Διαβάσαμε με τα παιδιά το παραμύθι: “Ο Στόχος του Σκίουρου για τη Νέα Χρονιά”
Ένα πολύ όμορφο παραμύθι για την αρχή του Νέου Έτους, που βοηθά τα παιδιά να αντιληφθούν τι είναι στόχος και γιατί συνήθως τους βάζουμε σε κάθε νέα αρχή.
Το σκιουράκι της ιστορίας μας, δυσκολεύεται να καταλάβει και αναζητά απαντήσεις.
Θα το βοηθήσουν οι φίλοι του τα ζώα να τις βρει; Θα βάλει τελικά και το ίδιο ένα ΣΤΟΧΟ για το Νέο Έτος;
Τι στόχο θα ήθελαν να βάλουν τα παιδιά για το 2025;
Αφήγηση παραμυθιού «ο στόχος του σκίουρου για τη νέα χρονιά» pdf
Ευχαριστήρια επιστολή από την Ένωση Κυριών Δράμας – Σπίτι Ανοιχτής Φιλοξενίας για τη συμμετοχή του Νηπιαγωγείου μας στη δράση “Τα Παιδιά Προσφέρουν Αγάπη” .
Στα πλαίσια του σχεδίου δράσης « Φιλαναγνωσία» ανεβάσαμε το παραμύθι «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι»
” Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι”
Ήταν κάποτε ένας ποντικούλης που τον έλεγαν Τρωκτικούλη.
Ο Τρωκτικούλης ποντικούλης κάθε φορά που έβλεπε τα αστεράκια στον ουρανό ήθελε να τ’ αγγίξει.
– Παππού, έλεγε στον παππού του, σήκωσέ με, σε παρακαλώ, στα χέρια σου για να αγγίξω ένα αστεράκι.
– Δε γίνεται αυτό που ζητάς, εγγονάκι μου απαντούσε ο παππούς του. Τα αστεράκια είναι πάρα πολύ ψηλά. Δεν είναι καθόλου εύκολο να τ’ αγγίξει κανείς…
Σκηνικό -Πρόσκληση
Όπως κάθε χρόνο και φέτος ήρθε ο Άγιος Βασίλης στο νηπιαγωγείο μας, για να μοιράσει δώρα στους μικρούς μαθητές.
Συγχαρητήρια στα παιδάκια μας για την υπέροχη παρουσίασή τους!!!
Χριστουγεννιάτικες δραστηριότητες – Ολοήμερο τμήμα
Ημερολόγια αντίστροφης μέτρησης- φάτνες
Κάρτες
Άη Βασίλης
Ρούντολφ το ελαφάκι με νερομπογιές
Ζωγραφική προσώπου “Ρούντολφ”
χορέψαμε το τραγούδι
Όταν ακούς τη λέξη “Χριστούγεννα ” τι σου έρχεται στο μυαλό
Συνθέτω τις λέξεις
Φύλλα εργασίας
Επεξεργαστήκαμε
Τα “Κάλαντα”, του Νικηφόρου Λύτρα, ένα από τα πιο διαχρονικά έργα της ελληνικής ζωγραφικής, που αποτυπώνει με ευαισθησία το χριστουγεννιάτικο εορταστικό πνεύμα.
Βιβλιοδράσεις
Στα πλαίσια της Φιλαναγνωσίας επεξεργαστήκαμε τα παραμύθια «Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι» , « το κόκκινο γιλέκο του Ρόμπιν», “Ένα δέντρο μια φορά”.
Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι
Είναι μια υπέροχη ιστορία όπου ο ποντικούλης, κάθε φορά που βλέπει τ’ αστέρια στον ουρανό λαχταράει να τ’ αγγίξει. Όσο ο παππούς του προσπαθεί να του δώσει να καταλάβει ότι κάτι τέτοιο είναι αδύνατον, τόσο η επιθυμία του μεγαλώνει. ΄Ωσπου ένα χριστουγεννιάτικο βράδυ, ενώ βγαίνει από την ποντικότρυπά του, βλέπει στη μέση του σαλονιού ένα στολισμένο έλατο και στην κορυφή ένα αστεράκι. Ο δρόμος όμως μέχρι την κορυφή του δέντρου αποδεικνύεται δύσκολος και γεμάτος δελεαστικές παγίδες. Αλλά ο ποντικούλης, αψηφώντας τους πειρασμούς, είναι αποφασισμένος να πραγματοποιήσει το όνειρό του…
Δραστηριότητες
STEM (Το ποντικάκι που ήθελε να αγγίξει ένα αστεράκι)
Η διαδρομή που έκανε το ποντικάκι για να αγγίξει ένα αστεράκι
Ο Ρόμπιν μέσα από την υπέροχη αυτή ιστορία του, που την αγκαλιάζει μια ξεχωριστή εικονογράφηση , μας μαθαίνει με τον καλύτερο τρόπο, την ανεκτίμητη αξία της προσφοράς. Όταν μάθουμε να προσφέρουμε με όλη μας την καρδιά, τότε η προσφορά μας θα μας επιστραφεί διπλά, χαρίζοντάς μας επιβεβαίωση και αληθινή χαρά!
Αφού ετοιμάσαμε τα γιλέκα και τους ήρωες, τα βάλαμε στη σειρά ανάλογα με τη σειρά εμφάνισής τους. Παίξαμε με τα χρώματα, κάνοντας ταυτόχρονα αντιστοιχίσεις και αριθμητικά !
Φύλλο εργασίας
Συζητήσαμε για το βιβλίο και τον μικρό Ρόμπιν που χάρισε όλα τα γιλέκα του απλόχερα, φτιάξαμε ένα όμορφο χειμωνιάτικο τοπίο με κολλάζ και τον Ρόμπιν να φοράει το κόκκινο γιλέκο του.
“Ένα δέντρο μία φορά”….. μία ιστορία αγάπης και εν συναίσθησης
Παραμύθι : “Ένα Δέντρο Μια Φορά” του Ευγένιου Τριβιζά, με πρωταγωνιστή ένα μικρό αγόρι που προσπαθεί να επιβιώσει στον κρύο Χειμώνα χωρίς αγαπημένους ανθρώπους κοντά του και αναπτύσσει μια ξεχωριστή σχέση με ένα δεντράκι που αντικρίζει τη δυσκολία του Χειμώνα με τον δικό του τρόπο. Τα Χριστούγεννα δεν είναι ίδια για όλους.
Μέσα από αυτό το παραμύθι, αντιλαμβανόμαστε πως υπάρχει και μια άλλη, πλευρά των Χριστουγέννων. Μια πλευρά που δεν είναι τόσο λαμπερή, αλλά εξίσου αληθινή.
Στα πλαίσια του εργαστηρίου δεξιοτήτων 1ος θεματικός κύκλος: Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική Συναίσθηση και Ευθύνη «Συνεργάζομαι- σέβομαι-επικοινωνώ» επεξεργαστήκαμε τα παρακάτω παραμύθια:
“Ο Μεγάλος Κροκόδειλος στη λίμνη”
Μια φορά κι έναν καιρό ήταν μια μεγάαααλη λίμνη. Μέσα σ’ αυτή τη μεγάαααλη λίμνη ζούσε ένας μεγάαααλος κροκόδειλος που είχε ένα μεγάαααλο στόμα κι όταν το έκλεινε έκανε κλακ. Γύρω γύρω από τη μεγάαααλη λίμνη ζούσε η κυρία πάπια πα πα πα πα με τα μικρά της τα παπάκια πι πι πι πι. Κάθε μέρα η κυρία πάπια έλεγε στα μικρά της τα παπάκια: «Α πα πα πα παπάκια μου να μην πάτε ποτέ κοντά στη μεγάαααλη λίμνη γιατί εκεί ζει ένας μεγάαααλος κροκόδειλος που έχει ένα μεγάαααλο στόμα κι όταν το κλείνει κάνει κλακ. Μια μέρα όμως τα μικρά παπάκια εκεί που έκαναν βόλτα έφτασαν κοντά στη μεγάαααλη λίμνη κι έτσι όπως έκαναν γύρω από τη μεγάλη λίμνη βόλτα πι πι πι πι το μικρό παπάκι ξαφνικά έχασε την ισορροπία του και πλατς έπεσε μέσα. Ο κροκόδειλος τότε άνοιξε το μεγάαααλο του στόμα και κλακ το κατάπιε ολόκληρο και του στάθηκε στο λαιμό. Τα παπάκια γύρισαν στενοχωρημένα στη μαμά τους τρομαγμένη ι πι πι πι. Η κυρία πάπια άρχισε να φωνάζει τ. «Α πα πα πα συμφορά μου πάει το παιδάκι μου» Αμέσως έτρεξε στα άλλα ζωάκια να τους πει τι της συμβαίνει. Τότε τα ζωάκια όλα μαζί έκαναν συμβούλιο για να αποφασίσουν τι θα κάνουν με τον κροκόδειλο. Η αλεπού είπε, ο ελέφαντας, το ελάφι, … – τα παιδιά προτείνουν – Ώσπου το σοφότερο ζώο η κουκουβάγια τους είπε: «Θα πάμε στη λίμνη και θα γαργαλίσουμε τον κροκόδειλο» Έτσι κι έγινε. Έφτασαν τα ζωάκια στη λίμνη. Ο μεγάλος κροκόδειλος εκείνη την ώρα κοιμόταν του καλού καιρού και ροχάλιζε. Που και που όμως άνοιγε μια το ένα μάτι μια το άλλο. Τα ζωάκια άρχισαν να γαργαλάνε τον κροκόδειλο. Ο κροκόδειλος έβαλε τα γέλια χα χα χα χα κι εκεί που γελούσε τον έπιασε λόξιγκας γκουκ γκουκ γκουκ ώσπου κάνει γκλουκ και έβγαλε το μικρό παπάκι από το λαιμό ολόκληρο. Το μικρό παπάκι πι πι πι έτρεξε αμέσως στην αγκαλιά της μανούλας του. Η κυρία πάπια το αγκάλιασε τρυφερά και του είπε: « Α πα πα πα παπάκι μου μην το ξανά κάνεις αυτό ποτέ ποτέ ποτέ. Όσο για τον κροκόδειλο τα ζωάκια του είπαν: «Αν το ξανά κάνεις αυτό θα σου βγάλουμε τα δόντια και θα μείνεις φαφούτης Φα φα φα φα». Έτσι από εκείνη την ημέρα όλα τα ζωάκια ζούσαν αγαπημένα κι ευτυχισμένα.
Μια ιστοριούλα με κινήσεις ,κάναμε μαθηματικά (Χωροχρονικές έννοιες ,Μεγάλο-Μικρό , Μέσα -έξω) την δραματοποιήσαμε και ψαρέψαμε.
Παιχνίδι
το “ψάρεμα¨ ένα ξυλάκι για καλάμι, μπισκοτάκια για ψαράκια.
Η σκάλα της αγάπης της Γιολάντας Τσορώνη- Γεωργιάδη
Αν το αστέρι, που έχασε την ισορροπία του και έπεσε μέσα στη ζούγκλα, δεν επέστρεφε γρήγορα στον ουρανό, θα έχανε τη λάμψη του μια για πάντα. Έτσι, τα ζώα προσπάθησαν με χίλιους τρόπους να το γυρίσουν πίσω! Άδικος κόπος! Ό,τι όμως δεν κατάφερε η δύναμη του λιονταριού, το ύψος της καμηλοπάρδαλης και η ευκινησία τ ης μαϊμούς, το κατόρθωσε ένα τοσοδούλικο μυρμηγκάκι, αποδεικνύοντας στους -από τη φύση τους- ικανούς και δυνατούς πως η συνεργασία κάνει τα αδύνατα δυνατά και τα ταπεινά μυρμηγκάκια… σούπερ ήρωες! Υπάρχουν πράγματα και καταστάσεις λοιπόν που εύκολα αντιμετωπίζουμε μόνοι, τα “θαύματα” όμως γίνονται από ομάδες, από παρέες, από συνεργασίες.
Παρατήρησαν προσεκτικά το εξώφυλλο του παραμυθιού. Τι μπορεί να έγινε στο παραμύθι, κάναμε υποθέσεις .
Μετά την ανάγνωση έγιναν ερωτήσεις :
.Πώς φαντάζεσαι ότι μπορεί να είναι η σκάλα της αγάπης;
.Τι έπαθε το αστεράκι και γιατί κινδύνευε;
. Ποια από τα παρακάτω ζώα έτρεξαν να το βοηθήσουν;
.Ονόμασε τα ζώα, με τη σειρά που προσπάθησαν να βάλουν το αστεράκι στον ουρανό.
.Ποιο ήταν το ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του κάθε ζώου το οποίο το κάνει σημαντικό και με αυτό προσπάθησε να βάλει το αστέρακι στον ουρανό
.Ποιος ήθελε πολύ να βοηθήσει, αλλά στην αρχή δεν τον άφηναν;
.Γιατί δεν το άφηναν να τους πει τη γνώμη του;
.Πώς πιστεύεις ότι ένιωθε το μυρμήγκι που δεν το άφηναν να πει τη γνώμη του;
.Εσύ αν ήσουν στη θέση των ζώων θα άφηνες το μυρμήγκι να πει τη γνώμη του;
. Πώς κατάφερε το μυρμήγκι, εκείνο που τα πιο μεγάλα και τα πιο δυνατά ζώα δεν μπόρεσαν.
. Όταν τα μυρμηγκάκια κατάφεραν να βάλουν το αστεράκι στον ουρανό πώς νομίζεις ότι ένιωσαν τα άλλα ζώα;
Ομαδική “Η σκάλα της αγάπης”
Ζωγράφισαν τα ζωάκια και τα σειροθέτησαν ,κάναμε αριθμητικά (1ο,2ο,3ο,…)
Ζωγραφίσαμε τη δική μας σκάλα της αγάπης με τα πρόσωπα που θέλουμε να μας βοηθήσουν στις δυσκολίες.
Ακούσαμε ένα τραγούδι. Συνόδευαν το ρυθμό κτυπώντας τα μουσικά όργανα.
“Το Σαφάρι” , ζώα της ζούγκλας
Γνωρίσαμε τα ζώα του παραμυθιού που ζουν .Πάμε σαφάρι!
Μάθαμε το τραγούδι συνεργασία
“Το Τικ και το Τακ“
Ο Μένιος και ο Μέντιος, τα γαϊδουράκια, μάλωσαν και χώρισαν. Πολύ στενοχωρήθηκε ο Μένιος με τον τσακωμό. Πονούσε η καρδιά του. Δεν έκανε πια ΤΙΚ ΤΑΚ, μόνο ΤΙΚ χτυπούσε. Ώσπου συνάντησε τη γιαγιά του. Μα τι τον συμβούλεψε να κάνει κι άρχισε δειλά το ΤΑΚ και πάλι να χτυπά;
Ιδέες/Αξίες/Συναισθήματα του βιβλίου: Αγάπη | Φιλία-Συμφιλίωση
Διαβάσαμε την ιστορία, συζητήσαμε για τους λόγους που μπορεί να μάλωσαν τα δύο γαϊδουράκια και ποιες λέξεις και πράξεις πλήγωσαν την καρδιά του.
Παιχνίδια ρόλων
Φορέσαμε τις μάσκες και γίναμε Μένιος και Μέντιος!
Μαλώματα και τσακωμοί κάνουν καρδιές να χωριστούν, υπάρχει όμως τρόπος ξανά να ενωθούν!
Σε φύλλο εργασίας που βρήκα από την Καλλιόπη Παπουτσάκη, ζωγραφίσαμε τι κάνει τη δική μας καρδιά να πονάει…
Σε συνδυασμό με το «τικ-τακ» της καρδιάς, βρήκαμε και άλλους ήχους τους οποίους τους αντιστοιχήσαμε με εικόνες !
τραγουδήσαμε ” Ήταν ένας γάιδαρος”
ΑΣΗΜΑΚΗΣ
το πολύχρωμο ψαράκι
Ο Ασημάκης είναι το πιο λαμπερό ψαράκι στον ωκεανό. Όμως είναι τόσο περήφανος και ακατάδεκτος που κανένα από τα υπόλοιπα ψάρια δεν τον θέλει για φίλο. Ώσπου ο Ασημάκης μαθαίνει να μοιράζεται ό,τι πολύτιμο έχει, ανακαλύπτοντας το μυστικό της ευτυχίας.
Αφού είδαμε το παραμύθι επεξεργαστήκαμε τις ερωτήσεις που βρήκα στο Πυθαγόρειο Νηπιαγωγείο:
Μια Ομαδική τα λέπια της φιλίας: “Ο Ασημάκης το ψαράκι της φιλίας”
Κάθε μαθητής/τρια, ζωγράφισε τον αγαπημένο φίλο/λη σε λέπι.
Τραγουδήσαμε και χορέψαμε Τριγωνοψαρούλης “Εγώ είμαι εγώ”
“Ας πούμε αυτήτη λέξη”
Το παραμύθι “Ας πούμε αυτή τη λέξη” της Μαρίας Κουτσανοπούλου,
“Υπάρχουν κάποιες λέξεις που δίνουν χρώμα στη ζωή μας. Είναι μικρές αλλά έχουν μεγάλη δύναμη. Άνοιξε τα φτερά σου και ψάξε να τις βρείς.”
Είπε η Μάινα στον γκρί παπαγάλο.
Μια πολύχρωμη ιστορία, που μας λέει ν’ ανοίξουμε την καρδιά μας και να γεμίσουμε την κάθε μέρα μας με λέξεις θετικές.
Γιατί οι λέξεις έχουν τη δύναμη να αλλάζουν πρώτα τη διάθεσή μας και μετά την πραγματικότητα που ζούμε!
Έγραψα σε χαρτιά την κάθε λέξη που έμαθε και έλεγε ο παπαγάλος στο παραμύθι( Καλημέρα, συγνώμη , μπορώ ,ευχαριστώ , παρακαλώ, σ’ αγαπώ, χαμογέλα) τις σειροθετήσαμε τις διαβάσαμε και τις γράψαμε στην αφίσα που κατασκευάσαμε.
Φύλλο εργασίας
Οι λέξεις έδωσαν χρώμα στον παπαγάλο . Ας δώσουμε κι εμείς σε κάθε λέξη με το αντίστοιχο χρώμα.
Βάζουν σε διαδοχική σειρά όλα τα αντικείμενα που καρφώθηκαν στην πλάτη του σκαντζόχοιρου, τα ζωάκια που συνάντησε ,τα ονόματα των ζώων ,από πιο γράμμα αρχίζει το όνομά τους , τους αριθμούς (1ο,2ο,3ο…..).
φύλλα εργασίας
Κατασκευή
Μια καλή ευκαιρία να μιλήσουμε για “χειμερία νάρκη” στα παιδιά…
Το Φθινόπωρο μας ζέστανε με τα χρώματά του και μας χάρισε όμορφες εικόνες και στιγμές !!
Εχθές, ολοκληρώθηκε η δράση “ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΦΕΡΟΥΝ ΑΓΑΠΗ ” και η προσφορά των πρωταγωνιστών της δράσης μας, των μικρών μας φίλων, ήταν πραγματικά πολύτιμη.
Ένας περίπου τόνος τροφίμων και προϊόντων προσωπικής υγιεινής συγκεντρώθηκε προς ενίσχυση της Τράπεζας Τροφίμων Δράμας ενώ παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες μοίρασαν δέματα για τα Χριστούγεννα!
Ευχαριστούμε θερμά και ξεχωριστά τα παρακάτω σχολεία:
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή