Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, Μεγάλη Πέμπτη
Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα» από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ
Διαβάζουμε την ιστορία αργά, με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσουμε την αφήγηση κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:
Ακούμε την ιστορία, με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσει η προβολή κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:
Τί εποχή είναι;
Γιατί μαζεύονταν τα ζωάκια στο ξέφωτο του δάσους;
Πώς αισθάνθηκε το λυκάκι όταν ήρθε στον κόσμο το αδελφάκι του;
Γιατί ήθελε να το διώξει από το σπίτι;
Πού το πήγε;
Πώς τελειώνει η ιστορία μας;
Ακούμε το τραγουδάκι” Μες στο Μουσείο”. Πού πήγε ο τραγουδιστής; Τί είναι το Μουσείο; Τί θησαυρούς κρύβει μέσα;
Σήμερα, 18 Μαΐου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Διεθνής Ημέρα των Μουσείων.
Τί είναι όμως ένα Μουσείο;
Πολλοί άνθρωποι κάνουν συλλογές διαφόρων αντικειμένων. Μπορεί να συλλέγουν κοχύλια γραμματόσημα, βιβλία, κάρτες, πίνακες ζωγραφικής, κοσμήματα……
Τα μουσεία είναι χώροι με συλλογές που μπορεί να δει ο καθένας.
Τα περισσότερα μουσεία έχουν συλλογές πολύ παλιών αντικειμένων.
Έχουν αγάλματα, αγγεία, κοσμήματα, εικόνες (αρχαιολογικά, βυζαντινά).
Έχουν παλιά τρένα
Έχουν παλιά παιχνίδια
Έχουν ζώα, φυτά καθώς και απολιθώματα (μουσεία φυσικής ιστορίας).
Έχουν κόκκαλα δεινοσαύρων και προϊστορικών ψαριών
Όλα τα αντικείμενα στα μουσεία μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το πως ζούσαν οι άνθρωποι και τα ζώα τα παλιά χρόνια….
Τα περισσότερα αντικείμενα που φυλάσσονται στα μουσεία (ανάλογα με το μέγεθός τους) τοποθετούνται, για προστασία, μέσα σε γυάλινες θήκες. Μπορούμε να τα δούμε, αλλά δεν μπορούμε να τα αγγίξουμε.
Μερικές φορές , οι επιστήμονες κατασκευάζουν μέσα στις αίθουσες των μουσείων ολόκληρα σκηνικά. Αυτά αναπαριστούν διάφορα πράγματα,μια αρχαία πόλη, ένα δάσος με άγρια ζώα,ένα προϊστορικό τοπίο όπως βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες.
Βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες ένα μουσείο φτιαγμένο μόνο για παιδιά………
Παρακολουθούμε το video του Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων: «Είμαι ο Λέων των Κυθήρων» – Βραβείο Κοινού
Μπορείς να αφηγηθείς με δικά σου λογάκια την ιστορία του μαρμάρινου λέοντα;
Πώς τον κατασκεύασαν; Πώς ονομαζόταν ο τεχνίτης;
Γιατί ήταν χαρούμενος στο κάστρο; Ποιοί ήρθαν και τον πήραν; Πόσο άσχημα πράγματα συνέβαιναν στον πόλεμο;
Σε πόσα Μουσεία ταξίδεψε; Θυμάσαι το όνομα της πόλης ή της χώρας που τον μετέφεραν;
Τελικά μετά τις περιπέτειές του πήγε στον δικό του τόπο;
ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ
Μερικές αφορμές για συζήτηση όσον αφορά το περιβάλλον που ζούμε και αναπνέουμε. Διαβάζουμε αποσπάσματα από το βιβλίο. Κάνουμε κλικ επάνω στις παρακάτω εικόνες .
Παιδιά θυμόσαστε να κόβετε κάθε Σάββατο κι από ένα ποδαράκι της κυρά Σαρακοστής; Πόσα της έχουν απομείνει;
Στείλτε μας φωτογραφίες στο mail του σχολείου μόνο την κυρά Σαρακοστή σας για να την αναρτήσουμε και να μετρήσουμε τα ποδαράκια της για να δούμε πόσος καιρός μας απομένει μέχρι το Πάσχα! Μην ξεχάσετε να κόψετε το τελευταίο της πόδι το Μεγάλο Σάββατο.
Παλιά οι νοικοκυρές το έκρυβαν μέσα στο ψωμί που ζύμωναν για την Ανάσταση και όποιος έβρισκε στο κομμάτι του το πόδι της κυρά Σαρακοστής ήταν ο τυχερός.
Kαλό Καλοκαίρι!
Αντηλιακή προστασία για παιδιά
Στιγμιότυπα από το θεατρικό δρώμενο:
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά καθόλη τη διάρκεια της παράστασης και στο τέλος παρακολουθήσαμε και μια μικρή ταινιούλα – animation που μας εξηγούσε όλη τη διαδικασία της παραγωγής γάλατος – γιαουρτιού και τυριού.
Δυσκολευτήκαμε να βρούμε λεξούλες – αντικείμενα που να αρχίζουν από τη φωνούλα Ιι, γι΄αυτό και κάναμε μια ομαδική προσπάθεια στο σχολείο….
Από τον Ανδρέα:
Και από κάποια παιδιά της πρωινής ζώνης:
Από τον Κωνσταντίνο Κ.:
Από τον Πάνο:
12
Από το Νίκο:
15
Από τη Δήμητρα:
20
Από τον Κωνσταντίνο Κ.:
9
Από την Ειρήνη:
Από τη Λουέντα:
Από τον Μιχάλη Πλ.:
Από την Κωνσταντίνα Κ.:
Από το Νίκο:
Από τον Πάνο:
Από τη Μαρίνα Λ.:
Από την Κωνσταντίνα Σ.:
Από τον Νίνο:
Το Ολοήμερο τμήμα συμμετείχε στην:
21-28 Απριλίου 2013
της φιλανθρωπικής οργάνωσης Actionaid.
Πληροφορίες για τη δράση (αναδημοσίευση):
“Ξέρατε ότι χρειάζονται επιπλέον 1,7 εκατομμύρια δάσκαλοι παγκοσμίως προκειμένου όλα τα παιδιά του κόσμου να πάνε σχολείο (το 1 εκατομμύριο μόνο στην Αφρική); Και δυστυχώς ακόμη 61 εκατομμύρια παιδιά στον κόσμο που θα έπρπε να πηγαίνουν Δημοτικό δεν έχουν γραφτεί ποτέ.
Ξέρατε ότι σε πολλές απομακρυσμένες κοινότητες το ρόλο του δασκάλου αναλαμβάνουν άνθρωποι που είναι απόφοιτοι γυμνασίου ενώ συχνά οι τάξεις είναι μεγαλύτερες των 100 ατόμων;
Η φετινή εκστρατεία ζητάει κατάλληλα εκπαιδευμένους δασκάλους για όλα τα παιδιά του κόσμου.
Από τις 21 έως τις 28 Απριλίου περισσότερα από 800 σχολεία της Ελλάδας έχουν δηλώσει συμμετοχή στην εκστρατεία και θα πραγματοποιούν τις δράσεις τους με σκοπό την ευαισθητοποίηση των μαθητών σε σχέση με την έλλειψη δασκάλων στις περισσότερες αναπτυγμένες χώρες του κόσμου. Η προσπάθεια αυτή είναι μέρος της παγκόσμιας εκστρατείας “Global Campaign for Education””
Επιπλέον ενημέρωση:
http://education.actionaid.gr/GAW2013
http://education.actionaid.gr/Article
Χωρίς πολλά λόγια, οι δικές μας δράσεις:
Μια ιδέα…..
Ολοκληρωμένη η εργασία των παιδιών σε αρχείο παρουσίασης (powerpoint) από εδώ.
Επιλέγετε “αρχείο – λήψη…”
Μόλις το κατεβάσετε αποσυμπιέσετε τον φάκελο και στη συνέχεια επιλέξτε το αρχείο με την προέκταση ppsx.
Μια ιδέα:
Ολοκληρωμένη η εργασία των παιδιών σε μορφή “ηλεκτρονικού βιβλίου” από εδώ.
Μπορείτε να το κατεβάσετε σε μορφή pdf από τον ίδιο παροχέα ( issuu….επιλέγοντας share – download ).
Από την Μαρίνα Χ.:
Από τη Δανάη:
Από τη Χριστίνα:
Από το Γιώργο Κ.:
Από τον Μιχάλη Χ.:
Από τη Δήμητρα:
Από τον Τρύφωνα: