Την Τσικνοπέμπτη ξέρουμε να το διασκεδάζουμε στο σχολείο μας και να κάνουμε αυτήν την μέρα μια μικρή γιορτή. Όλα αυτά δεν θα μπορούσαν να υλοποιηθούν χωρίς την συμβολή όλων, παιδιών, εκπαιδευτικών και γονέων. Με κέφι και χαρά περάσαμε αυτή την μέρα. Χορέψαμε, διασκεδάσαμε και τσικνήσαμε!
Πολλές λιχουδιές στο πιατάκι μας…
Όσο ψήνονταν τα μεζεδάκια μας φτιάξαμε υπέροχα καπελάκια με σχέδιο ελέφαντα για να τα φορέσουμε φεύγοντας από το σχολείο.
Φωτογραφηθήκαμε για να θυμόμαστε αυτήν την υπέροχη μέρα και το πόσο όμορφα περάσαμεΤέλος, χορέψαμε και χαρήκαμε τον ήλιο της αυλής.
Σήμερα υποδεχθήκαμε την άνοιξη, μιλήσαμε για την αλλαγή του μήνα και της εποχής, βρήκαμε πληροφορίες για τα χελιδονίσματα και αναφερθήκαμε σε παροιμίες σχετικές με τον Μάρτιο. Λόγω της σημερινής κακοκαιρίας είδαμε και την σημασία της παροιμίας “Μάρτης είναι νάζια κάνει, μια κλαίει, μια γελάει” καθώς και την παροιμία “Μάρτης, γδάρτης και κακός παλουκοκαύτης”. Φυσικά, φορέσαμε όλοι το μαρτάκι μας.
Η χελιδόνα και τα μαρτάκια μας για να μην μας κάψει ο ήλιος.Δημιουργήσαμε υπέροχες ζωγραφιές με παπαρούνες και χελιδονοφωλιές με χελιδονάκια.
Στα πλαίσια της θεματικής για την στοματική υγιεινή θεωρήσαμε πολύ σημαντικό να ευαισθητοποιήσουμε τα παιδιά γύρω από το θέμα. Είδαμε ποιες είναι οι δικές τους συνήθειες και ποια ρουτίνα ακολουθούν καθημερινά. Φυσικά τοποθετήσαμε στην τάξη σχετικό εποπτικό υλικό για σχολιασμό.
Ο πίνακας εμπλουτίστηκε με υλικό σχετικό με το θέμα.
Είδαμε και σχολιάσαμε βίντεο σχετικό με την στοματική υγιεινή.
Είπαμε παροιμίες για το στόμα.
Παροιμία και εργασία με το στόμα και την γλώσσα.
Κάναμε πολλές εργασίες σχετικές με το θέμα.
Είδαμε παραμύθι σχετικό με την στοματική υγιεινή και το σχολιάσαμε ως προς τα νοήματά του.
Προβληματιστήκαμε και εντοπίσαμε ποιες τροφές κάνουν χαρούμενα και λυπημένα τα δοντάκια μας.
Τα παιδιά έφτιαξαν υπέροχα δοντάκια με τα οποία δραματοποίησαν ένα θεατρικό με θέμα την στοματική υγιεινή. Χρησιμοποίησαν κατά την δραματοποίηση λεξιλόγιο σχετικό με το θέμα και αιτιολόγησαν κατά το θεατρικό γιατί το ένα δοντάκι είναι χαρούμενο και γιατί το άλλο είναι λυπημένο.
Το χαρούμενο και το λυπημένο δοντάκι.
Μετρήσαμε πόσα δοντάκια έχουμε και φτιάξαμε σχετική κατασκευή.
Κόψαμε το στόμα και κολλήσαμε δοντάκια.Ζωγραφίσαμε με το πινελάκι το εκμαγείο μας.Και τα αφήσαμε να στεγνώσουν.
Ελπίζουμε μετά από την θεματική αυτή να ευαισθητοποιηθούν τα παιδιά να αποκτήσουν θετική στάση και συνήθειες απέναντι στην στοματική τους υγιεινή.
Βρισκόμαστε μια ανάσα πριν αποχαιρετήσουμε το παγωμένο τοπίο του χειμώνα και η όμορφη νυφούλα, η αμυγδαλιά μας ανυπόμονη, άνοιξε δειλά δειλά τα πανέμορφα άνθη της, προμηνύοντας την αναγέννηση της φύσης, την Άνοιξη. Έτσι, στη θεματική μας αυτή μιλήσαμε με τα παιδιά για την αμυγδαλιά, για το τι προσφέρει στον άνθρωπο καθώς και για τον μύθο της.
Το ταμπλό του τμήματος Α με πληροφορίες και εποπτικό υλικό σχετικό με την αμυγδαλιά.Το ταμπλό του τμήματος Β.
Η αμυγδαλιά όπως την συναντάμε στην φύση.
Ενδεικτικές καρτέλες που χρησιμοποιήθηκαν κατά την διάρκεια της θεματικής.
Παρακολουθήσαμε το βίντεο με τον μύθο της αμυγδαλιάς.
Φυσικά ακολούθησαν πολλές ατομικές και ομαδικές κατασκευές σχετικές με το θέμα.
Τα παιδιά μέσα από την δημιουργία αποτυπώνουν όσα έμαθαν από την θεματική.Χρησιμοποιώντας τεχνικές όπως η αποτύπωση με στάμπα δημιουργήσαμε υπέροχους καμβάδες. Τμήμα Α.
Τα μοναδικά βαζάκια που δημιούργησαν τα παιδιά στο τμήμα Β με τις ανθισμένες αμυγδαλιές.
Ομαδική και ατομική εργασία με την τεχνική του κολάζ από τους μαθητές του τμήματος Α.
Θέλουμε να εκφράσουμε τις ευχαριστίες μας προς τη μη κερδοσκοπική εταιρία Library4all για τη γενναιόδωρη δωρεά βιβλίων που παραχώρησε στο νηπιαγωγείο μας, ανταποκρινόμενη στο αίτημά μας. Η προσφορά αυτή συνέβαλε στον εμπλουτισμό της σχολικής μας βιβλιοθήκης, ενισχύοντας την πρόσβαση των μαθητών μας σε νέα παραμύθια.
Ο φιλόξενος χώρος και οι υπέροχοι άνθρωποι του Library4all.Βιβλία με πολλή αγάπη.Μέχρι και η τσάντα μεταφοράς των βιβλίων έχει επιμεληθεί με προσοχή και δημιουργικότητα.
Η χαρά και ο ενθουσιασμός των μαθητών μας μας αποτελούν τον καλύτερο τρόπο να εκφράσουμε την ευγνωμοσύνη μας για αυτήν την υπέροχη πρωτοβουλία. Η πολύτιμη αυτή προσφορά θα συμβάλει στην εκπαιδευτική εμπειρία των παιδιών μας, ενισχύοντας την αγάπη τους για το διάβασμα και τη μάθηση.
Το Β’ τμήμα με πολλή χαρά κρατά τα βιβλία που μας προσέφερε το Library4all.Το τμήμα Α’ με πολλή χαρά κρατά τα καινούργια του βιβλία και ανυπομονούν όλοι για την πρώτη τους ανάγνωση.
Σας ευχαριστούμε θερμά για τη γενναιόδωρη προσφορά, η οποία έχει ήδη δημιουργήσει φως και χαρά στο περιβάλλον μας.
Στα πλαίσια της θεματικής για τους μαγνήτες τα παιδιά ήρθαν σε επαφή με έννοιες του μαγνητισμού, με αντικείμενα που έλκονται και απωθούνται. Εξοικειωθήκαμε στην χρήση του λεξιλογίου γύρω από τον μαγνητισμό. Για να μάθουν τα παιδιά με βιωματικό τρόπο την έννοια αυτή, προγραμματίστηκε η επίσκεψη από την ομάδα “Πειραματίξ”. Το θέμα του εργαστηρίου ήταν ο μαγνητισμός και η κύρια δράση εκτυλίσσεται σαν παραμύθι, όπου τα παιδιά αναλαμβάνουν ρόλους και πρωταγωνιστούν σε πειράματα, διαγωνισμούς και παιχνίδια. Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενεργή σε όλη τη διαδικασία και το καταχάρηκαν.
Τα παιδιά με ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρακολουθούν τα όσα παρουσιάζονται από την ομάδα “Πειραματίξ”.Η παρουσίαση έγινε και τα παιδιά συμμετείχαν ενεργά σε όλη την διάρκεια του προγράμματος.Μέσα από πειράματα και βιωματικό τρόπο τα παιδιά κατανόησαν την έννοια του μαγνητισμού.Τέλος, ως εμπέδωση κάναμε κατασκευή σχετικά με τους μαγνήτες και το ποια αντικείμενα έλκουν.
Σήμερα που όλα τα μαγαζιά προβάλουν περισσότερο από κάθε άλλη μέρα την αγάπη, σχολιάσαμε με τα παιδιά το συγκεκριμένο φαινόμενο που παρατηρείται κυρίως για εμπορικούς λόγους. Ωστόσο ήταν μια πολύ καλή αφορμή για να μιλήσουμε για την αγάπη και τους τρόπους που πολύ απλά μπορούμε να την εκφράζουμε και να την γιορτάζουμε καθημερινά.
Δημιουργήσαμε μια υπέροχη κάρτα για να εκφράσουμε την αγάπη μας στην οικογένειά μας. Γράψαμε ευχές και φτιάξαμε μια ζωγραφιά για τους ανθρώπους που αγαπάμε τόσο.Αξιοποιώντας ανακυκλώσιμα υλικά (ρολά υγείας), δημιουργήσαμε μια κατασκευή με μπαλονοκαρδιές. Τις χρωματίσαμε με νερομπογιές και γράψαμε “Σ αγαπώ”.Τέλος, διακοσμήσαμε την κατασκευή μας με κόκκινες παγιέτες για έξτρα λάμψη.
Ο φετινός χειμώνας ήταν αρκετά ζεστός και δυστυχώς στην περιοχή μας δεν είδαμε χιόνι, ωστόσο είχαμε κρύες μέρες. Τις κρύες μέρες διαδέχθηκαν οι ζεστές μέρες των αλκυονίδων ημερών. Με αφορμή αυτές τις ζεστές μέρες που μας έκαναν να απολαύσουμε περισσότερο το παιχνίδι στην αυλή, αρχίσαμε να συζητάμε για τον μύθο της Αλκυόνης.
Παρακολουθήσαμε το ακόλουθο βίντεο και το σχολιάσαμε. Στην συνέχεια ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε περισσότερο από όσα είδαμε.
Ακούσαμε και τραγουδήσαμε το τραγούδι της Αλκυόνης.
Τέλος, κάναμε κατασκευές σχετικές με το θέμα μας.
Ζωγραφίσαμε την Αλκυόνη μας, της φτιάξαμε φωλίτσα με χαρτί υγείας και φτιάξαμε τα αυγουλάκια της με πηλό.Κάθε παιδάκι έφτιαξε όσα αυγά ήθελε για την Αλκυόνη του και τα απαρίθμησε.Διακοσμήσαμε τις φωλίτσες μας ζωγραφίζοντάς τις όπως θέλαμε.Οι Αλκυόνες μας είναι έτοιμες και τα αυγά τους είναι προστατευμένα στην φωλίτσα τους.Η δεύτερη κατασκευή μας είναι η Αλκυόνη, όπου τα παιδιά την ζωγράφισαν και της κόλλησαν μπλε φτερά. Την κατασκευή συμπλήρωνε το ποίημα του Γ. Δροσίνη «Και στης ζωής τους πιο βαρείς χειμώνες αλκυονίδες μέρες καρτερούν». Φυσικά, σχολιάσαμε το νόημα των στίχων και οδηγηθήκαμε στα αντίστοιχα συμπεράσματα.Οι αλκυονίδες μέρες μας έκαναν να χαρούμε την αυλή λίγο περισσότερο. Έτσι, βρήκαμε την ευκαιρία να δημιουργήσουμε λίγο περισσότερο.Οι μικροί μας καλλιτέχνες πήραν τις κιμωλίες και άρχισαν να δημιουργούν στην αυλή. Δεν είναι υπέροχα;Και φυσικά με τόσο υπέροχο καιρό δεν θα μπορούσαν να λείπουν και οι αθλοπαιδείες με τεχνητά εμπόδια και διαδρομές. Είναι ένα από τα παιχνίδια που απολαμβάνουν στην αυλή τις ηλιόλουστες μέρες.
Για άλλη μια χρονιά στο νηπιαγωγείο μας αναβιώσαμε ένα από τα αγαπημένα έθιμα της Πρωτοχρονιάς. Μιλήσαμε για το έθιμο και απαριθμήσαμε τα υλικά που θα χρειαστούμε ώστε να δημιουργήσουμε την δική μας βασιλόπιτα. Έπειτα κάθε παιδάκι ανέλαβε να φέρει από ένα υλικό για να την φτιάξουμε όλοι μαζί στο σχολείο.
Όλα τα παιδιά βοήθησαν στην δημιουργία της βασιλόπιτας. Μια βασιλόπιτα που φτιάχτηκε με πολλή αγάπη.Αφού την ψήσαμε την διακοσμήσαμε και φυσικά δεν θα μπορούσε να λείπει το 2024, η χρονιά που καλωσορίζουμε με κέφι και χαρά.Η βασιλόπιτά μας κόπηκε και τυχερός που βρήκε το φλουρί ήταν ο Σ.
Το τμήμα Β’ με την υπέροχη βασιλόπιτά του.
Καλή χρονιά με υγεία, αγάπη και ευτυχία. Να είναι το 2024 μια χρονιά με χαμόγελα και όμορφες εμπειρίες.
Μιλώντας για τα ζώα των πάγων είδαμε ποια είναι και τι γνωρίζουμε γι’ αυτά. Το ενδιαφέρον των παιδιών κέντρισε ο πιγκουίνος. Παίξαμε, βρήκαμε πληροφορίες, σχολιάσαμε εποπτικό υλικό, κάναμε σχετικές εργασίες, μιμηθήκαμε τον τρόπο που περπατά.
Φτιάξαμε μασκούλες πιγκουίνουΤα πιγκουινάκια μας συζητάνε λέγοντας νέα από τον Νότιο Πόλο.Φορέσαμε στολή πιγκουίνου
Έτοιμα τα πιγκουινάκια μας….
Μάθαμε να κινούμαστε σαν αυτούς.
Και τέλος, επισκεφθήκαμε τους φίλους μας από το διπλανό τμήμα για να μας καμαρώσουν…
Χρησιμοποιούμε cookies για να σας προσφέρουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία στη σελίδα μας. Εάν συνεχίσετε να χρησιμοποιείτε τη σελίδα, θα υποθέσουμε πως είστε ικανοποιημένοι με αυτό.