Έχοντας πλέον όλα τα ΠΥΣΔΕ σχεδόν (εκτός το ΠΥΣΔΕ Σάμου) ανακοινώσει τους πίνακες κενών και υπεραρίθμων μπορούμε να συγκρίνουμε τα οργανικά κενά ΠΕ04 και το διαθέσιμο προσωπικό για την κάλυψή τους ανά ειδικότητα.
Το πρώτο διάγραμμα αφορά φέτος το 2016 και περιέχει τα οργανικά κενά όπως υπολογίζονται αλγοριθμικά (20 ώρες), τα οργανικά πλεονάσματα επίσης αλγοριθμικά (20 ώρες), τα οργανικά κενά ανά σχολείο (>12 ώρες) , τους υπεράριθμους, και αυτούς που είναι στην διάθεση των ΠΥΣΔΕ και οι οποίοι πρόκειται να καλύψουν αυτά τα κενά. Υπάρχουν μερικά οργανικά κενά (9) τα οποία τα ΠΥΣΔΕ δεν τα έχουν χαρακτηρίσει, είτε επειδή δεν είναι >12 ώρες σε μία μόνο ειδικότητα, είτε επειδή δεν θέλουν. Επίσης υπάρχουν υπεράριθμοι οι οποίοι δεν έχουν χαρακτηριστεί ονομαστικά και άρα ανά ειδικότητα, αλλά στο σχολείο τους βγαίνει υπεραριθμία ΠΕ04 με βάση την παρ. 18 αρθ. 36 του ν. 4186/2013.
Μπορούμε να συγκρίνουμε τα δεδομένα με το αντίστοιχο περσινό (2015) διάγραμμα.
Οι μεταβολές που έχουν συμβεί από πέρσι (2015) μέχρι φέτος (2016) είναι:
- Μείωση μιας ώρας Βιολογίας και μιας ώρας Γεωγραφίας-Γεωλογίας από την Α΄ Γυμνασίου
- Κατάργηση της 3ωρης μείωσης του υποχρεωτικού ωραρίου των ΥΣΕΦΕ (Υπεύθυνων Σχολικών Εργαστηρίων Φυσικών Επιστημών), η οποία όμως παραδόξως δεν πρέπει να υπολογίζεται στα οργανικά κενά, αλλά είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι τα σχολεία και τα ΠΥΣΔΕ την υπολογίζουν.
- Οι μεταθέσεις του 2015 και οι μετέπειτα τοποθετήσεις σε οργανικά κενά και
- Οι μεταθέσεις του 2016
Οι πίνακες αφορούν τα στοιχεία πριν τις τοποθετήσεις των Υπεραρίθμων και αυτών που είναι στην Διάθεση ΠΥΣΔΕ κάθε χρονιά.
Επίσης υπάρχουν και άλλα δεδομένα που βοηθούν στην αποτύπωση της πραγματικότητας όπως ο αριθμός των φετινών συνταξιοδοτήσεων, πόσοι είναι διευθυντές από κάθε ειδικότητα και άρα δεν έχουν πλήρες διδακτικό ωράριο, πόσοι είναι Περιφερειακοί και Τοπικοί Διευθυντές Εκπαίδευσης (στοιχεία που έχει δημοσιεύσει ο αιρετός του ΚΥΣΔΕ κος Νεκτάριος Κορδής).
Όμως για να έχουμε μια πιο πλήρη εικόνα, χρειάζεται να ξέρουμε και πόσοι άλλοι βρίσκονται σε θέσεις ευθύνης (π.χ. Σχολικοί Σύμβουλοι ΠΕ04), είναι αποσπασμένοι σε φορείς (π.χ. στο ΙΕΠ), πόσοι είναι υποδιευθυντές και άρα μειώνεται το διδακτικό τους ωράριο αντίστοιχα κλπ. Πρόσβαση σε τέτοια στοιχεία είναι υπερβολή για τα ελληνικά δεδομένα.
Ευτυχώς όμως, γνωρίζοντας από πέρσι τoν αριθμό των μόνιμων εκπαιδευτικών ανά ειδικότητα καθώς και τις διδακτικές οργανικές θέσεις (στα σχολεία) ανά ειδικότητα, μπορούμε να έχουμε ένα γενικό αποτύπωμα της οργανικής σύνθεσης στο κλάδο ΠΕ04 ( ΠΡΟΣΟΧΗ, αφορά μόνο την σχολική χρονιά 2015-2016 που μόλις μας πέρασε)