Εισαγωγή μαθητών και σχετικές ρυθμίσεις σταΠρότυπα Γυμνάσιαγια το σχολικό έτος 2016−2017.
Η εισαγωγή όλων των μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη των Προτύπων Γυμνασίων θα γίνει με γραπτή δοκιμασία, η οποία θα πραγματοποιηθεί σε όλα τα Πρότυπα Γυμνάσια την Τετάρτη, 22 Ιουνίου 2016.
Με την ανωτέρω διαδικασία οι μαθητές/τριες αξιολογούνται σε γνώσεις και δεξιότητες που απέκτησαν κατά τη διάρκεια της φοίτησης τους στο Δημοτικό Σχολείο, σχετικές με τη Νεοελληνική Γλώσσα και τα Μαθηματικά.
Οι μαθητές/τριες θα εξεταστούν στα παραπάνω πεδία, στο πλαίσιο μιας ενιαίας δίωρης δοκιμασίας. Ειδικότερα:
Στη Νεοελληνική Γλώσσα ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών στην ανάγνωση, στην κατανόηση γραπτών κειμένων ποικίλων ειδών και περιεχομένου (λογοτεχνικά κείμενα, απλά άρθρα εφημερίδων ή περιοδικών κ.λπ.) και στην παραγωγή γραπτού λόγου.
Στα Μαθηματικά ελέγχονται οι ικανότητες των μαθητών/τριών στην κατανόηση και επίλυση προβλημάτων που αντιστοιχούν στο γνωστικό τους επίπεδο.
Σε ορισμένες περιπτώσεις θα απαιτείται η διατύπωση αιτιολόγησης και μαθηματικού συλλογισμού.
Οι γονείς και κηδεμόνες των μαθητών/τριών, που ενδιαφέρονται για τη συμμετοχή των παιδιών τους στη γραπτή δοκιμασία για την εισαγωγή σε Πρότυπο Γυμνάσιο, οφείλουν να υποβάλουν ηλεκτρονικά αίτηση στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της Δ.Ε.Π.Π.Σαπό 11 Απριλίου έως και 13 Μαΐου 2016.
Συγκεκριμένα, εισέρχονται στο σύστημα της πλατφόρμας http://depps.minedu.gov.gr/ και συμπληρώνουν την αίτηση σύμφωνα με τις οδηγίες. Επιπλέον, τυπώνουν το δελτίο εξεταζόμενου από το σύστημα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες προσέρχονται στις εξετάσεις με το δελτίο εξεταζόμενου που έχουν εκτυπώσει από το σύστημα και ένα πιστοποιητικό ταυτοπροσωπίας (εκδίδεται από τα ΚΕΠ, τον Δήμο ή την Αστυνομία), ή αστυνομική ταυτότητα ή διαβατήριο.
Εγγραφές για συμμετοχή στις Παιδικές Εξοχές του Δήμου Αθηναίων – ΚΑΛΟΚΑΙΡΙ 2016»
Σας ενημερώνουμε ότι και φέτος, θα συμμετέχουν παιδιά, ηλικίας 6-12 ετών (γεννημένα μεταξύ 2004-2010) Δικαιούχοι για δωρεάν συμμετοχή σε μια περίοδο παιδιών, είναι κατά προτεραιότητα, τα παιδιά δημοτών, κατοίκων και δημοτικών υπαλλήλων του Δήμου Αθηναίων, σύμφωνα με το παρακάτω πρόγραμμα:
Οι εγγραφές των παιδιών θα γίνονται στις επτά (7) Δημοτικές Κοινότητες, μόνο από τους γονείς ή τους έχοντες την επιμέλεια, οι οποίοι θα φέρουν υποχρεωτικά την αστυνομική τους ταυτότητα, δηλώνοντας την επιθυμία τους να συμμετέχουν τα παιδιά τους στις κατασκηνώσεις του Δήμου μας.
ΕΓΓΡΑΦΕΣ ΠΑΙΔΙΩΝ
Α΄, Β΄και Γ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ : 07/04/2016 – 27/04/2016
Δ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ : 04/05/2016 – 13/05/2016
Σε κάθε περίπτωση, οι γονείς ή αντίστοιχα οι έχοντες αρμοδίως την επιμέλεια των παιδιών, κατά την διαδικασία εγγραφής θα ενημερωθούν για τον κανονισμό λειτουργίας των Παιδικών Εξοχών και θα υπογράψουν τις σχετικές άδειες συμμετοχής των παιδιών.
Δεν θα υπάρξουν παρατάσεις, ούτε επανεγγραφές, ούτε επί τόπου εγγραφές κατά τη διάρκεια της λειτουργίας των Παιδικών Εξοχών.
Με αφορμή την Παγκόσμια Ημέρα Συνδρόμου Down το βίντεο έχει σκοπό να στρέψει την προσοχή και το ενδιαφέρον στα παιδιά που γεννιούνται και μεγαλώνουν με αυτό το σύνδρομο.
Στο βίντεο η Olivia Wilde συμπρωταγωνιστεί με την 19χρονη Anna Rose Rubright, μία φοιτήτρια με σύνδρομο Down.
Στα σχεδόν δύο λεπτά διάρκειας του βίντεο με τίτλο “How Do You See Me?”, ακούμε την Rubright να διηγείται στιγμές από την καθημερινότητά της, την στιγμή που η Olivia Wilde υποδύεται ένα άτομο με σύνδρομο Down.
Η Rubright αναρωτιέται “Εγώ βλέπω τον εαυτό μου ως ένα άτομο όπως όλοι γύρω μου με μια σημαντική, όμορφη και γεμάτη νόημα ζωή. Αυτό, όμως, είναι το πώς βλέπω εγώ τον εαυτό μου. Εσύ πώς με βλέπεις;”
Στο πλαίσιο του προγράμματος νοιάζομαι και δρω και της ενίσχυσης της φιλαναγνωσίας των μαθητών δημιουργήθηκαν πάνινες οικολογικές τσάντες που φιλοξενούν βιβλία γνώσεων ,λογοτεχνικά ακόμη και εκπαιδευτικά παιχνίδια ,φυλλάδια από φορείς, οργανισμούς, μουσεία κ.α
Κάθε τσάντα έχει στο εξωτερικό της σχεδιασμένη μια ζωγραφιά και ένα τίτλο που μαρτυρά το θέμα των βιβλίων που περιέχει ,στο εσωτερικό της υπάρχει μια κάρτα με τους τίτλους των βιβλίων
Σκοπός αυτής της προσπάθειας είναι η καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας ,η εξοικείωση του μικρού μαθητή με το βιβλίο και την ανάγνωση , η σταδιακή εδραίωση μιας φιλικής σχέσης του με το λογοτεχνικό βιβλίο
Επιτυγχάνονται όμως και επιμέρους στόχοι, όπως:
καλλιέργεια δεξιότητας αναδιήγησης ιστοριών, συναισθημάτων ή καταστάσεων και ανάπτυξη δυνατότητας κατανόησης κειμένου
ανάπτυξη συνεργατικής ικανότητας
ανάπτυξη επικοινωνιακής ικανότητας
εξοικείωση με τη λειτουργία ομάδων
δημιουργία κλίματος συντροφικότητας και δημιουργικότητας μέσα στην τάξη, η οποία σταματά να αποτελεί ένα άθροισμα μεμονωμένων μαθητών αλλά γίνεται μια «κοινότητα αναγνωστών».
στήριξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας
εμπλουτισμός του υλικού που έχουν στη διάθεσή τους οι εκπαιδευτικοί κατά την εκπόνηση εκπαιδευτικών προγραμμάτων
να αντιληφθούν οι μαθητές πως ένα θέμα έχει πολλές οπτικές που αναδεικνύονται μέσα από διαφορετικά βιβλία με το ίδιο θέμα , ανοίγοντας πεδία στοχασμού και κριτικού προβληματισμού, οδηγώντας τους στο να διαμορφώνουν στάσεις ζωής και ν’ αναζητούν απαντήσεις σε ερωτήματα καθολικής σημασίας
μια μικρή δανειστική βιβλιοθήκη που μεταφέρεται εύκολα στην τάξη, στο σπίτι, στην παρέα των μαθητών
Οι θεματικές των μικρών κινητών βιβλιοθηκών είναι ποικίλες και δημιουργούνται όχι μόνο από τις εκπαιδευτικές αλλά και από τις κοινωνικές ανάγκες που προκύπτουν
Έως τώρα έχουν δημιουργηθεί :Μετανάστης-πρόσφυγας, Έλληνες κλασσικοί συγγραφείς, Ίσοι αλλά διαφορετικοί ,Τέχνη, Αθήνα ,Ακρόπολη ,Βιβλία για μαθητές με Μ.Δ, Περιβάλλον, Λογοτεχνία στην Αγγλική
Η επιλογή των βιβλίων έγινε με γνώμονα τη θεματική τους και την οπτική γωνία προσέγγισης του θέματος από τον συγγραφέα με στόχο όσο το δυνατόν μεγαλύτερη ποικιλία απόψεων και γραφής. Yπάρχει διαβάθμιση αναγνωστικής προσβασιμότητας κι αυτό γιατί κάθε παιδί έχει δικούς του ρυθμούς εξέλιξης, διαφορετική νοητική και συναισθηματική ωρίμανση και μεγαλώνει σε διαφορετικό περιβάλλον με διαφορετικά ερεθίσματα Τίποτα δεν εμποδίζει έναν μαθητή της Δ’ να προσπαθήσει να διαβάσει ένα κείμενο που εκφράζει εφηβικούς προβληματισμούς, ή να καταδυθεί σ’ ένα βιβλίο με εικόνες και ελάχιστο κείμενο, που συνήθως διαβάζουν οι μικρές τάξεις.
«Κανείς δεν ξέρει εκ των προτέρων ποιο βιβλίο μπορεί να επιτρέψει στο κάθε συγκεκριμένο παιδί να πραγματοποιήσει μια “αποφασιστική συνάντηση” – πριν απ’ αυτή τη συνάντηση, ούτε το ίδιο το παιδί είναι σε θέση να μας το πει. (…) Το βασικό είναι να συναντήσουν το βιβλίο που θα τους επιτρέψει να “εμπλακούν”, να ανακαλύψουν ότι το διάβασμα μπορεί να είναι απόλαυση. Στη συνέχεια, θα μας δοθεί οπωσδήποτε η ευκαιρία να τα βοηθήσουμε να ανακαλύψουν και άλλα βιβλία, βιβλία πιο απαιτητικά, ή που τους φαίνονται πιο δύσκολα»(Κριστιάν Ποσλανιέκ, Να δώσουμε στα παιδιά την όρεξη για διάβασμα, Καστανιώτης, 1991)
Την κάθε θεματική τσάντα μπορούν να την δανείζονται εκπαιδευτικοί ως επιπρόσθετο υλικό εκπαιδευτικού προγράμματος και όχι μόνο, να την δανείζονται οι μαθητές αλλά και οποιοδήποτε άλλο μέλος της σχολικής κοινότητας
Οι μαθητές της Γ1 τάξης και ο δάσκαλός τους κ. Σωτ. Βάσος, προσκάλεσαν στο σχολείο μας τον δημοσιογράφο της εφημερίδας « Καθημερινή » κ. Χαράλαμπο Παπαδάτο, την Παρασκευή 11 Μαρτίου, στα πλαίσια του μαθήματος της Ευέλικτης Ζώνης , εκπονώντας το πρόγραμμα, μαθητικά έντυπα με τίτλο « Τα Μαθητικά Νέα » .
Ο κ. Χαρ. Παπαδάτος μίλησε στους μαθητές για το πως γράφεται μια εφημερίδα, τους έδειξε πως γράφονται τα άρθρα σε στήλες και τους μοίρασε ειδικά χαρτιά ( κασόχαρτα ) . Τους είπε ότι όλοι μπορούν να γίνουν μικροί δημοσιογράφοι, να καταγράφουν τις δραστηριότητές τους στο σχολείο ή καθημερινά γεγονότα προσέχοντας όμως να μην προσβάλλουν και μειώνουν την προσωπικότητα των ατόμων που αναφέρουν. Οι πληροφορίες που καταγράφουν θα πρέπει διασταυρώ- νονται και να είναι σωστές.
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Ευχαριστούμε τον κ. Χαρ. Παπαδάτο, για την ενημέρωση και τις γνώσεις που έδωσε στους μαθητές μας.
Οι μαθητές των ΣΤ΄,Ε2΄,Δ1΄τάξεων του σχολείου μας αποφάσισαν να δώσουν χρώμα στη γειτονιά ,χαμόγελα και κέφι αφήνοντας όλοι πίσω μας τις γκρίζες μέρες και έννοιες!
Οι μικροί εθελοντές μαζί με τους μαθητές των Ε΄και ΣΤ΄τάξεων των 92ου και του 96ου Δημοτικών Σχολείων Αθηνών προσκάλεσαν τη γειτονιά σ ένα αποκριάτικο γλέντι
Σημείο συνάντησης Ευδόξου και Αγκύλης στις 11/3/2016 ώρα 10.00π.μ
Οι μικροί ντελάληδες της Δ΄τάξης, από το πρωί γυρνούσαν τη γειτονιά και καλούσαν τους κατοίκους στο αποκριάτικο γλέντι και φυσικά στον γάμο!
Ο γαμπρός και το σόι του με νταούλια ξεκίνησε από το 92ο δημοτικό για να ζητήσει τη νύφη του 93ου και όλοι μαζί στήσαμε ένα τρικούβερτο πανηγύρι .
Με μουσικές ,τραγούδια ,την αναπαράσταση του βλάχικου γάμου ,παραδοσιακά δρώμενα (όπως:ο γανωτής, τα κουκιά , πως το τρίβουν το πιπέρι, η σκούπα κ.α) με χορούς γύρο απ τα γαϊτανάκια μας καταφέραμε να γίνουμε όλοι μια παρέα ,να διασκεδάσουμε και να ξεχαστούμε στους ρυθμούς της αποκριάς
Όλη η γειτονιά ήταν εκεί ,οι καταστηματάρχες κερνούσαν τον κόσμο , κομφετί και σερπαντίνες μαζί με τα χαμόγελα μας, έδωσαν χρώμα στους δρόμους της μικρής μας γειτονιάς και στις καρδιές μας
Την προσπάθεια μας αυτή στήριξε ο ΟΠΑΝΔΑ του Δ.Αθηναίων ,ο καλλιτεχνικός Οργανισμός “Μορφές Έκφρασης”,η δημοτική Αστυνομία και η τροχαία Καλλιθέας
Ευχαριστούμε ιδιαιτέρως την πρόεδρο της σχολικής επιτροπής της 2ηςΔ.Κ.Δ.Αθηναίων κα Αναστασία Κουρούβανη που χωρίς την συμπαράσταση της δεν θα είχε πραγματοποιηθεί η υπέροχη αυτή γιορταστική συνάντηση
Οι μαθητές της Β΄Τάξης δημιούργησαν τη “δική τους” Καθαρή Δευτέρα
Κατασκεύασαν τον δικό τους παραδοσιακό χαρταετό πάνω σε ξύλινο σκελετό ( τις μάνες ), χρησιμοποιώντας με δημιουργικό τρόπο κόλλες από χαρτί, κορδέλες και σχέδια διακοσμητικά. Έφτιαξαν τα ζύγια και τις ουρές και … φύσα αγέρι φύσα αγέρι στην αυλή του σχολείου
Oι μαθητές της Δ΄τάξης επισκέφτηκαν το Θέατρο BADMINTON για να συμμετάσχουν στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα “Dialogue in the Dark” (Διάλογος στο Σκοτάδι).
Στόχος της εκπαιδευτικής επίσκεψης ήταν η εξοικείωση των παιδιών με την εικόνα και την ιδέα της αναπηρίας ,ευαισθητοποίηση σχετικά με τις αισθήσεις,επαφή με τους τυφλούς και με την αναπηρία γενικότερα,ευαισθητοποίηση σχετικά με τη διαφορετικότητα και τους κοινωνικούς φραγμούς,ανάπτυξη κοινωνικών δεξιοτήτων όπως ενσυναίσθηση, εμπιστοσύνη, ομαδική εργασία,εθελοντισμός
OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Πριν την επίσκεψη οι μαθητές προετοιμάστηκαν για το πρόγραμμα
Ήρθαν σε επαφή με βιβλία του δημοτικού γραμμένα για τυφλούς μαθητές με τη γραφή braille ,πήραν από ένα σελιδοδείκτη που μας έχει προσφέρει το ΚΕΑΤ, που είχε την Α-Β σε μορφή braille με τη βοήθεια του οποίου αποδωκοποίησαν λέξεις από τα βιβλία .
Η εμπειρία των μαθητών αλλά και των εκπαιδευτικών από το πρόγραμμα“Dialogue in the Dark” ήταν μοναδική και ενίσχυσε την άποψη μας , πως η αναπηρία δεν πρέπει νάναι ταμπού αλλά πρόκληση -πρόσκληση για αποδοχή!
To σχολείο μας θα συμμετάσχει στις 16-23 Απριλίουστην Παγκόσμια Εβδομάδα Δράσης για την Εκπαίδευση 2016 της ΑctionaidΠαιδιά με αναπηρία, ορατά σε όλα τα σχολεία!
«Εκατομμύρια γονείς, δάσκαλοι και παιδιά ανά τον κόσμο απευθύνουν έκκληση στις κυβερνήσεις των χωρών τους, ώστε να παρέχουν δωρεάν και ποιοτική βασική εκπαίδευση σε όλα τα παιδιά του κόσμου. Αυτοί είναι υποστηρικτές της Παγκόσμιας Εκστρατείας για την Εκπαίδευση. Εμείς προσθέτουμε τη φωνή μας, στη δική τους έκκληση. Με το να συμμετέχετε μπορείτε να γίνετε η πρώτη γενιά που θα δει κάθε παιδί του κόσμου να απολαμβάνει το δικαίωμα στην εκπαίδευση».
Η Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας (ΔΕΠ-Υ) είναι ένα σύνδρομο που αναφέρεται σε άτομα, που αντιμετωπίζουν σημαντικές δυσκολίες με την προσήλωση της προσοχής τους σε μία δραστηριότητα ενώ ενδέχεται, παράλληλα, να εμφανίζουν σωματική υπερδραστηριότητα. Ειδικότερα τα άτομα με ΔΕΠ-Υ χαρακτηρίζονται από απροσεξία, αδεξιότητα, δυσκολίες στην αφοσίωση στις σχολικές υποχρεώσεις ή τη συμμόρφωση σε υποδείξεις.
Η διαταραχή μεταφράζεται ως ανικανότητα ρύθμισης της συμπεριφοράς. Συχνά, σχετίζεται με αρνητικές επιδόσεις στο σχολείο, καθυστέρηση (ελλείμματα) στη μάθηση και στην επικοινωνία.
Παλαιότερα το σύνδρομο αναφέρονταν ως “Υπερκινητική Διαταραχή” ενώ σήμερα αναφέρεται επίσης με τον παραπλήσιο όρο “Διάσπαση Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητα”. Το όνομα με το οποίο παρουσιάζεται στη διεθνή βιβλιογραφία είναι ADHD και προέρχεται από τα αρχικά των λέξεων Attention-Deficit Hyperactivity Disorder (μεταφράζεται “Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής – Υπερκινητικότητας).
Δείτε τον κόσμο μέσα από τα μάτια ενός παιδιού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (βίντεο από τον Σουηδού Erik Rosenlund)
Αιτιολογία
Τρεις φορές πιο συχνό στα αγόρια από όσο στα κορίτσια, το οικογενές σύνδρομο? ΔΕΠ-Υ / ADHD προσβάλλει 1 στα 100 παιδιά κάτω των 11 ετών. Δυστυχώς δεν μπορούμε να γνωρίζουμε τις ακριβείς αιτίες που προκαλούν την ADHD, όμως οι γενετικοί παράγοντες φαίνεται να παίζουν μεγάλο ρόλο. Η ADHD είναι κυρίως οικογενής νόσος. Εάν υπάρχουν άλλα οικογενειακά προβλήματα, δεν είναι ξεκάθαρο αν αυτά συνεισφέρουν στην ADHD ή αν η οικογένεια αντιμετωπίζει αυτά τα προβλήματα επειδή είναι δύσκολο να συμβιώνεις με παιδιά με ADHD. Το γεγονός ότι πρόσφατες έρευνες δείχνουν ότι στα παιδιά με ADHD, μέρη του εγκεφάλου (μετωπιαίος και βρεγματικός λοβός, και μέρος του μεσεγκεφάλου) δυσλειτουργούν, δεν μπορεί να θεωρηθεί απαραίτητα και ως αιτιολογικός παράγοντας της νόσου.
Διάγνωση
Υπάρχουν διαφορετικές αντιλήψεις για την ADHD ανά τον κόσμο και η διάγνωση και η θεραπεία αλλάζουν με ταχύτητα. Σε μερικές χώρες, ιδιαίτερα στις ΗΠΑ, η διάγνωση περιλαμβάνει ένα περιορισμένο εύρος συμπεριφορών και έτσι τα παιδιά διαγιγνώσκονται με ευκολία και αντιμετωπίζονται με φάρμακα. Στον υπόλοιπο κόσμο, το ADHD δεν αναγνωριζόταν εύκολα, μέχρι πριν από λίγα χρόνια. Πολύ συχνά μπορεί να συγχυστεί με εναντιωματικά προβλήματα (επιθετική συμπεριφορά) ή μεμονωμένες δυσκολίες οι οποίες είναι μέρος της φυσιολογικής ανάπτυξης και δεν απαιτούν αντιμετώπιση. Για αυτούς τους λόγους και προκειμένου να αποφευχθεί η σύγχυση των γονέων, είναι σημαντικό τα παιδιά να αξιολογηθούν σωστά και, εφόσον είναι αναγκαίο, να αντιμετωπιστούν βάσει αυστηρών κλινικών οδηγιών. Τα συμπτώματα ή οι αιτιάσεις πρέπει να είναι παρόντα για τουλάχιστον 6 μήνες, και συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Τα παιδιά αυτά έχουν επίσης συχνά γλωσσικές δυσκολίες ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες.
Χαρακτηριστικά
Απροσεξία
Διάσπαση της προσοχής
Υπερκινητικότητα
Τα παραπάνω μεταφράζονται ως ανικανότητα ρύθμισης της συμπεριφοράς. Τα παιδιά μπορεί να έχουν δυσκολία αφοσίωσης στην σχολική εργασία ή να συμμορφώνονται με υποδείξεις (στο σχολείο ή το σπίτι). Τα συμπτώματα ή οι αιτιάσεις συνήθως ξεκινούν στην προσχολική ηλικία. Τα παιδιά αυτά έχουν επίσης συχνά γλωσσικές δυσκολίες ή ειδικές μαθησιακές ανάγκες. Καθώς η σωματική υπερκινητικότητα βελτιώνεται με την ηλικία, λίγα είναι ακόμη γνωστά για την φύση αυτών των προβλημάτων στην εφηβεία και την μετέπειτα ζωή. Είναι πιθανό, οι υπολειπόμενες δυσκολίες να συνδέονται κυρίως με την ικανότητα συγκέντρωσης του νεαρού ατόμου ή την κοινωνική ωριμότητα, παρόλο που η τελευταία δεν αποτελεί διαγνωστικό χαρακτηριστικό. Μεταξύ του 30% και του 50% των παιδιών με ADHD έχουν επίσης προβλήματα συμπεριφοράς (εναντιωματική συμπεριφορά) και αυτός ο συνδυασμός είναι πιο δύσκολο να αντιμετωπιστεί.
Χαρακτηριστικές συμπεριφορές που συνδέονται με το σύνδρομο.
Ανησυχία και υπερκινητικότητα
Αδυναμία παραμονής για πολύ στο ίδιο μέρος ή την ίδια δραστηριότητα
Νευρικότητα (πήγαινε-έλα), ασυγκράτητη και αδιάκοπη ομιλία, διακοπή τρίτων όταν μιλούν
Διάσπαση προσοχή τους και αδυναμία ολοκλήρωσης έργου (task)
Εύρος προσοχής περιορισμένο δυσκολία συγκεντρωσης σε εργασίες που απαιτούν περίσκεψη
Παρορμητικότητα (ανάληψη δράση χωρίς προηγούμενη λογική σκέψη)
Δυσκολία διατήρησης της υπομονής κατά την αναμονή (αναμονή στη σειρά στην τάξη, σε παιχνίδια, στη συζήτηση ή σε άλλη κοινωνική κατάσταση)
Συμπτώματα
Τα παιδιά με ADHD παρουσιάζουν τα παρακάτω χαρακτηριστικά σημεία:
Ανησυχία και υπερκινητικότητα. Δεν μένουν για πολύ στο ίδιο μέρος ή κάνουν την ίδια δραστηριότητα. Στριφογυρίζουν νευρικά, μιλούν ασταμάτητα και διακόπτουν τους άλλους όταν μιλούν.
Διασπάται εύκολα η προσοχή τους και δεν ολοκληρώνουν καμιά εργασία.
Το εύρος προσοχής τους είναι περιορισμένο και δεν μπορούν να συγκεντρωθούν σε εργασίες που απαιτούν περίσκεψη.
Εμφανίζουν παρορμητικότητα, ξαφνικά κάνουν πράγματα χωρίς να τα σκεφτούν.
Αδυνατούν να περιμένουν τη σειρά τους στην τάξη, σε παιχνίδια, στη συζήτηση ή σε άλλη κοινωνική κατάσταση.
Τα παιδιά με ADHD συνήθως έχουν φυσιολογική διανοητική ικανότητα. Μερικά παιδιά όμως με μαθησιακές δυσκολίες μπορεί επίσης να έχουν ADHD. Μπορεί ακόμη να έχουν και άλλες δυσκολίες, οι οποίες δεν είναι τυπικές (διαγνωστικές) της κατάστασης, αλλά μάλλον δευτερογενείς λόγω της επίδρασης των προαναφερθέντων προβλημάτων:
Τα παιδιά με ADHD μπορεί να έχουν καθυστερημένη ανάπτυξη λόγου.
Έχουν δυσκολίες στην ανάγνωση.
Μένουν πίσω στις σχολικές εργασίες. Αυτό μπορεί επίσης να συνδεθεί με την αδυναμία τους να συγκεντρωθούν και να μάθουν νέες πληροφορίες, ιδιαίτερα σε μεγαλύτερες τάξεις.
Είναι κοινωνικά ανώριμα και δυσκολεύονται να αναπτύσσουν και να διατηρούν φιλίες.
