Ακούγοντας το τραγουδάκι, χορεύουμε και διασκεδάζουμε… Προσπαθούμε να μάθουμε τα λόγια και να εντοπίσουμε στους στίχους τα ψέματα που περιλαμβάνονται….
Και αφού γίνεται λόγος για…ψέματα άς διαβάσουμε ένα παραμύθι!
Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα» από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικεδώ
Διαβάζουμε την ιστορία αργά, με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσουμε την αφήγηση κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:
Πού πήγε η συγγραφέας το Πάσχα;
Πώς περνούσαν την Κυριακή του Πάσχα όλο το σόι στη μικρή αυλή της θείας της;
Tί έκαναν και διασκέδαζαν πολύ;
Ποιά ήταν η μεγάλη σκανταλιά που έκανε μαζί με την ξαδέλφη της στην κουζίνα;
Ακούμε την ιστορία, με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσει η προβολή κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:
Τί εποχή είναι;
Γιατί μαζεύονταν τα ζωάκια στο ξέφωτο του δάσους;
Πώς αισθάνθηκε το λυκάκι όταν ήρθε στον κόσμο το αδελφάκι του;
Ακούμε το τραγουδάκι” Μες στο Μουσείο”. Πού πήγε ο τραγουδιστής; Τί είναι το Μουσείο; Τί θησαυρούς κρύβει μέσα;
Ας πάμε σε ένα Μουσείο
Σήμερα, 18 Μαΐου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Διεθνής Ημέρα των Μουσείων.
Τί είναι όμως ένα Μουσείο;
Πολλοί άνθρωποι κάνουν συλλογές διαφόρων αντικειμένων. Μπορεί να συλλέγουν κοχύλια γραμματόσημα, βιβλία, κάρτες, πίνακες ζωγραφικής, κοσμήματα……
Τα μουσεία είναι χώροι με συλλογές που μπορεί να δει ο καθένας.
Τα περισσότερα μουσεία έχουν συλλογές πολύ παλιών αντικειμένων.
Έχουν αγάλματα, αγγεία, κοσμήματα, εικόνες (αρχαιολογικά, βυζαντινά).
Έχουν παλιά τρένα
Έχουν παλιά παιχνίδια
Έχουν ζώα, φυτά καθώς και απολιθώματα (μουσεία φυσικής ιστορίας).
Έχουν κόκκαλα δεινοσαύρων και προϊστορικών ψαριών
Όλα τα αντικείμενα στα μουσεία μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το πως ζούσαν οι άνθρωποι και τα ζώα τα παλιά χρόνια….
Τα περισσότερα αντικείμενα που φυλάσσονται στα μουσεία (ανάλογα με το μέγεθός τους) τοποθετούνται, για προστασία, μέσα σε γυάλινες θήκες. Μπορούμε να τα δούμε, αλλά δεν μπορούμε να τα αγγίξουμε.
Μερικές φορές , οι επιστήμονες κατασκευάζουν μέσα στις αίθουσες των μουσείων ολόκληρα σκηνικά. Αυτά αναπαριστούν διάφορα πράγματα,μια αρχαία πόλη, ένα δάσος με άγρια ζώα,ένα προϊστορικό τοπίο όπως βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες.
Το Παιδικό Μουσείο
Βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες ένα μουσείο φτιαγμένο μόνο για παιδιά………
Παρακολουθούμε το video του Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων: «Είμαι ο Λέων των Κυθήρων» – Βραβείο Κοινού
Μπορείς να αφηγηθείς με δικά σου λογάκια την ιστορία του μαρμάρινου λέοντα;
Πώς τον κατασκεύασαν; Πώς ονομαζόταν ο τεχνίτης;
Γιατί ήταν χαρούμενος στο κάστρο; Ποιοί ήρθαν και τον πήραν; Πόσο άσχημα πράγματα συνέβαιναν στον πόλεμο;
Σε πόσα Μουσεία ταξίδεψε; Θυμάσαι το όνομα της πόλης ή της χώρας που τον μετέφεραν;
Τελικά μετά τις περιπέτειές του πήγε στον δικό του τόπο;
Μερικές αφορμές για συζήτηση όσον αφορά το περιβάλλον που ζούμε και αναπνέουμε. Διαβάζουμε αποσπάσματα από το βιβλίο. Κάνουμε κλικ επάνω στις παρακάτω εικόνες .
Πόσο έχει χαλάσει ο άνθρωπος την όμορφη φύση; Τί να φταίει για όλο αυτό το κακό; Πώς μπορούμε εμείς τα παιδιά να διορθώσουμε αυτή την άσχημη κατάσταση;
Ποιό πολύτιμο και απαραίτητο για τη ζωή αγαθό, μας δίνουν τα δάση; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε για να σωθούν;
Η Γη μας ονομάζεται γαλάζιος πλανήτης λόγω των θαλασσών και των ωκεανών της. Με τί βρωμίζουμε τις θάλασσες; Τί παθαίνουν τα ψαράκια στο μολυσμένο νερό;
Παιδιά θυμόσαστε να κόβετε κάθε Σάββατο κι από ένα ποδαράκι της κυρά Σαρακοστής; Πόσα της έχουν απομείνει;
Στείλτε μας φωτογραφίες στο mail του σχολείου μόνο την κυρά Σαρακοστή σας για να την αναρτήσουμε και να μετρήσουμε τα ποδαράκια της για να δούμε πόσος καιρός μας απομένει μέχρι το Πάσχα! Μην ξεχάσετε να κόψετε το τελευταίο της πόδι το Μεγάλο Σάββατο.
Παλιά οι νοικοκυρές το έκρυβαν μέσα στο ψωμί που ζύμωναν για την Ανάσταση και όποιος έβρισκε στο κομμάτι του το πόδι της κυρά Σαρακοστής ήταν ο τυχερός.
Τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά καθόλη τη διάρκεια της παράστασης και στο τέλος παρακολουθήσαμε και μια μικρή ταινιούλα – animation που μας εξηγούσε όλη τη διαδικασία της παραγωγής γάλατος – γιαουρτιού και τυριού.
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.ΕντάξειΔιαβάστε περισσότεραΜη αποδοχή