ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

Νίκος Χατζηκυριάκος- Γκίκας “Το Εργαστήρι του Καλλιτέχνη”

ΓΝΩΡΙΜΙΑ ΜΕ ΤΟΝ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟ ΜΑΣ ΠΛΟΥΤΟ

Ολοκληρώθηκε με επιτυχία το πολιτισμικό εκπαιδευτικό πρόγραμμα το οποίο υλοποιήθηκε στo πλαίσιo του μαθήματος της Αγγλικής γλώσσας στην ΣΤ΄ τάξη με διαθεματικές προεκτάσεις. Τίτλος «Οι Νεοέλληνες ζωγράφοι (19ος – 20ος αιώνας)».

Αρχικά επιλέχθηκαν 8 σημαντικοί εκπρόσωποι, των οποίων έργα αναλύθηκαν και συζητήθηκαν από τα παιδιά, που συμπλήρωσαν φύλλα εργασίας στα αγγλικά με τη βοήθεια της καθηγήτριάς τους. Μεταξύ άλλων έγινε λόγος τόσο για την τεχνοτροπία, όσο και για τη θεματολογία, ενώ ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στα συναισθήματα που τους προκάλεσε το κάθε έργο. Το τελευταίο αποτελεί τον κύριο στόχο του προγράμματος, που είναι η εξοικείωση με την τέχνη και η αναγνώρισή της ως μέσου έκφρασης, η ψυχική ανάταση δημιουργού και θεατή και η μεταξύ τους επικοινωνία. Οι μαθητές οικειοποιήθηκαν τα οφέλη της τέχνης και απελευθέρωσαν συναισθήματα και φαντασία. Συνειδητοποίησαν ότι αντίθετα με την επιστήμη, εδώ δεν υπάρχει σωστό και λάθος, απλά διαφορετικές ερμηνείες. Σημαντικό ενισχυτικό ρόλο στη διαδικασία έπαιξε η συζήτηση με τον δάσκαλο της τάξης για την προσφορά των εικαστικών στην ιστορία της νεότερης Ελλάδας και τη σχέση τέχνης και ιστορίας, ειδικά της περιόδου της Επανάστασης του 1821. Στη συνέχεια, χωρίστηκαν σε ομάδες και επέλεξαν άλλα έργα των ίδιων ζωγράφων και τα επεξεργάστηκαν στην αγγλική γλώσσα παρουσιάζοντάς τα σε μορφή powerpoint.

Ιδιαίτερα σημαντική στιγμή κατά τη διάρκεια του προγράμματος υπήρξε η επίσκεψη των μαθητών στο Νεστορίδειο Μέλαθρον και η πραγματοποίηση ενός εκπαιδευτικού προγράμματος στο χώρο. Ο δημιουργός του προγράμματος αυτού και υπεύθυνος της πινακοθήκης κ. Τάκης Γράμψας προμήθευσε τους εκπαιδευτικούς με δικά του ποιήματα βασισμένα σε έργα που εκτίθενται εκεί. Οι εκπαιδευτικοί επέλεξαν 4 από αυτά και έδωσαν αρχικά μέσα στην τάξη μόνο την εικόνα των έργων αυτών σε κάθε μία από τις 4 ομάδες παιδιών, ζητώντας τους να γράψουν ό,τι τους προκαλεί η παρατήρηση του πίνακα. Όταν ολοκλήρωσαν τις σκέψεις τους σε πεζό και ποιητικό λόγο, τις παρουσίασαν στους συμμαθητές τους μπροστά πλέον στα αυθεντικά έργα στην πινακοθήκη. Στο τέλος διαβάστηκαν τα ποιήματα του κ. Γράμψα και ακολούθησε συζήτηση και προβληματισμός πάνω σε αρκετά θέματα. Στο σημείο αυτό, να ευχαριστήσουμε θερμά τον κ. Τάκη Γράμψα τόσο για την προσφορά του προγράμματός του, όσο και για την εγκάρδια υποδοχή και φιλοξενία.

Τέλος, να ευχαριστήσω κι από την δική μου πλευρά πρωτίστως τα παιδιά, που αγκάλιασαν την πρωτοβουλία μου και να τα συγχαρώ και φυσικά τον δάσκαλο της τάξης κ. Δημήτριο Ποιμενίδη για την υποστήριξη και τη βοήθειά του.

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΨΑΡΑ

ΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ α) ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΚΑΙ β) ΤΑ ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΤΟΥΣ ΣΤΑ ΠΛΑΙΣΙΑ ΤΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ  ΣΤΟ  ΝΕΣΤΟΡΙΔΕΙΟ

α) Giannis Tsarouchis

Georgios Jakobides

Nikos Hadjikyriakos- Ghikas

β) ΠΟΙΗΜΑΤΑ ΜΑΘΗΤΩΝ

3 σκέψεις για το “ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΟΛΙΤΙΣΤΙΚΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  1. Κυρια Γραμματικη σας ευχαριστουμε  που μας δωσατε την ευκαιρια να ασχοληθουμε με κατι   ΠΡΩΤΟΤΥΠΟ
     

  2. Κυρία Γραμματική  σας ευχαριστούμε για την επιμονή σας προς εμάς. Περάσαμε υπέροχα!!! Μακάρι όλα αυτά τα χρόνια να  το είχαμε ξανακάνει αυτό και πάλι ευχαριστούμε!!!!

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση
Μετάβαση σε γραμμή εργαλείων