Μέσα μεταφοράς

Το θέμα αυτό βγήκε μέσα από διερεύνηση των ενδιαφερόντων των παιδιών, σύμφωνα με την μέθοδο της βιωματικής- επικοινωνιακής μάθησης. Μέσα από ένα απλό παιχνίδι διερεύνησης, που ήταν ανάγνωση αποκόμματος εφημερίδας από τα παιδιά, έγινε καταγραφή όσων έλεγαν αυθόρμητα στις “ειδήσεις” της εφημερίδας και διαπιστώσαμε ότι τα περισσότερα αφορούσαν μέσα μεταφοράς και το διάστημα. Οπότε επιλέχθηκαν και τα 2 θέματα και αναρτήθηκε το σχέδιο εργασίας μας, που φτιάχτηκε αμέσως μετά με τις ιδέες νηπιαγωγού και παιδιών.

Ταυτόχρονα ξεκίνησε η εφαρμογή στο τμήμα μας μεθόδων της ομαδοσυνεργατικής διδασκαλίας, στο πλαίσιο της οποίας τα παιδιά χωρίστηκαν σε 4 ομάδες τυχαία μέσα από ένα παιχνίδι με τουβλάκια (τα παιδιά που κρατούσαν ίδιο χρώμα τουβλάκι έπρεπε να μπουν στην ίδια ομάδα) και κάθε ομάδα έπρεπε να βρει ένα όνομα (το παιχνίδι το δανειστήκαμε από το κλασικό 1!). Έτσι δημιουργήθηκαν οι ομάδες: ΛΕΩΦΟΡΕΙΑ, ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ, ΛΕΥΚΟΙ ΚΑΙ ΠΟΡΤΟΚΑΛΙ ΤΙΓΡΕΙΣ.

Εδώ βλέπουμε τα αυτοσχέδια κολάζ των παιδιών που χωρίστηκαν σε ομάδες ανάλογα με το ποιά κατηγορία μέσων μεταφοράς ήθελαν να ασχοληθούν, τα οποία στο τέλος παρουσίασαν:

Παράλληλα, εντάξαμε και την τελευταία παιδαγωγική μέθοδο της διαφοροποιημένης διδασκαλίας, που δίνει έμφαση στην διαδικασία και όχι στο αποτέλεσμα, λαμβάνοντας υπόψη τα διαφορετικά στυλ μάθησης των παιδιών και ενισχύοντας τις ιδιαίτερες κλίσεις του καθενός. Στην φωτογραφία βλέπουμε δείγμα κατασκευών και ανοιχτών φύλλων εργασίας σχετικά με το θέμα μας (κάθε παιδί δημιουργεί κάτι διαφορετικό):

Φυσικά όλες αυτές οι μέθοδοι δεν είναι εντελώς διαχωρισμένες μεταξύ τους αφού υπάρχουν πολλά κοινά, όπως η ομαδικότητα, συνεργασία, επικοινωνία, διαφορετικότητα, διάδραση, ελευθερία και αξιοποίηση των διαφορετικών επιπέδων και κλίσεων των μαθητών.