Χριστουγεννιάτικη γιορτή
Σε μια ζεστή και γιορτινή ατμόσφαιρα πραγματοποιήθηκε στο σχολείο μας ένα χριστουγεννιάτικο εργαστήρι, όπου τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να δημιουργήσουν χριστουγεννιάτικες κατασκευές μαζί με τους γονείς τους.
Μικροί και μεγάλοι συνεργάστηκαν με ενθουσιασμό, έκοψαν, κόλλησαν, ζωγράφισαν και γέμισαν τις αίθουσες με λαμπερά χρώματα, χαμόγελα και ζεστασιά! Κάθε κατασκευή ήταν μοναδική, φτιαγμένη με φαντασία, αγάπη και χριστουγεννιάτικη διάθεση!
Το εργαστήρι αποτέλεσε μια ξεχωριστή εμπειρία, ενισχύοντας τη συνεργασία οικογένειας και σχολείου και προσφέροντας πολύτιμες στιγμές επικοινωνίας και χαράς.
Ευχαριστούμε θερμά όλους τους γονείς για τη συμμετοχή και τη συνεργασία τους και ευχόμαστε σε όλους καλές γιορτές, γεμάτες υγεία, αγάπη και δημιουργικές στιγμές!
Η μαγεία των Χριστουγέννων μέσα από τις παιδικές δημιουργίες
Τα Χριστούγεννα είναι η εποχή που η φαντασία φοράει τα γιορτινά της, τα χέρια γεμίζουν χρώματα και glitter και τα προσωπάκια των μικρών μας μαθητών φωτίζονται από χαρά και ανυπομονησία. Είναι οι μέρες που το γέλιο ακούγεται πιο δυνατά στην τάξη και απλά υλικά μεταμορφώνονται σε μικρά θαύματα, φτιαγμένα με κόπο, ενθουσιασμό και περηφάνια.
Κάθε κατασκευή είναι μοναδική, όπως και το παιδί που τη δημιούργησε. Πίσω από κάθε κόψιμο, κάθε κόλλα και κάθε πινελιά, κρύβονται προσπάθεια, συνεργασία, υπομονή και αγάπη. Είναι στιγμές όπου τα παιδιά εκφράζονται, δημιουργούν, μαθαίνουν να μοιράζονται και να χαίρονται με ό,τι φτιάχνουν με τα χέρια και την καρδιά τους.
Αυτές οι χριστουγεννιάτικες δημιουργίες φτιάχτηκαν με πολλή αγάπη και φαντασία για να στολίσουν το σχολείο μας αλλά και για να ταξιδέψουν στα σπίτια των μικρών μας μαθητών, μεταφέροντας μαζί τους λίγη από τη ζεστασιά, τη χαρά και τη μαγεία των Χριστουγέννων.
Γιατί, τελικά, τα πιο όμορφα στολίδια δεν είναι αυτά που αγοράζουμε, αλλά εκείνα που φτιάχνονται με μικρά χεράκια και μεγάλη καρδιά!
“ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ”
Θεματική Ενότητα : Ενδιαφέρομαι και ενεργώ – Κοινωνική συναίσθηση και ευθύνη
Θέμα: Αλληλοσεβασμός και διαφορετικότητα
Τίτλος προγράμματος: “ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΤΟΥ ΑΛΛΗΛΟΣΕΒΑΣΜΟΥ ΚΑΙ ΤΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ ΣΕ ΠΑΙΔΙΑ ΠΡΟΣΧΟΛΙΚΗΣ ΚΑΙ ΠΡΩΤΗΣ ΠΑΙΔΙΚΗΣ ΗΛΙΚΙΑΣ”
Σκοπός του προγράμματος είναι η κατανόηση από τα παιδιά των εννοιών του σεβασμού και της διαφορετικότητας, καθώς και η έμπρακτη υιοθέτηση θετικών στάσεων, οι οποίες καλλιεργούνται ως βασικά στοιχεία του τρόπου ζωής και της καθημερινής τους συμπεριφοράς. Οι κύριοι άξονες του προγράμματος είναι ο αυτοσεβασμός, ο σεβασμός προς τους άλλους και ο σεβασμός προς το περιβάλλον.
Εργαστήριο 1ο: Αυτοσεβασμός
Ποιον βλέπεις μέσα στον καθρέφτη; Κάθε παιδί μπροστά από τον καθρέφτη πρέπει να πει στους άλλους ποιον βλέπει και να αναφέρει κάτι θετικό γι’ αυτόν που βλέπει.
Τα στέμματα των ιδιαίτερων χαρακτηριστικών μας. Το κάθε παιδί φτιάχνει από πολύχρωμα χαρτόνια της επιλογής του μια κορώνα και πάνω ζωγραφίζει αυτά που τον/ την χαρακτηρίζουν…
Ψυχοκινητικό παιχνίδι σε κυκλική διάταξη. Ακουμπάμε κάποιον και λέει κάτι ωραίο για τον εαυτό του.
Το πορτραίτο του εαυτού μου. Τα παιδιά ζωγραφίζουν τον εαυτό τους και τον παρουσιάζουν στην τάξη.
Ασπίδα εαυτού. Τα παιδιά μαθαίνουν να αμύνονται για τον εαυτό τους. Φτιάχνουν μια ασπίδα από χαρτόνι και την διακοσμούν όπως θέλουν. Μπορούν να χρησιμοποιήσουν την «ασπίδα» τους όποτε κάποιος δεν τους συμπεριφέρεται με τον τρόπο που θα ήθελαν.
Εργαστήριο 2ο: Σεβασμός προς τους άλλους
Τηλεφωνικός σεβασμός: Χρησιμοποιούμε την τηλεφωνική συσκευή και κάνουμε ότι δεχόμαστε μια κλήση: Πώς μιλάμε με σεβασμό; Τι λέξεις χρησιμοποιούμε;
Ημερολόγιο του Δεκέμβρη με δωράκι: Ένα ημερολόγιο όπου μετρούνται οι μέρες έως τα Χριστούγεννα. Για κάθε μέρα υπάρχει ειδική θήκη με ένα δωράκι έκπληξη. Πρόκειται για άσκηση σεβασμού και πειθαρχίας που μαθαίνει στα παιδιά να σέβονται τη σειρά τους και το δικαίωμα όλων να πάρουν το δώρο έκπληξη!
Εργαστήριο 3ο: Σεβασμός προς τους άλλους και αναγνώριση της διαφορετικότητας μας – Ίδιοι και διαφορετικοί.
Μάντεψε τι λένε τα χείλη μου (χειλανάγνωση). Πρόκειται για άσκηση που απαιτεί προσοχή και συγκέντρωση από τα παιδιά να μαντέψουν ποιες λέξεις σχηματίζουμε με τα χείλη μας και να τις πουν δυνατά.
Ζωγραφίζουμε με το στόμα και σεβόμαστε τους ανθρώπους που παρά τις δυσκολίες τους καταφέρνουν αξιοθαύμαστα πράγματα.
Προσπαθούμε να δέσουμε τα παπούτσια μας και να ανοίξουμε το μπουκάλι του νερού με το ένα χέρι. Συζητάμε για τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι άνθρωποι με αναπηρία.
Τραγουδάμε στη ¨νοηματική γλώσσα¨. Χρησιμοποιούμε τα χέρια μας για να περιγράψουμε τις λέξεις του τραγουδιού ¨Να αγαπάς¨.
Αλλάζουμε εαυτούς; Ενθαρρύνουμε τα παιδιά να ανταλλάξουν μεταξύ τους μπουφάν και παίζουμε ένα αστείο παιχνίδι που προσπαθούμε να μπούμε ο ένας στη θέση του άλλου. Τώρα που αλλάξατε ρούχα είσαστε ίδιοι ή διαφορετικοί με αυτό που ήσασταν πριν; Άλλαξε ο εαυτός σας; Μπορούμε να γίνουμε κάποιος άλλος; Είναι σωστό να γίνουμε κάποιος άλλος; Πώς θα ήταν αν γινόμασταν όλοι ίδιοι;
Εργαστήριο 4ο: Σεβασμός προς τους άλλους: Συνεργασία – Αλληλοβοήθεια
Ομάδες υπηρεσίας: Τα παιδιά χωρίζονται σε ομάδες και κάθε μέρα μια συγκεκριμένη ομάδα παιδιών βοηθάει για τη σωστή λειτουργία της τάξης. Ετοιμασία κατά την ώρα του φαγητού, συμμάζεμα παιχνιδιών, καθαριότητα της τάξης.
Ασκήσεις εμπιστοσύνης: Οδηγούμε έναν τυφλό. Με αφορμή το σεβασμό σε άτομα με ειδικές ανάγκες βάζουμε τα παιδιά να προσπαθήσουν να προχωρήσουν έχοντας τελείως κλειστά τα μάτια τους. Καλούμε τα παιδιά να πουν τι δυσκολίες αντιμετωπίζουν. Στη συνέχεια χωρίζουμε τα παιδιά σε ζευγάρια εκ των οποίων ο ένας είναι ο τυφλός και φοράει ένα μαντήλι που του καλύπτει τα μάτια ενώ ο άλλος είναι ο οδηγός.
Εργασίες σε ζεύγη: Τα παιδιά αναλαμβάνουν να ζωγραφίσουν από κοινού στο ίδιο χαρτί κάτι που θα αποφασίσουν μεταξύ τους ή αποφασίζουν να φτιάξουν μαζί ένα πάζλ ή χτίζουν μαζί κάτι με τουβλάκια.
Εργαστήριο 5ο: Σεβασμός προς τους άλλους και διάλογος
Κανόνες διαλόγου: Στην παρεούλα αποφασίζουμε τους κανόνες διαλόγου και τα παιδιά τους εικονογραφούν, π.χ. «σηκώνουμε χέρι για να μιλήσουμε», «ακούμε προσεκτικά ο ένας τον άλλο», «περιμένουμε τη σειρά μας»…
Εργαστήριο 6ο: Σεβασμός προς το φυσικό περιβάλλον, τα άβια και τα έμβια όντα.
Συζήτηση γύρω από εικόνες που δείχνουν σωστές και λανθασμένες συμπεριφορές προς το περιβάλλον.
Ανακύκλωση στο νηπιαγωγείο
Το «νοσοκομείο» των βιβλίων. Μαθαίνουμε να σεβόμαστε τα βιβλία και να μην τα πετάμε με την πρώτη φθορά!
Orange juice
Αγαπητοί γονείς ευχαριστούμε για τη γλυκιά προσφορά! Τα παιδιά έστυψαν τα πορτοκάλια για να φτιάξουν τον δικό τους χυμό. Ήπιαμε τον φρέσκο χυμό πορτοκαλιού και μιλήσαμε για τα οφέλη του. (περισσότερα…)
Family!
Κατά τη διάρκεια του Νοεμβρίου μιλήσαμε για την οικογένειά μας. Μάθαμε το λεξιλόγιο μέσα από τραγούδια, μικρούς διαλόγους και κατασκευές.
Τραγούδια:
-
Finger Family Song
-
Baby Shark
Ορίστε τα μέλη της οικογένειάς μας!
Μερικά καπάκια για μοναδικές πράξεις προσφοράς! Συλλέγουμε και στηρίζουμε!
Η 3η Δεκεμβρίου, Παγκόσμια Ημέρα Ατόμων με Αναπηρία, μας υπενθυμίζει την αξία της ισότητας και της συμπερίληψης.
Στο νηπιαγωγείο, μέσα από το πρόγραμμα Ενεργού Πολίτη, τα παιδιά συζήτησαν για τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία και ιδιαίτερα όσων μετακινούνται με αναπηρικό αμαξίδιο, αξιοποιώντας κατάλληλες ιστορίες και βίντεο. (περισσότερα…)
«Η Μαγεία των Χριστουγέννων ξεκινά…»
Σήμερα στο νηπιαγωγείο μας ζήσαμε μια από τις πιο αγαπημένες στιγμές της χρονιάς!!! Στολίσαμε το χριστουγεννιάτικο μας δέντρο! (περισσότερα…)
Children’s Institute of Technology
Tο σχολείο μας είχε την ιδιαίτερη τιμή να φιλοξενήσει το Children’s Institute of Technology, μια εκπαιδευτική ομάδα που προωθεί την καινοτομία, τη δημιουργικότητα και τη μάθηση μέσα από την τεχνολογία. Η επίσκεψή τους αποτέλεσε μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές μας να έρθουν σε επαφή με ιδέες και πρακτικές που καλλιεργούν δεξιότητες του 21ου αιώνα. (περισσότερα…)
20 Νοεμβρίου: Παγκόσμια Ημέρα των Δικαιωμάτων των Παιδιών
Σήμερα, 20 Νοεμβρίου 2025, Παγκόσμια Ημέρα για τα Δικαιώματα των Παιδιών, οι μικροί μαθητές του νηπιαγωγείου μας συμμετείχαν σε μια ιδιαίτερα σημαντική και δημιουργική δράση, η οποία υλοποιήθηκε στο πλαίσιο του προγράμματος του Ενεργού Πολίτη με τίτλο: “Μικροί πρεσβευτές καλής θέλησης”. Στόχος μας ήταν να γνωρίσουν τα δικαιώματά τους, να τα κατανοήσουν και να συνειδητοποιήσουν ότι μπορούν να έχουν ενεργό ρόλο στην κοινωνία, ακόμη κι από την τόσο μικρή τους ηλικία. (περισσότερα…)







































































