Ο κήπος μας

Απρ 20249

Οι μαθητές των τμημάτων Ε1 και Ε2 με υπεύθυνους εκπαιδευτικούς τον κύριο Κοσμίδη Λουκά και την κυρία Ρότσκα Φανή, ονειρεύτηκαν τον κήπο μας.

Ξεκίνησαν με την ελπίδα πως θα δημιουργήσουν έναν μικρό κήπο με πολύ αγάπη και λίγα λουλούδια.

Καθάρισαν τα χόρτα, τα πετραδάκια, έσκαψαν, έβαψαν, έβαλαν κάγκελα, τοποθέτησαν ειδικά πλακίδια.

Ο κήπος άρχισε να παίρνει μορφή.

Ο ενθουσιασμός του κυρίου Λουκά ενέπνευσε τους μαθητές για περισσότερη δουλειά και κάποιους γονείς να προσφέρουν εθελοντική εργασία και υλικά για να γίνει το όνειρο πραγματικότητα.

Το όνειρο μεγάλωσε και μαζί με αυτό και ο κήπος μας.

Αρωματικά φυτά, λουλούδια, φράουλες, φυτά άρχισαν να στολίζουν το όνειρο μας.

Στο κάλεσμα ανταποκρίθηκαν όλοι οι μαθητές.

Με τα μικρά χεράκια τους ένιωσαν τη γη, φύτεψαν τα λουλουδάκια τους και κατάλαβαν πως μόνο με συνεργασία, δουλειά και αγάπη μπορείς να κάνεις τα όνειρα πραγματικότητα.

 

Συνεχίζουμε να μεγαλώνουμε το όνειρο….

 

 

 

4 Απριλίου – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Απρ 20244
IMG 79b01b39bfe98bba71b1f5556ea4334f V

4 Απριλίου. Παγκόσμια Ημέρα Αδέσποτων Ζώων και από το 2024, έπειτα από εισήγηση του ΙΕΠ, καθιερωμένη ως Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας στα σχολεία Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Οι μαθητές/τριες της Β’ Τάξης του σχολείου μας με τις εκπαιδευτικούς Λυκίδου Μελπομένη, Ροδουνισλή Βασιλική και Χαραλαμπίδου Χαρά ενημερώνουν και ευαισθητοποιούν την κοινή γνώμη για την εγγενή αξία ζωής των αδέσποτων πλασμάτων.

Γιατί, για να πάμε ένα βήμα παραπέρα, αρκεί -για αρχή να μη βλέπουμε σαν μαύρες κουκίδες αυτές τις ψυχές στο κάδρο της καθημερινότητας. Προστατεύω – Αγαπώ – Φροντίζω τα αδέσποτα Ζώα.
Γιατί η φροντίδα και ο σεβασμός των αδέσποτων ζώων είναι δείγμα πολιτισμού.

Την Σχολική Μονάδα επισκέφθηκε ο κύριος Πατσινακίδης Νικόλαος, Κτηνίατρος. Μίλησε στους μαθητές μας για τα αδέσποτα ζώα, τη φροντίδα τους και την αγάπη που μπορούμε να προσφέρουμε. Οι μαθητές του τμήματος Δ1, με υπεύθυνη εκπαιδευτικό την κυρία Αβραμίδου Έφη, δημιούργησαν ένα κολάζ με ζωγραφιές μαθητών και έστειλαν ένα μήνυμα για την ημέρα αυτή.

4η Απριλίου – Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας

Απρ 20243
IMG 79b01b39bfe98bba71b1f5556ea4334f V

Η 4η Απριλίου καθιερώθηκε ως η Πανελλήνια Σχολική Ημέρα Φιλοζωίας. Με αφορμή αυτή την ημέρα οι μαθητές/τριες των τμημάτων Γ1 και Γ2 με τις εκπαιδευτικούς Σιαπανίδου Ζαχαρώ και Σίσιου Φανή έκαναν ένα αφιέρωμα, με σκοπό να  ενημερώσουν και ευαισθητοποιήσουν την κοινή γνώμη για την εγγενή αξία ζωής των αδέσποτων πλασμάτων.

Προστατεύω – Αγαπώ – Φροντίζω τα αδέσποτα Ζώα.
Γιατί η φροντίδα και ο σεβασμός των αδέσποτων ζώων είναι δείγμα πολιτισμού.

 

 

Η βιβλιοθήκη του 9ου Δ.Σ. Πτολεμαϊδας

Απρ 20242

Τον μήνα Μάρτιο η βιβλιοθήκη έκανε ρεκόρ δανεισμών!! 264 βιβλία άνοιξαν τα φτερά τους και ταξίδεψαν μαζί με τα παιδιά για νέες περιπέτειες! 264 βιβλία ζωντάνεψαν στη φαντασία των μικρών αναγνωστών και άνοιξαν παράθυρο στις περιπέτειες, τις γνώσεις, τα αστεία…
Το προηγούμενο ρεκόρ κατείχε, για πολύ λίγο, ο Φεβρουάριος με 254 δανεισμούς και πριν από αυτόν ο Μάιος 2023 με 215 βιβλία να έχουν αποδράσει από τα ράφια της βιβλιοθήκης!
Περιμένουμε και συνέχεια.

 

Στιγμιότυπο οθόνης 2024 04 02 110630

Μαραθώνιος Ανάγνωσης για τη Διεθνή ημέρα Γαλλοφωνίας.

Απρ 20242

Θερμά συγχαρητήρια στις μαθήτριες της ΣΤ’ τάξης, Καζαντζίδου Μαρία και Κυριαζίδου Βάγια, οι οποίες συμμετείχαν στον Μαραθώνιο Ανάγνωσης για τη Διεθνή ημέρα Γαλλοφωνίας.

Κάθε χρόνο, η Γαλλοφωνία γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο τον μήνα Μάρτιο με εκδηλώσεις πολιτιστικού και εκπαιδευτικού χαρακτήρα.

Ο σύλλογος Εκπαιδευτικών Γαλλικής Γλώσσας Ν. Κοζάνης, έχοντας την ευθύνη διάχυσης των αξιών του Διεθνούς Οργανισμού Γαλλοφωνίας, προσκάλεσε την Κυριακή 31 Μαρτίου στο 4ο ΓΕΛ Κοζάνης, μαθητές και μαθήτριες όλων των βαθμίδων του νομού μας σε Μαραθώνιο Ανάγνωσης για τη Γαλλοφωνία με θέμα: “Ο Αστερίξ στους Ολυμπιακούς  Αγώνες των Ρενέ Γκοσινίκαι Αλμπέρ Ουντερζό.”

2 Απριλίου – Παγκόσμια ημέρα ενημέρωσης για τον Αυτισμό

Απρ 20242
received 923593062644826

Η Παγκόσμια Ημέρα Ενημέρωσης για τον Αυτισμό (World Autism Awareness Day) καθιερώθηκε με απόφαση της γενικής συνέλευσης του ΟΗΕ στις 18 Δεκεμβρίου 2007 και διεξάγεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου, αρχής γενομένης από το 2008.

Δεν είναι γιορτή.

Είναι μια ημέρα ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης της κοινωνίας και διεκδίκησης ίσων δικαιωμάτων στη ζωή.

Η Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος (ΔΑΦ) ορίζεται ως μια αναπτυξιακή διαταραχή που εμφανίζεται στην παιδική ηλικία και επηρεάζει τις κοινωνικές, γνωστικές, γλωσσικές και επικοινωνιακές ικανότητες ενός ατόμου.

Σύμφωνα με το DSM 5, τα άτομα με ΔΑΦ εμφανίζουν σημαντική έκπτωση στους παρακάτω τομείς (αναφέρονται ενδεικτικά κάποια παραδείγματα):

  1. Δυσκολίες στην Κοινωνική Επικοινωνία
  • Δυσκολία λεκτικής έκφρασης
  • Δυσκολία διατήρησης μια συζήτησης
  • Φτωχή βλεμματική επαφή
  • Φτωχή ανάπτυξη λεξιλογίου
  • Φτωχή ικανότητα παιχνιδιού (παιχνίδι προσποίησης ή κοινωνικό παιχνίδι)
  • Δυσκολία αντίληψης μεταφορικής χρήσης γλώσσας
  1. Στερεοτυπικές Επαναλαμβανόμενες Συμπεριφορές, Δραστηριότητες και Ενδιαφέροντα.
  • Υπερβολική εστίαση σε ένα θέμα ή αντικείμενα που τον ενδιαφέρουν
  • Επιμονή και εμμονή στο περιβάλλον και στη ρουτίνα
  • Επαναλαμβανόμενες κινητικές και αισθητηριακές συμπεριφορές (συνεχόμενο κούνημα χεριών)
  • Περιορισμένα, επαναλαμβανόμενα πρότυπα συμπεριφοράς

 

Είναι μια ευκαιρία να αναλογιστούμε τι κάνει ο καθένας από μας προσωπικά έτσι ώστε να στηρίξει συνειδητά και έμπρακτα έναν από τους βασικούς πυλώνες του σύγχρονου πολιτισμού, αυτόν της συμπερίληψης.

 

Ενημερωθείτε, αναγνωρίστε τα σημάδια, συζητήστε με τους κατάλληλους επιστήμονες, εκπαιδευτικούς και αναπτυξιολόγους. Αναγνωρίστε την αξία της πρώιμης παρέμβασης, της έγκαιρης δηλαδή αντιμετώπισης των δυσκολιών του παιδιού, ως τη σημαντικότερη παρέμβαση στην ειδική αγωγή.

Χαραλαμπίδου Χαρά,ΠΕ71 – Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Ροδουνισλή Βασιλική, ΠΕ70

Πετρίδου Ελένη, ΠΕ71 – Εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής

Κώδικας Μπραϊγ

Μαρ 202427
IMG bb328d9ee1ebcdf7aa944d2b084db897 V

Την Τετάρτη 27/03/2024, οι μαθητές και μαθήτριες των τμημάτων Β1 και Β2 υλοποίησαν πρόγραμμα εκμάθησης του κώδικα Μπραϊγ. Οι εκπαιδευτικοί Ροδουνισλή Βασιλική και Λυκίδου Μέλη φιλοξένησαν τις κυρίες Ιωαννίδου Μαρία και Λιούμπα Νατάσα, οι οποίες παρουσίασαν το Σύστημα γραφής και ανάγνωσης για τυφλούς, το Σύστημα Μπραϊγ. Οι μαθητές έγραψαν τα ονόματα τους, κόλλησαν φακή επάνω και δημιούργησαν το Σύστημα Μπραϊγ με την παιδική φαντασία τους.

 

Η Επίσκεψη μας στον Νερόμυλο της Άρδασσας

Μαρ 202426
IMG 7cb1a79d476d5d9587c0cd0e8fe2a85b V
Την Τρίτη 26/3  η Γ’  τάξη του 9ου Δημοτικού Σχολείου Πτολεμαΐδας επισκέφτηκε τον νερόμυλο της Άρδασσας στο κτήμα Αρχιτεκτονίδη.
Η  “χαμαιλέτε τη Καταούλας” ανήκει στην οικογένεια Αρχιτεκτονίδη και σημαίνει ο νερόμυλος της Καταούλας, ψευδώνυμο της πρώτης ιδιοκτήτριάς του.
Ο νερόμυλος λειτουργεί από το 1932 ως σήμερα με ανακατασκευές που πραγματοποιήθηκαν το 1977 και 2010 από τους απόγονους της Καταούλας και σημερινούς ιδιοκτήτες.
Τον χρησιμοποιούν για ιδιωτική χρήση, ενώ εξυπηρετούν αφιλοκερδώς τους συγχωριανούς, όταν τους το ζητάνε.
Μας υποδέχτηκαν θερμά με κεράσματα και χαμόγελα. Οι μαθητές μας απόλαυσαν  την αναδρομή στο παρελθόν, γνώρισαν τα εργαλεία που χρησιμοποιούσαν για τις συγκομιδή του  σιταριού, πώς λειτουργεί ο νερόμυλος και το δωμάτιο που έμενε ο μυλωνάς αρχικά και μετά η γιαγιά Καταούλα.
Είδαμε φωτογραφίες από παλιά σχετικά με τις γεωργικές εργασίες που γίνονταν για το μάζευμα και το πέρασμα του καπνού αλλά και τουσιταριού.
Ευχαριστούμε τον κύριο Χαράλαμπο και την κυρία Νούλα για την υπέροχη ξενάγηση και για τα κεράσματα που μας προσέφεραν.

Ο κύριος Δημήτρης Παπανικολάου στο 9ο Δ. Σ. Πτολεμαΐδας

Μαρ 202423

Την Πέμπτη 21/03/2024 και ώρα 10:00 π.μ., το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας, επισκέφθηκε ο κύριος Δημήτρης Παπανικολάου, μία μοναδική, φωτεινή προσωπικότητα. Εμπνευστής του προγράμματος UniquAll (https://www.uniquall.net/) ο σπουδαίος βετεράνος αθλητής του μπάσκετ, έχει αφιερωθεί στην εκστρατεία ενημέρωσης και  ευαισθητοποίησης για το σύνδρομο Άσπεργκερ, μια διαταραχή του Φάσματος του Αυτισμού. Συνοδοιπόροι και πρεσβευτές του προγράμματος, είναι ο θρύλος του ευρωπαϊκού μπάσκετ και μοναδικός Έλληνας μέλος του Hall of Fame, Νίκος Γκάλης, και ο πρωταθλητής και δις MVP του NBA, Γιάννης Αντετοκούνμπο.

Αποστολή του UniquAll είναι η παροχή κατάλληλου περιβάλλοντος και ευκαιριών συνεκπαίδευσης και συνάθλησης μεταξύ παιδιών τυπικής και μη τυπικής ανάπτυξης. Ο πρώτος και ο δεύτερος κύκλος του προγράμματος επικεντρώνονται στα παιδιά που ανήκουν στο Φάσμα του Αυτισμού. Οι δραστηριότητες του προγράμματος συμβάλλουν στη βελτίωση της ψυχικής και σωματικής υγείας των παιδιών, ενώ αποτελούν «όχημα» ευαισθητοποίησης της κοινωνίας, με σκοπό την αλλαγή νοοτροπίας και στάσης απέναντι στη διαφορετικότητα.

Ο κύριος Δημήτρης Παπανικολάου με σύνθημα του

Να είστε άνθρωποι με αξίες

και

Οι αδύναμοι κοροϊδεύουν, οι δυνατοί βοηθάνε!“,

καθήλωσε μαθητές, εκπαιδευτικούς και γονείς με μία βιωματική ομιλία με θέμα τον Αυτισμό. Μία ομιλία η οποία βασίστηκε σε προσωπικές εμπειρίες, συναισθήματα και ιστορίες. Ο κύριος Παπανικολάου μοιράστηκε προσωπικά ταξίδια, προκλήσεις που έχει αντιμετωπίσει, και τον τρόπο με τον οποίο αυτές οι εμπειρίες τον διαμόρφωσαν, τον επηρέασαν και τον καθόρισαν. Μέσω αυτής της προσωπικής προσέγγισης, οι μικροί μαθητές μας, οι εκπαιδευτικοί αλλά και οι γονείς αναγνώρισαν την αυθεντικότητα του και επηρεάστηκαν έντονα από τα μηνύματα που προσπάθησε να μεταδώσει.

Συμπαραστάτες αυτής της προσπάθειας ήταν ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων της Σχολικής Μονάδας, με πρόεδρο τον κύριο Ηλιάδη Γεώργιο και πρωτεργάτης αυτής της προσπάθειας η κυρία Βασιλειάδου Σημέλα, η οποία ανέλαβε την επικοινωνία με τον κύριο Παπανικολάου. Ευχαριστούμε επίσης θερμά τον Δήμο Εορδαίας και την Αντιδήμαρχο Παιδείας κυρία Κάτσιου, τον κύριο Καραγκιόζη Νίκο, από το Κέτερινγκ Αμβροσία, ο οποίος μετέφερε καρέκλες και σκίαστρο στην Σχολική Μονάδα για την κάλυψη των αναγκών μας.

1 1 2 1 3 2 4 1 6 1 7 8 9 10 11 12 13

Το γαϊτανάκι μας

Μαρ 202419

Το γαϊτανάκι είναι χορός, που χορεύεται κυρίως την περίοδο της αποκριάς. Οι συμμετέχοντες χορεύουν γύρω από ένα κοντάρι δεμένο με πολύχρωμες κορδέλες.

Ο κάθε συμμετέχοντας κρατάει στο χέρι του μία από αυτές, και έτσι κατά την περιστροφή τους οι κορδέλες τυλίγονται στο κοντάρι.

Σύμφωνα με την παράδοση συμβολίζει το πνεύμα συναδέλφωσης, αγάπης και ομόνοιας.

Ο παραδοσιακός αυτός χορός, πέρασε στη χώρα μας από τους πρόσφυγες του Πόντου και της Μικράς Ασίας.

Συμβολίζει τον κύκλο της ζωής, από τη χαρά στη λύπη, από το χειμώνα στην άνοιξη, από τη ζωή στο θάνατο, αλλά και το αντίθετο.

Οι Εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μας, την Παρασκευή 15/03/2024, χόρεψαν, τραγούδησαν και διασκέδασαν χορεύοντας το Γαϊτανάκι στην αυλή του σχολείου μας.

Ευχαριστούμε πολύ την Θρακική εστία για την ευγενική της πράξη να παραχωρήσει το γαϊτανάκι της στη Σχολική μας Μονάδα.

 

 

 

« Παλιότερα άρθραΠιο πρόσφατα άρθρα »

Καρατόσιου Θ. Γεωργία

  • 9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ
  • Ιστορικό

    Erasmus+

    Erasmus+

    Ανοίγει δρόμους....Αλλάζει ζωές

    Η βιβλιοθήκη μας

    βιβλιοθήκη

    Cyberkid

    cyberkid

    Ευρωπαϊκή Γωνιά Μάθησης

    Καταγραφή
    safer internet
    European Radio Logo
    Νοέμβριος 2024
    Δ Τ Τ Π Π Σ Κ
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    252627282930  

    Σκακιστική άσκηση

    “Γύρη” Ιστορίας

    2

    "Γύρη" Ιστορίας - Συνεργασία Σχολείων - 9ο Δ.Σ. Πτολεμαΐδας - 7ο Δ.Σ. Κομοτηνής - 3ο Δ.Σ. Π. Φαλήρου

    Translate

    Σαν σήμερα

    4/11/1821: Οι επαναστατημένοι Έλληνες νικούν τους Τούρκους στο Χαλάνδρι και στη συνέχεια καταλαμβάνουν την Αθήνα.

    Ψηφιακή Πλατφόρμα E-me

    eme

    9ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΠΤΟΛΕΜΑΪΔΑΣ

    Το 9ο Δημοτικό Σχολείο Πτολεμαΐδας βρίσκεται στην βόρεια είσοδο της πόλης επί της οδού Καραζάνου 3. Λειτουργεί ως 11/θέσιο Δημοτικό Ολοήμερο Σχολείο. Στεγάζεται σε διώροφο κτίριο 2.000 τ.μ. Φοιτούν 188 μαθητές/τριες ηλικίας από 6 ως 12 ετών. Το ποσοστό αγοριών και κοριτσιών είναι περίπου ισοδύναμο. Ο μέσος όρος των μαθητών/τριών ανά τάξη είναι περίπου 18. Οι αίθουσες διδασκαλίας είναι πλήρως εξοπλισμένες με διαδραστικά συστήματα και υπολογιστές. Διαθέτει εργαστήριο υπολογιστών, εξοπλισμένο με 10 υπολογιστές νέας τεχνολογίας και 8 kit ρομποτικής lego WeDo 2.0. Στην Σχολική Μονάδα λειτουργεί τμήμα ένταξης με 14 μαθητές/τριες, οι οποίοι/οποίες έχουν γνωμάτευση από τα ΚΕΣΥ, ενώ υπάρχουν και πέντε μαθητές/τριες με παράλληλη στήριξη. Η αυλή καταλαμβάνει την έκταση των  2.000 τ.μ. κα αποτελεί έναν χώρο ο οποίος προσφέρει στιγμές παιχνιδιού, χαλάρωσης και βιωματικής μάθησης. Οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές/τριες συμμετέχουν ενεργά σε εκπαιδευτικά προγράμματα και υλοποιούν πολλές εκπαιδευτικές δράσεις.

     Η Σχολική Μονάδα στο πεδίο της εκπαιδευτικής διαδικασίας πραγματοποιεί προγράμματα και εκπαιδευτικές δράσεις με στόχο η παρεχόμενη γνώση να μην είναι στείρα αλλά να αλληλοεπιδρά με την καθημερινή ζωή των μαθητών/τριών και τα ενδιαφέροντα τους. Σημαντικό κομμάτι της διαδικασίας αυτής είναι η ενεργητική μάθηση έξω από τα στενά πλαίσια της τάξης καθώς προάγει τη συνεργασία, την αυτονομία και την πρακτική εφαρμογή των γνώσεων, πραγματοποιώντας δράσεις:

    Εκδρομές στον Φυσικό Περίγυρο: Διοργανώνονται εκδρομές σε φυσικούς χώρους, όπως πάρκα και δάση, για να μάθουν οι μαθητές για τη βιοποικιλότητα, το περιβάλλον και τη βιολογία (ποτάμι Φλώρινας, Λίμνες Πρεσπών, ορεινή πεζοπορία στην τοποθεσία Κουρί έξω από την πόλη της Πτολεμαΐδας, περιήγηση στην πόλη της Πτολεμαΐδας).

    Επισκέψεις σε Μουσεία και Πολιτιστικά Κέντρα: Διοργανώνονται επισκέψεις σε μουσεία και άλλα πολιτιστικά κέντρα για την ενίσχυση της καλλιτεχνικής και ιστορικής παιδείας των μαθητών (Επισκέψεις στο Παλαιοντολογικό Μουσείο της Πτολεμαΐδας, στους αρχαιολογικούς χώρους της Βεργίνας).

    Εκπαιδευτικά Προγράμματα σε Επιχειρήσεις:  Διοργανώνονται επισκέψεις σε επιχειρήσεις ή βιομηχανικές μονάδες για να κατανοήσουν οι μαθητές τις εφαρμογές των μαθημάτων τους στον επαγγελματικό κόσμο (Επισκέψεις σε οινοπαραγωγικές βιομηχανίες όπως το Κτήμα Άλφα, σε μονάδες της Δημόσιας Επιχείρησης Ηλεκτρισμού).

    Έρευνα στην Κοινότητα – Συμμετοχικές δράσεις: Πραγματοποιούνται έρευνες στην τοπική κοινότητα τους, εξερευνώντας κοινωνικά, πολιτιστικά ή περιβαλλοντικά ζητήματα (Η γνωριμία με το παρελθόν του πληθυσμού της περιοχής, λόγω προσφυγικής καταγωγής, οδήγησε σε έκθεση λαογραφικού υλικού και παλαιών αντικειμένων τα οποία υπήρχαν στην κατοχή προγόνων των μαθητών/τριών της Σχολικής Μονάδας. Με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών/τριών και την καλλιέργεια της εν συναίσθησης τους, η Σχολική Μονάδα διοργανώνει εθελοντικές δράσεις αγάπης όπως η κατασκευή πασχαλινών λαμπάδων και η προσφορά τους στον σύλλογο γονέων ΑΜΕΑ, η κατασκευή και αποστολή ευχετήριων καρτών στην  ογκολογική πτέρυγα της παιδιατρικής κλινικής του ΑΧΕΠΑ, η επίσκεψη αλλά και η φιλοξενία του Ειδικού Σχολείου Πτολεμαΐδας).

    IMG 20240121 092832  IMG 20240121 092846  IMG 20240121 092842 IMG 20240121 092442 IMG 20240121 092439 IMG 20240121 092434 IMG 20240121 092447 IMG 20240121 092151 IMG 20240121 092155 IMG 20240121 092222

    Χάρτης και πλήρη στοιχεία του σχολείου



    Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
    Αντίθεση
    Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων