Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 τιμήσαμε την επανάσταση του 1821 κάνοντας δραματοποίηση με Σουλιώτισσες ,Κλεφτόπουλα και Ήρωες!Δεν παραλείψαμε ωστόσο να εστιάσουμε στην Ειρήνη και στα καθημερινά απλά πράγματα ,που προσφέρει.
Την Παρασκευή 22 Μαρτίου 2024 τιμήσαμε την επανάσταση του 1821 κάνοντας δραματοποίηση με Σουλιώτισσες ,Κλεφτόπουλα και Ήρωες!Δεν παραλείψαμε ωστόσο να εστιάσουμε στην Ειρήνη και στα καθημερινά απλά πράγματα ,που προσφέρει.
Στον 3ο Άξονα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων ασχοληθήκαμε με το νερό και τα παιδιά ενθουσιάστηκαν. Διερευνήσαμε τις γνώσεις τους γύρω απο το θέμα και φτιάξαμε εννοιολογικό χάρτη με τις απορίες τους και όσα θα ήθελαν να μάθουν.
Είδαμε βίντεο, διαβάσαμε παραμύθια για τον κύκλο του νερού και συζητήσαμε σχετικά. Χωριστήκαμε σε ομάδες και η καθεμία ζωγράφισε μια φάση μέσω μια εφαρμογής στον υπολογιστή
. Έτσι, έμαθαν τις έννοιες “εξάτμιση”, “συμπύκνωση”, “συγκέντρωση”.
Πραγματοποιήσαμε πολλά πειράματα τα οποία κρατούσαν αμείωτο το ενδιαφέρον των παιδιών και για τα οποία έπρεπε να υιοθετήσουν επιστημονική σκέψη: παρατηρώ, κάνω πρόβλεψη, εκτελώ το πείραμα επιβεβαιώνοντας ή διαψεύδοντας την πρόβλεψή μου, συμπεραίνω.
“Δημιουργήσαμε” βροχή με το καπάκι μιας κατσαρόλας που το νερό της βράζει και έπειτα αποτύπωσαν στο χαρτί όσα κάναμε.
Ελέγξαμε τη διαλυτότητα ή μη υλικών όπως το αλεύρι, η ζάχαρη, το λάδι, το ξύδι, το σαπούνι, ο καφές, το αλάτι, το ρύζι.
Ελέγξαμε ποια αντικείμενα επιπλέουν, ποια βυθίζονται και γιατί
Διαπιστώσαμε οτι το νερό κινείται και μεταφέρεται και για αυτό μπορεί να μεταφερθεί ακόμα και το χρωματιστό νερό που όταν συναντά άλλα χρώματα γίνεται μια μίξη.
Σπουδαία μέρα η σημερινή για όλους! Πραγματοποιήσαμε τη δράση μας κατα του σχολικού εκφοβισμού. Ωστόσο, τις προηγούμενες μέρες στην τάξη προηγήθηκε διεξοδική ενημέρωση και δραστηριότητες. Αρχικά, είδαμε το βίντεο που προσφέρει υλικό για συζήτηση και ενδεχομένως περιστατικά που έχουν βιώσει. Μάθαμε τις έννοιες θύτης-θύμα https://www.youtube.com/watch?v=YyDJafzuUK4h
Διαβάσαμε το παραμύθι “Τα μπαλόνια της φιλίας” και ” Η Μόνα σε καινούριο σχολείο”. Φτιάξαμε τα μπαλόνια της φιλίας, σκεφτήκαμε τρόπους για να χρησιμοποιούμε τα χέρια μας αντί να χτυπάμε, γεμίσαμε το κουβαδάκι μας με αγάπη και όμορφα λόγια αντί με άσχημες κουβέντες και πράξεις που τσαλακώνουν την καρδιά μας, παίξαμε τους ρόλους θύτης-θύμα φορώντας μάσκες συναισθημάτων.
Σήμερα, λοιπόν, ξεκινήσαμε για την κεντρική πλατεία της Θήβας μαζί με το αγαπημένο μας 10ο Νηπιαγωγείο. Στο δρόμο φωνάζαμε συνθήματα “Δε χτυπάμε, μόνο αγαπάμε” και “Φίλοι όλοι μαζί, γελάει όλη η γη”. Οι περαστικοί ενθουσιάστηκαν βλέποντας την αποφασιστικότητα και τον ενθουσιασμό των μικρών μας φίλων. Στην πλατεία φωνάξαμε και τα δικά μας συνθήματα “Μίλα για ό,τι σου συμβαίνει, μίλα” και “Κανείς δεν είναι μόνος του εδώ” τα οποία αποτελούν μέρος τραγουδιού το οποίο τραγουδήσαμε και αναγραφόταν και στις μπλούζες μας.
Έπειτα, σπάσαμε τα μπαλόνια μας σύμφωνα με το σλόγκαν της φετινής δράσης “Σπάω τη σιωπή, σπάζονατς μπαλόνια” το οποίο έγινε πανελλαδικά στις 11.00!
Εντύπωση μας έκανε που κάποιοι περαστικοί αναρωτιόνταν τι φωνάζαμε και γιατί το κάναμε αυτό σήμερα…Η έγκαιρη πρόληψη και ενημέρωση είναι απαραίτητη απο μικρή ηλικία. Σίγουρα πια θα θυμούνται αυτή τη μέρα αφού η εμφάνισή μας ήταν μοναδική!
Συγχαρητήρια παιδάκια, εσείς είστε το μέλλον μας!
Η δράση πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων (Δίκτυο Σχολείων Σχολικής Διαμεσολάβησης) υπο την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού.
Από την Παρασκευή 1 Μαρτίου 2024 θα γίνει, σύμφωνα με τον νόμο, η ενεργοποίηση της ηλεκτρονικής πλατφόρμας εγγραφών στα δημόσια Νηπιαγωγεία Γενικής Παιδείας για το σχολικό έτος 2024-2025
Πρόκειται για την πλατφόρμα proti-eggrafi.services.gov.gr, η οποία θα παραμείνει ανοιχτή έως την Τετάρτη 20 Μαρτίου 2024
Η διαδικασία αίτησης εγγραφής
Ο γονέας – κηδεμόνας, αφού αυθεντικοποιηθεί με τους κωδικούς στο Taxisnet, θα επιλέξει το νηπιαγωγείο που αντιστοιχεί στην διεύθυνση κατοικίας του και θα υποβάλει ηλεκτρονικά την αίτηση εγγραφής του νηπίου καθώς και τα υπόλοιπα στοιχεία που απαιτούνται, μέσω της πλατφόρμας proti-eggrafi.services.gov.gr.
Η ίδια πλατφόρμα αυτοματοποιεί και τους μηχανισμούς διαχείρισης των αιτήσεων από τους διευθυντές των νηπιαγωγείων και από τη Διεύθυνση Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης, για την τελική κατανομή των νηπίων σε σχολικές μονάδες.
Οι αιτούντες γονείς ενημερώνονται μέσω SMS για την εξέλιξη της αίτησής τους, καθώς και για κάθε πιθανή διόρθωση που θα διαπιστώνεται ότι αυτή χρειάζεται
Παράλληλα, από 1 έως και 20 Μαρτίου 2024 θα ξεκινήσει, σύμφωνα με τον νόμο, και η υποβολή αιτήσεων για την εγγραφή των μαθητών και μαθητριών που θα φοιτήσουν για πρώτη φορά στην Α τάξη του Δημοτικού Σχολείου για το σχολικό έτος 2024-2025.
Οι αιτήσεις και τα δικαιολογητικά θα κατατίθενται στη σχολική μονάδα με κάθε πρόσφορο τρόπο, όπως μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου (e-mail) ή ταχυδρομείου.
Η Ηλεκτρονική Αίτηση Εγγραφής στην ηλεκτρονική διεύθυνση:
https://proti-eggrafi.services.gov.gr/
Οι σχετικές διατάξεις έχουν ως εξής:
Νόμος 4777/2021 – ΦΕΚ Τεύχος A’ 25/17.02.2021
Εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, προστασία της ακαδημαϊκής ελευθερίας, αναβάθμιση του ακαδημαϊκού περιβάλλοντος και άλλες διατάξεις
Άρθρο 44
Εγγραφές σε νηπιαγωγεία και δημοτικά σχολεία – Τροποποίηση των άρθρων 6, 7 και 8 του π.δ. 79/2017
1. Η περ. α΄ και το τελευταίο εδάφιο της περ. δ΄ της παρ. 4 του άρθρου 6 του π.δ. 79/2017 (Α΄ 109, διόρθ. σφάλμ. Α΄ 112) τροποποιούνται ως προς τις προθεσμίες και η παρ. 4 του άρθρου 6 διαμορφώνεται ως εξής:
«4. Για την εγγραφή των νηπίων και των δύο (2) ηλικιών που φοιτούν για πρώτη φορά στο νηπιαγωγείο εφαρμόζεται η ακόλουθη διαδικασία:
α) Από την 1η έως την 20ή Μαρτίου του προηγούμενου της εγγραφής σχολικού έτους οι γονείς και κηδεμόνες υποβάλλουν αιτήσεις-υπεύθυνες δηλώσεις εγγραφής στο νηπιαγωγείο που ανήκουν, σύμφωνα με τα όρια της σχολικής περιφέρειας, προσκομίζοντας:
αα) έγγραφο από το οποίο αποδεικνύεται η διεύθυνση κατοικίας του νηπίου – προνηπίου,
ββ) το ατομικό δελτίο υγείας μαθητή και
γγ) το βιβλιάριο υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα εμβόλια που προβλέπονται και είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών.
Στην περίπτωση μαθητών με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οι γονείς και κηδεμόνες συνυποβάλλουν γνωμάτευση από Κέντρο Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Σ.Υ.) ή δημόσιο ιατροπαιδαγωγικό κέντρο ή άλλη αρμόδια δημόσια υπηρεσία, χωρίς αυτή να αποτελεί προϋπόθεση εγγραφής.
Αιτήσεις εγγραφής δύνανται να υποβάλλουν και γονείς ή κηδεμόνες που διαμένουν εκτός σχολικής περιφέρειας, εφόσον στο σχολείο αυτό φοιτούν ήδη αδέλφια του προς εγγραφή μαθητή.
β) Ο διευθυντής ή προϊστάμενος του νηπιαγωγείου αναζητά το πιστοποιητικό γέννησης για την εγγραφή μέσω του πληροφοριακού συστήματος του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων.
γ) Μετά το πέρας της καταληκτικής ημερομηνίας των αιτήσεων εγγραφών ο προϊστάμενος του νηπιαγωγείου ελέγχει την ακρίβεια των στοιχείων και συντάσσει δύο (2) καταστάσεις: ονομαστική κατάσταση νηπίων και ονομαστική κατάσταση προνηπίων και τις αποστέλλει εντός προθεσμίας δύο (2) εργάσιμων ημερών στη διεύθυνση πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
δ) Στην περίπτωση κατά την οποία δεν καθίσταται δυνατή η συγκρότηση τμημάτων σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 2, με απόφαση του περιφερειακού διευθυντή εκπαίδευσης, κατόπιν αιτιολογημένης εισήγησης του διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης επί σχετικού αιτήματος του προϊσταμένου σχολικής μονάδας ιδρύεται επιπλέον τμήμα, εφόσον υπάρχει στο σχολείο διαθέσιμη αίθουσα. Αν δεν υπάρχει διαθέσιμη αίθουσα ο προϊστάμενος της σχολικής μονάδας αποστέλλει στον διευθυντή πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης πίνακα με τα ονόματα των νηπίων-προνηπίων που διαμένουν στα όρια της σχολικής περιφέρειας του νηπιαγωγείου, με τις σχολικές περιφέρειες όμορων νηπιαγωγείων. Ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης κατανέμει τα νήπια-προνήπια από τον πίνακα στα όμορα νηπιαγωγεία, λαμβάνοντας υπόψη την απόσταση των νηπιαγωγείων από τη διεύθυνση κατοικίας των νηπίων-προνηπίων που έχει δηλωθεί. Τα νήπια-προνήπια που είναι αδέλφια ή είναι αδέλφια μαθητών που φοιτούν στο ίδιο ή σε συστεγαζόμενο νηπιαγωγείο ή σε συστεγαζόμενο δημοτικό σχολείο εξαιρούνται της ανωτέρω διαδικασίας. Ο διευθυντής πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης ενημερώνει τους γονείς και κηδεμόνες για τα νηπιαγωγεία εγγραφής. Η ανωτέρω διαδικασία ολοκληρώνεται μέχρι τη 10η Απριλίου εκάστου έτους».