Έχουν χαμηλή εμπιστοσύνη στον εαυτό τους, αισθάνονται ότι είναι ανόητοι, συνήθως γιατί δεν μαθαίνουν τόσο γρήγορα όσο τα άλλα παιδιά.
Έχουν συνυπάρχοντα εναντιωματικά προβλήματα, όπως επιθετικότητα, δεν ανταποκρίνονται στην πειθαρχία και έχουν ξεσπάσματα θυμού. Έχουν ανήσυχο ύπνο, αργούν να κοιμηθούν και ξυπνούν πολύ νωρίς το πρωί. Αυτό είναι εξαντλητικό για την υπόλοιπη οικογένεια.
Όλα αυτά τα σημεία θα πρέπει να συγκεντρωθούν μέσα σε μεγάλη χρονική περίοδο και μέσω διαφορετικών καταστάσεων στο σπίτι και στο σχολείο. Η χρονολογική ηλικία του παιδιού θα πρέπει να ληφθεί υπ’ όψιν για την ερμηνεία της συμπεριφοράς του.
Επιπολασμός
Ο επιπολασμός? της διαταραχής (ΔΕΠ-Υ) δεν είναι τόσο συχνός όσο πιστεύεται. Παρόλο που πολλά παιδιά, ιδίως αγόρια, μπορούν να χαρακτηριστούν υπερκινητικά ή να δυσκολεύονται να καθίσουν φρόνιμα ή να συγκεντρωθούν για μεγάλο χρονικό διάστημα, η πραγματική κλινική εικόνα του συνδρόμου απαιτεί έναν συγκεκριμένο αριθμό συνυπαρχόντων δυσκολιών. Αυτές, πιθανώς, προσβάλλουν 1 στα 100 παιδιά κάτω των 11 ετών. Είναι πιο συνηθισμένο, στα αγόρια απ’ ό,τι στα κορίτσια – περίπου κατά τρεις φορές.
Αντιμετώπιση
Το παιδί θα πρέπει να αξιολογηθεί σωστά πριν καταλήξουμε σε διάγνωση και ξεκινήσει θεραπεία. Η αξιολόγηση περιλαμβάνει τα παρακάτω: Οι γονείς θα πρέπει να μιλήσουν στους δασκάλους για την πρόοδο του παιδιού, για τις όποιες μαθησιακές ή κοινωνικές δυσκολίες και για την ομοιογένεια των προβλημάτων μεταξύ του σπιτιού και του σχολείου. Σε πολλές περιπτώσεις, ένα σταθερό εκπαιδευτικό πρόγραμμα, με συμφωνία γονέων και δασκάλων, προσαρμοσμένο στις ικανότητες του παιδιού, είναι ένα ικανοποιητικό πρώτο βήμα. Αν το παιδί απαιτεί μια πιο λεπτομερή αξιολόγηση των γνωστικών του ικανοτήτων (π.χ. αν μπορεί να συγκεντρωθεί στο βαθμό που αναμένεται από την χρονολογική του ηλικία), ένα ψυχομετρικό τεστ θα παράσχει χρήσιμες πληροφορίες. Αυτό εκτελείται από σχολικούς και κλινικούς ψυχολόγους. Η τεκμηρίωση της διάγνωσης της ADHD γίνεται συνήθως από ένα παιδοψυχίατρο, λαμβανομένων υπ’ όψιν των πορισμάτων των δασκάλων και των σχολικών ψυχολόγων. Σε μερικές περιπτώσεις παίρνουν μέρος και παιδίατροι σ’ αυτή τη διαδικασία. Η κλινική αξιολόγηση πρέπει να περιλαμβάνει ιστορικό από τους γονείς και παρατηρήσεις από την κλινική και το σχολείο, καθώς μια σύντομη επαφή μπορεί να είναι παραπλανητική. Μια επίσκεψη στο σχολείο είναι επίσης ένα καλό σημείο εκκίνησης για να συζητηθεί και να ξεκινήσει ένα κοινό πλάνο χειρισμού. Το αν θα χρειαστεί νευρολογική εξέταση ή άλλα ιατρικά τεστ θα εξαρτηθεί από την παρουσία, για παράδειγμα, νευρολογικών σημείων (τα οποία σημειωτέον δεν αποτελούν χαρακτηριστικό της ADHD), ή πριν να ξεκινήσει φαρμακευτική αγωγή. Ο χειρισμός της ADHD συμπεριλαμβάνει εκπαιδευτικές και φαρμακολογικές θεραπείες και θεραπείες συμπεριφοράς. Αυτές δεν αποκλείονται αμοιβαία και δεν απαιτούνται για όλα τα παιδιά. Πολλά εξαρτώνται από τις αντιλήψεις και τις τεκμηριωμένες αποφάσεις των γονέων, όπως επίσης και από την επίδραση των ελλειμμάτων στη ζωή του παιδιού.
Συγγραφέας:
Παναγιώτης Βοστάνης
Kαθηγητής παιδικής και εφηβικής ψυχιατρικής
Διαβάστε περισσότερα: Ο κόσμος μέσα από τα μάτια ενός παιδιού με Διαταραχή Ελλειμματικής Προσοχής (video) – iPaideia.gr
Έχετε σκεφτεί ποτέ πως είναι για κάποιον που έχει δυσλεξία να προσπαθεί να διαβάσει ένα κείμενο; Αν όχι τότε αυτό το site δείχνει ακριβώς πως είναι, όπως μεταδίδει η Independent και σίγουρα θα σας κάνει να συγκινηθείτε.
Το site, δημιουργήθηκε από τον Victor Widell και ουσιαστικά μπερδεύει τα γράμματα μέσα στις λέξεις ούτως ώστε να δείξει πως είναι να έχει κάποιος δυσλεξία και τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει.
Ωστόσο, σύμφωνα με το δημοσίευμα, ορισμένοι επισημαίνουν πως ουσιαστικά αυτό που δείχνει το site δεν είναι μία ακριβής προσομοίωση της δυσλεξίας. Συγκεκριμένα, σύμφωνα με την Independent, η δυσλεξία εκδηλώνεται με διαφορετικά συμπτώματα από άνθρωπο σε άνθρωπο.
Κάποιοι για παράδειγμα, έχουν επισημάνει ότι στην περίπτωσή τους τα γράμματα αλλάζουν πάρα πολύ γρήγορα. Σε κάθε περίπτωση ωστόσο αποτελεί ένα πολύ καλό τρόπο για να δώσει στους ανθρώπους να καταλάβουν πως είναι για κάποιον δυσλεκτικό να προσπαθεί να διαβάσει.
Ξεκίνησε το πρόγραμμα «Γνωριμία με το σκάκι» στην Β΄ τάξη (τμήματα Β2 καιΒ3) το οποίο εντάσσεται στο πλαίσιο υλοποίησης της εκμάθησης σκακιού σε σχολεία Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης.
Η σειρά μαθημάτων βασίζεται στα βιβλία για παιδιά «Ο Ζατρίκης στο σκακιστικό δάσος» (τόμος 1 και 2 μαζί με τετράδιο ασκήσεων)
Σκοπός του προγράμματος είναι οι μαθητές με απλό, κατανοητό και παιγνιώδη τρόπο να προσεγγίσουν τον κόσμο του σκακιού αναπτύσσοντας ατομικές και κοινωνικές δεξιότητες σε ένα ευρύτερο πλαίσιο προσωπικής ανάπτυξης και καλλιέργειας αξιών.
Υπεύθυνος προγράμματος: Κωνσταντίνος Μητσάκης
Η σειρά μαθημάτων που βασίζεται στα βιβλία για παιδιά «Ο Ζατρίκης στο Σκακιστικό Δάσος» τόμοι 1 και 2 και στο βιβλίο για τον δάσκαλο προορίζεται για τη διδασκαλία αρχάριων σκακιστών στο εισαγωγικό επίπεδο των σχολείων πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
Το παρόν βιβλίο, όπως και όλα τα βιβλία της σειράς αποτελούν μέρος ενός εκπαιδευτικού προγράμματος εκμάθησης σκακιού στα σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, το οποίο έχει εκπονηθεί από το Kasparov Chess Foundation Europe.
Η εισαγωγή αυτού του προγράμματος στα ελληνικά σχολεία έγινε από την Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης, ενώ η όλη προσπάθεια στάθηκε δυνατή χάρη στην αποκλειστική δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος.
Ο πρώτος τόμος του βιβλίου του μαθητή περιέχει τη στοιχειώδη ύλη και επιτρέπει, με ελκυστικό και παιγνιώδη τρόπο, στον μαθητή να κάνει κτήμα του το πώς κινούνται τα κομμάτια και τα πιόνια και ποια είναι η απόλυτη και η σχετική αξία τους, αλλά και να αποκτήσει μια αίσθηση για τα χαρακτηριστικά τους στις μάχες μεταξύ τους. Ο δεύτερος τόμος ασχολείται με την κατανόηση των θεμελιωδών στοιχείων της σκακιστικής παρτίδας, όπως είναι το σαχ, το ματ και το πατ, και εξηγεί τους βασικούς τακτικούς μηχανισμούς και τις αρχές του παιχνιδιού στο άνοιγμα. Οι δύο τόμοι περιέχουν περί τις 1.000 ασκήσεις, διαφόρων βαθμών δυσκολίας, για να τις λύσουν οι μαθητές. Η απλή και κατανοητή γλώσσα που χρησιμοποιείται στο βιβλίο του μαθητή επιτρέπει τη χρήση του όχι μόνο στην πρώτη τάξη του Δημοτικού, αλλά και με τα μεγάλα παιδιά του νηπιαγωγείου, καθώς και για ατομικά μαθήματα που κάνουν σε παιδιά γονείς ή δάσκαλοι.
Τίτλος πρωτοτύπου: Karvin in the chess forest Μετάφραση: Παναγιώτης Δρεπανιώτης Υπεύθυνος έκδοσης, επιμέλεια: Γιάννης Αντωνιάδης Copyright: Kapsarov Chess Foundation Europe, ConveKta Ltd Copyright για την ελληνική γλώσσα: Ένωση Σκακιστών Θεσσαλονίκης Πρώτη έκδοση για την ελληνική γλώσσα: Θεσσαλονίκη, Νοέμβριος 2013
Βιβλίο μαθητή (τόμος 1): ISBN 978-618-80991-0-4 Βιβλίο ασκήσεων: ISBN 978-618-80991-1-1
Την Τρίτη, 23 Φεβρουαρίου 2016 υλοποιήθηκε στο σχολείο μας σεμινάριο – βιωματικά εργαστήρια με τίτλο «Συζητώντας για το προσφυγικό ζήτημα στο σχολείο»
Η εκδήλωση διοργανώθηκε από τα Γραφεία Πολιτιστικών Θεμάτων και Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης της Α΄ Δ/νσης Π.Ε. Αθηνών, σε συνεργασία με το Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού και το 93ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών
Το σεμινάριο εντάχθηκε στον κύκλο επιμορφωτικών σεμιναρίων για τα Ανθρώπινα Δικαιώματα και τον Ενεργό Πολίτη (Τοπικό Δίκτυο Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης και Πολιτιστικών Θεμάτων Ανθρώπινα Δικαιώματα– Δημοκρατία – Ενεργός πολίτης)
Α΄ μέρος
Λειτουργία Ζωντανής Βιβλιοθήκης
Εισηγήσεις – συζήτηση
Σύντομη εισαγωγική παρουσίαση από τις Καλλιόπη Κύρδη, υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων και Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Παρουσίαση του ετήσιου προγράμματος του 93ου Δημοτικού Σχολείου Αθηνών «Με αφορμή το ταξίδι του Φερεϋντούν, γνωρίζω τον πρόσφυγα».
Εισηγήσεις από την Κατερίνα Κιτίδη (μέλος του Τομέα Επικοινωνίας και Ενημέρωσης της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες), Αθανάσιο Μαντά (Κοινωνικός Λειτουργός στο Διαπολιτισμικό Κέντρο «Πυξίδα» Ελληνικό Συμβούλιο για τους Πρόσφυγες), Μ.Μπέκιου εκπρόσωπος από την Ανοιχτή Δομή Φιλοξενίας Προσφύγων του Ελαιώνα.
Β΄ Μέρος
Βιωματικά Εργαστήρια
«Περάσματα, ένα παιχνίδι ευαισθητοποίησης για τη ζωή των προσφύγων»: Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
«Ξενιτεμένο μου πουλί, εκεί στα ξένα που είσαι…», μια πρόταση θεατροπαιδαγωγικής εφαρμογής· όταν η λογοτεχνία συναντά τη θεατρική πράξη: Λένα Μαυρίδου, εκπαιδευτικός – θεατροπαιδαγωγός
Εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Πόσους ξένους μπορείς να μετρήσεις ανάμεσά μας;», βίωμα και ανάλυση της ετερότητας μέσα από πληροφόρηση, συμμετοχική παρατήρηση και παιχνίδια ρόλων: Δίκτυο για τα Δικαιώματα του Παιδιού
«Προσεγγίζοντας βιωματικά την προσφυγιά μέσα από ντοκουμέντα, λογοτεχνία, τέχνες»: Καλλιόπη Κύρδη, υπεύθυνη Πολιτιστικών Θεμάτων, Μαρία Δημοπούλου, υπεύθυνη Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης
Έκθεση φωτογραφιών με θέμα του πρόσφυγες και τη διαδρομή τους μέχρι την Ειδομένη (με πρωτοβουλία του φωτογράφου Βασίλη Γερμάνη).
Mία ταινία μικρού μήκους με τίτλο «Fortress Europe» για τo προσφυγικό, την αλληλεγγύη στην Κω από την Κινηματογραφική Ομάδα του Εσπερινού Γυμνασίου-Λυκείου Κω.
Οδηγίες προς τις σχολικές μονάδες, για την πρόληψη της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης απέστειλε το Υπουργείο Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων.
Συγκεκριμένα συστήνονται τα εξής:
1. Παιδιά που εμφανίζουν συμπτώματα γρίπης αναμένουν, σε χώρο όπου δε θα έρχονται σε επαφή με άλλα άτομα, μέχρι να τα παραλάβουν οι γονείς ή οι κηδεμόνες τους, οι οποίοι θα πρέπει να ειδοποιούνται αμέσως.
2. Συστήνεται για την αποφυγή της εξάπλωσης της εποχικής γρίπης να τηρούνται οι κανόνες ατομικής υγιεινής, όπως:
Αποφυγή επαφής χεριών με τα μάτια, τη μύτη και το στόμα για τη μείωση του κινδύνου μόλυνσης.
Αποφυγή κοινής χρήσης των μολυβιών, των στυλό, των μαρκαδόρων και άλλων προσωπικών αντικειμένων.
Σε βήχα ή φτέρνισμα, κάλυψη της μύτης και του στόματος με το μανίκι στο ύψος του αγκώνα ή με χαρτομάντιλο.
Το χρησιμοποιημένο χαρτομάντιλο πρέπει να απορρίπτεται αμέσως μετά τη χρήση στους κάδους απορριμμάτων.
Απαγορεύεται τα παιδιά να πίνουν νερό απευθείας από τη βρύση με το στόμα. Τακτικό πλύσιμο των χεριών των παιδιών και των εργαζομένων με υγρό σαπούνι και νερό ή εναλλακτικά να χρησιμοποιείται αντισηπτικό αλκοολούχο διάλυμα ή χαρτομάντιλα με αλκοόλη.
Οι παραπάνω οδηγίες πρέπει να τηρούνται και από το προσωπικό των κυλικείων.
Δύο δημοτικά σχολεία από τα χωριά Αμμοχώρι και Βαρικό της Φλώρινας, κέρδισαν το πρώτο βραβείο σε πανευρωπαϊκό διαγωνισμό που αφορούσε τη Νανοτεχνολογία. Στο διαγωνισμό συμμετείχαν μαθητές από όλη την Ευρώπη αλλά και τα τρία πρώτα βραβεία πήγαν στην Ελλάδα. Το δεύτερο βραβείο το κέρδισε σχολείο από την Αθήνα, ενώ το τρίτο δόθηκε στο Ηράκλειο Κρήτης.
“Είναι εξαιρετικά εντυπωσιακό η χώρα μας, με τα τόσα προβλήματα που αντιμετωπίζει να καταφέρνει τέτοια επιτυχία”, δήλωσε, μιλώντας στο ΑΠΕ-ΜΠΕ, η αν. καθηγήτρια στην Παιδαγωγική Σχολή του πανεπιστημίου Δ. Μακεδονίας, Άννα Σπύρτου.
Τα δύο σχολεία από τη Φλώρινα βραβεύτηκαν με το πρώτο βραβείο στον ευρωπαϊκό διαγωνισμό Nanodiode για τη δημιουργία του επιστημονικού φιλμ που ονόμασαν -όχι τυχαία- Florinano.
Το Florinano είναι μια κοινότητα μάθησης που λειτουργεί στη Φλώρινα εδώ και τρία χρόνια και προκύπτει από τη σύνθεση των λέξεων Φλώρινα και Νάνο (από το Νανοτεχνολογία).
Όπως αναφέρει η κ. Σύρπου, που είναι και η επιστημονικά υπεύθυνη του Florinano, πρόκειται για μια σύγχρονη κοινότητα μάθησης που δημιουργήθηκε στη Φλώρινα και έχει ως έργο την ανάπτυξη εκπαιδευτικού υλικού για τη διδασκαλία της Nανοτεχνολογίας στην υποχρεωτική εκπαίδευση.
“Για να διδάξεις Νανοτεχνολογία δεν χρειάζεσαι ακριβά υλικά, μόνο θέληση και διάθεση να εμπνεύσεις τους μαθητές” είπε χαρακτηριστικά.
