Εκπαιδευτική επίσκεψη στο Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής: Δ’ τάξη

Με αφορμή την Παγκόσμια Εβδομάδα Οδικής Ασφάλειας, τα παιδιά της Δ’ τάξης επισκέφτηκαν στις 13 Μαΐου το Πάρκο Κυκλοφοριακής Αγωγής Jumicar στη Νέα Μάκρη.

Εκεί, είχαν την ευκαιρία να μάθουν πώς να κυκλοφορούν με ασφάλεια στον δρόμο, είτε ως πεζοί είτε ως ποδηλάτες ή επιβάτες σε αυτοκίνητο. Παρακολούθησαν βιωματικές δραστηριότητες, έπαιξαν και οδήγησαν μικρά ηλεκτρικά αυτοκινητάκια σε μια ειδικά διαμορφωμένη πίστα, τηρώντας τα σήματα του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας.

Οι εκπαιδευτές τούς εξήγησαν με απλό και κατανοητό τρόπο τους βασικούς κανόνες της οδικής ασφάλειας και απάντησαν σε όλες τις απορίες τους.

Ήταν μια μέρα γεμάτη γνώση και διασκέδαση. Τα παιδιά γύρισαν στο σχολείο με ενθουσιασμό, έχοντας μάθει πόσο σημαντικό είναι να είναι προσεκτικοί και υπεύθυνοι στον δρόμο.

Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός: το σχέδιο του σχολείου μας

 Αγαπητοί γονείς – κηδεμόνες

Πέρα από τον Αλφαβητικό ή Μαθηματικό ,  κ.α., Εγγραμματισμό, ζητούμενο είναι και ο Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός.

Ο Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός είναι μια  αναπτυξιακή διαδικασία (συνεπώς, όχι το τελικό στάδιο) μιας  συνέχειας γνώσεων, συμπεριφορών, κινήτρων, υποχρεώσεων και ικανοτήτων για ατομική και συλλογική προσπάθεια με σκοπό την επίλυση συγκεκριμένων περιβαλλοντικών προβλημάτων, αλλά και αποτροπή νέων. Ο Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός είναι ο στόχος της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης.

Φέτος, οι εκπαιδευτικοί και τα παιδιά μας ασχολήθηκαν μεθοδευμένα και ποικιλότροπα με τον  Περιβαλλοντικό  Εγγραμματισμό.

Σκοπός μας, η  κατανόηση ότι το Περιβάλλον (η βιοποικιλότητα, οι πόροι, οι λειτουργίες των οικοσυστημάτων)  είναι παγκόσμια κοινή κληρονομιά της ανθρωπότητας και ότι η κατάστασή του  αποτελεί, ταυτόχρονα,  ατομική και κοινή  ανησυχία και δράση.

Μέσα από τις πλούσιες δράσεις,  οι μαθητές και οι μαθήτριες, ανέδειξαν, με την καθοδήγηση των δασκάλων τους ,  δύο εξαιρετικούς ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΥΣ αναφορικά με την υπεύθυνη στάση που οφείλουμε να έχουμε απέναντι στο ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ  ώστε  να ενισχύσουμε,  συνεργατικά,  την Αειφόρο Ανάπτυξη.

Παρακαλούμε θερμά για τη μελέτη και υιοθέτηση των προτροπών/συστάσεων γιατί…

ΟΛΟΙ ΜΑΖΙ, μικροί και μεγάλοι, μπορούμε !!!

ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ για τη Φροντίδα του Πλανήτη μας

ΔΩΔΕΚΑΛΟΓΟΣ για την Οικογένεια και το Περιβάλλον

DODEKALOGOS gia thn Oikogeneia kai to Periballon                        DODEKALOGOS gia th Frontida toy Planhth mas

Οδηγίες για την αντιμετώπιση κρουσμάτων στρεπτόκοκκου

Παρακαλούμε όπως μελετήσετε  τις

Οδηγίες για την αντιμετώπιση κρουσμάτων στρεπτόκοκκου

ΟΔΗΓΙΕΣ ΓΙΑ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΚΡΟΥΣΜΑΤΩΝ ΣΤΡΕΠΤΟΚΟΚΚΟΥ

και συνταχτείτε με τις συστάσεις.

η διευθύντρια

Μέτρα Προστασίας από τον Καύσωνα

Παρακαλούμε όπως μελετήσετε το υπ.αρ.  πρωτ. 57445/2025 έγγραφο (ψηφιακά υπογεγραμμένο) του Υπουργείου Παιδείας,  Θρησκευμάτων και Αθλητισμού (ΥΠΑΙΘΑ) με Θέμα «Μέτρα προστασίας των μαθητών/μαθητριών από τον καύσωνα ».

η διευθύντρια

Μέτρα προστασίας των μαθητών μαθητριών από τον καύσωνα

Εκπαιδευτική επίσκεψη /δράση στην Πάρνηθα

Την Τετάρτη 21/5/2025 οι μαθητές/μαθήτριες των Ε΄ και Στ΄ τάξεων και οι συνοδοί εκπαιδευτικοί τους πραγματοποίησαν εκπαιδευτική εκδρομή στην Πάρνηθα. Αρχικά χωρίστηκαν σε ολιγομελείς ομάδες και επιβιβάστηκαν στις καμπίνες του τελεφερίκ και μεταφέρθηκαν στην κορυφή του βουνού. Η μεταφορά με το τελεφερίκ αποτέλεσε μια πολύ ευχάριστη εμπειρία για τα παιδιά τα οποία ενθουσιάστηκαν και μαγεύτηκαν από την υπέροχη θέα που αντίκρισαν. Στην συνέχεια επιβιβάστηκαν στα πούλμαν και μεταφέρθηκαν στο καταφύγιο Μπάφι. Εκεί απόλαυσαν το δεκατιανό τους γεύμα κάνοντας πικ-νικ στη φύση.

Κατόπιν, υπό την καθοδήγηση των δύο εκπαιδευτικών φυσικής αγωγής του σχολείου μας, συμμετείχαν σε οργανωμένες δραστηριότητες  «team-building» που είχαν κυρίως ως στόχο την ανάπτυξη ομαδικού  πνεύματος και συνεργασίας , την ενδυνάμωση και σύσφιξη σχέσεων των μελών της ομάδας αλλά ταυτόχρονα και την ψυχαγωγία, χαλάρωση και αναζωογόνησή τους.
Ήταν μια μοναδική και ξεχωριστή εμπειρία τόσο για τα παιδιά όσο και για τους/τις εκπαιδευτικούς. Θα μείνει σε όλους/όλες αξέχαστη!!!

Αξίζει να σημειωθεί πως για την Ε΄ τάξη η εκδρομή πραγματοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος αγωγής υγείας «Μεσογειακή διατροφή και φυσική άσκηση», επομένως το γεύμα αποτελείτο από εδέσματα μεσογειακής διατροφής τα οποία είχαν ετοιμάσει τα ίδια τα παιδιά.

Κυρίαρχα, η δράση εντάσσεται στο Σχέδιο Δράσης “Περιβαλλοντικός Εγγραμματισμός” (στο πλαίσιο της Αξιολόγησης Σχολικής Μονάδας σχ. έτ. 2024-2025) με στόχους :

  • Γνωριμία με το Περιβάλλον, τις ποικίλες συνιστώσες του και τη διάδρασή του με την ποιότητα ζωής.
  • Ανάπτυξη ικανότητας εκτίμησης, εκ μέρους των μαθητών/-τριών, των περιβαλλοντικών επιπτώσεων που έχουν οι ανθρώπινες ενέργειες- ενδεικτικά, δεν έκοψαν τα παιδιά ούτε ένα λουλούδι καθώς είναι προστατευόμενη περιοχή η Πάρνηθα
  • Υιοθέτηση της αρχής της πρόληψης: λήψη προληπτικών μέτρων (μέτρων ασφαλείας) για την αποφυγή πρόκλησης περιβαλλοντικής υποβάθμισης
  • Αναγνώριση της υποχρέωσης μη πρόκλησης περιβαλλοντικών επιπτώσεων-ενδεικτικά, δεν αφήσαμε τα σκουπίδια μας στους κάδους  του καταφυγίου αλλά τα πήραμε μαζί μας.
  • Ανάληψη Πρωτοβουλιών που συνιστούν διαδικασίες Περιβαλλοντικού Εγγραμματισμού- ενδεικτικά, τα παιδιά έμαθαν και είδαν πώς κατασκευάζονται σκηνές από ξύλα σαν σημείο αναφοράς (προφύλαξη και τροφή) για τα ζώα του βουνού

Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Κυριακή Κανάρη, Χάρης Μποντζίδης, Γιώργος Κοκκινομηλιώτης, Μαρία Λευκιμιώτη, Χρυσάνθη Φαραστέλη, Σπυριδούλα Κασσή, Γεσθημανή Φωστηροπούλου, Γιώργος Ντούσκος, Ευαγγελία Φακάλου, Κωνσταντίνα Πλακούτση

IMG 4c09739f31b563ab6084f1abc17028ca V Parntiha 3 Parntiha 1 Parntiha 9 Parntiha 6 Parntiha 5 Parntiha 4 Parntiha 7 Parntiha 8 Parntiha 2

             

Πρόγραμμα “Ενεργός Πολίτης”, Ε’-ΣΤ’ τάξεις

Ολοκληρώσαμε την Τρίτη 20-5-2025 το πρόγραμμα του «Ενεργού Πολίτη» στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της βιβλιοθήκης του σχολείου για τη μέρα «παιδικού βιβλίου». Για μία ακόμη φορά ήταν μαζί μας η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κα Μαρία  Μπιμπούδη που συνέδραμε στην άριστη ανάπτυξή του.

Συμμετείχαν οι μαθητές της Ε’ & ΣΤ’ τάξης κατά τμήματα με τους δασκάλους τους.

Μετά την εναρκτήρια αφόρμηση για τη διαφορά του πρόσφυγα – μετανάστη, οι μαθητές εξέφρασαν τις απόψεις τους μέσα από τις εμπειρίες τους.

Ακολούθησε η παρουσίαση του video για τους πρόσφυγες της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ  «Clouds over Sidra»  και τα δύο video «Self-Made | I Am Giannis (E1) & Angels | I Am Giannis (E2)»  που αφορούν τη ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην Ελλάδα και την ανέλιξή του σε έναν διεθνή μπασκετμπολίστα.

Εστιάσαμε στο πάθος, τη συνεχή προσπάθεια και τη στόχευση του ίδιου στον αγώνα του για επιβίωση και στην πορεία που ακολούθησε.

Αναδείξαμε μέσα από  τη συζήτηση τις Αξίες της ‘Αποδοχής’ και του ‘Σεβασμού’ που χρειάζεται κάθε άνθρωπος, ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά του (φυλετικά, οικονομικά, μορφολογικά, κοινωνικά, κτλ), για να ζήσει ποιοτικά και αξιοπρεπή, πέραν των βιολογικών του αναγκών.

Η όλη διαδικασία θα ολοκληρωθεί στις τάξεις με τις δραστηριότητες από το πρόγραμμα της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ  για τους πρόσφυγες.

Θερμές ευχαριστίες οφείλουμε τόσο στην κα Μπιμπούδη για την παιδαγωγική υποστήριξη των δράσεων του «Ενεργού Πολίτη» όσο και στον κ Αλέξανδρο  Παναγιωτίδη για τη συνεχή υποστήριξη στον τομέα των Τ.Π.Ε.

20250521 164804 IMG 20250520 101603834 HDR IMG 20250520 104234892 HDR IMG 20250520 102309224 HDR 20250521 164442 IMG 20250520 122830836 HDR IMG 20250520 120718871 HDR IMG 20250520 121316440 HDR IMG 20250520 105307195 HDR IMG 20250520 105025476 HDR IMG 20250520 104934298 HDR IMG 20250520 104953779 HDR IMG 20250520 105605857 HDR IMG 20250520 124059363 HDR IMG 20250520 124029216 HDR IMG 20250520 125007790 HDR IMG 20250520 124949071 HDR IMG 20250520 121434145 HDR

Εκπαιδευτική εκδρομή Γ’ τάξης σε περιοχή Natura

Την Δευτέρα 19-5-2025 , οι μαθητές/τριες της Γ’ τάξης μαζί με τις δασκάλες τους, κα Τσεκουρά και κα Λαδά  πήγαν μια βόλτα  στην εξοχή. Τι πιο ωραίο! Επίλεξαν  τον υγρότοπο της Βραυρώνας, μια περιοχή Ναtura!

Σε αυτό το μοναδικό μέρος, τα παιδιά έγιναν παρατηρητές και ερευνητές του υγροσκοπικού οικοσύστηματος!
Έμαθαν, με τη βοήθεια της Ορνιθολογικής Εταιρείας για τα ζώα, τα πουλιά, τα ψάρια, τα φυτά  και γενικά μίλησαν  για τη φύση και κυρίως για τον σεβασμό στη φύση!!!
ekdromi g 3 ekdromi g 4 ekdromi g 5 ekdromi g 1 ekdromi g 2

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Σχολικά Προγράμματα & Δραστηριότητες

Κέντρο Πολιτισμού Ίδρυμα Σταύρος Νιάρχος: Σχολικά Προγράμματα & Δραστηριότητες

niarhos

Καλλιτεχνικά Σχολεία: συμπληρωματικά στοιχεία

Αγαπητοί γονείς- κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι λάβαμε το έγγραφο με θέμα “”””  Συμπληρωματική στην υπό στοιχεία 42358/Δ2/15-04-2025 (ΑΔΑ: 6Ι1Ο46ΝΚΠΔ-ΤΝ6) εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα: «Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Καλλιτεχνικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026» “””.

Πατήστε ΕΞΕ – 53722 – 2025 – Συμπληρωματική στην υπό στοιχεία 42358_Δ2_15_04_2025_ΑΔΑ_ 6Ι1Ο46ΝΚΠΔ_ΤΝ6_ εγκύκλιο του ΥΠΑΙΘΑ με θέμα_ Διαδικασία εισαγωγής μαθητ

για να πληροφορηθείτε τα νεότερα στοιχεία.

η διευθύντρια

 

Ερωτηματολόγιο για το Ιστολόγιο του 8ου Δημοτικού Σχολείου Αμαρουσίου

Αγαπητοί γονείς/κηδεμόνες,
ζητάμε  τη γνώμη σας σχετικά με το ιστολόγιο του σχολείου μας, ώστε να το βελτιώσουμε και να ανταποκρίνεται καλύτερα στις ανάγκες ενημέρωσής σας.

Το ερωτηματολόγιο είναι σύντομο, ανώνυμο  και η συμπλήρωσή του διαρκεί 2-3 λεπτά.

https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLSdbhwXx48btJOrtgwozJv8IaEFuQlnJZ9UpAdtOPjE0hj9PDw/viewform

η διευθύντρια

Κ. Κανάρη

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση