Ο Ιστορικός Περίπατος του Γ2 στην Καρδίτσα
Την Πέμπτη 14 Μαΐου οι μαθητές και οι μαθήτριες του τμήματος Γ2 πραγματοποίησαν έναν βιωματικό ιστορικό περίπατο στην Καρδίτσα, αφήνοντας για λίγο τις σχολικές αίθουσες. Με συνοδούς τις εκπαιδευτικούς Αθανασία Τσιουρή και Γεωργία Διαμαντή, τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να γνωρίσουν την τοπική ιστορία της πόλης μέσα από τα σημαντικότερα τοπόσημά της.
Η περιήγηση ξεκίνησε από την Δημοτική Αγορά, το αρχιτεκτονικό στολίδι της πόλης. Στην ίδια περιοχή, οι μαθητές επισκέφθηκαν τον Ιερό Ναό του Αγίου Γεωργίου και στάθηκαν στο κτήριο της Παλιάς Ηλεκτρικής, το πρώτο εργοστάσιο ρεύματος της πόλης. Στη συνέχεια η ομάδα κατευθύνθηκε προς το πέτρινο κτήριο της Εθνικής Τράπεζας και το ξενοδοχείο «Άρνη», παρατηρώντας την ιδιαίτερη αστική τους αρχιτεκτονική. Επόμενος σταθμός ήταν η προτομή του Γεωργίου Καραϊσκάκη, που φιλοτεχνήθηκε το 1936 με ενέργειες του Μητροπολίτη Ιεζεκιήλ.
Ο περίπατος συνεχίστηκε προς την Πλατεία Δικαστηρίων και το Δικαστικό Μέγαρο, όπου αναλύθηκε ο ιστορικός ρόλος του χώρου. Έπειτα η ομάδα θαύμασε δύο από τα ωραιότερα αρχοντικά της πόλης —την οικία Μαλλιόπουλου (μετέπειτα Μητροπολιτικό Μέγαρο) και την οικία Καζαμπάκα (Λέσχη Προσκόπων)— μαθαίνοντας για τη μακρά διαδρομή τους στον χρόνο.
Φτάνοντας στην Πλατεία Ελευθερίας οι μαθητές ενημερώθηκαν για το πολεοδομικό σχέδιο του 1884, που επέβαλε τις τοξωτές στοές στα γύρω καταστήματα, ενώ το ενδιαφέρον τους τράβηξαν το «Πάλλας» και οι Μούσες. Ακολούθησε επίσκεψη στον Μητροπολιτικό Ναό των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης. Εκεί, τα παιδιά παρατήρησαν το ψηφιδωτό του Δημήτρη Γιολδάση στην είσοδο και έμαθαν για το πρώτο δημόσιο ρολόι της πόλης που κοσμεί το καμπαναριό. Η ιστορική διαδρομή ολοκληρώθηκε στο Παυσίλυπο και στο νέο Δημαρχείο, όπου οι μαθητές είχαν την ευκαιρία να δουν την πινακοθήκη με τις προσωπογραφίες των πρώην Δημάρχων της πόλης.Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά χαλάρωσαν στην Πλατεία Πλαστήρα, απολαμβάνοντας τον ανοιξιάτικο καιρό.
Στο τέλος της δράσης, τα παιδιά χαλάρωσαν στην Πλατεία Πλαστήρα, απολαμβάνοντας τον ανοιξιάτικο καιρό. Μέσα από τις σκέψεις που μοιράστηκαν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η πόλη μας κρύβει έναν πολιτιστικό πλούτο που συχνά προσπερνάμε στην καθημερινότητα.Οι μαθητές επέστρεψαν γεμάτοι νέες γνώσεις και εικόνες, αποδεικνύοντας ότι η μάθηση έξω από την τάξη αποτελεί μια ζωντανή, αξέχαστη εμπειρία.




