Το πρόγραμμα ονομάζεται “Συνεργασία στο Νηπιαγωγείο“. Τα παιδιά συνεργάστηκαν ανα ζεύγη, σε μικρές ή μεγαλύτερες ομάδες προκειμένου να αναπτύξουν δεξιότητες συνεργασίας. Στις δραστηριότητες που υλοποιήθηκαν αξιοποιήσαμε το θεατρικό παιχνίδι, τη δραματοποίηση, τα φύλλα εργασίας ενώ προωθήθηκε η η κριτική ικανότητα, η μεταγνώση, η ενσυναίσθηση, η κριτική σκέψη, η στρατηγική σκέψη, η επίλυση προβλημάτων.
Αρχικά, χαλάρωσαν και εκφράστηκαν ελεύθερα παίζοντας κινητικά παιχνίδια
έφτιαξαν κανόνες για τη σωστή λειτουργία της ομάδας
ενώ με τα μαγικά γυαλιά έβλεπαν θετικά στοιχεία στον εαυτό τους και στους άλλους.
Μεταξύ των δραστηριοτήτων έπρεπε να επικοινωνήσουν – συννενοηθούν με τους εξωγήινους κάνοντας τους μεταφραστές
να μοιράσουν ρόλους και να συνεργαστούν ώστε να χορέψει καλύτερα ο δράκος της δικής τους ομάδας
αλλά και να περάσουν το μπαλάκι μέσα απο ένα τούνελ.
Ήρθαν αντιμέτωποι με καταστάσεις συγκρούσεων
και καλούνταν να σκεφθούν πιθανές αιτίες και εναλλακτικές λύσεις ώστε να αποφευχθούν οι συγκρούσεις. Έναν τρόπο σκέψης που και τα ίδια οφείλουν να εφαρμόζουν στο νηπιαγωγείο σεβόμενοι τους συμμαθητές τους.
Τέλος, έπρεπε να αποτυπώσουν στο χαρτί τι σημαίνει για τα ίδια τα παιδιά η λέξη συνεργασία στην αρχή και στο τέλος του προγράμματος συγκρίνοντας τις αρχικές τους ιδέες με όσα είχαν διδαχθεί εκ των υστέρων. Στη διάρκεια των δραστηριοτήτων υπήρχε συνεχής αξιολόγηση και αυτοαξιολόγηση των παιδιών.