Mαδρίτη – Alcala de Henares, στο πλαίσιο του Erasmus KA1

Το 7ο Γυμνάσιο Kαρδίτσας στη Mαδρίτη –Alcala de Henares, στο πλαίσιο του Erasmus KA1

Το 7ο Γυμνάσιο Kαρδίτσας στη Mαδρίτη –Alcala de Henares, στο πλαίσιο του Erasmus KA1

Οι μετανάστες και οι πρόσφυγες που αναζητούν μια καλύτερη ζωή με την είσοδό τους σε χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης δεν είναι ούτε πρωτόγνωρο ούτε πρόσκαιρο φαινόμενο για την ίδια την Ευρώπη.

Ταυτόχρονα, ο πολυπολιτισμικός χαρακτήρας των σύγχρονων κοινωνιών επιβάλλει την ομαλή ένταξη των μεταναστών στις χώρες υποδοχής. Η εκπαίδευση είναι  το κλειδί  που μπορεί να συμβάλλει προς αυτή την κατεύθυνση μέσα από την ανάδειξη των δυνατοτήτων εξέλιξης της κοινωνίας προάγοντας πρακτικές αλληλεπίδρασης μεταξύ της ταυτότητας και της ετερότητας.

.Στα πλαίσια αυτής της προσπάθειας το Σχολείο μας, το 7ο Γυμνάσιο Καρδίτσας, το οποίο αποτελεί χώρο φιλοξενίας ευάλωτων κοινωνικών ομάδων (μαθητών Ρομά, μεταναστών, προσφύγων, μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες)  συμμετείχε στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα με τίτλο <<Coaching for refugees-asylum, seekers, migrants: interculturality tolerance and diversity in the classrooms .>> το οποίο πραγματοποιήθηκε  στην Ισπανία (Ινστιτούτο Θερβάντες).

Οι εκπαιδευτικοί που επιλέχθηκαν να συμμετέχουν  στο πρόγραμμα , Καραγιάννης Ν. Τζουνάκου Μ. Σκρέτα Μ. Κολοβού Ε. Παππά Ε. είναι μόνιμοι στο Σχολείο μας, ευαισθητοποιημένοι στη διαπολιτισμική εκπαίδευση, με πολυετή διδακτική εμπειρία και σεμιναριακή επιμόρφωση σε θέματα ενσωμάτωσης προσφύγων .Είναι κάτοχοι μεταπτυχιακών τίτλων ειδικής αγωγής και πτυχίων ξένων γλωσσών και είναι εξοικειωμένοι με τη χρήση των Τ.Π.Ε.

.Η επιμόρφωση εισήγαγε τους συμμετέχοντες στις τεχνικές της Ενεργειακής Ψυχολογίας και στις τεχνικές της Συναισθηματικής Ελευθερίας, δίνοντας μεγάλη έμφαση στη χρήση αυτών των εργαλείων μέσα σε ένα διαπολιτισμικό, ανεκτικό και διαφοροποιημένο περιβάλλον. Ακόμα οι επιμορφούμενοι έμαθαν να διαχειρίζονται και να μειώνουν τα επίπεδα του άγχους βελτώνοντας όχι μόνο την ψυχική και σωματική υγεία τους, αλλά και την καθημερινή αλληλεπίδραση με τους μαθητές και συναδέλφους τους.. Γενικά το σεμινάριο  βοήθησε, ώστε οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί να αποκτήσουν τις κατάλληλες δεξιότητες και καλές πρακτικές, οι οποίες θα τους διευκολύνουν να εργαστούν με αυτοπεποίθηση και να επιλύσουν προβλήματα συναισθηματικής φύσεως που εμφανίζονται στην τάξη.

.Θεωρούμε ότι με την ολοκλήρωση του προγράμματος το Σχολείο μας θα λειτουργήσει ως ασκός διάχυσης των αποτελεσμάτων σε ενδοσχολικό επίπεδο, στην τοπική κοινωνία, στη χώρα μας και σε ευρωπαϊκό επίπεδο. Τρόποι διάχυσης θα είναι η διοργάνωση ημερίδων για την ενημέρωση εκπαιδευτικών και μαθητών εντός του Σχολείου, η ενημέρωση του Συλλόγου γονέων και κηδεμόνων, η ενημέρωση της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και του Γραφείου Συμβούλων, η ανάρτηση του επιμορφωτικού υλικού στην ιστοσελίδα του Σχολείου μας και στην ιστοσελίδα του Erasmus+  με τη χρήση κατάλληλων εργαλείων όπως το e-twining για τη διάδοση των αποτελεσμάτων.

Καραγιάννης Ν.

Τζουνάκου Μ.

Σκρέτα Μ.

Κολοβού Π.

Παππά Ε.