Λειτουργία Νηπιαγωγείου 2023-24

Εσωτερικός κανονισμός 7ου Νηπιαγωγείου Πυλαίας 2023-24



Λήψη αρχείου

Κανόνες λειτουργίας του Νηπιαγωγείου 2023-24

Ακολουθούν κανόνες λειτουργίας του σχολείου και κάποιες βασικές οδηγίες, τις οποίες σας παρακαλούμε να τηρείτε, προκειμένου να επιτευχθεί η ομαλή λειτουργία του νηπιαγωγείου.

Για την καλύτερη ενημέρωσή σας, παρακαλούμε να ελέγχετε καθημερινά το ηλεκτρονικό σας ταχυδρομείο και την τσάντα του παιδιού σας. Επιπλέον σας ενημερώνουμε πως το blog του σχολείου μας είναι https://blogs.sch.gr/7nippyl/to-nipiagogeio-mas/. Εκεί θα βρίσκετε τις ανακοινώσεις μας και τις δράσεις του σχολείου μας.

Οι πόρτες του Νηπιαγωγείου θα ανοίγουν το πρωί στις 07:45 π.μ. έως τις 08:00 π.μ. για την πρόωρη υποδοχή των παιδιών της πρωινής ζώνης. Για το πρωινό υποχρεωτικό ωράριο θα ανοίγουν στις 08:15 π.μ. και θα κλείνουν στις 08.30 π.μ.. Οι γονείς θα αφήνουν τα παιδιά στην είσοδο της τάξης, θα τα παραδίδουν στη νηπιαγωγό και θα αποχωρούν αμέσως. Η αποχώρηση των πρωινών τμημάτων θα γίνεται από τις 12.50 μ.μ. έως της 01.00 μ.μ. για την αποφυγή συνωστισμού. Οι γονείς θα περιμένουν έξω από τις τάξεις και τα παιδιά θα παραδίδονται από την υπεύθυνη νηπιαγωγό στο συνοδό τους. Η αποχώρηση του ολοήμερου θα γίνεται από τις 15:50- 16:00 και του διευρυμένου ολοήμερου από τις 17:15- 17:30. Σε περίπτωση που χρειαστεί να παραλάβει κάποιος άλλος το παιδί σας ο οποίος δεν είναι δηλωμένος στην αίτησή σας, θα πρέπει να προϋπάρξει οπωσδήποτε τηλεφωνική ενημέρωση (τηλ. 2310 915811) και αποστολή στοιχείων του συνοδού (όνομα και τίτλος συγγενείας) μέσω email και να γίνει με επίδειξη της αστυνομικής του ταυτότητας.                                                                                                                  Το επίσημο  του email σχολείου είναι: mail@7nippylaias.thess.sch.gr

Για τα νέα προνήπια προβλέπεται προσαρμογή δύο εβδομάδων με ευελιξία στο ωράριο παραμονής τους μετά από συνεννόηση με τις εκπαιδευτικούς.

Σύντομα θα σας γνωστοποιήσουμε τις ώρες και ημέρες επικοινωνίας με κάθε εκπαιδευτικό προς ενημέρωση σας για θέματα που αφορούν τη φοίτηση και πρόοδο των παιδιών. Ατομικές έκτακτες συναντήσεις μπορεί να πραγματοποιηθούν ύστερα από αίτημα των γονέων ή της νηπιαγωγού για θέματα που προκύπτουν κατά τη φοίτηση των παιδιών στο σχολείο. Αυτές οι συναντήσεις θα γίνονται ύστερα από συνεννόηση. Το τηλέφωνο του νηπιαγωγείου θα παρακαλούσαμε να χρησιμοποιείται από τις 08:15 – 8:30 και 12:30 – 14:00, εκτός έκτακτων περιστατικών, καθώς μόνο αυτές τις ώρες μπορεί να βρίσκεται εκπαιδευτικός διαθέσιμος εκτός της σχολικής  αίθουσας.

 

Ρούχα-Παπούτσια: Είναι αναγκαίο να φοράνε τα παιδιά άνετα, εύκολα και βολικά  ρούχα που θα βοηθούν στην αυτοεξυπηρέτηση τους και να πλένονται εύκολα γιατί μπορεί να λερωθούν. Σας συστήνουμε να φοράνε φόρμες τα αγόρια ή κολάν τα κορίτσια ή παντελόνια με λάστιχο και άνετα μπλουζάκια, ενώ για τις ζεστές μέρες σορτσάκια ή φούστες τα κορίτσια με κοντό κολλάν από μέσα. Ως προς τα παπούτσια προτιμήστε αυτά με το βέλκρο (κρατς) και αποφύγετε τα κορδόνια, γιατί σε αυτή την ηλικία τα παιδιά δεν έχουν ακόμη κατακτήσει πλήρως τους λεπτούς χειρισμούς που τους επιτρέπουν να δένουν μόνα τους τα κορδόνια τους. Παρακαλούμε οι ζακέτες και τα μπουφάν να είναι μαρκαρισμένα με το όνομά τους και να έχουν κρεμαστάρι, ώστε να μπορούν να κρεμαστούν εύκολα από τα παιδιά.

Τσάντα: Οι τσάντες θα αναγράφουν το όνομα του παιδιού και είναι προτιμότερο να είναι μικρές και όχι τρέιλερ, ώστε να χωράνε στα ειδικά διαμορφωμένα ράφια και να μπορούν να φορεθούν στην πλάτη των παιδιών, όταν θα έχουν να μεταφέρουν και άλλα πράγματα. Μέσα στην τσάντα θα υπάρχουν:  Για τα παιδιά του πρωινού ωραρίου 1) μια αλλαξιά ρούχα και εσώρουχα σε μια νάιλον σακούλα με το όνομα του παιδιού, για να μην κινδυνεύουν να λερωθούν από το κολατσιό. Για του ολοημέρου θα τοποθετηθούν σε ένα κουτάκι από παπούτσια το οποίο θα μένει στο σχολείο. 2) μια μικρή πετσέτα τετράγωνη, που τη χρησιμοποιούν τα νήπια ως σουπλά  3) ένα μικρό μπουκαλάκι ή παγουρίνο με νερό 4) πιρούνι σιλικόνης (όχι μεταλλικό) και κουτάλι εφόσον χρειάζονται για το κολατσιό ή το φαγητό 5) τάπερ κολατσιού με σπιτικά σάντουιτς, κέικ, σπιτικά κουλουράκια, τόστ, κουλούρι, μπάρες δημητριακών, πίτες, φρούτα σε κομματάκια. Αποφύγετε τροφές που δεν έχει ακόμη κατακτήσει να καταναλώνει π.χ. ξηρούς καρπούς καθώς και τσιπς, πατατάκια, κρουασάν, χυμούς και αναψυκτικά, καραμέλες, σοκολάτες. Σε όλα τα ατομικά είδη του παιδιού να αναγράφεται το όνομά του με ανεξίτηλο μαρκαδόρο (Μπουφάν, τάπερ, τσάντα, σεντόνι, μαξιλάρι κλπ).              6) (Μόνο για το ολοήμερο):  Η σίτιση των μαθητών στα σχολεία γίνεται κατά παρέκκλιση των ισχυουσών υγειονομικών διατάξεων (χωρίς χειριστές τροφίμων, οι οποίοι αναλαμβάνουν την συντήρηση και το ζέσταμα των φαγητών των παιδιών). Το ζέσταμα του φαγητού έχει απαγορευτεί για πολλούς λόγους, κυρίως υγειονομικούς. Το φαγητό των παιδιών μέχρι πρόσφατα ζεσταινόταν από τις νηπιαγωγούς γιατί ήθελαν να βοηθήσουν, αλλά δυστυχώς ο νόμος δεν τις καλύπτει, αφού δεν διαθέτουν υγειονομικό πιστοποιητικό από τον ΕΦΕΤ. Εγκύκλιος «Σίτιση μαθητών σε ολοήμερα Νηπιαγωγεία και Δημοτικά  (https://blogs.sch.gr/dipearg/files/2021/01/3206-%CE%A3%CE%99%CE%A4%CE%99%CE%A3%CE%97-%CE%9C%CE%91%CE%98%CE%97%CE%A4%CE%A9%CE%9D-1.pdf καθώς και έχει αποσταλεί το με Αρ. Πρωτοκόλλου : Φ3/1563/185702/Δ1 – 3-11-2016  έγγραφο του ΥΠ.Π.Ε.Θ στο οποίο εκτός των άλλων αναφέρεται ότι « …οι εκπαιδευτικοί στο ολοήμερο πρόγραμμα του νηπιαγωγείου και του Δημοτικού δεν αναλαμβάνουν το ζέσταμα του φαγητού, αλλά βοηθούν και καθοδηγούν τους/τις μαθητές/τριές, ώστε να αποκτήσουν τις απαραίτητες δεξιότητες που αφορούν στη διαδικασία του γεύματος προκειμένου να εξυπηρετούνται αυτόνομα». Προτείνουμε λοιπόν θερμομπόλ σε ξεχωριστό ισοθερμικό τσαντάκι, αλλά καλά είναι να σκεφτείτε και μόνοι σας. Σας αφήνουμε την πρωτοβουλία. Προτιμείστε φαγητά που τρώγονται σε θερμοκρασία δωματίου και ενημερώστε το παιδί σας αν είναι κάτι ευπαθές ώστε να τοποθετείτε στο ψυγείο (τυρί, γιαούρτι κ.α.).                                                                                           Για τη διαδικασία του ύπνου και της χαλάρωσης που προβλέπεται από το πρόγραμμα του ολοήμερου, θα χρειαστεί να φέρετε ένα μικρό (από παιδικό κρεβατάκι) σεντονάκι αρχικά και αργότερα μικρό κουβερτάκι ή και μαξιλαράκι αν χρησιμοποιεί το παιδί σας (σε μια σακούλα με το όνομα του παιδιού όπως και στα υπόλοιπα).

ΕΙΝΑΙ ΣΗΜΑΝΤΙΚΟ:

-Το να πηγαίνουν στην τουαλέτα μόνα τους και να ακολουθούν βασικούς κανόνες υγιεινής και αυτοεξυπηρέτησης. Σε περίπτωση που κάποιο παιδί «λερωθεί» οι εκπαιδευτικοί δεν αναλαμβάνουν την ευθύνη να αλλάξουν το παιδί αλλά να το καθοδηγήσουν. Αν δεν τα καταφέρνει θα πρέπει να σας καλέσουμε οι ίδιοι να αλλάξετε το παιδί σας. -Να ντύνονται και να ξεντύνονται μόνα τους. -Να αναγνωρίζουν, να φροντίζουν και να τακτοποιούν τα προσωπικά τους αντικείμενα (ρούχα, παιχνίδια, τσάντα του σχολείου) σχολικό περιβάλλον.

– Επειδή τα κρούσματα με ψείρες είναι συχνά, να κάνετε τακτικό έλεγχο στο κεφαλάκι του παιδιού σας και να χρησιμοποιείτε κάποιο προληπτικό αντιφθειρικό προϊόν. Καλό θα ήταν επίσης τα κοριτσάκια με μακριά μαλλιά να τα πιάνουν με λαστιχάκια ώστε να περιορίζονται οι πιθανότητες μετάδοσής τους από κεφάλι σε κεφάλι. Θα ήταν φρόνιμο αν τύχει κάποιο κρούσμα με ψείρες να το γνωστοποιήσετε στις νηπιαγωγούς, ώστε με διακριτικότητα και εχεμύθεια να ενημερωθούν οι άλλοι γονείς και να αντιμετωπιστεί από κοινού.

– Φροντίστε ώστε τα παιδιά σας :-Να τρώνε μόνα τους σε λογικά χρονικά πλαίσια. -Να έχουν ένα σταθερό επαρκή ωράριο βραδινού ύπνου (τουλάχιστον 8-10 ώρες), ώστε να ξεκινάνε τη μέρα τους με κέφι και καλή διάθεση, που θα τα συνοδεύει σε όλη τη διάρκεια της μέρας. -Να ξυπνάνε το πρωί έγκαιρα και σε ευχάριστο κλίμα, ώστε να έχουν χρόνο να ντυθούν και να πάρουν το πρωινό τους. Είναι προτιμότερο τα ρούχα καθώς και το κολατσιό και φαγητό των παιδιών να τα έχετε συμφωνήσει μαζί τους από το προηγούμενο βράδυ, ώστε να αποφύγετε συγκρούσεις και εντάσεις.

–Μην τα «βομβαρδίζετε με ερωτήσεις αμέσως μόλις γυρίσουν από το σχολείο. Τα παιδιά της προσχολικής ηλικίας χρειάζονται συνήθως χρόνο για να προσαρμοστούν με το σχολικό περιβάλλον. Ορίστε κάποιο χρόνο μέσα στη μέρα για να συζητάτε τις χαρές, τα κατορθώματά του, τις ανησυχίες του, τις φιλίες του, τα παράπονά του. Μην ξεχνάτε να το επιβραβεύετε για κάθε έστω και μικρή κατάκτηση. Αποφύγετε τη γενικόλογη ερώτηση «Πώς πέρασες στο σχολείο σήμερα;» και προτιμήστε ανοιχτού τύπου όπως: Τι σε έκανε χαρούμενο σήμερα; Σε στεναχώρησε κάτι; Βοήθησες κάποιον; Με ποιους έπαιξες και τι; Τι καινούριο έμαθες;

-Για την πρόληψη δημιουργίας προστριβών στις σχέσεις σχολείου-οικογένειας θα προτείναμε μια συμβουλή: Επειδή τα παιδιά της νηπιακής ηλικίας έχουν φαντασία και ιδιαίτερη ικανότητα στη μυθοπλασία λόγω του ότι βρίσκονται στο στάδιο του εγωκεντρισμού, παρακαλούμε να διασταυρώνετε τις πληροφορίες που φέρνει το παιδί στο σπίτι από το σχολείο πριν προβείτε σε οποιαδήποτε κριτική. Σε τέτοιες περιπτώσεις οι συζητήσεις που αφορούν παράπονα ή συγκρούσεις δεν είναι σωστό να γίνονται ενώπιων των παιδιών. Για τη γόνιμη ένταξη των νηπίων στο σχολικό περιβάλλον και την αρμονική κοινωνική και συναισθηματική τους ανάπτυξη σημαντικό ρόλο παίζει η συνεργασία σχολείου – οικογένειας. Μοιραστείτε με τις εκπαιδευτικούς του παιδιού σας τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς σας. Αισθανθείτε το νηπιαγωγείο ως ένα χώρο, όπου οι εκπαιδευτικοί εργάζονται και προσπαθούν να διασφαλίσουν την ασφάλεια των παιδιών και  για την επίτευξη ενός σημαντικού στόχου: την ευτυχία και την ολόπλευρη ανάπτυξη των παιδιών.

-Ενημερώστε μας εγκαίρως για τυχόν αλλεργίες ή άλλες ευαισθησίες του παιδιού σας. Αν διαπιστώσετε παρέκκλιση από την κανονική θερμοκρασία του παιδιού ( πυρετό ή δέκατα), παρακαλούμε να μην τα φέρνετε στο σχολείο. Επίσης, δεν θα φέρνετε τα παιδιά στο σχολείο όταν νιώθουν αδιαθεσία, έχουν βήχα, καταρροή, δύσπνοια, πονόκοιλο, διάρροια, εμετό, πονοκέφαλο, πόνο στο σώμα. Μας απαγορεύεται να χορηγούμε φάρμακα στα παιδιά.

Παρακαλούνται οι γονείς που άλλαξαν αριθμό τηλεφώνου ή κατάργησαν κάποιον αριθμό που έχουν δηλώσει στο σχολείο ως τηλέφωνο επικοινωνίας, να μας ενημερώσουν σχετικά.

Καλή σχολική χρονιά.

Η Προϊσταμένη και οι νηπιαγωγοί του 7ου Ν/γείου Πυλαίας