουν πια αρκετές διαδικτυακές εφαρμογές, οι οποίες δίνουν τη δυνατότητα στο χρήστη να συνθέσει αρχεία που μπορεί να περιέχουν κείμενο, εικόνα, βίντεο, ήχο και να δημιουργούνται δίχως ιδιαίτερη τεχνική εμπειρία.

 

Στον ιστότοπο Vuvox.com, για παράδειγμα, μπορείτε με μια απλή εγγραφή να δημιουργήσετε τέτοιου είδους εφαρμογές. Mε την επιλογή express μπορείτε να διαμορφώσετε παρουσιάσεις μέσα από εικόνες που βρίσκονται στον παγκόσμιο ιστό. Αν πάλι επιλέξετε τη δημιουγία ενός  collage, μπορείτε να το  συνθέσετε με εικόνες, ήχους και βίντεο που θα αναζητήσετε στα ατομικά σας αρχεία στον υπολογιστή σας ή στο διαδίκτυο. Και στις δύο περιπτώσεις σας δίδεται ο κώδικας για να αναρτήσετε τις δημιουργίες σας στο προσωπικό σας ιστολόγιο ή ιστοσελίδα.

 

Aνάλογου τύπου αρχεία, με τη μορφή των interactive posters,  μπορείτε επίσης να δημιουργήσετε στο Glogster EDU ή σε αντίστοιχου τύπου ιστοτόπους που, επιπλέον, αναπτύσσουν την κοινωνική δικτύωση. Δείτε το παράδειγμα μιας ανάρτησης για τους αρχαιοελληνικούς θεούς

 

Για εφαρμογές για την ιστορία προσφέρεται επίσης ο ιστότοπος xTimeline που διαθέτει ειδική κατηγορία για τη δημιουργία ιστορικών χρονογραμμών. Δείτε ένα παράδειγμα στα αγγλικά για τη βιογραφία του Μ. Αλεξάνδρου.

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , , , | Γράψτε σχόλιο

Διδάσκοντας αρχαία ελληνική γραμματεία από μετάφραση

Η σειρά εκπαιδευτικών λογισμικών  ΘΥΜΗΣΙΣ υλοποιήθηκε από το Ινστιτούτο Επεξεργασίας Λόγου σε συνεργασία με την Ελληνογερμανική Αγωγή και τον εκδοτικό οίκο Παπασωτηρίου και περιλαμβάνει τα ακόλουθα λογισμικά:

 

Με  αφετηρία κείμενα αρχαίων Ελλήνων συγγραφέων, η σειρά στοχεύει στην διδασκαλία της αρχαίας ελληνικής γλώσσας με στοιχεία ιστορίας, πολιτισμού, αρχαιολογίας. Σύμφωνα με τους υπεύθυνους του σχεδιασμού τα λογισμικά οδηγούν τον μαθητή στην κατανόηση της ιστορικής συνέχειας και της διαχρονικής εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας και φιλοδοξεί να καταφέρει να στηρίξει την εκπαίδευση της αρχαίας γλώσσας πάνω στην γνώση της νέας ελληνικής με  έμφαση στη διαθεματική προσέγγιση της διδασκαλίας αρχαίων κειμένων.

 

Εικαστικό υλικό, όπως μουσειακά ευρήματα, αναπαραστάσεις μουσείων και βιντεοσκοπήσεις, εικονικές αναπαραστάσεις μαχών και άλλων γεγονότων πλαισιώνει τα κείμενα αρχαίων συγγραφέων, τα οποία προσφέρονται με τη μετάφραση στα νέα ελληνικά, σχολιασμένα ως προς την μορφολογία των λέξεων και με δυνατότητα σύγκρισης δύο κειμένων, με επιλογή του χρήστη. Κάθε κείμενο συνοδεύεται από σύντομες γλωσσικές παρατηρήσεις, καθώς και από ασκήσεις που υποβοηθούν στην εμπέδωση της ύλης.


Η σειρά στο σύνολό της προσφέρει τόσο το κλειστού τύπου λογισμικό όσο και την δυνατότητα παραμετροποίησης της βάσης δεδομένων που το συνοδεύει, επιτρέποντας έτσι στον εκπαιδευτικό που το επιθυμεί να προσθέσει υλικό κάθε τύπου (κείμενο, εικόνα, ήχο, βίντεο) και να το συνδέσει με τα υπάρχοντα κείμενα.

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , , , | Γράψτε σχόλιο

Γλώσσα η Ελληνική – Οι περιπέτειες των λέξεων

Το εκπαιδευτικό λογισμικό “Γλώσσα η Ελληνική – Οι περιπέτειες των λέξεων απευθύνεται σε μαθητές του Γυμνασίου και του Λυκείου. Σύμφωνα με τους δημιουργούς του, οι χρήστες του μπορούν:

  •  να παρακολουθήσουν την πορεία εξέλιξης της ελληνικής γλώσσας
  • να συνειδητοποιήσουν τις περιπέτειες των λέξεων
  • να εξετάσουν τη διαστρωμάτωση του λεξιλογίου
  • να γνωρίσουν τις κοινωνικές και γεωγραφικές διαφοροποιήσεις
  • να εντοπίσουν τα στοιχεία που συνθέτουν την πολυμορφία της γλωσσικής έκφρασης σε συγχρονικό επίπεδο

Το λογισμικό έχει σχεδιαστεί ακολουθώντας τη δομή ενός  ηλεκτρονικού βιβλίου και συνοδεύεται από πολυμεσικό υλικό, όπου αυτό ενδείκνυται. Κάθε  επιμέρους κεφάλαιο περιλαμβάνει θεωρία, κείμενα, διερεύνηση και δραστηριότητες που αφορούν στη διδασκαλία ενός συγκεκριμένου κάθε φορά γλωσσικού φαινομένου, όμως ο χρήστης δεν είναι υποχρεωμένος να διατρέξει το υλικό ακολουθώντας μια  γραμμική δομή. Μπορεί να πλοηγηθεί ελεύθερα στο υλικό και αυτό το χαρακτηριστικό επιτρέπει μεγαλύτερη ευελιξία στην  διδακτική αξιοποίηση του λογισμικού, ανάλογα με την παιδαγωγική κατεύθυνση που επιλέγει ο διδάσκων. Αν, για παράδειγμα, έχει σχεδιάσει να παρουσιάσει ένα φαινόμενο επαγωγικά,  έχει τη δυνατότητα να ξεκινήσει από τα κείμενα  και να οδηγήσει τους μαθητές του  μέσα από τα παραδείγματα χρήσης στην κατάκτηση της θεωρίας.

Το λογισμικό όμως δεν είναι πραγματικά σχεδιασμένο ώστε να αναπτύξει τη διερευνητική προσέγγιση από την πλευρά των μαθητών  και δεν αξιοποιεί επαρκώς τις δυνατότητες των ηλεκτρονικών μέσων. Τόσο στον τρόπο με τον οποίο προσφέρει την πληροφορία όσο και στις ενότητες “διερεύνηση” και “δραστηριότητες”-που αναμένει κανείς μεγαλύτερη εμπλοκή των  μαθητών στη γνωστική διαδικασία- συχνά λειτουργεί ως ένα έντυπο εγχειρίδιο, ενώ δεν είναι, εύκολα τουλάχιστον, φανερό με ποιον τρόπο θα μπορούσε με το σχεδιασμό του να πρωθήσει τη συνεργατική μάθηση. Για περισσότερα διαβάστε το εγχειρίδιο χρήσης.

 

Αναλυτική παρουσίαση του λογισμικού μπορείτε να βρείτε στην Πύλη για την Ελληνική Γλώσσα .

Διδακτικές προτάσεις που έχουν στηριχθεί στην αξιοποίηση του λογισμικού αυτού:

  • Ιωάννα Αντωνίου-Κρητικού (2003). Προτείνεται διδασκαλία για την Α΄Λυκείου, με θέμα: Ποικιλία της γλωσσικής έκφρασης στο πλαίσιο του μαθήματος της Έκφρασης- Έκθεσης στο κεφάλαιο «Ποικιλίες Κειμένων». Τα θέματα που διερευνώνται είναι:
    •  Διάκριση προφορικού και γραπτού λόγου.
    • Όρια προφορικού και γραπτού λόγου.
    • Εξοικείωση με τα χαρακτηριστικά διαφορετικών τύπων γλωσσικής έκφρασης.
    • Ευαισθητοποίηση στις ποικίλες αποχρώσεις της γλωσσικής έκφρασης.
  • Χριστίνα Δελή (2001). Προτείνεται διδασκαλία της ενότητας «Οι ποικιλίες της γλώσσας» από το βιβλίο Έκθεση-Έκφραση της Α΄ Λυκείου. Ειδικότερα διερευνώνται οι γεωγραφικές και κοινωνικές ποικιλίες.
  • Η Μαρία Κασκαντάμη, φιλόλογος- επιμορφώτρια στις ΤΠΕ προτείνει την αξιοποίηση του λογισμικού για τη  διδασκαλία του φαινομένου «Κυριολεξία και Μεταφορά».pdf
Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Πώς παρουσιάζει ο ίδιος ο Skinner τις διδακτικές μηχανές

Δεν είναι βέβαια της ώρας αυτή η ύλη, αλλά βρήκα ένα σπάνιο βίντεο όπου ο ίδιος ο Skinner παρουσιάζει το έργο του και νομίζω αξίζει να το δείτε.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

ΙΣΤΟΣΕΛΙΔΕΣ

ΓΕΝΙΚΟΥ ΦΙΛΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΝΔΙΑΦΕΡΟΝΤΟΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (μαθησιακά αντικείμενα)

ΦΩΤΟΔΕΝΤΡΟ (εκπαιδευτικά βίντεο)

E-YLIKO

ΙΕΠ

ΨΗΦΙΑΚΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΒΟΗΘΗΜΑΤΑ ΤΟΥ Υ.Π.Δ.Β.Μ.Θ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΑ ΠΑΚΕΤΑ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΛΟΓΙΣΜΙΚΟ ΓΙΑ LINUX ( UBUNTU)

ΚΕΝΤΡΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗΣ ΕΡΕΥΝΑΣ

ΠΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ

ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟΣ ΚΟΜΒΟΣ

ΣΩΜΑ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΚΕΙΜΕΝΩΝ

ΣΩΜΑ ΚΕΙΜΕΝΩΝ ΙΕΛ

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΥΛΗ ΠΑΙΔΕΙΑΣ

ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ ΚΑΙ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ ΚΥΠΡΟΥ-ΥΛΙΚΟ ΜΕΣΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΡΤ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ

E-PAIDEIA

ΠΑΝΔΕΚΤΗΣ

ΙΣΤΟΡΙΑ ΓΕΝΙΚΑ

Η ΙΣΤΟΡΙΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΕΞΩ ΑΠΟ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ (ΜΑΥΡΟΣΚΟΥΦΗΣ)

ENCYCLOPAEDIA BRITANNICA

ΗΥPERHISTORY

MAP LINKS

HISTORICAL MAPS OVERVIEW

BEST OF HISTORY WEB SITES

ΥΠ. ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ-ΕΘΝΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ ΜΝΗΜΕΙΩΝ-ΕΙΚΟΝΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ ΜΝΗΜΕΙΩΝ

ΒΙΚΕΛΑΙΑ ΔΗΜΟΤΙΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ

 

ΔΙΑΔΙΚΤΥΑΚΕΣ ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΧΡΟΝΟΓΡΑΜΜΗΣ

DIPITY 

XTIMELINE

CAPZLES

READWRITETHINK_TIMELINE

ΤΙΚΙ-ΤΟΚΙ (στη δωρεάν έκδοση μόνο μια χρονογραμμή)

TIMEGLIDER (δωρεάν έκδοση για μαθητές, 3 χρονογραμμές μέγιστο)

 

 

TIMELINE TOOL 2.0 

DAVID RUMSEY HISTORICAL MAP COLLECTION

ΑΡΧΑΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟ ΙΝΣΤΙΤΟΥΤΟ – ΣΕΝΑΡΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ΙΔΡΥΜΑ ΜΕΙΖΟΝΟΣ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΑΚΡΟΠΟΛΗΣ

Η ΖΩΦΟΡΟΣ ΤΟΥ ΠΑΡΘΕΝΩΝΑ

ΜΟΥΣΕΙΟ ΚΥΚΛΑΔΙΚΗΣ ΤΕΧΝΗΣ

ΑΡΧΑΙΕΣ ΕΛΛΗΝΙΚΕΣ ΠΟΛΕΙΣ

ΧΑΡΤΕΣ ΒΙΝΤΕΟ

SCRIBBLE MAPS

ANCIENT GREECE MAPS

MAPPINGHISTORY

MAPS OF ANCIENT GREEK WORLD

MAP INDEX-UNIVERSITY OF NORTH CAROLINA

DOKIMANTER.GR

ACROPOLIS 360 ACROPOLIS EXPERIENCE:  3D ΠΕΡΙΗΓΗΣΗ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ

THE PARTHENON SCULPTURE GALLERY

DIDASKALIA-ANCIENT THEATER TODAY

ΑΡΧΑΙΑ ΑΘΗΝΑ 3D

THE GREEKS

CLASSICAL ART RESEARCH CENTER

HISTORY OF GREEK ARCHITECTURE

GREEK WORLD

GREEK ARTIFACTS

WIKIMEDIA

GREEK ANTIQUITIES COLLECTIONS

ARCHAEOLOGICAL MUSEUMS IN GREECE

MINOAN FRESCOS

MYCENAE

MYCENAEAN POTTERY

LION GATE

LINEAR B

ANCIENT GREEK INSCRIPTIONS

ANCIENT GREEK THEATERS

ANCIENT GREEK ARCHITECTURE

ANCIENT GREEK SCULPTURES – GLYPTOTHEM MUNICH

EPHESUS

MILETUS

GREATBUILDINGS

ARCHITECTURE OF GREECE

ΤEMPLE D’ HERA II 3D

METROPOLITAN MUSEUM OF ART -TIMELINE

ANCIENT EGYPT ART

GREEK AND ROMAN ART

WOMEN IN CLASSICA GREECE

VASE PAINTING

MUSIC

LOUVRE MUSEUM

ATLAS DATABASE

BRITISH MUSEUM

ΑΝCIENT GREECE

BBC – ANCIENT GREEKS

ETERNAL EGYPT

MINNESOTA STATE UNIVERSITY – ANCIENT GREEK CIVILIZATIONS

NOVA ARCHIVE

CARTOGRAPHIC IMAGES ORIENTAL INSTITUTE MAP SERIES

ANCIENT WORLDS- THE HELLENIC WORLD

THEATRON

METIS

CALIFORNIA STATE UNIVERSITY-PREHISTORIC AND ANCIENT WORLD

THE ART OF THE GREEKS

MΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

INTERNET MEDIEVAL SOURCEBOOK

ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΣ ΧΑΡΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

ΧΑΡΤΕΣ ΤΗΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

ΧΑΡΤΗΣ ΘΕΜΑΤΑ ΤΟΝ ΔΕΚΑΤΟ ΑΙ.

WIKIMEDIA: ΣΥΛΛΟΓΗ ΧΑΡΤΕΣ ΒΥΖΑΝΤΙΝΗΣ ΑΥΤΟΚΡΑΤΟΡΙΑΣ

WIKIMEDIA: ΣΥΛΛΟΓΗ ΒΥΖΑΝΤΙΝΟΙ ΜΑΡΤΕΣ ΤΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥΠΟΛΗΣ

ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΑ ΑΡΧΕΙΑ ΕΘΝΙΚΗΣ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ

ΨΗΦΙΑΚΗ ΒΙΒΛΙΟΘΗΚΗ ΤΗΣ ΒΟΥΛΗΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ

ΚΕΝΤΡΟ ΓΙΑ ΤΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΤΗ ΣΥΜΦΙΛΙΩΣΗ ΤΗΣ ΝΟΤΙΟΑΝΑΤΟΛΙΚΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

ΨΗΦΙΑΚΟ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟ ΥΛΙΚΟ

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ

PERSEUS DIGITAL LIBRARY

AΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΛΑΤΙΝΙΚΑ ΚΕΙΜΕΝΑ

ΑΦΙΕΡΩΜΑ ΣΤΟΥΣ ΑΡΧΑΙΟΥΣ ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΥΣ ΑΓΩΝΕΣ

ΣΥΛΛΟΓΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΕΧΝΗ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΑ

ΕΠΙΣΚΟΠΗΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

KALOS  (ΜΠΟΡΕΙΤΕ ΝΑ ΚΑΤΕΒΑΣΕΤΕ  ΣΤΟΝ ΥΠΟΛΟΓΙΣΤΗ ΣΑΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΟ ΛΕΞΙΚΟ ΤΗΣ ΑΡΧΑΙΑΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ)

ARCHIMIDES PROJECT (LIST OF DICTIONARIES0- METAΞΥ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟ LIDDEL & SCOTT)

SECRETS OF PARTHENON

ΜΙΚΡΟΣ ΑΠΟΠΛΟΥΣ

INTERNET CLASSICS ARCHIVE

PHILOCTETES

NAVICULA BACCHI(ΓΕΡΜΑΝΙΚΑ)

AΡΧΑΙΑ ΚΑΙ ΛΑΤΙΝΙΚΑ

DIOGENES

TEXTKIT_GREEK AND LATIN LEARNING TOOLS

ΑΡΧΑΙΑ ΑΠΟ ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ

ΨΗΦΙΟΠΟΙΗΜΕΝΟ ΑΡΧΕΙΟ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΘΕΑΤΡΟ ΤΕΧΝΗΣ ΚΑΡΟΛΟΥ ΚΟΥΝ

TEMPLE UNIVERSITY – IMAGES OF THE TROJAN WAR MYTH

CORNELL COLLEGE – ARIADNE RESOURCES

ENCYCLOPEDIA OF GREEK MYTHOLOGY

ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ΚΑΙ ΡΩΜΑΪΚΑ ΘΕΑΤΡΑ

ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ ΔΡΑΜΑ ΜΙΑ ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ

ΔΕΣΜΟΙ-ΑΡΧΑΙΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΔΡΑΜΑ

SKENOTHEKE – IMAGES OF THE ANCIENT STAGE

THEATRON GALLERY

ANCIENT THEATER & DRAMA- CSU

GREEK MYTHOLOGY IN THE MOOVIES

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ (ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ)

ΣΠΟΥΔΑΣΤΗΡΙΟ ΝΕΟΥ ΕΛΛΗΝΙΣΜΟΥ

KOMBΟΣ-ΝΕΩΤΕΡΗ ΕΥΡΩΠΑΪΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΕΚΕΒΙ

E-ALEXANDRIA

E-POEMA

ΔΙΑΠΟΛΙΤΙΣΜΟΣ

POETRY INTERNATIONAL WEBTHE

LAND OF GODS

ΚΕΝΤΡΟ ΜΕΛΕΤΗΣ ΚΑΙ ΕΡΕΥΝΑΣ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

ΚΥΒΕΡΝΟΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΠΟΙΗΣΗ

ΑΡΧΕΙΟ ΚΑΒΑΦΗ

ΛΕΞΗΜΑ

E-LOGOS

ΓΗ ΑΜΦΙΑΛΟΣ

ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΚΟ ΚΑΙ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΑΡΧΕΙΟ

Ν.Ε. ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΕΧΝΗ

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΕΙΚΟΝΙΣΤΙΚΗ ΠΡΟΣΩΠΟΓΡΑΦΙΑ

SAATCHI GALLERY

ΝΟΗΤΙΚΟΙ ΧΑΡΤΕΣ

TEXT2MIND MAP

FREE DOWNLOADS

HXΟΣ ΚΑΙ ΒΙΝΤΕΟ

MICROSOFT MOVIE MAKER

WAX

QUICK MEDIA CONVERTER

DIGITAL VIDEO CONVERTER

PAZERA FLV TO AVI CONVERTER

VLC MEDIA PLAYER

ALL2ALL CONVERTER

AUDACITY 1.3.12 beta

POWER SOUND EDITOR

MIXED PAD AUDIO MIXER

FREE YOUTUBE TO MP3 CONVERTER

aTUBE CATCHER

ΟΝ LINE PHOTO EDITING

FOTOFLEXER

CHANGE IMAGES

RSIZR-INTELLIGENT IMAGE RESIZING

ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΤΕ ΜΕ ΕΙΚΟΝΕΣ

IMAGELOOP

VUVOX

KIZOA

FLASH GALLERY

ONE TRUE MEDIA

ANIMOTO

SLIDEROLL

ROXIO PHOTOSHOW

MICROSOFT PHOTOSTORY 3

ΠΡΟΣΘΕΣΤΕ ΣΥΝΝΕΦΑΚΙΑ ΣΤΙΣ ΕΙΚΟΝΕΣ

CAPTION BUBBLE

PICBITE

ΔΙΑΦΟΡΑ

FREE PDF

XP

FREE PDF UNLOCKER

GOOGLE MAPS SAVER

OPEN CLIP ART

ΓΙΑ ΚΑΘΕ ΓΟΥΣΤΟ

BRITISH FILM INSTITUTE

INTERNATIONAL MOOVIE DATA BASE

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Παιδαγωγικές αρχές ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού στην Οδύσσεια

Επειδή γνωρίζω ότι αυτές τις μέρες επεξεργάζεστε τα σενάριά σας για τις δοκιμές στην τάξη των επόμενων εβδομάδων, παραθέτω από την ιστοσελίδα του προγράμματος “Οδύσσεια” τις παιδαγωγικές αρχές στις οποίες βασίστηκε η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού λογισμικού.

“Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού λογισμικού που παρήχθη στα πλαίσια της δράσης Οδύσσεια βασίζεται στις παρακάτω παιδαγωγικές αρχές:

Διερευνητική μάθηση (exploratory learning). Οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες και εργασίες που τους ενθαρρύνουν να παίξουν το ρόλο του παραγωγού – αντί για τον παραλήπτη – της γνώσης. Εκφράζονται με το γραπτό και το συμβολικό/ λογικό μαθηματικό λόγο, κάνουν πειράματα, επικοινωνούν, διαχειρίζονται πληροφορίες, κατασκευάζουν και ελέγχουν μοντέλα. Συνθέτουν εργασίες και εμπλέκονται σε διάλογο με τους συμμαθητές τους. Διατυπώνουν κριτική, αμφισβήτηση, υποθέσεις, συμπεράσματα. Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει, καθοδηγεί και συσχετίζει τη δραστηριότητα με τα αντικείμενα του προγράμματος σπουδών.

Διαθεματική προσέγγιση (interdisciplinary approach). Eπιτρέπει την εμπλοκή των μαθητών σε καταστάσεις που προσεγγίζουν πολύ περισσότερο την πραγματικότητα και προσδίδουν προσωπικό νόημα στη μάθηση.

Συνεργατική μάθηση (cooperative learning). Οι μαθητές ενθαρρύνονται και υποστηρίζονται να λειτουργήσουν ως μέλη ομάδων και κοινοτήτων μάθησης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία αναπτύσσουν ικανότητες διαλόγου, επιχειρηματολογίας, αίσθησης λειτουργίας ομάδας. Συμμετέχουν στην παραγωγή εργασιών ευρύτερων από αυτές που είναι εφικτές από ένα πρόσωπο.”

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο

Conflict history και Google maps

Στον ιστότοπο με τίτλο η  Ιστορία των συγκρούσεων (Conflict History) μπορείτε να μάθετε, μέσω μιας ιστορικής γραμμής, η οποία ξεκινά από το 3000 π. Χ. και φθάνει στο 2005, όλα τα πολεμικά γεγονότα που συνέβησαν παγκοσμίως σε συνδυασμό με τη γεωγραφική τους θέση, όπως αυτή αποτυπώνεται στους Google Maps. Σέρνοντας το δρομέα στη χρονογραμμή που υπάρχει στο κάτω μέρος της σελίδας επιλέγετε εποχή και οι συγκρούσεις σημειώνονται με κόκκινες κουκίδες στο χάρτη, οι οποίες  ενώνονται με  μια γραμμή με το ιστορικό γεγονός. Πατώντας το i στα δεξιά της λίστας των γεγονότων μπορείτε να βρείτε, στα αγγλικά πάντα, σύντομη πληροφόρηση για τα συμβάντα, που από ό,τι φαίνεται αντλεί τα δεδομένα της από τη βάση δεδομένων Freebase.com, ενώ παραπέμπει εξίσου και στη Wikipedia,  με σύνδεσμο, για επιπλέον πληροφόρηση.

Η σελίδα μπορεί να αποτελέσει ένα ακόμη βοήθημα για τη διδασκαλία της ιστορίας, το οποίο όμως πρέπει να χρησιμοποιηθεί με μεγάλη προσοχή όσον αφορά στα δεδομένα του, γιατί δεν λείπουν τα λάθη:

Η μάχη της Σαλαμίνας, για παράδειγμα, στο παράθυρο που αναφέρονται τα γεγονότα τοποθετείται στο σεπτέμβριο του -479, ενώ στις ιστορικές πληροφορίες διαβάζουμε ότι συνέβη το Σεπτέμβριο του 480 π.Χ.

maxh-salamina1.png

Εάν μάλιστα προσέξουμε λίγο περισσότερο και μεγεθύνουμε το χάρτη θα δούμε ότι η γραμμή που συνδέει την πληροφορία για τη ναυμαχία  με την τοποθεσία της στο χάρτη συνδέεται με μια θέση που αντιστοιχεί στην περιοχή του Ζωγράφου και όχι στο νησί της Σαλαμίνας! Ωραία ναυμαχία!

 

maxh-salamina2.png

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , | Γράψτε σχόλιο

Τα κειμενικά είδη στην Πύλη για την ελληνική γλώσσα

Στην  Πύλη για την Ελληνική γλώσσα, στην ενότητα Λόγος και κείμενο, ο φιλόλοφος μπορεί να βρεί θεωρητικά κείμενα που αναφέρονται στα διάφορα γένη και είδη του λόγου και των οποίων η χρήση δεν εξαντλείται στην ενημέρωση. Τα κείμενα αυτά έχοντας οργανωθεί με προσανατολισμό τη χρήση τους στη διδασκαλία,  προσφέρουν χρήσιμο υλικό για παραδείγματα σχετικά με την περιγραφή, την αφήγηση και την επιχειρηματολογία, τα είδη τους, τη γλώσσα τους και το οργανωτικό τους πρότυπο. Εξετάζουν επίσης αναλυτικά το λόγος της πειθούς, τον πληροφοριακό,  εκφραστικό καθώς και  λογοτεχνικό λόγο και παραθέτουν για παράδειγμα σχολιασμένες ειδήσεις ή κείμενα στα οποία εξετάζονται τα εργαλεία της πειθούς και η αποτελεσματικότητά τους.

 

Στα διδακτικά αυτά εργαλεία περιλαμβάνεται εκτενής βοήθεια για τη διδασκαλία της περίληψης  καθώς και διδακτικές δοκιμές, οι οποίες αν και προσανατολισμένες στο Λύκειο, μπορούν με την κατάλληλη προσαρμογή να εφαρμοστούν και σε ενότητες του Γυμνασίου. Δείτε τι υλικό από αυτό μπορείτε να εκμεταλλευτείτε για τα σενάριά σας.

 

didaktikes-dokimes.jpg

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , , , , | Γράψτε σχόλιο

Χαρτογράφηση εννοιών:θεωρητικό πλαίσιο και εφαρμογές

ΧΑΡΤΟΓΡΑΦΗΣΗ ΕΝΝΟΙΩΝ

View more presentations or Upload your own.

Κατηγορίες: Γενικά | Γράψτε σχόλιο

Αξιοποιώντας ουσιαστικότερα τα ηλεκτρονικά λεξικά

Όπως είδαμε, η χρήση του Ηλεκτρονικού λεξικού της Πύλης για την Ελληνική Γλώσσα μας προσφέρει για πρώτη φορά στη γλώσσα μας δυνατότητες που με τα έντυπα λεξικά δεν θα μπορούσαμε καν να φανταστούμε. Ας συνοψίσουμε εδώ κάποια σημεία για να τα έχουμε στη διάθεσή μας, όποτε τα χρειαζόμαστε.

Σε ένα ηλεκτρονικό λεξικό μπορούμε να αναζητήσουμε λέξεις ή τμήματα λέξεων με τη χρήση του τελεστή %. Ετσι για παράδειγμα πληκτρολογώντας περι%, θα μας επιστρέψει λήμματα που αρχίζουμε το περί, συμπεριλαμβανομένων και των λημμάτων της πρόθεσης και του προθήματος περί. Αν πάλι πληκτρολογήσουμε %ότητα θα μας δώσει όλα τα θηλυκά που σχηματίζονται με αυτή την παραγωγική κατάληξη, ενώ με την επιλογή %παρα% θα πάρουμε λέξεις στις οποίες περιέχεται το παρά.

Εάν στην απλή αναζήτηση εκμεταλλευτούμε την επιλογή “αναζήτηση και στο σώμα λημμάτων“, τότε το λεξικό θα μας δώσει όλα τα λήμματα που στον ορισμό τους ή στα παραδείγματά τους περιέχουν τον όρο που αναζητούμε. Αυτή η επιλογή, ως πρώτη σκέψη, θα ήταν χρήσιμη για την αναζήτηση συνωνύμων, αλλά, εάν τη δοκιμάσετε θα δείτε ότι, μαζί με τα συνώνυμα, μας δίνει και όλα τα λήμματα που έχουν και στα παραδείγματά τους τον όρο που ψάχνουμε, πράγμα που την κάνει δύσχρηστη. Για παράδειγμα, ψάχνοντας κατ’ αυτόν τον τρόπο τον όρο “άγονος”, θα βρούμε τα συνώνυμα επίθετα άκαρπος, άφορος, αλλά και λήμματα όπως τόπος, δραγόνος που δεν μας ενδιαφέρουν. Παρόλους τους περιορισμούς πάντως είναι ένας τρόπος να βρούμε συνώνυμα.

