Φώτο-Αλφαβήτα: Φφ
Από τον Νίνο:
Από τον Νίνο:
Το Ολοήμερο τμήμα συμμετείχε στην:
21-28 Απριλίου 2013
της φιλανθρωπικής οργάνωσης Actionaid.
Πληροφορίες για τη δράση (αναδημοσίευση):
“Ξέρατε ότι χρειάζονται επιπλέον 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι παγκοσμίως προκειμένου όλα τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο (το 1 εκατομμύριο μόνο στην Αφρική); Και δυστυχώς ακόμη 61 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο που θα έπρπε να πηγαίνουν Δημοτικό δεν έχουν γραφτεί ποτέ.
Ξέρατε ότι σε πολλές απομακρυσμένες κοινότητες το ρόλο του δασκάλου αναλαμβάνουν άνθρωποι που είναι απόφοιτοι γυμνασίου ενώ συχνά οι τάξεις είναι μεγαλύτερες των 100 ατόμων;
Η φετινή εκστρατεία ζητάει κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους για όλα τα παιδιά του κόσμου.
Από τις 21 έως τις 28 Απριλίου περισσότερα από 800 σχολεία της Ελλάδας έχουν δηλώσει συμμετοχή στην εκστρατεία και θα πραγματοποιούν τις δράσεις τους με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σχέση με την έλλειψη δασκάλων στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Η προσπάθεια αυτή είναι μέρος της παγκόσμιας εκστρατείας “Global Campaign for Education””
Επιπλέον ενημέρωση:
http://education.actionaid.gr/GAW2013
http://education.actionaid.gr/Article
Χωρίς πολλά λόγια, οι δικές μας δράσεις:
Μια ιδέα…..
Ολοκληρωμένη η εργασία των παιδιών σε αρχείο παρουσίασης (powerpoint) από εδώ.
Επιλέγετε “αρχείο – λήψη…”
Μόλις το κατεβάσετε αποσυμπιέσετε τον φάκελο και στη συνέχεια επιλέξτε το αρχείο με την προέκταση ppsx.
Μια ιδέα:
Ολοκληρωμένη η εργασία των παιδιών σε μορφή “ηλεκτρονικού βιβλίου” από εδώ.
Μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf από τον ίδιο παροχέα ( issuu….επιλέγοντας share – download ).
Από την Μαρίνα Χ.:
Από τη Δανάη:
Από τη Χριστίνα:
Από το Γιώργο Κ.:
Από τον Μιχάλη Χ.:
Από τη Δήμητρα:
Από τον Τρύφωνα:
Από τον Αντρέα:
Από την Κωνσταντίνα Σ.:
10
Konstantina S
Από το Γιώργο:
Από τον Μιχάλη Πλ.:
16
Mixalis P
Από τον Μιχάλη Χ.:
12
Mixalis X
Από τον Κων/νο Τσ.:
20
Konstantinos Ts
Από τη Βαρβάρα Π.:
Σ’ αυτήν την κατηγορία (Τα δικά μας puzzle) θα ανεβάζουμε όμορφες ζωγραφιές των παιδιών σε μορφή “puzzle”. Πατήστε με το ποντίκι σας την εικόνα για να παίξετε….Μόλις εμφανιστεί η μεγάλη εικόνα πατήστε το γραναζάκι στο κάτω αριστερό μέρος της οθόνης και επιλέξτε “scatter” για να σχηματιστούν τα κομμάτια. Στη συνέχεια με drag and drop συναρμολογείτε το puzzle.
Από την Ειρήνη…
Από τη Χριστίνα…
Από την Μαρίνα Χ…
Από την Μαρίνα Λ…
12
Marina L.
Από την Κωνσταντίνα Κ.
Από την Αγγελική Μ.:
Από τον Κωνσταντίνο Τσ.:
Σας ενημερώνουμε οτι την Πέμπτη 28 Μαρτίου έχουμε προγραμματίσει εκπαιδευτική επίσκεψη για την παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης:
Κάρμεν Ρουγγέρη

Αναδημοσιεύουμε:
Συνεχίζουμε και φέτος το ταξίδι μας στο μαγικό κόσμο του παιδικού θεάτρου με την παράσταση «Ο Ιάσονας και η Αργοναυτική εκστρατεία», σε θεατρική προσαρμογή για παιδιά και σκηνοθεσία της Κάρμεν Ρουγγέρη. Με την περίφημη «Αργώ» και με συνοδοιπόρους μας τον Ιάσονα και τους γενναίους Αργοναύτες έχουμε προορισμό μας τη μυθική Κολχίδα.
Αφού πρώτα μαθαίνουμε τι ακριβώς είναι το χρυσόμαλλο δέρας και πώς βρέθηκε στην Κολχίδα, παρακολουθούμε βήμα προς βήμα την προσπάθεια των Αργοναυτών να το βρουν και να το φέρουν πίσω στην πατρίδα. Ανακαλύπτουμε την ιστορία του Φρίξου και της Έλλης, πώς και από ποιον κατασκευάστηκε η «Αργώ» και πώς μαζεύτηκαν όλοι οι γενναίοι ήρωες στην Ιωλκό για να κάνουν μαζί με τον Ιάσονα το μεγάλο αυτό ταξίδι. Οι Αργοναύτες περνούν από τη Λήμνο, πηγαίνουν στην Τροία, μετά στον Ελλήσποντο, στην Κύζικο και τη Μυσία και μέσα από τις Συμπληγάδες πέτρες καταλήγουν στην Κολχίδα. Εκεί ο Ιάσονας κατορθώνει με μεγάλη δυσκολία να πάρει το χρυσόμαλλο δέρας και γνωρίζει τη Μήδεια, η οποία θα τον ακολουθήσει και θα τον βοηθήσει. Τέλος, παρακολουθούμε το γυρισμό τους στην πατρίδα, στη διάρκεια του οποίου ζουν ακόμη συγκλονιστικότερες περιπέτειες.
Η Κάρμεν Ρουγγέρη και οι συνεργάτες της ζωντανεύουν αυτή την ιστορία με την ποιότητα που τόσα χρόνια έχουν συνηθίσει τους μικρούς και μεγάλους φίλους μας.
Επιπλέον πληροφορίες:
http://www.fhw.gr/cosmos/theatron/index.php?pid=4&eid=134
Και μια μικρή ιδέα:






6 ΜΑΡΤΙΟΥ 2013
ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΑ ΜΕΡΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΒΙΑΣ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

Ιστοσελίδες επίσημων φορέων απ’ όπου μπορείτε να ενημερωθείτε για το φαινόμενο του εκφοβισμού στο σχολείο:
http://www.e-abc.eu/gr/ (ΕΥΡΩΠΑΙΚΗ ΚΑΜΠΑΝΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΣΧΟΛΙΚΟΥ ΕΚΦΟΒΙΣΜΟΥ). Στη σελίδα “ψηφιακή βιβλιοθήκη” υπάρχουν πολλές μελέτες και έντυπα σε μορφή pdf που μπορείτε να διαβάσετε ή να “κατεβάσετε”.
http://www.epsype.gr/ (Εταιρεία Ψυχοκοινωνικής Υγείας του Παιδιού και του Εφήβου).
Στο ολοήμερο τμήμα ξεκινήσαμε την Παρασκευή μια πολύ ωραία δραστηριότητα “εγγραματισμού”.
Την ονομάσαμε “Ο ΜΙΚΡΟΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΟΣ ΑΝΑΚΑΛΥΠΤΕΙ ΤΗΝ ΑΛΦΑΒΗΤΑ”
Ένα παιδί κάθε φορά θα παίρνει στο σπίτι του για το Σαββατοκύριακο, τη φωτογραφική μηχανή του σχολείου και ως μικρός φωτογράφος θα αναλαμβάνει μια “αποστολή”:
Να ανακαλύψει στο χώρο του “πράγματα” (μόνο αντικείμενα – ποτέ πρόσωπα) που θα αρχίζουν από κάποια συγκεκριμένη φωνούλα/γράμμα.
Στη συνέχεια θα φωτογραφίσει τα αντικείμενα που βρήκε και όταν επιστρέψει στο σχολείο θα μας δείξει τα πολύτιμα ευρήματά του.
Τέλος θα περάσουμε τις φωτογραφίες στον υπολογιστή του σχολείου σε ένα αρχείο “κειμενογράφου” (word – text document) και με τη βοήθειά μας θα πληκτρολογήσει το παιδί και τις αντίστοιχες λεξούλες. Κάθε βδομάδα θα σας παρουσιάζουμε τις εργασίες των παιδιών και στο τέλος της χρονιάς θα τις συγκεντρώσουμε σε ένα “ψηφιακό” βιβλίο -“αλφαβητάρι”.
Την πρώτη αποστολή ανέλαβε ο Χρήστος.
Φωτογράφισε αντικείμενα που αρχίζουν από Ππ.
Με πολύ καμάρι και ενθουσιασμό μας έδειξε τις φωτογραφίες του και με εξαιρετική άνεση πληκτρολόγησε και τις αντίστοιχες λέξεις.
Θαυμάστε:
Μερικά videos που είδαμε στην τάξη μας (ολοήμερο τμήμα) στα πλαίσια της θεματικής ενότητας “ΤΟ ΔΙΑΣΤΗΜΑ”.
Από το Ευγενίδειο Πλανητάριο:
VIDEO…ΔΙΑΣΤΗΜΙΚΑ ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ:
Από τη NASA:
Τα πρωτότυπα αρχεία μπορείτε να τα βρείτε απευθείας από τον παρακάτω σύνδεσμο (σας επιτρέπει να τα κατεβάσετε σε πολύ καλή ανάλυση). Ωστόσο δεν μπόρεσα να τα ενσωματώσω στο ιστολόγιο γι’ αυτό και κατέφυγα στο youtube.
http://www.nasa.gov/multimedia/videogallery/index.html
ΗΛΙΟΣ
ΕΡΜΗΣ
ΑΡΗΣ
ΠΟΣΕΙΔΩΝΑΣ
ΚΡΟΝΟΣ
Στο σχολείο παίξαμε κάποια παιχνίδια στον υπολογιστή που για ευνόητους λόγους δεν μπορούμε να δημοσιεύσουμε. Ωστόσο εσείς μπορείτε απ’ το σπίτι να πειραματιστείτε με τις πολύ καλές προσωμοιώσεις που προτείνουμε παρακάτω. Σε ορισμένες περιπτώσεις είναι αναγκαία η γνώση της αγγλικής γλώσσας.
ΠΡΟΣOΜOIΩΣΕΙΣ -ANIMATION

Πατώντας με το ποντίκι μας σε κάθε πλανήτη διαβάζουμε τις πληροφορίες στο αριστερό πλαίσιο και βλέπουμε μια αληθινή εικόνα για το πως μοιάζει στην πραγματικότητα.Σύνδεσμος:
http://spaceplace.nasa.gov/solar-system-explorer/#/review/solar-system-explorer/game.swf
FLIP -BOOK
Ποιός πλανήτης θα κερδίσει το βραβείο; Συνεντεύξεις πλανητών με πολλές πληροφορίες και εικόνες….Ξεφυλλίστε το ηλεκτρονικά:

Άλλες αξιόλογες πηγές:
Μια ιστοσελίδα αποκλειστικά αφιερωμένη σε διαστημικές ανακαλύψεις με πολύ ωραία animation για μικρά παιδιά και πολλές πληροφορίες. Ενδεικτικά:

Πληροφορίες για κάθε πλανήτη με ένα κλικ. Σύνδεσμος:
Στο Ολοήμερο τμήμα αυτή την εποχή μαθαίνουμε την ώρα (όσο μπορούμε για τη μικρή μας ηλικία).
Ψάχνοντας για υλικό στο διαδίκτυο βρήκα πολύ ενδιαφέρουσα την παρακάτω εφαρμογή:
ΜΑΘΑΙΝΩ ΤΗΝ ΩΡΑ
Όπως φαίνεται και από την εικόνα ο παίκτης μετακινεί τους δείκτες του ρολογιού πατώντας στα κουμπιά με το + και το -. Ανάλογα με την επιλογή του μπορεί να αλλάξει την ώρα στο ρολόι κατά 1 ώρα, 15 λεπτά, μισή ώρα ή λεπτό – λεπτό. Αρκετό ενδιαφέρον έχει η εναλλαγή ημέρας – νύχτας όταν αλλάζουμε την ώρα.
Η ιστοσελίδα της εφαρμογής: (πατήστε την αντίστοιχη εικόνα για να ανοίξει σε νέο παράθυρο):
http://www.time-for-time.com/interactive.htm
Στην ίδια ιστοσελίδα θα βρείτε και ένα πολύ χρήσιμο ρολόι που μπορείτε να εκτυπώσετε και είναι ιδανικό για μικρά παιδιά καθώς υπάρχει αντιστοιχία των αριθμών-ωρών στα λεπτά (πχ. 12-00, 1-05)
http://www.time-for-time.com/printableclock.htm
Το Ramkid είναι λίγο πολύ γνωστό σε όλους μας. Από την ιστοσελίδα του μπορείτε να παίξετε διάφορα παιχνίδια είτε για διασκέδαση είτε για μάθηση. Από αυτά που μου έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση είναι:
ΠΑΙΧΝΙΔΙ ΜΝΗΜΗΣ ΜΕ ΤΑ ΣΗΜΑΤΑ
http://www.4pi.gr/ramkid/swf/games/game8.html
ΜΟΥΣΙΚΑ ΠΑΙΧΝΙΔΙΑ
ΓΝΩΡΙΣΕ ΤΟ ΠΕΝΤΑΓΡΑΜΜΟ:
http://www.4pi.gr/ramkid/swf/games/music1.html
ΤΑ ΠΛΗΚΤΡΑ ΤΟΥ ΠΙΑΝΟΥ:
http://www.4pi.gr/ramkid/swf/games/music2.html
Και τέλος το καταπληκτικό jele.gr που απευθύνεται σε μαθητές Δημοτικού σχολείου (τάξεις: Α,Β,Γ).
Πάρα πολλές δραστηριότητες της Α Δημοτικού μπορούν να αξιοποιηθούν και από παιδιά προσχολικής ηλικίας.
Είναι τόσες πολλές οι αξιόλογες δραστηριότητες της ισοσελίδας που είναι αδύνατον να τις παρουσιάσω, έστω και επιγραμματικά.
Εξερευνήστε το, αξίζει τον κόπο:
Από την ιστοσελίδα e-γεωγραφία ( http://geogr.eduportal.gr/simulate.htm) είδαμε με τα παιδιά πως και γιατί αλλάζει η μέρα με τη νύχτα.
Όπως φαίνεται και από την εικόνα, ο παίκτης μπορεί να μετακινήσει με το ποντίκι του τον άνθρωπο που βρίσκεται πάνω στην υδρόγειο σφαίρα.
Η γη περιστρέφεται και αναλόγως την κλίση της προς τον ήλιο ο άνθρωπος βρίσκεται στο φωτεινό ή το σκοτεινό ημισφαίριο.
Αξιοσημείωτη είναι και η αλλαγή της ώρας που σημειώνεται με την κίνηση του ανθρώπου.
Την προσομοίωση μπορείτε να τη δείτε εδώ:
http://geogr.eduportal.gr/askhseis/mera-nyxta/mera-nyxta.htm
Είδαμε επίσης το παρακάτω video που μας άρεσε πολύ.
Το αφήσαμε μάλιστα να παίζει συνέχεια γιατί έχει πολύ ωραία μουσική
( Η σονάτα του σεληνόφωτος του Μπετόβεν )…
Για την Τετάρτη 24 Απριλίου,
προσθέσαμε στον προγραμματισμό των επισκέψεών μας τη θεατρική παράσταση:
ΑΙΣΩΠΟΣ: Κάτι θέλει να μας πει…
Από την ΚΑΡΜΕΝ ΡΟΥΓΓΕΡΗ στο ΘΕΑΤΡΟ ΚΙΒΩΤΟΣ.
Πληροφορίες:
http://www.ellthea.gr
Οι μύθοι του Αισώπου που θα δουν τα παιδιά:
1. Ο Τζίτζικας και ο μέρμηγκας
2. Η Μαριγώ και το σταμνί της
3. Οι δύο βάτραχοι
4. Η αλεπού και τα άγουρα σταφύλια
5. Ο φιλάργυρος
6. Η αλεπού και το κοράκι
7. Το λιοντάρι και τα τρια βόδια
8. Ο κάβουρας και η μάνα του
9. Η γίδα και ο γάιδαρος
10. Ο λαγός και η χελώνα
11. Η κότα και το χρυσό αβγό
12. Ο ψεύτης βοσκός
13. Η αρκούδα και οι ταξιδιώτες
14. Το λιοντάρι και το ποντίκι
15. Ο ξυλοκόπος και ο Ερμής
16. Ο γέρος και ο Χάρος
Ο κύκλος του νερού σε animation…..
Από τη ΝΑSΑ:
Και το πιο ανάλαφρο, παιδικό animation:
Ο όρος παιδική επιθετικότητα είναι αλήθεια οτι αρχικά ξενίζει και ξαφνιάζει. Η παιδική ηλικία είναι στο υποσυνείδητό μας ταυτισμένη με την αθωότητα. Δυστυχώς όμως η πραγματικότητα είναι διαφορετική. Η παιδική επιθετικότητα υπάρχει και για το λόγο αυτό πρέπει να αναλυθεί και να κατανοηθεί.
Η πλειοψηφία των μικρών τρίχρονων και τετράχρονων παιδιών δεν έχει πλήρη συνείδηση για τις συνέπειες των πράξεών τους.
Σε ένα υπερπροστατευτικό οικογενειακό περιβάλλον όπου τους υποδεικνύεται συνέχεια τι να κάνουν, τι να πουν, που να πάνε και γενικά πως να συμπεριφερθούν είναι απολύτως αναμενόμενο οτι αυτά θα αναζητήσουν κάποιο τρόπο για να εκφράσουν, ασυνείδητα βέβαια, την ανεξαρτησία τους και να κάνουν εμφανή την παρουσία τους.
Μόλις το παιδί αρχίσει να περπατάει, ένας ολόκληρος κόσμος ανοίγεται μπροστά του για εξερεύνηση. Οι περισσότερες από τις ανακαλύψεις του θα είναι ευχάριστες. Κάποιες όμως θα το απογοητεύσουν και τότε εμφανίζονται τα πρώτα δείγματα της παιδικής επιθετικότητας.
Τότε η απογοήτευση μετατρέπεται σε επιθετική συμπεριφορά. Χτυπώντας, δαγκώνοντας και με διάφορα άλλα συναισθηματικά ξεσπάσματα εκτονώνει αυτή την απογοήτευση. Ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση αυτής της συμπεριφοράς είναι η ήρεμη αντίδραση. Ποτέ μα ποτέ μη χτυπήσετε ένα επιθετικό παιδί για τιμωρία. Το μήνυμα που θα λάβει από μια τέτοια αντίδραση θα ενισχύσει ακόμη περισσότερο τη βίαια συμπεριφορά του. Αντίθετα καθίστε ήρεμα δίπλα του και εξηγήστε του γιατί δεν έπρεπε να κάνει αυτό που έκανε. Μην το κλειδώσετε για τιμωρία στο δωμάτιό του. Ασυνείδητα θα αρχίσει να το θεωρεί σαν χώρο κολασμού. Αντίθετα πάρτε το κοντά σας και ζητήστε του να σας βοηθήσει σε κάποια εργασία που κάνετε χωρίς να ξεχάσετε στο τέλος να το ευχαριστήσετε για τη βοήθειά του και να το επαινέσετε για την αξιοσύνη του.
Αναζητήστε τα αίτια της επιθετικής συμπεριφοράς. Μήπως υπάρχει κάποιο μικρότερο παιδί που μονοπωλεί την προσοχή σας; Μήπως του αναθέτετε καθήκοντα δυσανάλογα με την ηλικία του; Μήπως αναρωτιέστε γιατί διέλυσε με θυμό το παζλ που προσπαθούσε να συναρμολογήσει όταν σε όλη τη διάρκεια της προσπάθειάς του δεν σταθήκατε ούτε μια φορά κοντά του επαινώντας το για την προσπάθεια και την πρόοδό του; Μήπως η επιθετική του συμπεριφορά αποβλέπει απλά στην προσέλκυση του ενδιαφέροντός σας; Μήπως είστε πολύ αυταρχικοί μαζί του;
Για παράδειγμα το να απαιτούμε από το παιδί να τρώει ακριβώς την ώρα που θέλουμε εμείς, να καταναλώνει την ποσότητα και το είδος του φαγητού που επιλέγουμε εμείς και να πηγαίνει για ύπνο ακριβώς την ώρα που καθορίζουμε εμείς είναι σίγουρο οτι πολύ σύντομα θα προκαλέσει αντίδραση.
Κανείς δεν ισχυρίζεται οτι το μεγάλωμα ενός παιδιού είναι εύκολη υπόθεση. Κάθε άλλο. Για το λόγο αυτό και η φύση δίνει τη δυνατότητα της μητρότητας μέχρι εκέινη την ηλικία που υπάρχουν τα σωματικά και ψυχολογικά αποθέματα για την αίσια εκπλήρωση αυτού του προορισμού. Πρέπει οι γονείς να αποκτήσουν μια σειρά από δεξιότητες για να μπορέσουν να ανταπεξέλθουν με επιτυχία.
Το βασικό είναι να καταλάβουν οι γονείς οτι όσο πιο υπομονετικοί είναι οι ίδιοι και όσο περισσότερο κυριαρχούν στα συναισθήματά τους τόσο πιο ήρεμο θα είναι και το παιδί τους.
Πρέπει να διευκρινιστεί οτι στην ηλικία των 3 και 4 χρονών κάποιου βαθμού επιθετικότητα είναι φυσιολογική. Στην περίπτωση αυτή θα μπορούσε να θεωρηθεί και σαν επίδειξη της ιδιοσυγκρασίας του και επιβεβαίωση του εγώ του.
Εκείνο που θα πρέπει να αναζητήσετε είναι εαν ο στόχος αυτής της συμπεριφοράς είναι συνειδητά (όσο συνείδηση μπορεί να έχει ένα παιδί αυτής της ηλικίας) να βλάψει ανθρώπους ή να καταστρέψει πράγματα. Αυτό θα μπορούσε να είναι μια ένδειξη συναισθηματικής διαταραχής, οπότε χρειάζεται προσοχή και παρακολούθηση. Επίσης πρέπει να ελεγχθεί η ένταση, η διάρκεια αλλά και η συχνότητα αυτών των ξεσπασμάτων. Εαν αυτά οδηγούν το παιδί σε ολική απώλεια του ελέγχου τότε οι γονείς πρέπει να ζητήσουν τη βοήθεια ειδικού παιδοψυχολόγου. Η παιδική επιθετικότητα μπορεί να εμφανίζεται και με μορφή συνεχούς ανυπακοής, άρνησης και παράλογης επιμονής στην ικανοποίηση των απαιτήσεών του. Στην περίπτωση αυτή καλό είναι να εξετασθεί μήπως πραγματικά υπάρχει κάποιος λόγος και αιτία που με κατάλληλη διευθέτηση θα αμβλύνει τις αντιδράσεις του. Η έρευνα δείχνει οτι η παιδική επιθετικότητα είναι ένα πολύ σοβαρό θέμα και πρέπει να αντιμετωπισθεί με ιδιαίτερη προσοχή και ευαισθησία γιατί διαφορετικά το επιθετικό παιδί, εαν αφεθεί αβοήθητο είναι πολύ πιθανόν οτι θα μεγαλώσει σαν προβληματικός έφηβος και θα καταλήξει ένας προβληματικός ενήλικος.
Ο καλύτερος χειρισμός του επιθετικού παιδιού, τουλάχιστον στα πρώτα στάδια, είναι η επιβράβευση και της παραμικρής θετικής πράξης του, η αγνόηση ή τουλάχιστον η χλιαρή αντίδρασή μας στις αρνητικές και το κυριότερο συνεχής και έμπρακτη απόδειξη της στοργής, της προσοχής και της αγάπης μας γι’ αυτό.
Από το Εργαστήριο Διαπολιτισμικών και Μεταναστευτικών Μελετών (Ε.ΔΙΑ.Μ.ΜΕ.) σας προτείνουμε το εκπαιδευτικό λογισμικό “Αλφαβητοχώρα”.
Μπορείτε να το κατεβάσετε σε iso από την ιστοσελίδα:
http://www.ediamme.edc.uoc.gr/diaspora/index.php?multimedia
Μεγάλο πλεονέκτημα του λογισμικού είναι το οτι λειτουργεί αυτόνομα χωρίς online σύνδεση.
Επίσης αν και οι οδηγίες δεν είναι σαφείς και δεν συνοδεύεται από κάποιο εγχειρίδιο, είναι σχετικά εύκολο να το εξερευνήσει κανέις.
Μερικές δραστηριότητες και στιγμιότυπα του λογισμικού:
ΕΝΑΡΞΗ:
“Χτυπάμε” την πόρτα με το ποντίκι μας ( χεράκι ) για να “μπούμε”.
Γράφουμε το όνομά μας ή επιλέγουμε από τη λίστα, αν έχουμε ξαναπαίξει.
ΕΠΙΛΟΓΗ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΑΣ:
Επιλέγουμε όποιο εικονίδιο μας αρέσει (δυστυχώς δεν περιγράφεται αρχικά η δραστηριότητα που υποδηλώνει το κάθε αντικείμενο).
ΔΕΙΓΜΑΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ:
Τα παιδιά πρέπει να βρουν τη λέξη που αντιστοιχεί στην εικόνα και να την επιλέξουν με το ποντίκι τους.
Τα παιδιά πρέπει να βρουν τα γράμματα που συνθέτουν τη λέξη της εικόνας. Κάθε φορά που επιλέγουν λάθος γράμμα, κόβεται και από ένα σκοινί….
Τα παιδιά πρέπει να βρουν το σχήμα που περιγράφουν οι λέξεις. Κάθε λέξη, γράμμα ή πρόταση στις περισσότερες δραστηριότητες συνοδεύονται από την αντίστοιχη “ηχητική” επεξήγηση, όταν τα επιλέγουμε με το ποντίκι μας.
Τα παιδιά πρέπει να βρουν το αρχικό γράμμα/φώνημα της λέξης, επιλέγοντας από το διπλανό πίνακα.

Αντίστοιχα, τα παιδιά καλούνται να βρουν την πρώτη συλλαβή της λέξης που υποδηλώνει η εικόνα.
Σε αυτή τη δραστηριότητα ακούγεται μια μελωδία από ένα όργανο. Τα παιδιά πρέπει να βρουν με ποιό όργανο παίζεται η μελωδία και να επιλέξουν την αντίστοιχη καρτέλα. Δυστυχώς εδώ δεν υπάρχουν ηχητικά βοηθήματα όσον αφορά τις λέξεις και απαιτείται μια στοιχειώδης “φωνολογική” επίγνωση.
Από τις εύκολες δραστηριότητες: Τα παιδιά πρέπει να γεμίσουν τα καλαθάκια με τα αντίστοιχα μήλα, επιλέγοντας και σύροντας με το ποντίκι τους αυτά που έχουν το ίδιο γράμμα/φώνημα.
Τα παιδιά “παίζουν” με τους ήχους και τις λέξεις. Επιλέγουν ένα γράμμα από τον πίνακα και εμφανίζεται μια εικόνα που να “ξεκινάει” από το ίδιο γράμμα. Δίπλα της είναι γραμμένη η αντίστοιχη λέξη και από κάτω της το εικονίδιο με το ψαλίδι. Κάθε φορά που “πατάμε” το κουμπί με το ψαλίδι, η λέξη αναλύεται σε συλλαβές – γράμματα.
Και εφόσον την έχουμε αναλύσει, μπορούμε να την ξανασυνθέσουμε επιλέγοντας το εικονίδιο με την κόλλα!
Καλό υπόλοιπο Σαββατοκύριακο…
Εκτάκτως τη Δευτέρα 29/10/2012 θα επισκεφτεί το σχολείο μας το τμήμα νεότητας του Ε.Ε.Σ. (Ελληνικός Ερυθρός Σταυρός). Θα παρουσιάσει στους μικρούς μας μαθητές το εκπαιδευτικό πρόγραμμα/σεμινάριο: “Έχεις μόνο μια ζωή. ΠΡΟΣΕΧΕ!” (Μαθήματα κυκλοφορίας και υγιεινής).
Ένα μικρό και σύντομο αφιέρωμα στις απίθανες εργασίες συναδέλφων από τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ( ΚΠΕ ).
Παραμύθια οικολογικού περιεχομένου κατάλληλα για παιδιά νηπιαγωγείου και ίσως και για τις πρώτες τάξεις του δημοτικού σχολείου.
Αφετηρία το ΚΠΕ Καλαμάτας με απίστευτα πλούσιο υλικό……
Λίγες εικόνες – χίλιες λέξεις!!!
ΑΠΕΡΓΙΑ ΣΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΤΟΥ ΝΕΡΟΥ
ΤΟ ΟΝΕΙΡΟ ΤΩΝ ΣΚΟΥΠΙΔΙΩΝ
Ο ΜΠΑΜΠΑΚΕΝΙΟΣ ΤΟ ΦΑΝΤΑΣΜΕΝΟ ΣΥΝΝΕΦΟ
ΤΟ ΔΕΝΤΡΟ ΕΙΝΑΙ ΠΟΥ ΒΛΕΠΕΙ
ΤΟ ΜΥΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΠΕΙΝΑΛΟΠΗΣ
ΜΗΝ ΚΛΑΙΣ ΤΕΝΕΚΕΔΟΥΛΑ
Όλα τα παραπάνω βιβλία διατίθονται δωρεάν για “download” από το ΚΠΕ.
Επίσης για τα βιβλία: “Απεργία στον κύκλο του νερού” και “Μπαμπακένιος το φαντασμένο σύννεφο” μπορείτε να ακούσετε και την αντίστοιχη αφήγηση.
Κάντε κλικ εδώ: ΚΠΕ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ
Συνεχίζουμε με το ΚΠΕ Καστοριάς.
Εκπαιδευτικό υλικό:
“Μια Σταγονοπαρέα στη Λίμνη μας“
για παιδιά προσχολικής και πρώτης σχολικής ηλικίας.
Περιλαμβάνει: Παραμύθι – Δραστηριότητες και Πλούσιο Εποπτικό υλικό για το οικοσύστημα της λίμνης της Καστοριάς.
Από το παραμύθι:
Το παραμύθι μπορείτε να το δείτε: ( αλλά δεν σας επιτρέπει να το “κατεβάσετε” ) από τον σύνδεσμο: ΣΤΑΓΟΝΟΠΑΡΕΑ.
Για να πλοηγηθείτε στο εκπαιδευτικό υλικό κάντε “κλικ” εδώ ( οι δραστηριότητες και το εποπτικό υλικό διατίθονται σε μορφή pdf και σας επιτρέπει να τις αποθηκεύσετε ).
Κάποια απ’ αυτά τα βιβλία θα τα διαβάσουμε εν καιρώ και στο σχολείο μας.
Το Εθνικό Κέντρο Βιβλίου (Ε.ΚΕ.ΒΙ.) έχει δημιουργήσει μια ιστοσελίδα που απευθύνεται στους μικρούς μας φίλους:
http://www.mikrosanagnostis.gr/
Ονομάζεται “μικρός αναγνώστης” και εμείς εδώ θα σας παρουσιάσουμε την κατηγορία “ΝΑ ΣΟΥ ΠΩ ΜΙΑ ΙΣΤΟΡΙΑ”.
Αναδημοσιεύουμε:
Οι όμορφες ιστορίες γίνονται ακαταμάχητες όταν ζωντανεύουν στα χείλη χαρισματικών αναγνωστών. Σε αυτή την ενότητα, μπορείς να ακούσεις αποσπάσματα ή ολόκληρες ιστορίες αγαπημένων συγγραφέων διαβασμένες από γνωστούς ταλαντούχους ηθοποιούς, ενώ εσύ τις διαβάζεις παράλληλα γυρνώντας τις σελίδες του ψηφιακού βιβλίου!
Ανακάλυψε μια νέα ιστορία κάθε εβδομάδα!
Επιλέξτε από τα διαθέσιμα βιβλία:
http://www.mikrosanagnostis.gr/istoria.asp
Ένα παράδειγμα: (κάντε “κλικ” πάνω στην εικόνα)
Κάντε λίγο υπομονή μέχρι να “φορτώσει” η ιστορία…..
Ένα σοβαρό μειονέκτημα της εφαρμογής είναι οτι δεν υπάρχει ένδειξη για το πότε αλλάζει η σελίδα γι’αυτό και αρχικά η βοήθειά σας είναι απαραίτητη.
Τώρα που ξεκινήσαμε τη Δανειστική Βιβλιοθήκη, μπορείτε να ρίξετε μια ματιά και στις παρακάτω οδηγίες, που αναφέρονται στους εκπαιδευτικούς. Θα σας βοηθήσει να κατανοήσετε περισσότερο τον τρόπο δουλειάς μας στην τάξη αλλά και να συμπληρώσει τυχόν κενά από μέρους μας (τι να πρωτοπείς σε μια συνέλευση με τόσα πολλά θέματα…):
http://www.mikrosanagnostis.gr/gwniadaskalwn.asp
Σας ευχόμαστε να περάσετε ένα δημιουργικό και ξεκούραστο Σαββατοκύριακο.
Αναδημοσιεύουμε:



Από το περιοδικό: Παράθυρο στην Εκπαίδευση του Παιδιού τ.35.
Αναδημοσιεύουμε:
Ββ: Ο ΒΙΟΛΙΣΤΗΣ ΒΑΤΡΑΧΟΣ
Γγ: Ο ΓΟΥΡΛΟΜΑΤΗΣ ΓΑΪΔΑΡΟΣ
Δδ Ο ΔΑΚΡΥΣΜΕΝΟΣ ΔΡΑΚΟΣ
Εε: Ο ΕΡΩΤΕΥΜΕΝΟΣ ΕΛΕΦΑΝΤΑΣ
Ζζ: ΤΟ ΖΗΛΙΑΡΙΚΟ ΖΟΥΖΟΥΝΙ
Ιι: Ο ΙΠΤΑΜΕΝΟΣ ΙΠΠΟΠΟΤΑΜΟΣ
Κκ: ΤΡΕΙΣ ΚΟΚΚΑΛΙΑΡΕΣ ΚΑΡΑΜΕΛΕΣ
Λλ: ΤΟ ΛΑΧΑΝΙΑΣΜΕΝΟ ΛΕΩΦΟΡΕΙΟ
Νν: Η ΝΤΡΟΠΑΛΗ ΝΤΟΜΑΤΑ
Οο: Ο ΟΝΕΙΡΟΠΑΡΜΕΝΟΣ ΟΡΕΙΒΑΤΗΣ
Ππ: Η ΠΟΛΥΛΟΓΟΥ ΠΑΝΤΟΦΛΑ
Ττ: ΤΟ ΤΡΟΜΕΡΟ ΤΑΜΠΟΥΡΛΟ
Υυ: Ο ΥΠΕΡΟΧΟΣ ΥΠΝΑΡΑΣ
Ωω: ΤΟ ΩΡΑΙΟ ΩΡΟΛΟΓΙΟ
Καλησπέρα!
Μια πολύ καλή ιστοσελίδα που μπορείτε να βρείτε εξαιρετικά καλό εκπαιδευτικό υλικό είναι:
http://www.paidi.org.gr/web/guest/home
Αναδημοσιεύουμε:
Καλωσήρθατε στη δικτυακή πύλη του
«ΨΗΦΙΑΚΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΗΣ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ»!
Η πύλη περιλαμβάνει εκπαιδευτικές δράσεις στον τομέα της Προσχολικής Εκπαίδευσης, έναν τομέα που στις μέρες μας προβάλλεται ως υψηλή προτεραιότητα σε διεθνές επίπεδο (αξιολόγηση PISA, προγράμματα της UNESCO, συστάσεις της Διεθνούς Τράπεζας – WorldBank).
Τα τμήματα
υιοθετούν χωρίς επιφύλαξη τη σημαντική προτεραιότητα της Προσχολικής Εκπαίδευσης και προτείνουν, ως απάντηση στις προκλήσεις του διεθνούς περιβάλλοντος, τη διασυνοριακή συνεργασία με την βοήθεια των τεχνολογιών της πληροφορίας και της επικοινωνίας (ΤΠΕ):
Και ξεκινάμε με μια μικρή παρουσίαση των “παιχνιδιών”:
ΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
( κάντε “κλικ” στον παρακάτω σύνδεσμο και στη συνέχεια στο αντίστοιχο “παιχνίδι” )
http://www.paidi.org.gr/web/guest/48
Ο ΤΥΜΠΑΝΙΣΤΗΣ
Τα παιδιά διαλέγουν μια εικόνα από τον πίνακα,
και χτυπούν το τυμπανάκι με το ποντίκι τους τόσες φορές όσες είναι και οι συλλαβές της λέξης.
ΤΟ ΡΟΜΠΟΤ
Σκοπός της δραστηριότητας είναι να βρει το παιδί τι λέει το ρομπότ.
Το ρομπότ μιλάει είτε με συλλαβές είτε με φωνήματα.
Το ρομπότ μιλάει “μηχανικά” και με μικρές παύσεις. Τα παιδιά πρέπει να μπορέσουν να συνθέσουν τη λέξη και να επιλέξουν την αντίστοιχη εικόνα.
ΤΟ ΠΑΖΛ
Σκοπός της δραστηριότητας είναι να βρουν τα παιδιά τα ζεύγη των αντικειμένων που αρχίζουν απο τον ίδιο ήχο.
Μόλις βρουν όλα τα ζεύγη, εμφανίζεται η εικόνα.
ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΕΣ ΕΝΟΤΗΤΕΣ
( κάντε “κλικ” στον παρακάτω σύνδεσμο και στη συνέχεια στο αντίστοιχο “παιχνίδι” )
http://www.paidi.org.gr/web/guest/47
Η ΧΟΡΩΔΙΑ
Τα παιδιά με αυτό το παιχνίδι εξασκούνται στη σύνθεση λέξεων από συλλαβές και κατανοούν σταδιακά τη συλλαβή ως φωνολογική μονάδα της λέξης…
Κάθε ομάδα παιδιών τραγουδάει και διαφορετική συλλαβή.
Κάθε φορά που επιλέγουμε με το ποντίκι μας μια ομάδα – τα παιδιά τραγουδούν τη συλλαβή τους.
Το παιδί επιλέγει από τον πίνακα μια λέξη. Στη συνέχεια προσπαθεί να συνθέσει με τις συλλαβές της χορωδίας τη λέξη.
Και στο τέλος γίνεται επαλήθευση της λέξης.
Αυτό το παιχνίδι είναι από τα αγαπημένα μου. Η μουσική είναι πολύ καλή και η χορωδία τραγουδάει τις συλλαβές σε διαφορετικούς τόνους, προσδίδοντας μια μουσικότητα στις λέξεις.
ΤΑ ΜΑΝΤΕΜΑΤΑ
Τα παιδιά επιλέγουν με το ποντίκι τους ένα από τα παιδιά που κουνάνε τα χέρια τους και προσπαθούν να μαντέψουν τι τους αρέσει.
Το παιδί που έχει επιλεγεί, βγαίνει μπροστά, συστήνεται και λέει την πρώτη συλλαβή από αυτό που του αρέσει. Ο παίκτης “πατάει” στη συλλαβή για να βοηθηθεί από τον υπολογιστή.
Ο παίκτης πρέπει να μαντέψει τι αρέσει στο παιδί, εντελώς στην τύχη! ( αν και μπορεί να αποκλείσει άλλες συλλαβές όπως τα -ΠΑ-ΠΟΥΤΣΙΑ στο παράδειγμά μας )
Πολύ διασκεδαστική δραστηριότητα, και αρκετά εύκολη επίσης.
ΤΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ
Ο πάικτης επιλέγει πάλι ένα παιδί που κουνάει το χέρι του. Το παιδί που έχει επιλεγεί λέει ένα αίνιγμα…Σε αυτή τη δραστηριότητα το αίνιγμα είναι:
“Πορτοκάλι, πορτοκάλι, ποιά είν’ η πρώτη σου φωνή;
Θα το βρω κι’ από την ίδια ένα γλύκισμα θα βγει”
Ο παίκτης πρέπει να επιλέξει από τις εικόνες εκείνη που λύνει το αίνιγμα.
Διασκεδαστική δραστηριότητα, αλλά αρκετά δύσκολη.
Το καλοκαίρι για κάποιο μικρό διάστημα η ιστοσελίδα δε λειτουργούσε.
Εύχομαι να μη ξαναυπάρξουν τεχνικές δυσκολίες, καθώς οι δραστηριότητες είναι από τις καλύτερες που έχω βρει.
Αν τις δοκιμάσετε με τα παιδιά σας ή στο σχολείο σας θα ήθελα πάρα πολύ να μας πείτε τις εντυπώσεις σας.
