Στο πλαίσιο της εφαρμογής των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, η Ε’ τάξη ασχολήθηκε με το μεγάλο πρόβλημα της ρύπανσης των θαλασσών.
Αφού είδαμε μέσα από διάφορες φωτογραφίες τον μεγάλο κίνδυνο τον οποίο, δυστυχώς, αντιμετωπίζουν οι θάλασσές μας, λόγω της ρύπανσης από πλαστικό, πετρελαιοκηλίδες και πολλά άλλα απορρίμματα, συζητήσαμε και αποφασίσαμε να διερευνήσουμε το ζήτημα της μόλυνσης των ωκεανών, και πιο συγκεκριμένα, από το πετρέλαιο με έναν βιωματικό τρόπο.
Για τις ανάγκες του πειράματος, δημιουργήσαμε μία τεχνητή πετρελαιοκηλίδα χρησιμοποιώντας ελαιόλαδο χρωματισμένο με μαύρο μελάνι.
Ακόμη, χρησιμοποιήσαμε απλά υλικά όπως: ένα διαφανές δοχείο με νερό, 1 κουταλάκι, ένα σταγονόμετρο και βαμβάκι.
Αφού πειραματιστήκαμε σχετικά με το ποιος είναι ο πιο αποτελεσματικός τρόπος να περισυλλέξουμε μία πετρελαιοκηλίδα, συζητήσαμε στην ομάδα μας, καταγράφοντας τα συμπεράσματά μας σε ένα φύλλο παρατήρησης!
Καταλήξαμε ότι απορροφητικά υλικά, όπως το βαμβάκι, μπορούν να αξιοποιηθούν για να περισυλλέξουν και να λύσουν ένα μεγάλο μέρος του προβλήματος της μόλυνσης των θαλασσών από το πετρέλαιο. Ωστόσο, παρόλο που η παραπάνω μέθοδος αποδεικνύεται αποδοτική, αντιληφθήκαμε και συζητήσαμε τις δυσκολίες που μπορεί να προκύψουν, όταν η παραπάνω διαδικασία χρειάζεται να εφαρμοστεί σε πραγματικές συνθήκες.
Αναφέροντας μερικές δυσκολίες:
-Κόστος υλικών
-Κόστος διαδικασίας
-Μεγάλη ποσότητα απορροφητικών υλικών
-Τεράστια, σε έκταση, εξάπλωση πετρελαιοκηλίδων
Οι μαθητές- τριες του Ε’2
Η δασκάλα της τάξης
Νούλα Ελένη