Γιορτή Παιδείας και Πολιτισμού 2026-Η χώρα των πουλιών

8o DHMOTIKO SCHOLEIO SYKEON H CHORA TON POYLION GIORTH PAIDEIAS

Την Τετάρτη 13 Μαΐου η θεατρική ομάδα του σχολείου μας παρουσίασε την κωμωδία “Η χώρα των πουλιών”, εμπνευσμένη από τις Όρνιθες του Αριστοφάνη σε κείμενο του Αγάπιου Αγαπίου. Ευχαριστούμε τον κ. Αγάπιο Αγαπίου για την υπομονή και τον χρόνο που διέθεσε να διδάξει και να καθοδηγήσει τα παιδιά, τα οποία ήταν καταπληκτικά στους ρόλους τους!

Κάθε χρόνο με χαρά βλέπουμε να αναδεικνύονται νέα ταλέντα . Τη φετινή χρονιά συμμετείχαν στη θεατρική ομάδα δεκαεννέα μαθητές και μαθήτριες από τις Ε1, Ε2 και Στ΄τάξεις. Μέσα από την ομαδική δουλειά, τα παιδιά γνωρίστηκαν καλύτερα, έμαθαν να αλληλεπιδρούν, να ακούν, να σέβονται  τη σειρά τους και να συνεργάζονται για έναν κοινό στόχο. 

Diafaneia2 2 Diafaneia1 2

Θερμά συγχαρητήρια σε όλα τα παιδιά!

Επίσκεψη στον εκπαιδευτικό χώρο Stem-Education

Diafaneia2 1 Diafaneia1 1

Η δραστηριότητα STEM με τη συμμετοχή μαθητών Α’ και Β’ Δημοτικού για την κατασκευή καταπέλτη με LEGO τουβλάκια αποτέλεσε μια ιδιαίτερα δημιουργική και ευχάριστη μαθησιακή εμπειρία. Τα παιδιά, μέσα από το παιχνίδι και τη συνεργασία, ήρθαν σε επαφή με βασικές έννοιες της μηχανικής και της φυσικής, όπως η δύναμη και η κίνηση, με τρόπο βιωματικό και κατανοητό για την ηλικία τους.

Παράλληλα, ενισχύθηκαν δεξιότητες όπως η ομαδικότητα, η επίλυση προβλημάτων και η δημιουργική σκέψη. Η χρήση των LEGO λειτούργησε ως ισχυρό κίνητρο, διατηρώντας το ενδιαφέρον και τον ενθουσιασμό τους σε όλη τη διάρκεια της δραστηριότητας.

Συνολικά, η δράση συνέβαλε ουσιαστικά στην καλλιέργεια της διερευνητικής μάθησης και ανέδειξε τη σημασία της σύνδεσης της γνώσης με το παιχνίδι και την πράξη.

Υπεύθυνες Εκπαιδευτικοί: Βελενίδου Αυγή, Ραμπιάδου Παντελία

Γιορτή της μητέρας

20260508 101129

Σαν της μάνας την αγάπη,

σαν της μάνας την καρδιά,

δε θα βρεις άλλη αγάπη,

δε θα βρεις άλλη καρδιά.

Η μαμά είναι η πρώτη φωνή που ακούμε στη ζωή μας. Είναι εκείνη που μας ξυπνά το πρωί, που μας ενθαρρύνει όταν δυσκολευόμαστε, που μας παρηγορεί όταν στενοχωριόμαστε. Η φωνή της έχει μια ξεχωριστή δύναμη: μας ηρεμεί, μας δίνει κουράγιο, μας θυμίζει ότι δεν είμαστε ποτέ μόνοι. Με ποιες λέξεις να περιγράψουμε την αγάπη της για μας; Με πόσες κάρτες ή γλαστράκια να εκφράσουμε το «ευχαριστώ» μας;

Η εκδήλωση ξεκίνησε με χαιρετισμό εκ μέρους της διευθύντριας και με ομιλίες των εκπαιδευτικών για τον ρόλο και την προσφορά  της μητέρας  .Οι μαθητές και οι μαθήτριες των Α΄ και Ε1 τάξεων του σχολείου μας την Παρασκευή 8  Μαΐου έβαλαν όλη τους την τέχνη και την αγάπη τους και δημιούργησαν  όμορφες κάρτες και τις χάρισαν στις μανούλες τους μαζί με ένα γλαστράκι. Πολύ συγκινητικά ήταν τα τραγούδια και το θεατρικό που παρουσίασαν!

