10 Οκτωβρίου-Παγκόσμια ημέρα Ψυχικής υγείας.

ΔΡΑΣΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΨΥΧΙΚΗ ΥΓΕΙΑ

Η δράση έλαβε μέρος την Παρασκευή 10 Οκτωβρίου και σαν στόχο είχε την ερμηνεία και ανάδειξη του οφέλους της διαφορετικότητας, την ανάπτυξη δεξιοτήτων συνεργασίας και την εξοικείωση με διαφορετικά φυσικά και φυλετικά χαρακτηριστικά. Επίσης, να εντοπίσουν μεταξύ τους ομοιότητες και διαφορές, να  αναπτύξουν ενσυναίσθηση σε ζητήματα διαφορετικότητας και ποικιλομορφίας, να  αλληλοεπιδράσουν  με παιδιά από διαφορετικά κοινωνικά και πολιτισμικά  περιβάλλοντα. Αρχικά παρουσιάστηκε η ιστορία της Αγελαδίτσας τραγουδίστριας και η  προσπάθειά της να ενταχθεί σε μία ομάδα. Κατόπιν , ακολούθησε συζήτηση , για το πώς αισθάνθηκε με το γεγονός ότι δεν γινόταν αποδεκτή σε καμία ορχήστρα λόγω των διαφορετικών χαρακτηριστικών. Τα παιδιά χωρίστηκαν σε ομάδες και προσπάθησαν να δώσουν ένα διαφορετικό τέλος στην ιστορία, το οποίο αφού  ζωγράφισαν, το παρουσίασαν στην ολομέλεια. Στην συνέχεια, έπαιξαν το παιχνίδι του κατάσκοπου ,προσπαθώντας να εντοπίσουν ομοιότητες και διαφορές μεταξύ τους. Τέλος , έφτιαξαν τα δικά τους ανθρωπάκια από εφημερίδα, ατομικά , τα οποία ενώθηκαν σε έναν κύκλο , διότι όλοι είμαστε μέλη μιας ομάδας.

 

Untitled Project Untitled Project 1

Το αρχικό μας γράμμα

Η εκμάθηση των γραμμάτων της αλφαβήτου είναι μία από τις πιο σημαντικές φάσεις στην ανάπτυξη της γραφής και της ανάγνωσης. Μία πολύ δημιουργική και διασκεδαστική δραστηριότητα που μπορεί να βοηθήσει τα παιδιά να μάθουν και να αναγνωρίσουν το αρχικό γράμμα κάθε λέξης είναι το «Ψάρεμα του Αρχικού Γράμματος». Μέσω αυτής της δραστηριότητας, τα παιδιά μπορούν να εμπλουτίσουν το λεξιλόγιό τους και να αναπτύξουν την ικανότητά τους στην κατηγοριοποίηση και αναγνώριση γραμμάτων.

 

52bfb164 f945 4108 a868 ecac8f695ccf 59de7853 736a 4e00 992c 5b9ea3c35fb5 4ae49db9 1ad9 49c5 b690 52a84cbb49a5 0a02d039 b2f5 4577 a745 fd949af8ea64 8848744c 2d13 41ea 9673 89e99f6f277d b2caa653 fb7d 4515 9537 6bc70f199432 9148510c b5d6 42de 9364 92fdead46a64 c030aa4f e7b6 4266 a6c6 981b4d266a57 5d11b717 1d50 42ad 8039 e27193b4eed3 347fd95c 0c56 43d7 b306 3a8df35e159f f29d7210 7f24 400c ba43 5be192ce3731 881aa711 74ca 45b8 bcc5 72cfdffd360d 10b87b28 7fc9 435d bb23 f5a1ea904198 7bd9b87d b638 40b7 8ac0 84bd5fc0069d a74b2311 eb2b 44ca be5f 22b1e30ef471 d866128d 369d 4c5e 8d5d 5e22c7cbe080 b3c5eb13 1340 4125 9274 612b9535b204

Στη συνέχεια “δημιουργούμε ” το λεξικό των αρχικών μας το οποίο μπορείτε να δείτε εδώ . Φωτογραφίζουμε αντικείμενα που φέρνουν τα παιδιά από το σπίτι τους, τα οποία αρχίζουν από το αρχικό τους  και το λεξικό μας ετοιμάζεται….

KOLLAZ

Αγιασμός σχολικής χρονιάς 2025-26

archeio lhpshs

Ο  αγιασμός για την σχολική χρονιά 2025-26 θα πραγματοποιηθεί στον χώρο του σχολείου μας την Πέμπτη 11/9/2025 και ώρα 10.45πμ.

 

Καλή σχολική χρονιά σε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς!

 

20250911 175124

Δωράκια καλωσορίσματος

Μα γιατί είναι τόσο σημαντική η μετάβαση;

Η Μετάβαση από τον Παιδικό Σταθμό στο Νηπιαγωγείο: Ένα Σημαντικό Βήμα για το Παιδί

Η μετάβαση από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο αποτελεί ένα σημαντικό αναπτυξιακό ορόσημο για κάθε παιδί. Είναι μια φάση που φέρνει αλλαγές στην καθημερινότητα, στις απαιτήσεις, αλλά και στις προσδοκίες, τόσο για το παιδί όσο και για την οικογένεια.

Η σημασία της μετάβασης

Ο παιδικός σταθμός λειτουργεί κυρίως με γνώμονα τη φροντίδα και την ομαλή κοινωνικοποίηση των παιδιών, ενώ το νηπιαγωγείο εισάγει περισσότερο τη μαθησιακή διαδικασία μέσα από οργανωμένες δραστηριότητες. Το παιδί καλείται να αναπτύξει μεγαλύτερη αυτονομία, να ακολουθεί κανόνες και να συμμετέχει ενεργά σε ομαδικές δραστηριότητες.

Αυτή η μετάβαση δεν είναι πάντα εύκολη. Ακόμη κι αν το παιδί έχει εμπειρία από δομές προσχολικής αγωγής, η αλλαγή περιβάλλοντος και προσδοκιών μπορεί να προκαλέσει άγχος, ανασφάλεια ή και προσωρινή άρνηση.

Ο ρόλος των γονέων και των παιδαγωγών

Η υποστήριξη των γονέων είναι καθοριστική. Το παιδί χρειάζεται σαφή και θετικά μηνύματα για το τι σημαίνει το νηπιαγωγείο. Οι γονείς μπορούν να το ενισχύσουν:

  • Μιλώντας του για τις νέες εμπειρίες που θα αποκτήσει.
  • Επισκεπτόμενοι μαζί το σχολικό περιβάλλον πριν την έναρξη.
  • Διατηρώντας μια σταθερή και θετική στάση.

Παράλληλα, οι νηπιαγωγοί έχουν κομβικό ρόλο στην προσαρμογή. Μέσα από την παρατήρηση, την ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και τη σταδιακή ένταξη σε νέες δραστηριότητες, μπορούν να βοηθήσουν τα παιδιά να αισθανθούν ασφαλή και ικανά.

Τι μπορεί να βοηθήσει τη μετάβαση

  1. Ομαλή ένταξη: Ένα πρόγραμμα σταδιακής ένταξης τις πρώτες ημέρες, όπου το παιδί παραμένει για λίγες ώρες, βοηθά στη σταδιακή προσαρμογή.
  2. Καθημερινή ρουτίνα: Η καθιέρωση σταθερών ωραρίων ύπνου, φαγητού και παιχνιδιού βοηθά το παιδί να νιώσει ασφάλεια.
  3. Ενίσχυση της ανεξαρτησίας: Ενθαρρύνετε το παιδί να ντύνεται μόνο του, να μαζεύει τα πράγματά του, να πλένει τα χέρια του.
  4. Συναισθηματική στήριξη: Αναγνωρίστε και αποδεχθείτε τα συναισθήματα του παιδιού, χωρίς να τα υποτιμάτε.

Συμπερασματικά

Η μετάβαση από τον παιδικό σταθμό στο νηπιαγωγείο είναι μια φυσική αλλά και απαιτητική διαδικασία, που αν γίνει με φροντίδα, κατανόηση και συνεργασία μεταξύ γονέων και παιδαγωγών, μπορεί να αποτελέσει μια θετική εμπειρία εξέλιξης για το παιδί. Το σημαντικότερο είναι να του δώσουμε χώρο, χρόνο και εμπιστοσύνη, ώστε να προσαρμοστεί με τον δικό του ρυθμό και να απολαύσει αυτή τη νέα αρχή στη ζωή του.

 

Παραθέτουμε την παρουσίαση της κας Σαλαγιάννη  ΣΕΕ ΠΕ 60

https://blogs.sch.gr/9nipthiv/files/2025/06/diadiktiako-seminario-gia-tin-omali-metavasi-salagianni-maria-3-.pdf

 

Ευχαριστούμε  όλους τους γονείς και τα παιδιά που ήταν σήμερα μαζί μας…Καλό καλοκαίρι!

Λήξη σχολικού έτους

Άλλη μια σχολική χρονιά έφτασε στο τέλος της! Ο αποχαιρετισμός ήταν συγκινητικός καθώς δεθήκαμε με τα παιδάκια όλους αυτούς τους μήνες.Πολλές ωραίες στιγμές θα έχουμε να θυμόμαστε…πολύ και η δουλειά των παιδιών. Ζωγράφισαν τις σακούλες τους τις οποίες γεμίσαμε με εργασίες, κατασκευές, ζωγραφιές. Έλαβαν τα αναμνηστικά τους και τα προνήπια ένα ποτηράκι με καραμέλες και κατασκευή-παγωτό ενώ τα νηπιάκια είχαν μια έκπληξη καθώς με το μπαλόνι τους θα “πετάξουν” στην Ά τάξη. Καλή πρόοδο να έχετε! Οι μικροί…ραντεβού τον Σεπτέμβρη! Φιλιά!  😉

c2c4ede6 07e5 458e a90b c54269b33b35bc704d03 8777 4407 b3cb f5f9195ab540

 

Καλοκαιρινές κατασκευές

 

Το καλοκαίρι πλησιάζει και στο νηπιαγωγείο μας η διάθεση είναι… άκρως καλοκαιρινή! Με φαντασία, χαμόγελα και πολλή δημιουργικότητα, ξεκινήσαμε τις καλοκαιρινές μας κατασκευές, δίνοντας την ευκαιρία στα παιδιά να εκφράσουν τη χαρά και τον ενθουσιασμό τους μέσα από την τέχνη.

Φτιάξαμε πολύχρωμα καραβάκια,  φαλαινίτσες που βγαίνουν από το νερό,καβουράκια ,κάρτες που κρύβουν μέσα τους θαλασσινά τοπία  και ήλιους που φωτίζουν την τάξη μας με τις ακτίνες τους! Χρησιμοποιήσαμε απλά υλικά όπως χαρτόνια, καλαμάκια, πούλιες, κουμπιά, χρωματιστά χαρτιά,γυάλινα βαζάκια  και φυσικά… πολλή φαντασία!

Μέσα από τις κατασκευές, τα παιδιά ανέπτυξαν τη λεπτή κινητικότητα, έμαθαν να συνεργάζονται και να μοιράζονται υλικά, αλλά κυρίως χάρηκαν τη διαδικασία της δημιουργίας. Κάθε κατασκευή είναι μοναδική, όπως και το κάθε παιδί!

Ρίξτε μια ματιά στις φωτογραφίες μας για να δείτε τα όμορφα έργα των μικρών μας καλλιτεχνών! Οι δημιουργίες τους φέρνουν ήδη το καλοκαίρι πιο κοντά!

Σας ευχόμαστε ένα χαρούμενο, δημιουργικό και πολύχρωμο καλοκαίρι!

 

 

7 Perimenontas to kalokairi 1 kaboyrakia 2 kaboyrakia 3 kaboyrakia 4 5 Falainitses sto nero 6 Bazakia kalokairina10134 15678917527443701391752744370092175274437010417527443701171752744370129

Μετάβαση στο Δημοτικό

Σήμερα, τα νήπια του σχολείου μας επισκέφθηκαν το 1ο Δημοτικό σχολείο Θήβας. Γνώρισαν το “μεγάλο” σχολείο που τον Σεπτέμβρη θα τα υποδεχτεί! Συνάντησαν παλιούς φίλους και γνώρισαν τα “πρωτάκια”. Τους χαρίσαμε ένα πανό που φτιάξαμε για να μας θυμούνται και εμείς πήραμε τις ζωγραφιές που μας είχαν φτιάξει. Ξεφυλλίσαμε τα βιβλία τους, παρακολουθήσαμε το μάθημα της Γλώσσας και με ευχάριστη έκπληξη ακούσαμε πώς οι περσινοί συμμαθητές μας διαβάζουν. Σε ομαδούλες, διαβάσανε παραμύθια και έπειτα τα ζωγράφισαν. Συμπλήρωσαν και ένα ερωτηματολόγιο για να πάρουμε κάποιες πληροφορίες.

Επιστρέφοντας στο σχολείο, συζητήσαμε για όσα είδαμε και ακούσαμε και εντοπίσαμε τις διαφορές που υπάρχουν σε ένα δημοτικό απο ένα νηπιαγωγείο (θρανία αντί τραπέζια, πίνακας, βιβλία, μεγαλύτερες τσάντες κ.α.). Καταγράψαμε και τις απαντήσεις απο τα ερωτηματολόγια και χάρηκαν που όλοι έγραψαν οτι τους αρέσει η Ά τάξη, οτι κάνουν εκδρομές και παίζουν πολύ. Στο τέλος, ζωγράφισαν αυτή την εμπειρία τους.

Ευχαριστούμε πολύ την Διευθύντρια κα Βενετία Κοκοντίνη που άνοιξε εγκάρδια τις πόρτες του σχολείου να μας υποδεχτεί και την δασκάλα της Ά τάξης κα Ελευθερία Σισμανοπούλου για τη θερμή συνεργασία της και που έκαναν τους μικρούς μας μαθητές να νιώσουν τόσο άνετα!

853d85e1 ab04 4b22 b3c6 a13a5a0eed1e

907d67e6 f6eb 47df a290 ef0b4f534ef5

4ος Θεματικός κύκλος-Φροντίζω το Περιβάλλον: ” Προστατέψτε το δάσος-είναι πηγή ζωής “

Ολοκληρώθηκε και ο 4ος θεματικός κύκλος των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων με ένα θέμα που άγγιξε τα παιδιά, το δάσος. Ξεκινήσαμε κάνοντας μια βόλτα στο πάρκο της γειτονιάς μας για να παρατηρήσουμε το δασάκι αλλά και το περιβάλλον, γενικότερα. Το πρώτο πράγμα που αντίκρισαν ήταν τα σκουπίδια. “Πώς βρέθηκαν εδώ τα σκουπίδια και τι κινδύνους δημιουργούν; Τι μπορούμε να κάνουμε;” ρωτήσαμε. Τότε, αναπτύχθηκε ένα εποικοδομητικός διάλογος με τα παιδιά μέσα απο τον οποίο διαπιστώσαμε την ενσυναίσθηση που δείχνουν για το περιβάλλον. Πρότειναν να το καθαρίσουμε απο τα σκουπίδια (πλαστικές και χάρτινες συσκευασίες, ξυλάκια, ξερά χόρτα, αποτσίγαρα κ.ά) οπότε, κάποια τα πέταξαν στους κάδους ενώ άλλα τα μαζέψαμε για να συζητήσουμε σχετικά στο σχολείο. Μια ομάδα πήρε και συνέντευξη απο ένα δέντρο θέλοντας να μάθουν περισσότερες πληροφορίες όπως το όνομά του, την ηλικία του, με τι τρέφεται, ποια ζωάκια έχει για παρέα. Επιστρέφοντας στο σχολείο αναστοχαστήκαμε για όλα όσα κάναμε.

1o 2o

Τα αντικείμενα που είχαμε μαζέψει κατα την επίσκεψή μας στο πάρκο, τα ξεχωρίσαμε σε 2 ομάδες καταλήγοντας στις συνέπειες που προκαλεί ο άνθρωπος με τις ενέργειές του. Λύσαμε ένα παζλ με το δάσος και τα ζωάκια και χόρεψαν ένα μουσικοκινητικό τραγούδι.

3o ergasthri

Παρακολουθήσαμε ένα πολύ ωραίο βίντεο για τα οφέλη του δάσους, τους κινδύνους καταστροφής του και τρόπους προστασίας του μέσω κατάλληλων ερωτήσεων π.χ Ποιά νομίζετε ότι είναι τα οφέλη του δάσους; Τι συμβαίνει όταν το δάσος παίρνει φωτιά; Η καταστροφή ενός δάσους τι συνέπειες έχει για τη ζωή του δάσους αλλά και για τη ζωή του ανθρώπου;Με ποιούς τρόπους μπορούμε να βοηθήσουμε; Και κατατάξαμε διάφορες εικόνες ανάλογα με τις αιτίες:

4o ergasthri

Ρωτώντας τα παιδιά ποιο θεωρούν το κατάλληλο επάγγελμα που σχετίζεται με τα δάση, απάντησαν ο δασοφύλακας και ο πυροσβέστης. Συζητήσαμε για τα ρούχα του πυροσβέστη, το όχημά του και τι κρατάει για να σβήνει τις φωτιές. Αντίστοιχα, και το σχολείο διαθέτει πυροσβεστήρα για έκτακτη ανάγκη. “Και σε ποιο τηλέφωνο καλούμε την Πυροσβεστική Υπηρεσία;” Καθώς δεν το γνώριζαν όλα τα παιδιά κρίναμε απαραίτητο να το μάθουν καθώς και άλλα τηλέφωνα έκτακτης ανάγκης όπως της αστυνομίας και του ασθενοφόρου και τι πρέπει να λένε κάθε φορά. Σκέφτηκαν τι θα ήθελαν να ρωτήσουν έναν Πυροσβέστη και έφτιαξαν τον κατάλογο του καλού επισκέπτη στο δάσος όπου και στα δύο τα παιδιά πληκτρολογούσαν τα γράμματα και αποθήκευαν την εργασία στον υπολογιστή.

5o ergasthri5o 6o ergasthri

Η διάχυση του εργαστηρίου έγινε μέσω μιας ψηφιακής αφίσας που τα παιδιά δημιούργησαν μαζί με την εκπαιδευτικό. Τα παιδιά στέλνουν το ελπιδοφόρο μήνυμά τους σε όλο τον κόσμο!

world forest day international forest day Made with PosterMyWall

Το ΕΚΑΒ Θήβας στο σχολείο μας

https://www.facebook.com/share/1AcnZCj3gp

Εκπαίδευση πρώτων βοηθειών από το Εκαβ Θήβας.
Η εκπαίδευση είναι δύναμη! Το ΕΚΑΒ ως μοναδικός επίσημος φορέας Επείγουσας Προνοσοκομειακής Φροντίδας έχει διττό ρόλο: την ανταπόκριση σε επείγοντα περιστατικά αλλά και την εκπαίδευση χιλιάδων πολιτών , φορέων, αλλά και σχολείων σε καταστάσεις όπου η πρώτη παρέμβαση μπορεί να αποβεί σωτήρια για μια ζωή!
Πιο συγκεκριμένα τα παιδιά σήμερα εκπαιδευτηκαν στις πρώτες βοήθειες κ στα Πρωτόκολλα :
️ 👉 Καρδιοπνευμονική αναζωογόνηση
👉 πνιγμονη απο ξένο
👉 σε πλάγια θέση ασφαλείας
👉 Στα τηλέφωνα 166 & 112
👉 Μιλήσαμε για την ασφάλεια μας και τους διάφορους τραυματισμούς.
👉 Είδαμε το ασθενοφόρο
Και στο τέλος της εκπαίδευσης σε όλα τα παιδιά μοιράσαμε μπαλόνια και αυτοκόλλητα…
Θα θέλαμε να ευχαριστήσουμε την διευθύντρια του σχολείου , φυσικά την κυρία #Βίκυ_Καλογεριδου και όλες τις υπόλοιπες δασκάλες.
Υ.Γ Με πείσμα και όρεξη θα συνεχίσουμε να κάνουμε εκπαιδεύσεις…
499948418 1334644741556728 1709183595567516479 n499643504 1334644661556736 8991663529129751950 n499379946 1334644944890041 6323525974759235898 n499274632 1334644444890091 1654062605411839906 n499239857 1334644914890044 7953430033402779307 n499040830 1334644588223410 3281527899460824995 n499014046 1334644521556750 20606837338422203 n498619333 1334644884890047 910047688763973917 n498594434 1334644214890114 6695390613053671204 n