Πάσχα – γιορτή κατάνυξης και ελπίδας
Με αφορμή τη μεγάλύτερη γιορτή της Χριστιανοσύνης – το Πάσχα – υλοποιήσαμε στο νηπιαγωγείο μας δραστηριότητες που σχετίζονται τη χριστιανική πίστη, τα έθιμα, και τις παραδόσεις.
Μιλήσαμε για τον βίο , τα θαύματα και τα Πάθη Του Ιησού ,ειδαμε σχετικά βίντεο , διαβάσαμε βιβλία ,βάψαμε αβγά και φυσικά κάναμε πολλές κατασκευές !
Μέσα από την καρδιά μας , τα νήπια και το εκπαιδευτικό προσωπικό , σας ευχόμαστε καλό Πάσχα . Το άγιο Φως ας φωτίσει τις ψυχές και τις ζωές όλων μας.
Κατασκευές με αβγά
Ήθη- έθιμα
Η Εβδομάδα των Παθών
Πασχαλινά καλαθάκια
Πασχαλινές κάρτες
Λαμπάδες
Το αβγό με τα 9 στρωματάκια – ιστορία
“Τα Χέρια Δεν Χτυπάνε , Τα Χέρια Αγαπάνε»
Την Παρασκευή 11 Απριλιού , παρακολουθήσαμε στον χώρο του σχολείου μας μία παράσταση κατά του Σχολικού Εκφοβισμού , από την παιδική σκηνή των TWIMAGINATION, βασισμένη στο ομώνυμο βιβλίο της Μαρίας Κουτσανοπούλου “Τα χέρια δε χτυπάνε τα χέρια αγαπάνε” από τις Εκδόσεις Βάρφη.
Μία παράσταση με χέρια που… αγγίζουν το φαινόμενο της βίας... δίνουν απλόχερα την αγάπη τους και… ανοίγουν πολλά παράθυρα στη χρωματιστή πλευρά της ζωής.
Η διαδραστική παιδική παράσταση συνδυάζει τη διασκέδαση με την εκπαίδευση, μέσα από ένα πολυδιάστατο κείμενο και την πρωτότυπη μουσική που αναδεικνύουν την αξία των θετικών διαπροσωπικών σχέσεων.
Οι ήρωες του παραμυθιού ταξιδεύουν μέσα από διάφορους φανταστικούς κόσμους, εξερευνώντας τα χρώματα και τα συναισθήματα που αυτά συμβολίζουν, προσφέροντας στα παιδιά την ευκαιρία να ταυτιστούν με τους χαρακτήρες και να αναπτύξουν κοινωνικές δεξιότητες με βιωματικό τρόπο.
ΤΑ ΑΙΝΙΓΜΑΤΑ ΤΩΝ ΠΑΡΑΜΥΘΙΩΝ
ΠΑΓΚΟΣΜΙΑ ΗΜΕΡΑ ΠΑΙΔΙΚΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ 2025
Τα παραμύθια μπερδεύτηκαν!!!
Τα 7 κατσικάκια και ο ψεύτης βοσκός πώς τα περνούν παρέα μέσα από τα μάτια των παιδιών?
ΟΜΑΔΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ ΤΜΗΜΑ 2
Κάρτες αγάπης από το 7ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης στο Ιπποκράτειο
Το 7ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης, πραγματοποίησε , σήμερα 04-04-2025, επίσκεψη στο Παιδοογκολογικό και Παιδιατρικό Τμήμα του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης. Η Διευθύντρια Φωτεινή Τσίρλη συνοδευόμενη από εκπροσώπους του Συλλόγου Γονέων και τη συνάδελφο Βασιλική Σμυρνιού, πρόσφεραν ένα μικρό, αλλά γεμάτο αγάπη, δώρο για τα παιδιά που νοσηλεύονται.
Στο πλαίσιο της δράσης “Ενεργός Πολίτης”, που συντονίζει η νηπιαγωγός Αικατερίνη Πασχαλίδου οι μαθητές μας, με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους, δημιούργησαν με μεράκι και φαντασία πολύχρωμες κάρτες, γεμάτες ευχές και ελπίδα. Κάθε κάρτα είναι μια μικρή χειροποίητη δημιουργία, φτιαγμένη με αγάπη και φροντίδα, με στόχο να φωτίσει τις δύσκολες στιγμές των παιδιών και να τους χαρίσει ένα χαμόγελο.
Η επίσκεψή μας είχε ως στόχο να προσφέρει μια μικρή ανάσα χαράς και αισιοδοξίας στα παιδιά που δίνουν τον δικό τους αγώνα, αλλά και να καλλιεργήσει στους μικρούς μαθητές μας την αξία της αλληλεγγύης και της προσφοράς.
Ευχαριστούμε θερμά το ιατρικό και νοσηλευτικό προσωπικό του Ιπποκράτειου Νοσοκομείου για τη θερμή υποδοχή και την πολύτιμη συνεργασία τους. Ελπίζουμε αυτή η μικρή μας προσφορά να φέρει λίγη χαρά και δύναμη στα παιδιά και τις οικογένειές τους.
Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό
Η Παγκόσμια Ημέρα Ευαισθητοποίησης για τον Αυτισμό (γνωστή και ως Παγκόσμια Ημέρα Αυτισμού) είναι μια διεθνώς αναγνωρισμένη ημέρα που γιορτάζεται στις 2 Απριλίου κάθε έτους, ενθαρρύνοντας τα κράτη μέλη των Ηνωμένων Εθνών να λάβουν μέτρα για την ευαισθητοποίηση σχετικά με ανθρώπους με διαταραχές του φάσματος του αυτισμού, συμπεριλαμβανομένου του αυτισμού και του συνδρόμου Άσπεργκερ, σε ολόκληρο τον κόσμο. (πηγή wikipedia)
Διαβάσαμε στους μαθητές μας το παραμύθι “Τι έχει ο Γιάννης”, της Άδας Σταματάτου.
Ακολούθησε συζήτηση , προβληματισμός και ενημέρωση μέσα από διάλογο και δραματοποίηση καταστάσεων.
Μέσα από την ενασχόληση με το θέμα , τα παιδιά κατέληξαν στο εξής συμπέρασμα:” Είμαστε όλοι διαφορετικοί , μα και όλοι μοναδικοί”
https://www.youtube.com/watch?v=MecSNTf4Rw0
Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου
Η Παγκόσμια Ημέρα Παιδικού Βιβλίου είναι μια εορτή που γιορτάζεται κάθε χρόνο στις 2 Απριλίου. Καθιερώθηκε από τη τη Διεθνή Οργάνωση Βιβλίων για τη Νεότητα (International Board on Books for Young People-IBBY), το 1966, ημέρα των γενεθλίων του γνωστού Δανού παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν (2 Απριλίου 1805) και σκοπός της είναι να εμπνεύσει στα παιδιά την αγάπη για το διάβασμα και να κατευθύνει την προσοχή στο παιδικό βιβλίο ( πηγή: wikipedia).
Φτιάξαμε σελιδοδείκτες
Το εξώφυλλο του παραμυθιού μου
Ταίριασμα εξωφυλλων παραμυθιών και χαρακτηριστικών εικόνων
Κατασκευή της Κοκκινοσκουφίτσας με τον πονηρό λύκο
Εικονογράφηση κλασικού παραμυθιού από τα νήπια του 2ου τμήματος
ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΡΙΑ ΕΠΙΣΤΟΛΗ
Εκ μέρους του 7ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης, ευχαριστούμε θερμά τα μέλη της ΕΔΥ που υποστηρίζουν το σχολείο, την κα Ιωάννα Μακρίδου – Ψυχολόγο και την κα Ευμορφία Σύρπη – Κοινωνική Λειτουργό, για την εξαιρετική συνάντηση που πραγματοποιήσατε μαζί μας στις 27/03/2025. Η εισήγησή σας με θέμα “Η ενίσχυση του γονεϊκού ρόλου και η θέσπιση ορίων στα παιδιά προσχολικής ηλικίας” ήταν εξαιρετικά χρήσιμη και ενδιαφέρουσα για όλους τους συμμετέχοντες, εκπαιδευτικούς και γονείς. Η ικανότητά σας να μεταφέρετε με σαφήνεια και απλότητα τις πολύτιμες γνώσεις και εμπειρίες σας, καθώς και η προθυμία σας να απαντήσετε σε όλες τις ερωτήσεις, συνέβαλαν σημαντικά στην επιτυχία της συνάντησης. Οι πληροφορίες και οι συμβουλές που μοιραστήκατε μαζί μας, μας έδωσαν πολύτιμα εργαλεία για την ενίσχυση της συνεργασίας μεταξύ οικογένειας και σχολείου, με στόχο την ομαλή ανάπτυξη και εξέλιξη των παιδιών μας.
Σας ευχαριστούμε και πάλι για την πολύτιμη συμβολή σας.
Με εκτίμηση,
Η Διευθύντρια και το προσωπικό του 7ου Νηπιαγωγείου Θεσσαλονίκης.
ΒΙΩΜΑΤΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΔΥ ΤΟΥ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ
Η Κοινωνική Λειτουργός κα Ευμορφία Σύρπη και η Ψυχολόγος κα Ιωάννα Μακρίδου, που υποστηρίζουν το Νηπιαγωγείο μας εφαρμόζουν από τον Φεβρουάριο του 2025 βιωματικό πρόγραμμα στα τμήματα 2 και 4 , σε συνεργασία με τις υπεύθυνες Νηπιαγωγούς των τμημάτων, κα Χρήστου και κα Πούλιου, αντίστοιχα. Το θέμα του προγράμματος είναι η αναγνώριση και διαχείριση των συναισθημάτων.
Στόχοι του Προγράμματος:
- Ενίσχυση της συναισθηματικής νοημοσύνης των παιδιών.
- Ανάπτυξη δεξιοτήτων αναγνώρισης και έκφρασης των συναισθημάτων.
- Εκμάθηση υγιών τρόπων διαχείρισης δύσκολων συναισθημάτων, όπως ο θυμός και η λύπη.
- Καλλιέργεια της ενσυναίσθησης και της κατανόησης των συναισθημάτων των άλλων.
- Δημιουργία ενός ασφαλούς και υποστηρικτικού περιβάλλοντος, όπου τα παιδιά αισθάνονται ελεύθερα να εκφράσουν τα συναισθήματά τους.
Δραστηριότητες του Προγράμματος:
Το πρόγραμμα περιλαμβάνει μια ποικιλία διαδραστικών και βιωματικών δραστηριοτήτων, όπως:
- Παιχνίδια ρόλων και δραματοποίηση.
- Ιστορίες και παραμύθια με θέμα τα συναισθήματα.
- Εικαστικές δραστηριότητες, όπως ζωγραφική και κολάζ.
- Μουσικοκινητικές δραστηριότητες και παιχνίδια.
- Ομαδικές συζητήσεις και παιχνίδια.
Σημασία του Προγράμματος:
Η συναισθηματική ανάπτυξη είναι εξίσου σημαντική με τη γνωστική ανάπτυξη. Τα παιδιά που μαθαίνουν να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται τα συναισθήματά τους είναι πιο πιθανό να αναπτύξουν υγιείς σχέσεις, να επιλύουν προβλήματα και να επιτυγχάνουν στο σχολείο και στη ζωή.
ΔΙΑΚΡΙΣΗ 7ου ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
Το 7ο Νηπιαγωγείο Θεσσαλονίκης ανακοινώνει με χαρά την απονομή του σήματος eTwinning School Label 2025-2026, μια διάκριση που αναγνωρίζει την αφοσίωσή του στην ευρωπαϊκή συνεργασία και την καινοτομία στην εκπαίδευση. Η διάκριση αυτή αποτελεί τιμή για την κοινή προσπάθεια των εκπαιδευτικών, των μαθητών και των γονέων, που εργάζονται μαζί για την προώθηση της βιωματικής μάθησης και της ψηφιακής παιδείας.