Συμμετοχή σε πρόγραμμα e-Twinning

E twinningΤο Πρόγραμμα eTwinning στο οποίο συμμετείχε το 3ο Τμήμα του σχολείου μας ονομάζεται: ‘Με λένε…’. Πρόκειται για ένα πρόγραμμα, που αποσκοπεί στην αναγνώριση, την ανάγνωση και τη γραφή των ονομάτων των παιδιών και στη συνέχεια των φίλων τους καθώς και στη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών από τα παιδιά σχετικών με τα ονόματά τους. Αρχικά, δίνεται έμφαση στο αρχικό γράμμα του ονόματος κάθε παιδιού και στη συνέχεια στις συλλαβές από τις οποίες απαρτίζεται καθώς και στο σύνολο των μερών, που απαρτίζουν κάθε όνομα. Τέλος το ενδιαφέρον στρέφεται στην αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση με τη δημιουργία ψηφιακών παιχνιδιών σχετικών με τα ονόματα των νηπίων.

Επιπλέον, θα πρέπει να αναφερθεί ότι το eTwinning αποτελεί μία ευρωπαϊκή πλατφόρμα, που προάγει την επικοινωνία μεταξύ εκπαιδευτικών και μαθητών διαφορετικών σχολικών μονάδων εντός και εκτός Ελλάδας. Έτσι, μέσω του παρόντος προγράμματος συνεργαστήκαμε και επικοινωνήσαμε διαδικτυακά με εκπαιδευτικές μονάδες, που εδρεύουν εντός και εκτός Θεσσαλονίκης. Γνωριστήκαμε μέσω παρουσιάσεων, ανταλλάξαμε ιδέες ως προς το περιεχόμενο των δραστηριοτήτων και τέλος παρουσιάσαμε τα έργα μας.

E twinning 1η ΔΡΑΣΗ «Ας γνωριστούμε μ’ένα γράμμα….»

Η έναρξη της συμμετοχής μας στο πρόγραμμα και η γνωριμία με τους νέους φίλους μας πραγματοποιήθηκε με την αποστολή ενός γράμματος γνωριμίας μαζί τους στην πλατφόρμα Twinspace. Τα νήπια του 3ου τμήματος (πρωινό υποχρεωτικό και ολοήμερο) παρουσίασαν με το δικό τους τρόπο το σχολείο τους στα παιδιά των άλλων σχολείων του προγράμματος και επέλεξαν να στείλουν στο γράμμα τους τις εικόνες από κατασκευές δύο αγαπημένων μνημείων της Θεσσαλονίκης.

std

Σε συνέχεια της 1ης δράσης ετοιμάσαμε (3ο Τμήμα Πρωινό Υποχρεωτικό και Ολοήμερο) μία παρουσίαση η οποία αναρτήθηκε στην πλατφόρμα Twinspace. Η παρουσίαση δημιουργήθηκε με τη βοήθεια των παιδιών και περιλάμβανε σημαντικές πληροφορίες για την πόλη και το σχολείο μας με στόχο τη γνωριμία με παιδιά από άλλες εκπαιδευτικές μονάδες εκτός Θεσσαλονίκης.

E twinning 2η ΔΡΑΣΗ

3ο Τμήμα (Πρωινό Υποχρεωτικό)

Δραστηριότητες με το αρχικό γράμμα του ονόματός μας “Το μπουκέτο με τα αρχικά μας γράμματα”

Η κούκλα(Persona Doll) της τάξης φέρνει στην τάξη ένα αντίγραφο από το έργο Τhe Sheaf, 1953 του Henri Matisse. Τα νήπια βλέπουν και αναλύουν το έργο και αναζητούν στο διαδίκτυο πληροφορίες για το H. Matisse. Ανακαλύπτουν έργα του κι ένα βίντεο του Matisse

https://www.youtube.com/watch?v=GN0okOq8Hyc

που τον δείχνει να δημιουργεί στο εργαστήριό του σύμφωνα με μια νέα δική του τεχνική βασισμένη στη χαρτοκοπτική (cut-outs) και στο κολάζ με το οποίο ασχολήθηκε ενεργά.

Τα νήπια συζητούν και αποφασίζουν τη δημιουργία ενός νέου έργου με την τεχνική του Matisse και τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους. Δουλεύοντας με την τεχνική του, χρωματίζουν λευκά χαρτιά με τα αγαπημένα τους χρώματα. Σχεδιάζουν με στένσιλ τα αρχικά τους γράμματα και κόβουν τα περιγράμματά τους. Αποφασίζουν στο έργο τους να βάλουν και αγαπημένα τους σύμβολα όπως η καρδιά (αγάπη) και το σύμβολο της ειρήνης. Συνθέτουν με τα αρχικά τους γράμματα και αγαπημένα τους σύμβολα το δικό τους έργο και προτείνουν τίτλους. Ονομάζουν το έργο τους «Το μπουκέτο με τα αρχικά μας γράμματα».

13collag

3ο Τμήμα (Ολοήμερο)

Χρησιμοποιώντας χαρτοταινία τα παιδιά χρωμάτισαν με νερομπογιές το χαρτί γύρω από αυτήν και στη συνέχεια την αφαίρεσαν για να εμφανιστεί το αρχικό γράμμα του ονόματός τους. Κάθε παιδί παρατηρεί, τόσο το αρχικό γράμμα, που σχηματίστηκε στο χαρτί του, όσο και των υπολοίπων. Μέσω της συγκεκριμένης δραστηριότητας τα παιδιά εξοικειώνονται με το αρχικό γράμμα του ονόματός τους και ξεκινούν να αναγνωρίζουν και τα αρχικά των συμμαθητών τους.

348387761 212062865028052 6345221614167983449 n

E twinning 3η ΔΡΑΣΗ

3ο Τμήμα (Πρωινό Υποχρεωτικό)

«Τα δαχτυλίδια της Άνοιξης»– Παιχνίδι με τις συλλαβές του ονόματός μου

Τα νήπια εμπνέονται από την άνοιξη και τα χρώματά της κι αποφασίζουν να φτιάξουν τα δαχτυλίδια της άνοιξης με τα αγαπημένα τους χρώματα. Χρωματίζουν το χάρτινο δαχτυλίδι τους, αναγνωρίζουν κι επιλέγουν το όνομά τους και το κολλούν στο κέντρο του δαχτυλιδιού τους. Αρχικά λένε το όνομά τους χτυπώντας τα χέρια τους τόσες φορές όσες και οι συλλαβές του και στη συνέχεια το επαναλαμβάνουν μετρώντας τις συλλαβές με τα δάχτυλά τους. Ανάλογα με τον αριθμό των συλλαβών τοποθετούν το δαχτυλίδι τους στο σωστό δάχτυλο. Ποιο δάχτυλο έχει τα περισσότερα δαχτυλίδια; Μετρούν και καταγράφουν.

8collagesprin 1

3ο Ολοήμερο Τμήμα

Τα παιδιά χρησιμοποιώντας την τεχνική Zentagle Art ζωγραφίζουν με κηρομπογιές το αρχικό γράμμα του ονόματός τους. Κάθε γράμμα χωρίζεται σε επιμέρους σημεία, τα οποία τα παιδιά ζωγραφίζουν χρησιμοποιώντας διαφορετικό χρώμα κάθε φορά. Με αυτόν τον τρόπο εξοικειώνονται με διαφορετικές μορφές τέχνης, καθώς και με το αρχικό γράμμα του ονόματός τους.

349470122 1604348820046045 8603452908802245755 n

E twinning 4η ΔΡΑΣΗ

3ο Τμήμα (Πρωινό Υποχρεωτικό)

Δραστηριότητες με τα γράμματα των ονομάτων μας

Τα νήπια αναγνωρίζουν κι επιλέγουν τα γράμματα-μολύβια που περιέχονται στα ονόματά τους. Τα τοποθετούν στη σωστή σειρά και συνθέτουν τα ονόματά τους. Γράφουν το όνομά τους με όποιο τρόπο μπορούν. Μετρούν τον αριθμό των γραμμάτων του και τον γράφουν. Τα μικρότερα παιδιά μπορούν να χρησιμοποιούν τα καρτελάκια αναφοράς των ονομάτων τους.

Στο φύλλο εργασίας χρωματίζουν μόνο τα λουλούδια με τις φωνές/γράμματα του ονόματός τους και γράφουν το όνομά τους όπως μπορούν.

9collageg

3ο Ολοήμερο Τμήμα

Τα παιδιά χρησιμοποιούν διαφορετικά υλικά προκειμένου να σχηματίσουν το αρχικό γράμμα του ονόματός τους. Αρχικά, ζωγραφίζουν λωρίδες με γκρι χρώμα και λευκή διαγράμμιση προκειμένου να φτιάξουν έναν δρόμο με το πρώτο γράμμα του ονόματος τους. Στη συνέχεια, τα παιδιά ενώνουν τους δρόμους, που έχουν φτιάξει και σχηματίζουν τα αρχικά γράμματα χρησιμοποιώντας αυτοκινητάκια. Μέσα από το παιχνίδι και τη δημιουργική έκφραση μαθαίνουν με ευχάριστο τρόπο τα αρχικά γράμματα των ίδιων και των φίλων τους.

336112268 6603514996378055 966460925652352370 n335981683 158124867153609 4699126866047287808 n

Ακολούθως, τα παιδιά χρησιμοποιούν μία απόχη και ψαρεύουν τα γράμματα του ονόματός τους με τη βοήθεια ενός/μίας φίλου/ης τους. Στη συνέχεια, προσπαθούν να τοποθετήσουν τα καπάκια με τα γράμματα στη σωστή σειρά. Τα παιδιά συνεργάζονται μεταξύ τους και το ένα σχηματίζει το όνομα του άλλου παρατηρώντας την καρτέλα με το αντίστοιχο όνομα.

336136968 1196741090976817 5459403491832547207 n

E twinning 5η ΔΡΑΣΗ

3ο Τμήμα (Πρωινό Υποχρεωτικό)

ΒΡΕΣ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ

Τα νήπια με την υποστήριξη της νηπιαγωγού δημιουργήσαν τα δικά τους ψηφιακά παιχνίδια. Αρχικά σχεδίασαν τα αρχικά γράμματα των ονομάτων τους με λουλούδια στα αγαπημένα τους χρώματα και ψήφισαν για να επιλέξουν ποιες εικόνες αρχικών γραμμάτων θα έμπαιναν στην εφαρμογή. Στη συνέχεια με την συνεργασία/υποστήριξη της νηπιαγωγού έγραψαν τα ονόματά τους στην εφαρμογή και δημιούργησαν δύο (λόγω μεγάλου αριθμού αρχικών γραμμάτων) παιχνίδια ταξινόμησης των ονομάτων τους σε ομάδες ανάλογα με το αρχικό γράμμα του ονόματός τους (drag & drop).

15collag

ΒΡΕΣ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ 1

https://learningapps.org/watch?v=p8gfwngy223

ΒΡΕΣ ΤΟ ΑΡΧΙΚΟ ΓΡΑΜΜΑ ΤΟΥ ΟΝΟΜΑΤΟΣ 2

https://learningapps.org/watch?v=pspd8xxmk23

Τα νήπια σε μικρές ομάδες (2-3 παιδιών) σε συνεργασία με τη νηπιαγωγό αναζήτησαν και βρήκαν αγαπημένα τους σχέδια στο διαδίκτυο, τα εκτύπωσαν και τα χρωμάτισαν σε ομάδες γράφοντας τα ονόματά τους στις δημιουργίες τους. Με την υποστήριξη της νηπιαγωγού δημιούργησαν με αυτά τα έργα το δικό τους παιχνίδι μνήμης.

Παιχνίδι μνήμης με ομαδικές ζωγραφιές και ονόματα στο

https://learningapps.org/watch?v=p2t9csycc23

18colla

3ο Ολοήμερο Τμήμα

Σε συνεργασία με τα παιδιά του τμήματος φτιάξαμε ένα σταυρόλεξο με τα ονόματά τους και στη συνέχεια ένα παιχνίδι μνήμης. Τα παιδιά συνεργάστηκαν με την εκπαιδευτικό του τμήματος προκειμένου να επιλέξουν τη μορφή του σταυρόλεξου και να γράψουν τα ονόματά τους κατά τον σχεδιασμό. Ακολούθως, δημιούργησαν από έναν γρίφο για κάθε παιδί, ώστε με τη λύση του να συμπληρώνεται το αντίστοιχο όνομα στο σταυρόλεξο. Συνεχίζοντας, όσον αφορά το παιχνίδι μνήμης τα παιδιά έγραψαν σε ειδική εφαρμογή τα ονόματά τους και αποφάσισαν αναφορικά με τα χρώματα, που χρησιμοποιήθηκαν στο φόντο και για τα γράμματα. Παράλληλα, εξοικειώθηκαν σε μεγάλο βαθμό με τον χειρισμό του κέρσορα και του ηλεκτρονικού υπολογιστή. Στο τέλος, έπαιξαν σε ομάδες δύο ατόμων και τα δύο παιχνίδια δείχνοντας ιδιαίτερο ενθουσιασμό.

-Το σταυρόλεξο μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://crosswordlabs.com/view/2023-04-26-370

Εάν σας ζητηθεί κωδικός μπορείτε να συμπληρώσετε στο αντίστοιχο πεδίο: 77thessaloniki

350167393 568014028647234 3586545744485960321 n

-Το παιχνίδι μνήμης μπορείτε να το βρείτε εδώ: https://puzzel.org/gr/memory/play?p=-NTyFDAlpoMukSpt0GcO

349369031 802389531551949 1653914352284591517 n