Το άρθρο δημοσιεύτηκε πρώτη φορά στον Οδηγό του Πολίτη (https://www.odigostoupoliti.eu), της πηγής προέλευσης
Σε περιπτώσεις γονέων/κηδεμόνων που αδυνατούν να κάνουν χρήση της ηλεκτρονικής υπηρεσίας, η αίτηση μπορεί να γίνει με αυτοπρόσωπη παρουσία στο Νηπιαγωγείο. Για τον σκοπό αυτό ο/η Διευθυντής/ντρια ή Προϊστάμενος/νη του νηπιαγωγείου εισέρχεται στην ηλεκτρονική υπηρεσία «Πρώτη Εγγραφή» της Ενιαίας Ψηφιακής Πύλης (gov.gr) και καταχωρίζει την αίτηση σύμφωνα με τα δικαιολογητικά που του προσκομίζει ο γονέας/κηδεμόνας.
ΠΡΟΥΠΟΘΕΣΕΙΣ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ ΟΛΟΗΜΕΡΟ
α. Στο Προαιρετικό Ολοήμερο Πρόγραμμα δύνανται να εγγράφονται οι μαθητές χωρίς προϋποθέσεις, σύμφωνα με όσα ορίζονται στη με αριθ. πρωτ. Φ7/124668/ΦΔ/Δ1/18-9-2020, σχετική εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘ.
β. Προϋποθέσεις συμμετοχής μαθητών στο Τμήμα Πρόωρης Υποδοχής (7:45-8:30):
Για απορίες και προβλήματα που έχουν να κάνουν με την χρήση του συστήματος και το θεσμικό πλαίσιο των εγγραφών, παρακαλούμε επικοινωνήστε μαζί μας:
2262350308
Για την ολοκλήρωση της εγγραφής η Προϊσταμένη του Νηπιαγωγείου θα δέχεται από 1 έως 20 Μαρτίου 2023 και κατά τις ώρες 13:00- 13.30μμ τους γονείς για την προσκόμιση των δικαιολογητικών.
Επισημαίνουμε ότι πριν την προσέλευση στη σχολική μονάδα θα πρέπει να έχει προηγηθεί τηλεφωνική επικοινωνία και να τηρούνται τα απαιτούμενα μέτρα αποφυγής διασποράς του κορωνοϊού.
Διευκρινίζουμε τα όρια του 9ου νηπιαγωγείου
| ΟΡΙΑ 9ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΘΗΒΑΣ | |
| ΚΥΠΡΟΥ | 4-6-8-10-12-14 |
| ΕΠΑΜΕΙΝΩΝΔΑ | Το τετραγωνο του Εμπορικου κέντρου(δεξιά) |
| ΠΙΝΔΑΡΟΥ | 1-68(ΖΥΓΟΙ) |
| ΑΝΤΙΓΟΝΗΣ | 1-19(ΜΟΝΟΙ) |
| ΙΟΚΑΣΤΗΣ | 1-5(ΜΟΝΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ) |
| ΔΑΓΛΑΡΙΔΟΥ | 1-18 |
| ΟΠΛΑΡΧΗΓΟΥ ΒΟΓΚΛΗ | 23-26 |
| ΛΑΜΠΡΑΚΗ | 2-13 |
| ΚΕΡΑΜΙΔΙΑΡΗ | ΖΥΓΟΙ ΑΡΙΘΜΟΙ |
| ΑΝΑΠΑΥΣΕΩΣ | |
| ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΙ ΔΡΟΜΟΙ | |
| ΑΜΦΙΩΝΟΣ 4-37 | ΕΥΡΥΔΙΚΗΣ, ΕΚΑΤΗΣ, ΕΡΜΟΥ, ΕΤΕΟΚΛΕΟΥΣ |
| ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΟΥ | ΗΦΑΙΣΤΟΥ |
| ΑΡΤΕΜΙΔΟΣ | ΘΙΣΒΗΣ |
| ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ | ΙΓΓΛΕΣΗ |
| ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ | ΛΟΥΚΑΤΖΙΚΟΥ |
| ΒΑΡΝΑΛΗ 3-39 | ΜΟΥΣΩΝ |
| ΓΛΗΝΟΥ 6-45 | ΟΙΔΙΠΟΔΟΣ 1-15 |
| ΔΙΡΚΗΣ 1-27 | ΠΕΛΟΠΙΔΟΥ 2-37 |
| ΔΡΑΚΟΥ 1-4 ΔΟΛΟΓΛΟΥ(ΟΛΗ) | ΠΟΛΥΝΕΙΚΟΥΣ |
| ΖΕΓΓΙΝΗ | ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ |
| ΑΦΡΟΔΙΤΗΣ | |
Κάνουμε μια εισαγωγή στην θεματική ενότητα της αποκριάς προσεγγίζοντας την μέσα από την τέχνη.Διαβασαμε την ιστορία του Αρλεκίνου (Τάνια Μάνεση). Συζητήσαμε τον σχετικό πίνακα του Πικάσο και έπειτα με μεγάλη προθυμία τον αναπαραστήσαμε.
Ιδού τα αποτελέσματα!
Στην αναπαράσταση του πίνακα συμμετείχαν όσα παιδιά ήθελαν .Στην δημιουργία της στολής πήραν μέρος όλα τα παιδιά.
Ταξιδέψαμε μαζί με τα παιδιά σε διάφορα μέρη σχετικά με το φαγητό κρατώντας κάθε φορά το εισιτήριό μας και γεμίζοντας τις βαλίτσες της γνώσης μας με εμπειρίες και κατάλληλες διατροφικές συνήθειες.
Αρχικά, παρουσιάστηκε η έννοια της τροφής ως πηγή ενέργειας και αποτύπωσαν τα αγαπημένα τους φαγητά.
Έπειτα, προσεγγίστηκε η έννοια του οικολογικού αποτυπώματος (φυσικοί πόροι που αξιοποιήθηκαν για την παραγωγή της τροφής, οι ρύποι από τη διαδικασία παραγωγής της) και οι συνέπειες αυτού για το μέλλον του πλανήτη μας τόσο στην ξηρά όσο και στη θάλασσα.
Καταγράψαμε το πρωινό που καταναλώνουν στο σπίτι και το δεκατιανό στο σχολείο και συζητούσαμε ποια απο αυτά αυτά είναι τα πιο υγιεινά και έχουν μικρότερο οικολογικό αποτύπωμα. Παράλληλα, ευαισθητοποιήθηκαν στον τρόπο διαχείρισης των απορριμάτων και του περισσεύματος φαγητού.
Παρουσιάστηκε στα παιδιά η σύνδεση της μεσογειακής διατροφής με την περιβαλλοντική επιβάρυνση που προκαλούν οι τροφές που καταναλώνουμε συμπεραίνοντας οτι η μεσογειακή διατροφή είναι καλή για το περιβάλλον οπότε έκαναν σε κολάζ μια πλούσια, πολύχρωμη και θρεπτική σαλάτα. Αναφέρθηκε η σωματική άσκηση, τα οφέλη της για την υγεία και η ενυδάτωση του οργανισμού μέσω της λήψης επαρκούς ποσότητας νερού.
Τονίσαμε τη διατροφική αξία του κρέατος και την ποσότητα που πρέπει να καταναλώνεται εβδομαδιαία, καταλήγωντας να εξετάζεται το οικολογικό αποτύπωμα του κρέατος μέσα από την παρακολούθηση ενός βίντεο και οι επιπτώσεις της υπερκατανάλωσης αυτού στο περιβάλλον.
Αφού είδαν πίνακες ζωγραφικής με θέμα τη λαϊκή αγορά και τους σχολιάσαμε, υποδύθηκαν τους πελάτες και τους πωλητές ενώ έφτιαξαν έναν δικό τους πίνακα που απεικονίζει τη λαϊκή. Έμφαση δίνεται στο πέταμα μεγάλου αριθμού παραγόμενων προϊόντων και πώς αυτό επιβαρύνει το περιβάλλον.
Στο σούπερ μάρκετ παρατηρούν τις συσκευασίες προϊόντων προσέχοντας την ένδειξη «ημερομηνία λήξης» και την ένδειξη «ανάλωση κατά προτίμηση πριν από» ενώ ενημερώνονται για το σωστό τρόπο αποθήκευσης των προϊόντων στο ψυγείο και στα ντουλάπια παρακολουθώντας ταυτόχρονα τη σπατάλη τροφίμων στο σπίτι τους.
Ένα πάντα ευχάριστο για τα παιδιά γεγονός είναι το πάρτι. Προτείνουν φαγητά χαμηλού οικολογικού αποτυπώματος, υγιεινά και χωρίς σπατάλη τροφίμων. Παιδιά που έχουν ίδιες επιλογές κάθονται μαζί.
Τέλος, αξιολογήσαμε τα παιδιά με ένα φύλλο εργασίας όπου έπρεπε να ξεχωρίσουν τις εικόνες εκείνες που έχουν τελικά μεγαλύτερο οικολογικό αποτύπωμα απο κάποιες άλλες και για αυτό χρήζουν προσοχής.