Το μεγαλύτερο ενδιαφέρον όμως για τη δουλειά μας παρουσιάζουν οι επιλογές της σύνθετης αναζήτησης. Επειδή όπως σας εξήγησα ο τρόπος που είναι σχεδιασμένο το λεξικό είναι εντελώς διαφορετικός από τους έντυπους προγόνους του, μπορούμε  :

Να αναζητήσουμε όχι κάποια συγκεκριμένη λέξη, αλλά όλα τα λήμματα που πληρούν την επιλογή που δίνουμε στον τύπο του λήμματος, όπως για παράδειγμα όλα τα προθήματα, ή τις προθέσεις ή, σε συνδυασμόμε τη βασική αναζήτηση, όλα τα λήμματα που περιέχουν για παράδειγμα το %οτητ% και είναι ουσιαστικά ή το %γραφ% και είναι ρήματα.

lhma.jpg

Πιο εντυπωσιακή είναι η δυνατότητα να αναζητήσουμε ένα λήμμα με βάση το κλιτικό του παράδειγμα. Το λεξικό για κάθε λήμμα του έχει μετά τον όρο ένα χαρακτηριστικό αλφαριθμητικό τύπο Ε και αριθμό (για επίθετα), Ο και αριθμό (για ουσιαστικά), Ρ και αριθμό (για ρήματα). Εάν πατήσετε το ειδικό εικονίδιο κάτω από την επιλογή αυτή σας ανοίγει παράθυρο στο οποίο μπορείτε να επιλέξετε έναν ή περισσότερους τύπους κλιτικού παραδείγματος. Επειδή οι τύπου είναι πολλοί, μπορείτε να βρείτε αναλυτική τους παρουσίαση στο Λημματολόγιο -> Πίνακες κλιτικών παράδειγμάτων -> Ρηματικό σύστημα και αντίστοιχα για το Ονοματικό σύστημα. Για κάθε κλιτικό παράδειγμα μας δίνονται ολόκληροι οι πίνακες κλίσης του και μπορούμε με ασφάλεια να παραπέμψουμε τους μαθητές μας. Η επιλογή αυτή είναι επίσης ιδιαίτερα χρήσιμη για να βρούμε όλα τα επίθετα που κλίνονται για παράδειγμα σύμφωνα με το “ευθύς, εία, υ”, τις επιθετικοποιημένες μετοχές από αρχαία ρήματα ή όσα ουσιαστικά κλίνονται σύμφωνα με το “φούρναρης, φουρνάρηδες”.

 klitiko-copy.jpg

Για πιο εξειδικευμένη χρήση μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε τη δυνατότητα αναζήτησης με βάση την ετυμολογία. Να βρούμε λέξεις από άλλες γλώσσες, αναδανεισμούς ή υποκοριστικά.

etimologia.jpg

Χρήσιμες επίσης είναι οι επιλογές ύφους με τη διάκριση λόγιου ή λαϊκο, οικείου ή επίσημου καθώς και το κριτήριο της χρήσης με βάση το οποίο μπορούμε για παράδειγμα να βρούμε όρους που χρησιμοποιούνται σε παροιμίες, συντάσσονται με αφηρημένα ουσιαστικά, έχουν μεταφορική σημασία.

Μπορούμε επιπλέον να βρούμε ουσιαστικά για παράδειγμα που ανήκουν σε ένα συγκεκριμένο σημασιολογικό πεδίο, τη βιολογία ή την ιστορία και εξίσου τη μαγειρική ή το ποδόσφαιρ, ενώ με την τελευταία επιλογή της σύνθεσης αναζήτησης που αναφέρεται στη σύνταξη μπορούμε να αναζητήσουμε απρόσωπα ρήματα ή ρήματα που έχουν παθητικούς χρόνους.

Και σε καμμία περίπτωση να μην ξεχνάμε πως για κάθε αποτέλεσμα μπορούμε στη συνέχεια να αναζητήσουμε παραδείγματα χρήσης με την αποστολή του στα σώματα κειμένων. Αναζητώ λοιπόν επίθετα σύμφωνα με το κλιτικό παράδειγμα Ε12α (ανιών, ούσα, ον) και αφού επιλέξω κάποια από αυτά (απών, διαφυγών, παθών) αναζητώ εκφράσεις όπου απαντούν.

apon.jpg

 Ελπίζω με όλα αυτά να σας έδωσα ιδέες για χρήση του λεξικού στα σενάριά σας!

 

Κατηγορίες: Γενικά | Ετικέτες: , , , | Γράψτε σχόλιο