Το κυρίαρχο Θεματικό Πεδίο του Αναλυτικού Προγράμματος Σπουδών του Νηπιαγωγείου που διατρέχει όλο το έργο είναι “Παιδί, Εαυτός & Κοινωνία-Κοινωνικές Επιστήμες-Ιστορία και Πολιτισμός” και ακολουθεί το “Παιδί και Επικοινωνία-Τεχνολογίες της Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ)“. Εντούτοις, είναι διαθεματικό καθώς περιλαμβάνει και τα υπόλοιπα Θεματικά Πεδία ενώ προωθεί και τις δεξιότητες του 21ου αιώνα όπως κριτική σκέψη, δημιουργικότητα, επικοινωνία, παραγωγικότητα, λήψη αποφάσεων ενώ στον πυρήνα όλων τίθεται η συνεργασία τόσο μεταξύ συμμαθητών όσο και μεταξύ μαθητών διαφορετικών σχολείων και χωρών. Αναδεικνύεται ο σεβασμός και η αποδοχή σε διαφορετικούς πολιτισμούς, έθιμα και παραδόσεις. Όλα αυτά με τη βοήθεια και την υποστήριξη της Τεχνολογίας η οποία ενώνει τους ανθρώπους αψηφώντας αποστάσεις.
Το έργο συνδέεται και με θεματικές δραστηριότητες που αναπτύσσονται καθημερινά στο νηπιαγωγείο αλλά και με τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Απο τον Θεματικό κύκλο “Δημιουργώ και Καινοτομώ” – Οι μικροί εξερευνητές με το οποίο επιδιώκεται η εξερεύνηση και ανακάλυψη μνημείων της Ευρώπης και απο τον κύκλο “Ευ Ζην” – Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό με το οποίο τα παιδιά θα μάθουν τα οφέλη της άσκησης και της διατροφής στην υγεία του ανθρώπου.
1. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024
Παρουσιάσαμε το σχολείο και τον εαυτό μας και είδαμε αντίστοιχα της παρουσιάσεις των άλλων μελών, ήρθαμε σε μια πρώτη επαφή εκπαιδευτικοί μεταξύ τους και μαθητές μεταξύ τους μέσω τηλεδιασκέψεων όπου ακούστηκαν οι διαφορετικές γλώσσες (ελληνικά, τούρκικα, ρουμάνικα κ.ά.). Φτιάξαμε την ελληνική σημαία με σφουγγάρι και τέμπερες και ήταν κάτι που ταίριαζε πολύ καθώς ήταν οι μέρες που μιλούσαμε για την επέτειο της 28ης Οκτωβρίου 1940. Αναζητήσαμε στο χάρτη της Ευρώπης το σχολείο μας και καρφιτσώσαμε τη φωτογραφία με τη σημαία.
(Παιδί, Εαυτός & Κοινωνία-Κοινωνικές Επιστήμες-Ιστορία και Πολιτισμός, Παιδί και Επικοινωνία-ΤΠΕ, Παιδί Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Εικαστικές Τέχνες)
2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Το μήλο είχε την τιμητική του αυτό τον μήνα καθώς το επεξεργαστήκαμε ως θεματική στα πλαίσια του Φθινοπώρου και των φρούτων του που επεξεργαζόμαστε στην τάξη αλλά μέσα και απο τα 2 etwinning έργα “Junior travellers in Europe” (παραδοσιακά τραγούδια) και “My world of science” (Newton-βαρύτητα) που συμμετέχουμε τη φετινή σχολική χρονιά.
Με αληθινά φρούτα κάναμε στάμπες για να γεμίσουμε τη φρουτιέρα ενώ γράψαμε τη λέξη “ΜΗΛΟ” και το ζωγραφίσαμε με τέμπερα.
(Παιδί, Εαυτός & Κοινωνία-Κοινωνικές Επιστήμες-Φυσικό περιβάλλον, Παιδί και Επικοινωνία -Γλώσσα-Γραπτή επικοινωνία, Παιδί Σώμα Δημιουργία & Έκφραση-Τέχνες-Εικαστικές τέχνες)
3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ο εορταστικός αυτός μήνας ήταν γεμάτος δράσεις. Μέσα απο τις αποστολές του έργου όπου μας ζητήθηκε να παρουσιάσουμε κάποιο έθιμο για το Νέο Έτος όπως τα πρωτοχρονιάτικα κάλαντα της Κρήτης που διαλέξαμε και να ηχογραφήσουμε κάλαντα της Πρωτοχρονιάς π.χ. της Μακεδονίας-Ήρθε πάλι νέο έτος που τραγουδήσαμε, συνδέονται με το ΑΠΣ του Νηπιαγωγείου καθώς σχετίζονται με τη θρησκευτική εορτή των Χριστουγέννων. Στην τάξη μας και στο σχολείο πραγματοποιήσαμε ποικίλες Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες και εκδηλώσεις όπως η επίσκεψη ομάδας που ακούσαμε και μάθαμε για κάλαντα διαφόρων περιοχών της Ελλάδας (Το καραβάκι των Χριστουγέννων) και του εργαστηρίου όπου τα παιδιά τραγούδησαν κάλαντα, έφτιαξαν κάρτα μαζί με τους τους γονείς τους και στόλισαν το δέντρο της αυλής (Χριστουγεννιάτικη εκδήλωση).
4. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025
Η παρουσίαση των τοπικών προϊόντων στα πλαίσια του έργου συνδέεται με τη διατροφή απο το Εργαστήρι Δεξιοτήτων “Οι ντετέκτιβ ανακαλύπτουν το μυστικό για σώμα γερό και μυαλό δυνατό” με το οποίο ασχολούμαστε αυτή την περίοδο. Τα καρότα που είναι αγροτικό προϊόν της περιοχής της Θήβας εμπλέκονται με την Πυραμίδα της διατροφής που μάθαμε και ανήκουν στο 2ο επίπεδο αυτής στα Λαχανικά. Θυμηθήκαμε τα οφέλη της υγιεινής διατροφής παράλληλα με άσκηση. Έπειτα, στη συνεργατική ζωγραφιά συμπεριλάβαμε και άλλα τοπικά προϊόντα-λαχανικά.
(Παιδί, Σώμα, Δημιουργία & Έκφραση-Κινητική Αγωγή-Φυσικά δραστήρια ζωή)