Τη συγκροτούν μαθητές δημοτικών σχολείων, δάσκαλοι, σχολικοί σύμβουλοι, φοιτητές και ερευνητές της Διδακτικής των Φυσικών Επιστημών του Πανεπιστημίου Δυτικής Μακεδονίας.
Στο φιλμ “Let’s talk about nano”, οι μαθητές περιγράφουν ένα πολύ γνωστό φυσικό φαινόμενο που σχετίζεται με την υπερ-υδροφοβικότητα των φύλλων του λωτού: το “φαινόμενο του λωτού”. Παρουσιάζονται εφαρμογές της Nανοτεχνολογίας, όπως είναι τα υπερ-υδροφοβικά ξύλα και υφάσματα. H κοινότητα Florinano μελετά κι άλλα υπερ-υδροφοβικά φυτά, όπως το κουνουπίδι, το λάχανο και το μπρόκολο.
Η ομάδα έχει ως στόχο την επεξεργασία θεμάτων που έχουν να κάνουν με την ενδοοικογενειακή επικοινωνία και συγκεκριμένα με την ανάδειξη του ρόλου των γονέων ως πρότυπα για τα παιδιά.
Την ομάδα θα συντονίζουν τα στελέχη πρόληψης του Κέντρου Πρόληψης των Εξαρτήσεων & Προαγωγής της Ψυχοκοινωνικής Υγείας «Αθηνά Πρόμαχος».
Η διάρκειά της θα είναι 3 συναντήσεις, κάθε Παρασκευή (έναρξη από τις 4 Μαρτίου) , ώρα 4:00 με 6:00 μμ. και
Θα πραγματοποιηθεί στο χώρο του 96ου Δημοτικού Σχολείου
Γνωρίστε το Α΄κοιμητήριο Αθηνών μέσα από το φακό και το λόγο των μαθητών της ΣΤ΄τάξης
Σ αυτούς τους χαλεπούς καιρούς που η χώρα μας μέσα από τα διεθνή social media απαξιώνεται καθημερινά οι μαθητές της ΣΤ τάξης ως ενεργοί πολίτες με αειφορική συνείδηση αποφάσισαν ,παρ όλο που είχε πολύ κόπο, να προβάλλουν μαζί με άλλους μαθητές απ όλη την Ελλάδα στην πλατφόρμα του saferinternet– youth4greece, τον πολιτισμό και την κουλτούρα της χώρας μας !
Εμείς επιλέξαμε να παρουσιάσουμε ένα ξεχωριστό κομμάτι της γειτονιάς μας το Α΄κοιμητήριο Αθηνών ένα μικρό μουσείο, ένα αντιφατικό αξιοθέατο που αναδύει την θλίψη(θάνατος-μνήμα) της κοινωνίας της κρίσης και τις μνήμες ενος μοναδικού πολιτισμού (γλυπτά) και ιστορικών στιγμών που δοκιμάστηκε ο ελληνικός λαός και τα κατάφερε!
Η ταινία αυτή δημιουργήθηκε από εξ ολοκλήρου πρωτότυπο υλικό (βίντεο, φωτογραφίες, μουσική) μαθητών και μαθητριών ΣΤ’ τάξης, με σκοπό να συμμετάσχει στη δράση Youth4Greece του Saferinternet.
Το έργο ‘Youth4Greece’ έχει ως στόχο να προβάλλει την Ελλάδα μέσα από τα μάτια των παιδιών και των εφήβων, επιτρέποντάς τους να δημιουργήσουν αμιγώς πρωτότυπα βίντεο* σε σχέση με τα αξιοθέατα του τόπου τους –ιστορικά, πολιτιστικά, φυσικής ομορφιάς– τις τοπικές εκδηλώσεις και τις τοπικές συνταγές, προσκαλώντας με αυτό τον τρόπο συνομιλήκους τους αλλά και όλους τους επισκέπτες της πλατφόρμας να γνωρίσουν τη χώρα μας.
Μέσα από το παρόν έργο, μαθητικές τάξεις, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους, δημιουργούν διαδικτυακό υλικό συμβάλλοντας άμεσα στην προαγωγή καλού και ποιοτικού περιεχομένου, κατανοώντας ταυτόχρονα τις πολύ σημαντικές έννοιες της πρωτοτυπίας, της πνευματικής ιδιοκτησίας και της συνεργασιμότητας.
Αυτή την εβδομάδα το σχολείο έμοιαζε με μια μικρή κυψέλη
Μαθητές, εκπαιδευτικοί και γονείς με πολύ κέφι σε διάφορες γωνιές του σχολείου προετοίμαζαν τις δράσεις τους στο πλαίσιο δράσης Νοιάζομαι και δρω για το σχολείο μου και τη γειτονιά μου
Ως ενεργοί πολίτες πήραμε θέση και
με έργα τέχνης να αλλάξουμε την οπτική των τοίχων του πεζόδρομου της γειτονιάς που είναι γεμάτοι με συνθήματα -βωμολοχίες και να γεμίσουμε με χρώματα τη γειτονιά
με διαμαρτυρία,πικετοφορία διανομή ενημερωτικών φυλλαδίων και διάλογο με κατοίκους της γειτονιάς για το παρκάρισμα στον πεζόδρομο, τις ακαθαρσίες των κατοικιδίων που οι ιδιοκτήτες τους δεν μαζεύουν και την απαράδεκτη κατάσταση με τα σκουπίδια που “στολίζουν” τους δρόμους της γειτονιάς μας
με ράντισμα των κορμών των πεύκων που έχουν προσβληθεί από βαμβακίαση από οικολογικά φάρμακα που έφτιαξαν οι μαθητές
με καθάρισμα του πάρκου της γειτονιάς και μηνύματα ευαισθητοποίησης
Οι δράσεις πραγματοποιήθηκαν την Παρασκευή 22-1-2016
Ήταν παράλληλες δηλ. σε διάφορα σημεία του σχολείου και της γειτονιάς λάμβανε χώρα και μια δράση με στόχο η φωνή μας να είναι πολύ δυνατή και να φτάσει στ αυτιά των γειτόνων μας και ποιος ξέρει ίσως και των Υπευθυνων -Αρμοδίων και όλοι μαζί να αναλάβουμε τις ευθύνες που μας αναλογούν!
Oι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές του σχολείου μας ευχαριστούμε πολύ τους γονείς και ιδιαιτέρως τις μανούλες για τις υπέροχες πρωτοχρονιάτικες πίτες που έφτιαξαν και μας προσέφεραν !!
Την αφορμή για να ξετυλιχτεί το κουβάρι των εννοιών αλληλεγγύη,φιλανθρωπία, εθελοντισμός ….την έδωσαν στους μαθητές των Ε1΄ ΣΤ1′ ΣΤ2′ τάξεων, λαϊκά παραμύθια από διάφορες χώρες .
Οι εκπαιδευτικοί των Ε1 και ΣΤ1, ΣΤ2 τάξεων αξιοποιώντας τη λαική παράδοση. αφηγήθηκαν η καθεμιά στο τμήμα της από ένα παραδοσιακό παραμύθι.
Ο στόχος της δραστηριότητας ήταν να προσεγγίσουν οι μαθητές την έννοια του εθελοντισμού και να κατανοήσουν τα δομικά στοιχεία του, την πρωτοβουλία και τη συμμετοχή ,να σκεφτούν τις αξίες και τη δομική σχέση τους με τα ανθρώπινα δικαιώματα, να ανακαλύψουν τη σχέση της υπεράσπισης των ανθρώπινων δικαιωμάτων με πράξεις εθελοντισμού και αλληλεγγύης.
Η κα Λάμπρου αφηγήθηκε στους μαθητές της “”Το πουλάκι με το πληγωμένο φτερό” από την Ιταλία, η κα Σολδάτου “Η αράχνη και η σοφίατου κόσμου” από την Αφρική και η κα Φώκου “Η κουτσουλιά του σπουργίτη” από την Ελλάδα.
Μετά από την αφήγηση οι μαθητές σχημάτιζαν ένα κύκλο και συζητούσαν φέρνοντας τα παραμύθια σε πραγματικές καταστάσεις. Έπειτα από διαλογική συζήτηση και τον καταιγισμό ιδεών στο κέντρο του κύκλου τοποθετούσαν ένα χαρτόνι στο οποίο κατέγραφαν λέξεις-έννοιες και ζωγράφιζαν τα συναισθήματα που τους είχαν προκληθεί κατά την αφήγηση των παραμυθιών.
Oι εκπαιδευτικοί κ Τουρλούπης και κα Βλάχου μαζί με τους μαθητές τους από το 2010 είναι ανάδοχοι γονείς τηςΑμίνα,ενός μικρού κοριτσιού από το Αφγανιστάν
Σήμερα η κα Πένυ και ο κ. Κώστας μαζί με τους μαθητές τους από τα Ε1, Ε3 τμήματα ανανέωσαν με την action aid για δυο χρόνια την αναδοχή της μικρής Αμίνας
Δείτε το γράμμα και τις ζωγραφιές που μας έστειλε η μικρή μας φίλη Αμίνα πριν λίγες ημέρες
Ως Ανάδοχοι, , οραματίζομαστε έναν κόσμο δικαιότερο, έναν κόσμο ισότητας και ανθρωπίνων δικαιωμάτων για όλους του πολίτες αυτού του πλανήτη!
Με το πρόγραμμα Αναδοχής παιδιού έχουμε την ευκαιρία να μιλήσουμε στα παιδιά για παγκόσμια θέματα
όπως η φτώχεια και να καλλιεργήσουμε τη ταυτότητα του παγκόσμιου πολίτη. Είναι επίσης ένα εκπαιδευτικό εργαλείο το οποίο δραστηριοποιεί τα παιδιά για ένα κόσμο χωρίς φτώχεια και αδικία.
ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΔΟΧΗ ΠΑΙΔΙΟΥ, ACTION AID
Με την Αναδοχή Παιδιού συνδέεσαι με ένα συγκεκριμένο παιδί μιας από τις φτωχότερες κοινότητες της Αφρικής, της Ασίας ή της Λατινικής Αμερικής και χτίζεις μια σχέση μαζί του μέσω υλικών επικοινωνίας, ενώ ταυτόχρονα βοηθάς ολόκληρη την κοινότητά του.Η οικονομική σου συνδρομή στην ActionAid δεν προσφέρεται στο παιδί προσωπικά, αλλά σε έργα και προγράμματα που υποστηρίζουν τη ζωή ολόκληρης της κοινότητας στην οποία ζει: όπως σχολεία, έργα ύδρευσης, κέντρα ιατρικής περίθαλψης, προγράμματα ενδυνάμωσης κοριτσιών και γυναικών, προγράμματα στήριξης μικροκαλλιεργητών κλπ. Βοηθάς, έτσι, τους κατοίκους των κοινοτήτων να αξιοποιήσουν τις δικές τους ικανότητες και να βελτιώσουν τη ζωή τους, στηριζόμενοι στις δικές τους δυνάμεις όταν η ActionAid αποχωρήσει από την περιοχή μετά από 10 με 15 χρόνια.
Για πρώτη φορά γνωρίζεις το παιδί όταν γίνεις Ανάδοχος και λάβεις τον φάκελο του παιδιού: την πρώτη φωτογραφία του και τις απαντήσεις σε όσα αναρωτιέσαι: πού ζει, αν πηγαίνει σχολείο, πώς είναι η οικογένεια του κλπ.
Στη συνέχεια, στη διάρκεια της σχέσης σας, θα λαμβάνεις δύο μηνύματα τον χρόνο από το παιδί που στηρίζεις. Μπορεί το παιδί να μην έχει ξαναπιάσει ποτέ μολύβι και ίσως σου στείλει κάτι πολύ απλό. Ένα φρούτο, ένα ζώο, μια καλύβα, ποτέ δεν ξέρεις τι θα είναι αυτό που θα θέλει να μοιραστεί μαζί σου. Εξαρτάται από την ηλικία και την εξοικείωση του παιδιού, οπότε κάθε μήνυμα είναι μοναδικό. Κάθε ζωγραφιά συνοδεύεται από ένα σύντομο μήνυμα από το παιδί για να μαθαίνεις τα νέα του. Ο τοπικός συνεργάτης της ActionAid θα μεταφέρει το μήνυμα του παιδιού στο χαρτί αν το παιδί δεν ξέρει αγγλικά ή δεν είναι αρκετά μεγάλο ώστε να γράψει. Κάθε δύο χρόνια σου στέλνουμε, επίσης, μία νέα φωτογραφία του παιδιού για να έχεις εικόνα του ενώ μεγαλώνει.
Επιπλέον, θα παίρνεις ενημέρωση κάθε έξι μήνες για την πρόοδο των προγραμμάτων μας στην κοινότητα και την αλλαγή που φέρνει στη ζωή των κατοίκων της η συνδρομή σου.
Οι μαθητές της Δ΄,Ε΄,ΣΤ΄ , παρακολουθώντας τη θεατρική παράσταση “Η Σολομώντεια Λύση” του Γιάννη Καλατζόπουλου στο Θέατρο κάτω από τη γέφυρα , ευαισθητοποιούνται για αξίες όπως η αυταπάρνηση, η αλληλοβοήθεια, η αγάπη και η συλλογικότητα που πιστεύουμε πως είναι τα μόνα αντίδοτα σε έναν κόσμο βίας, ατομισμού, και λατρείας του κέρδους. Το έργο αυτό επιλέχτηκε γιατί είναι ένας ύμνος στην αληθινή και ανυπόκριτη αγάπη.
“Η Σολομώντεια Λύση” του Γιάννη Καλατζόπουλου, βασισμένο στο κινέζικο έργο του 13ου μ.Χ.αι. «Ο Κύκλος με την Κιμωλία», απ’ όπου εμπνεύστηκε και ο Μπέρτολτ Μπρεχτ το ομώνυμο αριστούργημά του.
Πριν από περίπου 50 χρόνια ο Μπερτολτ Μπρεχτ πήρε ένα παλιό παραμύθι και το έκανε θεατρικό έργο για μεγάλους. Ο Γιάννης Καλατζόπουλος πήρε αυτό το έργο και το ξαναέκανε παραμύθι για παιδιά. Ο κύκλος με την κιμωλία είναι μια αλληγορία με θέμα την αγάπη, στηριγμένη στον πανάρχαιο μύθο. Μια βασίλισσα κυνηγημένη από στασιαστές, εγκαταλείπει το μωρό της. Το βρίσκει η υπηρέτρια της και αποφασίζει να το πάρει για να το γλιτώσει από τους διώκτες του. Κυνηγημένη πλέον και αυτή, υποφέρει τα πάνδεινα για να του εξασφαλίσει μια στέγη και λίγο γάλα.
Μια αληθινή αγάπη αναπτύσσεται στο παιδί και στην θετή του μητέρα, ώσπου, μετά από χρόνια το καθεστώς αλλάζει και το παιδί γίνεται ο νόμιμος κληρονόμος του θρόνου και μιας αμύθητης περιούσιας. Τότε εμφανίζεται η φυσική του μητέρα και το διεκδικεί..
Και ο «ιδιόρρυθμος « δικαστής θα κάνει το πείραμα: Βάζει το παιδί στην μέση ενός κύκλου και ζητάει από τις δύο μητέρες να το τραβήξουν προς το μέρος τους, πιάνοντας από το ένα χέρι η καθεμιά, και όποια νικούσε θα το έπαιρνε υπό την κηδεμονία της.
Λίγα λόγια για το έργο
Το ερώτημα που βάζει η παράστασή μας, δεν έχει εύκολη απάντηση.
Σε ποιόν ανήκει ένα αγαθό; Στο φυσικό ιδιοκτήτη του, ή σ’ αυτόν που το χρειάζεται, το φροντίζει και το αγαπά πραγματικά;
Μήπως αυτό σας θυμίζει κάτι από την υστερία μιας απάνθρωπης καταναλωτικής κοινωνίας, που όλοι έχουμε πέσει θύματα;
Μήπως τα άπειρα ρούχα, τα παπούτσια και τις τσάντες, που σχεδόν καινούργια παραμένουν στις ντουλάπες μας, επειδή … πέρασε η μόδα τους, την ώρα που χιλιάδες κυκλοφορούν ρακένδυτοι;
Μήπως τα βιβλία που αδιάβαστα σκονίζονται στα ράφια της βιβλιοθήκης μας, όταν εκατομμύρια άνθρωποι παραμένουν αναλφάβητοι;
Μήπως τους τόνους φαγητών που πετάμε, όταν δισεκατομμύρια σ’ όλο τον κόσμο πεθαίνουν απ’ την πείνα;
Ασφαλώς, δεν ξεχνάμε ότι κάνουμε θέατρο για παιδιά και ότι το γέλιο είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό «εργαλείο» σ’ αυτό το είδος θεάτρου.
Πιστεύουμε ότι τα παιδιά, πρέπει να είναι χαρούμενα και αισιόδοξα. Γιατί απ’ αυτά θα αλλάξει (αν αλλάξει) αυτός ο κόσμος.
Πρόκειται για μια παράσταση διασκεδαστική και ιδιαίτερη, καθώς είναι σκηνοθετημένη σαν «θέατρο μέσα στο θέατρο».
http://katoapotigefyra.gr/
“Μην τους καταδικάζεις. Άκουσέ τους”. ActionΑid. Γνωστοί καλλιτέχνες έγιναν για λίγο μετανάστες και αφηγούνται μια ιστορία σαν κι αυτές που συμβαίνουν καθημερινά σε μετανάστες που βρίσκονται στην Ελλάδα.
«Παίρνουμε Θέση» ενάντια στον ρατσισμό και την ξενοφοβία! Μία ταινία μικρού μήκους, σε σκηνοθεσία Θοδωρή Παπαδουλάκη, που προσκαλεί να σπάσουμε τη σιωπή και να εναντιωθούμε στον ρατσισμό και την ξενοφοβία που έχουν γιγαντωθεί στη χώρα μας.
«Ο αόρατος υποβολέας». Αντιρατσιστική καμπάνια της Beyond Blue, με θέμα την κακή «ξενοφοβική» φωνούλα που έχουν πολλοί άνθρωποι μέσα τους.
«Νόμιμος μετανάστης». Βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – UNHCR GREECE, με προσωπικές μαρτυρίες.
«Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ». Ο Αφγανός πρόσφυγας Α.Η. δεν τολμάει πια να βγει από το σπίτι του. Πριν από λίγο καιρό, επτά άτομα είχαν επιτεθεί στον ίδιο και το γιο του την ώρα που πήγαιναν να αγοράσουν ένα κομμάτι ψωμί. Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – UNHCR GREECE.
«Και 1 θύμα ρατσιστικής βίας είναι πολύ». Ο Σίλας Σεραφείμ, ηθοποιός και stand up comedian, στέλνει τα δικά του μηνύματα ενάντια στο ρατσισμό, στο πλαίσιο της εκστρατείας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – UNHCR GREECE.
«Η ιστορία κουβαλάει τις αγωνίες των καιρών». Ο Αλκίνοος Ιωαννίδης μας αφηγείται μία ιστορία, στο πλαίσιο της εκστρατείας της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες – UNHCR GREECE.
Το πείραμα με την κούκλα. Ένα διάσημο πείραμα που χρησιμοποιήθηκε με παραλλαγές σε πολλά παιδιά, κάθε φυλής, μας δείχνει τις τρομακτικές διαστάσεις που μπορεί να έχει το φαινόμενο του ρατσισμού, από τόσο μικρή ηλικία ακόμα.
«Βάλτε το ρατσισμό στη θέση του!» Ηλικιωμένη κυρία επιβιβάζεται στο αεροπλάνο. Όταν αντιλαμβάνεται ότι στη διπλανή της θέση κάθεται ένας έγχρωμος, ζητά από την αεροσυνοδό να της αλλάξει αμέσως θέση…
«Τα γυαλιά της διαφορετικότητας». Μια ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων του Προγράμματος Επιχορήγησης Μη Κυβερνητικών Οργανώσεων (ΜΚΟ) του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου (ΕΟΧ) για την Ελλάδα.
«Μια τάξη, φυλετικά διαχωρισμένη». Μία ημέρα μετά τη δολοφονία του Martin Luther King το 1968, η δασκάλα Jane Elliott πήγε να διδάξει στο σχολείο της πόλης της στην Iowa, όπου κατοικούσαν μόνο λευκοί. Χώρισε τους μαθητές της σε δύο ομάδες, εκείνους με γαλάζια μάτια κι εκείνους με καφέ μάτια, και αποφάσισε να τους δώσει ένα γερό μάθημα κατά των φυλετικών διακρίσεων…
«Το σουίνγκ της αλλαγής». Ταινία μικρού μήκους. Ο ρατσιστής κουρέας Harry αλλάζει τις πεποιθήσεις του ύστερα από την εμφάνιση μίας μαγικής τρομπέτας.
«Κιαλό Αμαντού, ανήλικος μετανάστης στην Αθήνα». Ένα μικρού μήκους φιλμ που προσπαθεί να περιγράψει την ζωή ενός ξένου στην Eλλάδα, τον κοινωνικό κανιβαλισμό και την φασιστική απειλή. Η ιστορία του Κιαλό είναι κομμάτι του project «Portraits of Greece in Crisis».
«Ο λαθρεπιβάτης». Αντιρατσιστική ταινία μικρού μήκους του 1994, που καταγγέλλει όχι μόνο τον καθημερινό ρατσισμό πολλών ανθρώπων, αλλά και την αδιαφορία των περισσοτέρων).
«Χρωμοφοβία». Αλληγορική ταινία μικρού μήκους (Raoul Servais, 1966) για τον φασισμό και τον ρατσισμό.
«Δύο φορές ξένος». Ταινία ντοκιμαντέρ βασισμένη στο ομότιτλο βιβλίο του δημοσιογράφου Μπρους Κλαρκ και την ομώνυμη τηλεοπτική σειρά «Δυο φορές ξένος» παραγωγής ΠΡΙΣΜΑ+ της ΕΡΤ, που εξετάζει τις ανταλλαγές πληθυσμών στο χώρο των Βαλκανίων από τις αρχές του 20ου αιώνα, με αποκορύφωμα τις υποχρεωτικές ανταλλαγές των ετών 1923-1924.
«Βρωμοέλληνες». Ο Στέλιος Κούλογλου παρουσιάζει ένα ντοκιμαντέρ για τους Έλληνες όταν αυτοί ήταν οι «ξένοι» (μετανάστες στις Η.Π.Α. στις αρχές του αιώνα) στους κατοίκους ενός χωριού στην Πιερία για να τους φέρει αντιμέτωπους με την ρατσιστική τους συμπεριφορά.
«Θάνατος στους ξένους». Ο Στέλιος Κούλογλου παρουσιάζει την περιπέτεια ενός Έλληνα εστιάτορα ο οποίος τον Νοέμβριο του 1997 γίνεται στόχος Γερμανών νεοναζί.
«Όχι πια: Μία Ιστορία της Επανάστασης». Σύντομο ντοκιμαντέρ, που παρουσιάζει τον αγώνα της Συρίας για την ελευθερία, όπως τη βιώνουν ένας 32χρονος διοικητής ανταρτών, ο Mowya, και μία 24χρονη δημοσιογράφος, η Nour, στο Χαλέπι.
«Το αυγό του φιδιού». Ντοκιμαντέρ της εκπαιδευτικού Νίνας Γεωργιάδου για την άνοδο του φασισμού στην Ελλάδα.
«Η αγέλη των λευκών λύκων». Ντοκιμαντέρ που καταγράφει την θανάσιμη δράση Ρώσων Σκίνχεντ, τις ιστορίες των αθώων θυμάτων τους και την τρομακτική απειλή που ξεπροβάλλει στο Βορρά της Ευρώπης.
Η Ελλάδα του Χίτλερ: Μέρος Α: Από την Αλβανία στη Κρήτη. Μέρος Β: Τρόμος και Αντίσταση στο Γ’ Ράιχ. Μέρος Γ: Η πικρή απελευθέρωση.
«Σκλαβιά». Ένα μικρό απόσπασμα από ντοκιμαντέρ για τις σκληρές συνθήκες εργασίας στη Μαυριτανία.
«Σταματήστε την παράνομη εμπορία ανθρώπων». Ταινία μικρού μήκους κινουμένων σχεδίων από τη Μαρία Δούνη, τελειόφοιτη του Τ.Ε.Ι. Γραφιστικής Αθηνών, στο πλαίσιο των σπουδών της.
«Εκπαίδευση για τον θάνατο: Η δημιουργία ενός Ναζί». Αντιφασιστικό δεκάλεπτο βίντεο της Walt Disney (1943) που δείχνει την εκπαίδευση του μικρού Γερμανού Χανς στις αρχές του ναζισμού και την μετατροπή του σε κτήνος που καταλήγει να πεθάνει για τον αρχηγό.
«Drop it». Ταινία μικρού μήκους με θέμα τη διαφορετικότητα, τη μετανάστευση και την κοινωνική ένταξη.
«Πόσο Μακριά Ακόμα;» Γυρισμένο στην Αθήνα μεταξύ Οκτωβρίου 2011 και Φεβρουαρίου 2012, εν μέσω της κοινωνικής, πολιτικής και οικονομικής αναταραχής, το ντοκιμαντέρ δίνει βήμα στις φωνές εκείνων που έχουν εγκαταλείψει το Αφγανιστάν, τη Σομαλία ή το Σουδάν ελπίζοντας να βρουν καταφύγιο στην Ευρώπη.
«Δεν είμαι ρατσιστής αλλά…» Ο Χριστόφορος Ζαραλίκος, ηθοποιός, stand up comedian και ραδιοφωνικός παραγωγός, στέλνει το δικό του μήνυμα ενάντια στον ρατσισμό.
«Το ποδόσφαιρο και οι ναζί δεν πάνε μαζί». Καμπάνια κατά του ναζισμού από την ομάδα της Μπορούσια Ντόρτμουντ, που αντιμετωπίζει το φαινόμενο με χιούμορ, περνώντας παράλληλα ένα μήνυμα κατά των διακρίσεων.
«Πώς δημιουργείται ένας Ναζί». Δεκάλεπτο φιλμάκι κινουμένων σχεδίων του Walt Disney του 1943, που βασίζεται στο ομώνυμο βιβλίο του Gregor Ziemer.
«Όταν οι Έλληνες…» …ήταν από την πλευρά των μεταναστών. Σύντομο χρονικό μιας από τις πιο μαύρες σελίδες του ελληνισμού της διασποράς: του διωγμού των Ελλήνων της νότιας Ομάχα (1910, Νεμπράσκα, Η.Π.Α.).
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή