ΤΟ ΟΝΟΜΑ ΜΟΥ ΘΑ ΤΟ ΜΑΘΩ, ΝΑ ΤΟ ΓΝΩΡΙΖΩ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΦΩ

Οι επόμενες μέρες στο νηπιαγωγείο μετά την προσαρμογή ήταν αφιερωμένες στο όνομά μας οπότε και όλες οι δραστηριότητες που πραγματοποιήσαμε ήταν βασισμένες πάνω σε αυτό. Πρωταρχικός μας στόχος ήταν να μπορούμε να αναγνωρίζουμε το αρχικό γράμμα του ονόματός μας. Αφού το συζητήσαμε στην ολομέλεια της τάξης, είδαμε τις καρτέλες μας και το προφέραμε δυνατά. ‘Επειτα αρχίσαμε να ψάχνουμε στην τάξη να βρούμε το χαρτί που έχει πάνω τυπωμένο το δικό μας αρχικό γράμμα κι όπως ήταν φυσικό κι επόμενο τα καταφέραμε!!! ‘Ομως το γραμματάκι μας ήταν σκέτο, άχρωμο κι ασπρόμαυρο κάτι που δεν ταιριάζει με τις προσωπικότητές μας, είπαμε λοιπόν να του δώσουμε ζωντάνια χρησιμοποιώντας τις τέμπερες και τα δακτυλάκια μας!

Β 16Γ 11 Δ 9Ε 3

Στη συνέχεια γίναμε ψαράδες μα δεν ψαρέυαμε όποιο κι όποιο ψαράκι. Κάθε ψαράς έπρεπε να αναγνωρίσει το γράμματάκι του και να συντονίσει το χεράκι του ώστε στο καλάμι να πιαστέι το ψάρι με το αρχικό του γράμμα.

Α 17Δ 10Γ 12Β 17

 

‘Επειτα πάλι με το δαχτυλάκι μας γράψαμε το γραμματάκι μας στην άμμο και μας άρεσε πολύ!

IMG 0ee9040b2f88e0abcf684383a5e079a5 V 1 IMG c0d1faaf9ee03bf8b8dd03af86e0f701 V 1 IMG cfa7a0a03607e85e3d33d2df1910772d V 1

Το καλύτερο όμως ήταν ότι παίξαμε για πρώτη φορά φέτος με το μελισσορομπότ του σχολείου μας. Κάθε παιδί με τη σειρά, αφού έβρισκε το αρχικό του πάνω στο ειδικό χαλάκι, με τη βοήθεια της νηπιαγωγού προγραμμάτιζε το bee-bot να κάνει τη σωστή διαδρομή και να σταματήσει στο τετραγωνάκι με το γράμμα του ονόματός του. Ήταν μία δραστηριότητα που πραγματικά ενθουσίασε μικρούς και μεγάλους!

IMG 6c5147f50cc5a15ae5e18f7f27dca00d V IMG 7f4c59f2da96998f2dacdb9fb81f9554 V IMG a90de7d48090ea2e4ffce8ff906e1aff V

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά πέσανε και τα γράμματα μες το τσουβάλι με το αλεύρι… κι ο κακομοίρης ο φούρναρης δεν είχε να ζυμώσει.  Δεν τον αφήσαμε όμως αβοήθητο, πηραμε το σουρωτήρι κι αρχισαμε δουλειά,. Ξεχωρίσαμε ένα ένα τα γραμματακια μέσα απο το αλεύρι και αναγνωρίζαμε σε ποιόν ανήκει το καθένα. Έτσι και ψωμάκι φάγαμε και γραμματάκια μάθαμε IMG 7513f69808c69e2ac75d39d3d4ab05be V IMG c0ce4329ff7ece312710821468222810 V

 

