Παροχή προσωπικών λογαριασμών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο στους μαθητές των Νηπιαγωγείων

 

Σύμφωνα με την εγκύκλιο (20/3/2020) του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, οι μαθητές/τριες της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης μπορούν να αποκτήσουν λογαριασμό πρόσβασης στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (Π.Σ.Δ.), μέσω του οποίου θα έχουν τη δυνατότητα να συνδεθούν στις διαθέσιμες πλατφόρμες τηλεκπαίδευσης για την υλοποίηση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, καθώς και σε όλες τις υπηρεσίες του ΠΣΔ (https://www.sch.gr/services).

 

Παρακαλούνται τα σχολεία να ενημερώσουν σχετικά τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/τριών μαθητές των Νηπιαγωγείων και της Α’ τάξης Δημοτικού Σχολείου, αλλά και κάθε μαθητή/τριας που μέχρι σήμερα δεν έχει αποκτήσει λογαριασμό πρόσβασης το ΠΣΔ οτι μπορούν να φροντίσουν για την εγγραφή των μαθητών/τριών στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο (ΠΣΔ) στο σύνδεσμο: https://register.sch.gr/students/

Για τη διαδικασία εγγραφής επισημαίνουμε τα ακόλουθα σημεία:

  • Οι γονείς/κηδεμόνες  θα πρέπει  να ακολουθήσουν προσεκτικά τις οδηγίες συμπλήρωσης της ηλεκτρονικής αίτησης, ώστε να ολοκληρωθεί επιτυχώς η εγγραφή.
  • Κατά την εγγραφή  θα ζητηθεί ο Α.Μ. (αριθμός μητρώου) του/της μαθητή/τριας. Είναι αυτός που αναγράφεται στους Ελέγχους Προόδου των προηγούμενων ετών.
  • Οι γονείς/κηδεμόνες μαθητών/τριών των Νηπιαγωγείων και των Α’ και Β’ Τάξεων Δημοτικού Σχολείου που πιθανόν δεν γνωρίζουν τον ΑΜ του μαθητή μπορούν να επικοινωνούν με το σχολείο για να τον πληροφορηθούν.
  • Είναι αναγκαία η ορθή αναγραφή της διεύθυνσης email του και του αριθμού κινητού τηλεφώνου, ώστε να είναι εύκολη η ανάκτηση των στοιχείων μαθητικού λογαριασμού σε περίπτωση που αυτά ξεχαστούν.
  • Στο πεδίο «Τμήμα» αν υπάρχει μόνο ένα τμήμα, πρέπει να οριστεί ο αριθμός 1.
  • Όταν ολοκληρωθεί η εγγραφή του/της μαθητή/τριας αποστέλλεται  μήνυμα ηλεκτρονικού ταχυδρομείο (e-mail), στη διεύθυνση e-mail που δήλωσε ο γονέας/κηδεμόνας, με τα στοιχεία εγγραφής.

 

Σας ευχαριστούμε για την συνεργασία και  υποστήριξή σας στην εγγραφή των μαθητών/τριών σας στο Πανελλήνιο Σχολικό Δίκτυο.

 

Σας ευχόμαστε καλή Σχολική Χρονιά και καλή επιτυχία στο έργο σας !

 

Με εκτίμηση

ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟ ΣΧΟΛΙΚΟ ΔΙΚΤΥΟ

Έτοιμοι για το σχολείο; Ξεκινάμε 14 Σεπτεμβρίου…

Youre Not Elected Charlie Brown GIF by Peanuts - Find & Share on GIPHY

2ο ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΧΑΛΑΣΤΡΑΣ » Blog Archive » Καλή σχολική χρονιά!

 

School GIF by Peanuts - Find & Share on GIPHY

 

Ο Αγιασμός  θα γίνει στην αυλή του σχολείου μας  και ώρα 12+10 μ.μ. Το παιδί θα συνοδεύεται από ένα και μόνο άτομο. Είναι υποχρεωτική η μάσκα και στο παιδάκι και στο συνοδό του.

                                                          Διαβάστε παρακάτω τις οδηγίες



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου



Λήψη αρχείου

 

Το καραβάκι ανοίγει πανιά για ταξιδάκι την Παρασκευή 26/6/2020

κινουμενες εικονες για φοντο κινητου - Αναζήτηση Google | Εικόνες ...

Θα αποχαιρετιστούμε και θα δώσουμε τα αναμνηστικά και τους τίτλους σπουδών:

Α ομάδα: 8+30-9:00

Β ομάδα: 9:00-9:30

Το παράρτημα από 8+30-9+30

Σας περιμένουμε!

Καλό Καλοκαίρι παιδάκια!!!

 

Φροντίζω το σώμα μου

Το σώμα μας είναι καταπληκτικό. Με αυτό μπορούμε να κάνουμε τα πάντα , να σκεφτόμαστε, να βλέπουμε, να ακούμε, να μυρίζουμε, να γευόμαστε και να αγγίζουμε.

Υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορούμε να κάνουμε για να το βοηθήσουμε να αναπτυχθεί και να το διατηρήσουμε δυνατό και υγιές.

Σωστή διατροφή

Για να καταφέρει όλα αυτά τα πράγματα το σώμα μας χρειάζεται ενέργεια. Την ενέργεια την παίρνουμε από αυτά που τρώμε και πίνουμε. Όταν πεινάμε πρέπει να προτιμάμε τροφές που έχουν μαγειρευτεί υγιεινά, φρέσκα φρούτα και λαχανικά. Επίσης πρέπει να πίνουμε γάλα, φυσικούς χυμούς και πολύ νερό.

Καλός ύπνος

Ύστερα από μια κουραστική μέρα  το σώμα μας χρειάζεται ξεκούραση για να πάρει ξανά δυνάμεις. Έτσι μόλις ξυπνάμε είμαστε υγιείς για μια καινούρια μέρα.

Σωματική άσκηση

Η κίνηση δυναμώνει το σώμα μας, γυμνάζει τους μυς και βοηθάει τα κόκκαλά μας να διατηρούνται γερά.

Η καθαριότητα

Κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να ζεσταθούμε, να ιδρώσουμε ή να λερωθούμε.

Πολλά μικρόβια βρίσκονται στο σώμα μας και στα χέρια μας. Τα μικρόβια είναι ζωντανοί οργανισμοί .Είναι τόσο μικροί που χρειαζόμαστε μικροσκόπιο για να τους δούμε. Προκαλούν πολλές αρρώστιες και μας κάνουν να αισθανόμαστε πολύ άσχημα. Όταν είμαστε άρρωστοι μένουμε σπίτι, ξαπλώνουμε, ξεκουραζόμαστε και επισκεπτόμαστε το γιατρό.

Γι’ αυτό δεν πρέπει ποτέ να ξεχνάμε να πλένουμε  τα χέρια μας και το σώμα μας με σαπούνι και νερό που διώχνουν  τα μικρόβια και μας κάνουν να μυρίζουμε όμορφα.

Σωστό πλύσιμο χεριών Ενημέρωση από Καραμανδάνειο Νοσοκομείο Υγιεινή σώματος.

Υγιεινή των δοντιών

Όταν τρώμε ή πίνουμε κολλάνε μικρόβια και τροφές πάνω στα δόντια μας. Δεν ξεχνάμε να βουρτσίζουμε τα δόντια μας κάθε πρωί και βράδυ μετά το φαγητό.

Οδηγίες για σωστό βούρτσισμα

Ο Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά δίνει οδηγίες προς τους γονείς για τη στοματική υγεία των παιδιών, τονίζοντας ότι πρέπει να ξεκινήσουν να βουρτσίζουν τα δόντια των παιδιών αμέσως μόλις εμφανιστεί το πρώτο δόντι. Τα παιδιά με την επίβλεψη και τη βοήθεια των γονιών τους, πρέπει να βουρτσίζουν τα δόντια τους δύο φορές την ημέρα (η μία το βράδυ) με φθοριούχο οδοντόκρεμα για την πρόληψη της τερηδόνας και της ουλίτιδας. Επιπλέον, ιδιαίτερα σημαντική είναι η χρήση του νήματος που προστατεύει από τις ενδιάμεσες τερηδόνες,

Τέλος, οι ειδικοί συμβουλεύουν τα παιδιά να αποφεύγουν την κατανάλωση γλυκών και αναψυκτικών ανάμεσα στα γεύματα και συνιστούν επίσκεψη στον οδοντίατρο τουλάχιστον μία φορά το χρόνο, καθώς ο οδοντίατρος είναι εκείνος που θα διδάξει στα παιδιά το σωστό τρόπο βουρτσίσματος, σύμφωνα με την ηλικία και την ανάπτυξή τους.

(Οδοντιατρικός Σύλλογος Πειραιά)

Το ανθρώπινο σώμα, η τέλεια μηχανή

Το σώμα μας εσωτερικά αποτελείται από πολλά διαφορετικά μέρη που δουλεύουν μαζί, σαν τα κομμάτια μιας τέλειας μηχανής. Κάθε κομμάτι κάνει μια δική του δουλειά και την ίδια ώρα βοηθάει και τα άλλα να λειτουργούν καλά.

Όταν τρώω

Όταν βάζω στο στόμα μου φαγητό τα δόντια μου το θρυμματίζουν, ενώ η γλώσσα το ζυμώνει με το σάλιο, το μαλακώνει και μας βοηθάει να το καταπιούμε.

Η καλά μασημένη τροφή  σπρώχνεται μέσα σε ένα μακρύ σωλήνα που λέγεται οισοφάγος και φτάνει σε μια μαλακή και δυνατή σακούλα το στομάχι.

Το στομάχι ανακατεύει την τροφή, την πιέζει ,τη λιώνει και την μαλακώνει με υγρά. Βάλε το αυτί σου στην κοιλιά κάποιου που μόλις έχει τελειώσει το φαγητό κι άκου… Θα ακούσεις το θόρυβο που κάνει το στομάχι, ενώ πιέζει την τροφή. Συχνά, όταν καταπίνεις το φαγητό σου, ρουφάς και λίγο  αέρα. Αργότερα, όταν το στομάχι σου αλέθει το φαγητό, ο αέρας διώχνεται κι έρχεται από τον οισοφάγο στο στόμα σου κι έτσι γίνεται το ρέψιμο.

Ένα μέρος του φαγητού θα φτιάξει μερικά κομμάτια από το σώμα σου και θα σε βοηθήσει να μεγαλώσεις.

Κάποιο μέρος του θα βοηθήσει τα χέρια και τα πόδια σου να κινηθούν.

Ένα άλλο μέρος του φαγητού είναι άχρηστο και το διώχνει. Θα πρέπει να πηγαίνουμε τακτικά στην τουαλέτα να αποβάλουμε ότι είναι περιττό.

Τα νεφρά παράγουν τα ούρα

 

και το παχύ έντερο τα κόπρανα

Όταν αναπνέω

Ο αέρας, σου είναι τόσο αναγκαίος όσο το φαγητό. Μπαίνει μες στο σώμα σου από το στόμα και τη μύτη. Μέσα στη μύτη υπάρχουν τριχούλες για να σταματάνε τη σκόνη και τις βρωμιές του αέρα.

Ο αέρας περνάει μεσ’ από τη μύτη και το στόμα σου και κατεβαίνει στον αναπνευστικό σωλήνα, που οδηγεί στα πνευμόνια σου. Αυτά μοιάζουν με σφουγγάρια κι είναι γεμάτα μικρές τρύπες. Όταν ανασαίνεις, το στήθος σου μεγαλώνει γιατί αυτές οι τρύπες γεμίζουν με αέρα.

Το οξυγόνο, το συστατικό του αέρα που είναι αναγκαίο για τη ζωή το παίρνει από τους πνεύμονες το αίμα και το μοιράζει σε όλο το σώμα.

Ενημέρωση γονέων στον παρακάτω δεσμό:

http://static.hpps.gr/assets/anapneustika_provlimata.pdf

Οι χτύποι της καρδιάς και το αίμα

Η καρδιά σου χτυπάει σαν τύμπανο πριν ακόμη γεννηθείς. Βρίσκεται μέσα στο στήθος σου, στη μέση αλλά  γέρνει λίγο προς τα αριστερά. Ο καθένας έχει καρδιά σε μέγεθος ανάλογα με το σώμα του.  Η καρδιά είναι μια αντλία που στέλνει το αίμα σε όλα τα σημεία του σώματος μέρα και νύχτα χωρίς να σταματάει καθόλου.

Πώς  στέλνει όμως το αίμα εκεί που πρέπει να πάει;  Με μερικούς σωλήνες που συνδέονται με αυτή, τις κόκκινες αρτηρίες που μοιράζουν οξυγόνο και θρεπτικές ουσίες και τις μπλε φλέβες που μεταφέρουν το άχρηστο και βλαβερό διοξείδιο του άνθρακα.

Το αίμα κάνει κι άλλα πράγματα. Φροντίζει για την υγεία σου. Τί γίνεται αν μπουν μερικά μικρόβια μες στο σώμα σου; Στο αίμα υπάρχουν μικρούλια σωματίδια που τα πολεμούν και τα καταπίνουν  για να μην αρρωστήσουμε, τα λευκά αιμοσφαίρια.

Υπάρχουν μέσα στο αίμα και τα ερυθρά αιμοσφαίρια που  πηγαίνουν το οξυγόνο σε όλο το σώμα.

Σκέψη και αίσθημα

Τα πιο σπουδαία πράγματα συμβαίνουν μες στο κεφάλι σου. Εκεί βρίσκεται ο εγκέφαλός σου που κάνει πολλές δουλειές. Είναι ο διευθυντής όλου του σώματος. Σου λέει πώς να δουλεύεις.

Διατάζει το στομάχι σου να αλέθει το φαγητό, την καρδιά σου να χτυπάει, σου λέει να τρέχεις ή να στέκεσαι ακίνητος. Ακόμη ο εγκέφαλός σου σκέφτεται και νιώθει. Σκέψη είναι και να θυμάσαι κάτι ή να βρίσκεις καινούριους τρόπους να κάνεις μια κατασκευή με τα τουβλάκια σου ή να συνθέσεις ένα παζλ.

Το αίσθημα επίσης είναι χίλια-δυο πράγματα. Αίσθημα είναι να νοιώθεις ευτυχισμένος και να γελάς, αίσθημα είναι το να θυμώνεις με κάτι που δεν σου αρέσει και να φωνάζεις και να χτυπάς τα πόδια ή το να τρομάζεις και να κλαις.

Τί νομίζεις ότι αισθάνονται τα παιδάκια στις παραπάνω φωτογραφίες; Από που το καταλαβαίνεις; Περιέγραψε με δικά σου λόγια  τι  φαντάζεσαι να τους έχει συμβεί.

 

 

 

Το ανθρώπινο Σώμα και τα μυστικά του

Μεγάλοι και μικροί, ψηλοί και κοντοί, ξανθοί και καστανοί, είμαστε όλοι διαφορετικοί μεταξύ  μας . Το ανθρώπινο σώμα όμως λειτουργεί με τον ίδιο τρόπο για όλους.

Όλα τα μωρά γεννιούνται με τον  ίδιο τρόπο αλλά η πρώτη διαφορά τους είναι το φύλο.

 

 

 

 

 

 

 

Το δέρμα

Το δέρμα των ανθρώπων που κατοικούν στα διάφορα μέρη της γης στο πέρασμα των χρόνων πήρε διαφορετικά χρώματα. Στις ψυχρές χώρες το δέρμα έγινε ανοιχτόχρωμο, ενώ στις ζεστές πολύ σκούρο.

Για να προφυλάξουμε το δέρμα μας από το κρύο και τη ζέστη, πρέπει να φοράμε βαριά ρούχα το χειμώνα και ελαφρά το καλοκαίρι.

Ο σκελετός

Το ανθρώπινο  σώμα έχει περισσότερα από 200 ξεχωριστά κόκκαλα που λέγονται οστά. Αποτελούν το σκελετό που στηρίζει το σώμα μας και προστατεύει τα μαλακά μέρη του, όπως η καρδιά οι πνεύμονες και ο εγκέφαλος.

Οι μύες

Τα κόκκαλα δεν μπορούν να κινηθούν από μόνα τους. Τα κινούν οι μύες που είναι στερεωμένοι πάνω στα κόκκαλα. Όταν ένας μυς κονταίνει, τραβάει το κόκκαλο και έτσι δημιουργείται η κίνηση.

Ας πάμε σε ένα Μουσείο

Ακούμε το τραγουδάκι» Μες στο Μουσείο».  Πού πήγε ο τραγουδιστής; Τί είναι το Μουσείο; Τί θησαυρούς κρύβει μέσα;

Ας πάμε σε ένα Μουσείο

Σήμερα, 18 Μαΐου γιορτάζεται σε όλο τον κόσμο η Διεθνής Ημέρα των Μουσείων.

Τί είναι όμως ένα Μουσείο;

Πολλοί άνθρωποι κάνουν συλλογές διαφόρων αντικειμένων. Μπορεί να συλλέγουν κοχύλια γραμματόσημα, βιβλία, κάρτες, πίνακες ζωγραφικής, κοσμήματα……

Τα μουσεία είναι χώροι με συλλογές που μπορεί να δει ο καθένας.

Τα περισσότερα  μουσεία έχουν συλλογές πολύ παλιών αντικειμένων.

Έχουν αγάλματα, αγγεία, κοσμήματα, εικόνες (αρχαιολογικά, βυζαντινά).

Έχουν παλιά τρένα

Έχουν παλιά παιχνίδια

Έχουν ζώα, φυτά καθώς και απολιθώματα (μουσεία φυσικής ιστορίας).

Έχουν κόκκαλα δεινοσαύρων και προϊστορικών ψαριών

Όλα τα αντικείμενα στα μουσεία μας δίνουν πολλές πληροφορίες για το πως ζούσαν οι άνθρωποι και τα ζώα τα παλιά χρόνια….

Τα περισσότερα αντικείμενα που φυλάσσονται στα μουσεία (ανάλογα με το μέγεθός τους) τοποθετούνται, για προστασία, μέσα σε γυάλινες θήκες. Μπορούμε να τα δούμε, αλλά δεν μπορούμε να τα αγγίξουμε.

Μερικές φορές , οι  επιστήμονες κατασκευάζουν μέσα στις αίθουσες των μουσείων ολόκληρα σκηνικά. Αυτά αναπαριστούν διάφορα πράγματα,μια αρχαία πόλη, ένα δάσος με άγρια ζώα,ένα προϊστορικό τοπίο όπως βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες.

Το Παιδικό Μουσείο

Βλέπουμε και στις παραπάνω φωτογραφίες ένα μουσείο φτιαγμένο μόνο για παιδιά………

Παρακολουθούμε το video του Αρχαιολογικού Μουσείου Κυθήρων: «Είμαι ο Λέων των Κυθήρων» – Βραβείο Κοινού

Μπορείς να αφηγηθείς με δικά σου λογάκια την ιστορία του μαρμάρινου λέοντα;

Πώς τον κατασκεύασαν; Πώς ονομαζόταν ο τεχνίτης;

Γιατί ήταν χαρούμενος στο κάστρο; Ποιοί ήρθαν και τον πήραν; Πόσο άσχημα πράγματα συνέβαιναν στον πόλεμο;

 Σε πόσα Μουσεία ταξίδεψε; Θυμάσαι  το όνομα της πόλης ή της χώρας που τον μετέφεραν;

Τελικά μετά τις περιπέτειές του  πήγε στον δικό του τόπο;

ΙΣΤΟΤΟΠΟΙ ΚΑΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΔΡΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΗ ΔΙΕΘΝΗ ΗΜΕΡΑ ΜΟΥΣΕΙΩΝ

 

Η γιορτή της μητέρας

 Μανούλα λέω και ανθίζει, μοσχοβολά το στόμα, όλα σε σένα τα χρωστώ και τη ζωή μου ακόμα,δεν παίρνεις όλο δίνεις με τ’ άγιο σου χεράκι………..

Τρεις μανούλες

Τί να λέει το πουλάκι,στο ψηλό, ψηλό κλαδί

τρυφερά σα κελαηδεί;

Λέει: Έχω μια μανούλα στη μικρή μου τη φωλιά,

π’ αγαπώ και μ’ αγαπά.

Η δικιά μου απαντάει από κάτω τ’ άσπρο αρνί,

Μ’ αγαπάει πιο πολύ,

Και βελάζει ευτυχισμένο μες  στο φως του πρωινού, πρώτη μέρα του Μαγιού.

Καθώς κόβει τα λουλούδια, το μικρό το κοριτσάκι

Μέσα στο περιβολάκι,ψιθυρίζει και εκείνο,

Τραγουδάκι χαρωπό: μιά  μανούλα έχω κι εγώ,

Τρυφερή αγαπημένη και πολύ πολύ γλυκειά,

π’ άλλη σαν κι αυτή καμιά!

Της μητέρας το φιλί

Της μητέρας το φιλί, πεταλούδα τρυφερή

Δροσερό  σαν το νεράκι, που κυλά στο ποταμάκι,

και  γλυκό-γλυκό σα μέλι

Που καθένας μας το θέλει.

Σα χτυπήσω και πονέσω και το γόνατό μου δέσω

Της μητέρας το φιλάκι, εδώ δα στο μαγουλάκι

Και τον πόνο μου τον παίρνει

Και το γέλιο ξαναφέρνει.

Και όταν κάνω αταξία, και με βάλουν τιμωρία

Τότε πόσο λαχταράω, το φιλάκι π’ αγαπάω

Να’ ναι ειρήνης περιστέρι

Και συγχώρεση να φέρει.

 

Διαβάζω το παραμυθάκι…….

Συζητάμε με το παιδί για το τί μας άρεσε στην ιστορία και τί όχι.

Το μικρό αλεπουδάκι γιατί έκανε σκανταλιές;

Η μαμά αλεπουδίτσα θύμωσε με τις αταξίες του;

Θα τον συγχωρούσε ότι και να γινόταν;

Πόσο πολύ τον αγαπούσε η μανούλα του;

Χάνεται η αληθινή αγάπη;

 

Η μητέρα μέσα από την τέχνη

 

 

 

 

 

 

 

 

Έντομα ωφέλιμα, η μέλισσα

Ακούμε το μουσικό κομμάτι » Το πέταγμα της μέλισσας» του Korsakov και το παιδί μπορεί να χορεύει ελεύθερα αυτοσχεδιάζοντας. Ποιό έντομο  ζουζουνίζει;

Μαθαίνω για τη μέλισσα

Η μέλισσα είναι ένα έντομο πολύ χρήσιμο για τον άνθρωπο. Πετάει από λουλούδι σε λουλούδι, μαζεύει γύρη και νέκταρ και μας χαρίζει το γλυκό της μέλι. Όταν η μέλισσα βρει τα λουλούδια που θέλει, αρχίζει να «χορεύει» γύρω από αυτά. Έτσι, ειδοποιεί τις υπόλοιπες μέλισσες να έρθουν και να τη βοηθήσουν.

Οι μέλισσες ζουν πολλές μαζί, οργανωμένες σε οικογένειες μέσα σε κυψέλες.

Η βασίλισσα είναι η αρχηγός της κυψέλης. Είναι θηλυκή μέλισσα, μεγαλύτερη και πιο λεπτή από τις υπόλοιπες μέλισσες. Ζει 4 με 5 χρόνια. Η μοναδική της αποστολή είναι να γεννά αβγά.

Οι εργάτριες είναι οι θηλυκές μέλισσες και είναι οι περισσότερες από τα τρία είδη μελισσών που ζουν στην κυψέλη. Είναι οι πιο μικρές σε μέγεθος από τη βασίλισσα και τους κηφήνες και έχουν στην κοιλιά τους ένα κεντρί. Οι εργάτριες δε γεννούν αβγά, αλλά εργάζονται αδιάκοπα για να φτιάξουν το μέλι.

Οι κηφήνες είναι οι αρσενικές μέλισσες. Είναι χοντροί με πλατιά φτερά και πιο σκούρο χρώμα από τις υπόλοιπες μέλισσες και δεν έχουν κεντρί.

Μαθαίνω για το σπιτάκι της, την κυψέλη

Οι μέλισσες είναι καταπληκτικές τεχνίτριες .Μέσα το σπιτάκι τους που ονομάζεται κυψέλη, εργάζονται ακούραστα. Οι εργάτριες βγάζουν από το σώμα τους κερί  και με αυτό φτιάχνουν τις κερήθρες τους. Σχεδιάζουν κανονικά εξάγωνα μέσα στα οποία θα αποθηκεύσουν στη συνέχεια το μέλι τους.

Παρακολουθούμε μαζί  με το παιδί το παρακάτω video με συχνές παύσεις για συζήτηση.

Τα στάδια μεταμόρφωσης της μέλισσας

Η μέλισσα πολλαπλασιάζεται με αβγά που γεννά η βασίλισσα.Το αβγό γίνεται προνύμφη, νύμφη και κατόπιν ενήλικη μέλισσα.

Το μέλι ,υγιεινή τροφή

Το μέλι είναι ένα από τα θρεπτικότερα και υγιεινότερα τρόφιμα. Μας δίνει ενέργεια και δύναμη. Το αγαπούν πολύ και οι αρκουδίτσες!

Διασκεδάζουμε  με την ιστορία της Μάγιας της μέλισσας. Γιατί ο δικαστής θέλει να διώξει τη Μάγια από την κυψέλη; Πρέπει να υπακούει στους κανόνες της κυψέλης και να δουλεύει ομαδικά και σκληρά; Το παιδί Ζωγραφίζει ότι του έκανε εντύπωση.

Παραδοσιακό παιχνίδι

Περνά-περνά η μέλισσα

Τα παιδιά διαλέγουν δύο αρχηγούς.

Κάθε αρχηγός διαλέγει μια λέξη που πιστεύει ότι αρέσει περισσότερο στους άλλους.

Στη συνέχεια στέκονται ο ένας απέναντι στον άλλο και τα υπόλοιπα παιδιά σχηματίζουν μία σειρά. Οι δύο αρχηγοί χτυπούν τα χέρια τους ψηλά και ρυθμικά και τα παιδιά περνούν από κάτω ενώ τραγουδούν:

Περνά περνά η μέλισσα

Με τα μελισσόπουλα

Και με τα παιδόπουλα

Ζουμ ζουμ ζουμ

Για να δούμε τι θα πουν

Ακούμε το τραγουδάκι, χορεύουμε , πετάμε σαν μελισσούλες, μαθαίνουμε τον αριθμό 9.

Ο θρύλος της Αγια-Σοφιάς

Πριν από πολλά χρόνια οι χριστιανοί θέλησαν να χτίσουν στην Κωνσταντινούπολη μία εκκλησία που όμοιά της δεν θα υπήρχε τόσο μεγάλη.  Ξεκίνησαν λοιπόν να την φτιάχνουν αλλά όταν έφτασαν στην οροφή δεν μπορούσαν να στηρίξουν το πολύ βάρος. Τη λύση στο πρόβλημα την έδωσαν οι μέλισσες και πώς; Ο αρχιμηχανικός της Αγια-Σοφιάς έπιασε στα χέρια του μια κερήθρα και εντυπωσιάστηκε. Ήταν πολύ ελαφριά, ανθεκτική και σήκωνε το μέλι με αρκετό βάρος. Αντέγραψε λοιπόν την κατασκευή της μέλισσας και έφτιαξε τα τούβλα με τρύπες που χρησιμοποιούμε μέχρι σήμερα..

Παροιμίες για τη μέλισσα

Αγάλι-αγάλι γίνεται η αγουρίδα μέλι

Τα λίγα λόγια ζάχαρη και τα καθόλου μέλι

Χαρισμένο ξύδι πιο γλυκό απ’ το μέλι

Όλα μέλι γάλα

Η μέλισσα μέσα από την Τέχνη

Αφού δώσουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρήσει τους πίνακες ζωγραφικής με θέμα την μέλισσα, το  παροτρύνουμε  να φτιάξει τον δικό του πίνακα ζωγραφικής για να διακοσμήσει το δωμάτιό του.

Έντομα ωφέλιμα, η πεταλούδα

 

Ακούμε και μαθαίνουμε το τραγουδάκι «Η πεταλούδα» του Μ. Θεοδωράκη. Το παιδί μπορεί να χορεύει και να μιμείται το πέταγμα της πεταλούδας.

 Η ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ

Κάτι ψήλωσε στ’ αγέρι κάτι λάμπει μες στο φως

Ήλιος να ’ναι ; Να’ ναι αστέρι, για παράξενος ανθός;

Απο ’να  λουλουδάκι στ’ άλλο φεύγει και πετά

Και τινάζει στ’ αγεράκι τα φτερά τα χνουδωτά.

Τι χρυσό πεταλουδάκι! Τι βουλίτσες πορφυρές!

Να το πρόφταινα λιγάκι μεσα’κει στις φυλλωσιές.

 

 

Γειά σου, πεταλούδα θέλω να μάθω για τη ζωή σου

Η πεταλούδα μεγαλώνει σε τέσσερα στάδια. Στην αρχή είναι αυγό, μετά κάμπια που τρώει όλη τη μέρα. Ύστερα μεταμορφώνεται σε χρυσαλλίδα και μένει στο κουκούλι της για να μεγαλώσει και να γίνει πεταλούδα.

Στο βίντεο του National Geographic που ακολουθεί, μπορείτε να δείτε την πλήρη διαδικασία μεταμόρφωσης, καθώς μια κάμπια μετατρέπεται σε πεταλούδα.

 

 

Ας ακούσουμε στη συνέχεια την ιστορία για την κάμπια που μεταμορφώθηκε σε πεταλούδα και από τον Παραμυθά…..

Τί συνέβησε στην μικρή κάμπια;

Σε τί μεταμορφώθηκε;

Πού είναι η ομορφιά; Στην ψυχή ή στο σώμα;

 

 

H πεταλούδα μέσα από την Τέχνη

 

Μαθαίνω για το περιβάλλον μου, τα έντομα οι πιο μικροί μας φίλοι

Γνωρίζω τα έντομα

Τα έντομα είναι ζώα ασπόνδυλα που αποτελούν ομοταξία των αρθρόποδων. Το σώμα των εντόμων διαιρείται στο κεφάλι, στον θώρακα, στην κοιλιά. Στο κεφάλι υπάρχουν κεραίες, μάτια και στόμα. Οι κεραίες είναι δύο αλλά το μήκος και το σχήμα τους μπορεί να ποικίλλουν από είδος σε είδος και ενίοτε από το ένα φύλο στο άλλο. Οι κεραίες λειτουργούν ως όργανα αφής και όσφρησης.

Τα μάτια τους είναι συνήθως μεγάλα και αποτελούνται από δεκάδες μικροσκοπικά μάτια, που τους επιτρέπουν να κοιτάζουν προς όλες τις κατευθύνσεις.

Πολλά έντομα χρησιμοποιούν τα δυνατά τους σαγόνια για να κόβουν την τροφή τους. Άλλα έχουν ένα μακρύ μυτερό ρύγχος, σαν ράμφος, για να ρουφάνε το χυμό των φυτών.

Τα περισσότερα έντομα έχουν δύο ζεύγη φτερών, που είναι λεπτά και ημιδιαφανή.                                                                                                                                                            Ωφέλιμα έντομα για τη φύση

Η πασχαλίτσα καταβροχθίζει τις μελίγκρες που χαλούν τα λουλούδια και τους λαχανόκηπους.

Η πεταλούδα που βοηθάει στη γονιμοποίηση των λουλουδιών.

Η μέλισσα που βοηθάει τη γονιμοποίηση των λουλουδιών και παράγει μέλι.

Η ψαλίδα που καταβροχθίζει τις μελίγκρες που χαλούν τα λουλούδια.

Ο τζίτζικας που μας διασκεδάζει με το τραγούδι του.

                                                                                                                                                              Βλαβερά έντομα

Η ψείρα, ο ψύλλος και το κουνούπι ρουφούν το αίμα ζώων και ανθρώπων τσιμπώντας τους. Ο σκόρος τρώει τα μάλλινα ρούχα και η ακρίδα κατακλύζει τους αγρούς καταβροχθίζοντας όλα τα φυτά.

Παρακολουθούμε το παρακάτω εκπαιδευτικό video .

Ένα εκπαιδευτικό ντοκιμαντέρ εγκεκριμένο απ’ το Υπ. Παιδείας (2009)

Αινίγματα με έντομα

Μικρή -μικρή νοικοκυρά

Μεγάλη πίτα φτιάχνει.

Τί είναι;

(Η μέλισσα)

Ένα μαντρί, παλιό μαντρί,

Χιλιάδες πρόβατα χωράει

Κι αρνιού ποδάρι δε χωράει.

Τί είναι;

(Η μυρμηγκοφωλιά)

 

Παροιμίες και μεταφορικές εκφράσεις με έντομα

Γυρεύει ψύλλο στ’άχυρα.

Απ’τη μύγα βγάζει ξύγκι.

Θα φάει η μύγα σίδερο και το κουνούπι ατσάλι.

Όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται.

Του μπήκαν ψύλλοι στ’αυτιά.

Ούτε ψύλλος στον κόρφο του.

Είναι ψείρα στη δουλειά του.

 

Γλωσσοδέτης για ένα έντομο

Σκουληκομερμηγκότρυπα

Με τα σκουληκομερμηγκόπουλά σου

Βάλε τις μπάρες, τις αμπάρες, τις κλειδαροαμπάρες,

Γιατ’ έρχεται ο κότσυφας, ο μότσυφας

Με τα κοτσυφομοτσυφοπαιδόπουλά του

Να σου φάει τα σκουλήκια, τα μερμήγκια

Τα σκουληκομερμηγκοπαιδόπουλά σου.

Διαβάζουμε στο παιδί το γλωσσοδέτη στην αρχή αργά και μετά πιο γρήγορα ώστε να του προκαλέσουμε το γέλιο. Το ενθαρρύνουμε να το επαναλάβει μαζί μας και μετά όπως μπορεί και μόνο του. (γλωσσική άσκηση).

 

Συνεχίζουμε με την παρακολούθηση του video με το παραμύθι για τη Λίτσα την Πασχαλίτσα.

  • Ζητούμε από το παιδί να μας αφηγηθεί  την ιστορία με δικά του λογάκια και να μας απαντήσει στις παρακάτω ερωτήσεις κατανόησης κειμένου:

Τί συνέβησε στη μικρή Πασχαλίτσα και άλλαξε συμπεριφορά;

Ήταν η μητέρα της χαρούμενη με αυτή της την αλλαγή;

Το βρίσκεις σωστό να κοροϊδεύει τους φίλους της;

Πόσο άσχημα τους έκανε να αισθάνονται;

  • Το προτρέπουμε να ζωγραφίσει ότι του έκανε εντύπωση.

Ο Μάιος μας έφτασε , εμπρός βήμα ταχύ

Μάης ο Καλομηνάς, ο Τριανταφυλλάς, ο Λούλουδος, ο Πράσινος…

Λουλούδια ας διαλέξουμε και ρόδα και κρίνα

κι ελάτε να πλέξουμε στεφάνια από κείνα

στο Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη

Τ’αηδόνια συμφώνησαν της γης αγγελούδια

και βρήκαν και στόλισαν καινούρια τραγούδια

στο Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη

Η θάλασσα γίνεται καθρέπτης και πάλι

το κύμα της χύνεται κι ο φλοίσβος του ψάλλει

στο Μάη που σήμερα προβάλλει στη γη

Χτυπάμε παλαμάκια, χορεύουμε και διασκεδάζουμε με το άκουσμα του τραγουδιού. Καλοσωρίζουμε τον καινούριο μήνα !! Τί καλά μας φέρνει; Τί αλλαγές στη φύση;

Ας γνωρίσουμε το Μάη

   Ο Μάιος είναι ο πέμπτος μήνας του χρόνου, ο τρίτος μήνας της άνοιξης. Τα λουλούδια ανθίζουν και στα δέντρα κρέμονται νόστιμοι καρποί. Το έθιμο της Πρωτομαγιάς, να στολίζουμε τις πόρτες των σπιτιών με στεφάνια λουλουδιών, έρχεται από τα πολύ παλιά χρόνια και τότε συμβόλιζε την υποδοχή της δύναμης της φύσης στο σπιτικό του καθενός. Στα μέρη της Μικράς Ασίας σε κάθε στεφάνι έβαζαν εκτός από λουλούδια ένα σκόρδο για το κακό μάτι, ένα αγκάθι για τον εχθρό, κι ένα στάχυ για την καλή σοδειά. Το μαγιάτικο στεφάνι στόλιζε τις πόρτες των σπιτιών έως του Αϊ-Γιαννιού του Θεριστή και τότε το καίγανε στις φωτιές του Αγίου.

Παροιμίες του Μάη

-Το Μάη με πουκάμισο, τον Αύγουστο με κάπα.

-Αν βρέξει ο Απρίλης δυο νερά κι ο Μάης άλλο ένα τότε τ’ αμπελοχώραφα χαίρονται τα καημένα.

-Ο Απρίλης με τα λούλουδα κι ο Μάης με τα ρόδα

-Ο Μάης ρίχνει τη δροσιά και ο Απρίλης τα λουλούδια.

Διαβάζουμε  στο παιδί το παρακάτω ποιηματάκι της Ρ. Καρθαίου..

Ο Μάης

Ένα πράσινο βιβλίο

Γράφει ο Μάης για παιδιά.

Οι τελείες του είν’ κεράσια,

Κι είν΄ οι λέξεις του κλαδιά.

Και το αγέρι το μοιράζει

Σε περβόλια και αυλές.

Σκιές οι εικόνες τρεμουλιάζουν

Στις σελίδες τις χρυσές.

Ένα πράσινο βιβλίο

-άνθη, φύλλα κι ευωδιά-

Γράφει ο Μάης και

ξαναγράφει για παιδιά.

Ζωγράφισε το βιβλίο του Μάη. Πώς το φαντάζεσαι; Σε τί θα διαφέρει από τα άλλα συνηθισμένα βιβλία;

Γνωρίζω το μήνα Μάιο μέσα από την Τέχνη

 

 

 

 

 

 

Κοίταξε τα λουλουδάκια στην αυλή του σχολείου μας πως άνθισαν!!!

Μαθαίνω για το περιβάλλον μου, τα λουλούδια

 

 

Ακούω το τραγουδάκι, λικνίζομαι με το ρυθμό, κτυπώ ρυθμικά παλαμάκια. Κοιτάζω τις όμορφες φωτογραφίες με τα παιδιά και τα λουλούδια. Να θυμηθούμε τι εποχή έχουμε… ΑΝΟΙΞΗ!!!! Ας διαβάσουμε λοιπόν παρακάτω πως μεγαλώνουν τα λουλούδια την όμορφη αυτή εποχή του χρόνου. Κάνουμε κλικ επάνω στην εικόνα.

Περιοδικό BUSSI BAR- τεύχος 87. ΜΑΡΤΙΟΣ 2006

 

Για να διαβάσουμε την ιστορία της μικρής Μαργαρίτας και των λουλουδιών της κάνουμε κλικ εδώ

 

 

Τί έβαλε στο χώμα η μικρή Μαργαρίτα προκειμένου να φυτέψει λουλούδια;

Tί έριξε για να βοηθήσει τους σπόρους να μεγαλώσουν;

Tί χρειάζονται οι σπόροι για να αρχίζουν να μεγαλώνουν;

Πόσο απαραίτητο είναι το φως του ήλιου και το νεράκι για τα φυτά;

 

Γνώρισε τα μέρη του λουλουδιού:

Προσπάθησε και εσύ δείχνοντάς τα να τα ονομάζεις.

 

Ας μάθουμε και τα μέρη του άνθους:

 

Τριαντάφυλλο – Ποίημα Παιδικό του Γιώργου Βιζυηνού 

Τριαντάφυλλο

Τριαντάφυλλο σγουρὸ

Χαϊδεμένο λουλουδάκι
πόσο πόσο λαχταρώ
να σού πάρω ένα φιλάκι.

Μα ἡ κυρά τριανταφυλλιά
έχει αγκάθια κι αγκυλώνει
κι όποιος κλέφτει τα φιλιά
ακριβά της τα πληρώνει.

Διαβάζουμε το ποίημα και ζητούμε από το παιδί να μας πει αν γνωρίζει αυτό το λουλουδάκι που μας περιγράφεται. Γιατί πρέπει να προσέχουμε όταν θα προσπαθήσουμε να το κόψουμε;

Τα λουλούδια μέσα από την Τέχνη

Ας ακούσουμε τώρα μιά ιστορία που σκάρωσε ένα νηπιάκι…..

Ακούμε το παραμύθι και προτρέπουμε το παιδί να μας το αναδιηγηθεί. Ζητούμε να μας πει τι του άρεσε και να μας ζωγραφίσει τις εντυπώσεις του.

Προστατεύω τον κόσμο που ζω, το δάσος

Ο άνθρωπος στάθηκε ανέκαθεν απέναντι στα δάση φίλος και εχθρός, προστάτης και εκμεταλλευτής.
Με αφορμή διάφορες ανάγκες ή από άλλες αιτίες, με τις διάφορες καταστρεπτικές του επεμβάσεις υποβάθμιζε και περιόριζε συνεχώς τα δάση. Η φύση όμως αντιστέκεται. Τα δάση αγωνίζονται να διατηρηθούν και ο αγώνας συνεχίζεται.

Εμπλοκή του παιδιού στον προβληματισμό.

Κοίτα το δάσος με τα κομμένα δέντρα….Γνωρίζεις ότι για να γίνει το χαρτί του βιβλίου ή του τετραδίου σου χρειάζεται να κόψουμε τα δέντρα και να χαλάσουμε το πανέμορφο δάσος;

 

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Παραμύθια για όνειρα γλυκά»  από τις εκδόσεις Πατάκη κάνουμε κλικ εδώ

Διαβάζουμε το παραμύθι στο παιδί αργά με παύσεις ανά σελίδα του κειμένου, δίνοντάς του χρόνο να παρατηρήσει τις όμορφες εικόνες.

Ζητούμε να μας το αφηγηθεί με δικά του λογάκια…

Κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης κειμένου.

  • Τί διατάραξε την ησυχία του δάσους ένα πρωινό;
  • Γιατί οι άνθρωποι σημάδευαν με κόκκινη μπογιά τους κορμούς των δέντρων;
  • Τί ήθελαν να κάνουν τα κομμένα δέντρα;
  • Τί έγινε το μικρό ελατάκι  που το χρησιμοποιούσε το παιδί;
  • Τί το συμβούλευσε να κάνει για να σωθεί το δάσος;

 

 

 

Άκουσε το τραγουδάκι της Φραουλίτσας… Τί πρέπει να κάνουμε για να βοηθήσουμε τη γη μας; Να προσέχουμε να μη βρωμίζουμε και να ΑΝΑΚΥΚΛΩΝΟΥΜΕ

Γνώρισε και το σήμα της ΑΝΑΚΥΚΛΩΣΗΣ

 

Αγαπώ τη γη μας, τα δάση της και φυτεύω και εγώ ένα δεντράκι στο μικρό μου κήπο…….

Προστατεύω τον κόσμο που ζω, το δάσος

Δάσος ονομάζεται ένα πολύπλοκο οικοσύστημα με φυτά και ζώα που χαρακτηρίζεται από τη μεγάλη πυκνότητα δέντρων. Επιδιώκουμε το παιδί να μπορέσει να κατανοήσει την αξία του και να το αγαπήσει. Να συνειδητοποιήσει τη σχέση εξάρτησης των φυτών και των ζώων και σταδιακά να καταλάβει ότι ο άνθρωπος είναι μέρος του περιβάλλοντός του  και ότι η φύση τον τροφοδοτεί με όλα τα αγαθά που έχει ανάγκη. Να προβληματιστεί για την καταστροφή που έχει επιφέρει στο δάσος  ο σύγχρονος τρόπος ζωής και οι ανεξέλεγκτες ανθρώπινες παρεμβάσεις.

Παρακολουθούμε το video με συχνές παύσεις για να συζητούμε με το παιδί εντυπώσεις  και σταματούμε  όταν αυτό χάσει το ενδιαφέρον του ( το video έχει μεγάλη χρονική διάρκεια)

Θαύμασε το δάσος…Πόσο ψηλά και πολλά δέντρα… πόσα λουλουδάκια… Κοίταξε το ποταμάκι…Ποιά ζωάκια ακούγονται; Πού φτιάχνουν τις φωλίτσες τους; Ποιά εποχή γεννούν;

 

Με αφόρμηση το  video, κουβεντιάζουμε για τα ζωα που ζουν στα ελληνικά δάση, πουλιά, ερπετά, έντομα καθώς και για την ποικιλία των θηλαστικών.

Ακούει τους ήχους μερικών ζώων του δάσους (αρκούδας ,λύκου, αλεπούς, αγριόχοιρου, ελαφιού, κουκουβάγιας, βατράχου).

Προτρέπουμε τα παιδί να μας τα ονομάζει κάθε φορά.

Μπορεί να μιμηθεί τον ήχο της φωνής τους καθώς και να μας ζωγραφίσει  το αγαπημένο του. Ακόμη και να αντιγράψει το όνομά τους που φαίνεται στο κάτω μέρος,  αφού παγώσουμε πρώτα την εικόνα.

22 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα της Γης

     Μερικές αφορμές για συζήτηση όσον αφορά το περιβάλλον που ζούμε και αναπνέουμε. Διαβάζουμε αποσπάσματα από το βιβλίο. Κάνουμε κλικ επάνω στις παρακάτω εικόνες .

Πόσο έχει χαλάσει ο άνθρωπος την όμορφη φύση; Τί να φταίει για όλο αυτό το κακό; Πώς μπορούμε εμείς τα παιδιά να διορθώσουμε αυτή την άσχημη κατάσταση;

 

Ποιό πολύτιμο και απαραίτητο για τη ζωή αγαθό, μας δίνουν τα δάση; Πώς μπορούμε να βοηθήσουμε για να σωθούν;

 

 

Η Γη μας ονομάζεται γαλάζιος πλανήτης λόγω των θαλασσών και των ωκεανών της. Με τί βρωμίζουμε τις θάλασσες; Τί παθαίνουν τα ψαράκια στο μολυσμένο νερό;

 

 

 

Κυριακή του Πάσχα

 

Ακούμε την ιστορία, με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσει η προβολή κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:

Τί εποχή είναι;

Γιατί μαζεύονταν τα ζωάκια στο ξέφωτο του δάσους;

Πώς αισθάνθηκε το λυκάκι όταν ήρθε στον κόσμο το αδελφάκι του;

Γιατί ήθελε να το διώξει από το σπίτι;

Πού το πήγε;

Πώς τελειώνει η ιστορία μας;

 

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, Μεγάλο Σάββατο

 

Η Ανάσταση

 

 

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα»  από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ

 

Διαβάζουμε την ιστορία αργά,  με μικρές παύσεις για να δίνουμε χρόνο στο παιδί να παρατηρεί τις εικόνες. Αφού τελειώσουμε την αφήγηση κάνουμε ερωτήσεις κατανόησης περιεχομένου όπως:

  • Πού πήγε η συγγραφέας το Πάσχα;
  • Πώς περνούσαν την Κυριακή του Πάσχα όλο το σόι στη μικρή αυλή της θείας της;
  • Tί έκαναν και διασκέδαζαν πολύ;
  • Ποιά ήταν η μεγάλη σκανταλιά που έκανε μαζί με την ξαδέλφη της στην κουζίνα;
  • Πώς επανόρθωσαν τελικά;
  • Πόσο έξυπνη ιδέα είχαν;

Η Αγία και Μεγάλη Εβδομάδα, Μεγάλη Τρίτη

Ακούμε την αφήγηση του παραμυθιού, μαζί με το παιδί  και αφού τελειώσει κάνουμε ερωτήσεις :

  • Ήταν ευχαριστημένος ο Πασχάλης  όταν ζούσε στο παλιό του σπιτάκι;
  • Τί άλλαξε και έπρεπε να μετακομίσουν στην πόλη;
  • Τί τον δίδαξε η συντροφιά του δέντρου της Πασχαλιάς;
  • Πόσο σημαντικό είναι στη ζωή να χαίρομαι με όσα έχω και να αναζητώ την ομορφιά στην καθημερινότητά μου;

Κυριακή των Βαΐων

2. Κυριακή των Βαΐων

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Πάσχα Κυρίου Πάσχα» από τις εκδόσεις ΨΥΧΟΓΙΟΣ Α.Ε. κάνουμε κλικ εδώ

 

 

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα»  από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ 

 

Διαβάζουμε με το παιδί την ιστορία….
Στην συνέχεια συζητάμε για αυτήν και του θέτουμε τα ερωτήματα :
  • Για ποιον είχε φτιάξει το σοκολατένιο κοκοράκι ο ζαχαροπλάστης παππούς ;
  • Τι το διαφορετικό είχε αυτό το κοκοράκι ;
  • Γιατί έπρεπε να τραγουδάει μόνο την νύχτα ;
  • Εκείνο ήθελε να τραγουδά μόνο την νύχτα ή του άρεσε πιο πολύ να τραγουδά την μέρα;

Σάββατο του Λαζάρου

Στρωθείτε στη δουλειά για να φτιάξουμε νόστιμα Λαζαράκια….

Για να διαβάσουμε το παραμύθι από το βιβλίο «Οι πιο ωραίες ιστορίες για το Πάσχα»  από τις εκδόσεις ΜΙΝΩΑΣ κάνουμε κλικ εδώ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι στο παιδί το προτρέπουμε να μας το αφηγηθεί με δικά του λογάκια με τη βοήθεια των εικόνων.

Πάσχα, Κυρίου Πάσχα

Η ζωή του Ιησού

Παρακολουθούμε  το video με τη ζωή του Χριστού παρέα με το παιδί, τμηματικά σε ενότητες με παύσεις για να μην επέρχεται κούραση και χάνεται το ενδιαφέρον. Σε κάθε παύση συζητούμε γεγονότα και εντυπώσεις.

Τα γεγονότα των ημερών μέσα από Αγιογραφίες

1. Η Ανάσταση του Λαζάρου

2. Κυριακή των Βαΐων

3. Ο Μυστικός Δείπνος

4. Η Σταύρωση

5. Η Αποκαθήλωση

6. Η Ανάσταση

Παροτρύνουμε το παιδί να παρατηρήσει τις Αγιογραφίες από τον αριθμό 1 έως και 6. Να περιγράψει τί βλέπει και να προσπαθήσει να θυμηθεί και στην ταινία που παρακολούθησε τις παρόμοιες σκηνές.

 

 

ΕΘΙΜΑ ΤΟΥ ΠΑΣΧΑ

Μαθαίνουμε τα έθιμα του Πάσχα ξεφυλλίζοντας το ηλεκτρονικό μας βιβλιαράκι κάνοντας κλικ εδώ

  • Ρωτούμε: Θέλεις να μάθεις τί συνηθίζεται να κάνουν οι άνθρωποι στα διάφορα μέρη της πατρίδας μας τη Μεγάλη Εβδομάδα;
  • Γυρίζουμε μία-μία τις σελίδες στο βιβλιαράκι μας, διαβάζουμε το κείμενο και βλέπουμε τις φωτογραφίες. Ζητούμε από το παιδί να ανακαλέσει στη μνήμη του το περασμένο Πάσχα και να μας πει τί θυμάται.

 

 

 

Για να διαβάσουμε αποσπάσματα από το βιβλίο της Μαρίνας Παλιάκη-Μπόκια  από τις εκδόσεις Άθως κάνουμε κλικ εδώ

Παρακάτω ακολουθούν χρήσιμες πληροφορίες που θα μας βοηθήσουν  στην κουβέντα μας με το παιδί για το τί συμβαίνει  στην εκκλησία κάθε ημέρα της Μεγάλης Εβδομάδας.

  1. Κυριακή των Βαΐων η εκκλησία είναι στολισμένη με βάγια και κλαδιά φοίνικα.
  2. Μεγάλη Δευτέρα και Μεγάλη Τρίτη ψάλλεται η ακολουθία του Νυμφίου.
  3. Μεγάλη Τετάρτη το απόγευμα γίνεται το ευχέλαιο.
  4. Μεγάλη Πέμπτη το πρωί στη θεία Λειτουργία ζούμε το Μυστικό Δείπνο.
  5. Μεγάλη Πέμπτη το απόγευμα τα δώδεκα ευαγγέλια περιγράφουν τα πάθη του Χριστού.
  6. Μεγάλη Παρασκευή το πρωί γίνεται η Αποκαθήλωση.
  7. Μεγάλη  Παρασκευή το βράδυ γίνεται η περιφορά του Επιταφίου.
  8. Μεγάλο Σάββατο με τις λαμπάδες στο χέρι ζούμε την Ανάσταση.

 

 

ΠΡΟΤΕΙΝΟΜΕΝΑ ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟ ΠΑΣΧΑ

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:

  • Να συζητήσουμε με τα παιδιά για ποιο λόγο ο Χριστός έκανε θαύματα
  • Να συζητήσουμε με τα παιδιά αν μπορούμε οι άνθρωποι να κάνουμε θαύματα
  • Να αναζητήσουμε περισσότερες πληροφορίες για τους μαθητές του Χριστού
  • Να βρούμε αγιογραφίες που να αναπαριστούν θαύματα του Χριστού, να τις δούμε με τα παιδιά και να τις σχολιάσουμε.
  • Να προσπαθήσουμε να φτιάξουμε κι εμείς μια αγιογραφία με θέμα κάποιο θαύμα του Χριστού.
  • Να ζητήσουμε από τα παιδιά να μας εξιστορήσουν με απλά λόγια τα θαύματα του Χριστού
  • Να επιλέξουμε το θαύμα που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση και να το συζητήσουμε
  • Να δούμε σχετικά κινούμενα σχέδια με τα θαύματα του Χριστού

ΦΙΛΙΠΠΟΣ ΜΑΝΔΗΛΑΡΑΣ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:

  • Να συζητήσουμε τα γεγονότα που περιγράφονται στο βιβλίο
  • Να συζητήσουμε για τη στάση των μαθητών του Χριστού
  • Να ζωγραφίσουμε αυτό που μας έκανε μεγαλύτερη εντύπωση
  • Να δούμε ανάλογα κινούμενα σχέδια με θέμα την Ανάσταση του Χριστού
  • Να δούμε σχετικές αγιογραφίες
  • Να μιλήσουμε στα παιδιά για τη Θεία Κοινωνία και το πως συνδέεται με το Μυστικό Δείπνο
  • Να φτιάξουμε μια κατασκευή σχετική με την Ανάσταση του Χριστού
  • Να περιγράψει το κάθε παιδί πως περνάει το βράδυ της Ανάστασης

ΕΥΑ ΚΑΣΙΑΡΟΥ, ΕΚΔΟΣΕΙΣ: ΚΟΚΚΙΝΗ ΚΛΩΣΤΗ ΔΕΜΕΝΗ

Αφού διαβάσουμε το παραμύθι μπορούμε:

  • Να σκεφτούμε και άλλους τρόπους με τους οποίους θα μπορούσαμε να βάψουμε και να στολίσουμε τα αβγά μας εκτός από τον παραδοσιακό.
  • Να περιγράψομε τη συμπεριφορά της Φτούσου. Να χαρακτηρίσουμε τη συμπεριφορά της. Μας αρέσει ναι ή όχι και γιατί.
  • Να καταγράψουμε τα συναισθήματα που μπορεί να νιώθει κάποιος όταν του φέρονται υποτιμητικά.
  • Να προτείνουμε στη Φτούσου τρόπους με τους οποίους μπορεί να βελτιώσει τη συμπεριφορά της.
  • Να βρούμε τι σημαίνει η παροιμία: «όποιος κοιτά συχνά ψηλά, γκρεμοτσακίζεται».
  • Να συνεχίσουμε την ιστορία από εκεί που τελείωσε.

Μετράμε κάθε μέρα ως τη Λαμπρή με την κυρά Σαρακοστή

Παιδιά θυμόσαστε να κόβετε κάθε Σάββατο κι από ένα ποδαράκι  της κυρά Σαρακοστής; Πόσα  της έχουν απομείνει;

Στείλτε μας φωτογραφίες στο mail του σχολείου μόνο την κυρά Σαρακοστή σας για να την αναρτήσουμε και να μετρήσουμε τα ποδαράκια της για να δούμε πόσος καιρός μας απομένει μέχρι το Πάσχα! Μην ξεχάσετε να κόψετε το τελευταίο της πόδι το Μεγάλο Σάββατο.

Παλιά οι νοικοκυρές το έκρυβαν μέσα στο ψωμί που ζύμωναν για την Ανάσταση και όποιος έβρισκε στο κομμάτι του το πόδι της κυρά Σαρακοστής ήταν ο τυχερός.

2 Απριλίου Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου

 

Παραμύθια και ιστορίες για όλο το χρόνο ΑΠΡΙΛΙΟΣ.(2003) θεσσαλονίκη: ΜΑΛΛΙΑΡΗΣ-ΠΑΙΔΕΙΑ

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ιστορίες για να ακούς, ιστορίες για να διαβάζεις.

Κλικ στις συνδέσεις του παρακάτω κειμένου

Μπορείτε να κάνετε και λήψη αρχείου στο τέλος του κειμένου



Λήψη αρχείου