Κυνήγι θησαυρού στην Ιστορική Βιβλιοθήκη «Από τα βιβλία στον βυθό»

Κυνήγι θησαυρού στην Ιστορική Βιβλιοθήκη
«Από τα βιβλία στον βυθό»

24 & 25 Μαΐου και 1η Ιουνίου

Ένα διαδραστικό παιχνίδι για παιδιά και εφήβους 12-15 ετών
Σε συνεργασία με το Κέντρο Οπτικοακουστικής Παιδείας «Καρπός»
Είσοδος ελεύθερη με απαραίτητη την ηλεκτρονική αίτηση συμμετοχής εδώ

Τι συνδέει το πλοίο του ναυάρχου Νέλσονα με το Πασαλιμάνι; Πώς ένα σκαλιστό δόντι φάλαινας συναντά μια παλιά υδρόγειο σφαίρα; Και πού οδηγούν οι πυξίδες με θαλασσοδαρμένους ναυτικούς και αιχμαλώτους;

Στην Ιστορική Βιβλιοθήκη βρίσκεται κρυμμένος ένας θησαυρός. Μια περιπέτεια γεμάτη γρίφους και ιστορίες ξεδιπλώνεται, με οδηγό την τεχνολογία. Μπες σε έναν κόσμο όπου η φαντασία συναντά τη ναυτική ιστορία και ανακάλυψέ τον μέσα από μια εφαρμογή τρισδιάστατης απεικόνισης για tablet, στους χώρους της Ιστορικής Βιβλιοθήκης του Ιδρύματος.
Στο πλαίσιο των Ανοιχτών Δράσεων 2025 για τον εορτασμό 30 χρόνων δημιουργικής παρουσίας και κοινωνικής προσφοράς, το Ίδρυμα Αικατερίνης Λασκαρίδη διοργανώνει ένα διαδραστικό κυνήγι θησαυρού στους χώρους της Ιστορικής Βιβλιοθήκης αξιοποιώντας τη ναυτική συλλογή του μέσω νέων τεχνολογιών. Στόχος είναι το συγκεκριμένο παιχνίδι να φέρει τις νεότερες γενιές σε επαφή με την πλούσια ναυτική παράδοση της χώρας και να αποτελέσει αφορμή να «ανακαλυφθούν» ιστορικές πληροφορίες και λεπτομέρειες που σπάνια έρχονται στην επιφάνεια.
ΠΟΤΕ
24 & 25 Μαΐου και 1η ΙουνίουΠΟΥ
Ιστορική Βιβλιοθήκη – 2ας Μεραρχίας 36 & Ακτής Μουτσοπούλου, ΠειραιάςΤ. 216 900 3700
E. info@laskaridisfoundation.org

Για περισσότερες πληροφορίες καθώς και για την αίτηση συμμετοχής κάντε κλικ εδώ        click

Πράσινες πολιτιστικές διαδρομές στο Μουσείο Νεότερου Ελληνικού Πολιτισμού

Σε μια μαγική γειτονιά που στέκει για πολλούς αιώνες στο κέντρο της πόλης, το Μουσείο διοργανώνει δυο θεματικές ξεναγήσεις, την Πέμπτη 22 Μαΐου 2025 και ώρες 11:00 και 13:00.
Δηλώστε συμμετοχή στο τηλέφωνο 210 3223355.
Διεύθυνση: Άρεως 10, Μοναστηράκι.
Η είσοδος στο μουσείο είναι ελεύθερη για τους συμμετέχοντες στις ξεναγήσεις.
mnep eisodos

Μουσικά Σχολεία: συμπληρωματικά στοιχεία

Αγαπητοί γονείς- κηδεμόνες,

σας ενημερώνουμε ότι λάβαμε το έγγραφο με θέμα “”””  Συμπληρωματική στην υπό στοιχεία 42338/Δ2/15-04-2025 (ΑΔΑ: 9Τ1Ν46ΝΚΠΔ-ΠΚΑ) εγκύκλιο του Υ.ΠΑΙ.Θ.Α. με θέμα: «Διαδικασία εισαγωγής μαθητών/τριών στην Α΄ τάξη Γυμνασίου των Μουσικών Σχολείων για το σχολικό έτος 2025-2026»  “””.

Πατήστε 53716_ΓΔ4_15_5_25_ΤΑΥΤΟΠΡ_ΕΙΣ ΜΑΘΗΤΩΝ Α ΤΑΞΗ ΜΣ_9ΘΖΞ46ΝΚΠΔ-Χ3Μ

για να πληροφορηθείτε τα νεότερα στοιχεία.

η διευθύντρια

 

Μαθητική συνεργασία

Σήμερα, η Ε’ και η Α’ τάξη είχαν την ευκαιρία να μοιραστούν μια ξεχωριστή εμπειρία συνδιδασκαλίας στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής. Στην τελευταία ώρα, τα δύο τμήματα έπαιξαν μαζί, συμμετείχαν σε αγώνες δρόμου και δραστηριότητες, γεμίζοντας την αυλή με γέλια, ενθουσιασμό και θετική ενέργεια.

Μέσα από το παιχνίδι, ενισχύθηκαν οι δεσμοί μεταξύ μικρών και μεγαλύτερων μαθητών και δημιουργήθηκαν όμορφες, αστείες αναμνήσεις που θα τους συντροφεύουν για καιρό. Ήταν μια ώρα γεμάτη ζωντάνια, συνεργασία και παιδική ανεμελιά – μια υπενθύμιση της χαράς που φέρνει η ομαδικότητα και η κίνηση.
Η δράση  εντάσσεται στο πλαίσιο ενίσχυσης της Συνεργασίας των μαθητών/τριών, στην ανάπτυξη υγιών σχέσεων και στην αποδοχή του “άλλου”.
η διευθύντρια
Κ. Κανάρη

synergasia a e 1 synergasia a e 2 synergasia a e 3 synergasia a e 4 synergasia a e 5

Μαζί με την ΠΕ.ΦΙ.ΠΟ. για τη φιλοζωία

Την Πέμπτη 15-5-2025, πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μια δράση ενταγμένη στο «Προγράμματα για την προώθηση, την ευαισθητοποίηση και την ανάπτυξη της φιλοζωίας και της υπεύθυνης ιδιοκτησίας ζώου συντροφιάς στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση» (υπ αρ 6854 ΥΑ . ΦΕΚ 710 Β/ 19-2-2025)

Ειδικότερα, τα παιδιά συμμετείχαν, κατά ομάδες, σε Ενημερωτική δράση για την Φιλοζωία και τον σχετικό  Εθελοντισμό. Τα παιδιά πήραν το λόγο και κατέθεσαν τις δικές τους σκέψεις, προτάσεις και προβληματισμούς. Είδαν το ποια και πόση φροντίδα χρειάζεται ένα μικρό γατάκι για να μεγαλώσει και εντυπωσιάστηκαν από την αρμονική συμβίωση των αδέσποτων ζώων συντροφιάς στο χώρο φιλοξενίας τους  στην πόλη μας. Έμαθαν ποιες είναι οι ανάγκες των μικρών ζώων και τα οφέλη από τη συμβίωση μαζί τους.

Η δράση υλοποιήθηκε  μέσω της ΠΕΦΙΠΟ (Περιβαλλοντικός, Φιλοζωικός και Πολιτιστικός Σύλλογος Αμαρουσίου). Συντονιστές ήταν η κα Κανάρη και ο κ. Μποντζίδης με τη σύμπραξη των εκπαιδευτικών των τμημάτων.

Ευχαριστούμε θερμά την κα Μαριάννα Ζερβάκη (πρόεδρο του Συλλόγου) και την κα Μιμίκα Παπαναστασίου (αντιπρόεδρο του Συλλόγου) για την προθυμία τους να υποστηρίξουν το πρόγραμμα του σχολείου αλλά κυρίαρχα για την αγάπη που περιβάλλουν τα αδέσποτα ζωάκια συντροφιάς και το εθελοντικό & υπεύθυνο έργο τους. 

η διευθύντρια

Κ. Κανάρη

1 1 10 8   125 1 2 23 16 1

Φεστιβάλ Υγείας “Τροφή για Δράση” στο Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, την Κυριακή 25 Μαΐου 2025

Πρόσκληση και Πρόγραμμα_Φεστιβάλ Υγείας_ΓΠΑ

Διεθνής Ημέρα Μουσείων στις 18 Μαΐου με ελεύθερη είσοδο και ξεναγήσεις – Εκδηλώσεις σε όλη την Ελλάδα

Το Διεθνές Συμβούλιο Μουσείων (ICOM), στην προσπάθειά του να αναδείξει τον ρόλο των μουσείων στη σύγχρονη κοινωνία, καθιέρωσε από το 1977 την 18η Μαΐου ως Διεθνή Ημέρα Μουσείων (International Museum Day). Το μήνυμα αυτής της επετείου είναι να γίνουν τα μουσεία φορείς πολιτισμικών ανταλλαγών “με σκοπό την ενίσχυση της μόρφωσης, την προώθηση της αμοιβαίας κατανόησης, την ειρήνη και τη συνεργασία μεταξύ των λαών”.

Κάθε χρόνο, παράλληλα με το γενικότερο μήνυμα του εορτασμού, διερευνάται σ’ όλες τις χώρες-μέλη του ICOM, με ομιλίες, εκθέσεις, συναντήσεις και άλλες εκδηλώσεις, ένα ειδικό θέμα που συνδέεται με τα μουσεία και το ρόλο τους στη σύγχρονη κοινωνία.

Με την ευκαιρία του εορτασμού, το Ελληνικό Τμήμα του ICOM διοργανώνει κατά τον μήνα Μάιο ποικίλες πολιτιστικές εκδηλώσεις σ’ ολόκληρη την Ελλάδα. Επίσης τιμά κάθε χρόνο ένα ή περισσότερα ελληνικά μουσεία, όπου πραγματοποιείται η κεντρική εκδήλωση του εορτασμού (Πηγή: Ο θεσμός της Διεθνούς Ημέρας Μουσείων – ICOM GREECE – ICOM GREECE )

** Τη 18η Μαΐου, η είσοδος σε όλα τα μουσεία είναι ελεύθερη**

ΠΡΟΤΑΣΕΙΣ του σχολείου μας :

imera mouseion post

Και άλλη μία ΠΡΟΤΑΣΗ του σχολείου μας : η  Μουσική κοντά μας…

Επισκεφτείτε το : https://www.pianocityathens.gr/

Το Piano City Athens είναι το πρώτο φεστιβάλ που συμβαίνει κυριολεκτικά σε όλη την πόλη. Έχοντας εμπνεύσει χιλιάδες ανθρώπους στο Βερολίνο, τη Νέα Υόρκη, το Μιλάνο και άλλες μητροπόλεις, το Piano City® έγινε θεσμός και στην Αθήνα.

Ένα φεστιβάλ για την Αθήνα, το οποίο εξαρχής διοργανώνεται “από” και “με” την πόλη μέσα από μια καινοτόμα διαδικασία η οποία συμπεριλαμβάνει φορείς, καλλιτέχνες, συλλόγους, δίκτυα και συνεργάτες.

Στο Piano City Athens η μουσική δεν περιμένει το κοινό, αλλά απλώνεται στις πλατείες, στα σπίτια των ανθρώπων και σε αντισυμβατικούς χώρους. Οι ήχοι του πιάνου διαχέονται και μεταβάλλουν ολόκληρο το αστικό τοπίο.

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ για «Δωρεάν Είσοδος σε Μουσεία και Αρχαιολογικούς Χώρους»

Πηγή : https://www.allovergreece.com/Free-Visits-to-Museums/el

Άλλες ημερομηνίες:

  • Το τελευταίο Σαβ/κο Σεπτεμβρίου κάθε έτους (Ευρωπαϊκές Ημέρες Πολιτιστικής Κληρονομιάς)
  • Οι Κυριακές κατά το διάστημα από 1 Νοεμβρίου έως 31 Μαρτίου
  • Οι επίσημες αργίες – Η πρώτη Κυριακή κάθε μήνα, πλην των μηνών Ιουλίου, Αυγούστου και Σεπτεμβρίου (όταν η πρώτη Κυριακή είναι αργία, ως ημέρα εισόδου καθορίζεται η δεύτερη Κυριακή)

 

Πρόσωπα που δικαιούνται μειωμένη είσοδο (όλο το χρόνο):

  • Έλληνες πολίτες και οι πολίτες των λοιπών κρατών – μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης άνω των 65 ετών, με την επίδειξη της αστυνομικής τους ταυτότητας ή διαβατηρίου τους για την επιβεβαίωση της ηλικίας και της χώρας προέλευσης.
  • Οι συνοδοί γονείς στις εκπαιδευτικές επισκέψεις των σχολείων της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης.
  • Οι φοιτητές και οι σπουδαστές των Ανώτατων και Ανώτερων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων ή ισότιμων Σχολών εκτός της Ευρωπαϊκής Ένωσης χωρών, με την επίδειξη της φοιτητικής τους ταυτότητας.

 

Πρόσωπα που δικαιούνται ελεύθερη είσοδο (όλο το χρόνο):

  • Γονείς πολύτεκνων οικογενειών και τα παιδιά τους έως 23 ετών ή 25 ετών εάν σπουδάζουν ή εκπληρώνουν τις στρατιωτικές τους υποχρεώσεις και ανεξαρτήτως ηλικίας εάν έχουν αναπηρία, με την επίδειξη θεωρημένου πάσου πολυτέκνων της Ανώτατης Συνομοσπονδίας Πολυτέκνων Ελλάδος (ΑΣΠΕ)
  • Γονείς τρίτεκνων οικογενειών, και τα παιδιά τους έως 23 έτων ή 24 ετών εάν σπουδάζουν και ανεξαρτήτως ηλικίας εάν έχουν αναπηρία, με την επίδειξη πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης απο το Δήμο
  • Κάτοχοι Δελτίου ελευθέρας εισόδου
  • Κάτοχοι ειδικής κάρτας μέλους του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM) ή του Διεθνούς Συμβουλίου Μνημείων και Τοποθεσιών (ICOMOS) με την επίδειξη αυτής.
  • Κάτοχοι κάρτας αλληλεγγύης
  • Οι αστυνομικοί του Τμήματος Αρχαιοκαπηλίας της Διεύθυνσης Ασφάλειας
  • Οι επίσημοι φιλοξενούμενοι του Ελληνικού Δημοσίου, μετά από έγκριση του Γενικού Διευθυντή Αρχαιοτήτων και Πολιτιστικής Κληρονομιάς.
  • Οι κάτοχοι ενεργού κάρτας ανεργίας.
  • Οι μονογονεϊκές οικογένειες με ανήλικα τέκνα, με την επίδειξη πιστοποιητικού οικογενειακής κατάστασης από το Δήμο. Στην περίπτωση των διαζευγμένων, μόνον ο γονέας που έχει την επιμέλεια των τέκνων
  • Οι νέοι ηλικίας έως 18 ετών, με την επίδειξη αστυνομικής ταυτότητας ή διαβατηρίου τους για την επιβεβαίωση της ηλικίας.
  • Οι ξεναγοί με την επίδειξη της επαγγελματικής τους ταυτότητας.
  • Οι συνοδοί εκπαιδευτικοί στις εκπαιδευτικές επισκέψεις σχολείων και ιδρυμάτων της Α΄ βάθμιας Β΄ βάθμιας Γ΄ βάθμιας Εκπαίδευσης, των Στρατιωτικών Σχολών.
  • Οι υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού και Αθλητισμού και του Ταμείου Αρχαιολογικών Πόρων και Απαλλοτριώσεων, με την επίδειξη της υπηρεσιακής τους ταυτότητας.
  • Οι φοιτητές και οι σπουδαστές των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, Τεχνολογικών Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων, των Στρατιωτικών Σχολών ή ισότιμων Σχολών των κρατών-μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και των Σχολών Ξεναγών με την επίδειξη της φοιτητικής – σπουδαστικής τους Ταυτότητας
  • Τα άτομα με αναπηρία (67% και άνω) και ένας συνοδός αυτών, με την επίδειξη βεβαίωσης αναπηρίας του Υπουργείου Υγείας ή ιατρικής γνωμάτευσης δημόσιου φορέα όπου θα αναγράφεται με σαφήνεια η αναπηρία και το ποσοστό αυτής.
  • Τα μέλη Εταιρειών και Συλλόγων Φίλων Μουσείων και Αρχαιολογικών Χώρων, με την επίδειξη της θεωρημένης κάρτας μέλους.

La Fête des Mères – Η Γιορτή της Μητέρας σε Γαλλία και Ελλάδα!

Στο μάθημα των Γαλλικών, στην Ε΄ τάξη, μιλήσαμε για την Γιορτή της Μητέρας που γιορτάζεται στην Ελλάδα την 2η Κυριακή του Μαΐου -φέτος, Κυριακή 11 Μαΐου 2025.
Στη Γαλλία γιορτάζεται συνήθως την τελευταία Κυριακή του Μαΐου. Κατ’ εξαίρεση, εάν αυτή η Κυριακή συμπίπτει με την Πεντηκοστή, γιορτάζεται την πρώτη Κυριακή του Ιουνίου.  Φέτος, η Μητέρα θα γιορταστεί στη Γαλλία την Κυριακή 25 Μαΐου 2025.
Οι μαθητές και οι μαθήτριες της Ε΄ άκουσαν στο μάθημά μας, στην ηλεκτρονική τάξη, το τραγούδι  La fleur (chanson pour maman) – “Το Λουλούδι (ένα τραγούδι για την μαμά)”- και έκαναν επανάληψη στα χρώματα και τα όργανα μουσικής. Στη συνέχεια, χρωμάτισαν ζωγραφιές για την μαμά τους και έγραψαν ευχές στα Γαλλικά!

Bonne fête, maman! – Χρόνια πολλά, μαμά!

1000031802 1000031806 IMG20250508094004 1000031804 Screenshot

Πολιτειότητα/Δράσεις Ενεργού Πολίτη

Συνεχίσαμε και την Πέμπτη 8-5-2025 τις δράσεις για την «πολιτειότητα-ενεργοί πολίτες» με τους/τις μαθητές/τριες και τις δασκάλες (Α. Σιαντίκου, Φ. Πολυξένη) της Δ΄ τάξης.

Μετά από την εισαγωγική  συζήτηση για τους πρόσφυγες και τον ρατσισμό, οι μαθητές παρακολούθησαν τα βίντεο της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες. Ακολούθησε διάλογος  βασισμένος στα βιώματα των μαθητών/τριών.  Από τη διαδικασία προέκυψε ο ενδεδειγμένος  τρόπος αποδοχής των προσφύγων  αλλά και συμπεριφοράς που απαιτεί  σεβασμό και αξιοπρέπεια για κάθε άνθρωπο “διαφορετικό”. Επισημάνθηκε ακόμη η αποφυγή του ρατσισμού, της βίας και της απόρριψης.
IMG 1134 IMG 1140d IMG 1137

Πολιτειότητα/Δράσεις Ενεργού Πολίτη

Το Πρόγραμμα Σπουδών «Δράσεις Ενεργού Πολίτη» (ΦΕΚ 6048/Β’/1-11-2024)

α) ενσωματώνει  τους 17 Στόχους της  Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ)

β) επιδιώκει να καλλιεργήσει, μέσω ολιστικών προσεγγίσεων,   στους/στις μαθητές/τριες τη δυνατότητα να αντιμετωπίζουν σύνθετα κοινωνικά, οικονομικά και περιβαλλοντικά ζητήματα.

γ) αποσκοπεί στη διαμόρφωση «Ενεργών Πολιτών» που θα  συμβάλουν στη διαμόρφωση ενός δίκαιου, ειρηνικού και βιώσιμου μέλλοντος.

LOGO ENERGOS POLITHS

Οι 17 Στόχοι Βιώσιμης Ανάπτυξης (ΣΒΑ), όπως θεσπίστηκαν από

τον Οργανισμό Ηνωμένων Εθνών (ΟΗΕ) το 2015

Στα πλαίσια της δράσης του Ενεργού Πολίτη-Πολιτειότητας,  συνεχίσαμε, τη Δευτέρα 5-5-2025, στο σχολείο μας τις δραστηριότητες με τους/ τις μαθητές/τριες της Γ’ τάξης. Το πρόγραμμα πραγματοποιήθηκε στη Βιβλιοθήκη του σχολείου με την επίβλεψη του υπεύθυνου (Χ. Μποντζίδη)  και των δασκάλων του τμήματος (Στ. Λαδά, Γ. Τσεκουρά) . Στις δράσεις συμμετείχαν η Σύμβουλος Εκπαίδευσης κ. Μαρία Μπιμπούδη, η διευθύντρια (Κ. Κανάρη) και ο δάσκαλος ΤΠΕ (Α. Παναγιωτίδης) του σχολείου. Μετά την εναρκτήρια συζήτηση με τους μαθητές για τις σχετικές εμπειρίες τους για τους πρόσφυγες και τις συνθήκες που τους αναγκάζουν να εγκαταλείψουν τις χώρες τους, προβλήθηκαν 3 βίντεο με θέματα:

α) Τη φυγή του Χριστού στην Αίγυπτο (https://www.youtube.com/watch?v=8wcYzC7arLg)

β) Τη ζωή σύγχρονων προσφύγων στον προσφυγικό καταυλισμό Zaatari,  στην Ιορδανία, μέσα από τη ματιά μιας δωδεκάχρονης, της Sidra (https://www.youtube.com/watch?v=mUosdCQsMkM) .

γ) Το  βίντεο “I am Giannis 1” που παρουσιάζει στιγμιότυπα από τη ζωή του Γιάννη Αντετοκούνμπο στην Ελλάδα (https://www.youtube.com/watch?v=XyxLKFDwwU4).

Ακολούθησε συζήτηση με τους μαθητές με έμφαση στη συνεχή προσπάθεια και την επιμονή που πρέπει να δείχνει κανείς για τη βελτίωση της ζωής του, καθώς και την ανάγκη σεβασμού, αποδοχής, συνεργασίας με κάθε τι διαφορετικό που υπάρχει γύρω μας, ώστε να δημιουργήσουμε «Ενεργούς Πολίτες» σε μια συνθήκη ιδανικής συνύπαρξης στις συνθήκες της «παγκόσμιας κοινωνίας» προσώπων.

Οι δράσεις θα ολοκληρωθούν στις τάξεις των μαθητών με επιλεγμένες δραστηριότητες από το πρόγραμμα «Δράσεις για τη Μετανάστευση στο Δημοτικό Σχολείο» και από το πρόγραμμα «Δραστηριότητες βιωματικής μάθησης στα ανθρώπινα δικαιώματα και στα δικαιώματα των προσφύγων» της Ύπατης Αρμοστείας του ΟΗΕ για τους πρόσφυγες www.unhcr.gr

*Η ίδια δράση είχε πραγματοποιηθεί και για τους/τις μαθητές/-τριες των Α’ & Β’ τάξεων στις 3 Απριλίου 2025 click gif

ENERGOS POLITHS G 14 ENERGOS POLITHS G 13 ENERGOS POLITHS G 12 ENERGOS POLITHS G 11 ENERGOS POLITHS G 10 ENERGOS POLITHS G 9 ENERGOS POLITHS G 8 ENERGOS POLITHS G 7 ENERGOS POLITHS G 6 ENERGOS POLITHS G 5 ENERGOS POLITHS G 4 ENERGOS POLITHS G 2 ENERGOS POLITHS G 1 ENERGOS POLITHS G 3

 

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση