Στο έργο συμμετέχουν τα παιδιά του 1ου τμήματος του σχολείου μας.
Σκοπός του etwinning έργου είναι τα παιδιά να μάθουν για την επιστήμη, τις εφευρέσεις, τις ανακαλύψεις και τη ζωή των επιστημόνων βιώνοντάς τα. Έτσι, αναμένεται να αυξηθούν το ενδιαφέρον και η ευαισθητοποίηση τους για την επιστήμη και τους επιστήμονες. Με τα εργαλεία web.2 που χρησιμοποιούνται σε όλο το έργο, τα παιδιά θα μάθουν να χρησιμοποιούν τις δεξιότητες του 21ου αιώνα. Στο έργο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί απο Ελλάδα, Τουρκία, Ρουμανία, Λιθουανία. Το έργο θα διαρκέσει 3 μήνες με διάφορες δραστηριότητες τις οποίες μπορείτε να βλέπετε και στην ιστοσελίδα του έργου https://etwinningmyworldofscience.blogspot.com/ όπου αναρτάται υλικό και από τα υπόλοιπα μέλη.
- Προπαρασκευαστικές δραστηριότητες Οκτωβρίου 2024
Παρουσιάσαμε το σχολείο μας και τους εαυτούς μας, μαθητές και εκπαιδευτικοί ενώ βρήκαμε την πόλη μας στο χάρτη
Αποφασίσαμε το δικό μας ψηφιακό logo και poster για το έργο
ενώ έπειτα απο ηλεκτρονική ψηφοφορία το τελικό logo και poster του έργου θα είναι αντίστοιχα αυτά:
Γονείς, μαθητές και εκπαιδευτικοί συμμετείχαμε στην αρχική αξιολόγηση του έργου
Μαθητές και εκπαιδευτικοί πραγματοποιήσαμε την 1η διαδικτυακή μας συνάντηση όπου είδαμε του εταίρους
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ξεκινήσαμε με τον σπουδαίο Ισαάκ Νιούτον και την ανακάλυψη της βαρύτητας.
Μιλήσαμε για τον επιστήμονα (ήταν φυσικός, μαθηματικός, αστρονόμος και με τις θεωρίες του ενέπνευσε κι άλλους επιστήμονες), είδαμε ένα βίντεο για την ανακάλυψη της βαρύτητας (https://www.youtube.com/watch?v=jwPc0kK9VHU&t=1s), κάναμε πειράματα με διαφορετικά αντικείμενα και σχεδιάσαμε τις υποθέσεις μας ανάμεσα σε 2 αντικείμενα κάθε φορά (ποιο θα πέσει πρώτο) και μετά τι συμβαίνει στην πραγματικότητα. Για επιβεβαίωση, ζυγίσαμε και συζητήσαμε τα υλικά από τα οποία κατασκευάζονται τα αντικείμενα. Στο τέλος, έπαιξαν και ένα ψηφιακό παιχνίδι σχετικό με όσα έμαθαν. Τους άρεσαν όλα τόσο πολύ!
Συνεχίσαμε με τον σπουδαίο αρχαίο Έλληνα επιστήμονα και μαθηματικό Πυθαγόρα.
Μιλήσαμε για τη ζωή του και τη σχέση του με τα σχήματα, τους αριθμούς, τη μουσική. Αναφερθήκαμε στο Πυθαγόρειο θεώρημα και την αρμονία των σχημάτων με τη μουσική. Τα παιδιά έκαναν διάφορους συνδυασμούς με τα σχήματα.
Έπειτα, έπαιξαν 3 ψηφιακά παιχνίδια μέσω της εφαρμογής wordwall
Τα παιχνίδια αυτά είναι τα παρακάτω
https://wordwall.net/resource/82622297/mustafa-kemal-atat%c3%bcrk-ve-pisagor-geometry
https://wordwall.net/resource/82855052/match-the-shapes-%c5%9fekilleri-e%c5%9fle%c5%9ftir
Ολοκληρώνοντας τους 2 παραπάνω επιστήμονες, συνεργαστήκαμε όλα τα μέλη και δημιουργήσαμε ένα ψηφιακό βιβλίο https://read.bookcreator.com/tK2RmXqhW7YNPZCwrihudve3I6q2/eJ1v7c4RTzWi6vjnfox8qA
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ο μήνας ξεκίνησε με τη διαδικτυακή συνάντηση των εκπαιδευτικών του έργου προκειμένου να συζητήσουμε το πλάνο που θα ακολουθήσουμε στο χρόνο που διαθέτουμε καθώς τα σχολεία θα κλείσουν σε λίγες μέρες για τις διακοπές των Χριστουγέννων.
Ο πρώτος επιστήμονας που μας ανατέθηκε ήταν ο Αρχιμήδης. Είδαμε 2 βίντεο για τον Αρχιμήδη και την ανακάλυψη της άνωσης (https://www.youtube.com/watch?v=Xm5Wg_WnP-M https://www.youtube.com/watch?v=dE1g3mbZkMA&t=92s )και τι σημαίνει αυτό το φαινόμενο. Στη συνέχεια ζωγράφισαν σε ένα ανοιχτό φύλλο εργασίας τον Αρχιμήδη, ο οποίος όταν ανακάλυψε τη άνωση, έκανε μπάνιο. Πειραματιστήκαμε με διάφορα υλικά που επιπλέουν και βυθίζονται, καταγράφοντας τις υποθέσεις μας και στη συνέχεια κάνοντας τα πειράματα. Γίναμε μικροί επιστήμονες και το λατρέψαμε!
Παίξαμε 2 ψηφιακά παιχνίδια φτιαγμένα με το εργαλείο Liveworksheet web 2.0. Το ένα είχε να κάνει με αντικείμενα που επιπλέουν ή βυθίζονται (https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=uz2tz8rkjj&sr=n&l=md&i=snszxto&r=f7&f=dzdcudzs&ms=uz&cd=pxg5zg6scqqlvnplpgmzje3ngnkxngpxg&mw=hs) και το άλλο για την ιστορία εκείνη όπου ο βασιλιάς ρώτησε τον Αρχιμήδη αν το στέμμα του ήταν χρυσό και έτσι οδηγήθηκε στην ανακάλυψη της άνωσης (https://www.liveworksheets.com/c?a=s&t=uz2tz8rkjj&sr=n&l=av&i=snsdxnf&r=ze&f=dzdcudzs&ms=uz&cd=pxg5zg6scqqldyplpnmlegrngnkxngpxg&mw=hs). Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν με όλα όσα ασχοληθήκαμε!
Ο δεύτερος επιστήμονας ήταν ο Γαλιλαίος Γαλιλέι και η ανακάλυψη-εξέλιξη του τηλεσκόπιου. Είδαμε ένα βίντεο https://www.youtube.com/watch?v=TgYIKoSLPcQ για αυτόν τον σπουδαίο επιστήμονα, τη ζωή του και τις ανακαλύψεις του. Είδαμε, επίσης, και δύο παρουσιάσεις https://www.schoolofthefuture.eu/fr/node/20570 (στα βήματα του Γαλιλαίου) και https://www.canva.com/design/DAGb37Ub1bk/UP6VGlUTac5yCQTz7eJU5Q/view?utm_content=DAGb37Ub1bk&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h5c77a7a1e6#1 . Όλα αυτά ήταν μόνο η αφορμή για να μάθουμε για τους πλανήτες και το ηλιοκεντρικό σύστημα.
Φτιάξαμε τα δικά μας τηλεσκόπια, γράψαμε ένα φύλλο εργασίας (αν είχα τηλεσκόπιο σαν το Γαλιλαίο, τι θα έβλεπα τη νύχτα στον ουρανό) και το συνδέσαμε με την επίσκεψη στο Αστεροσχολείο. Τα παιδιά το λάτρεψαν πολύ!
Τέλος, παίξαμε παιχνίδια στο διαδραστικό όπου έπρεπε να συναρμολογήσουν παζλ με θέμα τον Γαλιλαίο και το τηλεσκόπιο
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=30cf8699f409
https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=3fd87cf15fff
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025
Επιστρέφοντας από τις διακοπές των Χριστουγέννων ασχοληθήκαμε με μια σπουδαία Επιστήμονα, τη μοναδική μέχρι σήμερα γυναίκα που έχει κερδίσει 2 Νόμπελ, τη Μαρί Κιουρί.
Μιλήσαμε για τη ζωή της, τις ανακαλύψεις της, τη συμβολή της στην επιστήμη (http://(https://gamma.app/docs/-5jh984a9eyw15bu?follow_on_start=true&following_id=3b181tczf1nd5n8&mode=doc) Την παρουσιάσαμε επίσης σε ένα θεατρικό παιχνίδι, χρησιμοποιήσαμε κάποια από τα εργαλεία της όπως το μικροσκόπιο και τους ογκομετρικούς κυλίνδρους και στη συνέχεια τα ζωγραφίσαμε. Γράψαμε το όνομά της και τη ζωγραφίσαμε επίσης.
Αφού μιλήσαμε για την ανακάλυψη του ράδιου και τη χρησιμότητα της ακτινογραφίας, φτιάξαμε τη δική μας και είδαμε τον ανθρώπινο σκελετό στο φως του ήλιου. Προσπαθήσαμε να δημιουργήσουμε συνθήκες εργαστηρίου και τοποθετήσαμε την ακτινογραφία μας σε μια διάφανη λεκάνη, φωτίζοντας πίσω από αυτήν. Τα παιδιά ενθουσιάστηκαν! Μελέτησαν επίσης μια πραγματική ακτινογραφία και δημιούργησαν ένα μεγάλο σκελετό ως ομάδα. Τέλος, εισαγάγαμε μια εργασία στο διαδραστικό πίνακα όπου έπρεπε να διαμορφώσουν τη διαδρομή που θα ακολουθούσε ένα παιδί που χτυπήσε για να φτάσει στο γιατρό να του κάνει ακτινογραφία.
Ο επόμενος επιστήμονας, ιδιαίτερα αγαπητός στα παιδιά για την εξυπνάδα του και την εμφάνισή του, ήταν ο Άλμπερτ Αινστάιν. Μιλήσαμε για τη ζωή του, τις συνήθειές του, τις ανακαλύψεις του. Προσπαθήσαμε να κατανοήσουμε τη θεωρία της σχετικότητας με απλά λόγια. Μάθαμε ότι το πιο γρήγορο πράγμα στον κόσμο είναι το φως! Γνώριζαν την παρομοίωση “Τρέχει με την ταχύτητα του φωτός” και όχι αδίκως αφού τίποτα δεν το ξεπερνάει.
Τις πληροφορίες και τα στοιχεία που χρησιμοποιήσαμε μπορείτε να τα δείτε παρακάτω: My world of science Albert Einstein[1]
https://www.youtube.com/watch?v=xRt8CxusPtY
Ζωγραφίσαμε το πορτραίτο του με τα υπέροχα μαλλιά του χρησιμοποιώντας μαρκαδόρους και φυσώντας την τέμπερα με το καλαμάκι. Το αποτέλεσμα ήταν εκπληκτικό! Φτιάξαμε ένα ψηφιακό παζλ (https://www.jigsawplanet.com/?rc=play&pid=11328ae1246f) και παίξαμε ένα ψηφιακό κουίζ (https://wordwall.net/el/resource/3925100/albert-einstein).