Στα πλαίσια του εκπαιδευτικού προγράμματος εξοικείωση των παιδιών με την ιδέα και την εικόνα της αναπηρίας όπου συμμετέχουν όλες οι τάξεις η κάθε μια με τις δραστηριότητες της ,  ένας από τους στόχους του προγράμματος είναι και η αντίληψη της σημασίας της μη λεκτικής επικοινωνίας και η απόκτηση θετικής στάσης των μαθητών προς τα άτομα με κώφωση και τη γλώσσα τους.

Τα άτομα με αισθητηριακές  αναπηρίες, όπως κώφωση, αντιμετωπίζουν προβλήματα στην αποτελεσματική και αμφίδρομη επικοινωνία με τους άλλους, κάτι που τους περιθωριοποιεί και τους καθιστά μια ευαίσθητη κοινωνική ομάδα με ιδιαίτερες ανάγκες.

Η δημιουργία της Ελληνικής Νοηματικής Γλώσσας (Ε.Ν.Γ.) τους έδωσε έναν πλούσιο και αποτελεσματικό κώδικα με τη βοήθεια του οποίου μεταφέρουν μηνύματα και επικοινωνούν μεταξύ τους και με τους άλλους

Αποφασίσαμε λοιπόν να έρθουμε σε επαφή και να γνωρίσουμε την  Ε.Ν.Γ. και το Ελληνικό Δακτυλικό Αλφάβητο.

Μέσα από την  ομαδοσυνεργατική ,διαθεματική, βιωματική προσέγγιση του θέματος

θέσαμε ως στόχους

ΓΝΩΣΤΙΚΟΥΣ

– Να ανακαλύψουν την ύπαρξη μιας  ιδιαίτερης κοινότητας, αυτής των Κωφών και να γνωρίσουν τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν.

Να κατανοήσουν οι μαθητές τη γλώσσα του σώματος σαν μέσο επικοινωνίας και να τη συνδέουν με συναισθήματα.

– Να μάθουν ν’ αναγνωρίζουν τις εκφράσεις του προσώπου

– Να γνωρίσουν τα βασικά στοιχεία του Ελληνικού Δακτυλικού Αλφάβητου.

ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥΣ

–  Εργασία σε ομάδες ανάλογα με τις δεξιότητες  και τα ταλέντα τους

-Ανάπτυξη πρωτοβουλίας από τους μαθητές, συνεργασίας και δημιουργικής δράσης

ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΟΥΣ

–       Να ευαισθητοποιηθούν και να ενεργοποιηθούν σε θέματα ισότητας των ευκαιριών και ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

– Να υιοθετήσουν θετικές στάσεις και συμπεριφορές  απέναντι στα άτομα με ιδιαιτερότητες.

– Να έρθουν σε επαφή με τα ίδια τα συναισθήματά τους διερευνώντας μορφές έκφρασης των ανθρώπινων συναισθημάτων

ΨΥΧΟΚΙΝΗΤΙΚΟΥΣ

–    Να εκφραστούν δημιουργικά μέσα από τη    δραματοποίηση , το παιχνίδι ρόλων,το θεατρικό παιχνίδι .

ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ

Παρακολουθήσαμε βίντεο με το Ελληνικό Δακτυλικό Αλφάβητο ,  βιντεάκια όπου αντιληφθήκαμε το μέγεθος του αποκλεισμού των ατόμων με κώφωση και όχι μόνο, διαβάσαμε βιβλία με θέμα την κωφότητα και  από το blog του σχολείου αλλά και από παρουσιάσεις από  συγγραφείς παιδικών βιβλίων , παίξαμε παιχνίδια, μελετώντας τη δυνατότητας της έκφρασης του προσώπου και αποδώσαμε στη νοηματική θεατρικές παραστάσεις αλλά και κείμενα βιβλίων,εκφραστήκαμε εικαστικά ,κολλήσαμε χαρτοταμπλό με το ελληνικό δακτυλικό αλφάβητο στο διάδρομο του σχολείου και τέλος ετοιμάζουμε ένα βιντεάκι και προετοιμάζουμε την επίσκεψη μας στο ειδικό σχολείο κωφών Αργυρούπολης και η συνέχεια έπεται…..η εμπειρία μας ως εδώ είναι μοναδική !

Το αλφάβητο της νοηματικής

Απόδοση  θεατρικών παραστάσεων ή κειμένων βιβλίων στη  νοηματικής από τους μαθητές

Κόμικς από τους μαθητές από το βιβλίο Φίλοι,φως φανάρι

Σας προτείνουμε μερικά από τα βίντεο που είδαμε!

Μπορείτε να τα δείτε μαζί με τους μαθητές σας , η υποστήριξή σας κρίνεται απαραίτητη.

Από την εκπομπή του Κ. Μπαξεβάνη “το κουτί της Πανδώρας”

1

2

Ετικέτες: ,

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *