Αρχείο ημέρας 27 Ιουνίου, 2026

Μια ξεχωριστή βόλτα στον χρόνο

Ο Ιστορικός Περίπατος του Γ2 στην Καρδίτσα

Την Πέμπτη 14 Μαΐου οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Γ2 πραγματοποίησαν έναν βιωματικό ιστορικό περίπατο στην Καρδίτσα, αφήνοντας για λίγο τις σχολικές αίθουσες. Με συνοδούς τις εκπαιδευτικούς Αθανασία Τσιουρή και Γεωργία Διαμαντή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τοπική ιστορία της πόλης μέσα από τα σημαντικότερα τοπόσημά της.

Η περιήγηση ξεκίνησε από την Δημοτική Αγορά, το αρχιτεκτονικό στολίδι της πόλης. Στην ίδια περιοχή, οι μαθητές επισκέφθηκαν τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου και στάθηκαν στο κτήριο της Παλιάς Ηλεκτρικής, το πρώτο εργοστάσιο ρεύματος της πόλης. Στη συνέχεια η ομάδα κατευθύνθηκε προς το πέτρινο κτήριο της Εθνικής Τράπεζας και το  ξενοδοχείο «Άρνη», παρατηρώντας την ιδιαίτερη αστική τους αρχιτεκτονική. Επόμενος σταθμός ήταν η προτομή του Γεωργίου Καραϊσκάκη, που φιλοτεχνήθηκε το 1936 με ενέργειες του Μητροπολίτη Ιεζεκιήλ.

Ο περίπατος συνεχίστηκε προς την Πλατεία Δικαστηρίων και το Δικαστικό Μέγαρο, όπου αναλύθηκε ο ιστορικός ρόλος του χώρου. Έπειτα η ομάδα θαύμασε δύο από τα ωραιότερα αρχοντικά της πόλης —την οικία Μαλλιόπουλου (μετέπειτα Μητροπολιτικό Μέγαρο) και την οικία Καζαμπάκα (Λέσχη Προσκόπων)— μαθαίνοντας για τη μακρά διαδρομή τους στον χρόνο.

Φτάνοντας στην Πλατεία Ελευθερίας οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πολεοδομικό σχέδιο του 1884, που επέβαλε τις τοξωτές στοές στα γύρω καταστήματα, ενώ το ενδιαφέρον τους τράβηξαν το «Πάλλας» και οι Μούσες. Ακολούθησε επίσκεψη στον Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Εκεί, τα παιδιά παρατήρησαν  το ψηφιδωτό του Δημήτρη Γιολδάση στην είσοδο και έμαθαν για το πρώτο δημόσιο ρολόι της πόλης που κοσμεί το καμπαναριό. Η ιστορική διαδρομή ολοκληρώθηκε στο Παυσίλυπο και στο νέο Δημαρχείο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν την πινακοθήκη με τις προσωπογραφίες των πρώην Δημάρχων της πόλης.Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά χαλάρωσαν στην Πλατεία Πλαστήρα, απολαμβάνοντας τον ανοιξιάτικο καιρό.

Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά χαλάρωσαν στην Πλατεία Πλαστήρα, απολαμβάνοντας τον ανοιξιάτικο καιρό. Μέσα από τις σκέψεις που μοιράστηκαν  κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πόλη μας κρύβει έναν πολιτιστικό πλούτο που συχνά προσπερνάμε στην καθημερινότητα.Οι μαθητές επέστρεψαν γεμάτοι νέες γνώσεις και εικόνες, αποδεικνύοντας ότι η μάθηση έξω από την τάξη αποτελεί μια ζωντανή, αξέχαστη εμπειρία.PALLAS censored COLLAGEAGORA censored COLLAGEENTYPOSEIS APO ISTORIKO PERIPATO

Μια μοναδική διαδικτυακή συνάντηση

Όταν η λογοτεχνία ενώνει δύο σχολεία!
Μια ξεχωριστή εμπειρία έζησαν οι μαθητές της Β’ Γυμνασίου του σχολείου μας την Παρασκευή 22 Μαΐου. Στο πλαίσιο του προγράμματος «Λογοτεχνικές διαδρομές στα συναισθήματα» της Δημοτικής Βιβλιοθήκης Πτολεμαΐδας, συναντήθηκαν διαδικτυακά με το Γυμνάσιο Αναρράχης – Εμπορίου. Υπεύθυνες για τη δράση φιλαναγνωσίας από το σχολείο μας ήταν οι καθηγήτριες Ιατρίδου Ελένη, Διαμαντή Γεωργία και Τσιουρή Αθανασία.
Ταξιδεύοντας στον Ρήνο με το Γυμνάσιο Αναρράχης – Εμπορίου
                                                                Η συνάντηση ξεκίνησε με το καλωσόρισμα της καθηγήτριας του Γυμνασίου Αναρράχης – Εμπορίου, κ. ΑνασταLOGOTECHNIKES DIADROMES STA SYNAISTHHMATA EIKONA 5. COLLAGEσίας Σωτηριάδου, η οποία μας εισήγαγε στο πνεύμα του βιβλίου που μελέτησαν, με τίτλο «Η Ξένη στον Ρήνο» της Έλενας Αρτζανίδου. Στη συνέχεια, οι μαθητές του σχολείου αυτού παρουσίασαν το βιογραφικό της συγγραφέως, τη συνέντευξη που της πήραν και το εξώφυλλο που σχεδίασαν. Ανέλυσαν την ηρωίδα, διάβασαν αγαπημένες σκηνές και έκλεισαν με μια δραματοποίηση. Η παρουσίαση πυροδότησε έναν γόνιμο διάλογο για το πώς θα νιώθαμε αν έπρεπε να αφήσουμε τον τόπο μας.
Η δική μας παρουσίαση για τον Κωστή Παλαμά
Στη συνέχεια, οι μαθητές μας παρουσίασαν το διήγημα «Ο Θάνατος του Παλικαριού» του Κωστή Παλαμά. Αφού αναφέρθηκαν στη ζωή του δημιουργού και ανέλυσαν την υπόθεση, παρουσίασαν τις δημιουργικές τους εργασίες. Αποτύπωσαν τα συναισθήματα του ήρωα, του Μήτρου, σε μορφή καρδιογραφήματος και ημερολογίου, ενώ δημιούργησαν «παγωμένες εικόνες» για να μαντέψουν οι συμμαθητές τους την ψυχολογική του κατάσταση.
Επίσης, μοιράστηκαν σκέψεις για την ευθύνη των ηρώων, έδειξαν ζωγραφιές που εμπνεύστηκαν με αφορμή το βιβλίο και σκίτσα για το πώς θα φαινόταν η ιστορία στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Ακόμη, διάβασαν τις δικές τους εκδοχές για το τέλος του διηγήματος και πρόβαλαν ένα βίντεο με τη διασκευή μιας σκηνής.
Η λογοτεχνία μας ενώνει!
Η δράση αυτή ήταν μια μοναδική εμπειρία ομαδικότητας. Μέσα από τις «Λογοτεχνικές διαδρομές» ανακαλύψαμε ταλέντα, συνεργαστήκαμε και καταλάβαμε ότι η λογοτεχνία έχει τη δύναμη να μας ενώνει!
LOGOTECHNIKES DIADROMES STA SYNAISTHHMATA EIKONA 2. censored COLLAGE