Αρχική » Χωρίς κατηγορία » 6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

6 Μαρτίου: Πανελλήνια Ημέρα κατά της Σχολικής Βίας και του Εκφοβισμού

420 μαθητές, 40 εκπαιδευτικοί, όλοι μαζί στέλνουμε μηνύματα ΑΓΑΠΗΣ, ΦΙΛΙΑΣ, ΣΕΒΑΣΜΟΥ, ΕΝΣΥΝΑΙΣΘΗΣΗΣ, ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ.
Γιατί μόνο μέσα από την κοινή προσπάθεια μπορούμε να γίνουμε φίλοι, συνεργάτες και καλύτεροι ΑΝΘΡΩΠΟΙ.

——————————————————————————————-

Λίγα λόγια για την Ημέρα

Η 6η Μαρτίου έχει καθιερωθεί από το Υπουργείο Παιδείας ως Πανελλήνια Ημέρα κατά της σχολικής βίας και του εκφοβισμού.
Ο όρος «σχολικός εκφοβισμός» χρησιμοποιείται για να περιγράψουμε μια κατάσταση κατά την οποία ασκείται εσκεμμένη, απρόκλητη, συστηματική και επαναλαμβανόμενη βία με σκοπό την επιβολή, την καταδυνάστευση και την πρόκληση σωματικού και ψυχικού πόνου σε μαθητές/τριες από έναν ή περισσότερους συμμαθητές/τριες τους, εντός και εκτός σχολείου.
Ας ξεκαθαρίσουμε ότι οι καυγάδες μεταξύ των μαθητών ή τα πειράγματα μεταξύ φίλων δεν είναι σχολικός εκφοβισμός. Ο σχολικός εκφοβισμός προϋποθέτει ότι κάποιος έχει σκοπό να βλάψει κάποιον και ότι υπάρχει ανισότητα «δύναμης».
Ο εκφοβισμός και η βία στο σχολείο είναι ομαδικό φαινόμενο, καθώς δεν αφορά μόνο τον μαθητή που εκφοβίζει και εκείνον που εκφοβίζεται, αλλά και όσους είναι παρόντες ή γνωρίζουν την ύπαρξή του, δηλαδή τους παρατηρητές, οι οποίοι μπορεί να είναι είτε μαθητές είτε ενήλικες και αντιδρούν ανάλογα ή δεν αντιδρούν καθόλου.
Υπάρχουν πολλοί παράγοντες, ατομικοί και κοινωνικοί, που αλληλεπιδρούν στην εκδήλωση τέτοιων φαινομένων.
Υπάρχουν διαφορετικά είδη εκφοβισμού, περισσότερο ή λιγότερο φανερά. Σωματική βία, λεκτική βία, σεξουαλική βία, διαδικτυακός εκφοβισμός, κοινωνική απομόνωση και διάδοση φημών. Στα αγόρια είναι πιο συχνή η σωματική και λεκτική βία και στα κορίτσια ο κοινωνικός αποκλεισμός και η περιθωριοποίηση.
Το θύμα συνήθως νιώθει απομόνωση, απόρριψη, μοναξιά, δέχεται απειλές και μπορεί να έχει πολύ καλή ή πολύ κακή σχολική επίδοση. Από τον σχολικό εκφοβισμό επηρεάζονται περισσότερο συγκεκριμένες ομάδες που έχουν κάποια φανερή ιδιαιτερότητα.
Ο θύτης νιώθει θυμό, ακολουθεί πρότυπα βίας και εκδηλώνει και παρουσιάζει προβλήματα πειθαρχίας που φτάνουν μέχρι και την παραβατική συμπεριφορά.
Υπάρχουν πολλές τεχνικές που μπορούν να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση τέτοιων καταστάσεων, ακόμα κι όταν δεν φαίνεται εύκολο. Για το λόγο αυτό είναι σημαντικό να ζητάμε βοήθεια από κάποιον που εμπιστευόμαστε και σε καμιά περίπτωση δεν πρέπει να αισθανόμαστε άσχημα που θέλουμε να προστατέψουμε τον εαυτό μας.
Ας μην ξεχνάμε μάλιστα ότι βοήθεια χρειάζονται όλοι: και το θύμα και ο θύτης και οι παρατηρητές.
Ο καλύτερος τρόπος για την αντιμετώπιση τέτοιων φαινομένων είναι η πρόληψη, η δημιουργία κλίματος αποδοχής και συνεργασίας κάτι που αποτελεί βασική επιδίωξη του σχολείου μας.
Στο σχολείο δε μαθαίνουμε μόνο γλώσσα, μαθηματικά και ιστορία. Μαθαίνουμε να συνεργαζόμαστε και να είμαστε καλοί φίλοι. Μιλάμε για τα συναισθήματα τα δικά μας και των άλλων, τη διαφορετικότητα και τις σχέσεις μεταξύ μας. Παίρνουμε μέρος σε δράσεις και προγράμματα.
Με αφορμή την Πανελλήνια ημέρα κατά του σχολικού εκφοβισμού, όλη την εβδομάδα θα υλοποιηθούν διάφορες δράσεις στο σχολείο μας διαφορετικές για κάθε τάξη, αλλά και κοινές για όλους τους μαθητές. Κεντρική ιδέα όλων των δράσεων είναι να προσπαθήσουμε όλοι να γίνουμε καλύτεροι φίλοι και συνεργάτες.


1 Σχόλιο

Σχολιάστε

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *

Άνοιγμα μενού
Αλλαγή μεγέθους γραμματοσειράς
Αντίθεση