Η μοντέρνα Τέχνη παντρεύεται με τη λογοτεχνία από τους μαθητές της Δ1 τάξης
Το βιβλίο της Σοφίας Ζαραμπούκα Λυσιστράτη με τις πολύχρωμες ολοσέλιδες, όλο χιούμορ ζωγραφιές της και με πολύ απλά λόγια, που διηγείται στα παιδιά την υπόθεση από μερικές κωμωδίες του σατιρικού ποιητή Αριστοφάνη προκάλεσε τους μαθητές εικαστικά
Από το κομμάτι του βιβλίου που μιλά για την Ειρήνη και τη Λυσιστράτη, τονίζοντας το αντιπολεμικό τους πνεύμα εκτυπώθηκαν έγχρωμα οι σελίδες και οι ήρωες μοιράστηκαν σε κεφάλια και σώματα
Στη συνέχεια…
με αφορμή τη Λυσιστράτη…
1η δραστηριότητα: τα παιδιά κλήθηκαν να αναπαραστήσουν με το σώμα και το πρόσωπο τους τα βασικά συναισθήματα χαρά, λύπη, θυμός, φόβος και κατόπιν να παρατηρήσουν την έκφραση του προσώπου αλλά και άλλα σημεία όπως πόσο ανοιχτό, κλειστό ήταν το σώμα , πόσο ένταση είχε..
2η δραστηριότητα: τα παιδιά κλήθηκαν σε ομάδες να παρουσιάσουν μια ειρηνική σκηνη και μια πολεμική σαν να πρόκειτο για φωτογραφία. Τους ζητήθηκε να σκεφτούν ένα βασικό συναίσθημα και να μπουν νοητά σε μια φωτογραφία. Τα παιδιά έμειναν ακίνητα παίρνοντας μια στάση στο χώρο.
3η δραστηριότητα : διαβάστηκε η Λυσιστράτη και τα παιδιά παρατήρησαν τις εικόνες καθώς και τα πρόσωπα αλλά και τα σώματα των ηρώων
4η δραστηριότητα: μοιράστηκαν σε ομάδες χαρτάκια με κεφάλια ή σώματα ηρώων και τα παιδιά κλήθηκαν να δημιουργήσουν ένα κολάζ όπου θα έπρεπε να φανταστούν ένα ταιριαστό σώμα, κεφάλι αλλά και περιβάλλον όπου βρίσκονταν οι ήρωες ( ειρηνικό ή πολεμικό) τους ζητήθηκε να θυμηθούν τις παραπάνω δραστηριότητες (1,2) έτσι ώστε να δημιουργήσουν ταιριαστά περιβάλλοντα και μέλη σώματος.
5η δραστηριότητα : Αφήγηση σε ομάδες ; τα παιδιά με αφορμή τα δικά τους κολαζ σκέφτηκαν μια φανταστική ιστορία όπου πρωταγωνιστής ήταν ο συγκεκριμένος ήρωας του κολαζ. Σε ομάδες των 4αρων έκαναν αφήγηση όπου ο ένας συμπλήρωνε την αφήγηση του προηγούμενου αυτοσχεδιαστικά.
Τα παιδιά δούλεψαν με πολύ μεγάλο ενδιαφέρον και πρωτοτυπία.
ΠΑΤΗΣΤΕ ΣΤΗΝ ΕΙΚΟΝΑ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΤΑ ΕΡΓΑ ΤΩΝ ΠΑΙΔΙΩΝ
Ετικέτες: Εικαστικά
Αφήστε μια απάντηση