Σκοπός του etwinning έργου είναι τα παιδιά να μάθουν για την επιστήμη, τις εφευρέσεις, τις ανακαλύψεις, τη ζωή των επιστημόνων και τη συνεισφορά τους στην ανθρωπότητα. Έτσι, αναμένεται να αυξηθούν το ενδιαφέρον και η ευαισθητοποίηση τους για την επιστήμη και τους επιστήμονες και να συνδέσουν την επιστήμη με την καθημερινότητα με βιωματικές δραστηριότητες. Με τα εργαλεία web.2 που χρησιμοποιούνται σε όλο το έργο, τα παιδιά θα μάθουν να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Στο έργο αρχικά, συμμετέχουν εκπαιδευτικοί απο Ελλάδα, Τουρκία, Ρουμανία, Λιθουανία. Το έργο θα διαρκέσει 3 μήνες με διάφορες δραστηριότητες τις οποίες μπορείτε να βλέπετε και στην ιστοσελίδα του έργου https://etwinningmyworldofscience.blogspot.com/ όπου αναρτάται υλικό και από τα υπόλοιπα μέλη.
Στο έργο συμμετέχουν τα παιδιά του 1ου τμήματος του σχολείου μας.
- Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες Οκτωβρίου 2024
Παρουσιάσαμε το σχολείο μας και τους εαυτούς μας, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενώ βρήκαμε την πόλη μας στο χάρτη
Αποφασίσαμε το δικό μας ψηφιακό logo και poster για το έργο
ενώ έπειτα απο ηλεκτρονική ψηφοφορία το τελικό logo και poster του έργου είναι αντίστοιχα αυτά:
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε στην αρχική αξιολόγηση του έργου
Μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποιήσαμε την 1η διαδικτυακή μας συνάντηση όπου είδαμε του εταίρους
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ξεκινήσαμε με τον σπουδαίο Ισαάκ Νιούτον και την ανακάλυψη της βαρύτητας.
Μιλήσαμε για τον επιστήμονα (ήταν φυσικός, μαθηματικός, αστρονόμος και με τις θεωρίες του ενέπνευσε κι άλλους επιστήμονες), είδαμε ένα βίντεο για την ανακάλυψη της βαρύτητας (https://www.youtube.com/watch?v=jwPc0kK9VHU&t=1s) και τη σημασία της στο πλανητικό σύστημα, συζητήσαμε σχετικά και λύσαμε απορίες. Γίναμε μικροί επιστήμονες κάνοντας πειράματα με διαφορετικά αντικείμενα και σχεδιάζοντας τις υποθέσεις μας ανάμεσα σε 2 αντικείμενα κάθε φορά (ποιο θα πέσει πρώτο) και μετά τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Για επιβεβαίωση, ζυγίσαμε και συζητήσαμε τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα αντικείμενα. Προσπαθήσαμε να πετάξουμε ή πηδούσαμε ψηλά αλλά πάντα πέφταμε κάτω εξαιτίας της βαρύτητας. Μέσα από την εξερεύνηση και τον πειραματισμό κατανοήσαμε καλύτερα το φαινόμενο. Στο τέλος, έπαιξαν σε ζευγάρια και ψηφιακά παιχνίδια σχετικά με όσα έμαθαν. Τους άρεσαν όλα τόσο πολύ!
Τα παιχνίδια έγιναν με την εφαρμογή learningapps:
https://learningapps.org/display?v=ps3gusdjc24
https://learningapps.org/display?v=pfa9bc68t24
https://learningapps.org/watch?v=ppe6q7sma24
Συνεχίσαμε με τον σπουδαίο αρχαίο Έλληνα επιστήμονα και μαθηματικό Πυθαγόρα και τον Κεμάλ Ατατούρκ.
