Μέσα στον Απρίλιο και το Μάιο πραγματοποιήσαμε το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων “ευ ζην” για την κυκλοφοριακή αγωγή. Το θέμα ήταν “κυκλοφορώ με ασφάλεια”.
α) Τα παιδιά δούλεψαν βιωματικά την κίνηση στους δρόμους ως πεζοί, ως επιβάτες κι ως οδηγοί δίκυκλων κι αυτοκινήτων. Γνώρισαν τους σηματοδότες, τις 4 κατηγορίες των σημάτων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (προειδοποιητικά, απαγορευτικά, υποχρεωτικά, πληροφοριακά), τις διαγραμμίσεις στους δρόμους, τη ζώνη ασφαλείας και το κράνος.
β) ζωγράφισαν σήματα οδικής κυκλοφορίας και σηματοδότες
γ)Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή για να αναζητήσουν πληροφορίες για την κυκλοφοριακή αγωγή, εικόνες, βίντεο και προγράμματα σχετικά του υπουργείου και άλλων σχολείων. ‘Ακουσαν τραγούδια και έπαιξαν παιχνίδια στον υπολογιστή. ‘Εκαναν εργασίες ταξινόμησης, αντιστοίχισης, πίνακες διπλής εισόδου με τα σήματα και τη σωστή και λάθος συμπεριφορά κυκλοφορίας στο δρόμο.
δ) Κατασκευή αυτοσχέδιας μακέτας από τα παιδιά με παιδαγωγικό υλικό κυκλοφοριακής αγωγής
ε)Η μακέτα από το νηπιαγωγό Δημήτρη Μανδώρα με θέμα το σταθμό λεωφορείων υπεραστικού ΚΤΕΛ και το παιχνίδι των παιδιών σ’ αυτή με λεωφορεία ήταν η αξιολόγηση του συγκεκριμένου θεματικού άξονα δεξιοτήτων.
Τα παιδιά παίζοντας με τα λεωφορεία πάνω στη μακέτα χρησιμοποίησαν όλες τις γνώσεις και δεξιότητες που κατέκτησαν στο συγκεκριμένο θεματικό άξονα. Μετακινούσαν τα λεωφορεία στο χώρο του σταθμού ακολουθώντας τους διαδρόμους με τις διαγραμμίσεις, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας μέσα και έξω από το σταθμό καθώς και πάνω στις αποβάθρες του σταθμού. Αναγνώριζαν τους αριθμούς πάνω στις μαρκίζες των λεωφορείων και τους ταύτιζαν με τους αντίστοιχους αριθμούς στους χώρους στάθμευσης καθώς και τις πινακίδες με τις ονομασίες των περιοχών στις οποίες προορίζονταν τα δρομολόγια. Ακολουθούσαν συγκεκριμένες οδηγίες προσανατολισμού για να μετακινήσουν τα λεωφορεία στις αποβάθρες του σταθμού (δεξιά, αριστερά, μπροστά, πίσω- κωδικοποίηση)
Ανάρτηση: Δημήτρης Μανδώρας