93o Δημοτικό Σχολείο Αθηνών-Γρηγόρης Λαμπράκης

Εκπαιδευτική ρομποτική ενέργεια

Οι μαθητές/τριες τoυ Δ1 τμήματος του σχολείου, στο πλαίσιο  της  ευαισθητοποίησης των παιδιών στην ορθολογική χρήση της ενέργειας, σύμφωνα και με τους γενικούς στόχους του προγράμματος, δημιούργησαν ένα ελκυστικό και προσιτό για τα παιδιά εκπαιδευτικό ρομπότ, το Edison, το οποίο ενεργοποιεί έναν ηχητικό συναγερμό όταν τα φώτα είναι ανοιχτά .

 Στόχος της δράσης ήταν  η ευαισθητοποίηση της σχολικής και τοπικής κοινότητας ( μέσω του βίντεο) για την αλλαγή αρνητικών καθημερινών συμπεριφορών σε σχέση με την εξοικονόμηση της ενέργειας .

Η δράση υλοποιήθηκε στο εργαστήριο πληροφορικής του σχολείου και ολοκληρώθηκε σε 8 εργαστήρια των τεσσάρων ομάδων με τέσσαρα ή  πέντε παιδιά η κάθε μια.
Ως ρομποτικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το Edison (https://meetedison.com/) ένα lego-like ρομπότ σε μορφή αυτοκινήτου-παιχνιδιού το οποίο έχει  σχεδιαστεί, όχι μόνο ως ένα αυτόνομο ρομπότ, αλλά και ως ένα αρθρωτό σύστημα ρομποτικής που είναι εύκολα επεκτάσιμο χρησιμοποιώντας LEGO® δομικά στοιχεία – τουβλάκια.
Αποτελεί μια οικονομική και ευέλικτη εκπαιδευτική λύση για την εισαγωγή της ρομποτικής στα σχολεία και κατάλληλο εργαλείο για δραστηριότητες STEM.

Τα πρώτα τέσσερα εργαστήρια αφιερώθηκαν στην εξοικείωση των μαθητών/τριών με την ρομποτική και τον προγραμματισμό του Edison. Μέσα από απλές δραστηριότητες δόθηκε η ευκαιρία  στα παιδιά να αγγίξουν ,να παρατηρήσουν από κοντά το ρομποτικό εργαλείο , να ανιχνεύσουν τα χαρακτηριστικά του και να εξοικειωθούν με το περιβάλλον προγραμματισμού του εκπαιδευτικού ρομπότ  ανακαλύπτοντας τις  βασικές του δυνατότητες.

Για τη δραστηριότητα της ανίχνευσης των αναμμένων φώτων, που  πραγματοποιήθηκε στα επόμενα δύο εργαστήρια, οι μαθητές/τριες κατασκεύασαν το πρόγραμμα και πειραματίστηκαν στο περιβάλλον του εργαστηρίου των υπολογιστών. Λόγω όμως της ύπαρξης συνεχούς φωτισμού στην αίθουσα και της αδυναμίας του Edison για ακριβείς μετρήσεις φωτισμού προτιμήθηκε η μοντελοποίηση.
Έτσι, μια αίθουσα μοντελοποιήθηκε από ένα χαρτονένιο κουτί με είσοδο για το ρομπότ και λαμπάκι φωτισμού με μπαταρία και διακόπτη.
Σε αυτό το περιβάλλον, κατά τη διάρκεια δύο εργαστηρίων, τα παιδιά δοκίμασαν το ρομποτάκι τους, διόρθωσαν αβλεψίες και ολοκλήρωσαν τη λειτουργία του.

Όταν ολοκληρώθηκε το μοντέλο οι μαθητές/τριες το παρουσίαζαν ανά δυο ημέρες, κυκλικά, σε όλα τα τμήματα του σχολείου.

Όμως για να διαχυθεί το μήνυμα τους : “η εξοικονόμηση ενέργειας αρχίζει από τα πολύ μικρά  καθημερινά πράγματα” ,όπως το να κλείνουμε τα φώτα όταν δεν τα χρειαζόμαστε ,δημιούργησαν ένα βίντεο που αναρτήθηκε στο  youtube.

  • Η δράση της μοντελοποίησης βοήθησε σημαντικά στην καλλιέργεια των συμβολικών και παραστατικών δεξιοτήτων των μαθητών/τριών μέσα από τη δημιουργία πραγματικών ή συμβολικών κατασκευασμάτων που μιμούνται ή αναπαριστούν – σε μια ιδεατή μορφή – στοιχεία ή πτυχές της πραγματικότητας (Ράπτης & Ράπτη, 2002).
  • Ως μια παιδαγωγική προσέγγιση βοήθησε τους μαθητές/τριες να εκφράζονται και να σκέφτονται με όρους μοντέλων και όχι με μαθηματικά σύμβολα ή γλωσσικές εκφράσεις με αποτέλεσμα να ενισχύεται η κατανόησή τους και όχι να γίνεται στείρα απομνημόνευση γνώσεων (Vosniadou, 1994).
  • Η συνεργατική μάθηση δε ως ένα δυνητικά σημαντικό στοιχείο στην ανάπτυξη της ικανότητας της μοντελοποίησης προώθησε τη δημιουργία συνθηκών αποτελεσματικής συνεργασίας.
  • Θεωρούμε ότι η δύναμη της πολυαισθητηριακής προσέγγισης του μηνύματος « η εξοικονόμηση ενέργειας ξεκινά από απλά καθημερινά πράγματα» οδηγεί στην ενίσχυση θετικών συμεριφορών.

ΠΑΤΗΣΤΕ ΕΔΩ ΓΙΑ ΝΑ ΔΕΙΤΕ ΑΝΑΛΥΤΙΚΑ ΤΗ ΔΡΑΣΗ



Λήψη αρχείου



Αφήστε μια απάντηση