Στο έργο συμμετέχουν τα παιδιά του 1ου τμήματος.
Σκοπός του έργου είναι τα παιδιά να γνωρίσουν τα πολιτιστικά στοιχεία του τόπου τους και των άλλων χωρών (μνημεία, τοπικά προϊόντα, παραδοσιακά παιχνίδια, τραγούδια) και να έρθουν σε επαφή με ονομασίες κρατών, σημαίες και χάρτες. Στο έργο θα συμμετέχουν εκπαιδευτικοί από Ελλάδα, Τουρκία, Ιταλία, Βουλγαρία, Ρουμανία, Ισπανία, Γεωργία και Τσεχία. Το έργο θα διαρκέσει 7 μήνες με διάφορες δραστηριότητες.
- ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ 2024
Παρουσιάσαμε τον εαυτό μας εκπαιδευτικοί και μαθητές ώστε να γνωριστούμε και να μάθουμε πράγματα ο ένας για τον άλλον καθώς και το σχολείο μας.
Εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές κάναμε μια αρχική αξιολόγηση του προγράμματος
Μας άρεσε πολύ και η 1η διαδικτυακή συνάντηση όπου είδαμε τους μαθητές άλλων σχολείων και χωρών ενώ ενδιαφέρουσα ήταν και η συνάντηση μεταξύ εκπαιδευτικών.
Φτιάξαμε το δικό μας logo για το έργο που είναι χαρακτηριστικό της πόλης μας ενώ δημιουργήθηκε το τελικό logo του έργου απο τη συνεισφορά όλων των μελών
Το κάθε σχολείο έφτιαξε τη σημαία της χώρας του με ό,τι υλικά ήθελε και έπειτα, βρήκαμε στον χάρτη την πόλη μας και βάλαμε τη δική μας “πινέζα”
2. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΝΟΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Μας ανατέθηκε να διαλέξουμε ένα παραδοσιακό τραγούδι της χώρας μας και εμείς προτείναμε την “Λυγαριά“. Έπειτα, ψηφίσαμε μαζί με τα παιδιά ποιο τραγούδι μας άρεσε πιο πολύ από όλα αυτά που ακούσαμε απο όλες τις χώρες και διαλέξαμε το ” Μήλο μου κόκκινο” το οποίο άρεσε πολύ στα παιδιά, το χόρεψαν και ζωγραφίσαμε πως νιώσαμε.
Εδώ https://www.canva.com/design/DAGVB57-jZc/HrpGerNOtSxEmg_rpewoXg/edit μπορείτε να ακούσετε και άλλα παραδοσιακά τραγούδια απο την Ελλάδα και απο τις άλλες χώρες φυσικά.
Συνεργαστήκαμε με τους εταίρους στην απο κοινού δημιουργία ενός ποιήματος σχετικού με το έργο με την ονομασία “In Europe I Travel…”. Κάθε σχολείο έπρεπε να γράψει με τη σειρά μερικούς στίχους ως συνέχεια των προηγούμενων και να το αποτυπώσει εικαστικά. Αυτή είναι η δική μας προσπάθεια
και αυτή η συνολική όλων των μελών https://read.bookcreator.com/3tEzQRfBMQR553pYBwl0pnm5COp2/GiFVe73qQ3-UWPIdUwFo1g
Φτιάξαμε τον πίνακα του έργου ” Project board ” που έχουμε στην τάξη μας που περιλαμβάνει τις σημαίες των χωρών που συμμετέχουν και ομαδικές δραστηριότητες των μαθητών μας
Ο μήνας έκλεισε με τη 2η διαδικτυακή συνάντηση των μαθητών του έργου όπου ακούσαμε και το τραγούδι που κέρδισε τις περισσότερες ψήφους από όλα όσα είχαν προτείνει τα μέλη που συμμετέχουν απο τις διάφορες χώρες.
3. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 2024
Ο αγαπημένος και γιορτινός μήνας των παιδιών είναι εδώ. 1η μας αποστολή είναι να παρουσιάσουμε κάποιο έθιμο της χώρας μας για το Νέο Έτος. Εμείς διαλέξαμε τα κάλαντα και ευτυχώς η πατρίδα μας έχει πολλές παραλλαγές σε αυτό. Έτσι, μιλήσαμε για τα κάλαντα της Κρήτης
και εδώ https://docs.google.com/presentation/d/1j3S-VcJqjal9PLUaEsfnuOO5xbUzvT9PX8SKadWAFKg/edit#slide=id.g2446b9e4184faefb_76 είναι μια παρουσίαση των εθίμων που διάλεξαν και τα υπόλοιπα μέλη του έργου.
Αυτό που διάλεξε το κάθε μέλος του έργου το τοποθετήσαμε σε μια ψηφιακή κάρτα
Στη συνέχεια, έπρεπε να τραγουδήσουμε τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς και ηχογραφήσαμε τα κάλαντα της Μακεδονίας “Ηρθε πάλι νέο έτος” https://www.canva.com/design/DAGaIJh70Dw/Sgh3JJsOibhnZE6k1SVvNA/watch?utm_content=DAGaIJh70Dw&utm_campaign=designshare&utm_medium=link2&utm_source=uniquelinks&utlId=h66a55f4f4b
ενώ μέσω της εφαρμογής wakelet μπορείτε να δείτε και να ακούσετε τα κάλαντα της Πρωτοχρονιάς όλων των χωρών που συμμετέχουν https://wakelet.com/wake/IRqxOEyriZKMcKjw8VOow
Τέλος, τα έθιμα που παρουσίασε το κάθε μέλος συμπεριλήφθηκαν σε ένα παιχνίδι μνήμης που φτιάχτηκε στην εφαρμογή learningapps https://learningapps.org/watch?v=pqt8nsp1k24 και άρεσε πολύ στα παιδιά
4. ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΥ 2025
Μας ανατέθηκε να βρούμε κάποιο τοπικό προϊόν (φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς κ.ά.) της περιοχής και να το παρουσιάσουμε με όποιον τρόπο επιθυμούμε (ζωγραφική, χειροτεχνία, φωτογραφία). Έπειτα, να το φωτογραφίσουμε και να το επισυνάψουμε στο χάρτη της Ευρώπης. Ρωτώντας τα παιδιά για τοπικά προϊόντα απάντησαν τα κρεμμύδια, τις πατάτες τα καρότα, το λάδι. Αποφασίσαμε να ασχοληθούμε με τα καρότα τα οποία φτιάξαμε με αποτύπωμα σφουγγαριού σε ομαδική εργασία την οποία προσθέσαμε στο χάρτη.