Τέλος γνωρίσαμε τον διάσημο Ολλανδό ζωγράφο Πιτ Μοντριάν, έναν από τους σημαντικότερους εκπροσώπους της μοντέρνας τέχνης και γνωστό για τους αφηρημένους πίνακες και την ιδιαίτερη τεχνική του, καθώς  συνήθως χρησιμοποιούσε στα έργα του μόνο τα τρία βασικά χρώματα κόκκινο, κίτρινο και μπλέ. Αφού είδαμε ένα ολιγόλεπτο βίντεο για τη ζωή και το έργο του, εμπνευστήκαμε και αποφασίσαμε να σχηματίσουμε τα αρχικά μας χρησιμοποιώντας ξύλινα τουβλάκια μόνο στα βασικά χρώματα όπως έκανε ο Μοντριάν. Α 28Α 20 Β 20thumbnail IMG 0246thumbnail IMG 0245

Φυσικά δεν χάσαμε την ευκαιρία να μεταμορφωθούμε κι εμείς σε μικρους ζωγράφους και να διακοσμίσουμε το αρχικό μας γράμμα . . . α λα Μοντριάν. Γ 18thumbnail IMG 0247  Β 28Ε 4

 

Το αρχικό μας το μάθαμε . . . απ΄έξω κι ανακατωτά κι έφτασε η ώρα να μάθουμε να αναγνωρίζουμε ολόκληρο το όνομά μας και φυσικά σιγά σιγά να μπορέσουμε  να το γράψουμε. Ξεκινήσαμε κάνοντας τους αρχαιολόγους. Όπως οι αρχαιολόγοι ψάχνουν και καθαρίζουν προσεκτικά με το βουρτσάκι τους τα ευρήματά τους, έτσι κι εμέις κάναμε ανασκαφή για να ανακλύψουμε με το πινέλο τα ονόματά μας που ήταν κρυμμένα στην άμμο.

 

Δ 11Α 19Β 18Γ 13Α 18

 

Στη συνέχεια τα γράψαμε μέσα σε ένα πλαίσιο και ο καθένας το διακόσμησε όπως ήθελε!

 

Β 19Γ 14

Παίξαμε παιχνίδια με τα ονόματά μας μετρώντας από πόσες συλλαβές αποτελείται το καθένα. Πηδήξαμε σε τόσα στεφάνια και στήσαμε πύργους με τόσα τουβλάκια όσες και οι συλλαβές του ονόματός μας.

IMG b697e485fbcbeee2b69f4bf11a242dbf VIMG fb2f1fd21a02e920dca110e7c1c98a38 VIMG 644c55c77c061734df1f725e592cf8cc VIMG d52319d92e3919e2f876446431ec07b2 V

Έπειτα, ψάξαμε το “κρυμμένο λιοντάρι” ! Ένα ένα παιδί υποδύονταν το κρυμμένο λιοντάρι, τα υπόλοιπα παιδιά σε μικρές ομάδες ακολουθώντας οδηγίες και κάνοντας μια διαδρομή έβρισκαν την κρυψώνα του. Στη συνέχεια  για να ολοκληρωθεί ο γύρος και να κερδίσουν τα παιδιά το βραβείο, έπρεπε να αναγνωρίσουν ανάμεσα στις καρτέλες με τα ονόματα αυτή του παιδιού- λιονταριού!

Γ 1 1Γ 2 1Γ 5 1Γ 3 1

Γ 4 1Γ 7 1Γ 6 1

Ήρθε κι άλλο ζωάκι στην τάξη, η φίλη μας η καμηλοπάρδαλη που με τον μακρύ λαιμό της μας βοήθησε να βρούμε ποιός έχει το μεγαλύτερο όνομα και να κάνουμε σειριοθέτιση από το μικρότερο στο μεγαλύτερο!

thumbnail IMG 0274thumbnail IMG 0272thumbnail IMG 0275thumbnail IMG 027320241007 141722

IMG 0276

Φυσικά μάθαμε πως να αποκαλέι και πως να χαιρετάει ο ένας τον άλλο και στα αγγλικά με τη βοήθεια της miss Helen,  μαζί με την οποία φτιάξαμε κονκάρδες με τα ονοματά μας.

 

thumbnail IMG 0101 thumbnail IMG 0102 thumbnail IMG 0103