Κυριακή των Βαΐων

2. Κυριακή των Βαΐων

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Πάσχα Κυρίου Πάσχα» από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ Α.Ε. κάνουμε κλικ εδώ

 

 

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα»  από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ 

 

Διαβάζουμε με το παιδί την ιστορία….
Στην συνέχεια συζητάμε για αυτήν και του θέτουμε τα ερωτήματα :
  • Για ποιον είχε φτιάξει το σοκολατένιο κοκοράκι ο ζαχαροπλάστης παππούς ;
  • Τι το διαφορετικό είχε αυτό το κοκοράκι ;
  • Γιατί έπρεπε να τραγουδάει μόνο την νύχτα ;
  • Εκείνο ήθελε να τραγουδά μόνο την νύχτα ή του άρεσε πιο πολύ να τραγουδά την μέρα;

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Παραμύθια και ιστορίες για όλο το χρόνο ΑΠΡΙΛΙΟΣ.(2003) θεσσαλονίκη: ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ

 

 

 

 

 

 

Ιστορίες για να ακούς, ιστορίες για να διαβάζεις.

Κλικ στις συνδέσεις του παρακάτω κειμένου

Μπορείτε να κάνετε και λήψη αρχείου στο τέλος του κειμένου



Λήψη αρχείου

Απρίλης Πασχαλιά, χελιδόνια, φως, χαρά! Καλό μήνα!

  Απρίλης με τα λούλουδα και τα τρανά τα ψέματα

Τα ψέματα

(Παραδοσιακό)

Στραβός βελόνα γύρευε ολά ολά

Μέσα σε αχυρώνα βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό

Και ο κουφός του έλεγε ολά ολά

Την άκουα που εβρόντα  βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό

Από όλα τα πετούμενα ολά ολά

Ο γάιδαρος μου αρέσει βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό

Γιατί έχει αηδονιού φωνή ολά ολά

Και δαχτυλίδι μέση βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό

Πολλά ψέματα είπαμε ολά ολά

Ας πούμε και μια αλήθεια  βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό

Ο κόκκορας εγέννησε ολά ολά

Κι έκανε κολοκύθια βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό

Τα κολοκύθια ειχάν νερό ολά ολά

Και το νερό βατράχια βάλτσι τσέλο βάλτσι τσό.

Ακούγοντας το τραγουδάκι, χορεύουμε και διασκεδάζουμε… Προσπαθούμε να μάθουμε τα λόγια και να εντοπίσουμε στους στίχους τα ψέματα που περιλαμβάνονται….

Και αφού γίνεται λόγος για…ψέματα άς διαβάσουμε ένα παραμύθι!

Ο τίτλος  της ιστορίας μας: ο ψεύτης βοσκός……



Λήψη αρχείου

Μικρές συμβουλές για την καλλιέργεια της προφορικής επικοινωνίας μέσα από αναγνώσματα:

Διαβάζουμε τον τίτλο της ιστορίας «Ο ψεύτης Βοσκός».

Κάνουμε ερωτήσεις στο παιδί

  • Μπορούμε να φανταστούμε για τί μπορεί να μιλάει η ιστορία;
  • Τί είναι το ψέμα;
  • Τί συμβαίνει όταν λέμε ψέματα;
  • Πώς μπορεί να νιώσει κάποιος που του λέμε ψέματα και το γνωρίζει;
  • Μπορεί να έχει καλό τέλος μια ιστορία που μας μιλάει για κάποιον που λέει ψέματα;

Διαβάζουμε την ιστορία και συζητάμε το περιεχόμενό της.

Το νηπιαγωγείο μας στα οικολογικά σχολεία!

Τη σχολική χρονιά 2022-23 το νηπιαγωγείο μας μπήκε στην μεγάλη αγκαλιά των οικολογικών σχολείων, για τις δράσεις του για το περιβάλλον..



Λήψη αρχείου

Η Συμμετοχή μας σε Δίκτυο Περιβαλλοντικής εκπαίδευσης

Εκπαιδευτικό Δίκτυο Δράσης Φυτεύω 2022 23ΑΦΙΣΑ ΦΥΤΕΥΩ 2022 20231Το σχολείο μας τη φετινή σχολική χρονιά 2022-2023 συμμετείχε στο Εκπαιδευτικό Δίκτυο Δράσης “Φυτεύω και υιοθετώ ένα δέντρο-δίνω ανάσα στη γη” .

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, Μεγάλη Πέμπτη

Ο Μυστικός Δείπνος

 

Η Σταύρωση

 

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα»  από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ

 

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, Μεγάλο Σάββατο

 

Η Ανάσταση

 

 

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα»  από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ

 

Διαβάζουμε την ιστορία αργά,  με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσουμε την αφήγηση κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:

  • Πού πήγε η συγγραφέας το Πάσχα;
  • Πώς περνούσαν την Κυριακή του Πάσχα όλο το σόι στη μικρή αυλή της θείας της;
  • Tί έκαναν και διασκέδαζαν πολύ;
  • Ποιά ήταν η μεγάλη σκανταλιά που έκανε μαζί με την ξαδέλφη της στην κουζίνα;
  • Πώς επανόρθωσαν τελικά;
  • Πόσο έξυπνη ιδέα είχαν;

Κυριακή του Πάσχα

 

Ακούμε την ιστορία, με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσει η προβολή κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:

Τί εποχή είναι;

Γιατί μαζεύονταν τα ζωάκια στο ξέφωτο του δάσους;

Πώς αισθάνθηκε το λυκάκι όταν ήρθε στον κόσμο το αδελφάκι του;

Γιατί ήθελε να το διώξει από το σπίτι;

Πού το πήγε;

Πώς τελειώνει η ιστορία μας;

 

Ας πάμε σε ένα Μουσείο

Ακούμε το τραγουδάκι” Μες στο Μουσείο”.  Πού πήγε ο τραγουδιστής; Τί είναι το Μουσείο; Τί θησαυρούς κρύβει μέσα;

Ας πάμε σε ένα Μουσείο

Σήμερα, 18 Μαΐου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Διεθνής Ημέρα των Μουσείων.

Τί είναι όμως ένα Μουσείο;

Πολλοί άνθρωποι κάνουν συλλογές διαφόρων αντικειμένων. Μπορεί να συλλέγουν κοχύλια γραμματόσημα, βιβλία, κάρτες, πίνακες ζωγραφικής, κοσμήματα……

Τα μουσεία είναι χώροι με συλλογές που μπορεί να δει ο καθένας.

Τα περισσότερα  μουσεία έχουν συλλογές πολύ παλιών αντικειμένων.

Έχουν αγάλματα, αγγεία, κοσμήματα, εικόνες (αρχαιολογικά, βυζαντινά).

Έχουν παλιά τρένα

Έχουν παλιά παιχνίδια

Έχουν ζώα, φυτά καθώς και απολιθώματα (μουσεία φυσικής ιστορίας).

Έχουν κόκκαλα δεινοσαύρων και προϊστορικών ψαριών

Όλα τα αντικείμενα στα μουσεία μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το πως ζούσαν οι άνθρωποι και τα ζώα τα παλιά χρόνια….

Τα περισσότερα αντικείμενα που φυλάσσονται στα μουσεία (ανάλογα με το μέγεθός τους) τοποθετούνται, για προστασία, μέσα σε γυάλινες θήκες. Μπορούμε να τα δούμε, αλλά δεν μπορούμε να τα αγγίξουμε.

Μερικές φορές , οι  επιστήμονες κατασκευάζουν μέσα στις αίθουσες των μουσείων ολόκληρα σκηνικά. Αυτά αναπαριστούν διάφορα πράγματα,μια αρχαία πόλη, ένα δάσος με άγρια ζώα,ένα προϊστορικό τοπίο όπως βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες.

Το Παιδικό Μουσείο

Βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες ένα μουσείο φτιαγμένο μόνο για παιδιά………

Παρακολουθούμε το video του Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων: «Είμαι ο Λέων των Κυθήρων» – Βραβείο Κοινού

Μπορείς να αφηγηθείς με δικά σου λογάκια την ιστορία του μαρμάρινου λέοντα;

Πώς τον κατασκεύασαν; Πώς ονομαζόταν ο τεχνίτης;

Γιατί ήταν χαρούμενος στο κάστρο; Ποιοί ήρθαν και τον πήραν; Πόσο άσχημα πράγματα συνέβαιναν στον πόλεμο;

 Σε πόσα Μουσεία ταξίδεψε; Θυμάσαι  το όνομα της πόλης ή της χώρας που τον μετέφεραν;

Τελικά μετά τις περιπέτειές του  πήγε στον δικό του τόπο;

ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

 

22 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα της Γης

     Μερικές αφορμές για συζήτηση όσον αφορά το περιβάλλον που ζούμε και αναπνέουμε. Διαβάζουμε αποσπάσματα από το βιβλίο. Κάνουμε κλικ επάνω στις παρακάτω εικόνες .

Πόσο έχει χαλάσει ο άνθρωπος την όμορφη φύση; Τί να φταίει για όλο αυτό το κακό; Πώς μπορούμε εμείς τα παιδιά να διορθώσουμε αυτή την άσχημη κατάσταση;

 

Ποιό πολύτιμο και απαραίτητο για τη ζωή αγαθό, μας δίνουν τα δάση; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε για να σωθούν;

 

 

Η Γη μας ονομάζεται γαλάζιος πλανήτης λόγω των θαλασσών και των ωκεανών της. Με τί βρωμίζουμε τις θάλασσες; Τί παθαίνουν τα ψαράκια στο μολυσμένο νερό;

 

 

 

Μετράμε κάθε μέρα ως τη Λαμπρή με την κυρά Σαρακοστή

Παιδιά θυμόσαστε να κόβετε κάθε Σάββατο κι από ένα ποδαράκι  της κυρά Σαρακοστής; Πόσα  της έχουν απομείνει;

Στείλτε μας φωτογραφίες στο mail του σχολείου μόνο την κυρά Σαρακοστή σας για να την αναρτήσουμε και να μετρήσουμε τα ποδαράκια της για να δούμε πόσος καιρός μας απομένει μέχρι το Πάσχα! Μην ξεχάσετε να κόψετε το τελευταίο της πόδι το Μεγάλο Σάββατο.

Παλιά οι νοικοκυρές το έκρυβαν μέσα στο ψωμί που ζύμωναν για την Ανάσταση και όποιος έβρισκε στο κομμάτι του το πόδι της κυρά Σαρακοστής ήταν ο τυχερός.

Από την επίσκεψη της ΦΑΓΕ

Στιγμιότυπα από το θεατρικό δρώμενο:

SAM_0410SAM_0411

Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά καθόλη τη διάρκεια της παράστασης και στο τέλος παρακολουθήσαμε και μια μικρή ταινιούλα – animation που μας εξηγούσε όλη τη διαδικασία της παραγωγής γάλατος – γιαουρτιού και τυριού.

Φώτο-Αλφαβήτα: Ιι

Δυσκολευτήκαμε να βρούμε λεξούλες – αντικείμενα που να αρχίζουν από τη φωνούλα Ιι, γι΄αυτό και κάναμε μια ομαδική προσπάθεια στο σχολείο….

Από τον Ανδρέα:

SAM_0416SAM_0418

Και από κάποια παιδιά της πρωινής ζώνης:

scan0006scan0007scan0008scan0009