4ος θεματικός άξονας δεξιοτήτων “ευ ζην-κυκλοφοριακή αγωγή” με θέμα “κυκλοφορώ με ασφάλεια”

Μέσα στον Απρίλιο και το Μάιο πραγματοποιήσαμε το 4ο εργαστήριο δεξιοτήτων “ευ ζην” για την κυκλοφοριακή αγωγή. Το θέμα ήταν “κυκλοφορώ με ασφάλεια”.

α) Τα παιδιά δούλεψαν βιωματικά την κίνηση στους δρόμους ως πεζοί, ως επιβάτες κι ως οδηγοί δίκυκλων κι αυτοκινήτων. Γνώρισαν τους σηματοδότες, τις 4 κατηγορίες των σημάτων του κώδικα οδικής κυκλοφορίας (προειδοποιητικά, απαγορευτικά, υποχρεωτικά, πληροφοριακά), τις διαγραμμίσεις στους δρόμους, τη ζώνη ασφαλείας και το κράνος.

Εικόνα4 20240530 085306 Εικόνα5

Εικόνα9 Εικόνα10 Εικόνα8

β) ζωγράφισαν σήματα οδικής κυκλοφορίας και σηματοδότες

20240423 120854 20240423 120901

20240423 120931 20240423 120947 20240425 073605

20240425 073559 20240425 073624 20240425 073608

20240423 120857 20240423 120918

20240425 073617

γ)Τα παιδιά χρησιμοποίησαν τον υπολογιστή για να αναζητήσουν πληροφορίες για την κυκλοφοριακή αγωγή, εικόνες, βίντεο και προγράμματα σχετικά του υπουργείου και άλλων σχολείων. ‘Ακουσαν τραγούδια και έπαιξαν παιχνίδια στον υπολογιστή. ‘Εκαναν εργασίες ταξινόμησης, αντιστοίχισης, πίνακες διπλής εισόδου με τα σήματα και τη σωστή και λάθος συμπεριφορά κυκλοφορίας στο δρόμο.

Εικόνα2 Εικόνα3 20240423 121558

Εικόνα6  Εικόνα7  Εικόνα11

δ) Κατασκευή αυτοσχέδιας μακέτας από τα παιδιά με παιδαγωγικό υλικό κυκλοφοριακής αγωγής

αυτοσχέδια μακέτα με ξύλινους δρόμους 9 αυτοσχέδια μακέτα με ξύλινους δρόμους 10 αυτοσχέδια μακέτα με ξύλινους δρόμους 12

αυτοσχέδια μακέτα με ξύλινους δρόμους 11

ε)Η  μακέτα από το νηπιαγωγό Δημήτρη Μανδώρα με θέμα το σταθμό λεωφορείων υπεραστικού ΚΤΕΛ  και το παιχνίδι των παιδιών σ’ αυτή με λεωφορεία ήταν η αξιολόγηση του συγκεκριμένου θεματικού άξονα δεξιοτήτων.

Τα παιδιά παίζοντας με τα λεωφορεία πάνω στη μακέτα χρησιμοποίησαν όλες τις γνώσεις και δεξιότητες που κατέκτησαν στο συγκεκριμένο θεματικό άξονα. Μετακινούσαν τα λεωφορεία στο χώρο του σταθμού ακολουθώντας τους διαδρόμους με τις διαγραμμίσεις, τα σήματα οδικής κυκλοφορίας μέσα και έξω από το σταθμό καθώς και πάνω στις αποβάθρες του σταθμού. Αναγνώριζαν τους αριθμούς πάνω στις μαρκίζες των λεωφορείων και τους ταύτιζαν με τους αντίστοιχους αριθμούς στους χώρους στάθμευσης καθώς και τις πινακίδες με τις ονομασίες των περιοχών στις οποίες προορίζονταν τα δρομολόγια. Ακολουθούσαν συγκεκριμένες οδηγίες προσανατολισμού για να μετακινήσουν τα λεωφορεία στις αποβάθρες του σταθμού (δεξιά, αριστερά, μπροστά, πίσω- κωδικοποίηση)

μακέτα 6 μακέτα 8  μακέτα 1 64 244

 

μακέτα 1 64 253  μακέτα ΚΤΕΛ 40 ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 70

ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 72  ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 82

ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 105  ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 119

ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 124 ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 132

ΚΤΕΛ ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ 144

 

Ανάρτηση: Δημήτρης Μανδώρας