1. Φρουτοσαλάτα: Είμαστε σε κύκλο και καθόμαστε στις καρέκλες μας. Η νηπιαγωγός επιλέγει τα ονόματα τριών φρούτων ( π.χ. μπανάνα, μήλο, φράουλα) και τα δίνει στα παιδιά , ανά τρεις. Η ίδια περιφέρεται μέσα στον κύκλο και λέει το όνομα κάποιου από αυτά τα φρούτα. Τότε αυτοί που έχουν αυτό το όνομα ( όσοι δηλαδή είναι για παράδειγμα μήλα) θα πρέπει να σηκωθούν και να αλλάξουν γρήγορα θέση με κάποιον άλλον. Μαζί τους και η νηπιαγωγός. Αυτός που μένει χωρίς θέση, φωνάζει την επόμενη ομάδα φρούτων. Όταν φωνάξει τη λέξη φρουτοσαλάτα, αυτός που είναι μέσα στον κύκλο, τότε σηκώνονται όλα τα παιδιά-φρούτα και αλλάζουν θέση μεταξύ τους.
♥ Το ίδιο παιχνίδι θα μπορούσε να παιχτεί και με ομάδες ζώων:
– Ζώα της Ζούγκλας
– Ζώα του δάσους
– Ζώα της αυλής
– Ζώα της θάλασσας, όπου όταν φωνάζουμε ζούγκλα, δάσος,
αυλή, θάλασσα, θα σηκώνονται όλα τα παιδιά μαζί για να αλλάξουν θέση.
2. Όλοι όσοι έχουν… Όπως και στο προηγούμενο παιχνίδι βρισκόμαστε σε κύκλο και η νηπιαγωγός είναι στη μέση. Εντοπίζοντας κάποιο κοινό χαρακτηριστικό που έχει με κάποια παιδιά λέει για παράδειγμα: « όλοι όσοι έχουν μαύρα μαλλιά να σηκωθούν». Γίνεται και πάλι γρήγορη εναλλαγή θέσεων και αυτός που μένει στη μέση συνεχίζει. Σιγά – σιγά περνάμε και σε πιο προσωπικά χαρακτηριστικά και έτσι η ομάδα δένεται περισσότερο.
Για παράδειγμα μπορεί κάποιος να πει « όλο όσοι είναι χαρούμενοι» ή « όλοι όσοι είναι αισιόδοξοι». Αυτό βέβαια προϋποθέτει δουλειά με τα παιδιά από πριν γιατί πρόκειται για έννοιες αφηρημένες, τις οποίες δυσκολεύονται να κατανοήσουν.
♣ Είναι σημαντικό να διευκρινίσουμε ότι όταν περνάμε σε πιο προσωπικά πράγματα ότι αυτό δε γίνεται με κουτσομπολίστικη
διάθεση, αφού αυτός που είναι μέσα στον κύκλο, αποκαλύπτει πράγματα και για τον εαυτό του.
3. Ομάδες: Έχουμε δύο ομάδες αντιμέτωπες. Το κάθε παιδί κάνει ζευγάρι με τον απέναντί του. Κάποιος πηγαινοέρχεται στη μέση, ανάμεσα στις δύο ομάδες. Ο στόχος του κάθε ζευγαριού, είναι να αλλάξει θέση, αφού πρώτα συνεννοηθεί με τα μάτια, χωρίς να το πάρει είδηση, αυτός που περιμένει να πάρει τη θέση που αδειάζει. Αν κάποιος από το ζευγάρι (λόγω κακής συνεννόησης, ξεκινήσει να αλλάξει θέση και δειλιάσει κάνοντας πίσω, πάλι χάνει τη θέση του και έρχεται στη μέση για να συνεχιστεί το παιχνίδι.)
4. Στρατιωτάκια ακούνητα – αγέλαστα: Όλοι σε μια γραμμή. Ένας τα φυλάει και γυρνάει μετά από το εξής: 1,2,3,stop. Όποιος κουνιέται βγαίνει από το παιχνίδι. Κινούμαστε σε διάφορα επίπεδα και σχηματισμούς (π.χ τριάδες στα γόνατα). Ο στόχος είναι να ακουμπήσουμε αυτόν που τα φυλάει και μετά να τρέξουμε για να μη μας φτάσει.
5. Χρώματα: Έχουμε 4 καρτέλες με διάφορα χρώματα (κόκκινο, μπλε, κίτρινο, πράσινο). Ξεκινάμε με το τραγούδι:
Θα παίξουμε τα χρώματα
αγόρια, κοπελιές
Θα παίξουμε τα χρώματα
δίχως ζαβολιές
Εναλλάσσουμε τις καρτέλες ζητώντας:
Κόκκινο – παλαμάκια
Κίτρινο – πηδηματάκια
Πράσινο – λαγουδάκια
Μπλε – στροφές.
6. Μουσικό πέσιμο: Τα παιδιά τρέχουν με συνοδεία μουσικής. Με το σταμάτημα, πέφτουν χωρίς να ακουστεί τίποτε. Χάνει όποιος αργήσει να πέσει. Αν έχουμε στεφάνια μπαίνουν μέσα σ’ αυτά.
Αφήστε μια απάντηση
Για να σχολιάσετε πρέπει να συνδεθείτε.