Σκοπός του etwinning έργου είναι τα παιδιά να μάθουν για την επιστήμη, τις εφευρέσεις, τις ανακαλύψεις και τη ζωή των επιστημόνων βιώνοντάς τα. Έτσι, αναμένεται να αυξηθούν το ενδιαφέρον και η ευαισθητοποίηση τους για την επιστήμη και τους επιστήμονες. Με τα εργαλεία web.2 που χρησιμοποιούνται σε όλο το έργο, τα παιδιά θα μάθουν να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Στο έργο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί απο Ελλάδα, Τουρκία, Ρουμανία, Λιθουανία. Το έργο θα διαρκέσει 3 μήνες με διάφορες δραστηριότητες.
- Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες Οκτωβρίου 2024
Παρουσιάσαμε το σχολείο μας και τους εαυτούς μας, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενώ βρήκαμε την πόλη μας στο χάρτη
Αποφασίσαμε το δικό μας ψηφιακό logo και poster για το έργο
ενώ έπειτα απο ηλεκτρονική ψηφοφορία το τελικό logo και poster του έργου θα είναι αντίστοιχα αυτά:
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε στην αρχική αξιολόγηση του έργου
Μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποιήσαμε την 1η διαδικτυακή μας συνάντηση όπου είδαμε του εταίρους
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ξεκινήσαμε με τον σπουδαίο Ισαάκ Νιούτον και την ανακάλυψη της βαρύτητας.
Μιλήσαμε για τον επιστήμονα (ήταν φυσικός, μαθηματικός, αστρονόμος και με τις θεωρίες του ενέπνευσε κι άλλους επιστήμονες), είδαμε ένα βίντεο για την ανακάλυψη της βαρύτητας (https://www.youtube.com/watch?v=jwPc0kK9VHU&t=1s), κάναμε πειράματα με διαφορετικά αντικείμενα και σχεδιάσαμε τις υποθέσεις μας ανάμεσα σε 2 αντικείμενα κάθε φορά (ποιο θα πέσει πρώτο) και μετά τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Για επιβεβαίωση, ζυγίσαμε και συζητήσαμε τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα αντικείμενα. Στο τέλος, έπαιξαν και ένα ψηφιακό παιχνίδι σχετικό με όσα έμαθαν. Τους άρεσαν όλα τόσο πολύ!
Συνεχίσαμε με τον σπουδαίο αρχαίο Έλληνα επιστήμονα και μαθηματικό Πυθαγόρα.
Μιλήσαμε για τη ζωή του και τη σχέση του με τα σχήματα, τους αριθμούς, τη μουσική. Αναφερθήκαμε στο Πυθαγόρειο θεώρημα και την αρμονία των σχημάτων με τη μουσική. Τα παιδιά έκαναν διάφορους συνδυασμούς με τα σχήματα.
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ο μήνας ξεκίνησε με τη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών του έργου προκειμένου να συζητήσουμε το πλάνο που θα ακολουθήσουμε στο χρόνο που διαθέτουμε καθώς τα σχολεία θα κλείσουν σε λίγες μέρες για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Ο πρώτος επιστήμονας που μας ανατέθηκε ήταν ο Αρχιμήδης. Είδαμε 2 βίντεο για τον Αρχιμήδη και την ανακάλυψη της άνωσης και τι σημαίνει αυτό το φαινόμενο. Στη συνέχεια ζωγράφισαν σε ένα ανοιχτό φύλλο εργασίας τον Αρχιμήδη, ο οποίος όταν ανακάλυψε τη άνωση, έκανε μπάνιο. Πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά που επιπλέουν και βυθίζονται, καταγράφοντας τις υποθέσεις μας και στη συνέχεια κάνοντας τα πειράματα. Γίναμε μικροί επιστήμονες και το λατρέψαμε!
Παίξαμε 2 ψηφιακά παιχνίδια φτιαγμένα με το εργαλείο Liveworksheet web 2.0. Το ένα είχε να κάνει με αντικείμενα που επιπλέουν ή βυθίζονται (https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=uz2tz8rkjj&sr=n&l=md&i=snszxto&r=f7&f=dzdcudzs&ms=uz&cd=pxg5zg6scqqlvnplpgmzje3ngnkxngpxg&mw=hs) και το άλλο για την ιστορία εκείνη όπου ο βασιλιάς ρώτησε τον Αρχιμήδη αν το στέμμα του ήταν χρυσό και έτσι οδηγήθηκε στην ανακάλυψη της άνωσης (https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=uz2tz8rkjj&sr=n&l=av&i=snsdxnf&r=ze&f=dzdcudzs&ms=uz&cd=pxg5zg6scqqldyplpnmlegrngnkxngpxg&mw=hs). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με όλα όσα ασχοληθήκαμε!