Diafaneia1 Diafaneia2 Diafaneia3

Δυο ευχάριστες εκπλήξεις  περίμεναν όλους! Προβλήθηκαν φωτογραφίες μητέρας -παιδιού και έπρεπε το κοινό να απαντήσει σε ερωτήσεις μνήμης. Ήταν πολύ διασκεδαστική εμπειρία!

Η γιορτή τελείωσε με δράση!  Τα παιδιά αλλά και οι μανούλες  είχαν τη χαρά να παίξουν δύο παιχνίδια μαζί στην αυλή του σχολείου. Η αυλή πλημμύρισε από γέλια και όμορφα συναισθήματα την ξεχωριστή αυτή ημέρα. Ήταν σαν να άκουγες παντού:  «Μανούλα μου, σ’αγαπώ! Για όσα μου προσφέρεις, απ΄την καρδιά μου σ’ευχαριστώ!»

Υπεύθυνες εκπαιδευτικοί: Βελενίδου Αυγή, Μαύρου Ευλαμπία

Μαθαίνουμε για τους μεταξοσκώληκες

Οι Μικροί «Υφαντές» της Φύσης: Ο Θαυμαστός Κόσμος του Μεταξοσκώληκα

Έχετε αναρωτηθεί ποτέ πώς φτιάχνεται το μετάξι, αυτό το τόσο απαλό και πολύτιμο ύφασμα; Η απάντηση κρύβεται σε ένα μικρό, λαίμαργο και απίστευτα εργατικό πλασματάκι: τον μεταξοσκώληκα!Ας κάνουμε ένα ταξίδι στον κόσμο του για να γνωρίσουμε τα μυστικά του.

Από το αυγό στο… φύλλο μουριάς!

Η ζωή του μεταξοσκώληκα ξεκινά από ένα μικροσκοπικό αυγό, μικρότερο και από το κεφάλι μιας καρφίτσας. Όταν βγαίνει η κάμπια, έχει μόνο μία αποστολή: να φάει!
Το αγαπημένο τους φαγητό (και το μοναδικό) είναι τα φύλλα της μουριάς. Τρώνε τόσο πολύ και τόσο γρήγορα, που αν σταθείς δίπλα τους σε ένα ήσυχο δωμάτιο, μπορείς να ακούσεις το κρατς-κρατς των σαγονιών τους, που ακούγεται σαν ψιχάλα!

Μέσα σε περίπου ένα μήνα, ο μεταξοσκώληκας αλλάζει δέρμα 4 φορές και γίνεται 10.000 φορές πιο βαρύς από ό,τι όταν γεννήθηκε!

Η Ώρα της Μαγείας: Το Κουκούλι

Όταν χορτάσει για τα καλά, ο μεταξοσκώληκας σταματάει να τρώει και αρχίζει να κουνάει το κεφάλι του σε σχήμα «8». Από ειδικούς αδένες στο στόμα του βγάζει ένα λεπτό υγρό, το οποίο μόλις ακουμπήσει στον αέρα γίνεται μια πανίσχυρη μεταξωτή κλωστή.

Με αυτή την κλωστή τυλίγεται γύρω-γύρω και φτιάχνει ένα προστατευτικό «σπιτάκι», το κουκούλι.

Το ήξερες;
Μέσα σε 3-4 ημέρες, ο μεταξοσκώληκας φτιάχνει μια συνεχόμενη κλωστή που μπορεί να έχει μήκος από 600 έως και 1.500 μέτρα!

Η Μεταμόρφωση

Μέσα στο κουκούλι γίνεται η απόλυτη μεταμόρφωση. Η κάμπια κοιμάται και σιγά-σιγά μετατρέπεται σε χρυσαλλίδα και μετά σε μια λευκή πεταλούδα. Όταν είναι έτοιμη, βγαίνει έξω για να γεννήσει τα νέα αυγά και ο κύκλος της ζωής ξεκινά από την αρχή.

Τρία μυστικά για τους μεταξοσκώληκες που θα σας εντυπωσιάσουν!

1. Ένα πανάρχαιο μυστικό: Οι πρώτοι που ανακάλυψαν το μετάξι ήταν οι Κινέζοι πριν από περίπου 5.000 χρόνια! Για αιώνες, το κρατούσαν επτασφράγιστο μυστικό, και όποιος προσπαθούσε να κλέψει μεταξοσκώληκες από τη χώρα τιμωρούνταν αυστηρά.

2. Το «ταξίδι» στην Ελλάδα: Στο Βυζάντιο, δύο καλόγεροι κατάφεραν να κλέψουν αυγά μεταξοσκώληκα κρύβοντάς τα μέσα στα κούφια μπαστούνια τους! Έτσι ξεκίνησε η παραγωγή μεταξιού στην Ελλάδα, με το Σουφλί να γίνεται αργότερα η «πρωτεύουσα του μεταξιού».

3. Δε μπορούν να πετάξουν: Οι πεταλούδες του μεταξοσκώληκα, επειδή εκτρέφονται από τον άνθρωπο εδώ και χιλιάδες χρόνια, έχουν χάσει την ικανότητα να πετούν.

Γιατί αξίζει να τους γνωρίσουμε;

Η εκτροφή μεταξοσκώληκα (η λεγόμενη σηροτροφία) είναι μια υπέροχη εμπειρία. Μας μαθαίνει να φροντίζουμε τη φύση, να έχουμε υπομονή και να θαυμάζουμε πώς ένα τόσο μικρό πλασματάκι μπορεί να δημιουργήσει κάτι τόσο όμορφο και χρήσιμο για τον άνθρωπο.

Φέτος στην Α΄ τάξη έχουμε τη χαρά να φιλοξενούμε μεταξοσκώληκες!!! Μας χάρισε τα αυγά ο κ.Παναγιώτης Παπαϊωάννου, τον οποίο ευχαριστούμε ιδιαίτερα! Η δική μας δουλειά είναι να τους ταϊζουμε καθημερινά προσφέροντάς τους φύλλα μουριάς. Πραγματικά οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης έχουν κυριολεκτικά εντυπωσιαστεί από τη ραγδαία μεταμόρφωσή τους! Μέσα σε λίγες μέρες τα αυγά έχουν γίνει μικρά σκουληκάκια τα οποία τρώνε συνεχώς! Ο ενθουσιασμός όλων των μαθητών και των μαθητριών όμως έγινε ακόμη μεγαλύτερος όταν παρατήρησαν τους μεταξοσκώληκες στο μικροσκόπιο! Τους είδαν σε μεγέθυνση να τρώνε, να “μαλώνουν” και να κινούνται συνεχώς. Επίσης, παρατήρησαν το σχήμα, το χρώμα και το μέγεθος από τα αυγά τους! Σας παραθέτουμε μερικές από τις εντυπώσεις των μικρών μαθητών και μαθητριών:

“Είναι τέλειο να βλέπεις τους μεταξοσκώληκες με το μικροσκόπιο!”
– “Φανταστικό! Τους είδαμε να τρώνε τα φύλλα μουριάς! Ανυπομονούμε να τους δούμε να μεγαλώνουν.”
– “Μου άρεσε πολύ που ο συμμαθητής μας Θεοχάρης Σακελλαρίου έφερε το μικροσκόπιό του για να μελετήσουμε από κοντά τους μεταξοσκώληκες!”
-“Αποκτήσαμε στην τάξη μας “μικρούς φίλους!”
-“Τα αυγά τους φαίνονται πολύ μεγάλα με το μικροσκόπιο! Μου άρεσε σαν εμπειρία!”
-“Οι μεταξοσκώληκες μου φάνηκε ότι μάλωναν για το ποιος θα φάει πιο πολύ!”
 metaxoskolhkes koykoyli
Έτσι λοιπόν η τάξη μας έγινε ένα ζωντανό εργαστήριο παρατήρησης και βιωματικής γνώσης γύρω από τον θαυμαστό κόσμο του μεταξοσκώληκα! Μας άρεσε τόσο πολύ η παρατήρηση με το μικροσκόπιο και προσκαλέσαμε τους συμμαθητές μας των άλλων τάξεων στο γραφείο της διεύθυνσης, ώστε να τους παρατηρήσουν και αυτοί! Πραγματικά όλοι εντυπωσιάστηκαν!
Υπεύθυνη εκπαιδευτικός: Βελενίδου Αυγή
7 συνημμένα

Εκπαιδευτική εκδήλωση “Hello Captain”

afisa

Στο πλαίσιο του εκπαιδευτικού προγράμματος “Adopt a ship” τη Δευτέρα 4 Μαΐου πραγματοποιήθηκε συνάντηση των μαθητών/τριών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα στο Κέντρο Ιστορίας Θεσσαλονίκης. Το σχολείο μας, το 8ο Δημοτικό Σχολείο Συκεών, συμμετείχε διαδικτυακά. Τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να κάνουν και να πάρουν απαντήσεις από τον  καπετάνιο, τον πλοίαρχο του εμπορικού ναυτικού της εταιρείας Chandris Hellas, κ. Γεόμελο Κωνσταντίνο.

adopt 

Ήταν μια πολύτιμη μορφωτική εμπειρία για τα παιδιά.

Ευχαριστούμε τον κ. Γεόμελο Κωνσταντίνο για το χαμόγελό του, την  αμεσότητα του και τον χρόνο που διέθεσε ώστε οι μαθητές και οι μαθήτριές μας να ταξιδέψουν στο απέραντο γαλάζιο των θαλασσών και των ωκεανών. Χαραγμένες στη μνήμη μας θα μείνουν οι εικόνες των λόγων του!

Καλησπέρα σας! Υπάρχουν λιμάνια που δεν τα πιάνεις με το καράβι…

τα πιάνεις με την ψυχή.

Η σημερινή μέρα στη Θεσσαλονίκη ήταν ένα τέτοιο λιμάνι.

Ανάμεσα σε παιδικά βλέμματα που έμοιαζαν με ανοιχτές θάλασσες,

σε φωνές που ρωτούσαν χωρίς φόβο,

ένιωσα πως για λίγο το κατάστρωμα βρέθηκε μέσα σε μια σχολική αίθουσα

και έγινε ταξίδι , απλό, ανθρώπινο, αληθινό.

Σαν εκείνες τις στιγμές στη γέφυρα

που δεν λες πολλά… μόνο κοιτάς και καταλαβαίνεις.

Θέλω να ευχαριστήσω από καρδιάς όλους τους Διευθυντές και τους εκπαιδευτικούς που στάθηκαν δίπλα σε αυτή τη συνάντηση ,

ανθρώπους που κρατούν τιμόνι σε άλλες θάλασσες, ίσως πιο δύσκολες…

εκείνες των παιδικών ψυχών.

Φεύγω όπως φεύγει ο ναυτικός…

ήσυχα…

με εικόνες στο μυαλό

και ανθρώπους στην καρδιά.

Καλές θάλασσες σε όλους ,

και στα παιδιά… μεγάλα και όμορφα ταξίδια.

Στο ημερολόγιο γράφονται τα ταξίδια…

στην καρδιά μένουν οι άνθρωποι.

Καπτ Κώστας

Περπατώ, περπατώ εις το δάσος…!

5714625B 5EE1 4C47 9CAB 6A4A4025F8E1

Την Παρασκευή 24/3 οι μαθητές και οι μαθήτριες της Α΄ τάξης του σχολείου μας είχαν τη μοναδική ευκαιρία να κάνουν έναν περίπατο στο δάσος της γειτονιάς μας! Ήρθαν σε επαφή με το φυσικό περιβάλλον του δάσους, έπαιξαν παιχνίδια μέσα σ’ αυτό, έγιναν μικροί εξερευνητές και έμαθαν πολλές πληροφορίες για τη χλωρίδα και την πανίδα του δάσους! Ευχαριστούμε ιδιαίτερα τον κ.Παναγιώτη Παπαϊωάννου για την ξενάγηση μέσα στο δάσος, καθώς επίσης και την κ.Χρυσούλα Χρυσοχόου, μητέρα της τάξης μας που μας συνόδευσε! Μπορεί λύκο να μη συναντήσαμε, αλλά την Κοκκινοσκουφίτσα με το καλαθάκι της την είχαμε μαζί μας!!!

Υπεύθυνη Εκπαιδευτικός: Βελενίδου Αυγή

Η συνοικία μου, ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία

SYKIES

Κατά το δίμηνο Μαρτίου-Απριλίου 2026 οι μαθητές/τριες των τάξεων Γ’ και Δ’ του σχολείου μας πραγματοποίησαν το εκπαιδευτικό πρόγραμμα: «Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία» στα πλαίσια εκπόνησης δράσεων/προγραμμάτων για τον θεσμό του Ενεργού Πολίτη.

Οι βασικοί μας στόχοι ήταν: α) Να «γνωρίσουν» τα παιδιά τη συνοικία τους ….αλλιώς …ως ενεργοί πολίτες, β) Να ανακαλύψουν την ιστορία του δρόμου όπου διαμένουν, γ) Να συνδέσουν το παρελθόν μα το παρόν της γειτονιάς τους, δ) Να αναπτύξουν δεξιότητες έρευνας, συνεργασίας και παρουσίασης και ε) Να καλλιεργήσουν στάση ενεργού και υπεύθυνου πολίτη.

Τα παιδιά αρχικά χωρίστηκαν σε ομάδες και έγιναν μικροί ερευνητές/δημοσιογράφοι ώστε να ανακαλύψουν: γιατί η συνοικία τους ονομάζεται Συκιές αλλά και – ανά ομάδα- την ιστορία, τον πληθυσμό, τις συνοικίες που συνορεύει, τα ιστορικά μνημεία αλλά και διηγήσεις παππούδων/γιαγιάδων για τη συνοικία τους. Από τα ευρήματα και τις παρουσιάσεις των παιδιών δημιουργήθηκε το πρώτο Power Point: «Συκιές, η συνοικία μας».

Στη συνέχεια, τα παιδιά πραγματοποίησαν περίπατο γύρω από τους δρόμους του σχολείου και σε Α3 χαρτιά χαρτογράφησαν την όλη περιοχή (δρόμους-πάρκα-μαγαζιά) με βάση το σχολείο τους. Κατέγραψαν τα ονόματα των οδών που διάβηκαν. Κατόπιν, ανά ομάδες με βάση την κοινή οδό διαμονής τους, ερεύνησαν τον λόγο ονοματοδοσίας της οδού που μένουν κι έκαναν τις παρουσιάσεις τους στην ολομέλεια της τάξης. Όλα τα παιδιά γνώρισαν ιστορικά πρόσωπα ή ιστορικά μέρη που δεν γνώριζαν κι έτσι δημιουργήθηκε το δεύτερο Power Point μας: «Οι δρόμοι μας έχουν… τη δική τους ιστορία» με πληροφορίες για κάθε οδό ξεχωριστά και τις αντίστοιχες ζωγραφιές των παιδιών.

Σε επόμενο χρόνο, τα παιδιά, πάλι ομαδοσυνεργατικά, κλήθηκαν να βρουν πληροφορίες και να ζωγραφίσουν τα ιστορικά μνημεία της γειτονιά τους. Παρουσίασαν τις εργασίες τους κι έδειξαν τις ζωγραφιές/φωτογραφίες που βρήκαν, γνωρίζοντας έτσι την ιστορία που «έκρυβαν» τα μνημεία αυτά.

Στην προσπάθειά μας να μάθουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το παρελθόν της γειτονιά μας, τα παιδιά ανάλαβαν τον ρόλο μικρών δημοσιογράφων παίρνοντας συνέντευξη από μεγαλύτερης ηλικίας άτομα. Συζητώντας για αυτές στην τάξη, κλήθηκαν να καταγράψουν με την ομάδα τους πώς είναι η γειτονιά τους σήμερα. Ακολούθησε συζήτηση για τις ομοιότητες και τις διαφορές του «παλιά» και του «σήμερα».

Τέλος, θέλοντας σαν νιώσουν οι μαθητές/τριές μας ενεργοί πολίτες του τόπου τους κλήθηκαν, ομαδοσυνεργατικά πάντα, να περιηγηθούν στη γειτονιά τους και να καταγράψουν σε Φύλλο Εργασίας τα προβλήματα που παρατηρούν στις οδούς και να προτείνουν τρόπους επίλυσής τους. Η δουλειά που έκαναν  τα παιδιά ήταν φανταστική και τα «προβλήματα» και οι «λύσεις» καταγράφηκαν σε Α3 χαρτιά και τοιχοκολλήθηκαν στη τάξη. Σε επόμενη ώρα, τα παιδιά συνέταξαν ομαδοσυνεργατικά Επιστολή προς τη Δημοτική Αρχή όπου κατέγραψαν τα προβλήματα της γειτονιάς τους, πρότειναν τις λύσεις τους και τόνισαν πόσο σημαντικές είναι αυτές οι αλλαγές για να νιώσουν υγιή, ασφαλή και ευχαριστημένα.

Το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε με το Τελικό Φύλλο Αναστοχασμού όπου τα παιδιά έγραψαν για το τι έμαθαν, τι τα εντυπωσίασε, τι θέλουν να αλλάξουν και τι νιώθουν ότι μπορούν να κάνουν ακόμη.

ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΜΑΣ ΕΧΟΥΝ ΤΗ ΔΙΚΗ ΤΟΥΣ ΙΣΤΟΡΙΑ Η ΣΥΝΟΙΚΙΑ ΜΟΥ Δ΄ΤΑΞΗ [Αυτόματη αποθήκευση]