Ένα πρόγραμμα για τη βιοποικιλότητα με αφορμή ένα βίντεο

carettaΜε αφορμή το βίντεο που ετοίμασε το WWF Ελλάς για το Έτος Βιοποικιλότητας με τίτλο «Οι θησαυροί της Ελληνικής Φύσης», μπορείτε να ξεκινήσετε στην τάξη μία συζήτηση για τη βιοποικιλότητα και τα απειλούμενα είδη και να την εμπλουτίσετε με δραστηριότητες.

Δείτε το βίντεο! Παρακινείστε τα παιδιά να αναφέρουν όσα περισσότερα είδη βιοποικιλότητας θυμούνται από το βίντεο. Ζητήστε τους να αναφέρουν αριθμούς ειδών πχ, πόσα τσακάλια έχουν μείνει στην Ελλάδα, πόσες φώκιες σε όλο τον κόσμο, πόσα είδη ερωδιών υπάρχουν, ποια είναι η πατρίδα του χαμαιλέοντα κλπ.

Ζητείστε τους να χωρίσουν σε κατηγορίες τα είδη στο βίντεο (ερπετά, πτηνά, θηλαστικά, φυτά, έντομα, αμφίβια). Συζητείστε ποιες είναι οι βασικές διαφορές μεταξύ τους. Ρωτήστε τους πόσα είδη θηλαστικών υπάρχουν κατά τη γνώμη τους Ζητείστε να ονομάσουν όσο περισσότερα είδη μπορούν σε ένα λεπτό.

Ζητείστε τους να αναφέρουν και άλλα είδη από κάθε κατηγορία και στη συνέχεια σχηματίστε μαζί τους στο χώρο την τροφική πυραμίδα, ξεκινώντας στη βάση με τα φυτά και καταλήγοντας στην κορυφή με τα σαρκοφάγα. Παρατηρείστε τι θα συμβεί αν ένα είδος της πυραμίδας κινδυνέψει να χαθεί.

Συζητείστε: Αν τα είδη σχηματίζουν μια αλυσίδα ή πλέγμα πού θα τοποθετούσατε τον άνθρωπο; Ποιοι είναι οι λόγοι εξαφάνισης των ειδών σήμερα; Γιατί νομίζετε εξαφανίστηκαν οι δεινόσαυροι; Γράψτε ένα γράμμα στο μελλοντικό εγγόνι σας για να περιγράψετε ένα ζώο που θα έχει εξαφανιστεί (πχ φώκια)

Τι νομίζετε θα σας απαντούσαν οι επιστήμονες αν τους ρωτούσατε πόσα είδη υπάρχουν στον κόσμο; Τι θα σας απαντούσαν για τον ρυθμό εξαφάνισης των ειδών σήμερα; Γιατί νομίζετε ο Οργανισμός Ηνωμένων Εθνών ανακήρυξε τη φετινή χρονιά 2010 «Έτος Βιοποικιλότητας»;

Τι μπορούμε να κάνουμε για να βοηθήσουμε την άγρια φύση; Πώς μπορούμε να κάνουμε τις απόψεις μας γνωστές; Πώς μπορούν να αλλάξουν οι άνθρωποι τις απόψεις τους; Τι κάνει το WWF Ελλάς για την προστασία της βιοποικιλότητας;

Περισσότερες πληροφορίες: WWF Ελλάς και WWF International

Νέα πρόσκληση eLEARNING PAPERS

ePsΗ Καινοτομία στη Δια Βίου Μάθηση
Η 21η έκδοση eLearning Papers προτείνει μια ευρεία προσέγγιση στο θέμα της καινοτομίας στη δια βίου μάθηση. Το ενδιαφέρον δεν στρέφεται απλά στην καινοτομία στo πλαίσιo της τυπικής μάθησης. Στόχος της παρούσας έκδοσης είναι να παρουσιάσει τις δυνατότητες που παρέχουν εκείνες οι καινοτομίες που διαμορφώνουν άτυπη μάθηση στο καθημερινό μας περιβάλλον ή στο χώρο της εργασίας μας. Λήξη προθεσμίας 28 Ιουνίου 2010.
Διαβάστε περισσότερα εδώ

Wiki δεν είναι μόνο η Wikipedia!

wikis(Πηγή: ΚΕ, 30-5) Αλλά όσοι δεν έχουν φτάσει ώς τη Χαβάη, το πρώτο που σκέφτονται ακούγοντάς το είναι ασφαλώς η Wikipedia. Η διάσημη διαδικτυακή εγκυκλοπαίδεια είναι το πιο επιτυχημένο παράδειγμα του τι μπορεί να προσφέρει η τεχνολογία συνεργατικής γραφής, όμως δεν πρέπει να περιορίζει τη φαντασία μας γύρω από τις πιθανές χρήσεις της.

Τα wikis είναι εργαλεία για να μοιράζεται κανείς κείμενα, πληροφορίες, δεδομένα κ.λπ. με μέγιστο πλεονέκτημα τη δυνατότητα συνεισφοράς από απεριόριστο αριθμό χρηστών. Η διαφορά τους από πολλά άλλα συστήματα διαχείρισης περιεχομένου είναι ότι ενθαρρύνουν τη διαδραστικότητα, τη συνεισφορά στην κοινότητα, τη διασταύρωση πληροφοριών και απόψεων στην ίδια πλατφόρμα. Μία από τις ιδανικότερες χρήσεις τους αφορά την αξιοποίησή τους σε σχολικές τάξεις και κοινότητες που επενδύουν στη συνεργατική μάθηση.

Ένα wiki μπορεί να χρησιμεύσει σε: Ομάδες ή παρέες που θέλουν να μοιραστούν περιεχόμενα για ένα θέμα κοινού ενδιαφέροντος.
Σχολικές κοινότητες που μπορούν να οργανώσουν εκπαιδευτικό υλικό, ενθαρρύνοντας ταυτοχρόνως την εμπλοκή των μαθητών στην αναζήτηση και τη διασύνδεσή τους.
Περισσότερα
Δείτε την αναβαθμισμένη έκδοση tutorial για τα wikis

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση