Μαρ 05
Συμμετοχή στο διαγωνισμό Bebras
Τις τελευταίες μέρες οι μαθητές της Δ έως και της ΣΤ τάξης του σχολείου συμμετέχουν στον μαθητικό διαγωνισμό Bebras®.
Ο διαγωνισμός Bebras (προφέρεται «Μπέμπρας» και σημαίνει «Κάστορας» στα Λιθουανικά) αποτελεί, σήμερα, μια διεθνή πρωτοβουλία της ομώνυμης κοινότητας (Bebras®), με σκοπό την προώθηση της Πληροφορικής και της Υπολογιστικής Σκέψης μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών όλων των ηλικιών.
Διοργανώνεται σε σχολεία, με χρήση υπολογιστών ή φορητών συσκευών, για διάφορες ηλικιακές ομάδες και υπό την επιτήρηση εκπαιδευτικών. Η συμμετοχή στον διαγωνισμό Bebras έχει διάρκεια 45 λεπτά της ώρας και περιλαμβάνει την απάντηση 15 σύντομων προβλημάτων ή ερωτήσεων πολλαπλών επιλογών που απαιτούν την εφαρμογή λογικής και υπολογιστικής σκέψης.
Παραδείγματα θεμάτων μπορείτε να δείτε εδώ.
Θέματα παλαιότερων διαγωνισμών εδώ.
Φεβ 07
Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη
Ενημέρωση σχετικά με την εποχική γρίπη
Με αφορμή την εμφάνιση της εποχικής γρίπης, συστήνονται οι ακόλουθες οδηγίες με σκοπό την πρόληψη της εξάπλωσής της:
Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε
επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα
πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.
Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες
ατομικής υγιεινής, όπως:
Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου
μόλυνσης.
Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων
προσωπικών αντικειμένων.
Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του
αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους
κάδους απορριμμάτων. Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση
με το στόμα.
Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό
ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με
αλκοόλη.
Ιαν 29
Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα

Δεν εκπλήσσεται κανείς για την τεράστια επιτυχία αυτού του βιβλίου. Λίγο μετά την έκδοσή του, το 2006, κυκλοφορούσε σε 24 χώρες, ήταν υποψήφιο για το Ottakar’s Children’s Book Award της ίδιας χρονιάς ενώ αμέσως πουλήθηκαν και τα κινηματογραφικά δικαιώματα.
Ο τίτλος είναι παραπλανητικός. Δεν πρόκειται για την ιστορία ενός αγοριού πριν τον ύπνο, στο ασφαλές και ειρηνικό περιβάλλον του σπιτιού. Είναι μια ιστορία για το Ολοκαύτωμα, γραμμένη με τον πιο ευφάνταστο και πρωτότυπο τρόπου που θα μπορούσε να συλλάβει ένας συγγραφέας που απευθύνεται (και) σε παιδιά. Ο Μπρούνο, ένα αγόρι εννιά χρονών, είναι γιος ενός Ναζί. Ο Πατέρας του (με κεφαλαίο π) είναι ένας αυστηρός και προσηλωμένος στο καθήκον και τη φασιστική ιδεολογία διοικητής. Στο σπίτι του μικρού Μπρούνο μπαινοβγαίνει ο Φύρης (ο Φύρερ) και μια πολύ όμορφη γυναίκα, μια Εύα. Το πενταώροφο σπίτι της οικογένειας στο Βερολίνο στεγάζει την οικογενειακή ευτυχία. Πρωταγωνιστές ο Μπρούνο και η μεγαλύτερη αδερφή του η Γκρέτελ, («Μια Καταδικασμένη Περίπτωση», κατά τον Μπρούνο), η Μητέρα και ο Πατέρας που επιβάλλουν μια αυστηρή πειθαρχία, για το καλό όλων και της πατρίδας, η Μαρία, η υπηρέτρια, και το υπόλοιπο υπηρετικό προσωπικό.
Μια μέρα του 1943 η γαλήνη διαταράσσεται όταν ο Φύρης αναγκάζει τον εκλεκτό διοικητή του να μετακομίσει στο Άουσβιτς. Το σπίτι τους είναι δίπλα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης. Από το παράθυρο του δωματίου του ο Μπρούνο βλέπει το συρματόπλεγμα. Δεν ξέρει όμως περί τίνος πρόκειται. Η κοινωνική και εξερευνητική του φύση καταπιέζεται στο νέο περιβάλλον. Έχει χάσει τους κολλητούς του φίλους, το τεράστιο σπίτι που έδινε πλήθος ευκαιρίες εξερεύνησης, το χαρούμενο πανηγύρι του Βερολίνου. Στην απέραντη μοναξιά αυτού του τόπου ο Μπρούνο βρίσκει διέξοδο στις εξερευνήσεις έξω από το νέο σπίτι του οι οποίες τον οδηγούν σε ένα σημείο του στρατοπέδου όπου η επιτήρηση είναι χαλαρή. Εκεί συναντά έναν κρατούμενο, ένα Εβραιόπουλο που έχει γεννηθεί, κατά σύμπτωση, την ίδια ακριβώς μέρα με τον Μπρούνο. «Είναι σα δίδυμοι» παρατηρεί ο μικρός. Μια δυνατή και κρυφή (αναγκαστικά) φιλία αναπτύσσεται ανάμεσα στα δυο αγόρια, με το συρματόπλεγμα πάντα ανάμεσά τους. Να όμως που σε αυτό το σημείο το συρματόπλεγμα είναι λίγο χαλαρά στερεωμένο στη γη. Μια μικρή τρύπα αφήνει το παιδικό χεράκι να περάσει για να δώσει μια φέτα ψωμί και λίγο τυρί στον φίλο. Αφήνει χώρο για να κρατήσει για λίγο ο ένας το χέρι του άλλου. Για να περάσει, στο τέλος, ο Μπρούνο στην άλλη πλευρά, να γνωρίσει τον κόσμο του φίλου του, τον κόσμο με τις ριγέ πιτζάμες. Ο κίνδυνος της αποκάλυψης παραμονεύει. Δεν τολμά κανείς να φανταστεί τι θα κάνει ο Πατέρας αν καταλάβει το ατόπημα του γιου. Υπάρχει όμως κι ένας μεγαλύτερος κίνδυνος που παραμονεύει πίσω από το σιδερένιο συρματόπλεγμα.
Πρόκειται για ένα συναρπαστικό βιβλίο που διαβάζεται απνευστί. Η σύλληψη της πλοκής είναι ευφυής, έστω κι αν ελέγχεται, σε κάποια σημεία, για την αληθοφάνειά της. Το μεγαλύτερο πλεονέκτημα όμως είναι η γραφή και οπτική της αφήγησης. Οι πιο σκληρές αλήθειες υπονοούνται και διαγράφονται μέσα από την οπτική του εννιάχρονου ήρωα. Μια οπτική γνήσια παιδική, έως και αφελής. Ο μικρός διυλίζει τα πάντα μέσα από την προσωπική του ματιά και τις ανησυχίες ενός εννιάχρονου. Η αδερφή που κάνει την έξυπνη, η κουπαστή στο μεγάλο σπίτι που προσφέρεται για καταπληκτική τσουλήθρα, οι αντιπαθητικοί στρατιωτικοί που παρελαύνουν στο σπίτι, ο Πατέρας που λάμπει στην καλογυαλισμένη στολή του, η διάθεση για εξερεύνηση, ο νέος τόπος που είναι ένα άγνωστο «Ουσβιτς», μακριά από το Βερολίνο. Αλλά πού βρίσκεται ακριβώς; Στη Γερμανία; Οι ριγέ στολές των κρατουμένων είναι αξιοζήλευτες άνετες πιτζάμες. Από την άλλη ο ήρωας είναι ένας γνήσιος επαναστάτης, κι ας μην το ξέρει.
Είναι αυτή η αφηγηματική ματιά που δίνει την πρωτοτυπία σε αυτό το μυθιστόρημα. Δεν υπάρχει κανένα στερεότυπο, δεν αναφέρονται ποτέ οι λέξεις στρατόπεδο, εθνικοσοσιαλισμός, ούτε καν πόλεμος. Όλα υπονοούνται και αναδεικνύονται ακόμη πιο έντονα μέσα από την άγνοια και το ανυποψίαστο βλέμμα του Μπρούνο.
Όλοι οι ήρωες διαγράφονται πειστικοί συνθέτοντας μια μικρή τοιχογραφία των βασικών προσώπων του δράματος που λέγεται Ολοκαύτωμα. Σκηνές δυνατές, εύκολα τις φαντάζεται κανείς στον κινηματογράφο.
Στρωτή η μετάφραση της Αριάδνης Μοσχονά, διατηρεί έναν ρυθμό με τις σκόπιμες επαναλήψεις και τις εναλλαγές μακροπερίοδου και σύντομου λόγου, αφηγηματικών και διαλογικών μερών.
Ο Τζόν Μπόιν γεννήθηκε στην Ιρλανδία το 1971. Σπούδασε φιλολογία στο Trinity College, στο Δουβλίνο, και παρακολούθησε σεμινάρια δημιουργικής γραφής στο University of East Anglia, στο Norwich, όπου και δίδαξε αργότερα. Ζει στο Δουβλίνο. Έχει γράψει τέσσερα μυθιστορήματα για ενήλικες. Αυτό είναι το πρώτο του βιβλίο για παιδιά, αλλά στην πραγματικότητα είναι και για ενήλικες.
Είναι πολύ δύσκολο να περιγράψεις την ιστορία αυτού του βιβλίου. Συνήθως στο οπισθόφυλλο δίνουμε κάποια στοιχεία για την πλοκή, στην περίπτωσή μας όμως πιστεύουμε πως αυτό θα χαλάσει τις εκπλήξεις που κρύβονται στο κείμενο-και είναι πολλές. Πιστεύουμε πως είναι σημαντικό να αρχίσεις να το διαβάζεις χωρίς να ξέρεις ποιο είναι το θέμα του.
Αν πάντως αρχίσεις να το διαβάζεις, θα πας μια μεγάλη βόλτα μ’ ένα αγόρι που λέγεται Μπρούνο. Και αργά ή γρήγορα θα βρεθείς, μαζί με τον Μπρούνο, μπροστά σε ένα συρματόπλεγμα και θα γνωρίσεις ένα αγόρι που ζει από την άλλη πλευρά του συρματοπλέγματος.
Συρματοπλέγματα σαν αυτό υπάρχουν σε όλα σχεδόν τα μέρη του κόσμου. Ευχόμαστε όμως ποτέ στη ζωή σου να μη βρεθείς μπροστά σε κάποιο από αυτά.
Το «Αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα» αποτελεί εκδοτικό φαινόμενο, καθώς η αγγλική του έκδοση έχει πουλήσει 135.000 αντίτυπα από τον Ιανουάριο του 2006, που πρωτοκυκλοφόρησε, θα εκδοθεί σε 24 χώρες, ήταν υποψήφιο για δύο από τα σημαντικότερα βραβεία παιδικής λογοτεχνίας και σύντομα πρόκειται να γίνει ταινία από τη Miramax/Disney.
«Διαβάζω κι ανοίγω τα μάτια μου στον κόσμο»
Αγαπητέ/ή αναγνώστη/στρια
Καθώς διάβαζες το βιβλίο σου, χωρίς να το καταλάβεις, ανέπτυ-
ξες έναν εσωτερικό διάλογο με τους ήρωες, μπήκες στη θέση
τους, έκρινες τις απόψεις τους, συνέδεσες όσα εξιστορούνται
στο βιβλίο με αυτά που ενδέχεται να συμβαίνουν δίπλα σου, συ-
γκινήθηκες, προβληματίστηκες, μοιράστηκες και συζήτησες με
φίλους και φίλες τις σκέψεις που δημιουργήθηκαν στο μυαλό
σου κατά τη διάρκεια της ανάγνωσης.
Κάθε μυθιστόρημα, εκτός από την απόλαυση που προσφέρει
στον αναγνώστη, κρύβει κάτω από τις γραμμές του πολλά ακόμα
θέματα που έχουν σχέση με το περιεχόμενό του. Αυτά τα «άλλα»
θέματα επιδιώκει να αναδείξει το έντυπο που συνοδεύει το βι-
βλίο σου, ώστε να γίνει η ανάγνωση περισσότερο δημιουργική.
Οργανώσαμε για σένα ποικίλες δραστηριότητες, γιατί πιστεύου-
με ότι θα σε βοηθήσουν να ξεμπερδέψεις τα νήματα που κινούν
την πλοκή του βιβλίου και τοποθετούν αυτή τη φανταστική ιστο-
ρία στον κόσμο που ζεις.
KΛIK ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΒΡΕΙΤΕ ΤΑ ΝΗΜΑΤΑ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ , Μ.ΝΤΕΚΑΣΤΡΟ
Το αγόρι με τη ριγέ πιτζάμα ΣΤΗ ΜΕΓΑΛΗ ΟΘΟΝΗ
https://www.youtube.com/watch?v=uUqG5GvH00c
Το τρέιλερ της ταινίας υποτιτλισμένο στα ελληνικά. Η ακριβής μετάφραση του αγγλικού τίτλου είναι «Το αγόρι με τις ριγέ πιτζάμες» αλλά στην ελληνική αγορά κυκλοφόρησε ως «Το αγόρι πίσω από το συρματόπλεγμα». Η ταινία κυκλοφορεί και στο διαδίκτυο.
Η ταινία μάς μεταφέρει στην περίοδο του Β΄ παγκοσμίου πολέμου, όταν ο Χίτλερ και ο γερμανικός στρατός προσπαθούσαν να φτιάξουν το έθνος της «Αρίας φυλής», ποδοπατώντας άλλους λαούς.
Ο Μπρούνο είναι ένα 8χρονο αγόρι που ζει με τον πατέρα του, υψηλόβαθμο αξιωματικό του γερμανικού στρατού, τη μητέρα και την αδερφή του. Ένα παιδί σαν όλα της ηλικίας του, που του αρέσει να παίζει με τους φίλους του και να εξερευνα τον κόσμο.
Ο πατέρας ανακοινώνει στην οικογένεια οτι πρέπει να αλλάξουν τόπο να ζουν γιατί αυτο επιβάλλει η δουλειά του.
Στο καινούριο σπίτι στην εξοχή, ο Μπρούνο, αγνοώντας τις προειδοποιήσεις της μητέρας του, αποφασίζει να ανακαλύψει την περιπέτεια στο γειτονικό δάσος.
Εκεί, πίσω από ένα συρματόπλεγμα, συναντά ένα αγόρι στην ηλικία του, τον Σμουλ, και μια καταπλητική φιλία γεννιέται,
με απρόβλεπτες όμως συνέπειες…
Η απλή σκηνοθετική άποψη αλλά και το λιτό σενάριο δεν εμποδίζουν τον σκηνοθέτη να προκαλέσει συναισθηματική γροθιά στο θεατή, ιδιαίτερα με το σκληρό και απάνθρωπο φινάλε της ταινίας.
Παρότι δεν γίνεται ονομαστική αναφορά στο πιο είναι το συγκεκριμένο στρατόπεδο, καταλαβαίνουμε πως πρόκειται για το διαβόητο στρατόπεδο συγκέντρωσης Εβραίων, το Άουσβιτς.
Οι παιδικές καρδιές γεμάτες αθωότητα, ονειρεύονται τη ζωή και καταστρώνουν τα σχέδιά τους. Οι ενήλικες, όμως, έχουν άλλες προτεραιότητες..
Δεκ 19
Προστασία Προσωπικών Δεδομένων
Αυτή η ταινία δημιουργήθηκε από μαθητές και μαθήτριες ΣΤ1 τάξης, με σκοπό την ευαισθητοποίηση στους κινδύνους που ελλοχεύουν στο διαδίκτυο, αλλά και στην επαγρύπνηση και στην εγρήγορση των χρηστών, με σκοπό την προστασία των προσωπικών τους δεδομένων. Η ταινία θα συμμετάσχει στον μαθητικό διαγωνισμό του SaferInternet4Kids “Προστασία Προσωπικών Δεδομένων”, εν όψει του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2019. Το σενάριο, οι ζωγραφιές, οι κατασκευές, τα ηχητικά εφέ και τα βίντεο ανήκουν στα παιδιά, ενώ ακούγεται το μουσικό κομμάτι O Fortuna – Carmina Burana του Carl Orff.
Δεκ 10
Προγραμματισμός στο Scratch και δημιουργία παιχνιδιών
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής (ΤΠΕ) αξιοποιούν τη φαντασία τους και εκφράζονται δημιουργικά προγραμματίζοντας τα δικά τους παιχνίδια στο εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού Scratch
Δοκιμάστε τα παιχνίδια αφού διαβάσετε τις οδηγίες και μετά πατήσετε το
για μεγάλη οθόνη και το
για να αρχίσει το παιχνίδι.
Οκτ 02
ΑΣ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ
5η Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού
Στο πλαίσιο της 5ης Πανελλήνιας Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού και της Ευρωπαϊκής Ημέρας Σχολικού Αθλητισμού 2018 που για φέτος έχει σύνθημα «ΑΣ ΚΙΝΗΘΟΥΜΕ», οι μαθητές/τριες του σχολείου μας συμμετείχαν σε αθλητικές δραστηριότητες του αθλητικού κέντρου Ηλιούπολης.
Στόχος των δράσεων ήταν η ενεργοποίηση των μαθητών/τριών για συμμετοχή τους σε οργανωμένες αθλητικές δράσεις, εκτός του σχολείου, προκειμένου να αποβάλλουν την αδράνεια και την υποκινητικότητα, οι οποίες αποτελούν τις κύριες αιτίες αύξησης της παχυσαρκίας στους νέους σε όλες τις Ευρωπαϊκές χώρες.
Σεπ 27
Κλειστά αύριο όλα τα σχολεία στην Αττική , λόγω των ακραίων καιρικών συνθηκών που θα επικρατήσουν
Λόγω των ιδιαίτερα έντονων και επικίνδυνων καιρικών φαινομένων και της επαγόμενης δυσκολίας λειτουργίας των σχολείων και μετακίνησης των μαθητών, με απόφαση της Περιφερειάρχη, Ρένας Δούρου αύριο, Παρασκευή 28 Σεπτεμβρίου θα παραμείνουν κλειστά όλα τα σχολεία Α’Βάθμιας και Β’Βάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφέρειας Αττικής.
Σεπ 22
Επιμόρφωση εκπαιδευτικών σε θέματα πυρασφάλειας
Στο πλαίσιο του σχεδιασμού Πολιτικής Προστασίας του σχολείου μας ,την Πέμπτη 6 Σεπτεμβρίου, στο σχολείο μας, πραγματοποιήθηκε ενημέρωση των εκπαιδευτικών για τα βασικά μέτρα πυροπροστασίας από τον αξιωματικό του Πυροσβεστικού Σώματος και πατέρα του σχολείου μας κ. Ι.Κουσαρίδα.
Ο κ. Κουσαρίδας μας ενημέρωσε για θέματα που σχετίζονται με την πυρασφάλεια, ανέλυσε το φαινόμενο της πυρκαγιάς, τις πιθανές αιτίες πρόκλησης και τις πρώτες ενέργειες που πρέπει να γίνονται σε περίπτωση πυρκαγιάς, καθώς και τρόπους αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών.

Σεπ 19
Οι καλοκαιρινές διακοπές της ΣΤ
Στους παρακάτω συνδέσμους θα βρείτε τις συνεργατικές ιστοσελίδες του Padlet όπου οι μαθητές της ΣΤ τάξης στο μάθημα των ΤΠΕ έγραψαν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές (πραγματικές ή φανταστικές)
Για το ΣΤ1: https://padlet.com/93dimath/1up7yq0clfhb
Για το ΣΤ2: https://padlet.com/93dimath/lrxi063g9go8
Για το ΣΤ3: https://padlet.com/93dimath/apmwqpk6nsp9
Οι ιστοσελίδες είναι διαδραστικές και μπορείτε να κάνετε “like” στις δημοσιεύσεις που σας αρέσουν ιδιαίτερα.
Σεπ 18
βράβευση των μαθητών/τριών του 12ου Διαγωνισμού «Μαθηματικά και Παιχνίδι»
Η βράβευση των μαθητών/τριών του 12ου Διαγωνισμού «Μαθηματικά και Παιχνίδι» θα γίνει για τους μαθητές/τριες του σχολείου μας το Σάββατο 29 Σεπτεμβρίου 2018, από τις 13.00‐15.00μ.μ στην Αίθουσα Τελετών του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου (Πολυτεχνειούπολη Ζωγράφου, είσοδος Κατεχάκη)
| ΚΑΠΕΡΩΝΗΣ ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ |
| ΑΡΓΥΡΑΚΗΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ |
| ΜΗΤΣΙΑΝΗ ΔΑΝΑΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ |
| ΜΠΑΜΠΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΠΥΡΙΔΩΝ |
| ΦΙΛΙΠΠΟΠΟΥΛΌΥ ΑΛΕΞΑΝΔΡΑ ΡΑΦΑΗΛΛΑ |
| ΠΑΤΣΑΤΖΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΣΟΦΙΑ |
Μπράβο παιδιά!!!
Σεπ 10
Καλή χρονιά
Την Τρίτη 11-09-2018 και ώρα 9.00π.μ θα πραγματοποιηθεί ο αγιασμός για την έναρξη της νέας σχολικής χρονιάς .
Μάι 13
Ξενάγηση στο Α’ Κοιμητήριο Αθηνών

Μια αλλιώτικη ξενάγηση…(βίντεο)
Μια ξενάγηση από παιδιά σε παιδιά, σε ένα χώρο αιρετικό, ανατρεπτικό, συνάμα όμως τόσο προσιτό, φιλόξενο και γοητευτικό…
Ξεναγούμε το 49ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών στο Α’ Κοιμητήριο Αθηνών, τη μεγαλύτερη και ομορφότερη υπαίθρια γλυπτοθήκη του τόπου μας. Εκεί που το κλασικό συναντά το μοντέρνο και το νέο συνομιλεί με το παλιό.
Εκεί που ξεδιπλώνονται μπροστά μας οι σελίδες της νεότερης και σύγχρονης ιστορίας. Εκεί που οι καλλιτέχνες δημιούργησαν ελεύθερα και μας παρέδωσαν ως παρακαταθήκη απαράμιλλα έργα τέχνης, με τον όρο να τα διαφυλάξουμε και να τα παραδώσουμε με τη σειρά μας στις νεότερες γενιές…
Πιάστε λοιπόν το χέρι μας κι ακολουθήστε μας σε ένα σύντομο ταξίδι στον χρόνο και στην ιστορία…
Η συνάντηση των σχολείων έλαβε χώρα στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Το παιδί, η πόλη και τα μνημεία”, στο οποίο το σχολείο μας συμμετέχει για δεύτερη χρονιά.
Ευχαριστούμε θερμά το 49ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών, που μας εμπιστεύθηκε στην πρώτη του γνωριμία με τον αγαπημένο μας χώρο περιπάτου.
Μάι 03
Εισαγωγή μαθητών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2018-2019
Για την εισαγωγή μαθητών στα Μουσικά Σχολεία (Γυμνάσια) για το σχολικό έτος 2018-2019, οι γονείς-κηδεμόνες των υποψηφίων μαθητών υποβάλλουν αίτηση συμμετοχής στη διαδικασία επιλογής στο Μουσικό Γυμνάσιο της περιοχής τους (σύμφωνα με τα συνημμένα) από τις 2 Μαΐου έως τις 31 Μαΐου 2018.
Απρ 30
ΕΙΣΑΓΩΓΗ ΣΤΑ ΠΡΟΤΥΠΑ-ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ
Με κλήρωση θα γίνει η εισαγωγή μαθητών/τριών στα Πειραματικά Γυμνάσια για το σχολικό έτος 2018-2019.
Μαρ 16
Ενημέρωση γονέων και κηδεμόνων
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς σας
ενημερώνουμε ότι
Α. Την Τετάρτη 21-03-2018 και ώρα 2.00μ.μ θα πραγματοποιηθεί ενημέρωση
γονέων και κηδεμόνων για την πρόοδο των μαθητών/τριών
Παρακαλούμε για την ασφαλή αποχώρηση των παιδιών.
Β. Την Παρασκευή 23-03-2018 και ώρα 8.15 θα πραγματοποιηθεί ο εορτασμός της 25ης Μαρτίου
Φεβ 25
Τα δελφινάκια του Αμβρακικού
Τα δελφινάκια του Αμβρακικού είναι δραματική, ηθογραφική, αλλά και ρομαντική ελληνική ταινία, βασισμένη στο ομώνυμο παιδικό μυθιστόρημα του Ντίνου Δημόπουλου.
ΥΠΟΘΕΣΗ :Περίοδος του Μεσοπολέμου. Σε κάποιο παραθαλάσσιο χωριουδάκι, στον κόλπο του Αμβρακικού, δύο παιδιά, ο Πέτρος (οκτώ χρόνων) και η Ανθούλα (επτά) περνoύν τις καλοκαιρινές διακοπές τους. Με τον αυθορμητισμό και την αθωότητα της τρυφερής ηλικίας τους, ανακαλύπτουν σιγά σιγά το θαύμα του κόσμου που τα περιβάλλει. Ώσπου, στο πρόσωπο ενός άλλου παιδιού, απόβλητου από την κοινωνία (και τη ζωή) επειδή έχει φυματίωση, γνωρίζουν τη σκληρότητα των “μεγάλων” που δεν συγχωρούν εύκολα τη διαφορά ή την εξαίρεση, και αποφασίζουν να αντισταθούν. Βραβείο ηχοληψίας στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης 1993.
Φεβ 25
Το καναρινί ποδήλατο
Η ταινία γυρίστηκε το 1999. Πιστή στην πραγματικότητα (βασίζεται άλλωστε σε αληθινή ιστορία), δεν τελειώνει με “επαίνους” αλλά τονίζει την εμπιστοσύνη στην αξία των ανθρώπινων σχέσεων και στην αξία της θέλησης.
Υπόθεση: Ο Άρης Σιούτης διορίζεται δάσκαλος στην έκτη τάξη ενός δημόσιου σχολείου της Αθήνας και ανακαλύπτει ότι ένας από τους μαθητές του, ο Λευτέρης Μουρατίδης, είναι σχεδόν αναλφάβητος και απομονωμένος από τους συμμαθητές του. Αποφασίζει να βοηθήσει το παιδί να βγει από το αδιέξοδο, όμως αντιμετωπίζει πολλαπλά εμπόδια: οι συνάδελφοί του είναι ηττοπαθείς και δεν πιστεύουν ότι μπορεί να γίνει κάτι, ο ίδιος ο Λευτέρης δύσπιστος, οι γονείς του δεν είναι πολύ συνεργάσιμοι, ενώ και η συμπεριφορά των υπόλοιπων παιδιών δεν είναι πάντοτε φιλική απέναντι στο Λευτέρη…
Ιαν 28
Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης
Μερικά από τα έργα των μαθητών/τριών μας για το διαγωνισμό του Μουσείου Κυκλαδικής Τέχνης “Δες το ειδώλιο αλλιώς” Στο φετινό διαγωνισμό ταξιδεύουμε μαζί με το Κυπριακό Σανιδόμορφο Ειδώλιο της 2ης χιλιετίας π.Χ. που αφήνει τη φαντασία των μικρών μας φίλων να ταξιδέψει .
Είναι όντως άνθρωπος; Θα μπορούσε να είναι αεροπλάνο;Kάκτος ή μήπως μέλισσα;
Τι είναι το μικρό ειδώλιο;

Ιαν 22
Αρχαία Ελλάδα και Διαδίκτυο
Μια ταινία μυθοπλασίας δημιουργήθηκε από τους μαθητές και τις μαθήτριες ΣΤ’ τάξης για το μαθητικό διαγωνισμό του SaferInternet4Kids “Αρχαία Ελλάδα και Διαδίκτυο”, εν όψει του εορτασμού της Ημέρας Ασφαλούς Διαδικτύου 2018.
Τα παιδιά εμπνεύστηκαν από την αρχαία Ελλάδα, συνδύασαν ιστορικά γεγονότα και πρόσωπα με φανταστικά στοιχεία και αναχρονισμούς και δημιούργησαν ένα σενάριο σπαρταριστό, το οποίο όμως ευαισθητοποιεί τους θεατές στη θετική και δημιουργική χρήση του διαδικτύου.
Το σενάριο και οι ζωγραφιές ανήκουν στα παιδιά, ενώ τα μουσικά κομμάτια που χρησιμοποιήθηκαν απαλλάσσονται πνευματικών δικαιωμάτων και/ή διατίθενται στο διαδίκτυο από τους/τις δημιουργούς με άδεια χρήσης, στους ιστότοπους που αναφέρονται στην ταινία.
Μπορείτε να δείτε την ταινία ΕΔΩ
Ιαν 20
«Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται»

Αφιερωμένο στα παιδιά των ΣΤ3 και Γ2 τάξεων που εφαρμόζουν τις τεχνικές του Φρενέ !!
«Ο δάσκαλος που άφηνε τα παιδιά να ονειρεύονται» (2006) του Daniel Losset. Το σενάριο της ταινίας στηρίζεται στη ζωή του μεγάλου γάλλου παιδαγωγού και μεταρρυθμιστή της παιδείας Σελεστέν Φρενέ (Celestin Freinet 1896-1966). Η παιδαγωγική μέθοδος του Φρενέ στοχεύει στη δημιουργία ενός άλλου σχολείου όπου κάθε παιδί αντιμετωπίζεται σαν μια ξεχωριστή προσωπικότητα, μπορεί να εκφράζεται ελεύθερα, όπου η παιδεία δεν είναι αποκομμένη από την κοινωνική πραγματικότητα κι ο ρόλος του εκπαιδευτικού συνίσταται κυρίως στο να βοηθήσει τα παιδιά να βρουν μόνα τους το δρόμο της γνώσης. Ο Σελεστέν Φρενέ, πρώτος αυτός, επεδίωξε να εισάγει τις νέες τεχνολογίες της εποχής στην εκπαίδευση: τυπογραφία, ραδιόφωνο, κινηματογράφο. Είναι πιο γνωστός ως ο πρώτος που έβαλε το τυπογραφείο στην τάξη και καθιέρωσε την διασχολική αλληλογραφία. Λιγότερο γνωστό είναι ότι πρώτος αυτός έβαλε τον κινηματογράφο στο σχολείο το 1926! Ήταν φυσικό οι πρωτοποριακές του μέθοδοι να μην είναι αρεστές στο κατεστημένο, γι αυτό κυνηγήθηκε ανελέητα. Πάλεψε μέσα από αντίξοες συνθήκες και στο τέλος υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει τη δημόσια εκπαίδευση για να συνεχίσει πιο ελεύθερος το παιδαγωγικό του έργο. Αλλά πια δεν ήταν μόνος. Στη βάση των ιδεών του δημιουργήθηκε ένα μεγάλο διεθνές παιδαγωγικό κίνημα που είναι ακόμα ζωντανό.
πατά εδώ για να δεις την ταινία
Ιαν 18
Θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο
Ένα πόστερ αφιερωμένο στο θετικό περιεχόμενο στο διαδίκτυο με συμμετοχή των μαθητών της ΣΤ’ τάξης (με κόμικς, σύννεφο λέξεων) αλλά και της Ε’ τάξης (γκράφιτι) του σχολείου. Το πόστερ δημιουργήθηκε μετά από συζήτηση στο μάθημα των ΤΠΕ για τις θετικές δυνατότητες και προοπτικές του διαδικτύου και στάλθηκε σαν συμμετοχή σε σχετικό διαγωνισμό του Ελληνικού Κέντρου Ασφαλούς Διαδικτύου.
Δεκ 22
ΧΡΙΣΤΟΥΓΕΝΝΙΑΤΙΚΑ ΚΟΜΙΚΣ
Οι μεγάλες τάξεις του σχολείου προετοιμάστηκαν για τις γιορτές φτιάχνοντας στους υπολογιστές χριστουγεννιάτικα κόμικ
Για να δείτε όλα τα κόμικ ακολουθείστε τους παρακάτω συνδέσμους:
Δ1
https://drive.google.com/open?id=15CrCPrtaOUbJv5q4kGfTmkF5B90SY4LZ
https://drive.google.com/open?id=1CXfC7hLmhuvN5SY6JbB3l11Xqav9uZNj
https://drive.google.com/open?id=1bzc0I-2ShxoV88UmacYNRfCG65BMNFWq
https://drive.google.com/open?id=16tCeBoemShChYuu3LC3zJnEMISJX_eiW
https://drive.google.com/open?id=1x9ga7aQiOFniqWoofeyBqhcsSKKPZcsn
https://drive.google.com/open?id=1sRuZnCTCdHlaA4u58AouJ48CW-Nm5i7I
Δ2
https://drive.google.com/open?id=12W6CxRVP1DlmEN56e2BHWeyv8NQbbyQU
https://drive.google.com/open?id=1XR93klgQN4Egt0X1LKhTkZKHBtEQsiJ7
https://drive.google.com/open?id=11imYDz8kSObfo8pEW0oNSTT505t3OuAS
https://drive.google.com/open?id=1eTRVwwFjaDAjftO-Jlj8YB9rr5EWQo2y
https://drive.google.com/open?id=1xwsMPAu9B_yFipo2H3YPX_fqySL4Oxnz
https://drive.google.com/open?id=19-RoyL33YGNWTTZGnLfQhhF9-lAJjHji
https://drive.google.com/open?id=1z_LdFIelSFwjiRJHyxAZwnUQ6-XjWqaC
Ε1
https://drive.google.com/open?id=1dmyKzm5bWFa0g2Jmtf6MoGLDlXUXTdUO
https://drive.google.com/open?id=167O5IFyOEBzEVasR1GWVhR8_EsHWSjE1
https://drive.google.com/open?id=1x1ZJ1zlEI0fLCU257-6jcf1fF52IhOiG
https://drive.google.com/open?id=1aNs8HdMZ1icMzAdZC2j5xXFM2BntuTCE
https://drive.google.com/open?id=1pnMyxId7yDZghViQirqNdz86qsAZXTUm
https://drive.google.com/open?id=1Y71jsy34yiUMGqTn5azrEAVG4xBn_quF
https://drive.google.com/open?id=1_Jcz2dWKCMkWCoVREh-m7VUe-_E1Mzq-
Ε2
https://drive.google.com/open?id=1ZbDJWPUcW2eHg_eGsY5MFef0PggssJYB
https://drive.google.com/open?id=1cSOtrCrJY5hRGAidGxWRYGCnfCCdfd-t
https://drive.google.com/open?id=1Jy1ZxdgQvPPydFH4-W3VNzhprrgLTBxZ
https://drive.google.com/open?id=1CUY1ikag0knaop7KfFZ1rILT0fKGJAXp
https://drive.google.com/open?id=1eNbmuqhoFwrciMpc5DJ6L6PuBOtY55Il
Δεκ 11
Φτιάχνοντας τα δικά μας ηλεκτρονικά παιχνίδια
Οι μαθητές της ΣΤ’ τάξης στο πλαίσιο του μαθήματος της πληροφορικής (ΤΠΕ) αξιοποιούν τη φαντασία τους και εκφράζονται δημιουργικά προγραμματίζοντας τα δικά τους παιχνίδια στο εκπαιδευτικό περιβάλλον προγραμματισμού Scratch.
Το σύνθημα είναι: “Όχι πια μόνο έτοιμα παιχνίδια στους υπολογιστές. Φτιάχνουμε τα δικά μας”
Νοέ 22
Σε μια γιορτή προς τιμή του πλανήτη!
Σε μια γιορτή προς τιμή του πλανήτη! με αφορμή το εκπαιδευτικό πρόγραμμα Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης και την δημιουργία κουζίνας και σχολικού λαχανόκηπου στο σχολείο μας
Τόπος συνάντησης: στην κουζίνα του 93ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών”Γρηγόρης Λαμπράκης”
Ημέρα και ώρα συνάντησης : Κυριακή 19 Νοεμβρίου 5.30μ.μ
Οικοδεσπότες: οι μαθητές , οι γονείς της Γ1 τάξης και οι εκπαιδευτικοί του σχολείου
Προσκεκλημένοι: οι κ. Ελένη Σβορόνου, Αχιλλέας Πληθαράς, Βίκυ Μπαρμπόκα, Χρήστος Γιαννακόπουλος από τη WWF Ελλάς, η κ. Νίκη Κοκκινοπλίτη από το 21ο Νπιαγωγείο Αθηνών και η κ Ευαγγελία Μπεκιράκη και οι κ. Γιάννης Γρηγορίου, Μανόλης Κοτσαράς από την Praktiker Hellas
Ήμασταν όλες και όλοι εκεί !
…το βροχερό απόγευμα της Κυριακής!
Σε μια ζεστή ατμόσφαιρα γιομάτη χρώματα,αρώματα ,εικόνες χαρωπές, γιορτάσαμε προς τιμή της σωτηρίας του πλανήτη και αφήσαμε το μικρό μας αποτύπωμα -που ευχόμαστε να πολλαπλασιαστεί-επιλέγοντας και δημιουργώντας πιάτα με χαμηλό οικολογικό αποτύπωμα .
Η γιορτή μας ξεκίνησε με μια σύντομη παρουσίαση των δράσεων του προγράμματος «Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης» που υλοποιήθηκαν στο σχολείο μας και η κ. Ελένη Σβορόνου από τη WWF Ελλάς και η κ. Ευαγγελία Μπεκιράκη μας παρουσίασαν τις υποδομές που αφήνει το πρόγραμμα στο σχολείο μας καθώς και τη χρησιμότητά τους στην εκπαιδευτική διαδικασία.
Οι γονείς που είχαν ετοιμάσει εδέσματα φτιαγμένα από ντόπια υλικά εποχής- με ταυτότητα του τόπου τους- μας παρουσίασαν τις συνταγές τους, προσκαλώντας μας να επιλέγουμε διατροφικά υλικά που θα αφήνουν τον πλανήτη να αναπνέει!
Και οι μικροί μας φίλοι , ως μικροί σεφ ,με τη βοήθεια των μαμάδων τους μαγείρεψαν στην όμορφη κουζίνα μας , μπάρες βρόμης και κουλουράκια λαδιού και κατάφεραν όχι μόνο να γαργαλίσουν τους υποδοχής της γεύσης μας αλλά και να αντιληφθούμε τη σημαντικότητα των εκπαιδευτικών προγραμμάτων της διατροφής στην επικοινωνία των εμπλεκομένων μερών (εκπαιδευτικοί-παιδιά,γονείς-παιδιά)
Πόσο μάλλον για ένα πρόγραμμα όπως το Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης που το καθιστά μοναδικό γιατί από την πρώτη φάση υλοποίησης του μέχρι τη σημερινή εκτός από την ανάδειξη της σχέσης των διατροφικών μας επιλογών με την προστασία του πλανήτη , εμπλέκει τους γονείς σε όλα τα στάδια υλοποίησης του!
Όσο οι μικροί μας σεφ μεγαλουργούσαν …και οι μυρωδιές των φαγητών μας προκαλούσαν, γεμίσαμε τα πιάτα μας με νόστιμα καλούδια και γύρο από το τραπέζι με κουβεντούλες και χαρά, ευχηθήκαμε στην υγειά του πλανήτη μας που τις τελευταίες ημέρες για μια ακόμη φορά υποφέρουμε που τον κακομεταχειριζόμαστε!
Ευχαριστούμε πολύ, όλους τους συνδαιτημόνες αυτής της γιορτής που μας συντροφεύσατε σε αυτό το μοναδικό ταξίδι !
ΥΓ: Για να μην ξεχνάτε όλα αυτά που συζητήσαμε και γευτήκαμε ρίχνετε ματιές στα σουβεράκια και τις συνταγές που σας μοιράσαμε!!!
Νοέ 20
Στήριξη σε πλημμυροπαθείς Δυτικής Αττικής
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί μας γονείς, σε αυτούς τους δύσκολους καιρούς ,όσοι αντέχουμε καλούμαστε να βοηθήσουμε όσους μας έχουν ανάγκη.
Συμπαραστεκόμενοι/ες στους/στις πλημμυροπαθείς της Δυτικής Αττικής μέχρι τις 27/12/2017 συγκεντρώνουμε στο σχολείο- ως ελάχιστο δείγμα βοήθειας- τα παρακάτω είδη:
Εμφιαλωμένα νερά,χυμούς
Είδη προσωπικής υγιεινής
Μπότες,αδιάβροχα
Σεντόνια,κουβέρτες
Πάνες,μωρομάντηλα
Ζυμαρικά,όσπρια,ρύζι,παιδικές τροφές,φρυγανιές,μπισκότα,γάλα μακράς διάρκειας
Νοέ 20
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Αγαπητοί γονείς σας ενημερώνουμε ότι
την Τετάρτη 22-11-2017
το σχολείο θα παραμείνει κλειστό
λόγω της Α΄ Τακτικής Γενικής Συνέλευσης και των εκλογών του συλλόγου εκπαιδευτικών Π.Ε «Μακρυγιάννης»
Νοέ 16
Μαζεύουμε είδη πρώτης ανάγκης για το Χαμόγελο του παιδιού
–
Σας ενημερώνουμε ότι ο Εθελοντικός Οργανισμός για τα παιδιά «Το Χαμόγελο του Παιδιού», όπως κάθε χρόνο έτσι και εφέτος, ενόψει των επικείμενων εορτών των Χριστουγέννων, επιθυμεί να συγκεντρώσει τρόφιμα προσπαθώντας να καλύψει τις ανάγκες τόσο των παιδιών που διαμένουν στα σπίτια του Συλλόγου, όσο και των παιδιών και οικογενειών που λαμβάνουν υποστηρικτικές υπηρεσίες μέσω των Κέντρων Στήριξης Παιδιού & Οικογένειας, λόγω των σοβαρών προβλημάτων διαβίωσης που αντιμετωπίζουν.
Ο ανωτέρω Οργανισμός, προκειμένου να ξεκινήσει την κινητοποίηση για τη συγκέντρωση τροφίμων και ειδών πρώτης ανάγκης, επικαλείται και πάλι την έμπρακτη μας στήριξη, στο μέτρο των δυνατοτήτων μας
Η ευαισθησία και η κινητοποίηση των παιδιών που θα ανταποκριθούν στην έκκληση θα είναι ζωτικής σημασίας για την λειτουργία του Οργανισμού, που επιπλέον ανταποκρίθηκε και στις ανάγκες που προέκυψαν από το προσφυγικό και θα αναδείξει την κοινωνική ευαισθησία και την έννοια της προσφοράς, δημιουργώντας παράλληλα συνθήκες αισιοδοξίας στο σχολικό περιβάλλον.
Συσκευασμένα είδη τροφίμων: γάλα εβαπορέ, ζυμαρικά, κακάο, κρέμες αραβοσίτου, λάδι, ρύζι, σάλτσα ντομάτας, μπισκότα, κρουασάν, αλάτι, ξύδι, μπαχαρικά, όσπρια, μέλι, μαρμελάδα, μερέντα, πουρέ, δημητριακά, φρυγανιές, βρεφικές κρέμες και βρεφικά γάλατα Νο 1 & 2, αλεύρι, ζάχαρη, χυμούς.
– Είδη βρεφικής φροντίδας: πάνες, μωρομάντηλα, σαμπουάν, αφρόλουτρα.
– Είδη προσωπικής φροντίδας: σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες, οδοντόβουρτσες κ.λ.π..
– Είδη υγιεινής: σακούλες απορριμμάτων, μαλακτικά ρούχων, καθαριστικά και απολυμαντικά γενικής χρήσης, απορρυπαντικό πλυντηρίου, χλωρίνη κ.λ.π.
– Είδη οικιακής χρήσης: χαρτί υγείας, χαρτί κουζίνας, χαρτοπετσέτες, λαδόκολλα, διαφανή μεμβράνη.
Η συγκέντρωση των τροφίμων και των ειδών πρώτης ανάγκης μπορεί να πραγματοποιηθεί έως τις 5-12-2017.
Νοέ 08
Σχολικός κήπος-Υγιή παιδιά Υγιής πλανήτης
Φθινόπωρο!!!!! εποχή που μπορούμε να φυτεύσουμε τα ζαρζαβατικά μας και όχι μόνο !
Οι μαθητές της Γ1 τάξης στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος Υγιή παιδιά υγιής πλανήτης εκμεταλλεύτηκαν την εποχή τις γνώσεις που έχουν αποκτήσει από το πρόγραμμα (κάθε πράγμα τον καιρό του …) και τις συμβουλές των γεωπόνων της εταιρείας που μας χορήγησε τα υλικά για τη δημιουργία του κήπου και των συνεργατών της wwf .

Την κρίσιμη ώρα φίλοι μας γεωπόνοι μας μίλησαν για τα λαχανικά που μπορούμε να φυτέψουμε το Φθινόπωρο και μας έδειξαν τον τρόπο. Τα παιδιά άρχισαν με το σπορείο. Φύτεψαν σποράκια σε χώμα και τα πότισαν.
Με τη βοήθεια τους τοποθέτησαν στα παρτέρια χώμα και φύτεψαν μαρούλια και αρωματικά και θεραπευτικά φυτά, δυόσμο, μέντα, δενδρολίβανο, θυμάρι, ρίγανη .
Οι γεωπόνοι μας ενημέρωσαν πως για να μεγαλώσουν τα βοτάνια μας και τα λαχανικά μας θα χρειαστούν από εμάς αγάπη νερό και σαν ομάδα να μοιράσουμε τις εργασίες για την ανάπτυξη , αντιμετώπιση πιθανών ασθενειών ,συγκομιδή των φυτών μας!
Το πόσο γρήγορα πέρασε η ώρα κανείς δεν το κατάλαβε και η χαρά μας ήταν τεράστια ! Τα παιδιά κρέμασαν στον τοίχο το ημερολόγιο κήπου και σημείωσαν τις ημέρες ποτίσματος και τις ομάδες με τις εργασίες που ανέλαβαν η κάθε μια !
Το αποτέλεσμα θα το μοιραστούμε μαζί σας σε λίγες ημέρες!
Περισσότερα για το πρόγραμμα Υγιή παιδιά υγιής πλανήτης θα βρείτε στην ιστοσελίδα http://food.wwf.gr/schools

Πριν



















































































