2 Ιαν 2013

Μια ημέρα παρέα με τους μαθητές του Εδικού σχολείου Τυφλών Καλλιθέας

Συντάκτης: 95o ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΑΘΗΝΩΝ | Κάτω από: Δράσεις, Εκπαιδευτικά προγράμματα, Εξοικείωση με την ιδέα και την εικόνα της αναπηρίας -διαφορετικότητας, Μαθησιακές δυσκολίες

Στα πλαίσια του  εκπαιδευτικού προγράμματος «εξοικείωση των παιδιών με την ιδέα και την εικόνα της αναπηρίας» , είχαμε προγραμματίσει μια επίσκεψη στο ειδικό σχολείο τυφλών Καλλιθέας.

Στο Κ.Ε.Α.Τ λειτουργεί το 10/θέσιο Ειδικό Δημοτικό Σχολείο – Νηπιαγωγείο Τυφλών Καλλιθέας. Είναι το μεγαλύτερο σχολείο για παιδιά με προβλήματα όρασης στην Ελλάδα, ανήκει στο Υπουργείο Παιδείας & Δια Βίου Μάθησης από το 1981 και χρηματοδοτείται μέσω της 12ης Σχολικής Επιτροπής του Δήμου Καλλιθέας.
Δέχεται για εγγραφή παιδιά απ’ όλη την Ελλάδα, με μερική ή ολική απώλεια όρασης, ηλικίας 4 έως 14 ετών.
Το σχολείο στηρίζεται από το Κ.Ε.Α.Τ. με ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, όπως Κοινωνική Λειτουργό, Ψυχολόγο, Παιδαγωγό και εκπαιδευτή κινητικότητας.
Το Κ.Ε.Α.Τ. αναλαμβάνει επιπλέον, την μεταφορά των μαθητών, την διατροφή τους και την παροχή εκπαιδευτικού υλικού.
Για την προσαρμογή και μεταγραφή των σχολικών βιβλίων στο σύστημα Braille, στο σχολείο εργάζεται μια εκπαιδευτικός, ενώ για την ανάγλυφη εικονογράφηση των σχολικών βιβλίων καθώς και τη δημιουργία ειδικού εποπτικού υλικού είναι αποσπασμένοι δύο εκπαιδευτικοί.
Το σχολείο οργανώνει προγράμματα συνεκπαίδευσης (ένταξης), όπου ολόκληρη η τάξη ή και ατομικά τα παιδιά συνεκπαιδεύονται σε τάξεις των κοινών σχολείων με την παράλληλη στήριξη ειδικού δασκάλου. Λειτουργούν επίσης τμήματα φυσιοθεραπείας, εργο-θεραπείας, ειδικής φυσικής αγωγής, μουσικής και καλλιτεχνικών.
Συνεργάζεται με ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα και δέχεται για πρακτική εξάσκηση τους μετεκπαιδευόμενους δασκάλους στο Μαράσλειο Διδασκαλείο, αλλά και μεταπτυχιακούς φοιτητές που ειδικεύονται στην εκπαίδευση των ατόμων με προβλήματα όρασης.
Οι δάσκαλοι που εργάζονται στο σχολείο έχουν όλοι ειδικευτεί στην εκπαίδευση των ατόμων με προβλήματα όρασης.

Η ημέρα που περιμέναμε έφτασε , και ήταν για εμάς, θέλουμε να πιστεύουμε και για τους μαθητές και δασκάλους  του ειδικού σχολείου, ξεχωριστή,  «μοναδική» όπως μας είπαν με μια φωνή οι μαθητές μας.

Μας υποδέχθηκαν με πολύ χαρά , νιώσαμε τόσο οικεία σαν νάμαστε φίλοι από τα παλιά , μας φιλοξένησαν στις τάξεις τους, μας έδειξαν τη μπράιγ, μας τραγούδησαν, παίξαμε κουκλοθέατρο , κάναμε προσομοίωση κινητικότητας, επισκεφτήκαμε τους κοιτώνες τους, το τυπογραφείο που γράφονται τα βιβλία τους στη μπραάγ και παίξαμε όλοι μαζί στον παιχνιδότοπό τους.

Όταν ήρθε η ώρα να φύγουμε τα παιδιά  στεναχωρέθηκαν πολύ , αλλά η υπόσχεση ότι θα ξαναβρεθούμε   στο δικό μας σχολείο μετά τις γιορτές  τους χαροποίησε ιδιαίτερα.

Τους περιμένουμε με πολύ χαρά,  για να τους δείξουμε με τη σειρά μας,  με τα μάτια της ψυχής , το δικό μας σχολείο .

Γι αυτήν τη μοναδική ημέρα θέλουμε εκτός από τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς του σχολείου , να ευχαριστήσουμε ιδιαιτέρως την κ. Κ. Πλόκα,  που  οργάνωσε αυτή τη συνάντηση με διακριτικότητα και ευαισθησία και αντιπροσώπευσε όλους εκείνους τους ξεχωριστούς ανθρώπους που πρέπει να βρίσκονται κοντά στα άτομα με αναπηρία . Τον κ. Σ. Μπαλάσκα για την υπομονή και την κατανόηση του κατά την ξενάγηση μας στο τυπογραφείο του ΚΕΑΤ  και το διευθυντή του σχολείου κ. Φ .Κατσούλη για τη φιλοξενία του.

Η αντίδραση των μαθητών μας,  μας επιβεβαίωσε αυτό που πιστεύουμε,  πως η αναπηρία δεν πρέπει νάναι ταμπού αλλά πρόκληση -πρόσκληση για αποδοχή!

    Η χριστουγεννιάτικη κάρτα που τους στείλαμε  με μια κρητική μαντινάδα , σε γραφή μπράιγ και ανάγλυφο το χριστουγεννιάτικο δέντρο.(από την  Ε1 τάξη και τη δασκάλα τους κ. Κουφάκη)

    Αφήστε μια απάντηση