Στα πλαίσια του προγράμματος βιβλία σε ρόδες το Τ.Ε. επέλεξε το σάκo «Θάλασσα» με τη σκέψη
ότι ο,τιδήποτε έχει να κάνει με τη θάλασσα και τα θαυμαστά της πλάσματα είναι προσφιλές στα παιδιά. Και πράγματι έτσι ήταν .
Διαλέξαμε μέσα από αρκετά «θαλασσινά» βιβλία που διαβάσαμε
το «Γατοβουτηχτή» της Σοφίας Ζαραμπούκα.
Αφού έγινε η ανάγνωση από τη δασκάλα και έπειτα αποσπασματικά από τα παιδιά,
ακολούθησε νοηματική και γραμματική επεξεργασία του κειμένου.
Παρατήρησα ότι οι μαθητές ήταν πολύ πρόθυμοι να συμμετέχουν σε όλη αυτή τη διαδικασία
που μας χρειάστηκε περίπου όλη την εβδομάδα
για να την ολοκληρώσουμε.
Επίσης ήταν πολύ ευχάριστο για μένα ότι εμβάθυναν στην ιστορία
και εύκολα αποκωδικοποίησαν τα νοήματα και τα διδάγματα της ιστορίας.
Η εκπαιδευτικός της Τ.Ε Γ.Γεωργαλή
ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ ΣΤΗ ΓΛΩΣΣΑ – Β ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ
ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ ΦΙΛΑΝΑΓΝΩΣΙΑ -ΒΙΒΛΙΑ ΣΕ ΡΟΔΕΣ
ΜΕ ΤΟ ΠΑΡΑΜΥΘΙ Ο ΓΑΤΟΒΟΥΤΗΧΤΗΣ-Σοφία Ζαραμπούκα (βασισμένο στην ύλη της γλώσσας της Β Δημοτικού)
ΒΗΜΑΤΑ
1η ΗΜΕΡΑ :ΑΝΑΓΝΩΣΗ- ΚΑΤΑΝΟΗΣΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ-ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΟΣ ΕΜΠΛΟΥΤΙΣΜΟΣ
1.Ξεφύλλισμα του βιβλίου από τα παιδιά βλέποντας τις εικόνες ,συζητώντας για το περεχόμενό του.
2.Ανάγνωση από το δάσκαλο και απόδοση του νοήματος με ερωτήσεις.
3. Ανάγνωση από τα παιδιά κομμάτι κομμάτι και σχολιασμός εικόνων. Επίσης – κάτι πολύ ευχάριστο-ανάσυρση προσωπικών αναμνήσεων των παιδιών από καλοκαιρινές τους διακοπέςκαι από τη γνωριμία τους με το θαυμαστό στα μάτια τους και όχι μόνο , ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΚΟΣΜΟ και τα πλάσματά του.
4. Συλλογή «θαλασσινών» λέξεων.
6.Σχηματισμός προτάσεων , προφορικάκαι έπειτα γραπτά με «θαλασσινές» λέξεις και εκφράσεις.
2η ΗΜΕΡΑ : ΕΠΕΞΕΡΓΑΣΙΑ –ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ
1.Κατηγοριοποίηση και ταξινόμηση των λέξεων σε ομάδες:
ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΑ ΡΗΜΑΤΑ
ΑΡΣΕΝΙΚΑ ΘΗΛΥΚΑ ΟΥΔΕΤΕΡΑ
-ης / ες -η / -ες -ι / ια -ω / μαι
-ος / οι -α -ο / α -εις / -ει
γατοβουτηχτ-ής ψάρ–ι καλαμάρ-ια βουτά-ω βάρκ-α
κολυμπά-ει βυθ-ός τσιμπά-ει οξυγόνο ουζάκι μαρίδα φύκ-ια κοράλλ–ι υποβρύχιο
μεγάλ-ο ψάρ-ι
2.Επισήμανση και διδασκαλία δίψηφων φωνέντων και σύμφωνων καθώς και συνδυασμών
μπ |
ντ |
γκ |
γγ |
τσ |
τζ |
μπαρμπούνια |
δόντια |
|
φεγγάρι |
τσιμπάει |
|
|
|
|
|
|
|
αι |
ει |
οι |
ου |
|
|
αχινοί |
ουρανός |
|
|
|
|
αυ |
ευ |
ναύτης |
|
|
|
3. Σύνθεση προτάσεων με τις παραπάνω λέξεις και επέκταση προτάσεων με βοηθητικές λέξεις:
πού, πώς,πότε, γιατί , με ποιον , γιατί
(O Γατοβουτηχτής βούτηξε στο βυθό με τη μάσκα για να βρει το φίλο του το καλαμάρι.)
4. Διδασκαλία συμφώνων που συγχέουνται εύκολα από τους μικρούς μαθητές:β,δ φ-β ψ-ζ-ξ
Υπαγόρευση λέξεων που τα περιέχουν και γράψιμό τους στα τετράδια από τους μαθητές .Ρωτώ ποια λέξη έχει δ απαντούν: το μύδι ή τι έχει η λέξη βυθός και σηκώνουν καρτελάκια που έχουν ζωγραφισμένα το β και θ ή βάζουν στο μαγνητικό πίνακα το καταλληλο σύμφωνο.
3η ΗΜΕΡΑ: ΓΡΑΦΗ ΜΙΚΡΟΥ ΚΕΙΜΕΝΟΥ –ΖΩΓΡΑΦΙΚΗ
1.Συγκέντρωση των προτάσεων που είχαμε γράψει την προηγούμενη και σύνθεση μικρού κειμένου με AΡΧΗ-ΜΕΣΗ –ΤΕΛΟΣ.
2.Ζωγραφική θαλασσινών τοπίων από τα παιδιά και απόπειρα κατασκευής ταμπλώ με τις ζωγραφιές και τις εργασίες μας.
Αφήστε μια απάντηση