Δημοσιεύθηκε στην Διδακτικές

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΔΡΑΣΗ ΦΥΣΙΚΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΚΑΙ ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΩΝ

Θέμα:          ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗ ΝΕΡΟΥ  ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΟΤΗΤΑ ΜΑΣ

Σκοπός:

Η ευαισθητοποίηση των ανθρώπων, κυρίως των μαθητών και των οικογενειών τους, σχετικά με τη σημασία της αποτελεσματικής διαχείρισης του νερού. Μέσα από πρακτικές συνήθειες, εκπαιδευτικά πειράματα και συζητήσεις, η πρωτοβουλία αυτή στοχεύει στο να αναπτύξει την αίσθηση της ευθύνης και να προωθήσει την εξοικονόμηση νερού ως βιώσιμο και αναγκαίο μέρος της καθημερινότητάς μας. Ουσιαστικά, η δράση αυτή επιδιώκει να δημιουργήσει μια πολιτιστική αλλαγή προς την κατεύθυνση της ορθολογικής χρήσης του πολύτιμου αυτού πόρου.

Στόχοι:

α) Να αντιληφθούν την σπουδαιότητα της εξοικονόμησης νερού οι μαθητές και οι οικογένειές τους

β)  Να συνηθίσουν οι μαθητές να μην αφήνουν την βρύση ανοικτή άσκοπα όταν πλένονται.

Μέθοδος:

α) Πείραμα : Πλένουμε  τα χέρια μας στις βρύσες του σχολείου. Μετράμε τον όγκο του νερού πρώτα με κλειστή την βρύση και μετά με την βρύση ανοικτή. Ογκομετρούμε και στις δύο περιπτώσεις και βρίσκουμε την διαφορά. Ανάγουμε τα αποτελέσματα σε ημερήσια, μηνιαία και ετήσια βάση, καθώς και σε επίπεδο σχολείου, πόλης (Βόλος), και χώρας (Ελλάδα).

β) Συζήτηση στην τάξη: Ακολουθεί μία εργασία αναζήτησης και σύγκρισης των αποτελεσμάτων μας, με μεγαλύτερα μεγέθη όγκων νερού, όπως μιας ολυμπιακής πισίνας και οικείων ή μη λιμνών, προκειμένου να ενισχύσουμε την αντίληψή μας για τη σημασία της εξοικονόμησης νερού.

Αποτέλεσμα:

Γνωρίζοντας την σημασία του νερού για την ζωή μας να διαχύσουν την αποκτηθείσα γνώση σχετικά με την άσκοπη χρήση του νερού, στο οικογενειακό και φιλικό τους περιβάλλον.

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

Παρασκευή Παπαδοπούλου ΠΕ04.05

Ελένη Διαμαντή ΠΕ03

Η παραπάνω εκπαιδευτική δράση υλοποιείται από το 2021 και θα συνεχιστεί και τα επόμενα σχολικά έτη.

b6  b5

 

b4      b3

 

b2      b1