Συμπληρωματικές δραστηριότητες etwinning έργου “My world of science”

Αν και το κυρίαρχο κομμάτι σχετίζεται με τις Θετικές Επιστήμες -> Φυσικές Επιστήμες-Μαθηματικά-Τεχνολογία Κατασκευών και Γλώσσα->Επικοινωνία->ΤΠΕ (καθώς η επικοινωνία γίνεται εξ αποστάσεως και παίζουν ψηφιακά παιχνίδια), εντούτοις όλο το έργο συνδέεται απόλυτα με τα Θεματικά Πεδία και τις Θεματικές Ενότητες του Αναλυτικού Προγράμματος του Νηπιαγωγείου. Στον πυρήνα όλων βρίσκεται η ανάδειξη των ικανοτήτων του 21ου αιώνα (κριτική σκέψη, λήψη αποφάσεων, επίλυση προβλημάτων, συνεργασία, επικοινωνία, ψηφιακός εγγραμματισμός κ.α). Ειδικότερα:

  • Δραστηριότητες Νοεμβρίου 2024

Το θέμα της βαρύτητας που επεξεργαστήκαμε στο έργο το συνδέσαμε με τα φρούτα του φθινοπώρου και τα χαρακτηριστικά της εποχής που επεξεργαζόμαστε αυτήν την περίοδο στην τάξη μας. Επικεντρωθήκαμε στο μήλο που είναι και το κατεξοχήν φρούτο που συνδέεται με τη βαρύτητα, γράψαμε τη λέξη και το ζωγραφίσαμε. Φτιάξαμε τα φρούτα στη φρουτιέρα με στάμπες απο τα φρούτα (μήλο, αχλάδι, ρόδι, σταφύλι)

froyta  μηλο

(Παιδί, Εαυτός & Κοινωνία-Κοινωνικές Επιστήμες-Φυσικό περιβάλλον, Παιδί και Επικοινωνία -Γλώσσα, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Φυσικές Επιστήμες, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Εικαστικές τέχνες).

Το Πυθαγόρειο θεώρημα ήταν η αφορμή για τη διδασκαλία όλων των σχημάτων. Μάθαμε για το τρίγωνο, το τετράγωνο, τον κύκλο, το ορθογώνιο, τα χαρακτηριστικά τους γωνίες-καμπύλες-πλευρές.  Κάναμε διάφορες ατομικές εργασίες για εμπέδωση.

20241211 103335  20250115 192656

(Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Μαθηματικά-Γεωμετρικά σχήματα, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Εικαστικές τέχνες)

 

  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024

Ξεκινήσαμε με την ανακάλυψη της άνωσης του Αρχιμήδη και συνεχίσαμε με το νερό συνδέοντας το με τον κύκλο του νερού καθώς ήταν περίοδος βροχοπτώσεων οπότε ήταν ένα θέμα κατάλληλο να επεξεργαστούμε.

Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικό βιντεάκι https://www.youtube.com/watch?v=0F5ZQglK8OU&t=15s , αποτύπωσαν τον κύκλο του νερού ζωγραφίζοντας τις φάσεις και γράφοντας λέξεις, εμπλούτισαν το λεξιλόγιό τους με έννοιες όπως συγκέντρωση, εξάτμιση, συμπύκνωση, βροχόπτωση τις οποίες έκοψαν και κόλλησαν σε εργασία. Τέλος, επεκταθήκαμε και μιλήσαμε για τις 3 μορφές του νερού: υγρό, στερεό, αέριο και παίξαμε για αυτό ένα ψηφιακό παιχνίδι https://www.liveworksheets.com/w/el/fysikes-epistimes/1834448

ΚΟΛΑΖ   Ανώνυμο σχέδιο5

(Παιδί και Επικοινωνία-Γλώσσα, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Φυσικές Επιστήμες, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Εικαστικές τέχνες)

Συνεχίσαμε με τον Γαλιλαίο και την ανακάλυψη του τηλεσκόπιου. Αυτό ήταν η αφορμή να επεκταθούμε και να μάθουμε για τους πλανήτες, το ηλιοκεντρικό σύστημα (παίξαμε και θεατρικό παιχνίδι κρατώντας τις φωτογραφίες των πλανητών), τη θέση και την κίνηση της γης γύρω απο τον ήλιο, το ρόλο της βαρύτητας στο πλανητικό σύστημα και την απώλεια αυτής στη σελήνη (https://www.youtube.com/watch?v=zrT4jLRsHUI). Τα παραπάνω τα αναλύσαμε και πιο διεξοδικά κατα την επίσκεψή μας στο “Κακογιάννειο” Αστεροσχολείο Υπάτης. Εκεί είδαμε απο κοντά τηλεσκόπιο, μάθαμε περαιτέρω στοιχεία για τον γαλαξία μας, τους αστερισμούς, τα ταξίδια των αστροναυτών στη σελήνη. Το πολυμεσικό υλικό ήταν εξαιρετικά ενδιαφέρον και ελκυστικό για τα παιδιά αυτής της ηλικίας!

20250122 161120

(Παιδί και Επικοινωνία-Γλώσσα, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Φυσικές Επιστήμες-Γη, πλανητικό σύστημα, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Θεατρική τέχνη)

 

  • ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025

Αμείωτο διατηρήθηκε το ενδιαφέρον των παιδιών κατα την ενασχόλησή μας με τη γυναίκα επιστήμονα αυτή τη φορά, τη Μαρί Κιουρί. Αφού μάθαμε για τη ραδιενέργεια, την ακτινογραφία και τις ακτίνες Χ  μέσα απο το έργο τα παιδιά ήθελαν να μάθουν περισσότερα για τον άνθρωπο οπότε αναδείχθηκε ως η επόμενη θεματική μας. Παρά το νεαρό της ηλικίας τους, έχουν αρκετές γνώσεις για τον ανθρώπινο οργανισμό τις οποίες εμπλουτίσαμε.

Παριστάνοντας τον γιατρό εξέτασαν τους ασθενείς χρησιμοποιώντας ιατρικά εργαλεία, μιλήσαμε για ζωτικά όργανα και πού βρίσκονται, κατονόμασαν εξωτερικά όργανα, πόσα έχουμε και τα δείχναμε πάνω μας. Μάθαμε για τα οστά, συναρμολογήσαμε σκελετό, παίξαμε με το εποπτικό υλικό της τάξης μας. Θυμηθήκαμε σε αυτό το σημείο οτι για να έχουμε γερά οστά σημαντικό ρόλο παίζει και η υγιεινή διατροφή. Οπότε το συνδέσαμε με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων που “τρέχουν” αυτή την περίοδο και συγκεκριμένα απο τον Θεματικό Κύκλο “Ευ Ζην” – “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό“.

ανθρωπος    skeletos

(Παιδί και Επικοινωνία-Γλώσσα, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Φυσικές Επιστήμες-Ζωντανοί οργανισμοί, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Θεατρική τέχνη, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Μαθηματικά, Παιδί Εαυτός & Κοινωνία-Προσωπική ανάπτυξη-Εαυτός)

Ο Αινστάιν ήταν ο επόμενος επιστήμονας που ασχοληθήκαμε και ιδιαίτερα αγαπητός στα παιδιά αλλά και γνωστός χάρη στην ξεχωριστή εμφάνισή του. Μάθαμε για τη σχετικότητα και οτι το φως ταξιδεύει! Έτσι, προσπαθήσαμε κι εμείς με δικά μας πειράματα να το δείξουμε. Εκτός απο το απλό υγρό προβληματιστήκαμε τι θα γινόταν αν ήταν χρωματιστό. Ρίξαμε τέμπερα και έγινε μπλε. Αν το υγρό είναι αδιαφανές σχηματίζεται σκιά. Αυτό ήταν αφορμή για να ασχοληθούμε με τις μίξεις των χρωμάτων κάτι που πρότειναν και κάποια παιδιά.

χρωματα

(Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Φυσικές Επιστήμες-Γη, πλανητικό σύστημα & Διάστημα, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Μαθηματικά, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες- Εικαστικές Τέχνες & Θεατρική τέχνη)

 

  • Αζίζ Σαντζάρ

Με αφορμή το DNA των λουλουδιών, ασχοληθήκαμε περαιτέρω με τα λουλούδια και την ανάπτυξή τους. Φυτέψαμε διάφορους σπόρους, τα ποτίσαμε, τα περιποιηθήκαμε και αναπτύχθηκαν. Μιλήσαμε για τους παράγοντες που χρειάζονται για να μεγαλώσουν τα φυτά. Παίξαμε σε προσομοίωση και είδαμε τι γίνεται αν π.χ. τα ποτίζουμε αλλά δεν έχουν φως οπότε χρειάζονται νερό, φως, αέρα, χώμα. Κατασκευάσαμε και τα δικά μας λουλούδια!

kolaz fyta

(Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Φυσικές Επιστήμες-Ζωντανοί οργανισμοί, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες- Εικαστικές Τέχνες, Παιδί και Θετικές Επιστήμες-Μαθηματικά)

Ολοκληρώσαμε παίζοντας με την αγαπημένη μας μελισσούλα (bee bot) όπου θυμηθήκαμε όλους τους επιστήμονες με τα ονόματά τους και τις ανακαλύψεις τους. Στα παιδιά άρεσε πάρα πολύ και συνεργάστηκαν σε ζευγάρια.