«Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό: δράσεις & εκδήλωση»

POSTER

Κατά τους μήνες Νοέμβριο-Δεκέμβριο του έτους 2024, οι μαθητές και οι μαθήτριες των τάξεων Γ΄, Δ, Ε’ & ΣΤ’ του 7ου Δημοτικού Σχολείου Σταυρούπολης συμμετείχαν σε δραστηριότητες ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης σχετικά με την Ειδική Μαθησιακή Δυσκολία-Δυσλεξία.

Αρχικά, τα παδιά της Γ΄, Δ΄ και Ε΄ τάξης παρακολούθησαν μέχρι τη μέση την διάρκειας 2,5 ωρών ινδική ταινία “Taare Zameen Par” (αγγλικός τίτλος: ‘like stars on earth every child is special’), με ήρωα έναν δυσλεξικό μαθητή, ηλικίας εννέα ετών.

Κατόπιν, χωρίστηκαν σε ομάδες των 3-5 παιδιών και έγραψαν τη συνέχεια και το τέλος της ιστορίας της ταινίας, όπως τα ίδια τα φαντάστηκαν. Παράχθηκαν 26 ομαδικά κείμενα, που μπορείτε να τα διαβάσετε εδώ.

Έπειτα, οι μαθητές και οι μαθήτριες των παραπάνω τάξεων,  αφού παρακολούθησαν τη συνέχεια και το τέλος της ταινίας, συμπλήρωσαν ένα ερωτηματολόγιο, όπου το κάθε παιδί κατέγραψε ατομικά τις εντυπώσεις του από την προβολή της ταινίας. Το ερωτηματολόγιο συμπλήρωσαν 94 μαθητές και μαθήτριες. Μπορείτε να διαβάσετε τις εντυπώσεις τους εδώ.

Στη συνέχεια, τα παιδιά των παραπάνω τάξεων -καθώς και της ΣΤ΄τάξης που είχαν παρακολουθήσει το συγκεκριμένο film την προηγούμενη σχολική χρονιά- παρήγαγαν ζωγραφιές εμπνευσμένες από την ταινία. Η συγκεκριμένη δράση έλαβε χώρα στο μάθημα των Καλλιτεχνικών, με την καθοδήγηση του εικαστικού εκπαιδευτικού του σχολείου μας. Τα έργα των παιδιών μπορείτε να τα δείτε εδώ.

Το project ολοκληρώθηκε με την εκδήλωση: «Κάθε παιδί είναι ξεχωριστό» στις 16 Ιανουαρίου 2025. Στη συγκεκριμένη εκδήλωση μαθητές και μαθήτριες από της τάξεις: Γ΄, Δ΄, Ε΄& ΣΤ’ παρουσίασαν σε γονείς και εκπαιδευτικούς την εμπειρία τους από τη συμμετοχή τους στο παραπάνω πρόγραμμα. Πιο συγκεκριμένα, τα παιδιά παρουσίασαν: α) τις εντυπώσεις τους από την ταινία που είδαν, β) τους ήρωες και την ιστορία της ταινίας και γ) τα κείμενα που έγραψαν για τη συνέχεια και το τέλος, όπως τα ίδια τα φαντάστηκαν. Ακολούθησε ενημέρωση των γονέων και των εκπαιδευτικών από τριμελή επιστημονική ομάδα του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Β΄Θεσσαλονίκης.

• Η παρουσίασή της ψυχολόγου, κ. Ορέστη Ελένης, με τίτλο: «Χτίζοντας φτερά… ενισχύοντας την αυτοπεποίθηση και την αυτοεκτίμηση των παιδιών», βρίσκεται εδώ.
• Η παρουσίαση της δασκάλας ειδικής αγωγής, κ. Φρεγγίδου Ελπίδας, με τίτλο: «Οι μαθησιακές δυσκολίες στο σπίτι-Παιδί και γονείς: Στρατηγικές ενίσχυσης και υποστήριξης των παιδιών από τους γονείς στα μαθήματα του σχολείου» βρίσκεται εδώ.
• Η παρουσίαση της λογοθεραπεύτριας, κ. Πανταζή Γεωργίας, με τίτλο: «Πώς συνδέονται οι δυσκολίες του προφορικού και γραπτού λόγου με τις μαθησιακές δυσκολίες και τη δυσλεξία» βρίσκεται εδώ.

Αξίζει ένα μεγάλο ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά που συμμετείχαν στο πρόγραμμα και στα παιδιά που άφησαν τις εξωσχολικές τους δραστηριότητες για να συμμετάσχουν στην παραπάνω εκδήλωση, το απόγευμα της Πέμπτης 16 Ιανουαρίου.

Επίσης, αξίζει ένα μεγάλο ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στους γονείς των μαθητών/τριών μας και σε εκπαιδευτικούς και γονείς από τα όμορα νηπιαγωγεία, που παραβρέθηκαν στην εκδήλωση, καθώς και στα μέλη του ΚΕΔΑΣΥ -στην ψυχολόγο, στην ειδική παιδαγωγό και στη λογοθεραπεύτρια – που εργάστηκαν για μας και συμμετείχαν μαζί με την προϊσταμένη του 2ου ΚΕΔΑΣΥ Β΄Θεσσαλονίκης στην συζήτηση που έλαβε χώρα με τους γονείς του σχολείου μας.

Τέλος, ΕΥΧΑΡΙΣΤΟΥΜΕ το Σύλλογο Γονέων που χάρισε από μία αναμνηστική αφίσα στα παιδιά και που πάντοτε στηρίζει το έργο μας!

Ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών του Σχολείου

kedasy1

kedasy2

kedasy3

kedasy4

kedasy5

kedasy6

kedasy7

kedasy8

kedasy9

kedasy10

kedasy11

 

 

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση του email σας δεν θα δημοσιευθεί.

Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση