Παιδαγωγικές αρχές ανάπτυξης εκπαιδευτικού λογισμικού στην Οδύσσεια

Επειδή γνωρίζω ότι αυτές τις μέρες επεξεργάζεστε τα σενάριά σας για τις δοκιμές στην τάξη των επόμενων εβδομάδων, παραθέτω από την ιστοσελίδα του προγράμματος “Οδύσσεια” τις παιδαγωγικές αρχές στις οποίες βασίστηκε η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού λογισμικού.

“Η ανάπτυξη του εκπαιδευτικού λογισμικού που παρήχθη στα πλαίσια της δράσης Οδύσσεια βασίζεται στις παρακάτω παιδαγωγικές αρχές:

Διερευνητική μάθηση (exploratory learning). Οι μαθητές εμπλέκονται σε δραστηριότητες και εργασίες που τους ενθαρρύνουν να παίξουν το ρόλο του παραγωγού – αντί για τον παραλήπτη – της γνώσης. Εκφράζονται με το γραπτό και το συμβολικό/ λογικό μαθηματικό λόγο, κάνουν πειράματα, επικοινωνούν, διαχειρίζονται πληροφορίες, κατασκευάζουν και ελέγχουν μοντέλα. Συνθέτουν εργασίες και εμπλέκονται σε διάλογο με τους συμμαθητές τους. Διατυπώνουν κριτική, αμφισβήτηση, υποθέσεις, συμπεράσματα. Ο εκπαιδευτικός κατευθύνει, καθοδηγεί και συσχετίζει τη δραστηριότητα με τα αντικείμενα του προγράμματος σπουδών.

Διαθεματική προσέγγιση (interdisciplinary approach). Eπιτρέπει την εμπλοκή των μαθητών σε καταστάσεις που προσεγγίζουν πολύ περισσότερο την πραγματικότητα και προσδίδουν προσωπικό νόημα στη μάθηση.

Συνεργατική μάθηση (cooperative learning). Οι μαθητές ενθαρρύνονται και υποστηρίζονται να λειτουργήσουν ως μέλη ομάδων και κοινοτήτων μάθησης. Μέσα από αυτή τη διαδικασία αναπτύσσουν ικανότητες διαλόγου, επιχειρηματολογίας, αίσθησης λειτουργίας ομάδας. Συμμετέχουν στην παραγωγή εργασιών ευρύτερων από αυτές που είναι εφικτές από ένα πρόσωπο.”

Σχετικά με ΑΝΝΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

Δρ. Φιλοσοφίας, Επιμορφώτρια Β΄ Επιπέδου, Yπεύθυνη του Ομίλου Δημιουργικής Γραφής και Θεάτρου και της εκπομπής Z-on air στο Εuropean School Radio.


Περισσότερες πληροφορίες
Κατηγορίες: Γενικά. Ετικέτες: , , , . Προσθήκη στους σελιδοδείκτες.

Αφήστε μια απάντηση