Μιλήσαμε για τη ζωή του Πυθαγόρα και τη σχέση του με τα σχήματα, τους αριθμούς, τη μουσική. Αναφερθήκαμε στο Πυθαγόρειο θεώρημα και την αρμονία των σχημάτων με τη μουσική (a story about pythagoras[1]). Τα παιδιά έκαναν διάφορους συνδυασμούς με τα σχήματα, τα σχεδίασαν χρησιμοποιώντας και εποπτικό υλικό της τάξης ενώ ζωγράφισαν και τον Πυθαγόρα. Επι της ευκαιρίας, επεκταθήκαμε και στα υπόλοιπα σχήματα και φτιάξαμε όλοι μαζί πίνακα αναφοράς. Ακούγοντας διάφορες μουσικές (χαλαρή, γρήγορη, σκληρή) λέγαμε πως νιώθαμε και με ποιο σχήμα θα μπορούσαμε να την ταιριάξουμε.
Μιλήσαμε, όμως, και για τον Κεμαλ Ατατουρκ που ασχολήθηκε με τα μαθηματικά και τη γεωμετρία καθώς είχε ιδιαίτερη κλίση και έγραψε βιβλίο Μαθηματικών για να διδάσκονται τα παιδιά στο σχολείο. Θεωρούσε οτι αν ο άνθρωπος καταλάβει καλύτερα τα μαθηματικά και τους αριθμούς μπορεί να κάνει σπουδαία πράγματα. Με τους σπουδαίους αυτούς μαθηματικούς προσπαθήσουμε να αναπτύξουμε στα παιδιά τη μαθηματική σκέψη μέσα απο το παιχνίδι.
Έπειτα, έπαιξαν σε μικρές ομάδες 3 ψηφιακά παιχνίδια μέσω της εφαρμογής wordwall
Τα παιχνίδια αυτά είναι τα παρακάτω
https://wordwall.net/resource/82622297/mustafa-kemal-atat%c3%bcrk-ve-pisagor-geometry
https://wordwall.net/resource/82855052/match-the-shapes-%c5%9fekilleri-e%c5%9fle%c5%9ftir
Ολοκληρώνοντας τους 2 παραπάνω επιστήμονες, συνεργαστήκαμε όλα τα μέλη και δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο και η συμβολή μας σε αυτό είναι η παρακάτω
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ο μήνας ξεκίνησε με τη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών του έργου προκειμένου να συζητήσουμε το πλάνο που θα ακολουθήσουμε στο χρόνο που διαθέτουμε καθώς τα σχολεία θα κλείσουν σε λίγες μέρες για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Ο πρώτος επιστήμονας που μας ανατέθηκε ήταν ο Αρχιμήδης. Μιλήσαμε για τη ζωή του και τα επιτεύγματα του αλλά εστιάσαμε στην ανακάλυψη της Άνωσης, μια έννοια που οι μαθητές δεν γνώριζαν. Είδαμε 2 βίντεο για τον Αρχιμήδη και την ανακάλυψη της άνωσης (https://www.youtube.com/watch?v=Xm5Wg_WnP-M https://www.youtube.com/watch?v=dE1g3mbZkMA&t=92s )και τι σημαίνει αυτό το φαινόμενο διατυπώνοντας παράλληλα ερωτήσεις κατανόησης αλλά και επεξηγώντας τις δικές τους απορίες. Στη συνέχεια ζωγράφισαν σε ένα ανοιχτό φύλλο εργασίας τον Αρχιμήδη, ο οποίος όταν ανακάλυψε τη άνωση, έκανε μπάνιο και έγραψαν τη λέξη “άνωση” όπως μπορούσαν. Όλη μέρα φώναζαν “ΕΥΡΗΚΑ!” παριστάνοντάς τον! Στα πλαίσια της επίλυσης προβλήματος και μέσω του πειραματισμού με διάφορα υλικά παρατηρήσαμε ποια επιπλέουν και ποια βυθίζονται, αρχικά καταγράφοντας τις υποθέσεις μας και στη συνέχεια κάνοντας τα πειράματα σε μια ομαδική εργασία. Τα συνδέσαμε με το φαινόμενο της άνωσης και εστιάσαμε στο υλικό απο το οποίο είναι φτιαγμένα. Γίναμε μικροί επιστήμονες και το λατρέψαμε!
Παίξαμε 2 ψηφιακά παιχνίδια φτιαγμένα με το εργαλείο Liveworksheet web 2.0. Το ένα είχε να κάνει με αντικείμενα που επιπλέουν ή βυθίζονται και το άλλο για την ιστορία εκείνη όπου ο βασιλιάς ρώτησε τον Αρχιμήδη αν το στέμμα του ήταν χρυσό και έτσι οδηγήθηκε στην ανακάλυψη της άνωσης προωθώντας δεξιότητες επίλυσης προβλήματος. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με όλα όσα ασχοληθήκαμε!
Ο δεύτερος επιστήμονας ήταν ο Γαλιλαίος Γαλιλέι και η ανακάλυψη-εξέλιξη του τηλεσκόπιου. Είδαμε ένα βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=TgYIKoSLPcQ για αυτόν τον σπουδαίο επιστήμονα, τη ζωή του και τις ανακαλύψεις του για να τον μάθουμε. Είδαμε, επίσης, και δύο παρουσιάσεις https://www.schoolofthefuture.eu/fr/node/20570 (στα βήματα του Γαλιλαίου) και https://www.canva.com/design/DAGb37Ub1bk/UP6VGlUTac5yCQTz7eJU5Q/view?utm_content=DAGb37Ub1bk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h5c77a7a1e6#1 και προχωρήσαμε σε περισσότερες επεξηγήσεις προκειμένου οι μαθητές να κατανοήσουν όσα έβλεπαν και άκουγαν ενώ διατύπωναν και τα δικά τους ερωτήματα. Όλα αυτά ήταν μόνο η αφορμή για να μάθουμε για τους πλανήτες και το ηλιοκεντρικό σύστημα με τη φράση του “Κι όμως η Γη γυρίζει” και τη σημασία της βαρύτητας σε αυτά το οποίο το συνδέσαμε με τον Νιούτον και τα θυμηθήκαμε. Τα παιδιά διατύπωναν επιπλέον ερωτήσεις π.χ. δεν κινείται ο ήλιος; ποια είναι τα ονόματα των πλανητών; τι χαρακτηριστικό έχει ο καθένας; Με τη διερευνητική μάθηση τα παιδιά έμαθαν περισσότερα τα οποία χρησιμοποίησαν στο θεατρικό τους παιχνίδι.
Φτιάξαμε τα δικά μας τηλεσκόπια αναπτύσσοντας τη δημιουργικότητά μας, κάποιοι μαθητές μοιράστηκαν στην ολομέλεια τις εμπειρίες τους απο τα δικά τους τηλεσκόπια και συγκρίναμε εκείνα τα τηλεσκόπια με τα σημερινά. Γράψαμε ένα φύλλο εργασίας (αν είχα τηλεσκόπιο σαν το Γαλιλαίο, τι θα έβλεπα τη νύχτα στον ουρανό) και το συνδέσαμε με την επίσκεψή μας στο Αστεροσχολείο Υπάτης. Τα παιδιά το λάτρεψαν πολύ!
Τέλος, παίξαμε ανα μικρές ομάδες παιχνίδια στο διαδραστικό πίνακα όπου έπρεπε να συναρμολογήσουν 2 παζλ με θέμα τον Γαλιλαίο και το τηλεσκόπιο καλλιεργώντας τον οπτικό συντονισμό τους και την επίλυση προβλήματος μα πάνω από όλα για να διασκεδάσουν!
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30cf8699f409
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3fd87cf15fff
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025
Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων ασχοληθήκαμε με μια σπουδαία Επιστήμονα, τη μοναδική μέχρι σήμερα γυναίκα που έχει κερδίσει 2 Νόμπελ, τη Μαρί Κιουρί.
Μιλήσαμε για τη ζωή της, τις ανακαλύψεις της, τη συμβολή της στην επιστήμη (http://(https://gamma.app/docs/-5jh984a9eyw15bu?follow_on_start=true&following_id=3b181tczf1nd5n8&mode=doc) Μοιραστήκαμε εμπειρίες απο ακτινογραφίες σε διάφορα σημεία του σώματός μας, κάποιοι ήξεραν λίγα πράγματα ενώ παράλληλα, λύναμε τις απορίες σε όσους είχαν ερωτήματα ώστε να κατανοήσουν πως λειτουργεί το μηχάνημα και βλέπουμε τα οστά μας. Την παρουσιάσαμε επίσης σε ένα θεατρικό παιχνίδι, χρησιμοποιήσαμε κάποια από τα εργαλεία της όπως το μικροσκόπιο και τους ογκομετρικούς κυλίνδρους και στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε. Γράψαμε το όνομά της και τη ζωγραφίσαμε επίσης.
Αφού μιλήσαμε για την ανακάλυψη του ράδιου και τη χρησιμότητα της ακτινογραφίας, φτιάξαμε τη δική μας και είδαμε τον ανθρώπινο σκελετό στο φως του ήλιου. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε συνθήκες εργαστηρίου και τοποθετήσαμε την ακτινογραφία μας σε μια διάφανη λεκάνη, φωτίζοντας πίσω από αυτήν. Παρατηρήσαμε πως λειτουργεί και μιλήσαμε για τις έννοιες φως-σκιά. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν! Μελέτησαν επίσης μια πραγματική ακτινογραφία και δημιούργησαν ένα μεγάλο σκελετό ως ομάδα. Τέλος, εισάγαμε μια εργασία στο διαδραστικό πίνακα όπου έπρεπε να διαμορφώσουν τη διαδρομή που θα ακολουθούσε ένα παιδί που χτύπησε για να φτάσει στο γιατρό να του κάνει ακτινογραφία.
Συμμετείχαμε με μια ομαδική ζωγραφιά και στη διαμόρφωση ενός ψηφιακού βιβλίου σχετικό με τη ζωή της Κιουρί (που γεννήθηκε, που σπούδασε, τι ανακάλυψε κ.ά) marie-curie-the-lady-of-glowin_board_1XR8yYjRpVpGvYMw_1740913562
Ο επόμενος επιστήμονας, ιδιαίτερα αγαπητός στα παιδιά για την εξυπνάδα του και την εμφάνισή του, ήταν ο Άλμπερτ Αινστάιν. Μιλήσαμε για τη ζωή του, τις συνήθειές του, τις ανακαλύψεις του ( https://www.youtube.com/watch?v=xRt8CxusPtY ) . Εξηγήσαμε την έκφραση “Είσαι Αινστάιν”. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τη θεωρία της σχετικότητας με απλά λόγια. Μάθαμε ότι το πιο γρήγορο πράγμα στον κόσμο είναι το φως! Γνώριζαν την παρομοίωση “Τρέχει με την ταχύτητα του φωτός” και όχι αδίκως αφού τίποτα δεν το ξεπερνάει.
Τις πληροφορίες και τα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε μπορείτε να τα δείτε παρακάτω: My world of science Albert Einstein[1]
https://www.youtube.com/watch?v=xRt8CxusPtY
Για να αναπτύξουμε την κριτική τους σκέψη, ρωτήσαμε πότε περνάει πιο γρήγορα η ώρα στο σχολείο και απάντησαν την ώρα του διαλείμματος που παίζουν ενώ πιο αργά μεσα στην τάξη που κάνουμε μάθημα. Κι όμως η ώρα στα ρολόγια κυλάει με τον ίδιο ρυθμό! Ένα άλλο παράδειγμα δόθηκε με τη γη και τους άλλους πλανήτες. Έτσι, για να περιστραφεί η γη γύρω απο τον ήλιο χρειάζεται 24 ώρες (αναφέροντας τα παιδιά οτι τη νύχτα που κοιμόμαστε περναει πιο γρήγορα η ωρα) ενώ ο Ερμής 6ο γήινες ημέρες και ο Ποσειδώνας 165 γήινα χρόνια! Ανάλογα λοιπόν σε ποιον πλανήτη βρίσκεσαι ο χρόνος κυλάει διαφορετικά…Συνεπώς, είναι σχετικός!
Για να γίνει ακόμα πιο κατανοητή η έννοια της σχετικότητας παίξαμε παιχνίδια ρόλων. Παράδειγμα, το παιδί-γάτα θεωρεί οτι τρέχει γρήγορα. Όμως, σε αγώνα δρόμου με το λαγό φαίνεται να είναι εκείνος πιο γρήγορος. Το καθένα απο την πλευρά του πιστεύει οτι τρέχει πιο γρήγορα και οτι το άλλο είναι αργό. Αντίστοιχα, ένας ποντικός βλέπει το καρεκλάκι μεγάλο ενώ η καμηλοπάρδαλη σαν πιο ψηλή το βλέπει μικρό. Εξάρταται, απο ποια οπτική γωνία βλέπεις τα πράγματα γύρω σου, όλα είναι σχετικά!
Παίξαμε με το φως και αφού ταξιδεύει πειραματιστήκαμε με τη διάδοσή του. Το φως του φακού διαπέρασε το ποτήρι με το νερό ενώ βάζοντας απέναντί του cd πέφτει πάνω του σαν μια αόρατη ευθεία και αλλάζοντας κατεύθυνση σχηματίζονται στο χαρτί τα χρώματα της ίριδας.
Ξετρελαθήκαμε που ζωγραφίσαμε το πορτραίτο του με τα υπέροχα μαλλιά του χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους αλλά και φυσώντας την τέμπερα με το καλαμάκι. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό! Στον διαδραστικό πίνακα φτιάξαμε ένα ψηφιακό παζλ (https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11328ae1246f) και παίξαμε ένα ψηφιακό κουίζ (https://wordwall.net/el/resource/3925100/albert-einstein).
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΥ 2025
Αρχικά, πραγματοποιήθηκε η διαδικτυακή συνάντηση όλων των εταίρων προκειμένου να αποσαφηνιστούν τα τελευταία βήματα που θα ακολουθήσουμε και τα συνεργατικά έργα που θα παραχθούν.
Ο επιστήμονας που κληθήκαμε να παρουσιάσουμε είναι ο Αζίζ Σαντσάρ και η έρευνά του σχετικά με το DNA (διπλή έλικα). Μιλήσαμε για τη ζωή και τα επιτεύγματά του μέσα από μια ιστορία και εξηγήσαμε τη συμβολή του στην ανθρωπότητα. Επίσης, παρακολουθήσαμε ένα βίντεο για τη λειτουργία του DNA και πώς δημιουργείται (https://www.youtube.com/watch?v=KmyhNeJCaKY). Εξηγώντας με απλά λόγια και μέσα απο τις ερωτήσεις τους, το παρουσιάσαμε σαν ένα βιβλίο το οποίο ξεκινάει να γράφεται απο όταν είμαστε ακόμα έμβρυα και περιέχει χαρακτηριστικά των γονέων μας αλλά και των παππούδων και γιαγιάδων και αναφέρει πώς θα είμαστε μεγαλώνοντας πχ. θα έχουμε ξανθά μαλλιά (όπως η μαμά) και πράσινα μάτια (όπως ο μπαμπάς). Πράγματι τα παιδιά ενθουσιάστηκαν και άρχισαν να λένε τα χαρακτηριστικά τους και σε ποιον μοιάζουν! Τονίσαμε την επικινδυνότητα της ακτινοβολίας στο δέρμα μας για την εμφάνιση βλάβης αλλά και την ικανότητα του ανθρώπινου οργανισμού ως μια τέλεια μηχανή να διορθώνει τη βλάβη. Ζωγραφίσαμε τη διπλή έλικα παρατηρώντας τις συνδέσεις των πρωτεϊνών.
Κάναμε μια κατασκευή για το DNA με χρωματιστά ξυλάκια και πλαστελίνη και φτιάξαμε βίντεο επαυξημένης πραγματικότητας ώστε να το δούμε να περιστρέφεται.
Τελευταίος επιστήμονας ήταν ο Ντέμης (Δημοσθένης) Χασάμπης ένας επιστήμονα που έχει βοηθήσει στην ιατρική (ρομποτική χειρουργική, φάρμακα) μέσω της τεχνητής νοημοσύνης αλλά που ξεκίνησε από την εκμάθηση σκακιού και άλλων στρατηγικών παιχνιδιών https://www.canva.com/design/DAGeotVZTQk/YzZ4aIZQaFYohB7wxkQa7g/watch?utm_content=DAGeotVZTQk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=he9c69513bb . Εξηγήσαμε τι είναι το AI και ότι μπορούμε να το βρούμε παντού όπως είδαμε στο βίντεο . Τέλος θέσαμε το δίλημμα για σκέψη και περισσότερη συζήτηση, είναι πρόοδος ή κίνδυνος; Ακούστηκαν ωραίες απόψεις από τα παιδιά.
Σε ένα φύλλο εργασίας ζωγραφίσαμε τα ρομπότ μας όπως τα φανταζόμαστε, παίξαμε ένα παζλ και ένα άλλο φύλλο εργασίας το περάσαμε στην εφαρμογή του διαδραστικού πίνακα και οδηγήσαμε συνεργατικά το ρομπότ μέσα από το λαβύρινθο για να φτάσουμε στο γιατρό.
Αυτή είναι η προσπάθειά μας να φτιάξουμε ένα ρομπότ με υλικά που έχουμε στην τάξη μας και στο σχολείο γενικότερα. Τα παιδιά είπαν κάποιες ιδέες, τις βάλαμε μαζί, βοήθησαν και αυτό είναι το τελικό ομαδικό αποτέλεσμα που όλοι αγάπησαν και απόλαυσαν τη διαδικασία! Το ονόμασαν «Φρόμποτ». Ήταν μια δραστηριότητα που απόλαυσαν ενισχύοντας δεξιότητες όπως η συνεργασία, η δημιουργικότητα, η λεπτή κινητικότητα, η επίλυση προβλήματος.
Ο Χασάμπης ήταν ο τελευταίος επιστήμονας που ασχοληθήκαμε οπότε και ολοκληρώθηκε ο πίνακας του project που φτιαχνόταν απο τον Οκτώβριο που ξεκινήσαμε. Σταδιακά προστέθηκαν και σχολεία απο άλλες χώρες (Ιταλία, Πολωνία, Σλοβακία, Μολδαβία, Κροατία) και χαιρόμαστε που το έργο είχε τέτοια απήχηση!
Προετοιμαστήκαμε και για την τελική διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών και αφού είναι περίοδος αποκριών σκεφτήκαμε να παρουσιαστούν οι μαθητές μπροστά στην οθόνη φορώντας τη μάσκα του αγαπημένου τους επιστήμονα! Η ιδέα ξετρέλανε τα παιδιά και αμέσως θέλησαν να τις φτιάξουν.
Και εδώ είναι η τελική συνάντηση όλων των μαθητών του έργου φορώντας μάσκες και λέγοντας στα αγγλικά ποιος είναι κάθε φορά π.χ “I am Curie” τα παιδιά που φορούσαν τη μάσκα της Κιουρί. Το ίδιο έκαναν και οι συνεργάτες μας και μπορείτε να τα δείτε σκανάροντας το QR code 
Πραγματοποιήθηκε και η διαδικτυακή συνάντηση με αντιπροσωπείες γονέων όλων των σχολείων που συμμετέχουν. Ακούστηκαν πολύ ωραίες και ενδιαφέρουσες απόψεις για τον αντίκτυπο που είχε το πρόγραμμα στα παιδιά. Αντίστοιχα, υλοποιήθηκε και η τελική συνάντηση όλων των εκπαιδευτικών του έργου. Συζητήθηκαν οι εντυπώσεις, οι δυσκολίες κατα τη διάρκεια ανάπτυξης των δραστηριοτήτων, μελλοντικές προτάσεις κ.α.
– Στις δραστηριότητες του μήνα περιλαμβάνεται και η “Ημέρα Ασφαλούς Διαδικτύου” (11/2/2025) για την οποία ασχοληθήκαμε διεξοδικά. Μιλήσαμε στα παιδιά για τους κανόνες προκειμένου να μπορούν να πλοηγούνται με ασφάλεια σε αυτόν τον χώρο και υλοποιήσαμε δραστηριότητες κώδικα που μας δόθηκαν απο το έργο. Όλα τα μέλη του έργου συνεργαστήκαμε και διαλέξαμε ένα στοιχείο του τίτλου “Safer Internet Day 11 February 2025”, το παρουσιάσαμε όπως επιθυμούσαμε και όλα μαζί ενώθηκαν και δημιουργήθηκε μια αφίσα. Εμείς, διαλέξαμε τον αριθμό 1! Στο βίντεο φαίνεται η δουλειά όλων των σχολείων για να φτιαχτεί η αφίσα. Τέλος, παίξαμε και ένα ψηφιακό παζλ αφιερωμένο σε αυτήν την ημέρα!
Γιορτάσαμε και τα 20 χρόνια etwinning με ζωγραφιές και με μια συνεργατική ψηφιακή αφίσα όπου γράψαμε τη λέξη “Επικοινωνία”.
– Τέλος, θέλω να ευχαριστήσω θερμά και τους γονείς του 1ου πρωινού τμήματος που συμμετέχουν στο έργο καθώς ανταποκρίθηκαν στο κάλεσμά μου και παρευρέθηκε η πλειοψηφία στη διαδικτυακή συνάντηση που οργάνωσα στις 15/2/2025 και ενημερώθηκαν για το πρόγραμμα με περισσότερες λεπτομέρειες. Η παρουσίαση περιελάμβανε όλους τους επιστήμονες με τους οποίους ασχοληθήκαμε, πράγματα που ειπαμε για να γίνουν κατανοητά, δραστηριότητες που κάναμε, παιχνίδια που παίξαμε. Τους ενημέρωσα και για όσα τους ζητηθούν στη συνέχεια.
ΕΝΕΡΓΕΙΕΣ ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗΣ
Φτιάχτηκε ένα τελικό συνεργατικό βιβλίο σαν ιστοριούλα-αφήγηση που παρουσιάζονται όλοι οι επιστήμονες και τα επιτεύγματά τους.
Παίξαμε ψηφιακά παιχνίδια που με παιγνιώδη τρόπο μπορούσαμε να αξιολογήσουμε τις γνώσεις των παιδιών καθώς ήταν επαναληπτικά και αφορούσαν όλους τους επιστήμονες που γνώρισαν. Το ένα ήταν κουίζ και το άλλο η ιστορία απο το συνεργατικό βιβλίο. Τους άρεσαν παρα πολύ, διασκέδασαν και χάρηκαν.
Φτιάξαμε διακρατικές ομάδες και τα μέλη καθεμίας συνεργαστήκαμε για να ζωγραφίσουμε σε πίνακα τον επιστήμονα που διαλέξαμε. Αυτή είναι η δική μας προσπάθεια για τον Γαλιλαίο που με το ένα σχολείο δουλέψαμε σε πραγματικό χρόνο
και αυτό είναι το τελικό αποτέλεσμα (μαζί με 9ο Νηπιαγωγείο Ρεθύμνου και Grădinița PP Curcubeul copiior, Arad-Νηπιαγωγείο Ρουμανίας)
Οι τελικοί συνεργατικοί πίνακες όλων έγιναν εκθέματα σε ένα 3D μουσείο στο οποίο μπορείτε να περιηγηθείτε
https://www.artsteps.com/embed/67be02cf7506c6747084bd3c/560/315%22
όπως κάναμε και εμείς στην τάξη μας 
Ψηφίσαμε και τους αγαπημένους μας επιστήμονες και σχολιάσαμε κάποιους
Εδώ μπορείτε να δείτε όλο το έργο σκανάροντας το QR code.
Κι εδώ μπορείτε να περιηγηθείτε εικονικά σε όλο το έργο.
Εκφράσαμε με μια λέξη τις σκέψεις μας για το έργο σαν αποτίμηση γονείς, εκπαιδευτικοί και μαθητές.
Το έργο περιλάμβανε και τις τελικές αξιολογήσεις απο εκπαιδευτικούς, γονείς και μαθητές.
Λάβαμε και τα Πιστοποιητικά για τη συμμετοχή μας στο έργο!
Παρουσιάσαμε το έργο και στο άλλο τμήμα και στις δασκάλες του σχολείου μας που τους φάνηκε πολύ ωραίο και ενδιαφέρον!
Ένα συναρπαστικό και πλούσιο ταξίδι γνώσης έφτασε στο τέλος του! Ή μπορεί να είναι απλώς η αρχή για κάτι περισσότερο….






























































