3 Δεκέμβριου – Παγκοσμία Ημέρα Ατόμων με Αναπήρια

3 Δεκεμβρίου, είναι μία ξεχωριστή Παγκόσμια Μέρα…!
1

Η Παγκόσμια Ημέρα των Ατόμων με Αναπηρία στις 3 Δεκεμβρίου, είναι μια ημέρα που στοχεύει στην ευαισθητοποίηση του κοινού, στην κατανόηση και την αποδοχή των ατόμων με αναπηρία.
4

Εκτιμάται ότι ένα δισεκατομμύριο άνθρωποι που ζουν με αναπηρίες παγκοσμίως, αντιμετωπίζουν πολλά εμπόδια και δεν απολαμβάνουν πρόσβαση στην κοινωνία σε ίση βάση με άλλα άτομα, όπως είναι η πρόσβαση στην εκπαίδευση, στην εργασία, στα μέσα μεταφοράς, στην κοινωνική και πολιτιστική ζωή, γενικότερα.
3

Το δικαίωμα συμμετοχής στη δημόσια ζωή είναι απαραίτητο για τη μείωση των ανισοτήτων, για τη δημιουργία σταθερών δημοκρατιών και ενεργών πολιτών. Παρόλα αυτά, λίγες χώρες διαθέτουν επαρκείς μηχανισμούς για να ανταποκριθούν πλήρως στις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία.
2

Στο σχολείο μας αποφασίσαμε να γιορτάσουμε αυτή την ημέρα με έναν διαφορετικό τρόπο… αφόρμηση του αυτού του θέματος αποτέλεσε ο
ο Αυστραλός cartoon artist Gavin Aung Than σκέφτηκε όλους εμάς που παλεύουμε να ενταχθούμε στα κοινωνικά πρότυπα. Δημιούργησε μια ιστορία για τη διαφορετικότητα.
Η Magdalena Carmen Frida Kahlo y Calderon (1907-1954) γεννήθηκε σε μια μικρή πόλη έξω από το Μεξικό. Στη ζωή της πάλεψε για την υγεία της, για τη θέση της στην κοινωνία ως γυναίκα και καλλιτέχνις και για την αγάπη. Στα έργα της δεν παρέλειψε να υπερτονίσει όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά που την έκαναν ξεχωριστή. Τα πυκνά της φρύδια έγιναν σύμβολο του ανένταχτου χαρακτήρα της και της μάχης για τα δικαιώματα των γυναικών και των αδυνάτων. Αν και οι ιστορικοί τέχνης την τοποθετούν στoυς εκπροσώπους του σουρεαλισμού, η ίδια περιγράφει την τέχνη της ως ρεαλιστική: «Δεν ζωγράφισα ποτέ όνειρα. Ζωγράφισα τη δική μου πραγματικότητα».
po fp 19 014 750x750

Μέσα από την ιστορία της Φρίντα Κάλο μιλήσαμε για τη διαφορετικότητα και τα άτομα ΑΜΕΑ.

Η εκπαιδευτική προσέγγιση είναι: δίνω πρώτα μπερδεμένες τις παρακάτω εικόνες και προσπαθούμε να καταλάβουμε τι γίνεται, τις βάζουμε στη σειρά που εμείς θέλουμε, προβληματιζόμαστε. Στο τέλος διαβάζουμε όλη την ιστορία όπως την προτείνει ο καλλιτέχνης.
3
1
2
3
4
55 1

Παρακολουθήσαμε παρουσίαση των έργων και βίντεο από το μουσείο της Κάλο, το “Γαλάζιο Σπίτι”.

Πορτρέτο της Φρίντα Κάλο από τα παιδιά με λαδοπαστέλ.
2
1

Ελιά

 Σε συνέχεια του προγράμματος «ΕΥ ΖΗΝ –ΔΙΑΤΡΟΦΗ» ο Ρούλης ο Τροφούλης μας ταξιδεύει στην Αρχαία Ελλάδα και μας διηγείται το μύθο για τη διαμάχη του Ποσειδώνα και της Αθηνάς για την πόλη της Αθήνας.
1 1

Όταν βασιλιάς στην αρχαία Αθήνα ήταν ο Κέκροπας , η Αθηνά και ο Ποσειδώνας ανέβηκαν στο βράχο της Ακρόπολης για να τη διεκδικήσουν . Όποιος θα έκανε το καλύτερο δώρο στην πόλη των Αθηνών θα γινόταν και ο προστάτης της . Εκεί συγκεντρώθηκαν και οι υπόλοιποι θεοί του Ολύμπου .
Πρώτος ήρθε ο Ποσειδώνας , στάθηκε στη μέση του βράχου και χτύπησε με την τρίαινά του το έδαφος . Αμέσως ξεπήδησε ένα κύμα αλμυρού νερού που σχημάτισε μια μικρή λίμνη που την ονόμασαν «Ερεχθηίδα» θάλασσα . Ο λαός θαύμασε το δώρο του , αλλά το νερό ήταν αλμυρό σαν της θάλασσας κι έτσι δεν ήταν πολύ χρήσιμο για την πόλη .
Στη συνέχεια , ήρθε η σειρά της θεάς Αθηνάς να παρουσιάσει το δικό της δώρο . Κάλεσε λοιπόν τον Κέκροπα για μάρτυρα κι εκεί πάνω σε ένα βράχο φύτεψε μια ελιά , που αμέσως ξεπετάχθηκε γεμάτη από τον πολύτιμο καρπό .
Η ελιά θεωρήθηκε πολυτιμότερο δώρο , καθώς θα χάριζε στους Αθηναίους εκτός από τον καρπό της , λάδι και ξυλεία .Μετά το δώρο της Αθηνάς , ο Δίας κήρυξε το τέλος της μονομαχίας . Είπε στους άλλους θεούς να κρίνουν ποιος από τους δύο είναι άξιος να προστατεύει αυτή την πόλη . Ζήτησε επίσης και τη γνώμη του Κέκροπα , ο οποίος θεώρησε το δώρο της Αθηνάς πολυτιμότερο για την πόλη του .
Έτσι , η θεά Αθηνά , η θεά της σοφίας , έγινε η προστάτιδα της πόλης της Αθήνας .

 Ακούσαμε και μάθαμε το τραγούδι Ελιά από Παιδική Χορωδία Σπύρου Λάμπρου
https://www.youtube.com/watch?v=smWaYAzVbso

ελιας 1 2

 

 

 Παρακολουθήσαμε εκπαιδευτικά βίντεο για να μάθουμε πως γίνεται το λάδι.

 Ασχοληθήκαμε με διάφορα αινίγματα από τη λαϊκή παράδοση για την ελιά και το λάδι.

ελιας 2

ελιας 3

 

 Φτιάξαμε τη δική μας γωνιά με θέμα την ελιά

πινακας αναφορας 2

 Κάναμε αναπαράσταση του μαζέματος της ελιάς

1 2

2 2

3 2

1.1. 2

1.2. 2

1.3. 2

1.4. 2

 Η γραφή και η αρίθμηση αναδύθηκαν μέσα από ατομικά φύλλα εργασίας. Τα παιδιά έγραψαν λέξεις όπως ελιά, λάδι.

αντιστοιχιση 2

2

 Μέτρησαν και αντιστοίχισαν ελιές
2

 Το λιομάζεμα
Τα νήπια σε ατομικό φύλλο εργασίας χρωμάτισαν με δυο διαφορετικούς τρόπους και στην συνέχεια συμπλήρωσαν την εικόνα με τον αγρότη που μαζεύει τις ελιές. Τα φύλλα χρωματίστηκαν με μαρκαδόρο ενώ για τις ελίτσες χρησιμοποιήθηκε μπατονέτα και τέμπερα σε μαύρο χρώμα.

με μπατονετα 2

3 2

λιομαζωμα 1 1

 

λιομαζωμα 2 1 1

 Ο ελαιώνας
Τα παιδιά του τμήματος β κάνανε τον δικό τους ελαιώνα σε χαρτί του μέτρου. Και εδώ χρησιμοποιήθηκαν σφουγγάρια, τέμπερες, κομμάτια λινάτσας για τσουβάλια και σκίτσα των παιδιών.
315106583 721914028807188 2195137981782932690 n 1

2

 Ας κάνουμε πειράματα……
(Οδηγίες: οι καταγραφές σε αυτήν την ηλικία γίνονται με ζωγραφική-ζωγραφίζω αυτό που υποθέτω/ζωγραφίζω το πραγματικό αποτέλεσμα)

1.Παίρνουμε νερό και οινόπνευμα…..(και κάνουμε υποθέσεις)
…….αν τα βάλουμε μαζί στο ποτήρι τι θα γίνει???
…….αν τα ανακατέψουμε καλά…???
το επιχειρούμε ….ανακατεύουμε και διαπιστώνουμε…..

 

12.2. 2

 

2. Παίρνουμε νερό και λάδι…..(και κάνουμε υποθέσεις)
…….αν τα βάλουμε μαζί στο ποτήρι τι θα γίνει???
…….αν τα ανακατέψουμε καλά…???
το επιχειρούμε ….ανακατεύουμε και διαπιστώνουμε…..

3.3. 22

3.Βάζουμε μια μικρή ποσότητα νερού, λαδιού και οινοπνεύματος σε τρεις διαφορετικές χαρτοπετσέτες και τις απλώνουμε πάνω στο καλοριφέρ.
Τα παιδιά προβλέπουν:
ποιο από τα τρία υγρά θα εξατμιστεί πρώτο, ποιο δεύτερο και ποιο τρίτο(γράφουν τους αριθμούς 1 , 2, 3 πάνω στην χαρτοπετσέτα)

 

1.1. 2

3

Φύλλα καταγραφής πειραμάτων

1 2

 

2 2

 

 

3

 

Ακούσαμε, τραγουδήσαμε και παίξαμε με το τραγούδι Ντίλι- Ντίλι το καντήλι

InkedΝτιλι Ντιλι Ντιλι 2

με τραγουδι ντιλι ντιλι 2

2 2

Ώρα για μαγειρική

 Διαβάσαμε τη συνταγή και φτιάξαμε ελιόψωμο!

ελιοψωμου

1 2

2 2

3 2

4 2

5 2

6 2

 

7 2

8 2

9 2